Ford Focus je stále platným držitelem ocenění Car of the year pro rok 1999. Jestli si toto ocenění zaslouží i v provedení sedan, jsme se pokusili zjistit s obvyklém redakčním testu.
Mě tvoje tlachy vubec nezajimaji jen nechapu proč tu tahaš ty plečky od toyoty.
A o mě nemusiš mit strach ja jsem svepravny a dostatečně schopny na to, abych si dokazal zjistit informace či si je dohledat tedy ty o ktere mam zajem.
pán se už rozčiluje, kolik, že ford uzavřel tych továren? Jakýho vlastníš forda, nejsi ten co se posmívá dacii a je rád, že se sveze do servisu pro forda, dostals taky jízdenku na vlak nebo si jenom plakátřidič?
Stříbrnýho, po FL-blinkry ve světlech, má to automatickou klimu a ohřev předního skla, mám v baráku a jezdí sním tchyňa, taky výbava Ghia. Je to nejhorší auto co znám, musí se nutit zatáčet stejně jak tchyňu poslušnosti. Jak se to kupovalo, tak jsem měl UNO, které mělo o 8L menší spotřebu, ale zase byla akce, že jsme dostali jízdenku na vlak čd. Ale přečkalo to mojich dalších 7 aut.
Jako Fokus 1 definoval jizdni vlastnosti a kdo ho nekdy ridil, tak to zazil. Kdyz auto neni rozbite, tak zataci skvele dodnes… ale u Petra je to nejak tak logicke, ze ma vse obracene.
Jezdil sem s hatchbacky 1.8tddi a 1.6i a oba zatacely skvele a ano, volant je tuzsi, taky ma odezvu a neni to jako tocit bez odporu, to preci nema se sportovnosti co delat, to je dobry do mesta pro duchodce…
Ja novy Yaris jel jen jako hybrid a nebo ponotucne GR. Takze neumim posoudit, ale ten starsi s 1.5 82kw jel hezky az na kratkou a tvrdou spojku - stejne jako i starsi yarisove
lehký předek, uzký pneu, to ghia 2,0L, klima, abs, široký pneu byla uplně jiná. Jenom Ozzman a Kankunen si myslí, že sedan ve výbavě je sportovní auto, kdo probůh ti to nakukal?
ne, jenom jsem vlastnil Z4 a UNO na sportovním podvozku, jinak nejvíce 520koní. Nejsem typ, co lepí na auta sportovní pruhy. I na C-HR mohu zapnout sportovní mod SPORT. Na Z4 řízení se měnilo samo na stylu jízdy a otáčkách.
A z4 melo lehke rizeni bez odporu ? ja tedy z4 neridil, ale jine Bmw ano a vsechny mely zoetnou vazbu . Fokus je trochu starsi, tak nema treba promenlivy posilovac, ale ja si vybavuji, ze se mi s tim jezdilo vyborne
Nútiť Focusa I. do zákruty? Však to auto zákruty priam miluje! Kebyže napíšeš že nemá rado vyjazdené koľaje na diaľnici pri vyšších rýchlostiach, tak ti aj uverím, že si aj nejakého niekedy riadil ty Karoso. 🙂
Tak takéhoto Focusa Sedan som už pekne dlho nestretol, ale iné som chcel. Napíšte aké staré autá (20 a viac rokov) vo svojom okolí najčastejšie stretávate. Uvedomujem si, že je to z obdobia, keď boli predaje nových áut v najlepšej ére, ale zároveň na Slovensku a v Čechách sa nedá povedať, že by bolo nové auto vyslovene cenovo dostupnou komoditou v tom období.
Ja čo si tak v BA všímam, tak stále jazdí strašne veľa jednotkových Fabií aj Octavií. Potom staré Toyoty, prvé Yarisy, Avensisy, pomenej Corolly. dvojkové Renaulty Clio a Thalie, Nissany Almera a Micra, VW Polo, Polo Classic/Variant aj Seaty Cordoba, prvé Fiaty Punto, ale už nejak vymizli a ďalšie s častejším výskytom mi už asi nenapadnú.
Celkom by ma zaujímalo, či stále jazdia preto, lebo sú tak bezproblémové alebo je to skôr tým, že kedysi dali za ne majitelia veľa peňazí a neoplatí sa im meniť za novšie.
Škodovky a Francouze- Clia, 206 a megany/scéniky AI dost těchto Fikusu, jen ne tak pěkných jako v testu - Praha a okolí
Francouzi jezdi pro odolne karoserie a jednoduche benzinove motory, i kdyz diskuteri mini jinak… vse ostatni se da opravit - elektrika, vrzani a dalsi mensi opravy.
Skodovky sice hnijou, ale zase ty stare maji odolne motory
Toyot u nas 20plus moc nejezdi, ale tyto stare taky koroduji
Nejčastěji asi F1. Pak to jsou yarisové, nějaká ta clia, peugeoti už vymizely stejne jako citroeny, VW nebo ford, to už je rarita potkat na silnici. Občas se ještě objeví nějaký ten passat venkovského tuzera.
To mate ma Slovensku tohle? Astru už si nepamatuju kdy jsem videl naposledy, Felicii tak jednou za 3 měsícem možná ještě mín a G4 už vůbec. Zajímavé, jak jsou vozove parky tolik rozdílné.
Aj dvaja kolegovia majú Felície a tých G IV a aj Octavia I tak tých tu behá fakt dosť a samozrejme snažia sa byť jedny z najrýchlejších na cestách :-) .Nechápem ako môžu prejsť cez STK/EK.
Zajímavý. Já potkávám O1, G4 i Felicie dost často. Rezavé FF1 taky a spoustu dalších. Na pomezí Vysočiny, Jihomoravského, Pardubického a Olomouckého kraje asi bude vozový park jiný, než v Praze.
U nás - Fabia a Octavia jasně. I těch Felicií je ještě relativně dost.
206 a Clio, občas i Thalia.
Docela dost vídám Fusion.
Focus už spíš II, I už docela vymizela.
No a potkávám dost MX-5 a RX-7, ale to je zase jinej příběh :-)
EDIT: taky spousta prémiovek - staré A4 / A6 / E / 5... jo, a taky Sharan I je poměrně častý auto.
Švagor ho chcel v roku 2000 kúpiť ale HB s 1.6 atmo, vtedy to myslim bola novinka ale na Slovensku bol asi len jeden predajca a ten mu ho nacenil na 750 000 sk a to sa mu zdalo veľa.Nakoniec zobral Astru G v lepšej výbave za 640 000 sk a bol s ňou až do roku 2012 kým ju predal spokojný.Neviem či do teraz má vôbec Ford na SK oficiálneho dovozcu.
Novinka to bola v roku 96 🙂 a vtedy 3dv. HB začínal na cca 500 tis. SKK. 5dv. HB s 1,6 stál cca 550 tisíc SKK. S klímou a oknami v elektrike cca do 600 tisíc. Keď Focus I. končil koncom roka 2003 sme otcovi zobrali jeden za 490 tisíc. aj s kompletom zimných pneu na plecháčoch. Astra G jazdila oproti Focusue o dva triedy horšie.
Focus MK 1 sa vyrábal od 1998-2004.Takže kým sa dostal ku nám tak to mohlo byť 1999/2000.Ináč to bolo auto roka 1999 čo je napísané aj v článku.Keď konči model tak tie ceny bývajú spravidla lepšie.Švagor si vyberal auto v decembri 2000.Astry vtedy stáli okolo 640 000 sk,Focus aj Golf IV okolo 750 000 sk.Všetko s 1.6 atmo motormy.Keby Astra jazdila o dve triedy horšie ako by to jazdilo?Ako rebriňák.Zase nepreháňaj.
Na prelome tisícročí prišiel FL, model prišiel v r.96, možno 97 to viem iste. A aj ceny boli také ako som už bol napísal. Škoda, že už nemám oficiálne cenníky.