Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mini Cooper SE – Parťák na krátké chvíle

Elektrické třídveřové Mini Cooper SE je zvláštní auto. Moc hezky se řídí, ale také stojí hodně peněz. A přitom moc daleko nedojede.
Zpět na článek
28. 8. 2022 20:16
28. 8. 2022 23:22
29. 8. 2022 08:00
29. 8. 2022 08:29
29. 8. 2022 12:13
29. 8. 2022 14:11
29. 8. 2022 16:04
29. 8. 2022 18:04
29. 8. 2022 18:09
29. 8. 2022 19:16
30. 8. 2022 12:24
30. 8. 2022 13:41
30. 8. 2022 14:53
28. 8. 2022 23:06
28. 8. 2022 23:33
29. 8. 2022 08:25
29. 8. 2022 08:30
29. 8. 2022 09:56
29. 8. 2022 07:10
29. 8. 2022 07:59
29. 8. 2022 08:05
29. 8. 2022 09:04
29. 8. 2022 09:05
29. 8. 2022 11:50
29. 8. 2022 11:52
29. 8. 2022 08:01
29. 8. 2022 08:07
29. 8. 2022 08:32
29. 8. 2022 08:58
29. 8. 2022 09:06
29. 8. 2022 09:07
29. 8. 2022 09:22
29. 8. 2022 09:15
29. 8. 2022 09:20
29. 8. 2022 09:24
29. 8. 2022 09:31
29. 8. 2022 11:14
29. 8. 2022 11:20
29. 8. 2022 11:31
29. 8. 2022 11:31
29. 8. 2022 11:33
29. 8. 2022 11:35
29. 8. 2022 11:38
29. 8. 2022 11:40
29. 8. 2022 11:41
29. 8. 2022 11:48
29. 8. 2022 11:41
29. 8. 2022 11:59
29. 8. 2022 09:38
29. 8. 2022 09:39
29. 8. 2022 09:51
29. 8. 2022 11:36
29. 8. 2022 11:41
29. 8. 2022 12:00
29. 8. 2022 12:06
29. 8. 2022 12:18
29. 8. 2022 12:29
29. 8. 2022 12:38
29. 8. 2022 12:56
29. 8. 2022 13:05
29. 8. 2022 13:18
29. 8. 2022 11:43
29. 8. 2022 11:49
29. 8. 2022 11:49
29. 8. 2022 11:52
29. 8. 2022 12:00
29. 8. 2022 12:03
29. 8. 2022 12:00
29. 8. 2022 12:03
29. 8. 2022 12:06
29. 8. 2022 12:10
29. 8. 2022 11:55
30. 8. 2022 13:10
30. 8. 2022 13:43
29. 8. 2022 11:52
29. 8. 2022 12:02
29. 8. 2022 12:07
29. 8. 2022 12:11
29. 8. 2022 12:13
29. 8. 2022 12:20
29. 8. 2022 12:22
29. 8. 2022 12:28
29. 8. 2022 12:30
29. 8. 2022 12:33
29. 8. 2022 12:35
29. 8. 2022 12:39
29. 8. 2022 12:40
29. 8. 2022 12:50
29. 8. 2022 12:51
29. 8. 2022 12:59
29. 8. 2022 12:54
29. 8. 2022 12:10
29. 8. 2022 12:20
29. 8. 2022 15:14
29. 8. 2022 11:57
29. 8. 2022 12:01
29. 8. 2022 13:18
29. 8. 2022 13:48
29. 8. 2022 13:54
29. 8. 2022 15:15
29. 8. 2022 15:17
29. 8. 2022 15:22
29. 8. 2022 15:23
29. 8. 2022 16:11
29. 8. 2022 15:47
29. 8. 2022 15:29
29. 8. 2022 15:45
29. 8. 2022 15:56
29. 8. 2022 16:05
29. 8. 2022 16:17
29. 8. 2022 16:24
29. 8. 2022 16:33
29. 8. 2022 16:38
29. 8. 2022 18:09
29. 8. 2022 18:11
29. 8. 2022 20:06
29. 8. 2022 22:08
29. 8. 2022 18:10
29. 8. 2022 18:25
29. 8. 2022 21:14
29. 8. 2022 09:18
29. 8. 2022 08:06
29. 8. 2022 10:02
29. 8. 2022 10:35
30. 8. 2022 11:50
29. 8. 2022 10:18
29. 8. 2022 14:18
Avatar - Ji/Ri
28. 8. 2022 20:16
Test
Skvělý férový test.
S miniSE jsem jezdil. Vybité za necelý den. O ničem ... jinak skvělé auto, ale se špatným pohonem. Prostě parádní bejby bmw.
Určitě bych ho do stáje nevzal.
Rozbalit vlákno
12
28. 8. 2022 23:22
Re: Test
Vyjimecne vcelku souhlas. :-)

Jen neni spatny pohon, pouze mala kapacita baterie. Kdyby tohle melo 50kWh, tak je to paradni auto.

Bohuzel, tohle je jeste prvni generace EV...
Pouzitelna jen omezene.
Podle ktery si vytvorili nazor petrolheadi.

Renault Zoe bude mnohem lepsim autem nez tohle, predevsim kvuli temer dvojnasobne (52kWh) baterce. :yes:
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 08:00
Re: Test
Ano, u těchto aut mi elektrika smysl dává, ale použitelná.
29. 8. 2022 08:29
Re: Test
Je to městský prskolet. Když to bude mít větší dojezd, bude potřeba větší baterku. Půjdou kila nahoru. Pak budeš říkat, že je to těžká mrcha. Bohužel, tak to prostě je. Buď to, nebo to. Obojí nejde.
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 14:11
Re: Test
Takže šach mat. Slabý dojezd a každý den to nabíjet nechceš. A když to bude použitelnšější tak to zas bude jak kačena. Plus ta cena. A přitom s benzínem natankuješ za 5 minut a jezdíš a jezdíš a cena o 200níž. Prostě nepoužitelné.
29. 8. 2022 16:04
Re: Test
Už jsem se jednou ptal, ty nedáváš na nabijecku telefon, když prijdes domu?
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 18:04
Re: Test
Vnímáš rozdíl mezi nabíjením telefonu a auta? Dávám úplně občas, ptže mám dobíjení v každém autě. Dále pak, když se mi telefon vybije "v kapse" tak se dohromady nic neděje, když auto, je to horší. Rozumíš tomu takhle?
29. 8. 2022 18:09
Re: Test
On tomu nerozumí. V jeho světě když se mu vybije EV tak si skočí do nejbližšího Pepco pro nabíječku, případně do Mobil pohotovosti a přivezou mu nabitou baterku. A když je poblíž tramvaj tak nabije v tramvaji.
29. 8. 2022 19:16
Re: Test
jaký diskomfort ti skýtá přijet domů, dát auto do garáže a píchnout ho do wall-boxu? ledaže nemáš garáž, to se potom omlouvám a samozřejmě, potom to není totéž.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:24
Re: Test
Při ceně za kilowatku 11-27 Kč je elektroauto nesmysl s jakoukoliv baterkou :-)
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 14:53
Re: Test
Otázka jak dlouho ten pád vydrží.....

Jako s ropou, ta už zas taky stoupá a naftu už maj u Benziny zase za 46 :-)

A u ONO stojí nafta stejně jako Natural 98 :-) :-) :-)
28. 8. 2022 20:54
Rychlost nabijeni
"Mini zvládne jen 50kW nabíjení stejnosměrným proudem, ale z hlediska rychlosti dobíjení mu pomáhá právě akumulátor s malou kapacitou."

To snad nemyslite vazne?
Ano, cas nabijeni 0-80% bude diky male baterce relativne kratky.
Ale rychlost nabijeni se udava obycejne v km/h nebo v kW. A tam mala baterka skutecne nepomuze.

Presto bych v rychlosti nabijeni problem nevidel.
Spis by to chtelo par kWh kapacity baterky navic, ktery by urcite vyrazne rozsirily pusobnost tohoto sympatickeho auta.

Mala baterka pomaha hmotnosti (potazmo spotrebe a obratnosti) a nakladum.
Mala baterka ale rozhodne NEpomaha v rychlosti nabijeni.

Btw. k udivu nad vysokymi cenami uvadim nabidky spalovacich Mini...
https://nabidky.mini.cz/…ve/mini-3dverove
Rozbalit vlákno
36
28. 8. 2022 21:34
Re: Rychlost nabijeni
Done,videl si video test na eMustanga od Karpata z Autozurnalu?
Cestuje tam s eMustangom do Nemecka a krasne popisuje situaciu na ceste ,kde su zaplnene nabijacky a mas co robit ,aby si objavil prazdnu nabijacku pri dialnici.A bude to este horsie.Co s tym?Neverim tomu,ze ked sa nabehne naplno na elektriku, ze bude tolko nabijaciek ,aby to pokrylo mnozstvo aut.Este horsie to bolo na vystave kam isiel,kde krasne ukazał,ze sa nabijalo 80 aut a dalsich 40 stalo a cekalo dlhe hodiny,aby sa dostalo na radu.A co cena za Ionity na dialnici s kartou zo ZSE?Rovnaka cena ako za benzin,alebo naftu.

Neriesim teraz mestsku dopravu a nabijanie doma zo siete,alebo pomocou fotovoltaiky.
Nato tvoj nazor uz poznam a berem ho,lebo to sa neda popriet,ze to tak je.
Ale clovek vypadne mimo mesta,alebo republiku na Zapad a mam obavu,ze to bude o dlhych cakaniach za vysoku cenu.

Dufam,ze sa casom presadi vodik,alebo efuel.
Je mi jasne,ze ty budes skor verit solid bateriam s velkou hustotou a velkým dojazdom.
Som zvedavy co nam budoucnost prinesie,ale budem dufat,ze EV je len prechodna cesta za vodikom :-! (Toyota GR Yaris H2)
28. 8. 2022 21:50
Re: Rychlost nabijeni
Heled, ja jsem byl na dovolene s elektromobilem, takze videa na toto tema moc nesleduju.
I kdyz je pravda, ze v Nemecku je pocet EV na jednu rychlonabijecku vyssi nez u nas.
Muzu te ujistit, ze tve obavy jsou liche.
Ja mel spis problemy s nefunkcnimi nabijeckami, nez ze by byly obsazene. Ale vetsinou se problemy daly vyresit. Za celou dovolenou jsem "nerozchodil" 3 nabijecky. A dvakrat ve meste byly nabijeci mista obsazeny nenabijejicimi auty (1x diesel Mercedes a 1x Tesla - to mi nastvalo snad jeste vic nez ten Mercedes). :D
Tim nepopiram zkusenost z nejake vystavy nebo co zminujes.

Veris tomu, ze kdyz (temer) vsechna auta jezdi na benzin/naftu, ze je mas kde natankovat?
Tak z jakeho duvodu si to same nemyslis o elektrine??? :D
Vybudovat (a hlavne provozovat!!!) nabijecky je mnohem jednodussi, nez stavet cerpaci stanice. Vetsina k tomu potrebne infrastruktury (jmenuje se distribucni sit... ) totiz existuje.

Vodik a e-fuel necht se klidne prosadi. :-)
Nicmene dokud tu nebude prebytek levne energie z obnovitelnych zdroju, tak vzhledem k celkove ucinnosti se jejich vyznam v osobnich autech blizi nule.
Nebo jinymi slovy: jezdit na vodik nebo e-fuel (vyrobenych pomoci elektricke energie) nikdy (snad krom toho nadbytku energie) nebude levnejsi 8-s nez jezdit PRIMO na elektrinu.
Jedine si dokazu predstavit nejaky efuel z odpadu, ale to nema sanci pokryt mainstream.

Napsal jsi svoji hypotezu o tom, ze to bude s nabijenim jeste horsi.
Na zaklade ceho?
Benzinovych aut neustale pribyva, ale problemy s tankovanim u nas (krome par extremu) nevidim.

PS Cim se lisi nabijecky od benzinovy pumpy? Nepotrebujes obsluzny personal. Nepotrebujes porad zavazet palivo cisternama.
Zadny jedovaty vypary.
Zadny riziko ekologicky havarie.
Zadny zachytny nadrze atd.
Pomaly AC nabijecky muzes vybudovat temer vsude.
28. 8. 2022 22:22
Re: Rychlost nabijeni
Na zaklade toho ako sucastna siet nabijaciek uz teraz nestiha pokryt potrebu nabijania ako pribudaju na Zapade EV auta.
Fakt ty aj xxc chcete porovnavat cerpanie nafty a benzinu s elektrikou??? :D
Ktore auto pri tankovani benzinu,alebo nafty zablokuje stojan min na 30 min??? :-!
Cesta po dialnici do Chorvatska,2 auta predomnou na stojane do 15 min som bol vybaveny.Okolo boli 2-3 auta na stojane.Prehodme si to na elektricky stojan.2 auta predomnou na nabijacke..kedy dojdem na rad???Minimalne za hodinu + moje nabijanie a odchadzam z pumpy za hodinu a pol.Ja osobne nato este nie som pripraveny,aby som to dobrovolne absolvoval a takto marnil cas.

Realita z Chorvatska co sa tyka Tesiel...co ty nato??? :-!

https://fontech.startitup.sk/…s-elekromobilmi/

Co myslis,Done?Kedy sa ten 19 dostane na rad?Pozajtra??? :-!

Len pre upresnenie ohladne webu co o tom pise.
Jedna sa o slnieckarsky mainstream web co fandi EV autam :-!

So svojim PS mas pravdu.
Nato sa neda nic ine napisat.
Done,ale ja tie jedovate vypary silno mozem a rad ich "fetujem" pri tankovani 100 oktanu do svojho 9.4 L V8.Co mam robit?Potrebujem to cítit pre svoj stastny zivot ;-)
28. 8. 2022 22:40
Re: Rychlost nabijeni
Heled, tech 19 Tesel na sest stojanu bych odhadnul tak na hodinu a pul?

Jj to je neprijemny. Ale zase neprehanej.
A je to naprosty extrem.

V soucasnosti nestiha infrastruktura jen na zapade, kdy odbyt EV rostl extremne.
U nas drzi nabijecky krok s prodanymi EV bez problemu. :D
28. 8. 2022 22:56
Re: Rychlost nabijeni
To "pozajtra" som dal s nadsadzkou a myslim,ze si to aj tak pochopil ;-)

Mozno,ze to bol extremny pripad z realneho zivota.
Zaroven si ani nemyslim co tam ti slnieckari napisali,ze vlastne tam nikto nikdy neni pocas letnej sezony :D

Tak to mi je jasne,ze u Vas ,alebo u nas este dlhoooo nebude problem s nabijanim na cestach. :-!
Ako poznam naturu Cechov a Slovakov,tak v CR a SR bude vychadzat pomer v roku 2035 50 nabijaciek na 1 EV auto :D
29. 8. 2022 09:03
Re: Rychlost nabijeni
Chorvatsko je čtyři měsíce v roce v popředí zájmu a zbylých osm mimo něj.
28. 8. 2022 22:30
Re: Rychlost nabijeni
Nevím, jestli záměrně nebo jen omylem pomíjíš fakt, že jeden stojan za, dejme tomu 30 minut, obslouží 5-6 aut na tekuté palivo, ale elektrický stojan jen jedno.

Aby byl zachován stejný poměr, bude v konečném stádiu, až by hypoteticky bylo vše EV, nutné dobudovat nabíjecí místa v pětinásobném množství, než je dnes stojanů na tekutá paliva.

Snad nedělám někde v úvaze chybu. A to ještě pomíjím faktor, že zatím většina EV musí doplňovat energii častěji, než ICE.
28. 8. 2022 22:42
Re: Rychlost nabijeni
Jak jsi na to prisel, ze to pomijim?

Jak jsi prisel na petinasobek?

Ja treba krome dovoleny nepotrebuju na verejne nabijecky temer vubec, kdyz se vetsinou pohybuju v ramci dojezdu. ;-) ;-) ;-)

Nez tu zacnes s kapacitnimi vypocty, je lepsi o elektromobilite neco vedet. :-)

Btw. slysel jsi o battery swapping?
Ten smazava jedinou vyhodu efuelu/vodiku oproti BEV a sice rychle doplneni energie.

Jinak Kia nabiji 10-80% za 18 minut. Dnes. Proc zapocitavas cas horsi dnesniho nabijeni pri planovani kapacit za deset let?

Vazne si prijdes kvalifikovanej k vytvareni modelu nabijeni, kapacit a planovani nabijicich stanic???
Avatar - Emel
28. 8. 2022 23:20
Re: Rychlost nabijeni
O battery swappingu jsem slyšel, byla to myslím podstata nějakého projektu, co měl Renault někde... v Izraeli?
Ale měl jsem za to, že tahle větev je už mrtvá, protože baterky je potřeba zabudovat do podlahy tak, že jejich výměna není dílem minut na pumpě. Nebo ne?
28. 8. 2022 23:38
Re: Rychlost nabijeni
https://electrek.co/2022/04/05/nio-talks-license-battery-swap-stations-to-other-automakers-europe-us/
28. 8. 2022 23:30
Re: Rychlost nabijeni
Ty jsi porovnával současné kapacity doplňování energie - cituji: Veris tomu, ze kdyz (temer) vsechna auta jezdi na benzin/naftu, ze je mas kde natankovat?
Tak z jakeho duvodu si to same nemyslis o elektrine???

Aby to dnes (ne za 10 let) šlo porovnat, kapacitně musí být 5x - 6x víc nabíjecích míst než je stojanů na tekutá paliva. Protože 30 minut proti 5ti minutám.

A že zrovna ty nepotřebuješ na veřejnou stanici jezdit je úplně jedno.

A o elektromobilitě se nechám vyškolit, až to budu potřebovat, ale ne od tebe.
28. 8. 2022 23:37
Re: Rychlost nabijeni
No, zatim te tu slusne skolim ja. :D

Uz to ani nebudes potrebovat. :-)

PS To ze neni problem u spalovaku (a tudiz nebude ani u BEVu) bylo mysleno predevsim ekonomicky. ;-)
Kde jsou penize je i reseni. :-!
28. 8. 2022 23:41
Re: Rychlost nabijeni
Pokud máš ten pocit, žij si a usínej ve sladké představě.

A ani smajlík z toho neudělá alespoň průměrný žert.
28. 8. 2022 23:42
Re: Rychlost nabijeni
Diky. Take preji dobrou noc
Avatar - Mikesus
29. 8. 2022 11:43
Re: Rychlost nabijeni
Těch lidí, co nebudou potřebovat jezdit na veřejné nabíječky ale bude asi víc. Narozdil od benzinu, to asi doma nikdo nenatankuje. Kolik bude možno nabíjet doma? 20%? Firmy to taky zajistí pro svá auta, takže to možná ve výsledku bude mnohem víc.
29. 8. 2022 16:27
Re: Rychlost nabijeni
Zajed si někdy před ONO, u každého stojanu fronta deset aut
29. 8. 2022 16:29
Re: Rychlost nabijeni
Zajeď si někdy k Shellce.
29. 8. 2022 17:23
Re: Rychlost nabijeni
Logika. Poněkud těžké, ale dá se. Přetížené nabíječky v Chorvatsku nejsou setrvalý stav. Ani fronty u ONO nejsou setrvaly stav. Ano, ti majitele Tesel mohli jet jinam, bez fronty, ale tam by to bylo dražší. Vidíš paralelu?
29. 8. 2022 17:41
Re: Rychlost nabijeni
Paralela kulhá, protože rozdíl cen PHM u ONO a Shell je cca 5 procent. Zatímco ty dražší nabíječky jsou opravdu zatraceně dražší.
29. 8. 2022 19:18
Re: Rychlost nabijeni
ale Romane. Rozdíl mezi benzínkami je cca 10%. pět korun z padesáti je pět procent? tys musel z matematiky propadat. zatraceně dražší? nemám srovnání. každopádně, to oč šlo, nebyla cena, byl to ten stav, kdy někdo chce ušetřit a tak se dostane do problémů, protože takových lidí je v tu chvíli víc. není to setrvalý stav, je to výjimka.
29. 8. 2022 19:28
Re: Rychlost nabijeni
Ani u jedné z jmenovaných benzínek nestojí v posledních 14 dnech benzín 50 korun. Něco ti tam nehraje. Ty matematiku.
29. 8. 2022 19:48
Re: Rychlost nabijeni
dobře, takže je benzín u Shellky za 45 a na ONO o pět korun méně, jako obvykle. je to pět procent, nebo deset?
29. 8. 2022 19:57
Re: Rychlost nabijeni
Ani 5 ani 10 :-)
29. 8. 2022 20:05
Re: Rychlost nabijeni
první Tesly mají pořád Superchargery grátis. takže není divu, že si mnozí chtějí počkat. a není divu, že si při dnešní drahotě někdo chce vystát frontu na ONO, protože ušetří tři stovky na nádrži.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:28
Re: Rychlost nabijeni
Byl sem v sobotu u ONO a přede mnou u stojanu jedno auto :-) Za minutu odjíždělo....

ONO má benzín za 37,90 a SHELL za 41,90, rozdíl 4 Kč na litru :-)
30. 8. 2022 13:42
Re: Rychlost nabijeni
tak mi určitě dokážeš spočítat kolik je to procent. řekl bych, že blíž jsem rozhodně já ;-)
29. 8. 2022 12:19
Re: Re: Rychlost nabijeni
Ja som jazdil ev v uk a colorade a vzdy bol problem najst orazdnu nabijacku, tak si vyber
Avatar - xxc
28. 8. 2022 21:56
Re: Rychlost nabijeni
keby vsetci isli naraz tankovat, tiez nebude kde a pritom tankovanie je rychlejsie, aj ked niektori su schopni si ist kupit bagetu a umyvat okna :-)
Avatar - hugino
29. 8. 2022 10:10
Re: Rychlost nabijeni
Pozrel som si to video a Karpat to ako vždy dobre vystihol.Najväčší zážitok mal pri boji o nabíjačku a preteky v nabíjaní.Čerešničkou na torte bolo 80 elektrospotrebičov na nabíjačkách v parkovacom dome a ďalších 30 čakalo vonku. :-) :-) :-) Je zbytočné DonVitovi niečo argumentovať lebo on si stále ide svoje a on jednoducho mínusi na elektromobilite nevidí alebo skôr nechce vidieť.Ten Mustang stojí 85 000 € / 2 100 000 kč / s reálnym dojazdom okolo 400 km tak to je šialené a čo sa týka Cooper SE tak absolútne nechápem kto by si za 1 100 000 kč / 45 000 € / kúpil trojdverové auto /aj keď imidžovku / s dojazdom 200 km že akože 2/3 auto do rodiny keď človek dnes má problém kúpiť prvé auto do rodiny,možno nejaký zbohatlík do ulíc Monaka.Tak to sú iné demagógie. Za 2,1 mil kč čo pýtajú za Mustang Mach-E je napr. toto https://www.auto.cz/…na-elektrifikaci?… a ešte ušetrým na palive lebo ako bolo vo videu spomínané tak cena el nabíjania sa v podstate vyrovnala na koľko by si platil za naftu a samozrejme čím bude viac elektrospotrebičov tým to nabíjanie bude drahšie. :-) :-) :-) PS:Odkiaľ berie DonVito stále a ako jediný tie plusové :yes: Hm tak to je záhada
29. 8. 2022 11:54
Re: Rychlost nabijeni
Ale 40 tisíc za nové Mini není nic zvláštního ;-)
Avatar - hugino
29. 8. 2022 14:38
Re: Rychlost nabijeni
Áno ale s dvojlitrovým turbobenzínom v top výbave Mini JCW s 231 k. :-)
29. 8. 2022 15:11
Re: Rychlost nabijeni
Vylistuj si skladové nové Mini na mobile.de. Pod 40 tis EUR je tam jedno.
Avatar - hugino
29. 8. 2022 16:48
Re: Rychlost nabijeni
Ale cenníková cena s 1.5 t začína na 20 000 €.Mini JWC stojí okolo 40 000 €.Skladovky je iný príbeh a konfigurovať si auto a čakať rok je zas niečo iné.
29. 8. 2022 19:21
Re: Rychlost nabijeni
článek správně srovnává výkonově podobné verze. mezi těmi je rozdíl cca 200 tisíc. nevím, jaká bude cena elektřiny, ale řekl bych, že není problém to smazat po dvou roce používání, bez servisních prohlídek, při rozdílu cca 2-3 koruny ušetřených na každém km.
29. 8. 2022 08:38
Re: Rychlost nabijeni
to je nepochopeni toho, jakym proudem muzes nabijet baterku
rozumna hranice pro soucasny baterky aby ti nejakou doby vydrzely , ale aby jsi necekal vecnost, je 2C, tedy za pul hodiny ji nabijes dejme tomu na tech 80% (pak uz to jde z principialnich pricin u li-ion pomaleji)
a je jedno, jestli nabijis baterku do chytrejch hodinek, do notebooku, do auta, nebo do nejaky vysocekapacitni powerbanky se stovkama MWh.
a jestlize tuhle baterku nabijes za pul hodiny stejne jako baterku 4x vetsi, tak logicky rychlost dobijeni v km/h bude (cca) 4x mensi.
ja to u tohodle auta, ktery je urceny do mesta nebo po blizkym okoli nevidel jako problem
velkej airbus taky doleti dal, nez praskovaci cmelak a nikdo se nad tim nepozastavuje
29. 8. 2022 12:56
Re: Rychlost nabijeni
No on by se nikdo nepozastavoval, kdyby to mini stálo jako práškovací čmelák a ne jako airbus.
Druhý největší zmetek na současném trhu hned po Hondě e kdyby stál kolem 400 thczk a ne 3x tolik, tak nikdo nebude nic namítat.
https://www.youtube.com/watch?…
28. 8. 2022 23:06
Nechapu
Ja nechapu jednu vec.
Chapu vsechno, jen ne to, ze se to vyrabi.

Tohle vyhovuje ja nevim jesnomu z pul milionu lidi. Rekneme 1000 pro evropu. Mozna 2000 prptoze se pulka lidi spali a budou nastvani.

Tak jak je mozny, ze je takove auto v produkci?
U spalovaku by nikoho ani ve snu jenapadlo vyrabet auto s tako malou cilovou skupinou.

Proste nechapu.
Rozbalit vlákno
123
Avatar - Emel
28. 8. 2022 23:33
Re: Nechapu
Mělo by to svoje místo na slunci... mně by to třeba v roli druhýho auta stačilo. Za stejný prachy je to asi trošku prémiovější auto než Zoe... a cenou za to je menší baterka. Jen ty "stejný prachy" jsou milion.
29. 8. 2022 08:25
Re: Nechapu
S takovými nedostatky a prémiovější??
29. 8. 2022 08:30
Re: Nechapu
Čím prachatější člověk a čím víc rychlozbohatlík, tím víc věcí vlastní jen na ozdobu. Proto tyto "závažné nedostatky" vůbec nevadí. Jako šperk to funguje dobře.
Avatar - Emel
29. 8. 2022 09:56
Re: Nechapu
Já v tom testu vidím dva větší problémy - malá baterka a nepříjemně nastavená rekuperace. Jinak je auto pohodlné, dobře jezdí, dobře se řídí, dobře se v něm sedí. Kvalita jízdy, kvalita sedaček... to jsou ty závany prémie.
29. 8. 2022 07:10
Re: Nechapu
Myslím, že je to snadno pochopitelné. V budoucnosti bude právě tolik aut jezdit. Tedy auto bude mít jen velmi zámožný člověk, asi tak jako to bylo na začátku 20. století. Žádná auta pro masovou individuální mobilitu nebudou. Svět, jak ho známe my, nebude existovat. Přeji našim potomkům skvělé zelené zítřky a ať se mezi sebou moc nepobijou, respektive spíše ať je to moc nebolí.
29. 8. 2022 07:59
Re: Nechapu
kdyby se na světě prodávaly jen nové vozy, měl bys asi pravdu. ale jsou tady ojetiny, které kupuje velká část obyvatelstva. ty jsi kupoval Priuse nového?
29. 8. 2022 08:05
Re: Nechapu
Ona každá ojetina jednou umře.
Hej hej hej, už 5 diskutérů je přesvědčeno, že ojetiny jsou věčné. Nejsou ty trotle, a ty chcípneš dřív nebo později taky.
29. 8. 2022 09:04
Re: Nechapu
povídáš si s robotem?
29. 8. 2022 09:05
Re: Nechapu
Ani ten robot, ani já tady nebudeme věčně :-) :-) :-) :-) :-) Tak honím čas, abych s ním stihnul prohodit pár slov.
Avatar - Mikesus
29. 8. 2022 11:50
Re: Nechapu
Proč zase taková reakce? Má pravdu. Většina lidí kupuje ojetinu, tak jako ty jsi koupil. Kdyz si dobře vybereš a budeš se o ní starat, může vydržet dlouho. Nechci říkat věcně, ale dlouho určitě.
29. 8. 2022 11:52
Re: Nechapu
Co je špatného na větě "Každá ojetina jednou umře"?
Ano, měl jsem tam napsat "Edit". Ta druhá dodatečně vložená věta patří minusovacímu trotlu. Na tom je tedy dle tebe také něco špatně?
Jinak, říkat mi, že ojetina může vydržet velmi dlouho majiteli 406ky z roku 1996 je jako výuka orlů ve vysokém letu.
29. 8. 2022 08:01
Re: Nechapu
.... jestli se planeta dál bude oteplovat tímto tempem, můžu tě ujistit že naši potomci budou mít úplně jiné starosti než to, kolik má kdo aut.

četl jsi o vyschlých řekách? (všude možně po kontinentu - od Pádu přes Dunaj k Rýnu a Loiře). Jejda - chybí voda pro chlazení konvenčních elektráren.... Mimochodem Čína je v tomto ohledu v průšvihu ještě mnohem víc.

Lesní požáry, lesy chcípající suchem (kůrovec je důsledkem globálního oteplování, v nižších teplotách by se stromy ubránily).

Nedostatek jídla a tím pádem jeho vysoké ceny, migrační krize jak prase protože Afrika je neobyvatelná....

Já fakt svým dětem přeju aby řešili že jsou drahá a nedostupná auta :yes: obávám se ale že to bude o dost horší.
29. 8. 2022 08:07
Re: Nechapu
Zase jeden namyšlenej, kterej si myslí, že člověk poručí větru a dešti. Pche, jak vy jste namachrovaný, to máte z těch fejsbuků.
29. 8. 2022 08:32
Re: Nechapu
a to jako nesouvisí s lidskou činností, to co se letos odehrává? dokurvit jsme to dokázali, to jsme větru dešti poručili
29. 8. 2022 08:58
Re: Nechapu
Neumím si představit, že by činnost člověka mohla tak epochálně rychle a tak masivně ovlivnit klima na planetě. To máte z toho ateismu. Boha jste vytlačili a nahradili Green dealem.Člověk nemůže existovat bez náboženství, proto když jedno opustí, vymyslí si okamžitě jiné.
Kolik procent energie na planetě člověk ovládnul? 0,01 nebo 0,1? Příroda (Buh) z toho má zatím akorát srandu a dělá si co chce.
29. 8. 2022 09:06
Re: Nechapu
kdybychom chtěli, dokázali bychom vykácet a zapálit všechny stromy světa za jeden rok, a to by se teprve vidělo, co umíme nebo neumíme:)
29. 8. 2022 09:07
Re: Nechapu
A i kdyby jsme to udělali a i kdyby to vedlo k rychlejší klimatické změně, tak planetě to bude jedno. Za pár desítek let tam budou ty lesy znovu. Možná, že už bez člověka, ale budou. Navíc si myslím, že to tak jednoduše udělat nejde. Musel by to být řízený a synchronizovaný čin, to nejde udělat. A nějaké pomalé prdění emisí - pche, to je prostě tak strašně zanedbatelné... Ale jde z toho udělat "kvalitní" náboženství.
29. 8. 2022 09:22
Re: Nechapu
ty seš truhlík. planetě to bude jedno, ale my pochcípáme, kapisch?
29. 8. 2022 09:15
Re: Nechapu
Opravdu věříš tomu, že to obrovské množství spálenych fosilních paliv každý den nemá na planetu žádný vliv?
29. 8. 2022 09:20
Re: Nechapu
Neříkám žádný. Říkám zanedbatelný.
29. 8. 2022 09:24
Re: Nechapu
zanedbatelný, sotva 1 stupeň Celsia od průmyslové revoluce. už 1,5 s náma zacvičí tak, že se budeme divit.
29. 8. 2022 09:31
Re: Nechapu
Dříve se klima na planetě měnilo mnohem víc a mnohem rychleji. Ještě před člověkem, natož před průmyslem. Nebuď tak namyšlený.
Ještě mi není jasná jedna věc. Když to člověk dokázal tak rychle způsobit, mělo by pro člověka být snadné to rychle zase napravit ne? Proč tedy člověk neochladí planetu třeba o 2 stupně?
29. 8. 2022 11:14
Re: Nechapu
120 let je rychle? za 120 let jsme zvýšili teplotu o 1 stupeň a teď to máme snížit rychle o dva? 120 let je rychle?
29. 8. 2022 11:20
Re: Nechapu
Já ti člověče nevím, kladeš mi takové podivné otázky. Jak rychle nebo jak pomalu, není to jedno? Podle tebe to udělal člověk , tak to může člověk zase napravit.
29. 8. 2022 11:31
Re: Nechapu
ty seš ale hloupatej. no to se právě děje, tím odklonem od fosilních paliv. lepší způsob nikdo nevymyslel. nechtěl by ses o to postarat? rozumu máš jak šimpán :yes:
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:33
Re: Nechapu
Odklon od fosilních paliv je nemožný, nejdou ničím nahradit.

jedině jadernými elektrárnami, bohužel Evropa posledních 35 let nic nestavěla, takže má kulový.


Větrníky a fotovoltaika je nestabnilní šmejd přesně závislý na těch výkyvech počas, před kterýma tu varuješ že budou ještě horší.

Takže čím horší budou výkyvy počasí, tím méně budou OZE fungovat, blbý co :-) :-) :-)

Jinak Rusko spapluje u Petrohardu denně tolik plynu, že to vydá semisem jako cca 26-38 milionů aut :-) :-) :-)
29. 8. 2022 11:31
Re: Nechapu
Lzes, nikdy se klima na planete nemenilo rychleji!!!

https://climate.nasa.gov/evidence/
29. 8. 2022 11:33
Re: Nechapu
on nelže, pozor na to. on tomu vážně věří.
https://www.flowee.cz/…-videt-na-kamere
29. 8. 2022 11:35
Re: Nechapu
:D :yes:

Jeste citace od NASA:

The current warming trend is different because it is clearly the result of human activities since the mid-1800s, and is proceeding at a rate not seen over many recent millennia.1 It is undeniable that human activities have produced the atmospheric ***s that have trapped more of the Sun’s energy in the Earth system. This extra energy has warmed the atmosphere, ocean, and land, and widespread and rapid changes in the atmosphere, ocean, cryosphere, and biosphere have occurred.

PS Jako obvykle u rohora nazory souviseji se zdroji informaci. Vzhledem k jeho politickemu postoji chapu odmitani vlivu cloveka na klimatickou zmenu. V opacnem pripade by to mohlo poskodit zajmy ruska...
29. 8. 2022 11:38
Re: Nechapu
Prašivý lhář jsi ty haj zle. Nesnáším, ale nejvíc ze všeho, útok "Lžeš!". Odejdi někam daleko ode mě a nevracej se.
29. 8. 2022 11:40
Re: Nechapu
Já jsem tě obhajoval Romane. Nevědomost nebo hloupost není totéž co lež ;-)
29. 8. 2022 11:41
Re: Nechapu
Ono to ve zdejším super diskusním systému není vidět, ale reagoval jsem na Vítečka.
29. 8. 2022 11:48
Re: Nechapu
já vím. já jsem mu vysvětloval, že nelžeš, že prostě nevíš.
29. 8. 2022 11:41
Re: Nechapu
Rohor:
NechapuDříve se klima na planetě měnilo mnohem víc a mnohem rychleji. Ještě před člověkem, natož před průmyslem. Nebuď tak namyšlený.

NASA:
The rate of change since the mid-20th century is unprecedented over millennia

Co zni duveryhodneji? :D :D

Vis, existuje veda a fakta.
Ale to ty budes zpochybnovat, ostatne jako vse (idealni zivna puda pro dezinformace).

Rychlost soucasneho oteplovani je zcela bezprecedentni!
Tudiz jsi napsal lez.

Jestlize se chces hajit, uved, kdy se v historii oteplovalo rychleji.

PS Vim ze lez je silbe slovo. V tvem pripade se jedna samozrejme o nezbalost/popirani faktu.
Avatar - Katikakus
29. 8. 2022 11:59
Re: Nechapu
On netvrdi, ze se klima nemeni, ty osle.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:40
Re: Nechapu
Fakt nikdy? Co doby ledové třeba? Nic?

Období sucha a deštů se taky střídaly
29. 8. 2022 09:38
Re: Nechapu
Fuj, ty popírači.

Budoucnost je přece elektrická, celá zeměkoule bude jeden velikej solár a nad nima se budou točit obří vrtule. Idyla.

Pak stejně přilítne velikej šutr, Bruce Willis už nebude v aktivní službě, bum bác a bude po dynosaurech. Přežije jenom Musk, protože zrovna poletí v modelu S na Mars.
29. 8. 2022 09:39
Re: Nechapu
:yes: :-)
Jinak tedy až bude Zeměkoule jeden veliký solár (černý) tak se bude Sluncem oteplovat ještě rychleji, než dokud je ještě bílo-modro-zelená.
29. 8. 2022 09:51
Re: Nechapu
Oteplení bude už dávno vyřešeno soustavou vesmírných tepelných megačerpadel.
29. 8. 2022 11:36
Re: Nechapu
Veris aspon na klimatickou zmenu?
Jen takova sonda.
29. 8. 2022 11:41
Re: Nechapu
věří na dynosaury.
29. 8. 2022 12:00
Re: Nechapu
@Mig: Věřím. Ptáci snad ještě žijí. :-)
29. 8. 2022 12:06
Re: Nechapu
Veris na klimatickou zmenu?
29. 8. 2022 12:18
Re: Nechapu
@Don:
Pokud je otázka adresována mně, tak podle dostupných dat probíhají klimatické změny na naší planetě kontinuálně již 4,6 miliard let. Tak ano, věřím.

(Na nepřesnou otázku přesná odpověď.)
29. 8. 2022 12:29
Re: Nechapu
Tak jinak: Veris na soucasnou bezprecedentni klimatickou zmenu?
29. 8. 2022 12:38
Re: Nechapu
@Don: Pokud je to opět na mě, tak co je "současnou" ? Ze včerejška na dnešek? Za poslední týden, měsíc, rok, 10 let, 1000 let, 100 000 let?

Slovo "bezprecedentní" není, v tomto případě, použito vhodně, pokud víš, co znamená.
29. 8. 2022 12:56
Re: Nechapu
Soucasna zmena klimatu odstartovana prumyslovou revoluci.
29. 8. 2022 13:05
Re: Nechapu
@Don: opět - pokud na mě - V historii Země proběhlo střídání glaciálů a interglaciálů mnohokrát, dodnes tyto jevy nejsou vysvětleny a na činnost člověka je nelze vázat.

Pokud víš a umíš řádně doložit, že současnou změnu (opět - co je míněno slovem "současná"?) odstartovala průmyslová revoluce, jsi adept na nobelovku.

(A honem na mě vytáhni Pařížskou dohodu o změně klimatu.)
29. 8. 2022 13:18
Re: Nechapu
Precti si neco zde:

https://climate.nasa.gov/causes/

Jestli neumis anglicky, chrome umi vyborne prekladat. ;-)

The industrial activities that our modern civilization depends upon have raised atmospheric carbon dioxide levels by nearly 50% since 1750. This increase is due to human activities, because scientists can see a distinctive isotopic fingerprint in the atmosphere.

In its Sixth Assessment Report, the Intergovernmental Panel on Climate Change, composed of scientific experts from countries all over the world, concluded that it is unequivocal that the increase of CO2, methane, and nitrous oxide in the atmosphere over the industrial era is the result of human activities and that human influence is the principal driver of many changes observed across the atmosphere, ocean, cryosphere and biosphere.

Je to pro tebe srozumitelne?

"Since systematic scientific assessments began in the 1970s, the influence of human activity on the warming of the climate system has evolved from theory to established fact." ;-) ;-) ;-)
- Intergovernmental Panel on Climate Change

Sorry hosi. Na toto tema se diskutuje jen v rusku. Ve vyspelem svete je to povazovano za fakt:
the influence of human activity on the warming of the climate system has evolved from theory to established fact.
29. 8. 2022 11:43
Re: Nechapu
Správně píšes "věříš", troubo. Proč bych měl ty magore věřit na to, že se klima na zemi periodicky mění? To není ty joudo otázka víry, ale vědeckých faktů. Ano, klima na Zeměkouli se mění. Jen pár hlasitých blbů věří tomu, že za to může člověk.
29. 8. 2022 11:49
Re: Nechapu
Ptal jsem se na to zda "veri", protoze to co zde spolu s tebou predvadi je jen o víře...

https://en.m.wikipedia.org/…n_climate_change#…

There is a strong scientific consensus that the Earth is warming and that this warming is mainly caused by human activities.

Pro hlupáka každý hloupý.
Stupid is as stupid does.
29. 8. 2022 11:49
Re: Nechapu
já bych řekl, že jen opravdová menšina nevěří tomu, že to je dílem člověka.
29. 8. 2022 11:52
Re: Nechapu
Vedecky je toto tema uzavrene.

Nicmene veda nekoresponduje s pevnou virou zdejsi diskuteru, kde ma veda nulovou vahu. Pro rohora je 99% vedcu "par hlastych blbu". Asi tak.

https://www.theguardian.com/…caused-by-humans

‘Case closed’: 99.9% of scientists agree climate emergency caused by humans
29. 8. 2022 12:00
Re: Nechapu
NASA sídlí v USA, kde se dnes spousta věcí nesmí a spousta věcí musí, pokud chceš společensky (a kariérně) přežít. Ono to taky není nic nového pod Sluncem, víš? Zkus si třeba žít ve starém Římě pár desítek let před Kristem a nepochválit Caesarovi jeho novou tuniku. Nebo třeba pár let po Kristu toho Krista někde vychvalovat.
29. 8. 2022 12:03
Re: Nechapu
Ja vim na Sputniku se pise neco jinyho.
Nemusis dal pokracovat.

Jsi ukazkovy popirac... vseho. :D

A jsme doma. Dostavame se k tomu, ze informace z USA (a jiste EU) jsou zavadne. Jiste ty spravne informace pochazeji z ruska.
Avatar - Katikakus
29. 8. 2022 12:00
Re: Nechapu
Ten blabol z 99 procenty byl davni vyvraceny, to jen k tobe se to jeste nedostalo?
29. 8. 2022 12:03
Re: Nechapu
Nedostalo.
Odkud se to dostalo k tobe?
Taky Sputnik?
29. 8. 2022 12:06
Re: Nechapu
rád bych si o tom přečetl, posuneš mi link?
29. 8. 2022 12:10
Re: Nechapu
Institut Vaclava Klause tecka ce zet
:D
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:44
Re: Nechapu
Myslíš pavědce financované= plně z programů EU + neososiclaistikých programů USA Bidenovy administrativy?

V SSSR měli tak úžasné vědce co chtěli - stejně jako Vy měnit přírodu a poručit větru a dešti.

Zase jste se z toho nepoučili, vid ZELENY SOUDRUHU :-)
29. 8. 2022 11:55
Re: Nechapu
100 mil barelů každý den a stoupá to. To je jen spotřeba ropy. Plus uhlí, plyn atd.

Opravdu si myslíš, že to nemá na životní prostředí vliv?
Myslíš si že je to dlouhodobě udržitelné?

Je další spalování omezených zásob fosilních paliv dlouhodobá a udržitelná cesta pro lidstvo?
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:49
Re: Nechapu
A jaká je tedy cesta?

Větrníky, fotovoltaika, vodík, bateriová uůložiště, kdy tato zařízení nahradí 10 současných uhelných elektráren za náklady 950 miliard Kč až 1,7 bilionu Kč jen Pro ČR.

V rámci EU jste v tom za triliony Kč, kdo to bude platit?

Kolik bude stát u vás 1 Kw elektrické energie? 25? 38? 60? A stavební proud mezi 45-110 Kč?

Už ted lidi píšou, že budou pálit ve starých kamnech cokoliv co hoří a mohutně odstavují jak kotle na plyn, tak i tepelná čerpadla, nebo je to nezaplatitelné a s green dealem a těmito nesmysly to bude trvale nezaplatitelné!!!!!!!

Nikdo tu 15-20 Kč za kilowatku platit nebude, to radši budou lidi o svíčkách a topit vším co hoří!!!
30. 8. 2022 13:10
Re: Nechapu
musíme si všichni uskrovnit. já třeba budu topit v domě na 16 stupňů, zatímco budu na Bali :-[]
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 13:18
Re: Nechapu
Tak jiste, my víme Mariáne Antoinetto, že poradíš obyčejným lidem aby jedli koláče, když nemaj na chleba :-)

zajímavé je, že historie se pořád opakuje a kdo se nepoučil, je nucen si jí neustále opakovat

"Výrok je dodnes vykládán jako ukázka cynismu a nadutosti vládnoucí třídy". Jak skončila vládnocuí třída těsně před těsně před Velkou Francouzskou revolucí jistě víš, Mariáne

:-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
29. 8. 2022 11:52
Re: Nechapu
Lepší být namachrovaný než slepý k faktům.
29. 8. 2022 12:02
Re: Nechapu
Chápu, že pokud věříš, že člověk dokáže významně ovlivňovat klima na planetě, že je těžké ti to vyvrátit. Víra mě mrcha, ta se špatně vyvrací.
29. 8. 2022 12:07
Re: Nechapu
určitě to udělal někdo za tebe a je k tomu nějaká literatura, doporučíš mi ji? ale prosím ne nic od Václava Kluse.
29. 8. 2022 12:11
Re: Nechapu
Neboj, od arcizloděje žádnou literaturu nekonzumuji, natož abych ji někomu doporučil.
29. 8. 2022 12:13
Re: Nechapu
A co doporucujes?

Vedu urcite ne... :D

https://cs.m.wikipedia.org/…%C3%BD_konsenzus

Vědecký konsenzus je rozsáhlá shoda mezi odborníky o tom, co je ve vědě nejmodernější: promyšlená odpověď na otázku, která je diskutována na pevném základě vysoce kvalitních důkazů, přijatá platnost hypotézy nebo teorie.[1] Konsenzus nelze zaměňovat s dogmatem, protože konsenzus se může změnit nebo může být zrušen, pokud se objeví nové, důležité poznatky. Skutečnost, že existuje vědecká shoda, však není zárukou pravdivosti současného stavu vědy.[2] Konsenzus často nastává neformálně a obvykle se nejprve nezaznamenává, i když se později objeví v učebnicích. [8] Existují však také případy doloženého konsenzu. To je například důležité pro politická nebo právní rozhodnutí i pro veřejnost[3] a pro odborníky, kteří uvádí výsledky vědy do praxe nebo je musí aplikovat, například v medicíně.[4]

Aby bylo možné hovořit o vědeckém konsensu, není zpravidla nutné, aby všichni vědci v oboru souhlasili nebo alespoň neprotiřečili. V závislosti na oblasti a účelu, pro který je shoda stanovena, může stačit většinový názor;[1] shoda také může být téměř jednomyslná. Často se to označuje jako míra shody.[4] Konsenzus by neměl být zaměňován s jednomyslností, protože prakticky vždy existují jedinci s nesouhlasným názorem, ;-) kteří nechtějí nebo se nemohou odchýlit od svého názoru.[4]
29. 8. 2022 12:20
Re: Nechapu
Ten vědecký konsensus, který ještě v polovině 17. století (!!) hlásal geocentrismus, ten byl taky super.
29. 8. 2022 12:22
Re: Nechapu
Ja vim, ze mnohem lepsi je rohor konsenzus:
Pravda je to, co napise rohor do diskuze na acz...

Jakou literaturu doporucujes?
Nechces se tu obnazit odkazem na dezinfo scenu?
:D
29. 8. 2022 12:28
Re: Nechapu
Ty jsi tak hrozně jednoduchý. Škatulky, nálepky. Černá, bílá. Nic mezi neexistuje. Taková digitální binární diskuse. Kdo neotepluje s námi, otepluje proti nám.
29. 8. 2022 12:30
Re: Nechapu
Snazis se vokacat ty odkazy?

NASA, veda, IPCC ti nejsou dost dobry.
Tak se predved.
Kremlik, Klaus? Jsem moc zvedavej.

https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg2/
29. 8. 2022 12:33
Re: Nechapu
Já tě nenávidím magore a proto s tebou diskutovat nebudu. Dokud se neomluvíš za nazvání mé osoby lhářem.
29. 8. 2022 12:35
Re: Nechapu
Ja vim, nejradeji bys me denacifikoval.
Sireni nenavisti ti jde.

Ja jsem ti poskytnul dukaz k tve lzi.
Kterou jsem ochoten zmirnit na mylku.
;-)

Ok, promin. Verim ze nelzes zamerne.
Jak psal mig.
Jen se mylis.
Staci? ;-)

PS Nicmene pokud budes dal sirit sve (dez)informace, uz se stanou lzi.
29. 8. 2022 12:39
Re: Nechapu
Ty jsi opravdu vepřík, to se nedá.
Co mě nejvíc mrzí, že mezi fandy elektromobility jsou takové zjevy jako ty. Děláte fakt super službu věci - rozšíření EV. Ubožáci.
29. 8. 2022 12:40
Re: Nechapu
A jestlize nelzes.
Ok nazyvejme to radeji: jestlize se nemylis ;-) , jiste mas spoustu dukazu pro sva tvrzeni.

Sem s nimi.

Ty cíťo. :-)

PS Me tu lidi nazyvaji lharem ob den...
29. 8. 2022 12:50
Re: Nechapu
Vidíš, jak to hned jinak zní? Nemyslíš si versus Lžeš!.
29. 8. 2022 12:51
Re: Nechapu
Ok ok uznavam.

Taky to nemam moc rad. :-)

Tak k tem tvym informacim.
Avatar - KANKUNEN
29. 8. 2022 12:59
Re: Nechapu
Jen zkouška, na mínusy.

Stejně každý musí uznat, že umíme vyrobit nejlépe jen elektriku. Jen vymyslet 10x lepší baterku a je total po problémech. Dělat biopaliva nebo vodík a 75% energie ztratit je nesmysl.
Avatar - KANKUNEN
29. 8. 2022 12:54
Re: Nechapu
Ok ok uznavam.

Taky to nemam moc rad.

Tak k tem tvym informacim.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 13:21
Re: Nechapu
Sovětský svaz taky mohutně hlásal, že socialimus spasí vědecký způsob řízení a nové pokrokové metody.

Je smutné, že se z toho zelená sebranka nepoučila a jede ten samý sovětský pavědecký utopismus, akorát to natřeli na zeleno a doplnili to kydy o záchraně planety.
29. 8. 2022 12:10
Re: Nechapu
Když najdu korelaci mezi množstvím CO2 a teplotou a pouštím do oběhu extrémní množství CO2 a stoupá teplota tak se nad tím minimálně zamyslím.
29. 8. 2022 12:20
Re: Nechapu
Ty jo. Rohor ne.

Jeho informace, ktere nepochazeji z USA nybrz.... hovori jasne:
Za oteplovani Zeme clovek nemuze.
Protoze proto.
Tecka.
Kdo veri v oteplovani je (eko)nacista pod drogama.
29. 8. 2022 15:14
Re: Nechapu
A chová se jak rómská paní na socialce. Uráží se, vzteká, není sto odpovědět na jednoduchou otázku a tak odvádí pozornost jiným směrem.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 13:12
Re: Nechapu
Ekonacista ne, jen následník fanatických pavědeckých neostalinistických utopistů, což je bohužel ještě horší.

akorát místo beztřídní společnosti máte Bezemisní společnost vid. Jinak jeden za 18 a druhej bez dvou za dvacet.

Vid Trofime :-)
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:50
Re: Nechapu
Nejlepší je být těžký, fanatický zelený neostalinistický utopista, následník pavědců jako byly Lysenko a Mičuirinci vid :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Katikakus
29. 8. 2022 11:57
Re: Nechapu
Nesmis tu apokalyptickou propagandu tolik zrat.
29. 8. 2022 12:01
Re: Nechapu
Nekdo rika faktum propaganda.

A sam siri propagandu ve prospech exporteru ropy...
Aneb cim vic ropy spalime, tim lip se mit budeme. :no:
29. 8. 2022 13:18
Re: Nechapu
Done,lebo palit uhlie ku ktoremu sa vracia cela EU prospieva tomu nasmu klimatu :-!
Dufam,ze si realne uvedomujes ,ze sme na jednej zemeguli s Cinanmi a Indami a svet sa toci.Vzdy ma fascinuje ako si Europania namyslaju,ze green dealom zachrania planetu :D

Kazda minca ma dve strany a berem zas tvoj argument,ze sa nam a nasim detom bude o nieco lepsie dychat v nasich mestach :yes:
29. 8. 2022 13:48
Re: Nechapu
Jsme na jedné zeměkouli, a stejně to schytáváme nejvíc
https://www.idnes.cz/…_zahranicni_vajo
to bude náhoda taky ne?
29. 8. 2022 13:54
Re: Nechapu
Jaký má smysl se bavit o boji proti oteplování a o ekologii v době, kdy hned vedle Evropy středověcí nájezdníci sviní atmosféru bez užitku spáleným plynem, výbuchy kdejakých sajrajtů a emisemi z vojenských vozidel a útočných zbraní? Již brzy i jaderným zamořením. Stejný nesmysl jako když kvůli ptačí chřipce té chudince stařence zabili domácího mazlíčka papouška. Lidi jsou prostě neskutečná sebranka hovad.
29. 8. 2022 15:15
Re: Nechapu
To je ale záležitost posledních 6 měsíců. Uvidíme, jak se to projeví na zhoršení klimatu :-|
29. 8. 2022 15:17
Re: Nechapu
Aha, rozumím ty gadžo. Je to jen 6 měsíců takže to nevadí.
29. 8. 2022 15:22
Re: Nechapu
Tak samozřejmě, že se podmínky dramaticky změnily. Takže kvůli tomu děcka přestanou chodit do školy?
29. 8. 2022 15:23
Re: Nechapu
Ne, myslím si, že podmínky chovů pštrosů se příliš nezměnily. (snažím se odpovědět stejně irelevantně jako ty mě)
29. 8. 2022 16:11
Re: Nechapu
Cíl je přece jasný. Když se objeví překážka, musíš ji nějak překonat. Nebo zrušíš celou cestu?
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 15:47
Re: Nechapu
Přesně tak. Občas píšeš jako bych to psal i já.
29. 8. 2022 15:29
Re: Nechapu
Např Čína jde v mnoha věcech daleko dal než Green deal.
Proč si místo vykřiku nezjistite jak to je?
29. 8. 2022 15:45
Re: Nechapu
Například v lidských právech viď ty joudo.
29. 8. 2022 15:56
Re: Nechapu
Bavíme se o emisích co2 a dalších škodlivin.
Tam je v určitých bodech Čína přísnější než např EU.

PS: máš nějaký smutek nebo problém? Jsou i jiná řešení než si vybijet flustraci na netu.
29. 8. 2022 16:05
Re: Nechapu
Já bych zase řekl, že je lepší způsob diskuse než klást v každém příspěvku (nesmyslnou) otázku a vůbec otázku, vyzdvihovat úspěchy rudých či zelených noků a útočit na osobu.
29. 8. 2022 16:17
Re: Nechapu
Dávat otázky není diskuse? Hmm
Není spíš problém v tom, že nemáš odpovědi? :-)

Sorry. Opravdu si uvědom, že diskutuje na jednom českém, málem webu a hlásís tu bez argumentů jak to celý svět dělá blbě :-)
29. 8. 2022 16:24
Re: Nechapu
Proč vyzdvihuješ tak zvané úspěchy rudozelených noků?
29. 8. 2022 16:33
Re: Nechapu
Já nepovažuju spalovani fosilních paliv jako dlouhodobě udrzitelnou cestu.
Nicime si vlastní životní prostředí šíleným tempem.
Ty nazývás lidi co na to upozorňuji a umí formulovat myslenky a podložit je důkazy urazlive bez jediného argumentu.
29. 8. 2022 16:38
Re: Nechapu
Formulovat myšlenky v jistých limitech dokáže i de*bil, dokonce i zvíře. Argumentům zdejších ekohujerů jako jsi ty, Hamuna, Vito a další se lze jen vysmát. Béďa Engelsů to měl taky celkem slušně vyargumentované. Bohužel deb*ilními argumenty.
A znovu opakuju, strašně mě mrzí, že zde z lidí, kteří vidí pozitiva elektromobility, děláte v očích většiny kok*oty, přičemž kromě několika vás mají elektromobilitu rádi i celkem normální lidi.
Já taky nevidím spalování fosilních paliv jako dlouhodobě udržitelné, ale kvůli tomuto svému názoru se nemusím zesměšňovat.
29. 8. 2022 18:09
Re: Nechapu
Porad cekame na tve zdroje informaci.

Urazet umis dobre. Treba do ekohujeru...
29. 8. 2022 18:11
Re: Nechapu
Na rozdíl od tebe jsem chodil 17 let do školy (čekám faul ve stylu, že tolikrát propadnout ani nejde) v ČR i na Západě a od mala se zajímám o fyziku, obzvlášť o elektřinu. Na stará kolena i o živou přírodu (čekám faul o přestárlém gerontu).
29. 8. 2022 20:06
Re: Nechapu
děkujeme za cévéčko. a teď už konečně ten link, prosíííím pane učiteli nenechte se přemlouvat:)
29. 8. 2022 22:08
Re: Nechapu
Jak psal mig.
Krasne cv, rohore. Jsi pasak. :yes:
Nevim jak jsi se dozvedel neco o mne, ze pises "narozdil od tebe", ale budiz.

Odpovida to tvym ostatnim nazorum, ktere jsou skalopevne a pritom nicim nepodlozene....

Nebo je tomu jinak?
Prozradis nam tvuj zdroj informaci odlisny od NASA, IPCC, 99% vedcu?
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 18:10
Re: Nechapu
Ano, tohle je rozumný pohled. Tito eletrikáři jsou otravní. Přitom to jde i jinak.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:55
Re: Nechapu
čína odstoupila od veškerých emisních a ekologických dohod co měla s USA, jestli ti to neuniklo
V reakci na Taiwan :-)
29. 8. 2022 18:25
Re: Nechapu
Hendly,rad sa necham poucit od odbornika na CO2 ako si ty. :-!
Zatial si vystacim s grafom ,ktory ukazuje ako Cina "znizuje" svoje teritorialne hodnoty CO2 .
Idu tak tvrdo potom, ze im furt rastu cisla CO2.
Len clovek co nebol nikdy v Cine,alebo v Indii moze napisat,ze sa v tychto krajinach snazia o zelensi green deal ako je green deal v EU :D

https://www.youtube.com/watch?…

P.S. Nie si ty len dalsi Hamunov nick??? :D
29. 8. 2022 21:14
Re: Nechapu
To že nevěřím každému článku na autoforu ze mě nedělá odborníka :-)

Čína má dotace na Ev ve větším rozsahu než je ve státech EU.
Jsou oblasti kde bude od roku 2030 zakázán prodej spalovaku. V OZE je Čína jasná jednička.

Druhá věc je, že jejich produkce co2 neklesá, takže graf který chceš ti nedám. Je to ale dane politickou situaci kdy je Čína vlastně chycena ve své pastí úspěchu.

To ale neznamená, že s tím nic nedělaji. Naopak, jestli sleduješ aktuální dění tak je to pro ně velice aktuální téma.

Svět není jednoduchý, zároveň je ale dnes úžasný přístup k informacím.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2022 12:51
Re: Nechapu
To není víra ve vašem podání, ale těžká zelená ideologie plně postavená na základech neosovětské pavědy :-)

V podstatě jste všichni těžčí neobolševici, akorát ste se přebarvili na zeleno :-)
29. 8. 2022 09:18
Re: Nechapu
Zrovna včera tady článek.. Volvo v roce 2001.cena 1500000...Sam se divím, že to za ty prachy tenkrát někdo koupil..
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 08:06
Re: Nechapu
Tohle jsem si říkal taky ... k čemu? Dobře, zajet do práce, do obchodu, po dědině... ale za mega plus? :-[] :-[]
Avatar - Emel
29. 8. 2022 10:02
Re: Nechapu
Zoe je taky za mega plus. Prostě zatím nikdo neumí vyrobit malý levný EV.
Avatar - Emel
30. 8. 2022 11:50
Re: Nechapu
Jo. Nebo vyrobit kdekoli a v Evropě prodávat.
Avatar - xxc
29. 8. 2022 10:18
Re: Re: Nechapu
No a? Ľudia asi majú peniaze, keď to kupujú a na také jazdy je to lepšie, ako hocičo iné
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 14:18
OT: Spotřeba
Tak jsem si dal tu práci /pozornost/ a včera jsem změřil spotřebu. Trasa tentokrát z Havířova na Bílou a zpět. CCa 10% nad limity, kde to šlo jsem dal i tempomat na oněch 80. Výsledek po 107,5km, režim komfort plus, průměrná rychlost 55,7 ... převážnou část trasy jsem byl na 65kmh... 4,6 litrů na sto. 740 Ld xdrive. 2021, 240kW. Mám to i na fotce včetně profilu trasy.
Rozbalit vlákno
17
29. 8. 2022 14:45
Re: OT: Spotřeba
https://www.youtube.com/watch?…
A ty máš čistý diesel? Opravdu to není plugin hybrid? Nepodařilo se mi nikde najít model 740 LD xdrive, aby to nebyl plugin hybrid.
29. 8. 2022 15:21
Re: OT: Spotřeba
Tvrdil jsi, že v průměru. 130/90/50. Když z toho těch 130 vyndas, půjde to samozřejmě níž.
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 15:41
Re: OT: Spotřeba
Tohle jsem nikdy nikde netvrdil. Tak si nevymýšlej zase. ;-)
29. 8. 2022 16:12
Re: OT: Spotřeba
Dlouhodobý průměr 5,5
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 18:09
Re: OT: Spotřeba
Dobrá, tak tedy znova: kde píšu o 130/90/50? Nevymýšlej si pořád. Dál ve tvém matlání ničeho nepokračuji. Pokud ti to nedošlo doteď napříč diskuzema, že nemáš lhát či vymýšlet, nepochopíš to nikdy.
29. 8. 2022 19:57
Re: OT: Spotřeba
panejo. deset procent nad limity, kde šel dát tempomat, tam jsem dal 80, asi tam byla sedmdesátka teda:)
ten tempomat tam byl kvůli tomu, abychom se dozvěděli okamžitou spotřebu při 80 km/h, tak třeba příště.
dejme tomu, že teda opravdu jezdíš jak připosrané a máš spotřebu na hranici fyzikálních zákonů. ale k čemu je potom dobré mít 340koňové auto?
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 20:33
Re: OT: Spotřeba
Migu, u toho tempo80 ... tam přece hodně záleží na profilu úseku. Proto tohle neberu jako bernou minci.
Připosraně nejezdím, je to předpisy plus ca deset procent, sem tam podle potřeby předjedeš... znáš to. A mít xkonové auto? Protože se hodí. Ale to přece taky znáš.
30. 8. 2022 09:19
Re: OT: Spotřeba
stačilo dát na rovném úseku, až pojedeš po dálnici, tempomat na 80, stačí na tři minuty a víš.
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 15:46
Re: OT: Spotřeba
Upravuji údaj: 250kW. Není to PIHybrid. Možná jsem zaslechl něco o mild hybridu...
29. 8. 2022 18:12
Re: OT: Spotřeba
Zkousel jsi nekdy zmerit spotrebu dotankovanim?

Docela by me to zajimalo. :-)

A pak jeste premerit delku trasy gps....
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 18:29
Re: OT: Spotřeba
Dotankováním ano, je to prašť jak uhoď a délka trasy gps může mít vliv max pár desitek metrů a na udávané hodnoty to bude mít nevýznamný vliv. Mi ale všechny auta umí jezdit za skvělé hodnoty. U Q7 to bylo tuším něco 5,8-6,8 tak nějak... málokdy to šlo přes 7. S xc90 to bylo 8,3-8,5, on ten pětiválec jinak neuměl. S mazdou 6 v kombíku, automat, denní městské průměry byly 4,9-6. ...... atd.
29. 8. 2022 20:16
Re: OT: Spotřeba
jestli tam nemáš tlačítko start/stop potom je to mild-hybrid. ale mít to v autě a nevědět o tom?
edit: nemáš, je tam furt 340 koní, jinak by tam bylo 333, to je mhev
Avatar - Ji/Ri
29. 8. 2022 20:30
Re: OT: Spotřeba
asi jo, asi máš pravdu. Tohle já uplně nějak nevnímám.
29. 8. 2022 22:15
Re: OT: Spotřeba
No jestli je to posledni mhev...
Tak v ramci eko-rally by takove hodnoty dosahnout snad slo. :-)

No nic. Jestli ti to fakt jezdi za tolik, tak blahopreju. :yes:

PS Ale mozna bych te pri takove usporne jizde s EV predjel. :D Stealth taky rad jezdil usporne a ted je samozrejme z EV nadseny.
Tam se dostava uspornost na jiny level.
Ja jezdim v prepoctu tak za 1,5 litru/100km. ;-)
I kdyz je pravda, ze se nevozim v petimetrovy limuzine. :D
30. 8. 2022 02:39
Re: OT: Spotřeba
Do sedmy se mhev nedával. Končící generace
30. 8. 2022 08:07
Re: OT: Spotřeba
Ty nejezdíš v přepočtu za 1,5 litru. Ty produkuješ emise odpovídající 5 litrům benzínu napříč republikou. Ale protože je to daleko od tebe tak jsi sobecky a pokrytecky vysmátý. Navíc fyzikou nepolíbený nevzdělaný ubožák.
Avatar - Ji/Ri
30. 8. 2022 08:48
Re: OT: Spotřeba
...žádná ekorelly. Anebo potom jsou všichni účastníci provozu ekorelly. ;-) možná, až někdy budu mít čas se tím nějak zabývat, tak zkusím ekorally. Ale to asi spíš ne.
Abych to upřesnil... já to nějak zvláště neprožívám, že jezdím za tyhle hodnoty. Mi to přijde normální. I bmw uvádí kombinovanou 5,7 ... prostě parádní kára s parádním motorem a proto mi elektrika, která je úplně ve všem horší mi nedává zatím žádný smysl.
30. 8. 2022 08:13
Tady čtu na moudrém webu moudré ČT24
že už máme jen 12 let na zásadní změnu, aby se dala člověkem zapříčiněná klimatická změna zvrátit. Psali to v roce 2018. Takze už jen 8 let. Tak makejte zelená úderko, čas se hrozně krátí a hmatatelné výsledky nemáte. Asi to s tou planetou nedopadne dobře no. Protože jak jinak, když vy máte henten 99,9 procentní konsensus?
Rozbalit vlákno
1
30. 8. 2022 09:19
Re: Tady čtu na moudrém webu moudré ČT24
ty jsi ptcha jak zvon...
30. 8. 2022 14:27
Určitě zlepší náladu škarohlídům
https://techsvet.cz/…jsi/bohdancumpl/?…
Rozbalit vlákno
0