BMW lehce upravilo svoji vlajkovou motocyklovou loď (doslova, je to obří stroj) s úžasným a ojedinělým řadovým šestiválcem. Nejvíc změn se týká právě pozoruhodné jednotky.
Technický skvost, který bych ale nechtěl. Nicméně svět jedné stopy je ještě v pořádku - člověk si může vybrat od 1 do 6 válců, různé typy uložení motoru....ještě se tady nevytratila pestrost a originalita.
Souhlasím, je z čeho vybírat, dokonce i mezi těmito autobusy, ke kterým mě to také moc netáhne a nikdy netáhlo. Ale nesoudím. Techniku, výkony, komfort i design mají super jak BMW, Gold Wing, a i ty hromady železa - HD Glide nebo velký Indian mají něco do sebe.
Měl jsem od krosek, skútrů, naháče, cafe až po SS. Teď, když už prd vidím, blbě se ohýbám a vlastně ani nikam nutně nepotřebuji jezdit, tak pošilhávám na starý kolena po úplně obyčejný motorce jen tak na vyprdění, za normální peníze, do 200 kg, dvouválec, 600 -700 ccm, aby byla do ruky a nebyla úplně hnusná.
Svět motorek žije v normě EURO 5. Takhle je to jednoduché. Už s odchodem EURO 4 zmizelo několik legendárních motorů. https://www.motorcyclenews.com/…sions-standards/
A že s tím někteří bojují poměrně neslavně - s tím mám osobní zkušenost. Motorka, co po nastartování za dvě sekundy chcípne a udrží v chodu až na třetí pokus... s odporným zvukem.
Svět dvou stop má taktéž na výběr z tří až dvanácti válců, či dokonce 16 válců...
Jawy chcípaly vždycky, buď v klidu, euro neeuro. Ten výběr u těch aut není...leda jen pro velmi , velmi úzkou část společnosti. Vždyť už i Mercedes ve střední třídě nabízí leda 4 válce. Auta se podobají jako vajco vajcu....svět motorek je jinde.
To nejdůležitější jsem se z testu nedozvěděl. Žere pod 6 na sto jako strejdův Passat B5 1,9TDI? Určitě jo, když je víc jak 4x lehčí, s menším valivým odporem a o tolik modernější.
nějaký ty litr kvíčaly, GS 1,2 když jedeš, tak ti žere pod pět a ty yamahy, hondy, nějaký suziny k 9L, itálie ještě více, ale ty zase jsou většinou v servisu. Měl jsem před bramborou i MG a ta šla i přes deset. Jak jsem měl 800gs, tak jsem jezdili s V-strom a zase, já jsem jezdil za 2,8 a on za 3,5 a ještě jsem musel jezdit za nim. Proto jsou bmw gs oblíbené. Já jenom třeba po obědě jsem vzal čtyři země jen tak na otočku a žádný náklady.
Ona vůbec spotřeba motocyklů je oblast hodně nevyužitá. Vyrobit motocykl co má dostatečnou akceleraci 0-90 km/hod dejme tomu 10 sekund, motor+převodovka co vydrží bez generálky 200 tisíc km, stabilní spotřebou pod 3 litry na sto, při cestovních 90 km/hod motor neječí, ale je v optimálních otáčkách a hlavně za nižší cenu než je obvyklá u sportovních a luxusních motorek.....a máme tu bestseller co přetáhne mnohé řidiče za řidítka. Přitom technologicky to je proveditelné už dávno.
Vydrží hravě s běžnou plánovanou údržbou. Těžko se hledá někdo, kdo najede 200 tkm na skútru, aby nezanedbával předepsanou údržbu. Ale přesto několik dosud žijících existuje, zejména z oblasti kurýrních služeb.
Já jsem osobně na jednom skútru najel jen 85 tkm bez jediné závady. Dojel třeba i na Gardu na jeden šťouch a pak zpátky.
Tak F800GS jsem měl taky a průměrnou spotřebu jsem měl okolo pěti litrů. 2,8 je vycucaných z palce. Navíc nechápu, proč to tady řešíte. Motorky nejsou o spotřebě. Je to o fun factoru. Motorka je náčiní pro zábavu, spotřeba je to poslední, co bych řešil.....
Strejdův Passat jezdí 200, má výkon 120kw a z nuly na sto to dá pod 4 vteřiny? Asi ne, že?
Jak vůbec můžeš srovnávat motorku s autem? Je to úplně jiný svět!
Předpokládám, že jsi na motorce nikdy ani neseděl, že?
jestli k nam i letos dorazi nocni vlci na Zapadnich motorkach, nebo jestli je ruskej hitler poslal i s foldynou a dalsima ruskejma nackama na ukrajinu, a ted tam nekde na poli spolecne tlejou se seminkama slunecnice v kapse...
narazim na to video, jak babka na ukrajine podava mladymu ruskymu okupantoj seminka slunecnice at si je da do kapsy, ze bude aspon k necemu prospesnej, protoze az padne, poslouzi jako hnojivo pro tu slunecnici, ktera je narodni kytkou ukrajiny ...
ti co dělali šestiválce předtím, ti je dělají pořád, když nejsou šestiválce, jsou nahrazeny čtyřválcem s vyšším výkonem, obsese počtem válců je směšná, jestli někomu schází dvoulitrový šestiválec z modelu 320i tak to úplně chápu, ten závratný výkon 110 kW se nezapomíná:)
pouze při částečném zatížení....tedy v plynulosti nikoliv. Fyzika je základ, pokud někdo nedával pozor, pak je debata zbytečná.
Účinnost je fyzikální veličina. Udává poměr mezi energií získanou (užitečnou), což může být například strojem vykonaná práce a energií dodanou. Je to poměr mezi výkonem a příkonem. :-!
jenže "tenhle" tuctovej čtyřválec ani ne 1,6 je třeba v Multivanu a z Dacie ho vyhodili pro "neekologičnost"....tohle já srovnávám :-! to jediný lze srovnávat, proto jsem to napsal. :-!