Testy

Zpět na článek

TEST DS 4 Cross Rivoli BlueHDi 130 – Jak udělat dojem

51 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Jestli sháníte prémiový kompakt s 1.5 naftou a torzkou?
Ale jo, dobře, torzku má v základu i A-Klasse a Ravioli nevypadaj špatně... snad až na ty chromový kliky. Takovej francouzskej Formentor... tak asi proč ne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Audi A3 jí už nepoužívá?
Avatar - Emel
Emel
Pokud vím tak u motorů do 110kW. A3 2.0TDI Evo 110kW DSG s víceprvkem je za 890.
Tohle je asi spíš konkurent Q3 Sportback, ten je (s tím dvoulitrem a automatem) za 1,09.
webpaja
Problém je, že prémie za mega už nabízí větší výkon i techniku. Tohle je úplně mimo. Za milion jsi u A s 4M a výrazně lepšími jízdními parametry.

DS může fungovat jako EV značka, jinak nemá motory ani podvozek.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 13:51 leda kulový = popravdě snad nejvíc si z prémiovek s uložením motoru atd. ve ve třídě vyhrál Lexus. Za milion dostáváš OD VŠECH v prémii JEN ten základ = nejhůř vůbec asi ten odkaz a A1
Avatar - Emel
Emel
To je fakt... GLA 200d má 110kW z dvoulitru a trošku jinou dynamiku, za necelý milion... zase nemá třeba matrixled. Ale taky bych se s DS svézt nešel :-)
webpaja
Vůbec nemá smysl top diskutovat, je to hodně drahá šlupka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
DS by bylo fajn, kdyby to byl obyc Citron za ceny obyc Citronu.
h.onzyk
Tohle se bude kupovat stylem líbí/nelíbí, myslím že typický kupec moc řešit nebude jestli to dvoulitr nebo ne.
Avatar - Emel
Emel
Bude se to kupovat ve Francii... jinde asi moc ne. Image prémiovky DS nemá a takhle ho ani nezíská.
traveldrive
A prečo nie? Každá skúsenosť sa počíta. A je rozdiel, keď niekto píše podľa vlastného poznatku, alebo len teoretizuje. ;-)
šofér
za ty prachy to u nás koupí jen opravdoví fandové značky...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak jako Audi https://www.auto.cz/…rahy-spas-127941 to už snad radši to DS4
webpaja
A bude jich hodně málo. ;-)
Avatar - miromen
miromen
Na tomhle kousku neni krom designu zajimaveho asi nic.
Spiš se zase vyznamenala redakce. Pohotovostni hmotnost je pouze bez nuly nebo je to uplně špatně ?
A taky mě docela zarazila vnitřni šiřka vzadu, kde udavana hodnota 1380mm je mimo kompaktni třidu a je někde na pruměru aut o segment niže.
webpaja
NN, je to navoněná bída a jak jsem psal, dražší než prémie. MB A CDI 4M vyjde levněji. A to je jiná liga. BMW 120d taky, A3 za 1,1M umí taky výkonnou AWD.
Avatar - miromen
miromen
Jak ceny nesleduji a neřešim tak musim uznat, že cena DS4 je přestřelena dost.
To by ta premiovost musela byt ve větši miře a ne snad jen ve stylovosti. Trvat na premii tak DS4 mě rozhodně nedostane na premiovou polevu.
topten
za ty penize uz koupis dvojkovyho baworaka
Alfonz666
kdybych chtěl udělat dojem, tak nechám ds 4 doma a přijedu tramvají
Avatar - caliban
caliban
Nebo šalinou, to by byl teprve dojem.
traveldrive
Ten Izerov vtip bol fakt dobrý. ;-)
Avatar - hugino
hugino
Naživo vyzerá ešte lepšie ako na obrázku len ma zarazilo že pri rozmere kolies R 19 má pneu šírku len 205 mm a zozadu to vyzerá trochu smiešne.Ak DS 4 tak jedine s turbobenzínovým štvorvalcom PureTech 1.6 181 k.Za mňa :yes: až na tú cenu.
topten
je rychlejsi, sviznejsi, zere stejne benzinu, a vsadim boty, ze proti chrochtu je i tissi
Avatar - del42sa
del42sa
nebo Duster za třetinu :D :yes:
traveldrive
A čo ešte jazdenka za pár šupiek, to neprebije ani ten Duster, kam sa hrabe DS... :D:D:D
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
S dvoulitrem by to bylo jiné auto. PSA nemá normální hybrid, to je škoda, ty dobíjecí stojí nesmysl.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nevím, známý má Berlingo nebo jak se to dnes jmenuje, to dleší provedení s 1,5 a automatem 8kvaltem a jezdí to parádně. Silné je to dost.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Je to pěknej, stylovej mainstreamovej hathback.
Spotřebu budu brát jako novinářskou, jinak to není žádná sláva. Bral bych určitě raději benzín.
Avatar - del42sa
del42sa
souhlas, benzín je lepší volbou. A jako bonus DS 4 pořád nabízí ryze benzínový motor se 165kW pro ty kteří nechtějí hybrid :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vy ocásci ani nevíte pořádně proč, a pořád se s tím benzínem opakujete :-)
Ale nakonec, když to chcete platit, vaše volba. Diesel je tak tichý, že o něm ani nevíte.
Tak si připravte navíc 2x50 Kč na 100 kilometrů, nebo i víc.
1,6 benzín nenabízí opravdu nic, co by člověka přesvědčilo, aby ho koupil :-! :-! :-!
Avantime
S týmto modelom som značku DS konečne začal akceptovať, že má svoje miesto pod slnkom. Jazdil som tú najsilnejšiu benzínovú 1,6-ku a fakt sa mi to páčilo. Hovorím to ako niekto, kto má rád francúzske autá, ale je preto na ne aj často prísny, lebo ho iritujú ich zbytočné prešľapy v porovnaní s nemeckou konkurenciou. Tu je najväčším nedostatkom odskakujúci zadok. Chýba viacprvková zadná náprava a tie veľké kolesá robia svoje. Ešte mi vadilo, že ručná brzda ostáva aj keď zaradím do D a chvíľu má človek pocit, že urve zadné brzdy ako si to auto kľakne, potom sa odbrzdí. Nič viac mi ale nevadilo, veľmi príjemne to jazdí, má výkon, podľa mňa super vyzerá a teda to spracovanie je fakt solídne. Rozhodovať sa medzi súčasnou Jednotkou od BMW a týmto, idem do DSka a myslím to úplne vážne. :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
DS4 je první model, o kterém se dá v rámci nabídky DS uvažovat a taky první, který se mi líbí. Interiér je bez debaty prémiový a stejně tak výbava. Cena je přiměřená nabídce a svoje kupce si to auto určitě najde :yes:
Avatar - Emel
Emel
Dáme tipovačku na prodejní výsledek :-)?
Avatar - del42sa
del42sa
zaleží jaký trh posuzuješ, ale kolem česka se netočí svět ;-)
Avatar - Emel
Emel
Myslel jsem ČR nebo Evropa... ideálně Evropa bez Franice... ale budiž, klidně Evropa.
Avantime
Môžeme si to pripomenúť raz keď skončí výroba, zatiaľ by si sa asi popálil. Veci sa majú tak, že Stellantis tlačí DS4-ky, lebo sú z jeho kompaktných hatchbackov najdrahšie a výroba P308 a Astry musí počkať, resp. ide len v malých množstvách (stále je to niekoľkonásobne viac ako DS4). No a keďže DSka sú hneď k dispo, tak sa v pohode zaradili medzi fleet, čo sa predtým pri tejto značke mimo Francúzska a Belgicka nedialo.
Avatar - Emel
Emel
No tak tipni :-) . Stará DS4 byla na 30t v roce 2012... čekáš, že by to nová měla překonat?
Avatar - xxc
xxc
Tu rucnu brzdu maju tak asi vsetky auta na tejto platforme, ja si to odbrzdim a tak idem.
traveldrive
Možno im to docvakne aj s tou zadnou náparavou - asi to chce ešte čas. Po tuctovkách vyzdobených bižutériou je toto ako z iného sveta.
kyklop
Spotreba nič moc k tomu "váhavý" a uskákaný hdm automat. Kde sa stala chyba?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No jednooký, já jsem se svezl v Berlingu, prodloužené verzi, s motorem 1,5 HDI a 8-kvaltem hdm Aisin a vůbec nic "neuskakovalo" či "neskákalo".
Aisin funguje skvěle.
Myslel jsi uskákaný automat nebo uskákaný podvozek?
Arese
...takže kromě pár bohatých automobilových analfabetů a fanatických příznivců značky (existuje v případě DS vůbec někdo takový?) je to prakticky neprodejné... :-( :no: Nabídka motorizací je opravdu jen pro hodně nenáročné řidiče, stejně jako zcela "neprémiový" podvozek. Stejně se 90 % nevelké výroby tohoto výtvoru prodá ve Francii, jinde to bude opravdu jen automobilová kuriozita, ale jako automobilové zpestření - proč ne? :-)
Avatar - del42sa
del42sa
to je pěkná snůška nesmyslů a zbytečného hate ;-)
Avatar - Emel
Emel
Co máš proti 1.6T 225k v kompaktu?
Arese
Nic. Ovšem jen dokud si neuvědomíš, že tou 1.6 její nabídka končí. :-( Zatímco taková Cupra Formentor nabízí čtyřválcovou jedna-pětku (vč. verze s manuálem) jako základ, a pro náročnější je zde taky dvoulitr, naftový dvoulitr (vč. verze s manuálem) a nad ním jako lahůdku dokonce pětiválec 2,5 l, a to jsem ještě nezmínil alternativní čtyřkolku s víceprvkovou zadní nápravou! :-) ]
Avatar - del42sa
del42sa
a ? zákazník,který koupí Cupru hledá odlišný typ automobilu než ten ktery si koupí DS4 :-!
Arese
No ano, však říkám, že DS4 je auto pro bohaté automobilové analfabety a národně cítící bohaté Francouze. :-)
adamzprahy
Jestli se tomu podvozek skutečně chová tak jak se popisuje v článku, tak je to fakt bída ve srovnání s konkurencí a DS4 pokračuje ve stereotypu, že je to naleštěná bída :/

Na druhou stranu věřím, že si to cílovku v západní EU najde díky designu exteriéru i interiéru.
Avatar - del42sa
del42sa
nejdřív se tou "naleštěnou bídou" projeď a pak zkus hodnotit ;-)
adamzprahy
Proto začínám můj názor “pokud je to tak jak se píše v článku”. Ty máš zkušenost? Za mě je etalon mlácení od podvozku Superb, který si hraje na limuzínu, ale neumí tlumit ani jako základní Mercedesy (A, CLA, GLA). Jak si v tom stojí DS4 podle tebe? Dle článku mi to zní něco jako ten Superb, takže horší než “prémiová” konkurence za šílenou cenovku. Rád zkusím abych to kdyžtak mohl vyvracet. Proto jsem se ozval.
Pavel Kubišta
Nechová, sedí a jezdí skvěle.