Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda MX-30 s rotačním motorem bude představena do příštího března

Rotační motor by se měl představit v plug-in hybridu, nebude však roztáčet přímo kola.
Zpět na článek
25. 4. 2022 13:41
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2022 11:17
V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Tato Mazda není plnohodnotné auto, ale jen jakési luxusní jezdidlo kolem komína. A spalovák je jen takový záchranný člun. Jako druhé auto do rodiny je to vlastně ideální.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
25. 4. 2022 11:47
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Nemyslím si.
Myslím si, že motor bude za všech okolností stíhat doplňovat elektrickou energii do relativně malé baterie.
Takže dojezd bude záviset spíše na velikosti nádrže na benzín.
To by mohlo fungovat. Malá a lehká baterie plus rotační motor-doplňovač energie, pracující v nejoptimálnějších otáčkách = nízká spotřeba paliva.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 4. 2022 12:43
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
To nejoptimálnější je značně iritující, jinak souhlas.
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2022 12:44
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Já to chápu, že s tím zajedeš školka - práce-školka-domů a nabít. A spalovák nebude fachčit vůbec, jen při krizi.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 4. 2022 12:49
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Asi ne.
Tohle může fungovat jako skutečné autonomní systém.
Vlastně jede na benzín, jen ho OPTIMALNE využívá.
:-)
25. 4. 2022 12:56
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Mozna pujdeme cestou diesel-elektricke lokomotivy … :-!

(to je lokomotiva co jede pouze na diesel, ale to je vlastne stabilak, ktery generuje elektrinu a samotny pohon je pak elektrickym motorem).
25. 4. 2022 15:53
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
To už dělá Honda (nebo Tatranská strela)
Avatar - Ja Prvni 123
25. 4. 2022 12:47
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Proč?
Fiatí 0.8 dvouválec poprvé běžel v malém Ducatu, určeném pro rozvážku po městě.
A byl přesně v téhle konfiguraci. Mělo to pohon elektrický s relativně malou baterkou a tenhle dvouválec zajistil, že vždycky dojede kam potřebuje.

Naopak nechápu, proč ho opustili, tenhle model mi jediný dává smysl.
Teda proč ho opustili tehdy náhodou vím - vycházelo to draho a nebyl o to zájem.
Dnešní EV jsou ještě o hodně dražší.
25. 4. 2022 12:51
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Co ja vim ten dvouvalec Fiat opustil tak rychle, protoze meli problemy se spolehlivosti / zivotnosti.

Rotacni / wankeluv motor se vyznacuje predevsim tim, ze vzdy bez vyjimky byly velke problemy se spolehlivosti / zivotnosti.
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2022 13:06
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
No právě, wankel je nespolehlivý a užraný, ale lehký. Kdyby ten motor jel furt, tak je to hybrid, jak Honda a Slovenská strela.
Avatar - WinDiesel
25. 4. 2022 16:39
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Jenže tady pojede pořád ve stejných otáčkách, takže spolehlivost a spotřeba budou úplně někde jinde.
25. 4. 2022 19:21
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Ale ani ideální režim otáček neodstraní vyšší spotřebu oleje, jeho spalování díky částečně ztrátovému mazání a s tím i spojené horší emise ve srovnání se čtyřdobými motory s vratnými písty.
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2022 19:23
Re: V tomto případě musí člověk změnit uvažování
Já bych třeba nechtěl jezdit na benzín v drahé elektroautě.
25. 4. 2022 13:41
Mazda zoufalsví
Tuto slepou cestu už před časem zkusilo BMW s modelem i3 REX. No, jak se dalo očekávat, nepovedlo se a Mazda ve svém zoufalství zjevně chce v bledě modrém utopit další miliardy. :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - JirkaVejrazka
25. 4. 2022 14:39
Re: Mazda zoufalsví
Nejen ti - On Chevrolet Volt/Opel Ampera mel puvodne taky takhle vypadat. Nakonec tam museli pridat propojeni spalovaku na kola pres spojku, protoze to realne nevychazelo. A to auto bylo v rezimu s bezicim spalovakem z hlediska ekonomiky provozu docela tristni.
25. 4. 2022 15:49
Re: Mazda zoufalsví
Naopak, myslim ze prave koncepcia "motor vo funkcii generatora" je ten spravny smer. Eliminuje totiz jeden velky nedostatok spalovacieho motora: citlivost na pracovny rezim. Spalovaci motor sice moze dosiahnut termodynamicku ucinnost aj vyse 50%, ale staci ze sa vykonom/otackami odchylis o par percent, a ucinnost padne o 10-20% dole.

Dalsia vyhoda, staci ti maly motor. Ak priemerny elektromobil potrebuje ~20kWh/100km, staci v aute spalovaci motor s mechanickym vykonom 30kW aby stihal vyrabat elektricku energiu. O vyrovnanie spickovych poziadaviek na vykon sa postara bateria, ktora ani nemusi byt velka.

i3-REx trochu "predbehol" vhodnu dobu, napriek tomu sa na trhu celom slusne presadil. ~200 tisic predanych kusov u maleho auta kde cena zacinala na ~45 tisic € (a to v roku 2014!) je celkom slusny vysledok. Vlastne jeho vyroba bude koncit az v tomto roku, ked ho nahradia ine "i-modely"...
Avatar - JirkaVejrazka
25. 4. 2022 19:01
Re: Mazda zoufalsví
To je pekna teorie, ale ukaze sve slabiny v okamziku, kdy ma vozidlo takove koncepce jet delsi dobu po dalnici v mizernem pocasi, vyjet delsi kopec nebo kdekoli jinde, kdy zbyvajici kapacita male baterie nestaci na dorovnani pozadavku na vykon.

U auta bohuzel nemuzes pocitat s prumerem, ale pohon musi byt schopen delsi dobu vykryt i ty obcasne extremy.

Tu citlivost spalovaku na pracovni rezim z velke casti resi uz full hybridy, ne?
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2022 19:25
Re: Mazda zoufalsví
Styl spalovák generátor motor je starý a hodí se pro lokomotivy.