Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW i4 eDrive40 – Velmi přitažlivý základ

BMW nabízí elektrické „Gran Coupé“ i4 ve dvou výkonových verzích. Jaká je ta základní?
Zpět na článek
12. 6. 2022 19:51
13. 6. 2022 14:05
13. 6. 2022 14:11
13. 6. 2022 18:03
14. 6. 2022 17:01
Avatar - petr petrumr
12. 6. 2022 19:51
motor?
Chtělo by to více se rozepsat o motoru, neboť ten dělá auto elektrovozem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2022 20:04
Perfektní auto do světa eurohujerů
Čísla vypadají senzačně. Záchrana planety je s každým prodanym i4 o vesmír blíž, stromy jsou hned zelenější, voda mokřejší a EU zodpovědnější že...

Jenže pak je tady realita. Charakternost tohoto krámu je nula. Řidičský požitek totiž není jen o dynamice. Tady zcela chybí zvuk. Je to jako němý černobílý film. Může být sebelepší, ale pořád tomu bude něco chybět. Takže PAN řidič dostane skvělé vypadající jídlo bez chuti a vůně...

Pak tu máme hmotnost. 2,1t není málo. Je to hodně. Je to sakra hodně na to, aby neplatily zákony fyziky. A hlavně - velmi zajímavé bude vzhledem k rozložení hmotnosti chování za mokrá a zhoršených podmínek....

Klasické fiasko je dojezd. 400 km je dost na nákupáky a výlety za zmrzlinou. Jenže kdo to myslí s cestováním aspoň trochu vážně, tak 400 km je dost akorát tak... na znechucení celé cesty. Jasně že novináři musejí každých 300 km do sebe nalít nejmíň 5 turků, vyřídit 1000 zmeškaných hovorú, stáhnout 333 aktualizací a ještě stihnout kuřbu, ale normální člověk chce od auta prostě bezstarostně jet tam kam on sám chce, kdy chce. Bez omezení. Bez starostí.

Vraťme se ale ještě na chvíli do interiéru Perfektní ergonomie byla i zde nahrazena dotykovým konceptem, který pohrdá absolutně veškerou ergonomií, intuitovností a vstřícností vůči řidiči. Nově není středobodem automobilového vývoje řidič, ale nějaký Rážeš sedící v Indii co píše progamovací skripty těsnopisem... Bravo. Není větší řidičský požitek než na dotykáči swipovat, 3x potvrzovat každý úkon který najdete v desátým podmenu... Samozřejmě za jízdy uprostřed Pařížie mezi kruháčema...

Jo, nová doba je zde. Automobilové nebe změnilo adresu a nově sídlí v Bruselu. Bravo!
Rozbalit vlákno
19
12. 6. 2022 20:27
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Jel jsi nekdy elektrickym BMW, kdyz pises o zvuku?
Ne?
Mne se ten zvuk ve sport-modu u iX velmi libil.
:yes:
Kdyz neco kritizujes, bylo by fajn to aspon vyzkouset.
:D :D :D
Diletante.

Jaky ma zvuk tvy auto?
Ja osobne preferuju pred ctyrvalcovym zvukem ticho. ;-)
12. 6. 2022 20:46
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
hele ja jezdim s phev uz tretim rokem a mam vyzkouseny krom H/K hodne elektro aut a az po 2 letech a vic jak 100tkm mi prestal zvuk motoru chybet. Najednou nemam spojenou jizdni dynamiku se zvukem, ale trvalo to dlouho. Dokonce se blizim rozhotnuti prodat atmo v12 sl, mozna bude misto toho z4 40i, ale hodne to zvazuju. Zvuk, nastup kroutaku, reakce na plyn, ovladatelnost ve vsem je elektro minimalne stejny jako ta v12. A to to SL mam uz 10. rok a neco sme si spolecne odjezdili, ale je to historie kterou strci prvni areseho zkratovuz do kapsy..
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2022 23:06
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Ano, dva roky.... Už jsi vlastně zapomněl jaké to je... Samozřejmě, dnes je to celkově vesměs mizerné a než poslouchat R3 tak vlastně není o co stát. Ale já jsem z generace kdy ještě vím co je krásný zvuk pořádného motoru :-! A auto má mít neuymělý přirozený zvuk úplně stejně jako má mít volant nebo kola. :-!
Avatar - xxc
12. 6. 2022 23:12
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Presne toto som si vsimol aj ja, vytiahol stare auto z garaze a uz ma ten zvuk motora nejak neoslovil :-) A este mi aj presne napadlo, ci to nepredat.
Avatar - petr petrumr
12. 6. 2022 20:31
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
kolik km najedeš za den? A v kolik jsi doma? Máš 400V?
12. 6. 2022 20:34
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Kafe a vyrizovani mailu dela dnes temer kazdy normalni clovek / zamestnanec / podnikatel.
Jinymi slovy kazdy normalni clovek najde vyuziti pro 20 minut stravenych na nabijecce navic...
A kdo dela v tovarne, tak nepotrebuje casteji jezdit dalky.

Jinymi slovy: elektromobilita dava smysl.
Jen clovek musi trochu premyslet.
Planovat delsi cesty.
Umet si spocitat TCO.
Smysluplne vyuzivat cas...
Avatar - petr petrumr
12. 6. 2022 20:46
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
nebo naplánovat jídlo
13. 6. 2022 03:30
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Jen dotaz...kolik jsi si těch EV za své koupil a užíváš je k rodinným, pracovním účelem i za zábavou?

Já jen když tu tak plamenně řešíš za ostatní ekonomiku, svačiny a to, že neumíme smysluplně využívat čas, dej nám vlastně životní rady! ;-)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 07:16
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
:-[] :-[]
A za firemní se počítá taky jako za své?
13. 6. 2022 07:57
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Ona ta firma si na to musí taky vydělat ne? ;-) Nebo snad máme plné silnice ičařů obkladačů ve Ferrari? :-)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 10:47
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
:-[] :-[] :-[]
To pobavilo. No někdo ( par lidi i zde v diskuzi ) bere to , ze firma si vydělat ani nemusí a jen odepíše a někdo zase bere, že firemní peníze jsou vlastnictvi majitele. Já to striktně rozdeluju a firemní peníze nepovažuji za své. Proto se radši ptám jaký máš na to rozdělení pohled.
13. 6. 2022 14:48
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
2x VW na firmu, 1x soukromně.
13. 6. 2022 22:09
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Jen jedno.

Neresim za ostatni ekonomiku.
Resim porovnaní nakladu na vlastnictvi auta.

Rozhodne neresim usly zisk behem nabijeni atp.
Urcite si dokazes vykouzlit vypocet, ze se ti vyplati V8 v BMW, bo prijedes k zakaznikovi driv. :D

Ale u zdejsich diskuteru travicich hodiny na acz (vec ktera jde behem nabijeni auta provozovat bezvadne) je pro me jejich problem s par minutami nabijeni... zarazejici. :-)

Chtel jsi zivotni radu?
„Překonejte strach z neznáma“
https://radiozurnal.rozhlas.cz/…lni-kouc-6209796
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2022 23:10
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Tohle je vždycky ten nejhloupější argument. Protože i kdybych jel na dovolenou 1x za rok a byla to jediná dlouhá cesta, tak na tu jedinou dlouhou cestu ten dojezd potřebuji. A kvůli tomu asi nebudu mít velké EV ještě další auto že... navíc když EU normální ICE evidentně pohřbívá takže si je už ani nemůžeš koupit.
Avatar - xxc
12. 6. 2022 23:24
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Mne by sa pacilo jazdit karavanom, do prace, do skoly, na nakupy a raz rocne to zobrat niekam na dlhu dovolenku Europou, proste ten karavan by som potreboval :-)
13. 6. 2022 14:02
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Trapné... :-( :no:
13. 6. 2022 22:29
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Petrolhead si mysli, ze s EV nejde dojet dal, nez jaky dojezd ukazuje na plne nabiti.
:D :D :D
Omyl.

Pokazdy kdyz ctu o tom, jak EU zakazuje spalovaky se ptam, proc Cadilac bude od 2030 ciste elektricky? Kvuli EU?? Odpoved jsem, krome ideologickych cancu, jeste nedostal.
https://electrek.co/2021/04/21/cadillac-going-electric-every-new-vehicle-all-electric-starting-now/
“We will be leaving this decade as an EV brand, as things stand today, which means we will not be selling ICE vehicles by 2030.” :yes:
Avatar - xxc
12. 6. 2022 20:34
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
Autu vraj nechyba zvuk, ved na nom spolupracoval Hans Zimmer :-D Presne pre takych to je, co idu kazdy den cesty nad 300 km, tam to usetri dost ropy a emisii, mozno preto EU tak na to tlaci :-)
12. 6. 2022 20:35
Re: Perfektní auto do světa eurohujerů
:yes:

Jj a ten zvuk je vybornej.
Jenze to zdejsi "expert" pres zvuk (nejlepe dieselovych ctyrvalcu) netusi.
12. 6. 2022 20:27
“ageresivni cena”
za 1,5mil.kc mozna trosku slevy a je to za mensi nebo stejny penize jako tm3. O Enyaqu ani nemluve a tohle je porad zadokolka s premiovym interierem.. A 400km v lete, respektive v zime 300 je docela pekny. Pokud ma clovek barak a nejezdi kazdej tejden nekam extremne daleko tak zajimava volba
Rozbalit vlákno
7
12. 6. 2022 20:29
Re: “ageresivni cena”
Jj, i BMW zacina byt zajimavy.
Oproti Tesle vyssi spotreba, ale zase hezci interier. :-)
V tomhle jsem nejel, ale v iX jo.
A musim priznat, ze na me interier zapusobil.
Velmi pozitivne. :yes:
Asi bych uz ani klasicky interier v EV nechtel.
Avatar - petr petrumr
12. 6. 2022 20:35
Re: “ageresivni cena”
ale ten displej by se šikl ze zaoblením rohu, nebo pod uhlem.
12. 6. 2022 20:36
Re: “ageresivni cena”
Nevim, podle me je videt dobre ze vsech uhlu.

Mne se libi, ze narozdil od Tesly to ma "budiky" pred ridicem.
Avatar - petr petrumr
12. 6. 2022 20:48
Re: “ageresivni cena”
tak to nemyslím, zařezat rohy stejně jak má to lemování na středovým.
12. 6. 2022 20:42
Re: “ageresivni cena”
taky jsem v tom nejel ale ix jezdilo v jarnich podminkach kolem 19-21, coz s 105kwh baterii je jinde nez enyaq ale i treba taycan, ktery maj oba mensi baterii a vetsi spotrebu. Tydle auta uz jsou hratelny pokud pro ne mas zazemi a mas na ne penize
12. 6. 2022 21:14
Re: “ageresivni cena”
Je to tak. Uz to neni i3 pro dva na sto km...
:D
Tyhle EV uz jsou pro vetsinu lidi pouzitelny temer bez omezeni.
Jenze vetsina lidi ma zafixovany informace o ty i3 a setreni energie vypnutym topenim v zime...
13. 6. 2022 07:27
Re: “ageresivni cena”
400 km, kdyz baterku vyzdimam do nuly, coz se ji dlouhodobe moc libit nebude
12. 6. 2022 21:12
Tohle už by skoro šlo....
.... chválím solidní dojezd, relativně nízkou cenu (ano, je to raketa ale tolik už pomalu stojí i fosilní auta) a zejména normální karoserii, která zajišťuje dobrou aerodynamiku a tudíž spotřebu :yes: Naopak přechod na dotykové ovládání interiéru je krok špatným směrem....

Jako... furt na ty lyže chci v zimě jet a vím že v tomto autě bych to nedal.... ale jako součást firemního fleetu kde mi to bude stačit na 80% mých služebek se to zdá jako zajímavá volba....
Rozbalit vlákno
18
12. 6. 2022 21:15
Re: Tohle už by skoro šlo....
Kazdopadne souhlas s prvnim odstavcem.
Snad krome toho dotykovyho ovladani, ktery dnes beru jako standard.
Kdyz muzu v menu hledat jmeno v telefonnim seznamu, neprijde mi problem ovladat teplotu. Coz neni obvykle akutni pozadavek. :-)

Jj, s timhle by sis musel dat cestou na lyze obed... :D
Heled, pri techto rychlostech nabijeni to fakt neni takovy peklo.
Jediny problem to bude mit na prazdny nemecky dalnici, kde bude rozdil vzhledem ke spalovaku vetsi.
Ale jinak si pripocti tak pul? hodiny na petihodinovou cestu...
12. 6. 2022 23:10
Re: Tohle už by skoro šlo....
To je právě chvíle, kdy je elektro uplne k ničemu. Pokud dam cestou do Itálie na lyze (přes Mnichov) za Prahou tempomat na 170, takže se mi u elektra rapidně zvýší spotřeba, tak jsem za nejakou hodinu a půl uplne na dně (předpokládám, že nemám 100%, protože jsem něco nechal v Praze už). A když jsem zvykly dat ten tempomat v Německu nad 200, tak Musim co 1,5 trčet na benzince jak dlouho než se nabiju do plna, tipnu tak hodku? S benzinem mi pri techhle rychlostech taky letí spotřeba nahoru někam ke 12-13 l/100, takže dojedu tak 400 -450, ale ten benzin dotankuju za 5 min… elektro má smysl, ale jen někde a pro někoho.
Avatar - xxc
12. 6. 2022 23:19
Re: Tohle už by skoro šlo....
Presne, zmysel to ma stale okrem tych lyzi raz rocne. Pokial nechodia ludia na preteky kazdy tyzden inde + treningy. Muselo by sa minimalne jazdit pomalsie.
13. 6. 2022 22:56
Re: Tohle už by skoro šlo....
Zadal jsem do Tesla plánovače tras Liberec - Livigno.

Na cestě dlouhý 10 hodin máš dvě nabíjení.
25min a 30min.

Tyhle pauzy bych si udělal i se spalovákem.
Možná o pět nebo deset minut kratší. :D

Elektro (typu Tesla Long Range) na hory fakt není problém (pokud nemusíš jezdit 200km/h).
Nebudu te ale presvedcovat, ze tam budes rychlejc.
Svymi neprustrelnymi petrolheadimi argumenty o nemecke dalnici a rychlosti tankovani jsi vyhral.
Blahopreju. :-)
12. 6. 2022 23:18
Re: Tohle už by skoro šlo....
Ak mam to rekneme 700km a jedu to s rakvi prumerem 120.... tam uz to bude mizet.... ale jako jo, kdybych to daval 1x za rok tak to nejak dam... ale mam to stesti ze takhle do hor jezdim casteji takze z tohoto duvodu nejake fosilni auto vzdycky drzet budu.

Ale jako jo, jde to dopredu rychlymi kroky.... a ceny uz se za chvili srovnaji....
12. 6. 2022 23:20
Re: Tohle už by skoro šlo....
Nebo jiný příklad. Nedávno jsem jel s přáteli na fotbal do Mnichova. Opět, tempomat lehce pod 200, takže vydržela plna nádrž až před allianz arenu, tam jsem nabral plnou, zaparkoval a šel. Po zapas jsem našel, a dojel na jeden zátah domu. Jak bych to udělal s tím elektrem? U allianz arény stojí tak 1000 elektroaut, ze tam najdeš volnou nabijecku je bez sance. Takže jdu ma fotbal, twn skončí v 22:45 večer a pak jedu na hodinu nabijet, abych mohl jet domu 130 v hodině, protože kdbych chtěl jet o pulnoci třeba 200 km/h na jeden zátah, tak to nedám?
13. 6. 2022 07:17
Re: Tohle už by skoro šlo....
jako jasne, najdes prikladu dost, kdy to omezujici bude. Ja uz roky jenom ve svym aute projezdim 150tis. kc. rocne za palivo. Otazka je, jestli kdyby to bylo 30 za elektrinu, jestli bych misto 180km/h nemohl jet 130 tech par jizd za mesic. A to jezdim ted skoro 50 tis.km. rocne. Cest, kdy bych musel nabijet cestou neni zase tak moc.
13. 6. 2022 07:26
Re: Tohle už by skoro šlo....
... tak kromě Německa už těch svých 170/200 nikde jet nemůžeš.... V Evropě se ročně prodají miliony aut, kolik z těch uživatelů myslíš jezdí takovým způsobem jako ty? možná tak 0,1%? Já si taky jako jediné auto EV nekoupím, ale to neznamená že pro obrovskou masu lidí to nedává smysl.
13. 6. 2022 14:43
Re: Tohle už by skoro šlo....
Však ano, dává omezeny smysl. To jsem taky psal. Jsou ale porad situace a třeba ve společnosti, kde se pohybují ja, je jich stále několik do týdne, kdy je mi elektro k ničemu. Ale jako 2 auto na pohodu, když je nabité, nachystane a jedu jen krátkou cestu, je představitelné. Plnohodnotná náhrada za benzin, zatim ne…
13. 6. 2022 23:34
Re: Tohle už by skoro šlo....
Nabite nachystane na kratkou cestu bylo EV v pohode uz pred deseti lety. :-)

Sorry, ale prober se. ;-)

Prej "predstavitelne". Ty mas teda omezenou fantazii. Kdyz je tohle vrcholem tvych dobrodruznych predstav. :D

Me predstavy jdou o kousek dal...
Treba:
https://electrek.co/2020/09/02/long-way-up-trailer-new-look-at-13000-mile-electric-harley-rivian/

I’ve been dreaming of doing a trip through South America for years. But life got in the way. And now I’ve decided to do the trip with my best friend Charlie Boorman. We’ll ride 13,000 miles from the southern tip of Argentina all the way to Los Angeles. And if that wasn’t enough of a challenge, we wanted to see if we could do it on electric motorcycles. :yes:
14. 6. 2022 08:58
Re: Tohle už by skoro šlo....
Jsem uplne probranej. Máme ve firmě 3 taycany a vidím, na jaké cesty je kdo používá a na jaké je nechává v garáži. Vicemene s nim jen kazdy jezdí do práce, ale nedejboze na otocku do Brna. To se nechává taycan na nabíječce, neboť jeho realny dojezd je sotva 300 km :)
14. 6. 2022 13:04
Re: Tohle už by skoro šlo....
By si museli po 300km udelat pauzu.

Neni cas. Otroci jezdi v kuse aspon 600km.
A aby tam byli driv jezdi nejmin 200km/h.
:D

Tobe ale tohle prijde normalni.
WTF
14. 6. 2022 13:57
Re: Tohle už by skoro šlo....
Podivej, pokud mas v 9:00 soud v Brně a 12:30 jednání v Praze, tak zaparkujes přímo před soudem (nehledaš nabijecku jak ocas, není na to čas) a po soudu sednes do auta a vracis se zpátky seč ti síly stačí (čti mimo limit). Zasaď si elektromobilitu do tohoto světa a možná pochopíš. A jestli mi to přijde normální, ano. Tvrdnout na hrozny bagete a prisernym kafi na nějaké zapomenuté benzince u Humpolce mě popravdě vůbec ničím neláká:)
14. 6. 2022 15:18
Re: Tohle už by skoro šlo....
Mne zase nelaka pracovat od 9:00 v Brne (hodinu?) a pak muset byt ve 12:30 v Praze.

Jak pisu, to neni normalni.
Pochybuju, ze dodrzujes predpisy (alespon o min nez +30%).
Tyhle chvatajici vystresovany ridici zpusobuji nejvic nehod.
Protoze na jednani v Praze se musi dostat za kazdou cenu.
:no:
14. 6. 2022 15:22
Re: Tohle už by skoro šlo....
V pořádku. To, ze té to neláká, neznamená, ze to není denní chleba tisíců lidi v ČR. Taky nevím, proč bych měl byt vystresovany, jsem na to zvyklý a nicim mě to nestresuje. Vystresovany bych prave byl ve chvíli, kdybych po soudu sednul do auta a měl baterii na 60 km:)
14. 6. 2022 15:26
Re: Tohle už by skoro šlo....
To ze tebe nelaka nabijeni neznamena, ze neni pro tisice (ktery maji treba hloubeji do kapsy) lidi vyhodnejsi. ;-)

Holt kazdy jsme vystresovany z neceho jinyho.
Ja z toho, ze bych prijel z Brna do Prahy pozde.
Ty zase z nabijeni. :-)
Avatar - Mikesus
15. 6. 2022 08:17
Re: Tohle už by skoro šlo....
Normální je si naplánovat čas tak, abys neporušoval zákony a neohrožoval ostatní.
Avatar - Emel
12. 6. 2022 23:08
Re: Tohle už by skoro šlo....
Jo, střední bávo s výkonem za 1,5, to je v dnešní době už celkem normálka. Interiér horší než klasika, lepší než Tesla... pro mě zajímavá karoserie liftback, to je to co mi pořád vadilo na TM3...
Otázka je, jak by to za těch 1,5 na 17 vypadalo.
12. 6. 2022 21:44
Na reálných kupcích bych demonstroval
Stav krajní nouze. Protože koupili dražší auto, zato s menším dojezdem, než mohli.
Rozbalit vlákno
8
12. 6. 2022 22:28
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
Zde sedi paralela k mobilu uplne presne.
Lidi se zpocatku smali smartphonum, jakou maji kratkou vydrz.
Az potom zjistili, ze nabijet kazdy den neni problem.

Nokia vydrzela bez nabijeni tyden. :-)

Kupci koupili (neprilis) drazsi auto s nizsimi provoznimi naklady!

Zalezi, co je pro tebe priorita.
Jestli dojezd na nadrz (nabiti), pak si kup diesel.

Jestli dynamika, komfort, naklady, emise, technologie, ucinnost pak vyhrava EV. :yes:

Edit: Az ted mi to doslo, ze neporovnavas se spalovacim BMW, ale s Teslou...
K tomu muzu jen napsat, ze podle me bude nedostatek EV (ostatne skoro jako vseho v dnesni dobe) a ze i BMW v elektrice bude fajn.
BMW nikdy nebylo levny...
13. 6. 2022 07:30
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
Paralela nesedi vubec. Smartphony oplatkou za kratkou vydrz prinesly netusene moznosti a pokroky proti hloupym tlacitkovym mobilum To se s prinosem elektroaut neda srovnat. A krome toho jsem si nevsiml, ze by EU tlacitka zakazovala ;)
13. 6. 2022 07:59
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
Vysvětli to lidem v panelových domech, že se oproti nabíjení mobilu vůbec nic nemění ;-) Ale doporučoval bych to vysvětlovat megafonem z OT.
13. 6. 2022 08:54
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
:-) Operovat panelovými domy, neschopnými podlidmi, kteří ještě nežijí v pasivních domech s tep. čerpadlem a fotovoltem vyrobeným z jitrocelových lístků v souladu s planetou zde není korektní. :-)

Proč si způsob života vybírat, když ten jediný správný za tebe vybere systém. Mají toho teď moc, tak zvládají jenom jak a čím jezdit. Kdo a kam bude jezdit přijde ale už brzy. :-)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 10:51
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
:-[] :-[] :-[]
Pockej, aby nebyla brzy doba, kdy to OT bude častější ukaz na silnicích než auto, natož EV :-[]
13. 6. 2022 23:07
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
Ty vysvetli lidem z panelaku, proc musi menit u svy dvojkovy Oktavky motor po 300t km.

Lidem z panelaku se dost ulevi s naklady na palivo a na nesmyslny opravy.
A uz nebudou muset podvadet na emisich.
A otravovat (doslova) sebe, sve blizke a taky ty chudaky, co jedou za nima...

Ano parkovaní elektromobilita nevyresi.

PS S tou Oktavkou sice dojedou na nadrz do Chorvatska. Ale za prvy na tu dovolenou nemaj a za druhy v nouzovym rezimu se cestuje blbe. Tohle je realita lidi z panelaku. ;-)
Zarazi me, ze zrovna lidi jako ty (myslim, ze nejsi zadny nuzak) maji tak silny socialni citeni. :D
Avatar - Emel
14. 6. 2022 16:59
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
300tkm je za hranou toho, co 99% kupců nových aut na svém autě najede. Ale asi se bavíme o ojetinách, když teda Octa II... pak jsou ale trošku off-topic ty Tesly (u kterých to mimochodem zatím nevypadá, že by servisní náklady byly výhoda).
To 1% - jo, byl tady milion na Octavii,
https://www.auto.cz/…i-jednicka-92861 - kupodivu s původním motorem...
Avatar - Ji/Ri
13. 6. 2022 10:21
Re: Na reálných kupcích bych demonstroval
.... ty jsi opravdový blbec. Nebyl jsi někdy i vegan? Ok, jsi fanatik a užívání auta se podřizuješ. Cokoliv ti vysvětlovat je zbytečně, jsi blbec.
Avatar - Tomogo
12. 6. 2022 23:04
Konečně se blíží doba...
...kdy EV budou normální. Ne že by to bylo splněno tímto vozem, ale už se to tomu začíná blížit. Ještě vrátit normální rámová okna, nabíjecí slot dát na správné místo, vrátit chybějící ovladače a doplnit o kombi variantu a ve verzi M50 s 4x4 by se už o tom dalo uvažovat. :yes:
Ale myslím, že to ještě nějaký ten rok bude trvat.
Rozbalit vlákno
23
13. 6. 2022 07:28
Re: Konečně se blíží doba...
.... jo, možná se brzo místo přetechnizovaných a z podstaty neefektivních SUV a crossoverů začne dělat něco jako Superb/Octavia, s dojezdem 450km a výkonem 150k.... pokud by takové auto stálo třeba milion, už by to mohl být onen "game changer"....
13. 6. 2022 07:34
Re: Konečně se blíží doba...
blíží se doba, blíží... aktuálně nejlevnější jakákoliv i4 začíná na 2M a dostaneš ji za rok... takže bych ty standing ovations ještě trochu odložil
13. 6. 2022 07:59
Re: Konečně se blíží doba...
Pravda je, že dnes spoustu aut dostaneš za rok. ;-)
13. 6. 2022 08:19
Re: Konečně se blíží doba...
Srovnatelný TM3 určitě ne
Avatar - iudex
13. 6. 2022 08:36
Re: Konečně se blíží doba...
Nakonfiguruj si Passata TDI (to jest to najbežnejšie konzumné auto) a dostaneš ho najskôr v r. 2023.
13. 6. 2022 08:40
Re: Konečně se blíží doba...
Jj kupec elektromobilu si konfiguruje dieselového Passata :yes:
Avatar - iudex
13. 6. 2022 09:47
Re: Konečně se blíží doba...
Vytýkal si elektromobilu, že dodanie bude o rok. Tak som ti dal príklad, že to platí aj pre bežné spaľováky. Ale keď nechceš pochopiť, nepochopíš.
13. 6. 2022 10:02
Re: Konečně se blíží doba...
Tak když jdeš koupit elektromobil, tak ti nemůže ujít informace, že Tesla tyto obtíže zatím zdá se nemá.
13. 6. 2022 14:09
Re: Konečně se blíží doba...
Jo jo, ta má uplně jiné obtíže! :-[] :-[] :-[]
https://www.autoforum.cz/…e-leta-varovali/

https://www.autoforum.cz/…raly-se-baterky/
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Mokrous
13. 6. 2022 09:55
Re: Konečně se blíží doba...
Šílená doba toto... Na začátku loňského roku jsem čekal na Passata přesně 12 týdnů. A celkem na všech slevách a bonusech skoro 25% dolů. Dnes vyšší cena, z ní sleva prakticky nic a čekačka cca rok. :no:
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 10:58
Re: Konečně se blíží doba...
V tomhle se mi líbí přístup Toyoty. Ač mají fofr, nestíhají vyrábět, tak stejně dodržují slevy jako předtím, kdy neměli tak narvane výrobní kapacity.
Avatar - fOE
13. 6. 2022 13:29
Re: Konečně se blíží doba...
Soukromnik nebo malej firemni zakaznik jo, u velkych zakazniku se automobilky porad snazi dodrzet dodacky v ramci mesicu. Kolem me se vsichni dostali k autum do 4 mesicu, jedno jestli BMW, MB, VW nebo Skoda... Bit je holt malej / soukromej klient. ;-\
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 10:52
Re: Konečně se blíží doba...
A rok je ještě dobré. Aktuálně třeba u Toyoty většina modelů nejde ani objednat.
Avatar - Dinar
13. 6. 2022 08:51
Re: Konečně se blíží doba...
Kde ty ceny bereš? Tahle i4 40 je od 1,47, naložená v testu za 1,8.
Akt info od dealera na dotaz ohledně dod. termínů i4 je: e40 za 5 měsíců, m50 za 8, jaká bude realita, těžko říct.
13. 6. 2022 09:26
Re: Konečně se blíží doba...
z reality
https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/gebrauchtwagenboerse?sfId=eb842ff1-1ae5-4f8f-b605-edb927c1dac5&rows=25&CAR_MODEL/MAKE=1005&isNavigation=true&page=1&keyword=i4
Rakousko, země elektromobilitě zaslíbená
Německo
https://suchen.mobile.de/…euge/search.html?…
auta nejsou, slevy se nedávají...
Avatar - Dinar
13. 6. 2022 09:36
Re: Konečně se blíží doba...
Úplně tomu nerozumím, to jako že mají v českém konfigurátoru nějaké falešné ceny?
A těmi odkazy myslíš tzv. "limitka efekt", kdy někdo koupí auto, po kterém je hlad a následně ho prodá o 20% výše? Páč v na tom mobile čtu "privatanbieter".
13. 6. 2022 09:49
Re: Konečně se blíží doba...
Já nezpochybňuju, že si nakonfiguruješ auto /určitě bych do něho chtěl tepelné čerpadlo, které tam nevidím?/ a za 14 měsíců možná nějaké dostaneš. V motorkách se teď dávají místo LED světlometů žárovky, došly jim totiž, řeší se to tak, že až budou, proběhne svolávací akce a vymění. Ale aktuálně auta nejsou, když někdo má, prodává je za plnou cenu a spíš dráž, prostě křičet hurá konečně je tady elektromobil od BMW za 1,4 - skvělá nabídka - je poněkud předčasné. Kdybych chtěl i4 M50, můžu jit mít v listopadu, předváděčku... reálné auto bude za rok.
Avatar - Dinar
13. 6. 2022 10:49
Re: Konečně se blíží doba...
Dobře, tak jestli mluvíme o tom, že jsou reálně dlouhé dodací lhůty, rok a více, obecně u většiny značek, u většiny modelů, potom ok. To ale nesouvisí s tím, jestli ice nebo ev, je to obecný problém. Každopádně to jásání, o kterém píšeš, já chápu spíš tak, že jsou tu už konečně i ev, které odpovídají provedením své ceně, ona ta TM3 je možná skladem, což ještě nějakou dobu bude zachraňovat její prodeje, ale s příchodem ev zavedených značek, bude nutně tahat za kratší konec, takže to jásání zájemců o ev celkem chápu, jakkoliv nejsem vůbec příznivcem nových displej vnitřků bmw, tak ve srovnání s tm3 je tohle i4 jednoznačná volba za podobný peníz.
13. 6. 2022 11:36
Re: Konečně se blíží doba...
V sobotu jsem mluvil s chlapíkem, co vlastní model S od roku 2017, dobíjení grátis, nejvýkonnější verzi. Na to nadával, že je to úplně zbytečné. Teď hledá náhradu a vyzkoušel všechno možné včetně EQS a řekl, že si pravděpodobně stejně znovu objedná Teslu, protože ten náskok je pořád znatelný, uživatelská přívětivost, dořešené nabíjení, aplikace v telefonu, kde vidí úplně všechno, na co u konkurence musíš sednout za volant, servisní technik přijede za ním domů...
13. 6. 2022 12:12
Re: Konečně se blíží doba...
Moment, ztrácím se v tom. Chlapík nadával, že výkon je zbytečný, nebo že dobíjení zdarma je zbytečné? Nadával na Teslu a zase mu nejlíp vychází Tesla? A pointa je tedy kde?
13. 6. 2022 13:55
Re: Konečně se blíží doba...
"nadával" na to, že pořídil nejvýkonnější úplně zbytečně, že je to pouťová atrakce, kterou využije akorát, když někoho sveze a předvádí mu to... že by koupil Long range a to by úplně stačilo...
13. 6. 2022 23:15
Re: Konečně se blíží doba...
Jeste ze ma chill mode. :D
Avatar - kari.laz
13. 6. 2022 08:57
Re: Konečně se blíží doba...
A pod kapotu R6 a bude tvůj seznam kompletní.
13. 6. 2022 14:05
Budoucnost?
Já začínám o elektromobilitě pochybovat čím dál víc. Základní problém je bezpečnost baterií.

V Německu už dnes nemůžete mít veřejné nabíječky v těsné blízkosti u budovy, elektromobily nesmějí do podzemních garáží, představa hromadných nabíječek v garážových domech se ukazuje jako recept na katastrofu, nedávno šel ke dnu trajekt s několika tisíci vozy, údajně rovněž kvůli požáru baterií elektromobilů.

A to jsme stále ještě nanejvýš na jednotkách procent celkového množství aut na silnicích, představa, že by mělo být sto procent aut elektrických, prostě není realistická.

Srážka s realitou nás nemine a pokud nebude řešením vodík, což zatím taky nevypadá, tak bude nutné určitou část spalovacích motorů zachovat.
Rozbalit vlákno
1
13. 6. 2022 14:11
Re: Budoucnost?
Ne určitou část, ale většinovou část! :-)
13. 6. 2022 14:13
Absurdní titulek
Říct o nějakém zkratowozu, že je "přitažlivý", je neuvěřitelné chucpe! :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
5
13. 6. 2022 14:31
Re: Absurdní titulek
Mirek Kalousek se převtělil do Areseho :-)
13. 6. 2022 14:37
Re: Absurdní titulek
To mě ovšem nijak neuráží. :-)
13. 6. 2022 17:42
Re: Absurdní titulek
Ale Kalouska jo :-)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 20:32
Re: Absurdní titulek
Jj. Vychování mají asi úplně stejné. I když on se trochu zlepšil, asi pomalu dospívá narozdil od areseho
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 20:31
Re: Absurdní titulek
Stejně jako o skodovce. Pořád lepší EV (a cim vic tim lepe, aspon ti praskne cevka driv) , než podvodníci s emisemi.
13. 6. 2022 18:03
spotřeba ?
... Velice milým překvapením pro mě byla spotřeba. Po Praze jsem jezdil za 16,1 kWh/100 km, mimo velká města a dálnice za 17,3 kWh/100 km a v kombinovaném provozu se mi celkově dařilo držet apetit pod 20 kWh/100 km. A to jsem auto příliš nešetřil, než že bych se soustředil na spotřebu.
Nějak to nechápu. Nejmenší spotřeba u EV je ve městě, nejvyšší na dálnici. Někde mezi tím by měla být ta průměrná spotřeba. Určitě by neměla být vyšší.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 20:34
Re: spotřeba ?
Ja nedávno zkoušel UX 300e. Taky jsem ho nijak nešetřil a skončil na 17.5kWh/100km. Coz odpovídá tomu, že je menší. Takze s tímhle do těch 20 úplně v pohodě věřím.
14. 6. 2022 09:57
Re: spotřeba ?
Já s 20 také nemám problém. Jen nechápu, že průměrná spotřeba může být vyšší, než ta dálniční. Pokud to po Praze bralo 16,1 a mimo Prahu a po dálnici 17,3, tak kde se vzal průměr 20?
Avatar - Emel
14. 6. 2022 17:01
Re: spotřeba ?
"mimo velká města a dálnice" - to mimo platí jak pro velká města, tak pro dálnice?
14. 6. 2022 18:44
Re: spotřeba ?
Asi to je tak myšleno, asi máš pravdu :yes: .
Takže spotřeba ve městě 16,1 kWh/100 km , mimo město 17,3 kWh/100 km a na dálnici hodně přes 20 kWh/100 km. Pak by ten průměr mohl tak být nějak těsně pod 20 kWh/100 km.
Avatar - Mikesus
15. 6. 2022 08:16
Re: spotřeba ?
Podle mne to myslel autor tak že mimo Prahu a mimo dalnici.