Auto strednej triedy s torzkou vzadu, 45l nádržou, pred faceliftom nedostatočné motory, po facelifte sa zas hádam predavali len top verzie. Renault tomu šiel smelo naproti....
Vím, že to zejména pánové z fanatického R-News neuslyší rádi, ale Renault si za neúspěch Talismanu může zcela naprosto sám. Může to být sebehezčí a sebevybavenější auto, ale když není poctivý technický základ, tak nic nepomůže. Zpočátku chyběly pořádně motory - jen šestnáctistovky, kde i nejsilnějšímu dostupnému naftovému motoru (1.6 dCi twinturbo) ujel blbý základní Superb 2.0 TDI 110 kW. Nakonec sice dvoulitry (a 1.8 TCe) přišly, ale pořád to bylo auto co má vzadu torzku a nemůže mít čtyřkolku, což je obojí v dané třídě aut zásadní chyba. Stejné je to u Espacu, kde se z praktického auta stal designový blob s omezeným prostorem uvnitř a podobně ošizenou technikou vhodnou max. do Meganu....
Keby to bolo motormi, tak po facelifte so silnejsimi motormi by sa razantne zvysili predaje, nie? Este keby pridali stvorkolku, tak predstihnu passat a superb predajmi :-)
No ešte som v skupine ľudí, čo to kúpili, sťažovali sa a nakoniec aj predali, lebo to bolo hrozné auto, asi ako všetky toho času z tej fabriky :-) Už je to snáď za nami.
Torzka vzadu tak nevadí - měly to i Laguny a taky se prodávaly, 4x4 taky taky neva - to vadí ještě méně (i když by to určitě jisté prestiži pomohlo), ale Talisman doplatil na absenci motorů, to auto dlouhou dobu vyjíždělo jen s downsizovanymi motory (byť fakt dobrými), kdy si udělalo špatnou image, dále k tomu je potřeba připsat pokles poptávky o vozy D segmentu (ten je jasný všude) a taky ceny. Jak dobře mají naceněno Clio a Megana, tak Talisman prostě stál docela dost a když nenabízí vše, jako plnohodnotný mainstream - třeba multilink , tak by tak ani neměl stát.
Osobně je mi Talismanu líto, protože s 225k TCe to mohlo být zajímavé a takových benzinových alternativ už moc není pro nás, co nechceme koncern.
Jako dlouhodobý a velice sokojený uživatel "velkých" Renaultů jsem měl Talismana v hledáčku ale ten motor 1,6 (samozřejmě benzín, nafta není pro mě ) mě nějak nepřesvědčil. Sice se objevil i 1,8 jenže jak jsem si sedl dovnitř... Křesla sice parádní (pro mě jednoznačně nejlepší ze všech značek) ale to přede mnou 🙆🏻♂️ jeden budík jak v 500 fiatu. 🤦🏻♂️A ten středový panel s tím blbým tabletem, z mýho pohledu to naprosto v té paulbce neladí. Takže ač nerad, Talismana jsem vyřadil. 😔 Tak přemýšlím jak dál. 🤔
Podle mě nejvíce nedoceněné auto střední třídy. Ale ta jde asi definitivně "dole vodou".
A není se co divit, když je zákazník ochotnější si připlatit za SUV a fabrika mu prodá auto s větší marží tak mu vyjde vstříc.
Ale co my co střední třídu kupujeme... kromě koncernu VW zbývá Insi která bude crossover, Mondeo které je asi odepsané, C5X které tu ještě není a čínský původ bude pro spoustu lidí stopka (včetně mě a to jsem za 8 let kupoval dva nové citroeny - jeden za ceníkových 700t, druhý za ceníkových 1,15mil.) a ... zapomenul jsem na někoho? Jo, ještě 508 - s přivřenýma očima...
Stredna trieda je na vymretie, o tom nema zmysel pochybovat. Zostalo len par modelov, a bude este horsie. Podla mna ani Insignia neprezije, pretoze Stellantis nebude drzat v strednej triede dva modely. Bud prejde na rovnaku platformu ako 508, alebo uplne skonci. A to bude skoda, lebo Insi je podla mna lepsia (v 508 ten i-kokpit neskusnem).
Mondeo uz vlastne skoncilo. Mozno sa najde kdesi daka prachom zapadnuta predvadzacka, ale oficialne ho uz ani neponukaju. Ale velka skoda to nebude, lebo s prichodom "globalneho" modelu Mondeo aj tak padlo do sediveho priemeru.
Ale zvedavy som na novu Mazdu6! Zadokolka/4kolka, radove 6-valce, no to by mohol byt ten "novy svezi vitr" v strednej triede. Otazne aku tomu nasadia cenu...
Neviem, ci prave cena je az taka dolezita v strednej triede. To uz nie su auta, ktore kupuju ludia citlivi na cenu. Tu mazdu si clovek kupi, pretoze chce, nie preto, ze je lacnejsia ako nieco ine.
"Ale zvedavy som na novu Mazdu6! Zadokolka/4kolka, radove 6-valce, no to by mohol byt ten "novy svezi vitr" v strednej triede. Otazne aku tomu nasadia cenu... "
nech si zajít chut protože šestiválce budou jen pro USA ;-)
Insignia skončí určitě, protože Stelantis má naprosto idiotskou politiku a jejich zaslepené tažení do 100% elektromobility vede celý koncern do háje ...
Preco nie 508? V pse verzii nenapadna, vykonna. Urcite lepsie, ako nedoceneny Talisman :-) A ma to stvorkolku a vykonny motor, trosku sa cudujem, ze nepatri medzi najpredavanejsie auta.
Nevím jak ty poslední verze, ale s 2.0HDI to mělo dost dobrý podvozek a zatáčela parádně, za Mondeem a Insignií dle mne moc nezaostávala. Navíc to píší i dobové testy.
Ako prisiel tento pompezny gyc som tvrdil ze nedopadne slavne... ale ze to bude az taky predajny pruser som necakal ani ja.. a to tie auta uz par rockov predajne sledujem.. kebyze obcas nestretnem cestou do prace tych par talismanov ako taxiky co k nam stale pobehuju na letisko tak je to u nas absolutne nepredajne a neviditelne auto... to daleko skor stretnem aj arteona v "kombiku" pripadne tu super slavnu giuliu od alfy