Jak tam vždycky smrděl ten olej smíchaný s naftou a vše spálené no to se blilo. Dospělý doprovod musel být vybaven pevným sáčkem a jelo se. Po vynálezu kinedrylu už to bylo mnohem lepší. Vzpomínka na 70. léta jako živá. Co chceš ty kur. Vo říct těmi mínusy? Tohle se stalo tak se s tím smir curaku vymrdaný.
Jel jsem v takovém busu v rámci přehlídkové jízdy asi 30 min a překvapil mě obrovský hluk z motoru, který se dostával do prostoru pro cestující. Velmi pomalé rozjezdy, při sebemenším kopečku podřazování s meziplynem (!) a tvrdý podvozek. Smrad spálené nafty uvnitř ani nebyl, ale samotný hluk a drncání věřím, že mohlo být příčinou bolesti hlavy a následnému zracení při delší cestě. Nejpříjemnější na tomhle busu je design.
Meziplyn se dává při podřazování když převodovka nemá synchrony vždy. Pérování je listákama. Na tu dobu to byl dobrý autobus, u nás byla i jelcina s vlečkou, potom je nahradili ikarusy a nebe a dudy, synchrony v převodovce, odpružení měchama, membránové brzdové válce, pružinová ručka.
JJ. ty školní výlety (teda už ne tímhle, byly to už novější socialistické křápy), kdy stálo několik autobusů za sebou a natočeným motorem. Blít se mi chtělo dávno před tím, než se to rozjelo, z toho dieselového smradu. Hnus fialovej. A mimochodem udělat takový skleník bez klimatizace, tak to je taky hodně "chytré".
Vzduchové servo, jednookruhové brzdy, teplovzdušný bufík a hlavně ty hodiny, které tam chybí. Něco sem se tym nacestoval i opravoval, prostějov to dával na linku do bratislavy a my to měli jako sportovci a ta cesta třeba po panelovce v polsku až na mazury, není pro seladony jak jsou dnes děti rozmazlený.
Kdo to koupí, tak ať sundá tu samolepku té firmy, nesplňuje předpis a za pokutu 100tkč to nestojí.