Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZa volantem omlazeného Rolls-Roycu Phantom V12: Šoférovali jsme luxus za 16 milionů
44 komentářů
gil54
Jsem rád, že BMW vzalo smetáček a lopatku a to, co zůstalo z Rollse smetlo na hromádku a z té hromádky znovu vrátili Rollse do života. A to citlivě s maximem zachování charakteru, image a tradic, na které byl svět ve vzpomínkách zvyklý.
Po rvačce s VW nakonec došlo k dohodě. Nový Rolls se povedl ještě možná o chloupek lépe než Bentley v celkovém pohledu na obě tyto značky. Myslím.
Po rvačce s VW nakonec došlo k dohodě. Nový Rolls se povedl ještě možná o chloupek lépe než Bentley v celkovém pohledu na obě tyto značky. Myslím.
K jaký rvačce a hlavně k jaký dohodě? Management VW to podělal = a místo RR má "jen" Bentley
Což je asi i dobře = konec dobrý všechno dobré :-)
Což je asi i dobře = konec dobrý všechno dobré :-)
Rolls a Bentley byla jedna společnést, kterou naposledy vlastnil dlouhá léta strojírenský gigant Vickers. BMW to totálně prokoučovalo nebot si koupilo značku a sošku, nic dalšího.
Proto si museli na zený louce postavit novou fabriku v Goodwoodu.
Původní továrna v Crewe, všechny archivy, veškerá historie atd zůstala VW a tedy Bentley a tak když potřebujet něco na Rolls před rokem 2002, musáte jít k Bentley a nikoliv k Rollsu.
Což je ale faaaaaakt megatrapný.
Jinak modely Silver Seraph a Bentley Arnage byly vyvinut ještě za Vickerse a tak první modelem skutečně vyrobeným pod BMW je až nový Phantom VII z roku 2003. Taky se společně vyráběly ještě v Crewe na základě dohody VW s BMW, bo BMW to nemělo kde vyrábět.
Všechno do té doby je samostatný vývoj, akorát ten Seraph má bohužel narozdíl od Arnage motor BMW. Ale celý zbytek je vývoj Rolls Royce Motors , Crewe.
Proto si museli na zený louce postavit novou fabriku v Goodwoodu.
Původní továrna v Crewe, všechny archivy, veškerá historie atd zůstala VW a tedy Bentley a tak když potřebujet něco na Rolls před rokem 2002, musáte jít k Bentley a nikoliv k Rollsu.
Což je ale faaaaaakt megatrapný.
Jinak modely Silver Seraph a Bentley Arnage byly vyvinut ještě za Vickerse a tak první modelem skutečně vyrobeným pod BMW je až nový Phantom VII z roku 2003. Taky se společně vyráběly ještě v Crewe na základě dohody VW s BMW, bo BMW to nemělo kde vyrábět.
Všechno do té doby je samostatný vývoj, akorát ten Seraph má bohužel narozdíl od Arnage motor BMW. Ale celý zbytek je vývoj Rolls Royce Motors , Crewe.
jako vždy RUSSKÁ DEZIFORMAČNÁ SS.VINĚ = a všechno naopak :D
Nojo VW to prostě prokaučoval = a to že si mysleli že koupili RR = stálo balík :-)
a ty už TÁHNI DO PEKEL DO RUSSKA = a pusť si co v ruSSký státní říkal Seagal = no TY si to už URČITĚ viděl :*) :D :-!
Nojo VW to prostě prokaučoval = a to že si mysleli že koupili RR = stálo balík :-)
a ty už TÁHNI DO PEKEL DO RUSSKA = a pusť si co v ruSSký státní říkal Seagal = no TY si to už URČITĚ viděl :*) :D :-!
No, popsal jsi nějak část historie, ok. Reaguješ na mě, ale asi jsi měl možná založit samostatné vlákno, čímž nechci říct, že nemáš pravdu.
Neměl jsem v úmyslu pitvat jednotlivé fáze historie, která byla dlouhá léta - a ne kvůli autům - žalostná, nepomohlo zestátnění a Vickers už vůbec. Tanečky BMW kontra VW jsem tehdy moc nechápal, resp. se mi nelíbily a dopátrat se nezkreslených informací byl a je i dnes oříšek.
Chtěl jsem vyjádřit spokojenost s tím, že nezahynul a je ve fazóně, v jaké byl naposledy možná v dobách, kdy sežral Bentleye. I když už dnes patří Němcům.
Za mě je poslední Rolls s "modrou krví" Silver Shadow. Asi to chápeš jako znalec Rollsů.
Neměl jsem v úmyslu pitvat jednotlivé fáze historie, která byla dlouhá léta - a ne kvůli autům - žalostná, nepomohlo zestátnění a Vickers už vůbec. Tanečky BMW kontra VW jsem tehdy moc nechápal, resp. se mi nelíbily a dopátrat se nezkreslených informací byl a je i dnes oříšek.
Chtěl jsem vyjádřit spokojenost s tím, že nezahynul a je ve fazóně, v jaké byl naposledy možná v dobách, kdy sežral Bentleye. I když už dnes patří Němcům.
Za mě je poslední Rolls s "modrou krví" Silver Shadow. Asi to chápeš jako znalec Rollsů.
Spirit /Spur a Silver Dawn a Flying Spur z let 1980 až 1998 jsou jen modernizace Silver Shadow II s novou, modernější kastlí odpovídající 80 letům, stejným motorem 6,75 V8, postupně modernizovaným v souladu s požadavky na lepší emise a výkon (katalyzátory, vstřikování, pár aut mělo dokonce i turbo) a stejně tak modernizovaným interiérem doplněným pustupem času o věci jako vyhřívané sedačky, airbagy, stavitelný volant, pamět sedaček, dálkový centrál atd atd
Tudíž nevím, proč by to neměl být aristokrat.
Dokonce sis stále mohl u dvorní karosárny Mulliner Park Ward objednat prodlouženou limuzínu nebo další zakázkové úpravy.
Furt v tom byl tradiční motor RR 6,75 V8, furt to mělo hydrauliku zadní nápravy, furt tam byla kůže Conolly a pravé dřevo a furt ste toho vyrobilo méně, než Silver Shadow, což byl až do příchodu těch BMW modelů po roce 2003 neprodávanější model značky v celé její historii 1906-2012.
Spirit a všechny jeho jinak se jmenující verze ho nikdy nepřekonaly, takže jestli mělo něco pověst masového Rollsu, který šel svého času v Anglii koupit za 150 000 Kč v polovrakoidním stavu, byl to právě Silver Shadow.
Než že bych proti nemu něco měl, líbí se mi taky a klidně bych v něm jezdil.
Akorát nerozumím tomu, proč by měl být posledním s modrou krví, když poslední poctivé Rollsy s tradičními motory byly vyrobeny ještě v roce 1998.
Tudíž nevím, proč by to neměl být aristokrat.
Dokonce sis stále mohl u dvorní karosárny Mulliner Park Ward objednat prodlouženou limuzínu nebo další zakázkové úpravy.
Furt v tom byl tradiční motor RR 6,75 V8, furt to mělo hydrauliku zadní nápravy, furt tam byla kůže Conolly a pravé dřevo a furt ste toho vyrobilo méně, než Silver Shadow, což byl až do příchodu těch BMW modelů po roce 2003 neprodávanější model značky v celé její historii 1906-2012.
Spirit a všechny jeho jinak se jmenující verze ho nikdy nepřekonaly, takže jestli mělo něco pověst masového Rollsu, který šel svého času v Anglii koupit za 150 000 Kč v polovrakoidním stavu, byl to právě Silver Shadow.
Než že bych proti nemu něco měl, líbí se mi taky a klidně bych v něm jezdil.
Akorát nerozumím tomu, proč by měl být posledním s modrou krví, když poslední poctivé Rollsy s tradičními motory byly vyrobeny ještě v roce 1998.
V mém vyjádření mi šlo o vlastně víc o "zdraví" samostatného výrobce Rolls Royce než o jednotlivé produkty. Zestátněný a potom prodaný podnik mi nepřijde jako super kondice hrdé firmy. A v tomto kontextu je jedno drží-li stále motory 6.75 nebo kvalitní kůži.
No ale ten podnik na tom nebyl tak, že by bankrotoval, to taky svědčí o tom, že do prodeje BMW/VW to Vickers 18 let vlastnil a pořád vydělával a lidi to kupovali, prodejní čísla začla hodně upadat až po roce 1993, kdy už to bylo tvarově zastaralé a kdy Silver Seraph měl přijít minimálně taky někdy kolem roku 1995.
Navíc líp se na konci prodávalo Bentley, které se naopak do roku 1980 prodávalo oproti Rollsům prachmizerně.
A krom toho Rolls prodával ještě modely Camargue (v našem období 6 let 80-86), Corniche (16 let do 96) a Phantom VI (11 let do 91) .
To byly další desetitisíce prodaných kusů.
Druhá věc je fakt, že to asi nebylo dost na to, aby se dělaly masivní investice.
Jinak mam dobová videa a materiály, jak to v továrně v Crewe vypadalo koncem 80. a začátkem 90. let.
Jinak ty problémy Rollsu a zestátnění byly kvůli letecké výrobě
"Na konci šedesátých let 20. století se Rolls-Royce ocitl beznadějně ochromen špatným řízením během vývoje pokročilého proudového motoru RB211 a následným nárůstem nákladů, i když motor nakonec zaznamenal velký úspěch. Firma byla v roce 1971 zestátněna a nesla poté název Rolls-Royce (1971) Limited, která pokračovala v podnikání, ale téměř okamžitě prodala své podíly ve společnosti British Aircraft Corporation (BAC). Vlastnictví ziskové, ale nyní finančně nevýznamné divize automobilů převedla do společnosti Rolls-Royce Motors Holdings Limited. Ta byla v roce 1980 prodána firmě Vickers."
Navíc líp se na konci prodávalo Bentley, které se naopak do roku 1980 prodávalo oproti Rollsům prachmizerně.
A krom toho Rolls prodával ještě modely Camargue (v našem období 6 let 80-86), Corniche (16 let do 96) a Phantom VI (11 let do 91) .
To byly další desetitisíce prodaných kusů.
Druhá věc je fakt, že to asi nebylo dost na to, aby se dělaly masivní investice.
Jinak mam dobová videa a materiály, jak to v továrně v Crewe vypadalo koncem 80. a začátkem 90. let.
Jinak ty problémy Rollsu a zestátnění byly kvůli letecké výrobě
"Na konci šedesátých let 20. století se Rolls-Royce ocitl beznadějně ochromen špatným řízením během vývoje pokročilého proudového motoru RB211 a následným nárůstem nákladů, i když motor nakonec zaznamenal velký úspěch. Firma byla v roce 1971 zestátněna a nesla poté název Rolls-Royce (1971) Limited, která pokračovala v podnikání, ale téměř okamžitě prodala své podíly ve společnosti British Aircraft Corporation (BAC). Vlastnictví ziskové, ale nyní finančně nevýznamné divize automobilů převedla do společnosti Rolls-Royce Motors Holdings Limited. Ta byla v roce 1980 prodána firmě Vickers."
Pro srovnání zajímavá čísla:
Rolls-Royce Silver Shadow I 1965–1977 16 717 ks + 2 776 ks prodloužených (LWB)
Rolls-Royce Silver Shadow II 1977–1980 8 425 ks
1980-1989 Silver Spirit 8129 ks
1980-1989 Silver Spur 6238 ks (prodloužená verze Spiritu oblíbená hlavně v USA)
1989-1993 Silver Spirit II 1152
1989-1993 Silver Spur II 1658
1993-1994 Silver Spirit III 211
1993-1994 Silver Spur III 430
1994-1995 Flying Spur 134
1995 Silver Spirit 122
Za 15 let výroby Silver Shadow se tedy zcela jasně vyrobilo mnohem víc jak jak za 15 let výroby Spirtu/Spuru a Flying Spuru.
Zejména těch 19 500 ks za prvních 11 let je pořádné numero na Rolls Royce.....
Rolls-Royce Silver Shadow I 1965–1977 16 717 ks + 2 776 ks prodloužených (LWB)
Rolls-Royce Silver Shadow II 1977–1980 8 425 ks
1980-1989 Silver Spirit 8129 ks
1980-1989 Silver Spur 6238 ks (prodloužená verze Spiritu oblíbená hlavně v USA)
1989-1993 Silver Spirit II 1152
1989-1993 Silver Spur II 1658
1993-1994 Silver Spirit III 211
1993-1994 Silver Spur III 430
1994-1995 Flying Spur 134
1995 Silver Spirit 122
Za 15 let výroby Silver Shadow se tedy zcela jasně vyrobilo mnohem víc jak jak za 15 let výroby Spirtu/Spuru a Flying Spuru.
Zejména těch 19 500 ks za prvních 11 let je pořádné numero na Rolls Royce.....
No, trošku jste si tu situaci s prodejem RR pomotal, respektive přikrášlil ve prospěch VW. BMW s RR spolupracovalo na modelu Silver Seraph/ Bentley Arnage a dodávalo pro ně svůj motor V12. Konkrétně to byl M73TUB54.
Když Vickers rozhodl, že RR a Bentley prodá, očekávalo se, že to bude právě do rukou BMW. VW však nabídl vyšší cenu, a tak akcionáři Vickers rozhodli, že automobilku získá VW. VW sice získalo koupí veškeré patenty, designy, jména modelů i továrnu v Crewe s veškerým vybavením, sošku Spirit of Ecstasy a tvar přední masky Rolls-Royce, jenže název Rolls-Royce a logo RR patřilo výrobci leteckých motorů Rolls-Royce PLC. VW očekával, že automaticky bude moci tato práva nadále využívat. RR PLC ale spolupracovala s BMW v oblasti letecké techniky a měla s ním dobré vztahy. BMW za zády VW koupilo tato práva ke značce a logu pro sebe. Navíc mělo BMW právo bez udání důvodů ukončit dodávky motorů pro RR a Bentley a to také udělalo. Takže VW byl najednou v pasti. Měl vše k Bentley, ale vše související s RR, co koupil, bylo prakticky bezcenné. Bez motorů od BMW by musel minimálně na nějakou dobu přerušit i produkci Bentley. Pak došlo k dohodě, že si VW ponechá Bentley a BMW získá RR. Součástí dohody bylo zapůjčení práv na RR Volkswagenu do konce roku 2002 a také obnovení dodávek motorů BMW pro obě značky. Myslím tedy, že to tehdy prokoučoval spíš VW.
Když Vickers rozhodl, že RR a Bentley prodá, očekávalo se, že to bude právě do rukou BMW. VW však nabídl vyšší cenu, a tak akcionáři Vickers rozhodli, že automobilku získá VW. VW sice získalo koupí veškeré patenty, designy, jména modelů i továrnu v Crewe s veškerým vybavením, sošku Spirit of Ecstasy a tvar přední masky Rolls-Royce, jenže název Rolls-Royce a logo RR patřilo výrobci leteckých motorů Rolls-Royce PLC. VW očekával, že automaticky bude moci tato práva nadále využívat. RR PLC ale spolupracovala s BMW v oblasti letecké techniky a měla s ním dobré vztahy. BMW za zády VW koupilo tato práva ke značce a logu pro sebe. Navíc mělo BMW právo bez udání důvodů ukončit dodávky motorů pro RR a Bentley a to také udělalo. Takže VW byl najednou v pasti. Měl vše k Bentley, ale vše související s RR, co koupil, bylo prakticky bezcenné. Bez motorů od BMW by musel minimálně na nějakou dobu přerušit i produkci Bentley. Pak došlo k dohodě, že si VW ponechá Bentley a BMW získá RR. Součástí dohody bylo zapůjčení práv na RR Volkswagenu do konce roku 2002 a také obnovení dodávek motorů BMW pro obě značky. Myslím tedy, že to tehdy prokoučoval spíš VW.
VW mohl bleskurychle obnovit výrobu tradičního motoru 6,75 V8, což taky udělal (v nabídce hned od roku 1999 jako verze Red Label) a Arnage se nabízel i s ním a většina zákazníků chtěla radši tento tradiční motor.
Ano, VW přišel o značku Rolls, ale zas měl továrnu a veškeré archivy, historii, úpravce a karosáře Mullinera a milion dalších věcí.
Takže otázka je kdo nakonec prodělal.
Možná že je lepší, že obě značky maj jiného majitele.
Samozřejmě nejlepší by bylo, kdyby byly stále v britských rukou....
Ano, VW přišel o značku Rolls, ale zas měl továrnu a veškeré archivy, historii, úpravce a karosáře Mullinera a milion dalších věcí.
Takže otázka je kdo nakonec prodělal.
Možná že je lepší, že obě značky maj jiného majitele.
Samozřejmě nejlepší by bylo, kdyby byly stále v britských rukou....
Ano VW ziskalo prakticky vše, ale BMW ho dostalo do situace, kdy by sice mohl vyrábět Silver Seraph, ale nemohl by ho nazývat Rolls-Royce ani na něj dát logo RR. To VW donutilo nakonec uzavřít s BMW dohodu a zůstal mu jen Bentley. Osobně si myslím, že je pro obě značky lepší, že má každá z nich jiného vlastníka. Pokud by zůstaly v britských rukách, zřejmě by to byla hodně smutná historie.
rohYpnol
Hele, takže když si sednu dovnitř tak pro mě přestane existovat i Fialova vláda?!? Tak to chci!!! Zavřete mě tam na 3 roky :-[] :-[] :-[]
Musím SOUHLASIT s tvou kritikou vlády profesora Fialy = je MÁLO PRAVICOVÁ je PŘÍLIŠ populistická :*)
země POTŘEBUJE dát ekonomiku po populismu od ZEMANova premiéra RUSNOKa po ZEMANova guvernéra RUSNOKa = dohromady a to levicově JAK SI PŘEJEŠ ty nejde
musíme začít NAPRAVOVAT a ne DÁL PROPADAT = po babišově partě zůstaly biliony dluhu
země POTŘEBUJE dát ekonomiku po populismu od ZEMANova premiéra RUSNOKa po ZEMANova guvernéra RUSNOKa = dohromady a to levicově JAK SI PŘEJEŠ ty nejde
musíme začít NAPRAVOVAT a ne DÁL PROPADAT = po babišově partě zůstaly biliony dluhu
Ano, prosím prosím smutně koukám zavřete ho tam nejmíň na 3 roky. A doufám, že tam neprojde internet.
PRAVDA a LÁSKA a FAKTA potvrzené ODKAZY = až TAK SEE.RROU? :-O :D
hele kucí PROČ se ODPOJUJETE hned po napsání příspěvku VY JSTE MULTI nickové? A jste (alespoń) dva nebo mluvím s JEDNÍÍÍÍÍM ??? :-O :*) :D :-! :-[] :-)
hele kucí PROČ se ODPOJUJETE hned po napsání příspěvku VY JSTE MULTI nickové? A jste (alespoń) dva nebo mluvím s JEDNÍÍÍÍÍM ??? :-O :*) :D :-! :-[] :-)
Barrichello
ta černá na masce, slouupcích a na víku kufru vypadá na Rollsu faaakt, ale faakt hnusně a absolutně to uráží a ničí veškeré charisma auta.
Rolls má být jen a pouze v chromu, resp. leštěná ocel.
Další faux pas sou ty plastové páčky na ovládání blinkrů a stěračů, v Goodwoodu by se mohli jít podívat do crewe, jak se to dělá aby to trochu vypadalo.
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2022/01/Bentley-Flying-Spur-Hybrid-3.jpg
Dřevo (v případě Bentley i leštený hliník), tradiční to součást palubek RR je kde?
https://car-images.bauersecure.com/…lyingspur_33.jpg
Takhle má vypadat moderní luxusní interiér v tradičním stylu, ne to co je v RR...
Rolls má být jen a pouze v chromu, resp. leštěná ocel.
Další faux pas sou ty plastové páčky na ovládání blinkrů a stěračů, v Goodwoodu by se mohli jít podívat do crewe, jak se to dělá aby to trochu vypadalo.
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2022/01/Bentley-Flying-Spur-Hybrid-3.jpg
Dřevo (v případě Bentley i leštený hliník), tradiční to součást palubek RR je kde?
https://car-images.bauersecure.com/…lyingspur_33.jpg
Takhle má vypadat moderní luxusní interiér v tradičním stylu, ne to co je v RR...
Ta černá se mi tak,y nelíbí. Neříkám že musí být chrom, uměl bych si představit barvu zlaou, mosaznou, bronzovou, tmavý chrom. Ale černý lesk... nevím.
On to chrom není, ve skutečnosti je to leštěná ocel. To co maj starší RR jako třeba i můj. Tak celá ta maska, kliky, sloupky dveří a rámy oken je leštěná ocel.
Ten grille dělal ručně jeden člověk a pak jí několik hodin ručně leštil, prostě u RR v té době obrovský podíl ruční práce, v té míře jako tehdá už to není ani dnes.
Ten grille dělal ručně jeden člověk a pak jí několik hodin ručně leštil, prostě u RR v té době obrovský podíl ruční práce, v té míře jako tehdá už to není ani dnes.
pjotr
Stanislave, prosím, prosím, pěkně prosím, mohl byste mluvit souvisle a ne tak trhaně ?
Připadám si jako kdybych sledoval video pro dementy nebo když jsem se učil číst nahlas anglicky.
Není to o tom mluvit rychle ale souvisle a nesekat jednotlivá slova.
Předem moc děkuji
Připadám si jako kdybych sledoval video pro dementy nebo když jsem se učil číst nahlas anglicky.
Není to o tom mluvit rychle ale souvisle a nesekat jednotlivá slova.
Předem moc děkuji
Ideální to není, ale u daného redaktora jsem si už docela zvykl. Prostě tak mluví a ani mě nad tím nikdy nenapadlo přemýšlet. Bral jsem to jako fakt.
Co jsem ovšem moc nerozdýchal, je ta košile. Snad u všech videí má nějaké tričko nebo mikinu. Chápu, že se chtěl na recenzi RR obléct nějak slavnostněji, ale košile ze střední, kdy měl o 15 kilo míň, za mě nebyla dobrá volba. :-)
Co jsem ovšem moc nerozdýchal, je ta košile. Snad u všech videí má nějaké tričko nebo mikinu. Chápu, že se chtěl na recenzi RR obléct nějak slavnostněji, ale košile ze střední, kdy měl o 15 kilo míň, za mě nebyla dobrá volba. :-)
mrha
Jak se málem nechal nabrat tím Citigo :-[] v čase 4:26. Prostě to tam z vedlejší poslal, aniž by se pořádně rozhlédl...
×
Sdílení komentáře
×
Samozřejmě sou tam i uloženky s 35 tis km, ale to najdeš dneska pomalu všude. Ale superluxusní značky nebo supersporty obvykle nemívaj závratné nájezdy.
Rolls kupujes budto abys pozoval nebo abys mel pohodli. A to taky dostanes a uzijes si toho kolik je jen libo :-!
Popravde myslim, ze rolls plus elektrifikace bude pro vetsinu majitelu naprosta dokonalost. Vubec by me neprekvapilo kdyby po vydani EV Phantoma se ho prodavalo 80%
:D
Btw kam se hrabe 12i valec na elektromotor... :-!
Tudíž nesdílím tvůj optimismus, jinak narvat baterky do auta, co má 2,5 tuny, dobře tak bez motoru nějakých 2,1-2,2, takže to bude mít s baterkama kolik? 2,8-3 tuny? A pancéřovaný kolik? 5,5?
To překoná i sovětský vládní zil ze 70. let, ten měl pancéřovaný 3,6 tuny :-):-):-):-):-):-):-)
A klidne muze stat o 50% vic a stejne to zakaznici koupi. Stejne prumerny Rolls je myslim za 165% zakladni ceny - kdyz kupujes rolls, proste si tam das presne to, co chces.
A jinak ve vyvoji EV rolls uz je. Nicmene je to Rolls, takze se to musi vychytat do detailu. Mozna pristi rok, ja EV odhaduju spis 2024-25.
A za druhe pres 3t to ma uz ted (podle vybavy, mnozstvi zlata, diamantu drahych kamenu atd).