Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 420d xDrive Gran Coupé – Když nechcete trojku

BMW loni doplnilo svou nabídku modelů střední třídy o „čtyřku“ v provedení Gran Coupé. Jak jezdí s jediným dieselem v nabídce?
Zpět na článek
2. 2. 2022 13:05
2. 2. 2022 13:08
2. 2. 2022 13:27
2. 2. 2022 13:46
2. 2. 2022 14:18
2. 2. 2022 15:14
2. 2. 2022 15:30
2. 2. 2022 17:05
2. 2. 2022 13:51
2. 2. 2022 13:12
2. 2. 2022 13:30
2. 2. 2022 13:47
2. 2. 2022 13:53
2. 2. 2022 13:39
2. 2. 2022 13:54
2. 2. 2022 14:03
2. 2. 2022 14:06
2. 2. 2022 14:23
2. 2. 2022 14:53
2. 2. 2022 15:10
2. 2. 2022 15:32
2. 2. 2022 15:42
2. 2. 2022 15:49
2. 2. 2022 16:43
2. 2. 2022 17:10
5. 2. 2022 18:45
2. 2. 2022 16:20
2. 2. 2022 16:17
2. 2. 2022 16:24
2. 2. 2022 16:53
2. 2. 2022 14:07
2. 2. 2022 15:06
Avatar - fOE
2. 2. 2022 13:05
Ten cumak
Predek proste neprekousnu. Promin BMW, ale tohle se hrube nepovedlo, hrube.
Dvojita skoda, protoze 4GC umi mit bohatsi vybavu nez 3er, takze po dorovnani vychazi jako prima alternativa bez cenoveho odskoku, resp. dokonce s vyhodnejsi cenou nez 3er sedan. Kdyby to auto vypadalo trochu normalne, byla by ctyrka volba nejen srdce, ale i rozumu.

PS: Vidim, ze jak do toho slapalo BMW loni se rozhodlo pokracovat i letos. :-)
Rozbalit vlákno
13
2. 2. 2022 13:08
Re: Ten cumak
Souhlas, ale musím říct, že u M4 to vypadá lépe, soused ji má, v hodně tmavé barvě, není to u sportovní verze pak tak zlé...
Avatar - Dinar
2. 2. 2022 13:27
Re: Ten cumak
Tvar ledvin u emek je trochu jiný a hlavně nemají to odporně vystouplé orámování, je to tak mnohem decentnější a tabulkou spz rozděleno to zdaleka tolik nebije do očí, jako ten chromovaný bobří chrup u obyč. 4er.
Avatar - iudex
2. 2. 2022 13:46
Re: Ten cumak
Súhlas, u M3/M4 je to troška a inak tvarované a tie drobné rozdiely pomáhajú. Najhoršie je základná 4er kupé, tam je to proste najhoršie a tvary kupé to ešte zvýrazňujú.
Avatar - Ji/Ri
2. 2. 2022 14:18
Re: Ten cumak
Nebýt to v chromu, tak je to dobře vypadající kára. Viděl jsem v tmavé modré, mpaket a černé doplňky a paráda.
Avatar - iudex
2. 2. 2022 15:14
Re: Ten cumak
Dá sa to vylepšiť laborovaním s farbou, doplnkami a paketmi; pointa je v tom, že minulá 4er žiadne také laborovanie nepotrebovala, bolo to proste pekné auto ebz ohľadu na farbu: https://autobible.euro.cz/…-GranCoupe-2.jpg
https://car-images.bauersecure.com/…ran_coupe_96.jpg
2. 2. 2022 15:30
Re: Ten cumak
Říkám to nerad, ale v černé a bile, a hlavně v černé, bez chromu, už se mi to dokonce líbí. Zvyknul jsem si.
Avatar - Ji/Ri
2. 2. 2022 17:05
Re: Ten cumak
... s tím souhlas....
Avatar - fOE
2. 2. 2022 13:51
Re: Ten cumak
Lepe nez obyc 4er alespon u me neznamena dobre. I M3 / M4 bych zvladnul leda v cerne barve. :-( A i tak bych z toho nemel radost. :D
Avatar - Ozzman
2. 2. 2022 13:12
Re: Ten cumak
Vypadá to hrozně, přitom jinak tak parádní auto.

V pondělí jsem viděl novou M3 s těmito zuby, ale tak brutálně nevkusně zvýrazněné, červená nemetalická s černými doplňky, škoda že mi bylo blbé to vyfotit. Tohle za mne prostě ne :/
Avatar - Dinar
2. 2. 2022 13:30
Re: Ten cumak
Přesně, třeba větrané sedačky, v 3er nejdou, ve 4er ano, ale taky ten předek nepřekousnu.
Avatar - iudex
2. 2. 2022 13:47
Re: Ten cumak
Tú výhodnejšiu cenu neviem, možno v Nemecku, u nás je cenový rozdiel pri rovnakej výbave cca. 3000 eur.
Avatar - fOE
2. 2. 2022 13:53
Re: Ten cumak
Tak my jsme narody liftbackaru, proc si za to nerict vic. :-)
Avatar - Dinar
2. 2. 2022 13:39
Ten pan Švarc
to je nějaký autožurnalistický benjamínek? Jak se diví, že tento typ klik "nevyskakuje" ze dveří a otevírá se podhmatem. :-[] Žůů, to je něco nevídaného, taková věc tu ještě nebyla.
Nebo je v úžasu nad řízením 4er, "Zvlášť řízení mě vyloženě nadchlo, líbí se mi víc než v řadě 5. Je totiž strmější, pocitově „rychlejší“ a je v něm mnohem víc citu, takže od něj dostáváte výrazně lepší zpětnou vazbu. Auto je tak ještě čitelnější." No, tohle, to je neuvěřitelné, jaký má ten člověk cit. :D Bohužel, celé kouzlo je v tom, že testované auto má příplatkové variabilní řízení, které samozřejmě může mít i 5er. To si ten člověk ani neumí přečíst specifikaci toho, co testuje??
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fOE
2. 2. 2022 13:47
Re: Ten pan Švarc
V 4er je to ale bez nataceci zadni napravy (jen menici prevod rizeni), nebo?
Jinak ani jsem nevedel ze to do 4er vubec lze, u 3er jsem to v ceniku ani nezahlidl.
Avatar - Dinar
2. 2. 2022 19:10
Re: Ten pan Švarc
Jj, bez natáč zadku, má to v nabídce i 3er, ale musí to být v kombinaci s M podvozkem.
Avatar - iudex
2. 2. 2022 13:54
Škoda
Ako mám rád liftbacky vo všeobecnosti a 4GC má najlepšie predpoklady byť v tomto favoritom, tak nová 4GC je trošku sklamaním. Jednak je to tá predná maska, v tomto odkazujem na foeho a dinara. Mne ale ešte viac vadí to, čo naznačil už redaktor, teda tá celková mohutnosť. To osobitne vyznie v priamom porovnaní s predchodcom. Staré 4GC považujem za najkrajší liftback vôbec a jedno z najkrajších BMW. Krásne, elegantné a štíhle auto, ktoré vyzeralo lepšie, ako bežná 3er, pritom bolo primerane praktické: https://autobible.euro.cz/…-GranCoupe-2.jpg
Ja chápem, že súčasná 4GC fakticky nahrádza dve autá, 4GC aj 3Gt, preto je trošku väčšia vo všetkých smeroch. Žiaľ to zväčšenie rozmerov sa prejavilo v spomínanom pocite robustnosti a strate vizuálnej ľahkosti a štíhlosti, ktorú mala minulá generácia. Ale najmä tie väčšie rozmery a robustnosť sa zjavne nepremietli dovnútra, aby vzadu bolo citeľne menej miesta ako v 3er, ktorá je menšia, to sa zjavne zle pracovalo s priestorom.
Škoda, pritom bol potenciál na pekné a praktické auto. :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
2. 2. 2022 14:03
Hmotnost
1835kg, presne tolik vazila pred hybridizaci 740xd, auto o dve tridy vys s tezkou biturbo r6 naftou pod kapotou... :-(
Hruza des, a hlavne zcela zbytecne.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
2. 2. 2022 14:06
Re: Hmotnost
Tolik vážilo i tvoje Mondeo :-[] :-! :-! bez hybridu :D Tedy, moje fkombiku určitě :D
Avatar - fOE
2. 2. 2022 14:23
Re: Hmotnost
V papirech jsem mel 1584kg, pocitove ale tak o 200-250kg vic. :D
Avatar - Ozzman
2. 2. 2022 14:53
Re: Hmotnost
Právě :-[] Já mam v papírech asi 1700, takže tohle BMW s baterkou není tak hrozné :D
Avatar - iudex
2. 2. 2022 15:10
Re: Hmotnost
A práve o tom to je. Ja to tu opakujem dokolečka, autá v reále až tak nepribrali, len sa priznala tá (v minulosti skrývaná) realita, a to preto, že je to fakticky emisne výhodnejšie mať ťažšie auto. Takže tie medzigeneračné papierové nárasty hmotnosti o 200 kíl môžu byť v reále len 50 kg.
Ani ja moc neverím, že moje kombi strednej triedy s automatom má pod 1500 kíl ako tvrdí papier.
2. 2. 2022 15:32
Re: Hmotnost
Jsou země, ve kterých zákazník odstoupil od smlouvy a auto se vracelo výrobci, protože nedosahovalo spotřeby, garantované výrobcem.
Takže jsem si prakticky jist, že napsat do COC listu cokoliv jiného než realitu, si žádný výrobce na triko nevezme.
Avatar - iudex
2. 2. 2022 15:42
Re: Hmotnost
Tak mi vysvetli, ako je možné, že sa v minulosti bežne stávalo, že auto navážilo o 200 kíl viac, ako malo vážiť podľa výrobcu.
A naopak, ako je možné, že auto medzigeneračne narastie o 5 cm do dĺžky a dva do šírky a priberie 200 kíl.
Proste ja som presvedčený, že dnes sa len uvádzajú reálnejšie čísla ako v minulosti, a to preto, lebo teraz je to pre výrobcov výhodnejšie.
2. 2. 2022 15:49
Re: Hmotnost
Teď jsem se na to schválně díval. Srovnej si 430i coupe 2020 - 1545 kg a 430i coupe 2020 - 1620 kg. Obě RWD, bez hybridu - nárůst jde především za většími rozměry.
Jinak mezigeneracne trojka i čtyřka jako taková zhubly! 2020 M340i s x-drivem bez hybridu je o 40 kg lehčí než předchozí 340ix. Ačkoliv je to větší auto. Ale rozměry plus hybrid udělaly svoje .
Avatar - iudex
2. 2. 2022 16:43
Re: Hmotnost
Si si tými číslami istý? Ja som našiel F30 340i xdrive 1675 kg a M340i 1745 kg (pri predstavení), resp. 1810 kg aktuálne.
2. 2. 2022 17:10
Re: Hmotnost
můžu ještě googlovat, ale takhle: čachrovat s hmotností auta, abych se dostal do lepší emisní třídy, to je hra na úrovni dieselgate a do toho se určitě BMW nepustí.
že nová trojka měla zhubnout a zhubnula
Právě z větších mnichovských řad bude použita také platforma nadcházející trojky. Architektura CLAR tudíž bude znamenat zachování pohonu zadních kol (alternativně všech) a nižší hmotnost auta, údajně o 40 kilogramů, což umožní rozsáhlejší využití hliníku nebo karbonem vyztužených plastů. Nová trojka zhubne, a to přestože mezigeneračně vyroste. Na délku má měřit asi 4.703 mm, což by bylo o 60 mm více než dosud, zatímco rozvor se natáhne o 20 mm k 2.830 mm.
https://www.auto.cz/…uxusnejsi-108150
Samotná karoserie se vyznačuje zvýšením tuhosti v krutu o jednu čtvrtinu, přičemž v některých oblastech došlo ke zvýšení až o polovinu. Nové konstrukční metody a pečlivě zvolený materiálový mix přinesly mezigenerační snížení hmotnosti až o 55 kg. Z toho připadá přibližně 20 kg na samotnou nosnou strukturu karoserie, dalších 7,5 kg na hliníkové vzpěry Mac-Pherson a pomocný rám motoru. Patnáctikilogramovou úsporu má na „svědomí“ výměna ocelových plechů za hliníkové v případě kapoty motoru a předních blatníků.
atd atd
možná se to až tak netýká čtyřky? která z trojky vychází - každopádně 430i coupé byla vloni bez hybridu /258 hp/ nyní 245 koní s hybridem a patřičným nárůstem hmotnosti, na šestiválci už si to neověříme, tam byl hybrid od začátku...
5. 2. 2022 18:45
Re: Hmotnost
V dokladoch bola váha bez doplnkovej výbavy. A hneď kilá hore leteli
Avatar - miromen
2. 2. 2022 16:20
Re: Hmotnost
Jasně a proto ještě před par lety realne hmotnosti dost litali směrem nahoru a tedy lišili se od těch co udavali vyrobci. Zatim co dnes, alespoň co jsem viděl nějaka převaženi +- ty hmotnosti sedi.
Avatar - miromen
2. 2. 2022 16:17
Re: Hmotnost
A je znovu souhlasim. Realne hmotnosti se daji dohledat třeba i na YT. A na jinem foru si par majitelu nechali zvažit auta a hmotnost byla snad u všech o dost nad tim co udaval vyrobce. U supa to bylo tušim vic než o 100kg.
2. 2. 2022 16:24
Re: Hmotnost
Asi výbava dela dost ne? Plna nádrž vs prázdná plus další náplně. Atd
Avatar - miromen
2. 2. 2022 16:53
Re: Hmotnost
Tak to je samozřejmost a určitě je třeba rozlišovat pohotovostni a provozni hmotnost tedy + 75kg. A vim, že některe automobilky udavaji i nějaky rozptyl zřejmě kvuli těm vybavam. Ale ten hmotnostni rozdil dnes a par let zpět je jak piše ludex pozorovatelny. Netvrdim, že se to musi tykat všech.
Co si třeba vybavuji tak jeden majitel mazdy 3 taky dost řešil hmotnost sveho auta.
Z netu nahazel do diskuze hmotnosti, ktere udavala mazda z toho duvodu, že on v TP měl hmotnost jinou a to o dost větši. K tomu dohledal nějaka dovaženi a real byl ještě o něco vyšši než měl v tom TP. Měl M3 165 a už neznam přesna čisla, ale mazda tušim udavala ani ne 1300kg v TP měl snad kolem 1350kg a real byl někde k 1400kg.
2. 2. 2022 16:05
Re: Hmotnost
Na to, že je to jen čtyřválec, mi to taky přijde nějak moc.
Avatar - Manhunt.60
2. 2. 2022 14:07
Nevkus
Nabobtnalé, přerostlé, vytratila se všechna sportovnost, kterou měla generace F36. Škoda.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2022 14:38
Divím se lidem , že s tím jezdí,
já bych dával bodykit nárazníku.
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2022 15:06
4er
Vzpominam na prvni generaci v dobrem. Prakticke, hezke a citelne i kdyz trochu nudne. Tahle nova pekna, ale ta vaha je jeste vic nez moje soucasna x4 s 35i a XDrive. Masakr.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MS-sport
2. 2. 2022 15:21
Nekoupil bych si ho, ale
pro mě je rozhodující zda to má motor na fosilní paliva. Pokud ano, pak je to pro mě ok. Elektrovopičárna nikdy! :-! :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
2. 2. 2022 17:12
Re: Nekoupil bych si ho, ale
ani hybrid?
Avatar - MS-sport
2. 2. 2022 17:35
Re: Nekoupil bych si ho, ale
Ne. Proč?
Keby som mal moznost
kupit si toto konkretne BMW, tie ladvinky by mi teda vobec nevadili aj ked to nie je dizajnovy zazrak.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
2. 2. 2022 21:23
Kdo je uzivatel 4?
Docela by mne zajimalo, jaky typ lidi si porizuje (potazmo) jezdi v ctyrce?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
3. 2. 2022 15:39
Re: Kdo je uzivatel 4?
Ti, kteří úplně nepotřebují kombík, ale variabilita sedanu je pro ně příliš omezující. Táta takhle kdysi koupil první A5 Sportback... kdyby v té době bylo 4er GC, tak by možná zvážil i to.
Avatar - iudex
3. 2. 2022 16:54
Re: Kdo je uzivatel 4?
Presne tí istí, ktorí si kupujú Octaviu, ale sú na tom finančne lepšie. Podobná praktickosť, ale o triedu lepšie jazdné vlastnosti, motory, materiály a spracovanie, plus lepší, prémiový image.
Avatar - JohnST
2. 2. 2022 22:13
BMW das ist hruza
Ti ludia co takto dokatovali BMW by si zasluzili aby ich vysmarili a uz nikdy nemohli ziadne auto dojebabrat.
Rozbalit vlákno
1
3. 2. 2022 11:03
Re: BMW das ist hruza
Teď jsem viděl jednu naživo, černá, bez chromu… no a proste za ty prachy :no: