Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic – Přesvědčivá kombinace

96 komentářů

Avatar - hugino
hugino
Za mňa TOP-ka segmentu. Presne takéto autá sa kupujú od 60 000 € / zabudnite na všelijaké ID 4,Ioniq alebo Mach-E /. Super kára :yes: :yes: :yes: Tento rok začal výbornými testami a stačí v tom len pokračovať 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemám SUV rád, píšu to tady mnoho let, ale je pár modelů, které tak nějak uznávám a s trochou sebezapření se mi líbí a GLC je jedním z nich
ptr078
Glc nemam rad. 😄 Kolega mal predoslu gen. Parkoval tak, ze kazde rano ako prve som videl jeho auto. Mal nejaky chrom paket, ale nemecki inzinieri to nedokazali zarovnat, na kazdych dverach mu tie listy odskakovali par mil hore dole. A ja som na to citlivy. Stale ma to rano nasra.lo. tak som radsej chodil zadnym vchodom. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] 😒] 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
předsedo, nebuďte taký detailista 😄
ptr078
Tak chlapec za to doplacal a vyzeralo to hrozne. Ale jemu to nevadilo 😁
Avatar - hugino
hugino
A to ešte 6 rokov alebo 160 000 km máš servis grátis. Samozrejme aj konfigurateľnosť týchto prémioviek je prakticky neobmedzená kdežto iné automobilky to majú o dosť skromnejšie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za 60 tisic radsej Lexus RX
Avatar - hugino
hugino
Aj to je možnosť. Asi tri mesiace dozadu začalo na našej ulici stávať nové RX v tmavomodrej metalíze ale zažil som pri ňom aj jedno faux pas keď ho ešte na prevozných značkách prišla naložiť odťahovka - čestné pionierske . Niečo sa asi po..alo ale po pár dňoch ho už bolo vidno znova jazdiť . Lexus RX aj vlastne všetky ich nové modely majú veľmi pekný design pred tým to nebolo bohviečo . Mne osobne na tých Hybridoch je strašne smiešne , že keď idú pomaly , tak voľako divne hučia . Ináč RX je tiež dobrá volba ale pre mňa je Medveď číslo 1.
Mig_35
zatímco když nastartuješ "moderní diesel", hlavně teď v zimě, tak jenom přede 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslis ten umělé vydávány zvuk pri nizke rychlosti? No to je legislativa.
Každý výrobce má různý zvuk.

https😐/youtu.be/BHdeZV0q_z4
https😐/youtu.be/UCtpA67j4l8
https😐/youtu.be/x8fWvUF025c
Avatar - hugino
hugino
Ano ten. Ale na druhej strane má to svoje opodstatnenie hlavne kvôli chodcom. Len mi to pripadá také divn👋smiešne.Ale dá sa s tým žiť. 😄 😄 Ináč bol som omrknúť Corollu Cross a super až na tú cenovku 42 000 €. Skoro mi odpálilo dekel 😄 ale ináč fakt pekné auto.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jsem si objednal Mazdu CX-60 mild hybrid diesel v 2. nejvyšší palbě za 1 450 tis. řadový 6-válec, vyšší výkon i krouťák, spotřeba stejná (papírově)
za tyto peníze děkuji, 4-válec nechci
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tu slabší zadokolku, nebo silnější 4x4? Kdy to mají dodat? Já viděl jen 1 test někde z Japonska a tester si chrochtal, ale je to tam známej pošuk... On se raduje pokaždý. 😄

Jsem zvědavej na reálný spotřeby, jak moc to bude mimo WLTP. Mazda tuším uvádí 5,3/100
Avatar - fOE
fOE
Neortodoxni volba, chvalim. :yes:
kesumb
mimoradne zajimava kara, fascinujici je ten motor posazenej uplne dozadu..
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, to vyvážení mne taky zaujalo. Bohužel to sebou nese omezení místa vzadu.
Ale jízdně bude nafta asi velmi příjemná. Když bude skoro o 1/4 tuny lehčí, než PHEV.
Jsem zvědavej, jak bude uvnitř prostorově vypadat na letošek potvrzená sedmimístná verze CX80.
webpaja
Za ty peníze není o čem, skvělá motorizace. Za přístup Mazdě držím palce, aby uspěla. CX-60 vidím už relativně často, ale těžko odhadovat co má pod kapotou za motor.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdyby měla pod kapotou něco jiného, než PHEV, tak bych si troufnul tvrdit, že by se našel minimálně jeden YT tester v Evropě, který by tu dieselovou variantu otestoval. Zatím jsou všude jen desítky testů PHEV. Předpokládám, že Win to potvrdí.
Lubo
Zatiaľ sa Mazda predáva len PHEV.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já to vím, ale nechtěl jsem tu zase machrovat a ještě navíc ne o TDI EVO 😁 😁 😁

Tak jsem to napsal oklikou. :-!
Avantime
Daj potom vedieť aké to je, som celkom na to auto zvedavý. Skúšal som plug-in hybridnú verziu a len konštatoval, že fajn, len keby to nebol plug-in hybrid. Ten im zatiaľ moc nejde.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
fakt jede a nežere.
Mig_35
Tenhle diesel s dopomocí elektřiny blablabla zbytek stejný 😉
Onkel_Paul
Souhlas. A v C-kombi mi kombinace výkonu a spotřeby paliva u tohoto motoru přišla až neuvěřitelná. Člověk si to většinu trasy švihá po Autobahnu 160-180 km/h, pak sjede z dálnice, jede nějakou část (nezacpaným) městem a v cíli má 5,6... A to nemluvím o dojezdu v kombinaci s 66-litrovou nádrží. Za mě :yes:
Avatar - fOE
fOE
Nejecen Cecko, i ve vetsim Ecku kolega zasne jak se pri svych preletech neustale pohybuje kolem 6L, casto pod.
webpaja
Ano, tenhle motor je příjemnější než bavorská 20d a spotřebu mají podobnou. Nevím jak EVO TDI u Audi.
Avatar - Mokrous
Mokrous
EVO od Audi/VW je taky super. Podobný výkon, podobná spotřeba, podobný hluk.
400Nm drží až po 3.600 ot./min.
Oba motory mají kompresní poměr 15,5:1 což s kvalitní naftou znamená solidně měkký projev. Když si člověk uvědomí, že moderní turbo benzíny mívají okolo 12:1, nebo u Mazdy bez turba 14:1, či dokonce 16,3:1.
Už jsou pryč ty doby, kdy nafta měla kompresní poměr nad 20 a benzíny pod 10 a jezdilo se na 40 - 45 cetanů.

220d má ale ještě o fous silnější střed a o fous lepší spotřebu a i sladění s tím MHEV systémem + 9st. automatem vs 7st. DSG. Já EVO jezdím bez výpomoci a i tak je to paráda. Viz níže.
adamzprahy
Mně zrovna 20d nepřijde v rámci nafty jako hospodárný motor, dokázal bys to nějak porovnat? Respektive nevím jestli ten motor prošel nějakou modernizací jako 220d?
Avatar - iudex
iudex
Presne, 20d mi nepríde ako osobitne úsporný motor, stačí porovnať s 3,0d z vlastnej stajne. Napr. 520d jazdí v priemere za 6,4l, kdežto (o polovicu objemnejší) 530d za 7,1l.
webpaja
Viz spritmonitor. Vzal jsi vyšší střední, tak jsem ji našel mezi 5er a E, v zásadě nachlup stejně. 😉
adamzprahy
Těžko se mi to porovnává, protože jsem to jel ve více autech a různých podmínkách, ale většinou Praha nebo dálnice jsem byl s 20d vždy přes 7.5l, s X3 přes 8. S 220d mám zkušenost jen z GLB ve stejných podmínkách a bylo to 7-7.5l a to byla asi verze bez MHEV (nebo si nevzpomínám, že by tomu něco pomáhalo).

Ale jako neni to uplně objektivní vzorek, tak proto se ptam. Možná se to bude lišit v různých režimech ježdění jak píše fOE.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no v minulé generaci to asi mild hybrid nebyl, tam je úspora značná, spousta energie nepřichází nazmar
Avatar - fOE
fOE
Me prijde ze se na 20d vic projevi suboptimalni podminky/pouziti. Kdyz polikas se zahratym autem km na dalnici, stejne tempo atd. ma clovek i stejny vysledek (bmw vs mb), ale kdyz mas v mixu vic mesta, vic poskakovani, vic studenych startu... to se vic podepise na dvoulitru od BMW nez na MB, a tim i vysledny prumer z realneho sveta je u bawa horsi.
webpaja
520 G30
Diesel 6,22
Diesel mit AdBlue 6,41

E-Klasse
Diesel 6,37
Diesel mit AdBlue 6,44

Tolik k úspornosti, jde o spritmonitor. 😉 Ale 220CDI je určitě kultivovanější.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pššššššt! Viz níže 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tohle tady nesmíš psát. :-!
Já tady dostával několik měsíců kartáč od Mikesuse, jak strašně lžu, když jsem popisoval podobné zkušenosti s TDI EVO 147kW v Passatu B8, kdy jsem třeba jel cca 550km trasu, kde byly 50% dálnice 160-180 když to šlo a 50% státovky/okresky taky nad limit a zpátky večer už víceméně do těch 140 max. a v cíli 5,1/100. Nádrž taky 66 oficiálně.
A vím, že v novým C to dokáže jet ještě o fous úsporněji.
Takže taky :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
nějak ta redakce píše víc o dieselech 😄
dokonce i tohoto autora donutili, jakkoli si neodpustil štěk typu "místo SUV raději kombi, místo dieselu raději benzín", je už s tím mírně trapný 😄 😄 😄
Mig_35
hele už vidím od tebe asi tak čtvrtý příspěvek, kdy si ho bereš do huby zatímco on na tebe nereaguje... ty z něho musíš bejt hodně špatnej...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nespím vole, už 3 měsíce nespím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě. Úplně bezne to má do 5l.
https😐/www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…

Průměr 6.8l. To ze někde si zajedeš z kopce rychlosti 56km ještě fakt není o tom, ze to tak je v celkovým průměru v běžném provozu.
Taky ti poslu klidně obrázek s průměrnou rychlosti 56km/h a spotřebu klidně 0. Ale vypovídající hodnota je nula. Reálná čísla tankování nelžou. Nikdo si nebude psát vic nez natankoval, ale min klidně, aby ukázal jak má "zazracnou" spotřebu.
Jak vysvětliš, že nikdo se nedostane ani zdaleka pod těch 5 litru, u každého auta zatím byl nějaký setrilek, který se dostal do extra nízké spotřeby, u toho Evo to nějak nevidím na spritmonitoru.

Ja nemám problém věřit spotřebě, ale ne v režimu jakém popisuješ. Sam jsi říkal, že se rozjizdis jako klobouk, tak pokud tak i jedeš, tak věřím že podtacenim motoru na 7st při 70 toho dosahnes. Taky bych se mohl dostat při zdržování provozu na takovou spotřebu. Jako průměr 56km/h při dálkách, toho jsem nedosáhl ani když jedu mimo dalnici, tahnu se v koloně a zajedu do centra Prahy, to koncim kolem 70. I ta Praha mi dává nějakých 40km/h
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak znova blbe😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?…

352 km za 4,8, při průměru 83 km/h, bylo jen z kopce? A 2427 km za 5,3, při průměru 73 km/h, bylo taky jen z kopce?

Jezdím v režimu "S" častěji, než v "D" a nepodtáčím. Nechci měnit dvouhmotu po 100 tisících. Zároveň netrpím mindrákem semaforového závodníka.
Někde jedu 40 a jinde 160, podle toho kde je volno a bezpečno. Ještě nikdy jsem nezkoušel EKO rallye. Ale na jaře to kvůli tobě speciálně udělám.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja nezávodím na semaforu, ale nejsem bezohledny arogantní ignorant, který zdržuje kolonu za sebou tak, ze místo 10 aut na cyklus projede polovina. A ok těch kilometru jsem si nevšiml. Na to jsem nekoukal. Každé auto dokáže jet za málo, ale ne v režimu jaký uvádíš a sprit monitor to ukazuje. Nebo všichni tam jezdi pořád 200+? Když 5.1 je při 110-160, kolik je tedy pri průměru 6.8?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nepamatuju se, kdy mne na semaforu někdo ve vedlejším pruhu předjel, nebo, že bych někoho brzdil. Jen nemám potřebu stát na plynu jako na rýči a tvrdit, že bez 4x4 není možné jezdit se 400Nm na přední nápravě. No asi to je tím, že nejezdím denně po Praze. Tam bude asi lidstvo dál. Všude jinde mne naopak zdržuje okolí.
Mám ale velkou nectnost. Naučil jsem se jezdit plynule a kazím to ostatním, kteří musí na 200 metrech 76x šlápnout na brzdu a ihned zase na plyn. Možná, že jen rekuperují, tomu já moc nerozumím. Já brzdím většinou až v cíli.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mám tedy na mokru problém se plně rozjet ze semaforu i s 191NM na předku, takže jsem těch 400NM na předokolku neriskoval, 4x4 se to rozjede vždy 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Tak máš asi namiesto nôh kopytá.😵‍💫
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁 😁 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je tam plyn a brzda, tam moc umu nepredvedes 😁 Kdyz das plnej, ASR to zasekne a je po srande
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vždycky je lepší to mít v noze, než nechat blbou elektroniku škubat celým pohonem v režimu vše nebo nic. Pak nemá bejt furt všechno vylágrovaný...
Občas se tomu člověk nevyhne, ale vždy je lepší tomu předcházet.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, to byl for, samozrejme, ze se umim rozjet, ale kdyz dam plnej, tak to skuba…
Avatar - Mikesus
Mikesus
To skube u mondea i když nedáš plnej a jen lehtas plyn. 😒]
To nebude tebou 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neškube, tam ASR a ESP funguje asi jako infotainment u Škodovky 😁 Ale co čekáš, má to 400NM, to trhá asfalt, tedy trhalo by, kdyby nebyly sjetý gumy
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslel jsem tím převodovku. 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak jasně, když na to stoupneš jako na rejč, tak ti hrábne na jedničku všechno. Já za mlada hrabal s Feldou, Unem okolo 100Nm?, Pak s Golfem do 150Nm, Ovcema s 230? Nm, pak dalšími Golfy, nejvíc se 110kW a 250Nm. A na mokru tím spíš. Ale byly to vše manuály, většinou lehký na předek (krom Ovcí) a prostě jsem za to rval.

Dnes jsem již lehce vyklidněný a rozhodně mne 0,876 s navíc na rozjezdu z 0 na 50 km/h nepoloží.
Takže samozřejmě netvrdím, že dokážu využít plný výkon motoru při rozjezdu vždy a všude. To fakt ne. Ale lze se rozjet na částečný plyn a jakmile to vezme dvojka, tak už v 99% případů můžeš dát podlahu a ono si to pobere. Samozřejmě se snažím mít vždy špičkové pneumatiky, max. 3-4 roky stáří. Nikdy víc! V perfektním stavu a tlaku. Víc váhy na předku sice není na román o zdolávání okruhu v Mostu, ale zase zajistí fajn trakci. DQ381, stejně jako hydroměnič v počátku dovolí solidní prokluz atd. A já si samozřejmě zaškrtnul opomíjenou položku v ceníku a to R-Line sportovní paket pro DCC vks za bratru 600,- Kč 😁 a ten krom progresivního řízení obsahuje hlavně 😁S+, což je elektronická náhražka za poctivou špéru. Ale na rozjezdy funguje parádně a i na mokru a na sněhu atd... Samozřejmě to na sněhu do kopce není jako 4Motion, ale trakce je i tak parádní a nemám s tím žádnej problém. Já krom všech známých výhod / nevýhod dvoukolky (cena, pojistka, servis, spotřeba, vibrace, hluk, pružná dynamika, atd... / trakce ) dávám přednost dvojkolce právě z důvodu lepší kontroly toho, co se mi děje pod zadkem. Zkrátka dvojkolka mne včas varuje, že už to přeháním a já pak mám vždy rezervu na to to zvládnout. 4x4 bohužel často dává lidem falešný pocit vlády nad vozem a situací a na hraně už je pozdě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tomu rozumim, predokolka je proste citelnejsi, ja s ni na snehu jezdim normalne, elektronika to pobere, kdezto u 4kolky to obcas vystreli bokem, kdyz das vic plynu v urcity situaci..
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já spíš cítím sám, že je zle, ještě dřív, než se s tím začne elektronika neuměle prát. A nejde ani tak o rozjezdy, tam se tak často neumírá, ale spíš o chování v zatáčce na sněhu, když jedeš třeba 70-100 a začne to pod plynem sáňkovat po tečně ven. Zkrátka to hledání bodu, kdy nejdeš jako posránek 40 a tvoříš kolony a zároveň to nepošleš v první zákrutě do stromu nebo pangejtu jako bezmozek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To neodpovídá tvému tvrzení, že se rozjizdis jako pantáta. Asi máme každý jiné vnímání. Já se rozjizdim na eco a jen v eco zóně, kdy motor točí do cca 1800 otáček a většinu táhne elektro. Pokud vidím, že bych mohl někoho zdržovat ( což je hodně výjimečně ), přidám a nechám zabrat i ice při nějakých 2500 otáčkách. Nemá smysl vytáčet motor k 6000, kdyz i eco rozjezd znamená náskok desítek metrů na rozjezdu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Uznávám, že slovo pantáta nebylo zcela vhodné. Moje rozjezdy nejsou především snahou o to, někomu to nandat a pálit gumy. Zároveň však nejsem blb, co mačká plyn, nebo řadí, až auto před ním poodjelo, nebo zelená svítí už 3 vteřiny atd. A plyn přidávám plynule a adekvátně. Sám teču z lidí, kteří nabírají rychlost z 0 na 45,5 na půl kilometru a pak dalšího půl kilometru brzdí před odbočkou. Ona jemnost a plynulost nemusí znamenat brzdu provozu a hamtání na pedály zase nemusí znamenat rychlou jízdu. Často je to naopak. Ostatně provoz na našich silnicích připomíná dětskou hračku JoJo.
kyklop
Trochu to hrotíš, na spritmonitor nevypisuje každý a tá vzorka sa tam skladá z malého množstva kusov... Ja sám som hodne pod priemerom , resp dlhodobý priemer je zhruba na úrovni najnižšieho https😐/www.spritmonitor.de/…/372-Megane.html?…

Dnes som vybehol s piraňou na lyže, zajtra pôjdem naspäť. Cesta z Bratislavy na stredné slovesko, bez pár km po diaľnici, na posledný úsek cca 15km stúpanie z cca 200m do 700m nm s úsekmi s 12 perc stúpaním som dal za 4,9. Cesta naspäť priemer stiahne na 4,7.Na letných gumách za normálneho počasia to dávam za 4,5-4,6
Jo, dlhodobý priemer jar - jeseň 4,4-4,5 zima tomu pridáva cca 4 deci navrch
Avatar - Mikesus
Mikesus
No právě. Ná spritmonitoru je to plus mínus. Ale jezdit za nějakých 60% průměru s nedodržováním rychlosti, 50% 160-180, to nevěřím. Vzdy se najde nějaký eco jezdec, ale nebude tvrdit, že za tolik jede při 160.
Rasto
Tam máš strašne malú vzorku + otázka, či majú 4x4 + fakt asi lietaju diaľnice (konečne sa nafta používa tam, kde je dobrá)
Teraz som šiel 400km 100km - 145km/h diaľnice, 100km 115km/h 1.trieda a 200km 155km/h diaľnice a spotreba mi vyšla 6.5 ale so starým 140kw tdi. Takže pri priemere 90km/h mi na novom 5.3 nepríde nič nemožné.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Však ano. Je to jasné. Tam je to je samej Alltrack, kde taháš kila navíc, 4x4 odpory, turbulence pod podvozkem, velká kola + provoz Autobahn + stau. Navíc jsou 2/3 těch tabulek nesmysly. Tam si taky každej napíše, co chce.

Když proti tomu postavíš Elegance na sníženém DCC, 17” úzký kola, přední pohon, prémiovou naftu nad 60 cetanů a jezdíš po našich končinách většinu času mimo města a dálnice tvoří cca 30-40% , někdy i víc a z toho 1/3 jede člověk “jako prase” (ale furt plynule a předvídavě) a zbytek tak nějak normál mezi 120-150 na dálnici a 70-1xx na státovkách, tak to prostě jezdí za pěkný čísla. Žádná raketová věda. Tohle dokáže každá druhá nafta v normální konfiguraci a při plynulé jízdě.
Avatar - Emel
Emel
On Mokrous nepsal 50% 160-180. Cesta tam a zpět 550km, z té cesty tam byla půlka dálnice a na ní 160-180 "tam kde to jde", což dost závisí na provozu... takže ti ve finále vyjde 160+ třeba na 10% cesty.
Každopádně... dlouhé cesty jsou vždycky lepší, nejhorší jsou přískoky se studeným motorem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně tak. Ale někteří jedinci zkrátka vždy vidí a slyší jen to co chtějí.
Logicky z textu plyne, že mezní hodnota rychlého úseku je 25%, ale díky provozu a bezpečnosti to nejde vždy a všude a jak jsem psal, nerad jezdím brzda plyn, ale využívám setrvačnosti jak to jde.
Prostě je volno, tak to tam pošlu a když vidím, že se blíží špunt, nebo i jen kolona v pravém, tak sundám nohu z plynu a za 0/100 zpomalím, v pohodě objedu a zase na to šlápnu. Tempomat nezapínám skoro nikdy i když mám ten nejdražší prediktivní.
Takže to pak může být, že někde mezi 10-15% trasy olizuju 160-180. Ono se dá jet rychle, ale není potřeba jezdit jako bezmozek a ohrožovat vše živé okolo a ničit brzdy, gumy a peněženku atd…
Když budu jezdit jako blb, zajisté dokážu při stejném rychlostním průměru spotřebu zhoršit o 1-1,5/100 jako nic. A cestou do Lidlu to mám za 12/100 jako nic, když to před tím 3 dny stálo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A pak z tech 160-180 vypadne prumerka 56km/h. Už se zacinam orientovat v těch jeho rychlostech. Taky jezdim na dalnici 180, při spotřebě 6.5, oh wait... Tech 180 bylo na půl vteřin y při předjíždění.
Avatar - Emel
Emel
Jezdím pravidelně svižný mix dálnice a silnic první třídy 1:1, samozřejmě tam jsou vesnice a pomalejší úseky. Průměr 100 znamená že nebyl moc provoz, 90 že byl, 110 už je bez provozu na hranici komfortní zóny. Ale je to dost o tom, jak dlouho se vymotává člověk z města a jak dlouhé jsou pak ty dálniční úseky.
550 už je relativně dlouhá štreka, která eliminuje ty pomalé úseky na začátku a konci... takže bych čekal průměr někde lehce nad 100.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi záleží kde se jezdí a jak moc je průjezdů městy a kolik je omezení atd. A kde necháš klapat motor na místě atd. Já než dojedu do Hradce Králové, tak to máš 3 ucpaný větší města a nespočet dědin. Semafory a pomalý auta a téměř není šance se dostat na 70km/h. To stejný si pamatuju, když jsem jezdil roky do Budějovic přes Vysočinu cca 220 km a nešlo to zajet pod 3 hodiny, ani když jsem jel celou cestu jako pako a předjížděl, kde to šlo. Tenkrát ještě přes Jindřicháč.
Snad jen jednou se mi u nás podařilo dostat nad 100km/h cestou do Ostravy. Kde dálnice byla víc než 50% trasy. Můžu na to dupat jak chci, stejně co pár metrů souboj kamionů, důchodce od doktora, paní, co si není jistá, výkop, semafor, ucpávka před kruháčem Olomouc, ucpanej trychtýř v Brně u výstaviště, McDrive atd. To je jedno kde. Prostě tě pokaždý něco zpomalí. Občas zastavím abych kouknul do mapy kde jsem a kudy to bude lepší a motor běží atd. Na odkazu co jsem dával bylo třeba průměr 83 km/h a 4,8 l/100. Já si občas cvaknul budíky někde na výletě a tak jsem to sem dal. To není cílený sběr dat na machrování.
Každej jezdíme trochu jindy, jinde a jinak. Já zde nesoutěžil ani o nejvyšší rychlostní průměr ani o nejnižší spotřebu. Jen jsem tu prostě napsal, jak jsem jednou někam jel nějakým stylem a co tam bylo na konci za spotřebu. Já jsem prostě spokojený s poměrem výkon hmotnost tempo a spotřeba. Jezdím s větším a silnějším vozem o víc jak 300 kg těžším a o litr níž, než před tím s lehkým TSI a nemusím celou cestu jet jako řidič slečny Daisy. Prostě když chci a můžu, tak se svezu a jindy zase splynu s davem. Nikdy nikoho nebrzdím, vyjma obce, kde prostě 80 kvůli le pi či nepojedu. A 2-3x do roka se mi stane, že se na mne nalepí lokální uhrovatej nerv v načipovaným trojkovým báwu na totálně rozflákaný nepřehledný okresce 3. třídy, kde to má najetý na hranu. Jinak se naopak cítím já stále omezován v rozletu. Nic hlubšího v tom není. To jen jeden uboh mě zde musel měsíce napadat, že tu hlásám, že mi to při 180 žere 5/100. Ne. Mě to jen většinou v cíli ukazuje 4,8-5,3/100 na delší štrece. Jde to i níž a jde to i vejš, ale tohle je nejčastější zóna, kde se mi to pohybuje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě jednou, nerozporuju spotřebu jako takovou, ale ten režim při kterým tvrdíš, že to bylo. Jak říká emel, 90 na dálku je běžné, pokud je 50% dalnice a velký provoz.
Pokud pojedu jen mimo města, bez provozu, dám tempomat na 95 a mám hned průměr 86 jak nic. Pokud tam mám dalnici, pak to jde ještě nahoru, tedy jestli jedeš těch 130-180 ( abys nebyl uraženej, že 160-180 je jen chvilkou kdyz to jde ). Nicméně si nepamatuju, kdy bych nemohl jet po dálnici 160 na tempomat kvůli provozu. Chvíli se zpomalí kvůli predjizdejicim autům a jede se dal. A to jezdim po D1, D4, D5, D6, D7, 😱, D10 a D11. Pokud tak pojedu, tak nad 130 jsem bez problémů většiny času. Snad jen D0 to přes den neumožní v okolí Ořechu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Určitě bych si uměl vynulovat úsek, kde dám průměr 110 a na kratším třeba 200. Ale nikdy ne dlouhodobě.
Dej mi svůj screen, kde dáš nad 90 km/h dlouhodobě při nájezdu nad 3 tisíce km v ČR.

Tyhle kecy žeru: "Dám tempomat na 95 a mám 86 jak nic." Haha 😁 😁 😁

Zajímavý, že když jedu brzda plyn přes Vysočinu na Jih, tak můžu jet jako prase a mít to co chvilku o řidičák, což je 90+50 a raději nepsat dál a stejně budu na konci rád tak za 74.
Na tempomat s davem budu rád za 60-65. To samý na Hradec, nebo na Brno.

Ostatní to zvládnou rychleji na tempomat v rámci předpisů...

No asi budu zázrak a vždy vyhraju špunt a zbytek populace jezdí na prázdné silnici.

Mimochodem to je jeden z důvodů, proč mi i 200 koní přijde zcela nadbytečných. Protože je v ČR nepotřebuješ. Vlastně nikde. Výjimkou jsou mistři světa, kteří díky +/- 400 koním přeskáčou 25 aut před sebou a do Brna dojedou o 30 sekund dřív než já. Tak ti ty koně dokážou využít.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takový režim jízdy nemám, abych najel 3000km a neměl v tom Prahu. Ale jednou za čas mám středu třeba 1000km a tam ta průměrná rychlost je. Tak až to bude, napíšu
Avatar - Mokrous
Mokrous
Německá dálnice se nepočítá.
Avatar - Mokrous
Mokrous
https😐/photos.google.com/…qYVofvUbldSR_eqy

Tady jsem asi našel tu FLAME jízdu. Byla zima a březnová noc a km celkem sedí.

Průměr 86 km/h při 5,1L/100. Zima, průjezdy ucpanými městy, přelety na dálnici cestou tam 40-50% trasy? Neměřil jsem exaktně, stání na parkovištích i benzinkách se zapnutým motorem, hledání parkování v cíli kvůli vykládce přepravovaného, čekání na kontakt na parkovišti s běžícím motorem (bylo těsně nad nulou a musel jsem čekat) atd. atd. + mi bylo blbě a usínal jsem a v noci jsem kvůli tomu blbě 2x sjel a pak hledal, kudy se nejlíp vrátit atd. Prostě takový trampoty Smolíkovic rodiny. O nic jsem se nesnažil, jen někam něco odvézt, zařídit a jet domů.
Cestou jsem jel fest nad limity, zpět normálně a prostě tohle vyšlo. A těch 160-180 tam nebylo jen na pár sekund.
Avatar - speedfred
speedfred
Čo potom povieš na toto. 500PS benzín keď už vyťahujeme pindíka. https😐/i.imgur.com/XybjuIa.jpeg
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl, jako fakt 500PS benzín? Tak to je teda něco... To je z říše snů.

Ty máš předpokládám ARG Quadrifoglio, 503 koníků? Hmmm. No ale zase vezmi fakt, že to máš o 150 kg lehčí, než B8 Var. a máš skvělou aerodynamiku a motor si jen ševelí v tomto tempu na 8.st.
Kudy jsi to jel? Zase pokud to bylo skoro celou dobu předpisovou jízdou po dálnici..., tak to asi není zázrak. Pokud to je mix 50/50 s okreskou, tak je to neskutečný. Ale to je asi blbost, protože běžně to prej bere 10-15/100.
Takže to muselo spíš bejt po dálnici a předpisově a hodně nudně.

To já musel kdysi 1.4 manuál drtit jako sviň. :-! Našel jsem jednu starou fotku, když jsem jel s benzínovým Golfem na Ostravsko přes Mohelničák atd.. a trochu jsem pospíchal a taky jsem pak čuměl na poměr rychlost a spotřeba a udělal si fotku. Ale nebylo to až v cíli, ale někde po cestě ještě na dálnici. V cíli už nebyl čas a kleslo by to.
Takže start byl normálně pomalu ve městě a ohřívání motoru a postupně zrychlování a pak někde před sjezdem z dálnice jsem si to cvakl za jízdy.

https😐/photos.google.com/…AjRc2rsIGyNMVdSi
Avatar - speedfred
speedfred
Áno QV ale manuál a na zimakoch. Cesta z Fr, Ch,De, A, Cz.Boli v tom nejaké Alpské priesmyky + zrýchlené prelety po diaľnici a toto je výsledok.
https😐/i.imgur.com/7WtSMLn.jpeg
Neviem koľko váži Pašik ale tomuto ukázala váha 1680Kg.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Aha! Tak já tu váhu vyčetl z recenze, takže zase blbě 😁 😁 😁
A myslel jsem, že máš ZF8.
Pašyk mi váží prakticky stejně. 1690kg.
Ono v CH, A, FR... se musí dodržovat a jezdí se tam v klidu a tak spotřeba vs tempo vychází krásně. Jen to D to zvedá a CZ zase zpomaluje :-!

Ale to jsou zcela jiná auta... Ty máš 2,5x větší výkon a zábavu. Já to mám jako volbu rozumu pro přesuny z A do B při rozumné dynamice, komfortu, prostoru a nákladech.

Někdy si vyfotím něco z dálnic, když si vzpomenu, abych věděl, co mi to žere tam. Já to samostatně ještě nezkoušel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nepoužíváš navigaci? Není to popichnuti, spíš mne to překvapuje, že dnes ještě někdo používá mapu. Nebo koukáš do mapy navigace?

No jak jsem psal, nerozporovla jsem spotřebu, ale ten režim, při kterým té spotřeby dosáhneš. Taky jsem měl nádrž za 4.8, v o 50% těžším aute tvaru cihly, ale ten režim byl prostě extrémní, jen po Praze. Nebudu tvrdit, že to mám při buhvijakem překračování rychlosti. I když bych taky mohl říct, že to mohlo byt při překračování rychlosti, kde by to mohlo být o řidičák. Ale nebudu, prostě je to režim po městě a okolí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Občas jo, občas ne. Mockrát mě poslala do ***e a jednu jsem už kdysi roztřískal o silnici.
Takže se radši podívám do map na mobilu a jedu podle značek, nebo si vyberu, kde a proč chci jet. Někdy zadám hlasově a jedu podle Waze, nebo GoogleMaps, nebo Map.cz. Podle nálady.
Ale prostě z principu nevěřím ničemu, co si sám neprověřím. Občas hledám vhodný parking, žrádelnu poblíž, prostě cokoli. Vždy radši kouknu na leteckou mapu, než se spoléhat na rady softwaru.
Avatar - iudex
iudex
Donovaly alebo Skalka? 😉
kyklop
Ani jedno, kúsok bližšie. Sz
webpaja
Spíš vodní lyže nebo gumáky?
kyklop
Také zle to ani zďaleka nebolo 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak to je dobrá blamáž, protože to si ušpiníte kalhoty vždycky (i bez AMG).
Avatar - fOE
fOE
Nesedel jsem v tom, ale z fotek to na me pusobi jako oda na neprakticnost. Vsechno na dotyk, vcetne klimapanelu. Vsechno leskle, vcetne volantu. Vydechy klimatizace tak vysoko, ze nasmerovat na ruky na volantu nejspis nepujdou (?).
Pusobi to neuveritelne efektne a zvlast tahle barevna kombinace se mi vylozene trefuje do vkusu, krasna modra venku a hezke kombo uvnitr, ale zit s tim kazdy den a udrzovat to ciste asi uplne jednoduche nebude.
Avatar - iudex
iudex
Zjavne ste vy detailisti, čo obehávate autá so štetčekmi a na každý povrch máte špecifický sprejček, vytvorili v automobilkách dojem, že to tak robia všetci, preto vám ponúkajú priestor na realizáciu. 😒]
No a pre nás normálnych, čo auto umývame raz za kvartál, je to proste len des.
ptr078
Tak v interieroch to este prekusnem, ale ta nova moda piano black doplnky na karoserii je masaker. Videl som par kusov po pravidelnych kefach z umyvacky a vyzera to hrozne
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně tak. Toto byl jeden z důvodů, proč jsem ocenil nový samostatný dotykový panel klimatizace u VW. Nejenže funguje bez problémů a 100%, ale lze ho jedním tahem utřít, bez toho, abych z gumových koleček, vroubků a minidisplayů doloval prach smísený s potem a jinými dobrotami. Říká se, že v jednoduchosti je síla a já dávám přednost jednoduchým a čistým liniím, pokud je zachován komfort ovládání a ergonomie. u MB si bohužel připadám jako v asijským lunaparku. 😒
Avatar - Mokrous
Mokrous
...si bude parádně rozumět s Andrejovo řepkou. 😁 😁 😁

"Pod označením 220 d se ukrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru, který pochází z motorové rodiny FAME (Family of Modular Engines) a pracuje s kompresním poměrem 15,5:1."
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Hlavně aby to nebyly "Fat Modular Engines" 😄 😄 😄
jinak ale vcelku sedí FAME = Family of Acid Methyl Esters 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale motýle a včele ji mají rádi tu řepku, říkali to na výstavišti v Lysé
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já mám taky rád řepku. Takovej Bio řepkovej olej za pár Kč je zdaleka nejlepší zdroj Omega3 protizánětlivých mastných kyselin a lidi místo toho žerou transtuky, palmáč a nebo si kupujou za tisíce zázračný kapsle a věčný život 😁 😁 😁
Musím se denně všem jen smát.

Bohužel motýle a včele a postupně cokoli mít dlouho nebudeme a pak se z toho lidstvo posere kompletně. Člověk je tak činorodý a nenažraný, že brzy zničí naprosto vše. Monokultury, meliorace a brutální chemie postupně zničí veškerý hmyz a následně všechny na něj navázané živočišné druhy a následně ty další, navázané na ty druhé atd...

Takže se pak zase hned smát přestanu a jdu psát ironický komentáře.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V lete jsem byl dotazovan po jednom prispevku Kanadskym profesorem, proc by se jako mela snizovat plocha řepky, vzdyt je to preci skvelej olej na smazeni… vysvetlil jsem mu, ze tady se to leje do aut…. Nechapal 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nevím jak to mají v Kanadě s bio aditivy, ale vím, že jak v USA, tak i v Kanadě do nafty přidávají aditiva proti usazeninám karbonu a životnosti vstřiků, proti korozi i na zvýšení cetanového čísla stejně jako u nás. Jen jsem nikdy nezkoumal jejich zdroje. Ona není biosložka jako biosložka. A správně namíchané biosložky a aditiva jsou plusem jak pro životnost motoru a jeho dlouhodobě stabilní nízké emise, ale i pro snížení emisí obecně. Hospodský řeči mne nechávají zcela chladným.
Zajímalo by mne tedy, jak to řeší u nich a zda pan profesor vůbec tuší, co se lije do nádrže. Nejspíš jezdí na benzín a co se lije do trucků vůbec netuší...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pan profesir byl agroekonom a potravinar, takze mimo téma 😁
Alfonz666
Kdo řeší u auta za 2 Mega jestli to jezdí za 6 l je pozer. Jinak málo místa vzadu , bouchajici vzduchový podvozek, laciný materiály interiéru. Najednou je 8s na 100 v pohodě, u jiného aut je 7s málo.... a nakonec na "premii" enormně hlučnější motor, nebo špatně odhlucnenej, a nehezkej zvuk. Osobně bych se tomu obloukem vyhnul...
Avatar - Ham.
Ham.
je 300 d.