Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic – Přesvědčivá kombinace

Filip Melich
Diskuze (96)

První zástupce nové generace Mercedesu-Benz GLC dorazil k tradičnímu redakčnímu testu. Přivezl s sebou mild-hybridní vznětovou motorizaci 220 d s pohonem všech kol a natáčecími zadními koly.

Design, interiér


Občas se to tak stane, že se mi do rukou k otestování dostane auto, v němž se najednou spojuje hned několik věcí, kterým bych se při nákupu auta pro osobní potřebu raději vyhnul. Někdy taková auta překvapí a dokážou mě přesvědčit o svém smyslu. Jindy mi jen moje preference potvrdí. Tentokrát přišla řada na Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic. SUV? Raději kombík. Diesel? Raději benzín. Mild hybrid, ovládání většiny funkcí skrze dotykovou obrazovku nebo dotykové plochy…

Protože už jste viděli hvězdičkové ohodnocení a četli nadpis, nemá smysl dělat tajemného. Nové GLC mě přesvědčilo, že stojí za zvážení. A jak to dokázalo? Pojďme pěkně popořadě. Druhá generace třídy GLC, která přímo navazuje na předchozí třídu GLK, se představila na začátku července 2022. Shrnutí všeho, co přináší, jsme věnovali samostatný článek. Ve vznětovém provedení GLC 220 d 4Matic se jedná o druhou nejdostupnější verzi, hned po zážehovém GLC 200 4Matic.

Video se připravuje ...

Vzhled testovaného exempláře byl vyšperkován sadou exteriérových doplňků z linie AMG, které byly součástí velkého příplatkového balíčku AMG Premium Plus za 316.123 Kč, stejně jako například světlomety Digital Light s funkcemi projekce. Nad rámec toho se připlácelo 24.689 Kč za modrou metalízu Spectral a 25.909 Kč za 20palcová slitinová kola AMG. K mechanické stránce auta se dostaneme později, ale na úvod se ještě sluší zmínit, že ve výbavě našeho kousku byl také vzduchový podvozek a natáčení kol zadní nápravy.

Interiér

AMG doplňky exteriéru zahrnují mimo jiné výraznější boční prahy, které přináší nevýhodu v podobě ztíženého přístupu do interiéru. Obzvlášť, pokud si o ně nechcete zašpinit oblečení. Vzadu je situace ještě o něco horší, protože jsou zde sice dlouhé dveře, ale nástupní otvor je podstatně menší. V úzkých prostorách tedy zadní cestující nemohou otevřít dveře dostatečně široko na to, aby mohli pohodlně nastoupit či vystoupit. Budou se protahovat relativně úzkou škvírou a ještě přelézat široké prahy. Když je místa dostatek na dostatečné otevření dveří, jediným omezením je šířka prahů.  

Je to jedna z mála věcí, které se GLC úplně nepovedly. Dobrou zprávou je, že v podstatě všechno ostatní zvládá skvěle. Vůz je rozumně prostorný a i s hlavou jsem se tak akorát vešel, přestože u aut s panoramatickým střešním oknem mívám potíž. Se svými 184 centimetry a rozměrnou postavou jsem se posadil i sám za sebe. Přestože jsem vzadu neměl místa na rozdávání, na nohy i hlavu to bylo tak akorát, stísněně jsem se rozhodně necítil. Naopak jsem byl nadšený z velmi komfortní zadní lavice.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic

Ostatně, celý interiér auta je komfortní a kvalitně zpracovaný, jen snad u některých detailů, jako například nastavování vnějších zpětných zrcátek nebo lišty pod dotykovou obrazovkou infotainmentu, bych si dokázal představit kvalitnější materiály. Ale to už vyloženě hledám něco, co bych mohl vytknout. Jako celek interiér jednoznačně působí dobře, navzdory mým neoblíbeným dotykovým plochám a leskle černému dekoru na vrchní části středového tunelu.

Přestože bych raději měl klasická tlačítka, s infotainmentem a jeho operačním systémem se pracuje snadno a relativně intuitivně. Ovládání také usnadňuje dotyková obrazovka lehce natočená směrem k řidiči. Dotykové plochy na volantu jsou mnohem lepší než například na volantech Volkswagenu. Díky výraznějšímu tvarování se tlačítka snáze ovládají po slepu a jsou méně citlivá na nechtěný dotek například při zatáčení.

Odkládací plochy, zavazadlový prostor

Ač se to na první pohled nemusí zdát, v GLC je dostatek odkládacích prostor. Vepředu jsou tradiční kapsy ve dveřích a schránka před spolujezdcem, ale další místa pro uložení drobností jsou trochu skrytá. Jedno je schované pod loketní opěrkou, druhé, překvapivě objemné, je pak pod odsunutelným krytem ve středovém tunelu, kam se kromě bezdrátové nabíječky na telefon vešla i dvojice držáků na nápoje a místo na další věci, třeba klíče a peněženku.

Zavazadlový prostor na první pohled nevypadá moc objemný, ale to je dáno dvojitou podlahou, která je zarovnaná s nákladovou hranou. Pod podlážkou jsou i díky sadě na opravu pneumatik další litry k dispozici, takže tam klidně uložíte i menší nákup či zavazadla. V hlavní části kufru potěší úchytná oka po stranách, síťka vlevo, gumové poutko vpravo… prostor je zkrátka dobře využitelný. Oficiálně Mercedes udává objem zavazadelníku 620 litrů, respektive 1.680 litrů se sklopenými opěradly zadních sedadel.

Video se připravuje ...

Motor, jízdní vlastnosti


Dieselový mild hybrid 

Mercedes-Benz s novou generací GLC pokračuje v elektrifikaci modelového portfolia. SUV je dostupné s čtveřicí mild-hybridních pohonných jednotek, kde dvě spalují benzín a dvě naftu, a trojicí plug-in hybridů (dva benzíny, jedna nafta). Všechny jsou přitom spojeny s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Jak už jsem zmiňoval v úvodu, námi testovaný exemplář poháněla druhá nejdostupnější motorizace, a to 220 d 4Matic.

Pod označením 220 d se ukrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru, který pochází z motorové rodiny FAME (Family of Modular Engines) a pracuje s kompresním poměrem 15,5:1. Mercedes u mild hybridů neudává maximální kombinovaný výkon, ale výkony spalovacího i elektrického motoru zvlášť. Oficiální výkon GLC 220 d 4Matic tedy je 145 kW + 17 kW. Vznětová jednotka své maximum produkuje při 3.600 ot/min a točivý moment dosahuje maxima 440 Nm mezi 1.800 a 2.800 ot/min.

Elektrickým pomocníkem spalovacího motoru je druhá generace integrovaného startér-generátoru (ISG). V případě potřeby dokáže přidat 17 kW a až 200 Nm. I díky tomu GLC s pohotovostní hmotností dvou tun zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 8 sekund, zatímco jeho maximální rychlost činí 219 km/h. V naší specifikaci má pak dle WLTP jezdit v kombinaci za 5,5 litru nafty na 100 km/h a produkovat v průměru 145 gramů CO2 na kilometr.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic

Součástí pohonné soustavy je devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic, skrze niž síla motoru proudí ke všem čtyřem kolům. Pro systém pohonu všech kol Mercedes tradičně používá označení 4Matic a v tomto případě se jedná o jeho permanentní podobu, která točivý moment rozděluje v poměru 45:55 ve prospěch zadní nápravy.

Co se týče zavěšení kol, vepředu Mercedes u nového GLC používá čtyřprvkové a to zadní popisuje jako víceprvkové. U našeho exempláře se připlácelo 85.039 Kč za sadu Engineering, která zahrnuje vzduchové odpružení AirMatic a natáčení zadních kol až do úhlu 4,5° stupně. GLC standardně na všech kolech používá vnitřně chlazené kotoučové brzdy, přičemž v testovaném voze byly díky výbavové linii AMG na přední nápravě kotouče s větším průměrem.

Jízdní režimy

Po usednutí za volant mě zaujaly hned dvě věci. Vznětový motor je lépe odhlučněný, než například v konkurenčních vozech Audi. Na druhou stranu proti Audi Q5 je karoserie o něco méně přehledná, i když se na to dá rychle zvyknout a pokud by přeci jen někdo měl potíže, pomohou parkovací senzory a k dispozici je i kamerový systém zobrazující 360° okolí vozu. Líbila by se mi alespoň o trochu větší vnější zpětná zrcátka.

Ovladač jízdních režimů Dynamic Select je jedním z mála, který má vlastní tlačítka vytažená z infotainmentu na vlastní fyzickou lištu pod dotykovou obrazovkou. K dispozici jsou známé režimy Eco, Comfort, Sport a Individual, k nimž GLC přihazuje ještě režim Off Road. Popisováním jednotlivých jízdních režimů nebudu ztrácet čas, většinou totiž dělají to, co byste si podle jejich názvu představili. Charakter auta nemění zásadním způsobem, jen jej posouvají tím či oním směrem.

Zmíním k nim jen, že v režimu Sport se devítistupňový automat nebojí být agresivnější a přeřadit si i za cenu občasného drobného cuknutí. Zajímavá je také intenzivnější rekuperace při uvolnění plynového pedálu, kdy se s ním člověk musí o něco více prát, ale to připisuju tomu, že se auto snaží dělat rezervy pro okamžiky, kdy potřebujete více elektrické asistence. Bez uměle dokreslovaného zvuku motoru bych se ovšem dokázal obejít.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic

Jízdní režim Off Road (funguje do 110 km/h) má dokonce připravený vlastní provedení digitálního přístrojového štítu a dedikovanou aplikaci v MBUX, které můžete samostatně zapnout. V rámci sady pro parkování s 360° kamerou (v našem případě součástí velkého balíčku AMG Premium Plus) navíc dostanete funkci "průhledné" kapoty.

Na obrazovce infotainmentu se ukáže pohled jakoby ze střechy nad čelním sklem dolů na zem, kde je vyobrazena kapota motoru, skrze niž vidíte na povrch pod koly.  Když stojíte, prostor pod kapotou je prázdný, ale jakmile se rozjedete, GLC začne podle přední kamery dopočítávat, co je pod „čumákem“, takže máte lepší přehled o dění před a pod přední částí auta. Funkce je ale určena pouze pro pomalou jízdu, jakmile zrychlíte na více než 10 km/h, výstup kamery se přepne čistě na pohled dopředu před auto. Pokud následně opět zpomalíte alespoň na 5 km/h, systém automaticky vrátí pohled skrze kapotu.

Jízda

Obecně řečeno je vznětový motor dobře sladěný s převodovkou a většinu času ani o řazení nebudete vědět, pokud se na něj vyloženě nebudete soustředit. Síly má pohonná soustava dostatek, takže o předjíždění nemusíte dvakrát přemýšlet a autu nedochází dech ani v plném obsazení. Dokonce i svižné svezení umí být relativně zábavné. Řízení s elektromechanickým posilovačem s proměnným účinkem je přesné a ve sportovním jízdním režimu ztuhne.

Přínos natáčecí zadní nápravy je znatelný a GLC je díky ní v zatáčkách zábavně obratné a ochotně mění směr, zatímco na dálnici zůstává stabilní. Mercedes neočekává, že by se pro systém zatáčení zadních kol rozhodla velká část zájemců o GLC, ale jako technickou libůstku jej v nabídce mít chce. Za mě určitě stojí za zvážení. Dostupný je však pouze v kombinaci se vzduchovým podvozkem v rámci výše zmíněného balíčku Engineering.

Od systému AirMatic jsem upřímně měl větší očekávání, především po stránce tlumení. Že bývají vzduchové podvozky o něco hlučnější a s tendencemi k mlácení na větších nerovnostech, to víme. Ale to nebyl v GLC problém. Spíše se mu nedařilo odchytávat prvotní ráz od nerovnosti, ale pak jej dotlumil do příjemného a decentního zhoupnutí (v režimu Comfort).

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic

Znatelné to bylo nejvíce na špatných silnicích s rychlým sledem větších či menších nerovností či výmolů. Jakoby AirMatic potřeboval zlomek sekundy na to, aby začal pořádně tlumit. Je ovšem také možné, že tohle chování způsobily použité pneumatiky. Fotky v galerii jsme stihli pořídit ještě na letním obutí, ale já už během testu jezdil na zimních gumách. Hodně by mě tedy zajímalo chování auta na letních pneumatikách, případně bez vzduchového podvozku. Snad se nám brzy naskytne příležitost vyzkoušet nějakou další verzi GLC, abychom to mohli prověřit.

Projev vzduchového podvozku nikdy nebyl nepříjemný, jen to například už dříve zmiňované Audi Q5 umí lépe. Pokud se později neukáže, že na vině skutečně byly hlavně pneumatiky, tak bych zvažoval, zda má sada Engineering za 85 tisíc smysl. Už jen kvůli té natáčecí zadní nápravě bych ji ale v konfigurátoru pravděpodobně zaškrtl.

A ještě než se přesunu k další části, zmíním spotřebu paliva. K výrobcem udávaným 5,5 litrům na 100 kilometrů jsem se nedostal, týdenní ježdění jsem podle palubního počítače zakončil s průměrem 6,7 l/100 km. Když jsem si auto přebíral k testu a nuloval počitadlo kilometrů, přede mnou někdo ujel téměř 1.300 kilometrů s na desetinu litru stejnou spotřebou. Nutno však přiznat, že jsem se jen výjimečně pokoušel o vyloženě úspornou jízdu, většinou jsem si užíval obratnost auta a jezdil spíše svižně.

Trocha digitálu

Před závěrem testu zmíním pár věcí o digitální výbavě v autě. Například navigační systém (sada navigace MBUX Premium) byl i díky velké obrazovce na středovém tunelu krásně přehledný a dojezdové časy počítal spolehlivě, takže jsem se obešel bez Google Maps, ke kterým se většinou v rámci CarPlay uchýlím.

V testovaném autě se navíc pro navigaci připlácelo za rozšířenou realitu (11.887 Kč), která například při dojezdu ke křižovatce přepne z mapových podkladů na výstup z čelní kamery a do obrazu promítne grafické instrukce k průjezdu. Například taková Škoda Enyaq iV tohle umí dělat promítnutím grafiky na čelní sklo, což je mnohem intuitivnější a člověk to nemusí hledat na obrazovce a snažit se rychle porovnat obraz se situací před sebou. Tuhle fičuru jsem tedy nakonec vypnul a nepoužíval.

Fajn nápad je zobrazení záběru z čelní kamery při příjezdu k semaforům. Pomůže to v situacích, kdy se člověk musí na místě řidiče zkroutit, aby dobře viděl na semafor. Krom toho umí auto dávat i praktické tipy, například při zastavení v zácpě vyskočí na obrazovce infotainmentu připomínka, aby řidič nezapomněl nechat volnou uličku pro průjezd vozidel záchranných služeb. I tyto funkce jsou vypínatelné.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic

Auto s řidičem komunikuje v češtině, a to včetně hlasových pokynů, které však nebyly vždy jednoznačné, případně u navigace sem tam zahlásily odbočku příliš pozdě. I když zrovna s tímhle se sem tam potýká snad každá navigace. Zrovna u těch navigačních pokynů by se mi ale líbilo, kdyby byly stručnější a obešly se bez zbytečných slůvek jako „prosím“. Stačí, aby mi auto stručně řeklo, kam zabočit, nemusí to prokládat zdvořilostmi. Možnost jejich vypnutí jsem nenašel.

Obecně MBUX pracoval rychle a spolehlivě, takže si nemůžu stěžovat. Jak jsem už několikrát psal u infotainmentů Audi, výhradně (nebo z velké části) dotykové ovládání není optimální řešení, ale dá se udělat tak, aby bylo funkční a nadměrně neobtěžovalo zbytečnou komplikovaností. To je naštěstí případ i MBUX v novém GLC. Jen jednou se mi stalo, že se obraz rozsypal a bylo nutné systém restartovat. To se mi ale stává i v jiných autech.

Závěr


Cena a konkurence

Nejlevnější Mercedes-Benz GLC nové generace u nás pořídíte se zážehovým mild hybridem 200 4Matic za 1.414.490 Kč, zatímco testovaný vznětový mild hybrid 220 d 4Matic je jen o pár desítek tisíc dražší a stojí 1.462.890 Kč. Jak je u prémiových značek zvykem, cena rychle roste nahoru s tím, jak začnete zaškrtávat položky příplatkové výbavy. Té v našem případě bylo za 626.868 Kč, takže se z necelého milionu a půl staly 2.089.758 Kč.

Ještě pro zajímavost v kontextu neustále zdražujících aut uvedu, že když jsme naposledy testovali předchozí generaci GLC, šlo také o motorizaci 220 d 4Matic. Bylo to v polovině roku 2020 a tehdy cena začínala na 1.271.710 Kč. Jak si ale stojí ve srovnání se stávající konkurencí? Například rovněž mild-hybridní BMW X3 xDrive20d (140 kW + 8 kW) stojí 1.437.800 Kč. Stárnoucí Audi Q5 v provedení 40 TDI quattro (150 kW) stojí minimálně 1.400.900 Kč.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic

Závěr

Říkal jsem to hned v úvodu a opakuji to i v závěru. V Mercedesu-Benz GLC se pojí hned několik věcí, kterým bych se při nákupu auta snažil vyhnout. Jde o osobní preference, z nichž objektivních je jen několik. Musím však říct, že nové GLC dokáže přesvědčit. Je dostatečně prostorné, kvalitně zpracované, s pohodlnými sedadly a cenově se vyrovná konkurenci.

V testované specifikaci navíc moc pěkně jezdí, a to i díky zatáčecí zadní nápravě. Vzduchový podvozek má v tlumení nerovností drobné nedostatky, ale nedá se vyloučit, že k projevu přispěly i použité zimní pneumatiky. Krom toho tlumí pěkně a umí se i komfortně pohupovat, zatímco karoserii drží v zatáčkách pod kontrolou.

Motor má dostatek síly a je dobře sladěn s převodovkou. Mild hybrid svou činností neobtěžuje, jen jezdí za 6,7 l/100 km. Při snaze o úspornou jízdu se dá dostat na dohled šesti litrů a dokážu si představit, že s letními pneumatikami bude hodnota ještě o něco lepší. Během testu se ale k oficiálně udávané spotřebě nepodařilo dlouhodobě dostat.

Testovaná specifikace také pozlobí obtížnějším nástupcem přes široké prahy, které špiní kalhoty, nebo horším přístupem na zadní sedadla v úzkých prostorách. Až na několik nedostatků je ale GLC 220 d 4Matic velmi povedené a charismatické auto, které rozhodně stojí za zvážení. Jen se zároveň zkuste projet i s technicky spřízněným céčkovým kombíkem, abyste zjistili, jestli skutečně potřebujete SUV.

Nejlevnější verze modelu 1.414.490 Kč (GLC 200 4Matic)
Základ s testovaným motorem 1.462.890 Kč (GLC 220 d 4Matic)
Testovaný vůz bez příplatků 1.462.890 Kč (GLC 220 d 4Matic)
Testovaný vůz s výbavou 2.089.758 Kč (GLC 220 d 4Matic)

Plusy

  • Dobře sladěná pohonná soustava
  • Skvělá natáčecí zadní náprava
  • Kvalitní zpracování
  • Pohodlná sedadla
  • Dobře odhlučněný motor  

Minusy

  • Široké prahy AMG balíčku špiní oblečení
  • Horší přístup na zadní sedadla v úzkých prostorách
  • AirMatic má drobné nedostatky v tlumení nerovností
Zobrazit celý článek
Filip Melich
Diskuze (96)

Doporučujeme

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic
Cena základní sestavy 1 462 890 Kč
Výbava základní sestavy Sada komfortních funkcí zrcátek, ovladač Dynamic Select, bederní opěrky na předních sedadlech nastavitelné ve 4 směrech, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, zrcadlení obrazovky chytrého telefonu, multimediální systém MBUX s rozšířenými funkcemi, sada navigace MBUX Premium, středový airbag atd. Kč
Cena testované sestavy 2 089 758 Kč
Výbava testované sestavy Sada AMG Premium Plus (316.123 Kč; velký balíček výbavy a exteriérových doplňků), 20palcové slitinové disky AMG (25.909 Kč), metalíza – modrá Spectral (24.689 Kč), tažné zařízení s ESP pro stabilizaci přívěsu (29.718 Kč), sada Night (13.717 Kč), ozdobné výplně interiéru – hnědé dřevo jasanu s vysokým leskem (10.364 Kč), syntetická kůže Artico v kombinaci hnědé Sienna a černé (4.574 Kč), sada jízdních asistentů Plus (74.067 Kč), surround soundsystém Burmester 3D (30.785 Kč), rozšířená realita pro navigaci multimediálního systému MBUX (11.887 Kč), sada Engineering (85.039 Kč; vzduchové odpružení AirMatic, natáčecí zadní náprava). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 145 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 1800 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.5
Emise CO2: 145
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 620 / 1680
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2000 / 550
Rozměr pneu: 285/40 R20
Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4716
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1640
d) rozvor (mm): 2888
e) rozchod vpředu (mm): 1627
f) rozchod vzadu (mm): 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Mikesus
9. 1. 2023 10:56
Re: Tenhle diesel
Myslel jsem tím převodovku. :-[]
Avatar - Mokrous
8. 1. 2023 19:35
Re: Tenhle diesel
Aha! Tak já tu váhu vyčetl z recenze, takže zase blbě :D :D :D
A myslel jsem, že máš ZF8.
Pašyk mi váží prakticky stejně. 1690kg.
Ono v CH, A, FR... se musí dodržovat a jezdí se tam v klidu a tak spotřeba vs tempo vychází krásně. Jen to D to zvedá a CZ zase zpomaluje :-!

Ale to jsou zcela jiná auta... Ty máš 2,5x větší výkon a zábavu. Já to mám jako volbu rozumu pro přesuny z A do B při rozumné dynamice, komfortu, prostoru a nákladech.

Někdy si vyfotím něco z dálnic, když si vzpomenu, abych věděl, co mi to žere tam. Já to samostatně ještě nezkoušel.
Avatar - speedfred
8. 1. 2023 19:08
Re: Tenhle diesel
Áno QV ale manuál a na zimakoch. Cesta z Fr, Ch,De, A, Cz.Boli v tom nejaké Alpské priesmyky + zrýchlené prelety po diaľnici a toto je výsledok.
https://i.imgur.com/7WtSMLn.jpeg
Neviem koľko váži Pašik ale tomuto ukázala váha 1680Kg.
Avatar - Mokrous
8. 1. 2023 16:10
Re: Tenhle diesel
Tvl, jako fakt 500PS benzín? Tak to je teda něco... To je z říše snů.

Ty máš předpokládám ARG Quadrifoglio, 503 koníků? Hmmm. No ale zase vezmi fakt, že to máš o 150 kg lehčí, než B8 Var. a máš skvělou aerodynamiku a motor si jen ševelí v tomto tempu na 8.st.
Kudy jsi to jel? Zase pokud to bylo skoro celou dobu předpisovou jízdou po dálnici..., tak to asi není zázrak. Pokud to je mix 50/50 s okreskou, tak je to neskutečný. Ale to je asi blbost, protože běžně to prej bere 10-15/100.
Takže to muselo spíš bejt po dálnici a předpisově a hodně nudně.

To já musel kdysi 1.4 manuál drtit jako sviň. :-! Našel jsem jednu starou fotku, když jsem jel s benzínovým Golfem na Ostravsko přes Mohelničák atd.. a trochu jsem pospíchal a taky jsem pak čuměl na poměr rychlost a spotřeba a udělal si fotku. Ale nebylo to až v cíli, ale někde po cestě ještě na dálnici. V cíli už nebyl čas a kleslo by to.
Takže start byl normálně pomalu ve městě a ohřívání motoru a postupně zrychlování a pak někde před sjezdem z dálnice jsem si to cvakl za jízdy.

https://photos.google.com/…AjRc2rsIGyNMVdSi
Avatar - speedfred
8. 1. 2023 15:39
Re: Tenhle diesel
Čo potom povieš na toto. 500PS benzín keď už vyťahujeme pindíka. https://i.imgur.com/XybjuIa.jpeg