Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový návrh emisní normy Euro 7? Auta prý zdraží nejvýše o tisícikoruny

Evropská komise dnes navrhla přísnější emisní limity pro nové osobní i nákladní automobily, které mají proti dnešním standardům dále snížit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší.
Zpět na článek
10. 11. 2022 17:36
Avatar - Brmbalik
10. 11. 2022 17:36
Palec hore
Koukam, ze pan eurokomisar je pekny damsky prirozeni. Par evropanu hodla spasit svet, hlavne, ze miliardova Indie, Cina a dalsi staty vypousti do vzduchu houna.. Ajo ja zapomnel, ten vzduch zustava u nich a my tu mame ten nas cisty..
Rozbalit vlákno
14
10. 11. 2022 18:04
A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Tak v článku se píše o mrtvých občanech EU.
Ty nové normy jsou velice mírné. Proč tedy mluvit o dámském přirození?
Podle českého ministra dopravy Martina Kupky zafungoval realistický přístup a emisní limity se u osobních aut nezpřísnily.

A v Indii a Číně se horečně bojuje proti smogu.
V Indii třeba vláda nalila 10 mld USD do EV.
10. 11. 2022 18:20
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
nevim jak to je ted, ale v dilli pred par lety platil zakaz naftaku
u nas ty smradlavy naftovy plecky jezdi dal
Avatar - Ada je zase tady
10. 11. 2022 19:39
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
A to je taky správné! Protože mají mnohem menší emise CO2 než ty vaše smradlavé benzínové křápy s mnohem menší energetickou účinností. Budoucnost patří dieselu!
10. 11. 2022 19:55
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Tak určitě, zejména když nafta stojí o cca 5 Kč/l více, než benzín! :-[]
11. 11. 2022 10:50
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Můžete mi dát odkaz na článek který potvrzuje vyšší účinnost dieselu.
Avatar - Brmbalik
13. 11. 2022 11:31
Re: Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Stacilo davat v 7.tride pozor. Nafta ve stejnem mnozstvi ma vice energie nez benzin. Fyzika 7.tridy zakladni skoly
10. 11. 2022 19:49
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
To bude mozna tim ze neni nutny je zakazovat, kdyz nas je v CR jako ve vetsim indickym meste a rozhodne tady nepalime jako cunata kde co.
10. 11. 2022 19:52
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
spis na to tady nikdo nema koule
11. 11. 2022 08:33
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Jestli sis nevšiml, tak se to právě děje. Blbý je že ty smradlavý nafťáky transportují veškerý zboží, který i TY potřebuješ. Bez těch smradlavých nafťáků se nehneme.
11. 11. 2022 10:04
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
az na obstarozni avie, vejtrasky, tatrovky a liazky, kterych moc nejezdi, nakladaky nesmrdi, protoze kdyz uz je rano nastartujou, tak vrcej az do vecera a jezdi tak v provoznich teplotach a vetsina z nich nejezdi ve meste, narozdil od spousty osobaku, ktery jezdi ve meste priskoky vpred a ani se nestaci ohrat.

"bonusem" rozsireni osobnich naftaku diky zvyhodnovani nafty je to, ze spotreba nafty je 3x vetsi nez spotreba benzinu, a jestlize vyroba je cca 1:1, znamena to, ze nafty je malo a benzinu hodne
doted se nedostatek nafty resil dovozem z roSSiji a z USA, ale s tim je ted konec, protoze v roSSiji vladnou fasisti, nacisti a teroristi, a v USA nemaj dost sami pro sebe.
a tak nasledkem je zdrazeni nafty a rust zisku rafinerek a distributoru.
a vlada ze socialnich duvodu zatezuje spotrebni dani naftu o cca 5 korun na litru min nez benzin a pristi rok se tak pripravi o cca 30mld korun ze spotrebni dane a casti DPH z nafty.
a dalsim nasledkem bude jeste vetsi nedostatek nafty, protoze rozdil 5 kacek na litru mnozi prekousnou, ale 10 kacek na litru, o ktery by ted nafta mela bejt drazsi nez benzin, by pro mnohy znamenal prechod na MHD nebo na benzinovy nebo elektricky auto, cimz by se spotreba nafty zacala snizovat a cena prirozene klesat.

takhle to mozna dopadne tak, ze nafta bude na poukazky, protoze proste nebude.
a pricina je jednoznacna - dlouhodoby zvyhodnovani nafty ze socialnich duvodu, i kdyz nechapu proc socialne zvyhodnovat toho, kdo jezdi autem za 2M+++
11. 11. 2022 13:06
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Ano správně náklaďáky už nesmrdí, ale jde o to že jezdí na naftu, takže je nemůžeme odstranit ze silnic jak by sis přál. Na benzín, můžeme jezdit v osobácích, ale není to řešení pro kamionovou dopravu.
Ten kdo tlačil před 15 lety byla ta samá EU, která teď tlačí elektro. Pitomci se nepoučili a stále se snaží řídit trh nařízeními a regulacemi, tak snad jim to jednou dojde, že takhle se svět řídit nedá. Vláda zatěžuje naftu nižší spořební daní proto, protože na naftu právě jezdí všechny kamiony, který vozí zboží, takže zdražit jim palivo by vedlo k ještě větší inflaci víš ;-) Meleš o přechodu na MHD, elektro atd, ale osobní doprava není problém. Kvůli kamionové dopravě nemůžeme naftu napálit daňově jak by sis ty a Hamuna představoval. Promítlo by se to zásadně do cen úplně všeho a to není žádoucí.
11. 11. 2022 15:06
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Kamióny jazdia po celom svete, ale len EU potrebuje dovážať toľko nafty. V nejakej správe so Slovnaftu som čítal, že pomer benzínu a nafty je asi 2:1 v prospech benzínu a to Slovnaft pracuje z ťažkou Ruskou ropou.
12. 11. 2022 12:32
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Dovazi tolik nafty kolik potrebuje. S tim se neda nic delat. A cemu to vadi ze se nafta dovazi? S baterkama do ev je to myslis jiny?
Avatar - Brmbalik
13. 11. 2022 11:35
Re: A co tam máš ještě o Indii a Číně?
Super, takze 10 USD na osobu, pani to je ranec. Hlavne kdyz indove v kamnech spali kde co. Navic EV neni cesta, tezba neni eko ani omylem, recyklace neni vubec vyresena, trh je pokriven dotacemi, nastesti uz to Svedove pochopili a dotaci zrusili.
10. 11. 2022 17:42
Jak jsme psali, EU vyměkne. Podle očekávání.
Stejné normy na benzín a naftu.
Ještě zdanit naftu a benzín stejně, prostě podle USA
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2022 18:15
porizovaci cena klasickych aut naopak klesne
protoze euro7 bude znamenat dalsi odklon od naftaku a benzinak je levnejsi
a jak pise powerhouse, az se srovnaji spotrebni dane benzinu a nafty, naftaka koupi jen zaprisahlej dunihlav
byt zatizeni nafty spotrebni dani stejny jako u benzinu, tak je nafa o 10 korun drazsi nez benzin
zvyhodnovanim nafty prijde stat pristi rok o cca 30mld
to sem si myslel, ze tahle vlada skonci s populismem ala vlada strestne stihanytho StBaka
Rozbalit vlákno
2
10. 11. 2022 19:09
Re: porizovaci cena klasickych aut naopak klesne
Jednou snad pochopíš že ODS je úplně jiná liga v kradení a svinstvech, proti které Babiš vychází jako neposkvrněný Svatý.
10. 11. 2022 19:43
Re: porizovaci cena klasickych aut naopak klesne
proc asi zakladel ods taticek klaus alias "zhasnete a nechte svi*ne krast" podporuje na hrad trestne stihanyho StBaka ?
dnesni ods nema s tim zlodejem per nic spolecnyho
Avatar - Ada je zase tady
10. 11. 2022 19:44
Auta zdraží jen o tisíce Euro
protože tam zase povinně nacpou úplně zbytečné asistenty pro ty, co neumí řídit. Třeba automatické převodovky... :no:
Rozbalit vlákno
3
10. 11. 2022 19:56
Re: Auta zdraží jen o tisíce Euro
Tak asistenty, nebo převodovky? :-)
11. 11. 2022 08:38
Re: Auta zdraží jen o tisíce Euro
Fakt je že až si jednou koupím nový auto, tak první co budu řešit bude jak trvale povypínat všechny ty nesmysly typu StartStop, hlídaní pruhů, brzdovýho asistenta a signalizace nepřipoutaných osob vzadu. To že ty VW automaty řadí úplně příšerně už od doby svého vzniku nemusím ani psát. Moje současné auto je ještě naštěstí normální a jsem za to šťasten. Nemůžu, ale bohužel čekat, že mi vydrží věčně :-(
11. 11. 2022 20:16
Re: Auta zdraží jen o tisíce Euro
Všechna moje auta mají naštěstí manuální převodovky a asistentů naprosté možné minimum (v době jejich výroby). :-)
10. 11. 2022 19:58
Zdá se, že ve vedení EU přece jen zasvitla špetka...
...zdravého rozumu. A za pár let se totéž ukáže v případě idiotského zákazu spalovacích aut od roku 2035! :-)
Rozbalit vlákno
1
11. 11. 2022 08:35
Re: Zdá se, že ve vedení EU přece jen zasvitla špetka...
To se ukáže, ale tou dobou tady automotive zdechne a budou se sem vozit auta vyrobená mimo EU.