Skvělý férový test.
S miniSE jsem jezdil. Vybité za necelý den. O ničem ... jinak skvělé auto, ale se špatným pohonem. Prostě parádní bejby bmw.
Určitě bych ho do stáje nevzal.
Je to městský prskolet. Když to bude mít větší dojezd, bude potřeba větší baterku. Půjdou kila nahoru. Pak budeš říkat, že je to těžká mrcha. Bohužel, tak to prostě je. Buď to, nebo to. Obojí nejde.
Takže šach mat. Slabý dojezd a každý den to nabíjet nechceš. A když to bude použitelnšější tak to zas bude jak kačena. Plus ta cena. A přitom s benzínem natankuješ za 5 minut a jezdíš a jezdíš a cena o 200níž. Prostě nepoužitelné.
Vnímáš rozdíl mezi nabíjením telefonu a auta? Dávám úplně občas, ptže mám dobíjení v každém autě. Dále pak, když se mi telefon vybije "v kapse" tak se dohromady nic neděje, když auto, je to horší. Rozumíš tomu takhle?
On tomu nerozumí. V jeho světě když se mu vybije EV tak si skočí do nejbližšího Pepco pro nabíječku, případně do Mobil pohotovosti a přivezou mu nabitou baterku. A když je poblíž tramvaj tak nabije v tramvaji.
jaký diskomfort ti skýtá přijet domů, dát auto do garáže a píchnout ho do wall-boxu? ledaže nemáš garáž, to se potom omlouvám a samozřejmě, potom to není totéž.
"Mini zvládne jen 50kW nabíjení stejnosměrným proudem, ale z hlediska rychlosti dobíjení mu pomáhá právě akumulátor s malou kapacitou."
To snad nemyslite vazne?
Ano, cas nabijeni 0-80% bude diky male baterce relativne kratky.
Ale rychlost nabijeni se udava obycejne v km/h nebo v kW. A tam mala baterka skutecne nepomuze.
Presto bych v rychlosti nabijeni problem nevidel.
Spis by to chtelo par kWh kapacity baterky navic, ktery by urcite vyrazne rozsirily pusobnost tohoto sympatickeho auta.
Mala baterka pomaha hmotnosti (potazmo spotrebe a obratnosti) a nakladum.
Mala baterka ale rozhodne NEpomaha v rychlosti nabijeni.
Done,videl si video test na eMustanga od Karpata z Autozurnalu?
Cestuje tam s eMustangom do Nemecka a krasne popisuje situaciu na ceste ,kde su zaplnene nabijacky a mas co robit ,aby si objavil prazdnu nabijacku pri dialnici.A bude to este horsie.Co s tym?Neverim tomu,ze ked sa nabehne naplno na elektriku, ze bude tolko nabijaciek ,aby to pokrylo mnozstvo aut.Este horsie to bolo na vystave kam isiel,kde krasne ukazał,ze sa nabijalo 80 aut a dalsich 40 stalo a cekalo dlhe hodiny,aby sa dostalo na radu.A co cena za Ionity na dialnici s kartou zo ZSE?Rovnaka cena ako za benzin,alebo naftu.
Neriesim teraz mestsku dopravu a nabijanie doma zo siete,alebo pomocou fotovoltaiky.
Nato tvoj nazor uz poznam a berem ho,lebo to sa neda popriet,ze to tak je.
Ale clovek vypadne mimo mesta,alebo republiku na Zapad a mam obavu,ze to bude o dlhych cakaniach za vysoku cenu.
Dufam,ze sa casom presadi vodik,alebo efuel.
Je mi jasne,ze ty budes skor verit solid bateriam s velkou hustotou a velkým dojazdom.
Som zvedavy co nam budoucnost prinesie,ale budem dufat,ze EV je len prechodna cesta za vodikom :-! (Toyota GR Yaris H2)
Heled, ja jsem byl na dovolene s elektromobilem, takze videa na toto tema moc nesleduju.
I kdyz je pravda, ze v Nemecku je pocet EV na jednu rychlonabijecku vyssi nez u nas.
Muzu te ujistit, ze tve obavy jsou liche.
Ja mel spis problemy s nefunkcnimi nabijeckami, nez ze by byly obsazene. Ale vetsinou se problemy daly vyresit. Za celou dovolenou jsem "nerozchodil" 3 nabijecky. A dvakrat ve meste byly nabijeci mista obsazeny nenabijejicimi auty (1x diesel Mercedes a 1x Tesla - to mi nastvalo snad jeste vic nez ten Mercedes). :D
Tim nepopiram zkusenost z nejake vystavy nebo co zminujes.
Veris tomu, ze kdyz (temer) vsechna auta jezdi na benzin/naftu, ze je mas kde natankovat?
Tak z jakeho duvodu si to same nemyslis o elektrine??? :D
Vybudovat (a hlavne provozovat!!!) nabijecky je mnohem jednodussi, nez stavet cerpaci stanice. Vetsina k tomu potrebne infrastruktury (jmenuje se distribucni sit... ) totiz existuje.
Vodik a e-fuel necht se klidne prosadi. :-)
Nicmene dokud tu nebude prebytek levne energie z obnovitelnych zdroju, tak vzhledem k celkove ucinnosti se jejich vyznam v osobnich autech blizi nule.
Nebo jinymi slovy: jezdit na vodik nebo e-fuel (vyrobenych pomoci elektricke energie) nikdy (snad krom toho nadbytku energie) nebude levnejsi 8-s nez jezdit PRIMO na elektrinu.
Jedine si dokazu predstavit nejaky efuel z odpadu, ale to nema sanci pokryt mainstream.
Napsal jsi svoji hypotezu o tom, ze to bude s nabijenim jeste horsi.
Na zaklade ceho?
Benzinovych aut neustale pribyva, ale problemy s tankovanim u nas (krome par extremu) nevidim.
PS Cim se lisi nabijecky od benzinovy pumpy? Nepotrebujes obsluzny personal. Nepotrebujes porad zavazet palivo cisternama.
Zadny jedovaty vypary.
Zadny riziko ekologicky havarie.
Zadny zachytny nadrze atd.
Pomaly AC nabijecky muzes vybudovat temer vsude.
Na zaklade toho ako sucastna siet nabijaciek uz teraz nestiha pokryt potrebu nabijania ako pribudaju na Zapade EV auta.
Fakt ty aj xxc chcete porovnavat cerpanie nafty a benzinu s elektrikou??? :D
Ktore auto pri tankovani benzinu,alebo nafty zablokuje stojan min na 30 min??? :-!
Cesta po dialnici do Chorvatska,2 auta predomnou na stojane do 15 min som bol vybaveny.Okolo boli 2-3 auta na stojane.Prehodme si to na elektricky stojan.2 auta predomnou na nabijacke..kedy dojdem na rad???Minimalne za hodinu + moje nabijanie a odchadzam z pumpy za hodinu a pol.Ja osobne nato este nie som pripraveny,aby som to dobrovolne absolvoval a takto marnil cas.
Realita z Chorvatska co sa tyka Tesiel...co ty nato??? :-!
Co myslis,Done?Kedy sa ten 19 dostane na rad?Pozajtra??? :-!
Len pre upresnenie ohladne webu co o tom pise.
Jedna sa o slnieckarsky mainstream web co fandi EV autam :-!
So svojim PS mas pravdu.
Nato sa neda nic ine napisat.
Done,ale ja tie jedovate vypary silno mozem a rad ich "fetujem" pri tankovani 100 oktanu do svojho 9.4 L V8.Co mam robit?Potrebujem to cítit pre svoj stastny zivot ;-)
To "pozajtra" som dal s nadsadzkou a myslim,ze si to aj tak pochopil ;-)
Mozno,ze to bol extremny pripad z realneho zivota.
Zaroven si ani nemyslim co tam ti slnieckari napisali,ze vlastne tam nikto nikdy neni pocas letnej sezony :D
Tak to mi je jasne,ze u Vas ,alebo u nas este dlhoooo nebude problem s nabijanim na cestach. :-!
Ako poznam naturu Cechov a Slovakov,tak v CR a SR bude vychadzat pomer v roku 2035 50 nabijaciek na 1 EV auto :D
Nevím, jestli záměrně nebo jen omylem pomíjíš fakt, že jeden stojan za, dejme tomu 30 minut, obslouží 5-6 aut na tekuté palivo, ale elektrický stojan jen jedno.
Aby byl zachován stejný poměr, bude v konečném stádiu, až by hypoteticky bylo vše EV, nutné dobudovat nabíjecí místa v pětinásobném množství, než je dnes stojanů na tekutá paliva.
Snad nedělám někde v úvaze chybu. A to ještě pomíjím faktor, že zatím většina EV musí doplňovat energii častěji, než ICE.
O battery swappingu jsem slyšel, byla to myslím podstata nějakého projektu, co měl Renault někde... v Izraeli?
Ale měl jsem za to, že tahle větev je už mrtvá, protože baterky je potřeba zabudovat do podlahy tak, že jejich výměna není dílem minut na pumpě. Nebo ne?
Ty jsi porovnával současné kapacity doplňování energie - cituji: Veris tomu, ze kdyz (temer) vsechna auta jezdi na benzin/naftu, ze je mas kde natankovat?
Tak z jakeho duvodu si to same nemyslis o elektrine???
Aby to dnes (ne za 10 let) šlo porovnat, kapacitně musí být 5x - 6x víc nabíjecích míst než je stojanů na tekutá paliva. Protože 30 minut proti 5ti minutám.
A že zrovna ty nepotřebuješ na veřejnou stanici jezdit je úplně jedno.
A o elektromobilitě se nechám vyškolit, až to budu potřebovat, ale ne od tebe.
Těch lidí, co nebudou potřebovat jezdit na veřejné nabíječky ale bude asi víc. Narozdil od benzinu, to asi doma nikdo nenatankuje. Kolik bude možno nabíjet doma? 20%? Firmy to taky zajistí pro svá auta, takže to možná ve výsledku bude mnohem víc.
Logika. Poněkud těžké, ale dá se. Přetížené nabíječky v Chorvatsku nejsou setrvalý stav. Ani fronty u ONO nejsou setrvaly stav. Ano, ti majitele Tesel mohli jet jinam, bez fronty, ale tam by to bylo dražší. Vidíš paralelu?
ale Romane. Rozdíl mezi benzínkami je cca 10%. pět korun z padesáti je pět procent? tys musel z matematiky propadat. zatraceně dražší? nemám srovnání. každopádně, to oč šlo, nebyla cena, byl to ten stav, kdy někdo chce ušetřit a tak se dostane do problémů, protože takových lidí je v tu chvíli víc. není to setrvalý stav, je to výjimka.
první Tesly mají pořád Superchargery grátis. takže není divu, že si mnozí chtějí počkat. a není divu, že si při dnešní drahotě někdo chce vystát frontu na ONO, protože ušetří tři stovky na nádrži.
Pozrel som si to video a Karpat to ako vždy dobre vystihol.Najväčší zážitok mal pri boji o nabíjačku a preteky v nabíjaní.Čerešničkou na torte bolo 80 elektrospotrebičov na nabíjačkách v parkovacom dome a ďalších 30 čakalo vonku. :-):-):-) Je zbytočné DonVitovi niečo argumentovať lebo on si stále ide svoje a on jednoducho mínusi na elektromobilite nevidí alebo skôr nechce vidieť.Ten Mustang stojí 85 000 € / 2 100 000 kč / s reálnym dojazdom okolo 400 km tak to je šialené a čo sa týka Cooper SE tak absolútne nechápem kto by si za 1 100 000 kč / 45 000 € / kúpil trojdverové auto /aj keď imidžovku / s dojazdom 200 km že akože 2/3 auto do rodiny keď človek dnes má problém kúpiť prvé auto do rodiny,možno nejaký zbohatlík do ulíc Monaka.Tak to sú iné demagógie. Za 2,1 mil kč čo pýtajú za Mustang Mach-E je napr. toto https://www.auto.cz/…na-elektrifikaci?… a ešte ušetrým na palive lebo ako bolo vo videu spomínané tak cena el nabíjania sa v podstate vyrovnala na koľko by si platil za naftu a samozrejme čím bude viac elektrospotrebičov tým to nabíjanie bude drahšie. :-):-):-) PS:Odkiaľ berie DonVito stále a ako jediný tie plusové :yes: Hm tak to je záhada
Ale cenníková cena s 1.5 t začína na 20 000 €.Mini JWC stojí okolo 40 000 €.Skladovky je iný príbeh a konfigurovať si auto a čakať rok je zas niečo iné.
článek správně srovnává výkonově podobné verze. mezi těmi je rozdíl cca 200 tisíc. nevím, jaká bude cena elektřiny, ale řekl bych, že není problém to smazat po dvou roce používání, bez servisních prohlídek, při rozdílu cca 2-3 koruny ušetřených na každém km.
to je nepochopeni toho, jakym proudem muzes nabijet baterku
rozumna hranice pro soucasny baterky aby ti nejakou doby vydrzely , ale aby jsi necekal vecnost, je 2C, tedy za pul hodiny ji nabijes dejme tomu na tech 80% (pak uz to jde z principialnich pricin u li-ion pomaleji)
a je jedno, jestli nabijis baterku do chytrejch hodinek, do notebooku, do auta, nebo do nejaky vysocekapacitni powerbanky se stovkama MWh.
a jestlize tuhle baterku nabijes za pul hodiny stejne jako baterku 4x vetsi, tak logicky rychlost dobijeni v km/h bude (cca) 4x mensi.
ja to u tohodle auta, ktery je urceny do mesta nebo po blizkym okoli nevidel jako problem
velkej airbus taky doleti dal, nez praskovaci cmelak a nikdo se nad tim nepozastavuje
No on by se nikdo nepozastavoval, kdyby to mini stálo jako práškovací čmelák a ne jako airbus.
Druhý největší zmetek na současném trhu hned po Hondě e kdyby stál kolem 400 thczk a ne 3x tolik, tak nikdo nebude nic namítat. https://www.youtube.com/watch?…
Mělo by to svoje místo na slunci... mně by to třeba v roli druhýho auta stačilo. Za stejný prachy je to asi trošku prémiovější auto než Zoe... a cenou za to je menší baterka. Jen ty "stejný prachy" jsou milion.
Čím prachatější člověk a čím víc rychlozbohatlík, tím víc věcí vlastní jen na ozdobu. Proto tyto "závažné nedostatky" vůbec nevadí. Jako šperk to funguje dobře.
Já v tom testu vidím dva větší problémy - malá baterka a nepříjemně nastavená rekuperace. Jinak je auto pohodlné, dobře jezdí, dobře se řídí, dobře se v něm sedí. Kvalita jízdy, kvalita sedaček... to jsou ty závany prémie.
Myslím, že je to snadno pochopitelné. V budoucnosti bude právě tolik aut jezdit. Tedy auto bude mít jen velmi zámožný člověk, asi tak jako to bylo na začátku 20. století. Žádná auta pro masovou individuální mobilitu nebudou. Svět, jak ho známe my, nebude existovat. Přeji našim potomkům skvělé zelené zítřky a ať se mezi sebou moc nepobijou, respektive spíše ať je to moc nebolí.
kdyby se na světě prodávaly jen nové vozy, měl bys asi pravdu. ale jsou tady ojetiny, které kupuje velká část obyvatelstva. ty jsi kupoval Priuse nového?
Ona každá ojetina jednou umře.
Hej hej hej, už 5 diskutérů je přesvědčeno, že ojetiny jsou věčné. Nejsou ty trotle, a ty chcípneš dřív nebo později taky.
Proč zase taková reakce? Má pravdu. Většina lidí kupuje ojetinu, tak jako ty jsi koupil. Kdyz si dobře vybereš a budeš se o ní starat, může vydržet dlouho. Nechci říkat věcně, ale dlouho určitě.
Co je špatného na větě "Každá ojetina jednou umře"?
Ano, měl jsem tam napsat "Edit". Ta druhá dodatečně vložená věta patří minusovacímu trotlu. Na tom je tedy dle tebe také něco špatně?
Jinak, říkat mi, že ojetina může vydržet velmi dlouho majiteli 406ky z roku 1996 je jako výuka orlů ve vysokém letu.
.... jestli se planeta dál bude oteplovat tímto tempem, můžu tě ujistit že naši potomci budou mít úplně jiné starosti než to, kolik má kdo aut.
četl jsi o vyschlých řekách? (všude možně po kontinentu - od Pádu přes Dunaj k Rýnu a Loiře). Jejda - chybí voda pro chlazení konvenčních elektráren.... Mimochodem Čína je v tomto ohledu v průšvihu ještě mnohem víc.
Lesní požáry, lesy chcípající suchem (kůrovec je důsledkem globálního oteplování, v nižších teplotách by se stromy ubránily).
Nedostatek jídla a tím pádem jeho vysoké ceny, migrační krize jak prase protože Afrika je neobyvatelná....
Já fakt svým dětem přeju aby řešili že jsou drahá a nedostupná auta :yes: obávám se ale že to bude o dost horší.
Neumím si představit, že by činnost člověka mohla tak epochálně rychle a tak masivně ovlivnit klima na planetě. To máte z toho ateismu. Boha jste vytlačili a nahradili Green dealem.Člověk nemůže existovat bez náboženství, proto když jedno opustí, vymyslí si okamžitě jiné.
Kolik procent energie na planetě člověk ovládnul? 0,01 nebo 0,1? Příroda (Buh) z toho má zatím akorát srandu a dělá si co chce.
A i kdyby jsme to udělali a i kdyby to vedlo k rychlejší klimatické změně, tak planetě to bude jedno. Za pár desítek let tam budou ty lesy znovu. Možná, že už bez člověka, ale budou. Navíc si myslím, že to tak jednoduše udělat nejde. Musel by to být řízený a synchronizovaný čin, to nejde udělat. A nějaké pomalé prdění emisí - pche, to je prostě tak strašně zanedbatelné... Ale jde z toho udělat "kvalitní" náboženství.
Dříve se klima na planetě měnilo mnohem víc a mnohem rychleji. Ještě před člověkem, natož před průmyslem. Nebuď tak namyšlený.
Ještě mi není jasná jedna věc. Když to člověk dokázal tak rychle způsobit, mělo by pro člověka být snadné to rychle zase napravit ne? Proč tedy člověk neochladí planetu třeba o 2 stupně?
Já ti člověče nevím, kladeš mi takové podivné otázky. Jak rychle nebo jak pomalu, není to jedno? Podle tebe to udělal člověk , tak to může člověk zase napravit.
ty seš ale hloupatej. no to se právě děje, tím odklonem od fosilních paliv. lepší způsob nikdo nevymyslel. nechtěl by ses o to postarat? rozumu máš jak šimpán :yes:
The current warming trend is different because it is clearly the result of human activities since the mid-1800s, and is proceeding at a rate not seen over many recent millennia.1 It is undeniable that human activities have produced the atmospheric ***s that have trapped more of the Sun’s energy in the Earth system. This extra energy has warmed the atmosphere, ocean, and land, and widespread and rapid changes in the atmosphere, ocean, cryosphere, and biosphere have occurred.
PS Jako obvykle u rohora nazory souviseji se zdroji informaci. Vzhledem k jeho politickemu postoji chapu odmitani vlivu cloveka na klimatickou zmenu. V opacnem pripade by to mohlo poskodit zajmy ruska...
Budoucnost je přece elektrická, celá zeměkoule bude jeden velikej solár a nad nima se budou točit obří vrtule. Idyla.
Pak stejně přilítne velikej šutr, Bruce Willis už nebude v aktivní službě, bum bác a bude po dynosaurech. Přežije jenom Musk, protože zrovna poletí v modelu S na Mars.