Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW i4 M50 – Zatím nejpříjemnější elektro

BMW i4 M50 je prvním „bavorákem“, který kombinuje elektrický pohon a logo divize M. Jak moc to jde dohromady?
Zpět na článek
11. 5. 2022 13:40
11. 5. 2022 14:58
11. 5. 2022 14:41
11. 5. 2022 22:42
12. 5. 2022 13:30
11. 5. 2022 14:56
11. 5. 2022 16:10
11. 5. 2022 20:19
12. 5. 2022 06:09
12. 5. 2022 08:11
12. 5. 2022 09:05
12. 5. 2022 14:07
12. 5. 2022 14:24
13. 5. 2022 14:08
12. 5. 2022 21:29
12. 5. 2022 07:46
12. 5. 2022 21:32
11. 5. 2022 19:19
Avatar - kari.laz
11. 5. 2022 13:40
třítunka :D
střednětřídní eMko, co má 2,3 tuny :D :D :D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
11. 5. 2022 14:49
Re: třítunka :D
Je otázka, či to BMW myslí ako čistokrvné ///M, alebo to myslí ako M Performance. Výkon by naznačoval to prvé, označenie M50 skôr to druhé (ako napr. Z4 M40i). Ja by som to napriek výkonu vnímal skôr ako M Performance model.
Avatar - fOE
11. 5. 2022 14:58
Re: třítunka :D
Myslim ze se BMW nechalo loni slyset, ze u EV bude jen jedno M na modelovou radu a tohle je ono v ramci i4. Parametrove stoji nekde na pomezi vykonu M440i a plnohodnotne M4, takze by to asi i mohlo sedet (minimalne do bodu nez si to BMM za dva roky zase rozmysli :-[] ).
Avatar - iudex
11. 5. 2022 16:01
Re: třítunka :D
Jo, asi tak nejak to bude. Aby úplne nenas...rdili pravoverných, tak to nenazvali i4 M, ale M50.
11. 5. 2022 15:09
Re: třítunka :D
Hlavně ve srovnání s podobně velkým TM3 je ta hmotnost šílená. Možná je ten battery pack z klasických olověných akumulátorů:)
Avatar - Beefcake
11. 5. 2022 19:52
Re: třítunka :D
To je take "M"ko, ako ked do MB nahadzu AMG pakety. Na tych par pismeniek ludia pocuvaju, hoci od M/AMG to ma daleko.
Aj ked vykonovo je to vdaka elektrike solidne, len to potom treba porovnavat s inymi elektro sportiakmi.
13. 5. 2022 08:55
Re: třítunka :D
Ano, ale jako zakaznik nemas zadnou volbu. Bud kupujes holatko, anebo chces i nejakou vybavu a mas tudiz AMG nebo M paket. Zakaznik s tim nic nemuze.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2022 13:29
Re: třítunka :D
tvl. to váží jak můj Rolls :-) :-) :-)
a má to víc jak Charger s plnotučnou V8, vůbec nemluvě o Jaguarech V8, co maj o 500 kg méně než tenhle bazmek s baterkama
:-) :-) :-) :-)
12. 5. 2022 13:43
Re: třítunka :D
A umí ty modely jet bez smradu, hluku, za korunu na km a se servisem jednou za 80 tis km?
Avatar - Barrichello
12. 5. 2022 13:50
Re: třítunka :D
Na lpg to jezdí za 2,30 na 1 km a proč by to jako mělo jezdit bez smradu a notabene proboha proč bez hluku?

Protože je to chce pár neomarxistickejch nebolševiků? Tak to máte smůlu soudruzi - NAS*AT!!!

Odstěhujte se do ohnový země :-)
12. 5. 2022 14:14
Re: třítunka :D
Ty se odstěhuj do milované matičky Rusi. Kádrový profil mas bez závad, taticek Putin se bude jistě těšit z tvé přítomnosti. Napíšeš mu častušku, koupíš si vysneneho Zila a budete spolu pít vodku a přikusovat cibuli ;-)
Avatar - Barrichello
12. 5. 2022 16:02
Re: třítunka :D
Haha, to by se ti líbilo vid.

Nic, budeme proti Vám, fantickým utopistům bojovat tady.
Avatar - Barrichello-Petr_Cizek
12. 5. 2022 14:06
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - caliban
11. 5. 2022 14:41
bomba
Ale jo, venku už začíná být hezky, tak to i někam dojede, ale nesmíte se v levém pruhu moc rozvášnit. Jinak za trest budete hodinu stát na nabíječce (pokud bude nějaká v okolí).
Rozbalit vlákno
2
11. 5. 2022 22:42
Re: bomba
https://www.elektromobilita.cz/…obijecich-stanic

https://www.eon-drive.cz/mapa/

https://chargepre.smatrics.com/cs/

Nabijecek uz je pomerne dost.
A nektery i vykonnejsi nez 50kW na kterych tebou zminovana hodina nepla...
Avatar - fOE
11. 5. 2022 14:56
Proti proudu
Tohle jsem uz nestihl projet kdyz jsem loni vybiral, ale sam se priznam, ze mi to je docela lito, a ze bych tomu dal sanci. Ma to dostatecnou Vmax (cokoliv zacinajici dvojkou je naprosto OK), akcelerace je krasna, dojezd neni zadna vyhra ale ani zadna tragedie, vypada to jen stejne hnusne jako bezna 4er GC a to vse v Nemecku za 70tis E. Parametry zrychleni, velikost auta a cena z toho nedelaji vubec zlou nabidku, budme k sobe uprimni. Pokud neco tak prave tyhle performance verze EV mi davaji smysl.

Takze du proti proudu tim ze nejdu proti proudu. :-)
Rozbalit vlákno
25
Avatar - iudex
11. 5. 2022 16:10
Re: Proti proudu
Presne, v kontexte nemeckých cien je to už pomerne racionálne.
M440i GC (275 kW) je za 69900 eur,
M4 Coupé (353 kW) je za 87300,
M4 Competition xDrive za 98300.
V kontexte toho je cena i4 M50 (400 kW) 70800 eur až prekvapivo dobrá, parametre M4 Competition za cenu M440i.
Aj tak by som dal prednosť M440i, ale cenovo je už ten elektrovehikel schopný konkurovať spaľovákom či ich dokonca cenovo predčiť.
Avatar - xxc
11. 5. 2022 20:19
Re: Proti proudu
a dovod M440i?
11. 5. 2022 23:05
Re: Proti proudu
Hallelujah :yes:

Pro jistotu jeste jednou:
"Presne, v kontexte nemeckých cien je to už pomerne racionálne.
..
V kontexte toho je cena i4 M50 (400 kW) 70800 eur až prekvapivo dobrá, parametre M4 Competition za cenu M440i."

Diky
Budoucnost prave nastala :-)

PS Ale bavime se o rychlych autech. A je neuveritelny, jak pocitove bez namahy jezdi tohle i v porovnani treba s tou s M440. I M3 ma co delat...
https://youtu.be/RrVZ6IUNkws
Avatar - fOE
12. 5. 2022 06:09
Re: Proti proudu
Primka sla elektrikam vzdy, eMka ale nejsou jen o primce. ;-)
Avatar - fOE
12. 5. 2022 08:11
Re: Proti proudu
A jeste dovetek:
Uprimne kdyz jsem se tou myslenkou chvilku zabival, tak nakonec to stejne sklouzne k chybejici infrastrukture. A tim nemyslim parkovani pred panelakem nekde na Letnanech, protoze tam stejne majitel bydlet nebude a tam kde bydlet bude doma nabijet nebude problem, ale infrastruktura na cestach. Asi bych se naucil zit s tim, ze kdyz pojedu 600km, ze si dam nekde pulhodinovou pauzu, ale ono neni kde. Kdyz nekde nejakou pumpu vidim tak jsou vsechna mista vzdy obsazena. Dokud se tohle radove nezmeni (na kazde pumpe desitky a desitky nabijecich mist), je EV jen na jezdeni kolem komina. No a kdo si na neco takove koupi skoro 5m auto za 70k E?
Avatar - iudex
12. 5. 2022 09:05
Re: Proti proudu
Presne tak, Tých elektromobilov je u nás stále veľmi málo, napriek tomu tých pár verejných nabíjačiek pred obchodnými domami a pod. je takmer vždy obsadených. Plus môže sa stať, že proste nebudú fungovať. Už som tu dával video, ako si youtuber Shmee kúpil Taycan a keď ho chcel nabiť v Londýne (t.j. najvyspelejší svet, žiadna diera), tak uspel až na tretej nabíjačke. Strata času asi 3 hodiny. Ďakujem pekne.
Avatar - petruzmrd
12. 5. 2022 10:09
Příspěvek podléhá schvalování.
12. 5. 2022 10:40
Re: Proti proudu
tak ty si v uk davno nebol, ked london povazujes za najvyspelejsi svet. :-) pobavilo
Avatar - iudex
12. 5. 2022 14:07
Re: Proti proudu
Mňa si zase pobavil Ty. A čo je Londýn potom, ekvivalent Rimavskej Soboty?
Nie, Londýn je jeden z najbohatších regiónov Európy a sveta. Podľa Eurostatu v r. 2019, keď boli Briti ešte v Únii, bol vnútorný Londýn absolútne najbohatším regiónom EU: https://www.aktuality.sk/…cila-bratislava/
12. 5. 2022 14:16
Re: Proti proudu
Londýn je městem, kde ani ti nejbohatší mnohdy nemají garáž. Z tohoto hlediska je vlastnictví elektromobilu poněkud problematické
Avatar - iudex
12. 5. 2022 14:24
Re: Proti proudu
To práve súvisí s bohatstvom regiónu, že každý meter štvorcový je tam jednak zaprataný, jednak brutálne drahý, takže aj tí bohatí si rozmyslia, či si doprajú luxus parkovania vo vlastnej garáži.
Btw. ani ten Shmee o ktorom som pôvodne hovoril nemal vlastnú garáž, ale parkoval v nejakej spoločnej podzemnej garáži, kde mal len parkovacie miesto. A to mu nebránilo kúpiť si Taycana.
Ale pôvodná myšlienka bola, že ani v jednom z najbohatších regiónov sveta to nie je nijak ružové s tými nabíjačkami a nabiť je problém aj tam. Čo potom u nás, kde v infraštruktúre hodne zaostávame.
12. 5. 2022 14:51
Re: Proti proudu
U nás ale je téměř pravidlem, ze člověk s autem v této cenové kategorii ma vlastní garáž, a kdybych přemýšlel nad ekektromobilem, nabíjel bych výlučně doma, venku jen v krajní nouzi, čas i peníze:)
12. 5. 2022 15:04
Re: Proti proudu
to , ze su niekde peniaze, neznamena ze ide o najvyspelejsi region sveta, ako si to prezentoval. ano, tocia sa tam velke peniaze vo financnictve cez americke hedgove fondy, pekne hdp robili aj sluzby pred covidom. ale to s vyspelostou nema podla mna nic spolocne, vsade bordel, spina, nic poriadne nefunguje a sadiq je idiot. a dalej sa mi uz nechce pisat, treba trosku v regione zit. ak je london najvyspelejsim svetom, tak sme vsetci v riadnej ri.ti :-) pekny den :yes:
Avatar - iudex
13. 5. 2022 14:08
Re: Proti proudu
Cítim z Teba frustráciu danú zrejme vlastnými negatívnymi skúsenosťami. Ale to rovnako môžeš namietať, že Bratislava je bordel a špina a chaotická parkovacia politika a pod. a tiež podľa HDP je to jeden z najbohatších regiónov EU. Proste či sa Ti tam subjektívne dobre žije a či je to objektívne bohaté mesto sú dve rôzne veci. To prvé sa z hľadiska vyspelosti kvantifikovať nedá, to druhé áno.
Ale i bez ohľadu na Tvoje subjektívnu nespokojnosť, Londýn a pod. objektívne je najvyspelejší svet, to si ale uvedomíš, ak pôjdeš trošku mimo, a nemusíš ísť ani do Burkiny Faso či Somálska, stačí Balkán alebo u nás doma napr. Gemer, Hont, Spiš.
14. 5. 2022 13:38
Re: Proti proudu
ved blava je bordel a diera :D
nie som frustrovany, london nema ziaden vplyv na kvalitu mojho zivota, obcas sa tam zastavim na kavu, to je vsetko.
len poukazujem na to, ze tu pleties od zaciatku najvyspelejsi region z prveho prispevku a najbohatsim regionom v dalsich, co je dost podstatny rozdiel. Ze sa niekde tocia peniaze, ako napr. v blave, neznamena, ze to nemoze byt zaroven uboha diera. ked niekde na islande predas ryby na trhu v hodnote milionov eur este neznamena, ze je to vyspely region, stale to moze byt dedina so smradlavimi rybami a na vychode si davno nebol, ked porovnavas spis so somalskom. :-)
Avatar - xxc
12. 5. 2022 21:29
Re: Proti proudu
Zase ja malokedy vidim niekoho na platenych nabijackach, potom jasne, ze sa im neoplati viac stavat, ked to az tak ludia nevyuzivaju. Mozno, kde su tie auta viac rozsirene, infrastruktura viac zaostava. Zalezi, ako casto clovek jazdi take dlhe trasy, raz za cas sa s tym da zit.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2022 13:32
Re: Proti proudu
Jojo, rádobysportovní kára o váží o půl tuny víc jak lehké britské sportovní limuzíny před 20 lety, tak to je faaaaaakt pecka, zelenej utopistickej MARXISTO :-) :-) :-)

Lysenko skáče v hrobě jak mohutně, že to dunění je slyšet až v Tokiu, jakýho zde má krásnýho fanatickýho nástupce a těžký UTOPISTICKYHO MANIAKA :-) :-) :-) :-)
13. 5. 2022 18:14
Re: Proti proudu
Tak to je přesně to dělení výkonu cenovkou v excelové tabulce. Reálně pak skončíš s elektromobilem o sice impozantním výkonu, ale s váhou jak dodávka a po dálnici s tím pak budeš stejně jezdit 120, abys to nevybíjel.

Nic proti tomu, má to svý kouzlo, ale srovnávat to s M3 je nesmysl, u sportovního auta je nízká hmotnost daleko důležitější, než papírový výkon.
13. 5. 2022 22:04
Re: Proti proudu
Aha, a co je treba takova M5?
Nejak na ni nesedi tvoje rceni. :D

Ne kazdy honi desetiny sekundy na okruhu nebo minuty na dalnici.
A pro tyhle lidi je i4. :yes:
Avatar - Barrichello
14. 5. 2022 13:53
Re: Proti proudu
A v zatáčce tomu naloží 20 let starej Jaguar XJR, co má "jen 400 koní", ale je placatý a má o 500-600 kg méně".

To musí být sranda, jako když máš zánovní Passat TDI, ale jedeš po okresce 67 protože je drahá nafta a t´předjíždí tě 37 let starej Rolls :-) :-) :-)
12. 5. 2022 06:40
Re: Proti proudu
To všechno může platit do první zatáčky. Hmotnost neošidíš, na YT je video z Mostu. i4 M50 zvládla jeden okruh, pak i přes ochlazení už nedává výkon a to byla teplota 14st. Jako výkonný cesťák ano, jako náhrada M440i (jakkoliv kmeny nezaujala) to fungovat nebude.
Avatar - iudex
12. 5. 2022 07:46
Re: Proti proudu
Vychádzal som z Tvojho tvrdenia, že konvenčná M440i nie je žiaden ľahkonohý špoertiak, ale ťažkotonážnik nielen na papieri,ale aj pocitovo. Jasné, že 1,8t vs 2,2t bude cítiť v zákrutách, ale ako píšeš ako cesťák by už i4 mohla fungovať, tie obmedzenia sú už prijateľné. A keď to postavíš tak, že M440i s 275 kW za 71t vs M50 so 400 kW za 72t, tak to je už celkom dilema.
Avatar - xxc
12. 5. 2022 21:32
Re: Proti proudu
Jasne, ked chodite cez vikendy s kamaratmi niekde na okruh, tak ma benzinova m440 zmysel, ale na bezne jazdy bude prijemnejsia i4.
12. 5. 2022 13:05
Re: Proti proudu
otazkou je, aky bude rozdiel v cene 40i vs i4 M50 po 4 rokoch. da sa predpokladat, ze o 4 roky bude uz trh s BEV v EU dosatocne robustny na normalnu "cenotvorbu"
Avatar - Barrichello-Petr_Cizek
12. 5. 2022 14:05
Příspěvek podléhá schvalování.
11. 5. 2022 15:07
Většina recenzentů
…píše o tom, že lehčí zadokolková verze 40 je ve všech směrech lepším autem, s výjimkou dojezdu…
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
11. 5. 2022 16:14
Re: Většina recenzentů
Tiež som také názory zaregistroval. O jeden elektromotor menej (len RWD) znamená menšiu hmotnosť a dokonca aj lepší dojazd (nie ako píšeš ty). A ono tých 250 kW verzie 40 je tiež solídnych, to je blízko 40i, ale za cenu 30i.
Na druhej strane M50 prináša značných 204 koní naviac a tiež pohon všetkých kolies. To sa na tej dynamike citeľne prejaví (5,7s vs 3,9s na stovku). Plus v tom príplatku za M50 sú aj M doplnky a nejaká výbava navyše.
11. 5. 2022 17:22
Re: Většina recenzentů
Žil jsem v domnění, ze nárůst hmotnosti je způsoben především větší baterii a ta je evidentně stejná:( tím spis aspoň teda pro me vůbec nedává výkonnější model smysl
Avatar - xxc
11. 5. 2022 20:21
Re: Většina recenzentů
ale pri vykonnejsom modeli je aj vacsia vybava, rozdiel v cene potom nie je taky velky. ale uz nepamatam, pozeral som to davnejsie
11. 5. 2022 19:19
zajimavy
Me to prijde dobry. Kdyz odpustime ze to neni uplne elektro od piky sakum prdum jako treba bmw i3 kde se zaclo od nuly aby auto bylo lehoucky na uzkejch pneu a opravdu slo ekologii vic naproti, tak je tady vse ok. Cena mi neprijde silena, spis hodne fajn. To ze je to 4ka ktera je puvodem benzin je holt fakt. Ze nemas scifi jako treba tycan a pod. No ale kdyz budes kazdej den v tom jezdit se stejnym odpichem jako u jednou tak drahyho porsche, tak ti to myslim nebude tak vadit. Naopak myslenka ze mas kvalitu za polovic je fajn. Nehlede na to ze sis taky mohl poridit skodofku za stejny money a to by teprve byl pruser a vyhozeny prachy.
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2022 20:07
Jen se modlím...
...aby mi moji M3 stihli vyrobit do července, protože pak už bude facelift a i trojky dostanou tenhle interiér. Chci normální tlačítka na klímu a kapličku a ne velkej displej "plácnutej" dopředu.

Jinak ale i4 M50 vypadá pěkně. Portimao ji sluší.
Rozbalit vlákno
34
11. 5. 2022 21:08
Re: Jen se modlím...
Ty ji ještě nemáš ?
12. 5. 2022 07:06
Re: Jen se modlím...
Ani mi nemluv. Objednával jsem v říjnu s tím, že chci auto na konec dubna, začátek května. Na začátku dubna mi řekli, že je jen 20% šance, že bude v květnu, a to jen proto, že jiní zákazníci přede mnou svoje objednávky odřekli (a to jsem objednával v říjnu). Na konci dubna mi řekli, že na květen nemají slot na výrobu s tím, že na konci května mi řeknou, jestli budou mít slot v červnu. BMW je totálně v řiti. Chybí jim kabelové svazky. Ostatně to byl fakt super jejich nápad mít jedinou továrnu na kabelové svazky na východní Ukrajině.

Prodejci brečí, že nemají auta a že nemají co prodávat. Ještěže jsem stihnul alespoň tu motorku. Mám nově RRo, ale jen proto, že to byla únorová výroba. Teď to mají tak, že nové motorky dodají až v srpnu (!). Škoda slov.
12. 5. 2022 09:41
Re: Jen se modlím...
A to některým ještě zdražují auta v průběhu s tím, ze když nechtějí, od smlouvy je nechají odstoupit… prodejcům změnili odměny tak, ze je dostávají až při předávání auta apod.
Nové GSA jsem ve vídeňském BMW dostal za 7 týdnů od objednávky:) o měsíc později začala válka a další budou na podzim:(
Avatar - petruzmrd
12. 5. 2022 12:06
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - speedfred
12. 5. 2022 22:47
Re: Jen se modlím...
Tak nakoniec si išiel do nového GS/A ?
12. 5. 2022 06:38
Re: Jen se modlím...
Byl jsem zkoušet M440i GC jestli ji nevzít místo 540. Kromě toho, že to auto naživo vypadá jako tlustá Berta, tak velmi podobně i jezdí. M340i je mnohem lépe naladěná a během chvíle bylo jasné, že objednám znovu 5er místo 4GC. Chybí obratnost, nenucený pohyb, trápí se na velkých kolech.

Velmi trefně to nazval Ji/Ri. "jezdí tak, jak vypadá".
Avatar - iudex
12. 5. 2022 07:50
Re: Jen se modlím...
Jo, ten dojem štíhlosti a optickej ľahkosti predchodcu je preč. Ono to stále je slušné, len to bezprostredné porovnanie s minulou 4GC jasne ukazuje, ako pribrala (reálne aj vizuálne):
https://autobible.euro.cz/…GranCoupe-16.jpg
vs
https://cdn.motor1.com/…ront-quarter.jpg
Avatar - fOE
12. 5. 2022 08:24
Re: Jen se modlím...
Svet funguje v cyklech a BMW to potvrzuje. Oklikou se vracime k zakladnimu poznani, a sice ze u BMW je proste nejlepsi koupe sedan. Ruzne pokusy s coupe a gran coupe jen umoznuji sedanum zarit o to jasneji. :-!
Avatar - iudex
12. 5. 2022 08:59
Re: Jen se modlím...
Momentálne je to tak. 4er GC, ani 6er GT a už vôbec nie 2er GC nedosahujú eleganciu a optickú čistotu sedanov. Takže dnes je jednoznačne voľbou 3er alebo 5er.
12. 5. 2022 12:02
Re: Jen se modlím...
Sedany září
http://iili.io/WNwTjp.jpg
:yes:
12. 5. 2022 13:03
Re: Jen se modlím...
navyse GC su vdaka bezramovym oknam ( nutnosti dodatocneho posinenia tuhosti karoserie ) tazsie ako klasicke sedany ... 3er vs 4er je to cca +100kg pri rovnakej konfiguracii
12. 5. 2022 13:38
Re: Jen se modlím...
V minule generaci vazily úplně stejně, takže žádné vyztuzovani kategorie kvůli chybějímu rámečku evidentně netřeba. Sto kilo vyztuh je potřeba tak u kabrioletu, určitě ne kvůli chybejicimu hornímu okraji dveří.
Avatar - iudex
12. 5. 2022 14:18
Re: Jen se modlím...
Nezdalo sa mi, žeby to bolo tak veľa, tak som pozrel technické údaje a máš pravdu:
M340i xD: 1810 kg vs M440iGC xD: 1900 kg = rozdiel 90 kg
330i: 1580 kg vs 430i GC: 1720 kg = rozdiel 140 kg(!)
Niečo môže ísť na o chlp väčšie rozmery (GC je dlhé 4,78m vs 471m pri 3er), niečo na tie bezrámové okná, ale aj tak je to sakra veľa, hlavne pri šesťvalci tých 140 kíl je brutálnych (pričom mildhybrid majú obe).
A logicky sa to premieta aj do objektívnej dynamiky (440i stovka 4,7s oproti 4,4s pri 340ke), ako aj tej subjektívnej (viď webpajove dojmy).
12. 5. 2022 14:55
Re: Jen se modlím...
To je až v této generaci, a jednoznačně to není vyztuhami karoserie. Stačí se podívat do te předchozí, srovnat stejný 40i nebo 30i se stejným pohonem a zjistíš, ze rozdíl je minimální. Nebo srovnat M3 a M4 současnou. Je to výjimka a určitě ma jiné vysvětlení.
Kdyby to tak nebylo, kroutila by se předchozí 440i GC jako papír. Což je blbost.
12. 5. 2022 18:35
Re: Jen se modlím...
jj, pri minulej generacii to bolo do 40kg pri 40i, v tej sucasnej je to 90kg. dynamiku uplne posudit neviem, nie som sofer, ktory by dokazal citit rozdiel
12. 5. 2022 10:48
Re: Jen se modlím...
Tak ono se stačí podívat na to, ze větší pětka váží o cca 150 kg min a je zjevně, kde je zakopaný pes.
Ale nepochybuju o tom, ze to pětka v další generaci dožene:)
Avatar - iudex
12. 5. 2022 14:30
Re: Jen se modlím...
Jo, to človek nechápe, kde spravili súdruhovia z NDR chybu, keď auto strednej triedy dlhé 4,78m váži (s rovnakým motorom, prevodovkou a pohonom) viac, ako auto vyššej strednej triedy dlhé 4,96m (M440i 1900 kg vs 540ix 1820 kg). 8-s
12. 5. 2022 14:59
Re: Jen se modlím...
Vsadím kalhoty, ze už v příští generaci bude pětka o 150 kg těžší

K veci
https://www.novinky.cz/…bentley-40396754#…
12. 5. 2022 15:27
Re: Jen se modlím...
Bude, protože je vyvíjena jako ICE, PHEV, ale i EV. Takže univerzální a těžká platforma. Kupujme G generaci, dokud to jde!
Avatar - fOE
12. 5. 2022 15:37
Re: Jen se modlím...
Kupte si nekdo M550i, dva roky mi ji zajizdejte a ja se vam pak ozvu. :-)
Avatar - speedfred
12. 5. 2022 22:46
Re: Jen se modlím...
Dobrá myšlienka, len kupovať 550i tak si ju budem sama hýčkať pekných pár rokov.
Avatar - iudex
13. 5. 2022 08:15
Re: Jen se modlím...
Jakí ste rozmaznaní, ja skromný chlapec z dediny by som bol plne spokojný s 540i. V M pakete a modrej pythonic a mám jeden z najkrajších sedanov na svete. Aj keď je pravda, že 40i v 5er má nižší výkon a je utlmenejšia ako v 340i, ale to v cestovnom sedane vôbec neprekáža.
Avatar - speedfred
13. 5. 2022 08:59
Re: Jen se modlím...
40i je parádny moter aj v 5-er ale keď je ešte možnosť 50i :-)
PS: včera na dialnici som sa skúšal držať jedného SL 63 amg , to ale kua ide a brutálneho zvukového doprovodu :yes: :yes:
Avatar - Dinar
13. 5. 2022 09:11
Re: Jen se modlím...
Já si to pořád probírám, co dál, jednak uvidíme, jak bude vypadat příští pětka, hlavně vnitřek, obávám se, že univerzální celodisplej je jistota, jednak je tu otázka, jaký motor. V G30 je 550i pořád bez hybridu, což je plus, na druhou stranu je to (čistě můj pohled) už trochu overkill z hlediska výkonu, já prostě tolik výkonu v daily caru nutně nepotřebuju (ne že by mi vadil), protože proti tomu stojí 40i se svou B58, což je absolutní motorkářská špička. Vždycky jsem měl bavorácké R6 raději než V8 a ty současné, jak benzín tak dýzl, jsou motory bez jakékoliv výtky. Ano, je tam ten zbytečný mildhybrid, jehož "výhody", jezdíc permanentně ve sport modu, nevyužívám, ale aspoň se to dá nastavit defaultně tak, že neobtěžuje. Takže, bude-li nová 5er ergonomický krok mimo, pak G30 540i příp. 530d je pořád skvělá cesta jak řešit další 3-4 roky. ;-)
Avatar - iudex
13. 5. 2022 12:17
Re: Jen se modlím...
Ja som si úplne istý, že budúca 5er bude celodisplejová. Zjavne na to prechádza celé portfólio BMW, nové modely to majú automaticky (i4, 7er) a podľa spyshots to dostanú aj faceliftované aktuálne modely: 3ka, 1ka aj 2ka. Takže logicky aj budúca 5ka.
A tiež je takmer istota nárastu hmotnosti spojenej s hybridizáciou.
Naviac je obava, aby sa rozdelenie svetiel á la 7er neprenieslo aj na 5ku, čo by dizajnu určite nepomohlo.
Za mňa by teda bolo rozhodovanie jednoduché, súčasnú 540i, motoricky, hmotnostne, ergonomicky a dizajnovo je to najlepšie, aké môže byť a lepšie to pri novinke nebude (skôr horšie).
Avatar - Manhunt.60
13. 5. 2022 12:42
Re: Jen se modlím...
Já jsem dopadl obdobně, 540i šla do světa a nevěděl jsem co dál...nová M440i je grc, jak z venku, tak se mi ani moc nelíbí ten interiér. Dle testů prý ztratila na svém sportovním projevu (v nové jsem ani nejel, nezájem)
No vyhrála to stará dobrá F36 440i, z konce výroby 2020, najeto cca 5tis. Spokojenost a vlastně za hubičku. Opět jsem se přesvědčil, že mi ta nová G generace opravdu nic moc neříká (kromě 5er). Už nemám ani víru v tu novou M2.
Avatar - speedfred
13. 5. 2022 13:04
Re: Jen se modlím...
Tak podľa videí a komentov ide parádne už M240 tak si myslím že M2 by mohla byť hodne dobrá (dizajn je už druhá vec).
Avatar - Manhunt.60
13. 5. 2022 13:28
Re: Jen se modlím...
Jezdí určitě parádně, ale mně se opět nelíbí. Světla, maska, boční profil. Myslel jsem, že se to změní, až ji uvidím na živo, ale nic, nehnulo to se mnou. U M2 jsem zvědavej na ten zadní spoiler, co z toho vyleze :-)
Avatar - speedfred
13. 5. 2022 14:09
Re: Jen se modlím...
Práve vč som videl jednu naživo (M240) a musim uznať že predchádzajúca generácia vypadala lepšie, tak nejako kompaktnejšie. Celkom ma ale prekvapilo aké to už je veľké auto.
Avatar - iudex
13. 5. 2022 14:22
Re: Jen se modlím...
Zase nepaušalizuj, Géčková 3er, 2er, 5er, X3, X5 sú všetko parádne jazdiace autá, určite lepšie než predchodcovia, plus oveľa hodnotnejší a ergonomicky parádny interiér. Dizajnovo zvonku je to už rôzne, 3er je vo vhodnej konfigurácii fajn, 4er nepomôže nič.
A mne sa páči aj nová 2er, proporcie sú dokonalé a oceňujem, že má klasické obličky a nie bobrie zuby á la 4er. Detaily typu zadné svetlá sú drobnosti. Najmä vo verzii M240i vyzerá parádne svalnato, najmä v porovnaní s minulou M240i, ktorá bola taká trošku úzka a tiež rovnaká ako slabšie verzie.
Každopádne za F36 dávam veľký :yes: , za mňa jedno z najkrajších BMW vôbec. A v podstate nejazdená 440i, to je úplná výhra. :yes:
Avatar - Manhunt.60
13. 5. 2022 19:32
Re: Jen se modlím...
Absolutně se neshodneme ohledně 2er :no: :-( ... na předchozí M240i se mi líbilo, že právě vypadala "light" a pak byla svalnatá M2. G42 už má M mirrors, powerdome kapotu, prostě věci co nikdy řadové modely neměly, přijde mi to jako hra na něco. Ano budeš argumentovat že je vlastně stejně výkonná jako před Lci. Ale mně jde o ten princip, aby neřadové modely vypadaly civilně. Možná proto nová M2 bude mít ten velký zadní spoiler, aby se to řádně rozlišilo. To stejný M3, když pominu bobra, tak oni všechno na tom autě zvýraznili. Obrovskej difuzor, nějaký obří side-skirts skoro po celým obvodu auta. Přijde mi to jako strašnej cirkus. Jízdně samozřejmě brilantní auto.
Mám obecně strašnej problém s interiérama generace G. Souhlasím, že se kvalitativně zase posunuly k lepšímu, ale ztratilo to pro mě takovou tu vzdušnost. Jsou tam všude strašně velký masy materiálu. Opět Fkové byly takové víc simple. Interiér a exteriér jdou spolu v ruku v ruce no.
14. 5. 2022 17:43
Re: Jen se modlím...
Z Brna, že? To byla dobra koupě ;-) jen pro mě trosku nudná…
Avatar - Manhunt.60
14. 5. 2022 22:13
Re: Jen se modlím...
No co už není "nudné" to je na daily trochu obtěžující :'-(
14. 5. 2022 23:01
Re: Jen se modlím...
Myslel jsem vzhled. Ty “hokejky” po bocích v barvě vozu jsem u čtvrtky viděl vůbec poprvé. Černé kola bych vyměnil okamžitě. Auto bylo skvělá koupě, ale odradily mne tyhle detaily.
Články odjinud