Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VIDEO: Škoda 120L v nizozemském testu (1987)

Byla to doba čekání na Favorita, ale AZNP se prostřednictvím Motokovu přesto snažilo prodat maximum koncepčně zastaralých vozů s uspořádáním vše vzadu na západ. Jak se na stodvacítku dívali v Nizozemsku?
Zpět na článek
19. 9. 2007 14:04
anonym
19. 9. 2007 16:53
neregistrovaný ".."
19. 9. 2007 17:36
neregistrovaný "col"
19. 9. 2007 22:45
neregistrovaný "jpor"
19. 9. 2007 17:39
neregistrovaný "col"
19. 9. 2007 14:34
neregistrovaný "zezulka"
19. 9. 2007 14:37
neregistrovaný "Seremed"
19. 9. 2007 19:48
neregistrovaný "buro"
19. 9. 2007 14:55
neregistrovaný "Pavel34"
19. 9. 2007 15:06
neregistrovaný "zezulka"
19. 9. 2007 15:13
19. 9. 2007 17:59
neregistrovaný "Leftie SK"
19. 9. 2007 18:00
neregistrovaný "schrott"
20. 9. 2007 10:50
21. 9. 2007 16:04
neregistrovaný "DS"
21. 9. 2007 21:53
anonym
19. 9. 2007 22:49
neregistrovaný "jpor"
19. 9. 2007 16:24
19. 9. 2007 16:50
neregistrovaný "...."
19. 9. 2007 17:47
neregistrovaný "col"
19. 9. 2007 20:05
19. 9. 2007 17:38
neregistrovaný "gutbayer"
20. 9. 2007 13:34
neregistrovaný "loswildos"
19. 9. 2007 17:45
anonym
19. 9. 2007 20:17
neregistrovaný "radimes"
19. 9. 2007 22:30
anonym
20. 9. 2007 13:38
neregistrovaný "nextrom"
20. 9. 2007 18:16
20. 9. 2007 23:46
neregistrovaný "Hawkey"
21. 9. 2007 07:21
anonym
21. 9. 2007 09:15
neregistrovaný "mam_las"
21. 9. 2007 13:02
neregistrovaný "Hawkey"
21. 9. 2007 14:04
anonym
21. 9. 2007 15:00
neregistrovaný "mam_las"
21. 9. 2007 18:45
anonym
21. 9. 2007 09:51
21. 9. 2007 18:59
anonym
21. 9. 2007 22:12
anonym
11. 1. 2008 09:23
neregistrovaný "cyz"
anonym
19. 9. 2007 14:04
žádný rozdíl
design i funkce je podobná těm dnešním >:-[] copak by holandský soudruh asi řekl o dnešní fobii 8-s
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný ".."
19. 9. 2007 16:53
Re: žádný rozdíl
to auto uz bylo vedle Lady strasny srot, divim se ze tak pozitivne ji testuji. V Anglii byla skodovka dlouhou dobu, nejsrandovnejsi auto na trhu skoro kazdy vtip o aute zacal ze skodovkou.
neregistrovaný "col"
19. 9. 2007 17:36
Re: žádný rozdíl
zatim co ta lada, co nebyla srot >:D, se tam prodavala po desitkach tisic, ze :-)
19. 9. 2007 20:02
Re: žádný rozdíl
No možná je to tím že v roce 1988 stála o třetinu méně co citroën 2cv či volkswagen brouk...proti nim byla celkově komfortnější, modernější vůz :yes:
Navíc jednoduché konstrukce, dobré jízdní vlastnosti( myslím tím na sněhu, horách....) :-!
neregistrovaný "jpor"
19. 9. 2007 22:45
Re: žádný rozdíl
jak tam stála tá Lada, tak mi napadlo či tú Škodu tak nechválili v kontexte ostatných socialistických áut. Možno to bol taký skupinový test komunistických samochodov >:-[]
anonym
19. 9. 2007 14:14
Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
...podla toho by sme mali byt majstri volantu :-)

Juuj, to je kraaasa, toto video.
Rozbalit vlákno
7
anonym
19. 9. 2007 14:24
Re: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
kdo se učil na škodovce, z toho je dnes mistr volantu (když to přežil). Všechno ostatní je už brnkačka ;-)
Avatar - Charger
19. 9. 2007 15:04
Re: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
a dnes jezdí jako hovado v Octávce f tdíčku že? 8-s
19. 9. 2007 20:07
Re: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
Popravde povedane, aj toto som tym myslel. Tych "majstrov volantu", ktory jazdia rychlejsie, nez vedia.
neregistrovaný "col"
19. 9. 2007 17:39
Re: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
zas takovy problem ridit 120cu nebyl. No mozna prvni uzovky na pneu 155R14 a dezenem OR6 se musely trochu krotit.
anonym
19. 9. 2007 20:04
Re: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
Ono nie je problem ziadne auto riadit, kym to neprezenies, ale su auta s ktorymi sa to potom tazko naprava :-)
19. 9. 2007 20:06
Re: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
No tak ja som v autoskole nerozumel ludom, co si boli ochotny priplatit za lepsie auto, nez bola Felicia. Co by som dal za to, keby v roku 2000 mohli byt v autoskole este 120-ky... Presedlat potom na Skodu 110L by nebolo az take tazke.
Avatar - hattori_hanzo
20. 9. 2007 00:13
Re: Tazko na cvicisku, lahko na bojisku...
Sestřenka jezdila v autoškole(cca. sedum let zpátky)se starou Tatrou,když jsem tam šel já tak už jí neměli a mě to strašně mrzelo!Byl to ideální stroj - velkej,těžkej,blbě se z něj koukalo,žádný posilovače...Když dneska vidím jak ty autoškoly mají fungl nový 307 nebo třeba i jetý Ečka,tak se nedivím že je tolik mladejch mrtvejch protože z toho potom přesednout do "svýho prvního" Favorita/Golfa/Kadeta,to je jasná smrt! ;-\
neregistrovaný "zezulka"
19. 9. 2007 14:34
hehe
jedina Skodovka, ktoru som obluboval. Mal ju stryko a rad som sa na nej vozil. Otec kupoval vzdy Fiaty (jedine zahr. vozy vtedy) a mne nejak nesedeli >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Seremed"
19. 9. 2007 14:37
Re: hehe
muj otec kupoval za bolsevika jen Skodu, ani nevim proc, snad vernost k znacce:)))
neregistrovaný "buro"
19. 9. 2007 19:48
Re: hehe
>:D >:D >:D
neregistrovaný "Pavel34"
19. 9. 2007 14:55
Chrchr
Chrochták prostě neuměl řídit, v tom to bylo >:D
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "zezulka"
19. 9. 2007 15:06
Re: Chrchr
Presne! >:D U nas na nich vsetci jazdili v pohode .....holandania su trubky a nevedeli v tej dobe jazdit ;-)
19. 9. 2007 15:13
Re: Chrchr
poznamenal bych jen, že to neumí holanďan do dnes. Holandský turista je silniční zkáza! Na 99% od něj můžete čekat neočekávatelné ;-)
neregistrovaný "Leftie SK"
19. 9. 2007 17:59
Re: Chrchr
šak spojenie "Bludny holanďan" nevzniklo len tak... >:D
neregistrovaný "schrott"
19. 9. 2007 18:00
Re: Chrchr
mno upřímně Češi jsou nejhorší řidiči v Evropě...
20. 9. 2007 10:50
Re: Chrchr
Češi jsou hrozní ale nejhorší určitě ne!
neregistrovaný "DS"
21. 9. 2007 16:04
Re: Chrchr
To jsi slysel na Nove co? ;-\
anonym
21. 9. 2007 21:53
Re: Chrchr
Jel jsem s holanďanem 14 km jistým krajským městem přesně 50, 70, podle předpisů. Ani nedokážu spočítat, kolik nás předjelo /předlétlo/ těch dobrých českých řidičů, snad každý. Češi si léčili mindráky, že už mají také auta. Říkal, že to snad ani není možné. Protože ho to provází celou dobu co je u nás.
neregistrovaný "jpor"
19. 9. 2007 22:49
Re: Chrchr
presne to ma napadlo. Však mal dať takú akurátnu kontru a hotovo. Myslím že to tam schválne prehnal, aby to bilo do očí.
19. 9. 2007 16:24
Re: Chrchr
Já taky se stodvácou neměl problémy >:-[]
Mě se zdály jízdní vlastnosti celkem vyhovující >:D
neregistrovaný "...."
19. 9. 2007 16:50
Re: Chrchr
presednout v te dobe do jakehokoliv zapadniho auta byl obrovsky rozdil. Co se tyce komfortu cestovani po trabantu to byli nejhorsi auta na vychodoevropskem trhu, jeste ted mme boli hlava z 3dnoveho cestovani do bulharska. Jizdni vlastnosti :-( motor vedle lady strasne slaby, trochu vetsi kopec a brzdy se uz prehrivali atd.. Muj stryc jezdil v chrysleru a ja myslel ze ma mercedes :))
neregistrovaný "col"
19. 9. 2007 17:47
Re: Chrchr
To tedy nevim... V nejhorsim spis druhe nejlepsi auto, pripustime-li, ze byla lada ev. volha lepsi. Nechceme tvrdit ze kary jako waran, oltcit, maluch, Yugo atd... byli lepsi. Kdyz jsi chtel do Bulharska mel sis koupit neco s 5ti kvaltem (130,rapid), kde se dalo za jizdy normalne mluvit i pri rychlejsi jizde, krom toho to melo znatelne lepsi motory. Krom toho lada na rozdil od skodovky nebyla puvodni vychodoevropske auto, ale vychazela z fiatu, ze?
19. 9. 2007 20:05
Re: Chrchr
Je to tak, navíc taky lada byla v prvních letech dosti nedosažitelná 8-s
neregistrovaný "gutbayer"
19. 9. 2007 17:38
rizeni
Tedy ridit moc neumi, jen co je pravda... 5 let v 120 a nikdy mi její jízdní vlastnosti záludné nepřišly... tak byla trochu přetáčivá, no a? >:D

Ehm... teda musel se trochu přitížit kufr, sehnat menší volant... ale vše v rámci klasického socialistického DoDo Systému >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "loswildos"
20. 9. 2007 13:34
Re: rizeni
no přesně, kdo se nevyučil na 105,120 - jakoby ani nežil >:D :yes: >:D
anonym
19. 9. 2007 17:45
HAHAHAA
Tak toto ma pobavilo. Ako šarmantná blondína vyberá rezervu a ide rukou po "modernej" prístrojovke >:D Paráda :yes: >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "radimes"
19. 9. 2007 20:17
Za ty prachy.......
Byla to hrůza,co ti bolševici zabrzdily Škodovku. Ale na druhou stranu mi je teprve 24let a ve škodovce jsem za 4roky najezdil 40tis.km a díky Bohu za ty zkušenosti.....
Rozbalit vlákno
0
anonym
19. 9. 2007 22:30
Žigulák
No nechci nějak chválit žiguláky,ale proti škodovce měly nesrovnatelně lepší motory.OHC a 5krát uložená klika.Kastle a jízdní vlastnosti stály taky celkem za H....I dnes, když se mi náhodou podaří chvíli jet za žigulem tak rozhodně nesmrdí a nevalí se z něho modrý dým jako ze škodovky. :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nextrom"
20. 9. 2007 13:38
zapad
Na zapade se jim to dobre kecalo, ten material co oni meli nam vychodnakum nestal k dispozici a v danou dobu a bez licenci a pod kontrolou sovetskych sil se z dane situace nedalo nic lepsiho udelat. Nesmi se ani zapomenout na kontraproduktivni smysleni ceskych lidi o rozkradani fabrik a nedostatku motivovanych pracovniku uz ani nemluve. Skodovka ale mela i spoustu vyhod ktere samozrejme zhyckany zapadak nemuze videt, protoze ten ma na vsecko sve pohunky . V Cesku si clovek musel pomoci sam a na to byla Skodovka dobre auto. Opravy mohly byt sice caste a material nekvalitni o to byla vetsi jednoduchost oprav. Na zapade si nikdo mazat ruce nechtel, tam se vychovavali jemne rucicky uz od malicka.
V Anglii sice delaji vtipy, ale podivej se do nejakych britskych retrocasopisu a kolikrat se objevi Skodovka v uplne jinem svetle. Da se z toho neco udelat, ale to musi byt clovek blazen do aut. Jen videt novinky co chrli fabriky a kritizovat neni zadny kumst.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Hawkey"
20. 9. 2007 23:46
Re: zapad
:yes: Ještě bych dodal, co se týče motorů a celkového vývoje. Škodovce bylo "diktováno" z tehdejšího SSSR, jaké mají být motory a celkově do vývoje co se smí a co ne! A to se jím potom v Rusku vyrábělo! ;-) A jinak v Anglii si dělali ze škodovek třeba i kvalitní traktory! >:D
anonym
21. 9. 2007 07:21
Re: zapad
Si tak trocha mimo. To co sa malo vyrabat sa diktovalo nie zo SSSR, ale od nasich sudruhov.
Vo vyvoji vzniklo viacej vozidiel, ktore zdaleka prevysovali vtedajsie S1xx a S1203. Ale zakladnou podmienkou vyroby bolo, aby sa takmer vsetky diely vyrabali v CSSR, alebo spriatelenej krajine. Preto zakapalo mnoho vyvijanych modelov v spolupraci so zapadnymi vyrobcami (napriklad aj Alfa). Vtedajsie socialisticke podniky niektore "dolezite" diely nedokazali vyrobit vobec, v dostatocnej kvalite, alebo pozadovanej cene na to aby sa tu "modernejsie" vozy mohli vyrabat. Takze nakoniec sa vzdy len "modernizovalo" existujuce.
Preto skoncilo kopec modelov len pri par testovacich kusoch. Staci si precitat zodpovedajucu literaturu ludi z vyvoja. ;-)
neregistrovaný "mam_las"
21. 9. 2007 09:15
Re: zapad
Tak jest. Plus další ekonomické důvody. Ten zásadní byl, udržet normohodiny výroby auta tak, aby v danné výrobní kapacitě, neklesla s novým typem roční produkce. Velmi hrubě řečeno, pokud se zásadně nezmění technologie, tak čím je auto technicky vyspělejší, s rozsáhlou komfortní výbavou, tím víc práce a času je třeba na jeho výrobu. Z tohoto hlediska, pokud by nedošlo k dostavbě AZNP Škoda, nebyla šance na zavedení výroby ani pro Š 760, 761, 762....Ale to pamětníci z vývoje také vědí. :-)
neregistrovaný "Hawkey"
21. 9. 2007 13:02
Re: zapad
Nejsem vedle, to co tu píšeš ty, je pravda ale i tak co píšu i já! Vím to na 100%, ne vždy platí jedna odpověď! ;-)
anonym
21. 9. 2007 14:04
Re: zapad
Bolo by vhodne keby si sa mohol podelit o ten 100% zdroj. ;-)
neregistrovaný "mam_las"
21. 9. 2007 15:00
Re: zapad
Nevím sice kterou dobu a jaký zdroj má Hawkey na mysli, ale někdy kolem roku 1960 a i později, existovala v rámci RVHP představa stavby aut, v podstatě shodná s dnešními platformami. Pokud mi neklame pamět, tak Boleslav měla vývojově zajiťovat šasi=>platformu a motorizaci pro třídu 1300 až 1600 ccm, přičemž by na tu platformu a motory stavěl svoji karosérii Wartburg, FSO a snad dokonce i Moskvič. Enderáci měli zase vyvinout platformu pro třídu 1000 ccm a podělit se Syrenou a snad eventuálně s Záporožcem. Jinak RVHP, lze v jistém smyslu považovat za hlásnou troubu Moskvy, protože už tenkrát bylo vcelku jasné, že vzhledem k vzdálenosti automobilek SSSR od NDR, ČSSR a PLR, by kooperace na úrovni výroby byla přinejmenším problematická a tudíž by šlo o zavedení výroby nových aut především v SSSR na jedné straně, a potom zbytku RVHP na straně druhé. Tahle představa byla naivní mimimálně ze dvou důvodů. Za prvé tomu bránila nacionální rivalita, která byla minimálně o řád vyšší, než rivalita mezi, třeba AZNP a Tatrou, nebo Tatrou a Liazem. A za druhé, vývoj čtyřdobých zážehových motorů v NDR prakticky skončil odchodem BMW z Eisenachu po válce. Takže přestože se nějakou dobu o tomto záměru hovořilo i psalo, a snad i byly státostranou nějaké prostředky na příslušný úkol RVT přesunuty, k žádnému konkrétnímu výsledku to nedošlo. Pokud bys to chtěl na tuty, tak by se to asi dalo dohledat v archívu Světa motorů, nebo Automobilu.
anonym
21. 9. 2007 18:45
Re: zapad
Ty si v tý škodovce dělal že to všechno tak dobře víš? Takovou hovadinu jsem sem už dlouho neslyšel. Rusové naopak měli zájem na tom aby se ve Škodovce vyrábělo auto srovnatelné se žigulíkem po němž byla v celé RVHP obrovská poptávka a automobilka v Togliatti nestačila vyrábět. Největší nedostatek těchto vozů byl v SSSR samotném, právě proto že asi polovina vozů šla na export. Kdyby AZNP vyráběly podobné auto problémy s nasycením trhu v SSSR by se vyřešily, protože VAZ by mohl více vozů dodávat tam. Takže příště si o tom napřed něco zjisti než zase vyplodíš takovéto nesmysly, které patří spíš do hospody a ne sem.
anonym
21. 9. 2007 18:59
A ještě něco
to Hawkey: a ještě bych chtěl dodat, že u nás v době socialismu ve skutečnosti neřídilo Škodovku ani jiné továrny jejich vedení, v němž i tenkrát bylo plno chytrých lidí, nýbrž ÚV KSČ v Praze, které bylo plné dementních a neschopných idiotů, a jemu podřízené orgány( ministerstva apod.)- tam to bylo to samé. A za to v SSSR opravdu nemohli.(i když tam to bylo stejné)
Rozbalit vlákno
1
anonym
21. 9. 2007 22:12
Re: A ještě něco
Další rozumbrada. Řízení NH /národ. hospodářství/ prováděla SPK /stát. plánov. komise/, ta byla odpovědná tomu ÚV, že všechno bude klapat a budou se plnit schválená čísla daná plánem a sjezdy. Jinak v MB tak jako jinde pletli tak akorát z hov.. bič, protože měli omezené prostředky. To nebylo jako dneska, že vlády prohlubují stát. dluh, protože mají kam chodit pro peníze a všude jim rádi půjčí, protože nakonec vysvlečou z kůže nás /občany/. Každý den to slyšíte. Jsou stejně hloupí, jako občané co si stále půjčují a nemají z čeho platit. Jinak, dělal jsem vývoz do t.zv. KS /kapital. státy/, plánovaný přísun deviz /to byly ty doláče, mařeny, guldeny/. Ale to je všechno na delší pindy.
neregistrovaný "cyz"
11. 1. 2008 09:23
...
Tak podvozek těchto aut se starou koncepcí se z dnešního pohledu chová divně a člověka který nikdy podobné auto neřídil vyděsí ale nestabilní rozhodně není....najezdil jsem se 120kama najezdil 50 000km takže mi to zvláštní nepříjde a mám vyzkoušené že na ten podvozek se dá spolehnout. K tomu žigulu - 1,5 a výš jsou silnější a možná víc vydrží ale to je tak všechno. Motory Škoda řady 7xx byly výborné, samozřejmě beru kategorii 1,3 a v té kategorii to byly vždycky jedny z nejspolehlivějších a nejodolnějších motorů, jejich jediná nevýhoda je ten hluk (jak pro koho, já si ten motor rád poslechnu pokud to není nějaký extrém), škoda že už je přestali vyvíjet a vyrábět. To že má 3x uloženou klikovku a OHV nemusí být na škodu, v jednoduchosti je síla a málokterý motor vydrží tak prasácké zacházení, HTP při soustavném likvidování ve firmě vydrží sotva polovinu km.
Rozbalit vlákno
0