Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Záruční závody pokračují: Fiat nabízí ve Francii záruku 5 let nebo 500.000 km

94 komentářů

😄 😄 😄 😄 😄
Dobry vtip. A jake jsou tam ostatni omezujici podminky?
No urcite tam budou pravidleny navstevy u nich v servisu 😄
No jistě. A např. je jasný, že opotřebované spotřební díly budou měnit i když by vydržely v klidu ještě kolik x tisíc km. Takže mimo výhody je to i 5.let trnutí, co je zrovna nenapadne vyměnit. (osobní zkušenost)
Asi máš špatný servis, já když mám auto na garančce tak mi ho jen zkontrolují a vymění (opraví) jen to co jim řeknu a pokud najdou něco co je potřeba vyměnit tak mi to nejprve řeknou a pokud se mi to nezdá (jednou) tak mi auto zvedli a ukázali to a dohodli jsme se. Pokud jsem psal, že máš špatný servis, tak i já mám z prvního servisu podobnou zkušenost jako ty, ale změnil jsem ho a nyní jsem spokojen
Avatar - Ricardo
Ricardo
Je to jenom reklama... kolik normální člověk najede na takovém autě za 5 let? 100 tisíc, možná 150...
Ked to auto bude firemne, alebo ho bude mat niaka taxikarska spolocnost.. no prob 😄
Jasně že jsou....S touhle zárukou si to může koupit jen WOLF. >😁 >😁
no ja mel Fiaty jen do 100 000tis. km, pak musely pryč...
takze prodlouzena zaruka nebo sleva 2000 euro. chtel bych videt az to nekdo pujde reklamovat jak se budou vymlouvat ze se to nevztahuje na to a ono z takovyho nebo makovyho duvodu a ze je to normalni opotrebeni a blablabla
GTI
Já myslím, že nejlepší by bylo, dát na BRAVO záruku rovnou 500 let. Možná, že pak by se pár kupců v té Francii našlo. Co mě ovšem překvapuje, je (zatímní) výsledek ankety - 80% lidí tu kupuje auto podle toho jakou dostane záruku... >😁 To je zoufalé. Je z toho znát jen jedna zkušenost hlasujících - totiž zkušenost žádná. Každý, kdo již někdy kupoval auto ví, že problémy se u auta objevují do půl roku po jeho převzetí. Zpravidla u dobré značky neopravuješ nic, sem tam ti někde dotáhnou drnčící plech a to je vše - jen jezdíš. A protože pořízení auta je přeci jen jistá větší investice, je v EU uzákoněná záruka dvouletá. Pokud během dvou let nevychytáš mouchy u svého auta, chytej raději ryby, auto si nezasloužíš.

Ovšem... jsou produkty, jimž nevěří asi ani vlastní výrobci... nedovedu si jinak vysvětlit to prodlužování záruky. Tak holt než by o sobě četli kritické články v tisku, opravují pět let na své náklady...

Ostatně, každému nadšenci, co si kupuje auto podle nejdelší záruky přeji, aby se mu to dokonale sypalo a on nám tu postupně vypisoval, jak i po čtyřech letech vrazí do servisu, bouchne pěstí do pultu a objedná jednu novou přední nápravu s pěnou...

Takže pamatuj - do půli roku musíš autu vychytat mouchy. Na konci dvouleté záruky musí auto cvakat jak Rolexky. Pokud si tohle nedokážeš zařídit, a auto se sype, prodej ho a kup si jiné, od jiného výrobce.

Jinak... to víš, že když tu auto kupuje podnikatel (fyzická i právnická osoba), žádnou záruku ze zákona nemá?
80 % lidí nekupuje auto podle toho, jakou dostane záruku, ale v souladu s otázkou je to pro mě další argument pro to, aby určité auto převážilo svými výhodami nad druhým.....tak tu nepřekrucuj 😉
essesant
>😁 >😁 >😁 Tak to je dobra demagogie GTI! Ja nevim v jakem svete zijes ty, ale pokud nekdo nabizi delsi zaruku, tak je to vzdy lepsi nez kratsi... Pokud budu mit vedle sebe 2 srovnatelna auta a jedno bude mit vice nez dvojnasobnou zaruku nez druhe, tak si vyberu to s delsi zarukou, ne? Jak jinak vyrobce bezpochyby dokaze, ze veri kvalite svych vyrobku, nez kdyz prodlouzi zaruku??? Az bude VW zvedat v reakci zaruku (jakoze nektere modely by to potrebovaly) tak tady budes pet oslavne ody na "dokonaly" marketingovy tah...

A propos; Podnikatele si mezi sebou mohou uzavrit jakekoliv zarucni podminky uznaji za vhodne. V pripade, ze kupni smlouva zaruku neupravuje, plati ta dvouleta. Takze i ze zakona ma podnikatel zaruku, jen ma vetsi smluvni volnost.
GTI
Podnikatel, Essesante, zde žádnou zákonnou dvouletou záruku nemá. Dojíždí na to zejména kupci nákladních aut, kde je záruka rozpalcelovaná a mnohdy dosahuje například na elektrickou výstroj či hydrauliku jen 12 měsíců.

Prodlužování záruky nad logicky technickou hranici (cca 3 roky, tedy řekněme 150 tisíc km) není nic jiného, než naivní vábnička na nezkušené prvovlastníky. Jde jen o přetahování nevyhraněných zákazníků. Nevím, kolik nových aut jsi odjezdil. Pokud jich bylo více, vypiš si, cos po dvou letech do těch aut musel investovat. To, co odchází, tedy brzdové kotouče, na to se záruka stejně nevztahuje, a že bych chtěl zdarma po třech letech měnit podlahovou plošinu >😁 to tedy ani náhodou. Já například zažil největší "průšvih" když manželce odešla po třech letech nějaká zapalovací cívka na motoru, tak jsem zaplail asi 3 tisíce a jelo se dál. Jinak neznám, že by měl kdo problém s tím, že po záruce musel investovat do auta, tedy do dílu, na který by se jinak taková záruka jako nahoře vztahovala. Mění se zpravidla jen díly, na které se záruka nevztahuje, tedy ty díly, které se (logicky) opotřebí v provozu. Podívej se na věc obráceně - na co se po těch peti letech záruka vztahuje (například u Cee´du) a pak hledej racionální odpověď, zda je to zároveň záruka praktická, reálná a využitelná. Pocit, že mám záruku 17 let >😒] je možná povznášející, ovšem do té doby, než zjistím, že sjeté brzdové kotouče si musím zaplatit stejně sám...
mám zkušenost s Mercedeseme (což je vážený GTI prémiová značka v DE), po 3,5 roku a nějakých 150 tis. ujetých km se na dálnici ozvala rána, vyvalil se čoud a auto stálo - celej motor v háji a oprava stála bratru 300 000,- (provedeno v Mercedesu na Chodově) a to auto mělo přitom pravidelenj a poctivej servis. takže záruku 5 roků považuju v tomto případě za plus. Nicméně pro Tvojí demagogii, v současnosti jezdím VW a vcelke spokojenost až na servis (vyzkoušel jsem několik servisů, ale zřejmě mají všude VW pravidla dělat ze zákazníků blbce a účtovat si nesmyslné položky a na závěr snad ještě přičísr k faktuře i datum - pak se vyplatí jezdit do servisu vždy jen 1.1.) Příště jdu jenom do japonce, nebo do Korejce a ty si můžeš své ody na apoštoly a bezpohlavní Golfy či tourany pět s holubama na střeše, který Ti sežerou, že kratší záruka je lepší než ta delší >😁
:yes:
essesant
Jiste, ze na spotrebni material se zaruka nevztahuje. Je ale naprosta blbost, ze se na aute nemuze projevit zavada i po urcitych letech. Stat se to muze u jakekoliv znacky. Jenze u Fiatu za to bere zodpovednost do 5 let a 500km vyrobce a u nemeckych premiovek si to zatahnes sam. A jeste neco: Na AR156 se sveho casu davala zaruka 4 roky bez omezeni km a dostavali ji i podnikatele...
Vzdy se tu dobre pobavim, kdyz sleduji ty myslenkove vykruty, ktere tu nekteri delaji, aby presvedcili ostatni ze delsi zaruka je uplne zbytecne a proc je lepsi mit koncernove auto s dvouletou zarukou, nez nekoncernove s petiletou. Dik za zabavny prispevek.
GTI
Nevšiml jsem si, že by tu někdo tlačil nějaké koncernové produkty do popředí. Řeč je o záruční době a ta, jak známo, má význam jen tehdy, je-li kratší než předpokládaná životnost auta samého 😄 >😒]
Snad delší, ne?
No já bych tu pětiletou záruku bral 😄 Zrovna ve čtvrtek jedu se Stilem na pravidelnou prohlídku ve 200.000km a poslední měsíc mi blbne dvouzónová klima, která prostě ikdyž má nestavenou stejnou teplotu pro řidiče i spolujezdce, tak fouká každému jinak.... Tohle je podle mě zrovna tipický příklad, kdy by se prodloužená záruka hodila (auto je staré 4 roky). Je jasné, že brzdové kotouče mi žádná záruka nevyřeší, ale na spoustu blbostí to může být užitečné...
GTI
No, s tou klimou, to je vořech. Držím palec ať to zvládnou, jak se bortí klima, to je vždycky problém.
GTI občas čtu diskuse na tomto serveru a tvoje příspěvky mě vždy hodně pobaví. Nesžřal jsi náhodou všechnu moudrost automobilového světa? "Dotáhnout drnčící plech" - to máš jako to auto sešroubovaný vrutama? 😲 Mám kamaráda, kterému museli vyměnit hlavu válců na TDI PD po 30000 a převodovku po 60000. Myslím, že delší záruka by se mu docela hodila...
Možná by jsi mohl příspívat i pod dalšími nicky: TDI, HTP, MPI - co ty na to?
GTI
Zkus to ty, Premete. Mně můj nick stačí. Také jsi mě pobavil. Nechápu, proč by se tvému kamarádovi šikla delší záruka. Průměrně schopnej šofér najede těch 60 za rok za rok a půl... No, tak mu vyměnili hlavu válců a převodovku... v záruce, takže jezdí spokojeně dál, předpokládám.
Ted´ jsi mě dostal 😃)) " Průměrně schopnej šofér najede těch 60 za rok za rok a půl.." Takže já jsem podle tebe neschopnej řidič koukam. :no: >😁
GTI
No, pokud těch 60 najezdíš za pět let, tak nejsi dokonce ani řidič, to jsi stále jen adept na řidiče.
Boze muj, a co když mas nekolik aut. Myslis ze s malym fiatem najezdis za 5 let 60 000 km, když ho mas jen do mesta na nakupy a mimo mesto pouzivas neco jineho. Promin ze to rikam, ale když jsem pred par lety začal koukat na auto.cz tak jsi mi pripadal vcelku rozumny (tedy krome te pedovolkswagenovine😊 ale posledni rok me pripada, ze jdes ke dnu...
GTI
No, tys mě rozumný nepřipadal nikdy. Já tě u toho dna mám stále. Pamatuj - velikost auta není pro cesty do města vůbec rozhodující. kdo má A8 jede i do Prahy do Pařížské v A8... Pokud se domníváš, že člověk, který mimo město jezdí v A8, jezdí do centra města v Aygu >😁 pak toho o A8 i o Aygu, koneckonců i o lidech, kteří A8 mají, moc nevíš >😒]
Přesně jsi to trefil. Kdo ma třeba Range, ten se soukat nikdy do žádného prcka, aby mohl do města, nebude. Jde jasně vidět, kdo jen kecá a kdo řídí.
Velikost auta není pro cesty do města vůbec rozhodující = plne souhlasim. Sory, ale vubec jsem nepsal o zadnem vedsim aute a urcite jsem nerikal ze ten kdo ma vedsi (A😄auto ze do mesta jeszdi s prckem. Taky bych radsi jezdil s Range roverem do mesta nez s puntem, ale nic takoveho jsem nepsal. jen rikam ze 60 tis. Km za 5 let nemusis vubec najezdit. Otec si na konci 2005 koupil Boxster a do dnesni doby ma najezdeno pouze kolem 3 000 km. Tak ze podle tebe je jen adept na ridice. Samozrejmne celkem nenajezdil za 2 roky jen 3 000 KM, typl bych ze kolem 40 000 km, ale i sjinymi vozy. Urcite by byl rad kdyby zaruka byla 5 let...
PS: nikoho kdo ma A8 neznam. Prece jsem jen studen.
Já jsem za poslední tři roky se soukromým vouem najel cca 40 000 km, protože ho používám jen na víkendové cesty a cesty na dovolenou. ale protože mám k dispozici také služební vůz, tak najedu ročně většinou přes 70 tisíc. A podobně je na tom i jeden můj známý, doma má dvě auta (jendo na cesty do práce a běžné ježdění a druhé sportovní na víkendové výlety a podobně) ročně sice najede docela dost, ale třeba se sporťáčkem za 4 roky má nejeto cca 35tisíc (možná už je kolem 40). Pokud máš na veškeré ježdění jen jedno auto a máš kam jezdit, tak to asi najedeš za rok, ale spousta lidí má auto jen na to, aby s ním jezdila do práce, jednou nebo dvakrát za rok na dovolenou a navštívit občas příbuzné a známé a pak najedou u nás průměrných 25 až 30 tisíc za rok
Já jsem za poslední tři roky se soukromým vouem najel cca 40 000 km, protože ho používám jen na víkendové cesty a cesty na dovolenou. ale protože mám k dispozici také služební vůz, tak najedu ročně většinou přes 70 tisíc. A podobně je na tom i jeden můj známý, doma má dvě auta (jendo na cesty do práce a běžné ježdění a druhé sportovní na víkendové výlety a podobně) ročně sice najede docela dost, ale třeba se sporťáčkem za 4 roky má nejeto cca 35tisíc (možná už je kolem 40). Pokud máš na veškeré ježdění jen jedno auto a máš kam jezdit, tak to asi najedeš za rok, ale spousta lidí má auto jen na to, aby s ním jezdila do práce, jednou nebo dvakrát za rok na dovolenou a navštívit občas příbuzné a známé a pak najedou u nás průměrných 25 až 30 tisíc za rok
Připomínáš mi jednoho člověka ze kterýho si děláme srandu, říkáme mu bůh, pan dokonalý, nebo mr.dick. Jestli si myslíš že když najezdíš 60000km za rok jsi mistr v řízení tak k tobě už nemam co říct...
GTI
O sobě jsem nepsal, psal jsem, že pokud najedeš 10 tisíc za rok, neříkej nikde nahlas, žes řidič. Tahle cifra se cení možná tak na elektrickejch autíčkách na matěji.
GTI, GTI, nechceš snáď povedať, že kto najazdí za rok 60000km, ten musí byť zákonite dobrý vodič. A naopak, kto najazdí menej, ten sa nemôže považovať za vodiča! A čo schopnosti? Niekto ich má, niekto nie. Poznám vodičov, ktorý majú dosť odjazdené, a veru, nesadol by som si k nim do auta. A naopak, poznám pár dobrých vodičov a pritom sú to mladí chalani, ktorí až tak veľa neodjazdili, ale majú v sebe niečo, čomu sa hovorí - talent, cit pre jazdu, odhad, počujú motor, ..., majú to, čo tí prví nie...prax vždy nestačí 😉
Banjo
Wartburg měl např. blatníky skutečně přišroubované k nosnému rámu...
Delší záruka se hodí a bude skvělá i podle GTI, ale až v okamžiku, kdy ji dá VW group.
lae ma zaruku - ale jeden rok, vrat se zpatky do skoly
GTI
Ty tvrdíš, že, pokud je smlouva uzavřená podle obchodního zákoníku, že má kupující zákonnou záruku jeden rok? 😄 Ale ale, stydlíne...
Fklidu GTI, tito mladí kluci nechápou rozdíly mezi Občanským zákoníkem a Obchodním zákoníkem. 😉
GTI
To tedy ne 😄
Jen pro jistotu dodám, že pokud dostane zákazník rozšířenou záruku např.3 roky /100 000 km, tak stále platí klasická záruka 2 roky, bez omezení km.
GTI
Aha, díky :yes:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Brácha sháněl auto, tak jsme procházeli desítky bazarů. Docela mě překvapilo jak hnijí i poměrně nová Punta, navíc nebouraná. Třeba přední blatníky. Nakonec koupil Leganzu což je sice hrozně velkej kočár, ale vejde se do 7 litrů na 100, pohodlí, klima, žádná koroze a cena pod 100t. Fiatům moc nevěřím i kvůli zkušenostem známých, je to taková spotřebka, ale to by bylo na delší povídání... Ono ani takovej Ford Focus není dokonalej, některý závady nedokáže odstranit ani značkovej servis. Nebo Fabka HTP kde je motor po 200tkm totálně na odpis i při kvalitní údržbě.
Fiatům můžeš vyčítat různé věci ale rozhodně ne korozi. Fiaty mají od začátku devadesátých let pozinkovanou karoserii. Mám Tipo 94 a Punto 96 a o rezaté opravdu nejsou. Ty Punta co jsi viděl byly zřejmě opravené po havárce a nikdo se tím nechlubil.
GTI
Nejásej. Delší záruka nad zákonnou hranici (2 roky) je bežným jevem. Při koupi auta ti prodejce nebízí, zda si hodláš koupit i delší záruku, tedy jde vlastně o pojištění bezvadnosti auta... Není to ani nic finančně nedostupného. Jistě. kdo totiž už pár aut odjezdil ví, že po dvou létech žádnou záruku nepotřebuje. Díly mění - brzdové kotouče, destičky, rozvodové řemeny, stěrače. Jistě, ovšem tohle jsou výměny, na které se záruka nevztahuje.

Dnes jsou všechna auta velmi spolehlivá. Současně s tím se zásadně změnila odolnost plechových dílů proti korozi. Tak nejanči a kup si to auto, které se ti líbí. Na holku ti taky nikdo záruku nedá a jak na ní drandíš... >😁 😉
GTI
Tak to si přečti. Je tam všechno - ovesná kaše i veverka v říji 😄 Jen bych lehce upravil nadpis - nikoli, že se zrodila nová HVĚZDA, nýbrž - nová MAZDA... 😉 P.S. a za "customizační" kůru 😄 dávám :yes:
Avatar - Enzo
Enzo
Jo je to rána na solar. V dnešní době se nedělaj špatný auta, ale jenom moc dobrý, dobrý a cenově dostupný. Rozdíly nejsou markantní, ale pořád jsou, kdo ví co chce ten si vybere. Tahle záruka Ti pomůže při rozhodování se proč zrovna Bravo. Korea útočí a štěstí přeje připraveným. Kdo není, brzo pozná. Ohledně využitelnosti 5 ti let, není o čem diskutovat, radši mít záruku než problémy s motorem (prasklá hlava, sypající se turbo viz Touran TDI) 8-s
GTI sa jednoducho nezapre!
marianek
2 roky zaruky na vuz je zatracene malo. Automobil je stroj zalozeny na mechanice a elektronice. Prave ty mechanicke casti jsou vystaveny opotrebeni. Logicky delsi cas opotrebovani zvysuje moznost zavady. Pokud ale vyrobce doda zaruku na mechanicke opotrebeni vozu a naslednou zavadu delsi nez zakon kaze, je to ukaz toho, ze svemu vyrobku veri. Jednoduse by se to mohlo vylozit jako ZARUKA KVALITY. Pokud ale automobilka nabizi zaruku dlouhou pouze podle zakona, kupujici by mel byt vice ne opatrny.
GTI
Opravdu se domníváš, že záruka kryje závady vzniklé opotřebením nějaké části? Mariánku, když píšeš o brodech, rád to čtu, ovšem tyhle konstrukce, na to opatrně...
marianek
Zaruka kryje pohonnou jednotku. Ta je tvorena hlavne mechanikou. Mechanicke soucasti inklinuji k zavade po ujeti 300 000km vice nez po ujeti 100 000km.
GTI
Cituješ statistiku, nebo je to tvé toužebné přání? Je to přesně naopak. Nejkritičtějších je prvních cca 50 tisíc kilometrů, kdy se součaásti "usazují". Pak již to jede jako po másle a objevují se jen malé závady -přepálenej kablík, netěsnící hadice... . Vedle toho jsi pozapomněl na obsah záruky, tedy to, co ti ten který výrobce garantuje, tedy za co nese odpovědnost. Jinak řečeno, jakou závadu odstraní na své náklady. Pokud se ti vysype ve 300 tisících mechanická převodovka, budeš těžko čelit argumentaci, žes to tam narval "přes zuby"... a jsi nahranej i se zárukou těch 500 let.
marianek
Samozrejme je potrebne se s podminky zaruky dusledne seznamit. Ale v kazdem pripade si logicky nakoupis u toho, kdo nabizi za danou cenu vice nez u toho, kdo nabizi mene.
GTI
Neblázni, Mariánku. Nejde vůbec, ale vůbec o to, jak dlouhá záruka je. Ty dva roky dokonale prověří komplet auto. Ostatně ty sám, přikoupil sis delší záruku? Je to za pár šupů, jak jistě víš?

Ten horní jásot kolegů, to jsou projevy kluků, kteří nikdy práva ze záruky nauplatňovali. Asi se domnívají, že je to v servisech jako v ráji... že tam po pěti letech přijedou a oni jim tam vymění motor 😄

Praktik si auto kupuje především podle svých potřeb, dále podle toho, jak se mu líbí, jestli má záruku dva nebo čtyři roky, to zajímá jen teoretika, který si na tom staví své vzdušné zámky a je to pro něho důkaz síly automobilky. Jinými slovy - Porsche, to je dokonalá šunka, to takový cee´d... to je dělo století... 😄 vždyť má záruku 7 let...

Osobně (a s akcentem na tu technickou, mechanickou, chceš-li logiku) bych jako optimální (vzhledem k přístupu k zákazníkovi) považoval prodloužení záruky o jeden rok. Je to obchodnickej pochopitelnej tah, máš dojem, že o tebe pečujou... a má to ovšem i věcnou logiku. Záruka na 500.000 kilometrů... tomu se mohu jen smát. Mimochodem umíš si představit BRAVO 1.4 po půl miliónech kilometrů >😁 v tom bych tedy jezdit nechtěl. Nechtěl bych ostatně jezdit v žádném autě, které má tolik najeto...
Klaudius
Drahý priateľ,
už čakám len na jediné: Že o krátky čas príde s 5-ročnou zárukou aj Volkswagen, a potom zabudneš na všetko, čo si tu písal, a vychváliš za ten krok VW do neba.

Z tej 5-ročnej záruky by som vyniesol na svetlo iba jeden fakt: ak výrobca na vozidlo poskytuje takú záruku, musí si byť sakramentsky istý primeranou kvalitou a mať spočítané, koľko ho taký špás vyjde. Pretože poskytovať bezplatný servis na to isté auto 2 roky a 5 rokov musí byť finančne pekný rozdiel. Alebo myslíš, že na tom nezáleží, a je to stále za tie isté peniaze?
GTI
Dnes není problém pro žádnou automobilku dopátrat se, kolik budou činit náklady na záruku v jakékoliv délce... Problém je, že to samozřejmě neponese ta automobilka ze svého. Částečně to budeš mít již promítnuté v ceně, částečně to položí na bedra prodejcům a dovozcům. Prodejci zase trochu přidají na ceně za běžný servis... 😄 Prostě... je to takový tanec bez obsahu.

O záruce tu píši dlouho to samé, tohle nemá nic do činění s tím, jakou záruku poskytuje VW... Za racionální, věcně, logicky i obchodně odůvodnitelné považuji prodloužení zákonné záruky o jeden rok, tedy na 3 roky. Co se týče prorezivění kastle, tam je na místě záruka dlouhá.
Klaudius
Áno, ale v konečnom dôsledku musí mať pre mňa ako zákazníka tá 5-ročná záruka zmysel, nie?
marianek
Pokud neco vyrabis a jses si jisty kvalitou sveho vyrobku, klidne na nej slibis i delsi zaruku, protoze vis, ze reklamaci bude minimum. Pokud ale takovou zaruku neprislibis, v ocich zakaznika to vypada, ze svemu vlastnimu vyrobku sam neveris. I tak stale tvrdim, ze s podminkama takove zaruky se clovek musi podrobne seznamit. I ja si koupim video ktere ma za stejnou cenu delsi zaruku nez to s kratsi.

Vlastnil jsem vuz, ve kterem odesel po ujeti 120 000km kardan. V servisu mi rekli, ze je to normalni zavada mechanickeho opotrebovani a take kvuli tomu nabizeji zaruku do ujeti 100 000km. Zkratka zivotnost pohonu byla 100 000km a podle toho byla nabizena zaruka. Jsem moc rad, ze jsem se toho krasneho a draheho vozu zbavil. Nabizeni prehnane zaruky je merketingovym tahem, ale nabizeni pouze zakladni zaruky je znamenim horsi kvality.
GTI
Problém je u aut v tom, že ty vyžaduješ od výrobce záruku vlastně za to, jak (ne)umíš jezdit. Chápej, když budeš auto přetáčet a rvát ho přes díry... pak ty považuješ za správné, aby ti vyměnili ohnuté spodní rameno. Já to za správné nepovažuji. Když si například koupíš sluchátka KOSS, dostaneš tzv "doživotní záruku" to je proto, že na rozdíl od auta, se u sluchátek nepředpokládá, že se za ně budeš spouštět z nuselského mostu... prostě Koss ti ručí, že ti budou hrát. Aby ti výrobce mohl třeba 10 let ručit za to, že ti auto bude jezdit, musel bys zase ty dokonale splnit jejich podmínky jízdy... což v praxi naplnit nelze... proto ten dvouletý zákonný kompromis...
marianek
To ale nema nic do cineni s delkou zaruky. Ohnout rameno, nebo utrhnout stabilizator muzes na ceste z prodejny. Samozrejme, ze ti nikdo nebude hradit skodu, kterou sis zpusobil sam svym neumem. Automobilky ale pouzivaji materialy vyrobene ruznymi vyrobci. Nektere materialy jsou kvalitnejsi a nekere mene. Vsichni si jeste pamatujeme "papirove" plechy na Fiatech zacatku 80. let. Zivotnost motoru Skoda zacatku 80. let byla 100 000km, pri dobrem zachazeni 150 000km. Dnes takovy motor vydrzi 2x dele. Dane je to lepsimi materialy, lubrikaci a kvalitnejsi vyrobou. Proto take muze vyrobce prislibit delsi garanci, protoze vi, ze jeho vyrobek vyrobeny z duveryhodnych materialu a duverohodnou pracovni silou, vydrzi.
Avatar - Falco
Falco
Stimulování prodeje - firma musí hledat způsoby, jak upozornit na své výrobky.... Cílem tohoto je prodat výrobek v co největším množství... Stimulací se dá nazývat i záruka nad právní normy a tím prodloužení bezplatnosti případných oprav zvyšuje atraktivnost výrobku...
Avatar - Falco
Falco
Možná bych ještě dodal - kdo prodává nemusí stimulovat..
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vidim ze GTi se vzdy pripoji pouze k diskuzi o italskych vozech!Hele chlape?CO kdyby misto 12 let daval VW zaruku treba 24 let proti proreziveni?To je to same jako tohle u fiatu,taky ví ze po dvanacti letech uz VW nikdo mit nebude a bude hnit u nejakeho majitele na posledni štaci!Takze bud vklidu!vtomhle sou vsechny automobilky stejny!A propo videl sem daleko vic shnilych a VW na odpis! :-!
GTI
Koukám, že o tom nevíš vůbec nic. Záruka na prorezivění karoserie je záruka za kvalitně ošetřený plech... tedy úplně něco jiného, než záruka na to, že se ti nevykvrdlá přední náprava. Ty záruky na prorezivění má každá automobilka a je to tak správné. Musíš ovšem každý defekt laku svěřit autorizované dílně. Záruky na ústrojí, to je jiná liga. U pohyblivých součástí má logiku záruka tak do jednoho roku, řekněme do 50ti tisíc km, neb tehdy se projeví vady - díly se sesedají, ohlazují. Pak už to jede skoro samo... Dám ti příklad - Co bys raději - záruku první dva roky od koupě, nebo třetí a čtvrtý rok od koupě 😄 no vidíš... jakmile zapojíš mozek, je ti jasné, že záruka má cenu, když je auto nové... u starého je ti prakticky k ničemu...

P.S. Totiž, prorezavělou střechu vyměníš těžko, proto tak dlouhá záruka.
Avatar - Enzo
Enzo
Dám ti příklad. Vyletěný lopatky od turba u O2. Po necelejch 100 tis km. Oprava za ne málo peněz. Zapojíš mozek než ti dojde že někdo to za dva roky nanelítá? 80 tisíc někdo nedá ani za 3 roky. Při dnešní komplikovanosti stavby aut je delší záruka potřebná. Nejde jenom o vanovou křivku jako takovou (pokud víš o co se jedná >😁 ) ale o to že při aplikaci elektroniky a mechatroniky může přijít porucha kdykoliv.
Mr.Murphy_
No zrovna u zničenýho turba bych na tu dlouhou záruku byl zvědavý... Jak totiž všichni víme, turbo je extrémně náchylné na zacházení... Dost dobře si nedovedu představit, jak někdo přijde do Fiatu se 4 roky starým Bravem 1.4T, co má najeto 200tkm a začne se domáhat nového turba... (ovšem tím nezpochybňuju dlouhou záruku jako takovou, určitě je lepší ji mít než nemít...).
Hmm, vanová křivka, ale právě střední část křivky bude (nebo by měla) odpovídat té záruční době na ose x. U záruky si nedělám iluze, že mi vymění zdarma na co si ukážu. V praxi to funguje tak, že ti řeknou, špatné zacházení, normální opotřebení -> záruka se nevztahuje. Ty sklapneš krovky a zacáluješ. Samozřejmě, můžeš se i hádat, ve finále se ti to ale může pěkně prodražit.
PS: Jak dopadly státnice? 😄
Přesně jak píšeš, záruka odpovídá plochý křivce která se táhne nad osou x, jak se zvedá už je to období po záruce. Nejde o to že ti vymění zdarma co si ukážeš, ale to co se podělá. Ohledně těch turb mě to docela vyděsilo, ale prostě je taková realita. V Humpolci si už pořídili v servisu odtahovku. PS: Státnice dopadly vítečně, díky za optání, už bouchám v práci (v oboru) a pořídil jsem si přibližovadlo, první 100% svoje. Mimochodem taky má turbo, nalítáno 164 tisíc a fouká jako nový >😁
takže když švagrovi po 90 tisicích na Passatu TDI praskl piístek v palivovím čerpadle tak se podle tebe asi moc ohladil a hladce klouzal. Ještě že nestanovuješ u VW záruku ty, protože to čerpadlo není zornva nejlevnější a podle tvýho návrhu by si to musel zaplatit, protože na něj by už byla záruka zbytečná
Dotaz: Proč má Renault jen 8 let záruku proti prorezavění karoserie??
Pocul si uz o unave materialu alebo o takej trivialnej veci, akou je trenie? Takze auta sa po 2 rokoch nekazia, ze? Tak prave ze po 100-150t km sa auta zacinaju "sypat", nie na zaciatku. Za prvych 20-30t km mas naozaj len nejake malicherne zavady, ale po 100-150t nastupuju skutocne, ako napr. deravy medzichladic. Takze co je lepsie?
essesant
Delsi zaruka je zbytecna. Hmmm, tak skoro to vypada tak, ze auta s vekem a najetymi kilometry zrejme zraji jako vino. >😁 Zajimava virtualni realita. I ze statistik vypliva, ze starsi auta maji vetsi procento poruch nez mladsi, takze veskutecnosti se spis zmeni vino na "vocet" a auto se proste z*urvi. Kazdy, z meho pohledu, normalni clovek jednoduse privita, kdyz muze resit zavady na vrub vyrobce. Souhlasim, ze % mechanickych zavad bude mit zrejme nejnizsi auto mezi 50 a 100 tisici najetych km. Dle meho nazoru ale problemy napriklad s elektrikou a elektronikou narustaji s casem. Stejne tak skyta vada se muze projevit rychlejsim opotrebovanim a neni nad to, zjistit neco takoveho 14 dni po e😜iraci zaruky... Spotrebni dily se musi menit u kazdeho auta na naklady majitele z logiky veci. Pokud se ale pokazi neco, co se pokazit nema a zatahne to vyrobce, tak je to jednoduse vyhodne. Pro koho? No pro klienta prece! I kdyby melo jit jen o pojisteni bezporuchovosti. Tomuhle muze nerozumet jen clovek co popira mozek mezi usima 😉
Lidi, děláte tady vědu z věci, která je naprosto jasná. Fiat nemá zrovna nejlepší pověst co se spolehlivosti týče a je si toho dobře vědom, takže se snaží rozptýlit obavy veřejnosti tímto způsobem. Jednoduchý marketingový tah, který o kvalitách auta samotného nevypovídá vůbec nic.
Lovap
Tým by som si nebol tak istý. Ak by totiž výrobok, na ktorý je ponúkaná tak dlhá záruka bol poruchový, tak sa môže stať (pri veľkom počte výrobkov a porúch), že to jednoducho výrobca "neutiahne" a skončí. Čiže nejaký predpoklad nie nadmernej poruchovosti tu byť musí.
Máš sice úplnou pravdu, ale když to tady čtu, tak mě napadá jediný citát a to z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje : - A je to marný, je to marný a je to marný.....Zároveň je sranda, jak se o tak prostém faktu dá diskutovat a kam se někteří dostanou....tohle je politika. Vždycky se čtením těhle diskuzí moc pobavím....
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI by mal ist pracovat do svetovej organizacie vyrobcov automobilov ako: generalny director, generalny designer, generalny mechanik, .........a kde je ta organizacia? No predsa v notebooku pana GTI >😁 >😁 >😁
No jasne a tam si vazeny GTI mozes stale dookola obmielat "kdo odjezdil vice aut" sa uvedom!!!
>😁 >😁 >😁
na vela aut sa davala iba 1 rocna zaruka, ktoru museli zvysit ked nastupila 2 rocna zaruka povinna v EU, uz vtedy sa niektore znacky zacali presadzovat 3 rocnou zarukou alebo 100 000km, pricom 1 rocna zaruka bola zufalo malo, kupite auto na jesen, vela soferov jazdi cez zimu malo a ked pride jar uz mate polroka zo zaruky prec, trochu pojazdite cez leto a uz je pred zimou po zaruke, takze auto ani poriadne nezabehnete, o 50 000 zabiehacich km ani nehovoriac, takze tu sa jednoznacne hodi dlhsia zaruka a hlavne auto ma vysiu zostatkovu cenu pri dlhej zaruke
Avatar - Ondore
Ondore
Rozdiel medzi autom na prvej priečke v spoľahlivosti a na poslednej je predsa zanedbateľný, to ti GTI už dávno vysvetlil. Takže navrhujem zrušenie záruky, zbytočne to zaťažuje výrobcov automobilov, servisy a napokon aj nás, užívateľov. Jednoducho si auto len poisti proti poruche a máš vystarané.

KOSS Ti dá doživotnú záruku na sluchátka, pretože im verí. Verí, nielen že budú hrať a elektronika bude OK, ale aj že vydrží káblik, ktorý je mechanicky namáhaný, že vydrží konštrukcia denné mechanické namáhanie, je na to totiž stavaný. A má spočítané, že tých pár kusov z reklamácie má vo vyššej marži.

Čo tak skúsiť doživotnú záruku na autá? Asi by sme sa čudovali, ako by automobilky začali padať do kolien, ono tá predĺžená záruka totiž niečo stojí... Takže keď vám niekto ponúkne dlhšiu záruku, aj keby bola len na ventilky, znamená to len dobrú správu pre nás užívateľov. Samozrejme nezabudnite čítať drobné písmenká na zmluve, ale Fiatu aj novej Lagune patrí :yes:
:yes:
Je to marketing a o tom to je,aby to zapôsobilo na zákazníkov.Ale myslím si že by takúto záruku by neposkytli keby si neboli istý určitou kvalitou.Každopádne na tom neprerobia.BTW, GTI niesi ty náhodou právnik? by si sa s tým určite užvil, určite, lebo ty si schopný urobiť vážny argument z úplne hocičoho. 😄
GTI
Zamyslím se nad tím, co že to jsem 😉 :yes:
Fiat tímto tahem jasně ukazuje, kam patří. Korejci nabízí extra záruku a proto aby Fiat nepřicházel o zákazníky migrující ke korejcům, nabídne záruku taky. Dobrý tah, osobně bych raději Fiata než korejce.
Nad inteligencí některých diskutérů (spíše diskutéra)zůstavá opravdu rozum stát, považovat za zbytečné, ba dokonce za špatné řešení prodloužení záruky z dvou na pět let nebo 500.000km u modelu Bravo, kvůli tomu, že právě koncern VW tuto službu nenabízí je absurdní nebo spíše ubohé. K čemu je mi záruka 12 let na prorezivění karoserie? K ničemu, nikdy ji nevyužiju, naopak celková pětiletá záruka je velice výhodná přímo pro mě, pokud si to auto uvedenou dobu ponechám,nebo ji využije i ten, který si to auto dejme tomu po třech letech ode mně koupí.
Osobně považuji prodlouženou záruku za marketingový kec. V praxi totiž z 95% nefunguje. Vždy se najde nějaký fiškus, který to svede na běžné opotřebení nebo špatné zacházení.
Když si automobilka spočítá, že po dvouleté záruce dost velké procento majitelů přestane chodit na pravidelné roční servisní prohlídky, tak prodloužením záruky většinu z nich pro svůj servis získá na delší dobu. Ale po pěti letech se s tebou budou vždycky v servise přít o to, zda jde o opotřebení a nebo o špatné zacházení. Protože většina řidičů nejsou odborníky přes techniku , má větší šanci servis. Prodlužování záruky je dobrým psychologickým i marketingovým tahem automobilky, jinak má zanedbatelnou hodnotu pro kupujícího. A to se tady snaží GTI některým zárukou zmanipulovaným diskutujícím říci. Xaver
GTI
Děkuju.
Záruka na VW v USA je 4r./80 500 km,na hnacie ustrojenstvo 5r./96600 km
mne sa napr. hodi servis 160tkm/6rokov zdarma u daimler/chrysler aut...+ 120tkm/4roky zaruka of course 😉
Jako garanční technik vím, že pokud výrobek není opravdu totální šmejd,tak nejvíce peněz stojí výrobce auta administrativa kolem garancí.
Abych vám vnesl trochu jasněji do toho, co nekoupit podle garancí, tak určitě nekupovat z VW Group. Týká se to ale pouze ČR, německý uživatel je mnohem větší pán nad svým vozem ve vztahu k výrobci.