Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Subaru Forester S-Turbo

61 komentářů

Othello
Překvapilo mě že u takhle obsáhlého popisu auta určeného na silnice i do terénu zcela chyběla informace o převodovce. Není o ní ani zmínka, není zmínka ani o případném redukčním převodu, chybí info o počtu stupňů, zpřevodování. Kdyby v textu nebyla letmá poznámka o spojkovém pedálu, nevěděli bychom ani jestli je tam manuál nebo automat.
Holt měl autor asi jiné priority
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V automatu to mělo 4 stupně a klouzavý měnič.
Othello
V testovaném autě byl manuál,
ale já se spíše ptal proč vůbec autor testu přítomnost převodovky tak důsledně zatajil ? Nemyslím že by to byla nepodstatná věc. Vždyť se podrobně věnoval třeba i umístění reostatu tachometru
Avatar - mariov8
mariov8
Nejspíše proto, že manuální převodovka tehdy byla s výjimkou luxusních aut naprostý standard a tahle v ničem nezaujala, ani pozitivně ale hlavně ani negativně.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
vlastně ho vidíte, dokáže přes noc sežrat v garáži i 2 litry Vervy. :-!
moan78
A fakt taha od 1000 otacok? To som zazil len jedek krat. Felda 1.6 ta tahala od volnobehu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V STI se probere nad 3500ot, jinak je to mrtvola.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, nemá.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tato prva generacia foresteru po facelifte he dodnes legendou.... pamatam ze v tych casoch to bola vcelku zaujimava koncepcia akehosi terenneho kombika.... predsa len v tych casich crossy a kdejake zdvihnute hrkalky este neboli a nejake to terrano ravka ci grandvitara uz boli proste ciste tetenaky... takze forester teda vedla nich budil dojem akehosi terenneho kombika... :yes:
kylie
Však ho Subaru (dodnes) označuje za kombík ne za SUV 😄

A slušná je i současná generace https😐/en.wikipedia.org/…/Subaru_Forester#…
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Dnes je forester uz ciste suv .... zatial co mnohe ine terenne legendy su uz naopak hrkalky... vid aj taky sportage... v terene ho vytre aj 25rocny predchodca ... to iste sorento a pod... pamatam ked sorento malo este tuhy ram a v terene sa porovnavalo aj s discovery ci pajerom alebo jeepmi .... dnes je to ale uz len radoby terenna hrkalka pre tych bohatsich ... ktorym ale zase uz netreba premiu ( ta aj rychlo pada na cene v pripade dalsieho predaja ) ... takze v tomto si zasluzi dnesny forester pochvalu ze nevymakol.. naopak pride mi v terene este schopnejsi ako kedykolvek predtym....
Avatar - Dinar
Dinar
Dnešní forester má max stopadesát koní, převodovku ze skůtru, takže z nuly na sto za dvanáct. Subaristi můžou jen vzpomínat…
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kyklop
Hmm, a ktoré z nich si kúpiš oficiálne v Európe? Nemyslím tým dovoz z USA, alebo iného regiónu. U nás je "vrchol" atmo 2,5 s CVT a 124kW....
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Vyborne. Takze to je jako s tim Camry u ktereho odmitas uznat ze nejsilnejsi co se v Evrope prodava je 2.5 hybrid vid? Proc proste nemuzes drzet hubu a mas potrebu si porad mlit svou?
Mig_35
Když jsem reálný zajemce o nějaký automobil, tak přece neřeším, jestli to bylo dovezeno oficiálně nebo nějak jinak… nebo všichni ti majitelé RAMů a F-150 jsou na hlavu? Chci to, muzu to mít, tak o co jde?
webpaja
V celé republice je jedno Subaru z NA s výkonným motorem. Dej vědět až ho budeš mít k dispozici třeba na dva dny. Ani RAM nebo F150 nikdo nekupuje naslepo. Těch jsou tu mraky.
Mig_35
Ale prosím tě. Když chceš třeba M550i, nechá tě dealer svézt v 530D 😉 😉 😉
webpaja
M550i projedeš spíš než americkou verzi Outbacku nebo Foresteru. A u dealera.
Mig_35
V Polsku je jich asi dvacet v inzerci, kdybys nutně potřeboval vědět, jak se 3,6 chová s CVT, vyzkousis na ojetém. Ale myslím, že když ti vadí ta převodovka jako taková, výkon motoru na tom moc nezmění…
webpaja
Takže kdo chce silnější motor, musí jet do Polska ozkoušet ojetinu a je to. No to je skvělé. :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
a kdo chce M340i bez x-drive a bez hybridu, musí si ji objednat z USA.
Holt časy jsou takové. Vztekáš se tady nad Subaru a přitom sám jesti jsem to správně pochopil, 3,14čuješ nad mild-hybridem v 540i. BMW je na tom jinak? nedělá ústupky, aby mohlo prodávat?

https😐/www.youtube.com/watch?…

ale já bych pochopil, kdyby sis to auto chtěl koupit a stěžoval si, že nemůžeš. ale ty si ho koupit můžeš, ale nechceš ho😊
webpaja
Znovu Migu a platí i pro nohsledkyni Kylie. Ani jak píše Kylie na malém a chudém trhu v Německu Subaru do svých největších rodinných vozů nenabízí víc než 110 a 124kw utlumených variátorem a dobíhajících se na 100kph za 11s.
Takové ústupky nemají u dražších evropských vozů (ano Subaru nikdy nebylo levné) obdoby.

Pro Kylie...je smutné, že CVT Subaru funguje lépe než technicky jiné e-CVT, ty teoretiku. 😉 Prostě CVT (ať s přídomkem "e" nebo bez něj) je fajn do skútru nebo městských vozů.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
v Brně před Obilním trhem /špitál, kde dělají aborce/ postával františkánský mnich s cedulí a všem případný klientkám to rozmlouval. možná bys mohl obdobnou politiku praktikovat před těmi salóny Subaru😊
webpaja
V posledním předkrizovém roce 2019 to nebylo ani 1000 kupců, to bych se mezi těmi dealerstvími celkem nudil 😁
Navíc nemám ve zvyku komukoliv vymlouvat jeho volbu (narozdíl od jiných e😜ertů a e😜ertek).
Mig_35
Já to chápu. Tebe prostě baví hanit. Ale nedejbože něco říct proti BMW. To je svatokrádež😊
webpaja
A kde něco haním? Komentuji současný stav nabídky Subaru v Evropě. Nejsem akcionář BMW a jezdím tím, co mi vyhovuje.
Mig_35
Ty jsi nekritický obdivovatel BMW. Když jsem si před rokem dovolil napsat, že M340i s hybridem a 1800 kg je špatně, napsal jsi, že jsem to nevyzkoušel a jak se to úžasně vodí😊
O pár měsíců později už jsi napsal sám, že kila navíc u 540i jsou hodně znát😊 a to váží o 20 kg víc, než trojka...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Přesně, jen pár votroubků tu bude zase onanovat nad inzeráty dovozů z NA. Outback a Forester jsou jak eunuši na reprodukční klinice.,
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - m.z.
m.z.
Teda, to jste mě s tímto retrem velice potěšili 😄 Moc jsem si s tím autem užil a nikdy na něj nezapomenu. Bylo kapku upravené (302k) a má u mě dodnes nezastupitelné místo v mé autohistorii :yes: Mám ho i ve zdejším Moje Auto.
Mig_35
Podle diskuze jsem si myslel, ze testován byl vůz alespoň s 300 hp. A hle - testovaný kousek má 125 kW stejně jako dnešní Outback 2,5 😄 😄 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Vystihnute 😄
Pani s bavorakmi si idu svoje ako vzdy.
webpaja
Jel jsi v posledním Outbacku? Je to odkaz Subaru a jsi spokojen?

Švagr si Outbacky kupuje posledních 10 let a s posledním je poprvé nespokojen. Musel vzít CVT a jediný motor oficiálně v nabídce. Má to na rodinné cestování a výkon je prostě nedostačující. Jediné co je fajn, že elektromotor opravdu výrazně pomáhá u zrychlování, takže první vteřinu řidiči připadá, že má výrazně výkonnější auto. Bohužel se pak výkon ztratí. Mě se naopak ve srovnání s Lexusem líbí lépe odladěný variátor, umí stále pracovat s virtuálními stupni a reaguje na pokyny pádly. Přesto to není nijak zázračná převodovka.
Mig_35
Jel jsem v nejlepší variantě Outback (3,6) s archaický pětistupňovým automatem a 260 hp. Není to auto pro mě. Ale stejný motor se tam montuje dodnes. Kdo snese CVT, může si ho vyzkoušet, objednat, koupit. Ale tady byly řeči o kastrátech - v tom testu byl nějaký plnokrevník?

Edit: není to zázračná převodovka, když je někdo zvyklý na automat od ZF, bude už vždycky ze všeho jiného zklamaný. Ale Subaru to po ctyrkvaltech dotáhlo na pět stupňů u jednoho jediného modelu…manualy byly stejně priserne, musel jsi radit poradne a silou…
webpaja
"Tak se u tohoto šestnáctiventilového dvoulitru vyšplhal jeho výkon na 125 kW a Forester s ním zrychluje z klidu na 100 km/h během 8,4 s a snadno se rozjede až na 198 km/h. "

Víš jak jede současný TOP v Evropě?
Mig_35
Ty se na všechny auta díváš optikou BMW. Volvo má jenom 4válce? To je hrůza! Subaru neumí zrychlit na stovku za pět sekund? Příšerné! CVT vyje? To si nikdo nekoupí!
A přitom se to normálně prodává a docela úspěšně…
webpaja
Proč řešíš Volvo? Kdo tu píše o stovce za 5? Co to je za argumentaci? Subaru má dnes v rámci rodinných vozů auta s dynamikou litrové Fabie, nic víc nic míň.
Jestli je to na potlesk a plné showroomy lidí, ať si každý přebere sám.

Btw: CVT nevyje, pod diktátem CVT vyje motor 😉
Mig_35
to jsou všechny tvoje výplody z minulosti a "logické" argumenty, proč to nikdo soudný nemůže koupit. Land Cruiser Prado má dýchavičný motor 2,8 a čeká se na něho rok a půl... nezbývá se než smířit s tím, že spousta lidí má úplně jiné kritéria, než dynamiku...
webpaja
LC Prado je běžný kombík a SUV nebo auto pro specifickou skupinu lidí s požadavky na off-road? Pleteš páté přes deváté, zaklínej se s Kylie. 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
lidi mají různé požadavky a kritéria. někdo chce auto, co vypadá jako gazík a nevyjede ani ze zabahněné polňačky, tak proč mu ho nedopřát?
https😐/www.youtube.com/watch?…
Subaru si zase kupují kupci, kteří chtějí auto, které v podobné situaci nezůstane stát na místě... a třeba oželí i to kulervoucí zrychlení...
webpaja
Zatímco ostatní čtyřkolky umřou už na silnici, kde nechal traktor po vyjetí z pole bahnový šlem. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Každé auto má svého kupce, pokud ho nemá, na daném trhu se přestane nabízet.
Ale o tom tohle vlákno nebylo, bylo o tom, že před dvaceti lety dělalo subaru i variantu foresteru, která měla ve své době velmi nadstandardní výkon. Dnešní forester má naopak výkon hrubě podprůměrný, nemluvě o dynamických parametrech. Nejde o to, jestli má "kulervoucí" zrychlení, jde o to, že má parametry zrychlení na úrovni nějakého skokana b-segmentu, a to je bída, a důvod k poznámce, že subaristé už můžou jen vzpomínat, doby, kdy forester mohl prohánět hothatche jsou prostě pryč.

On ten ústup subaru je vidět i na prodejích, ještě v roce 2006 se v Evropě prodávalo 20tis. foresterů ročně, ve 2019 to byla už jen půlka.
Mig_35
Infiniti odešlo z evropského trhu úplně. Lexus GS se přestal prodávat. Evropa není pupek světa. Jestli vyhodnotili, že jim to nestojí za to se otravovat s plněním emisí, je to jejich rozhodnutí. BMW přestalo nabízet manuály. Prostě taková je doba. Nikdo to nekupuje, tak to nebudu nabízet.
Nevím, jestli nechcete po Subaru prémiové výkony. Prémie to nikdy nebyla.
webpaja
Kdo chce po Subaru prémiové výkony? Subaru nenabízí ani výkony, které samo mělo před dvěma dekádami.
Mig_35
V Evropě nenabízí. Mimochodem chtěl bys do auta radši čtyřstupňový automat, který bude na dálnici točit šest tisíc, nebo CVT?
webpaja
Proč 4st automat? Nerozumím...
Mig_35
Protože takový tam byl! Nejlepší automat co měli byl v jednom autě, Outbacku 3,6R a ten měl pět stupňů. Když jsi chtěl manuál, dostal jsi páku, se kterou jsi musel dvěma rukama, což se vysvětlovalo tím, že prostě ty diferáky a jinak to nejde😊
ještě jsem slyšel jedno vysvětlení, že když se s tou šaltrou pereš tak tě to víc vtáhne do hry😊
kyklop
Zbytočne to hrotíš, nikto tu nepíše o stofke za 5 a ani nerieši počet válcov pod kapotou. Porovnaj si dynamické paramatre tohoto z "retro testu" a súčasného a zaplačeš.
Mig_35
http😐/www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebSiteID=282&WebPageID=4766
v Kanadě mají víc modelů, víc motorizací, víc výkonu. Na EU prostě kašlou. Když budeš trochu chtít, můžeš si cokoliv z těch aut dovézt. Když ne, koupíš si Passat Alltrack. Ale čtyřkolka, která zvládne i trochu terénu to nebude.
https😐/www.youtube.com/watch?…
udělej tohle s Passatem...
webpaja
Mnohem reprezentativnější bude něco podobného ne?

https😐/www.youtube.com/watch?…

Taky vám teď v Kanadě tak podražilo jako u nás v ČR?
Mig_35
Minulý měsíc se v autooutlet objevily tři Tacomy. Za týden byly dvě pryč, ta poslední je bez kůže a tak se bude prodávat hůř. Dalších pět mají na cestě. Kdo to auto chce, má možnost a kupci jsou za to rádi a neřeší, že se to nenabízí oficiálně. Prostě existuje způsob a to stačí.
Když budeš trochu chtít, takové auto si prostě opatříš. Když ne, koupíš něco jiného.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
proč mají lidé pořád obhajovat tu současnou nemohoucnost Subaru udělat čistý motor.