Novinky
- ROTAČNÍ MOTOR ROZŠIŘUJE ZÁŽITEK Z JÍZDY NA ELEKTŘINU
- dodají majitelům pocit hrdosti na to, že vlastní vůz osazený rotačním motorem
To je wow skvělé přece. A vy se tady přízemně zabýváte obrovskou spotřebou...
😄 😄 😄 😄
- dodají majitelům pocit hrdosti na to, že vlastní vůz osazený rotačním motorem
To je wow skvělé přece. A vy se tady přízemně zabýváte obrovskou spotřebou...
😄 😄 😄 😄
neco je spatne
bud wankel zere jak prokopnutej, o cemz pochybuju, protoze jinak by tam dali jinej motor
nebo nadrz je vyrazne mensi
nebo dojezd vyrazne vetsi
bud wankel zere jak prokopnutej, o cemz pochybuju, protoze jinak by tam dali jinej motor
nebo nadrz je vyrazne mensi
nebo dojezd vyrazne vetsi
Ježiš nereaguj na Humus Sakra !!! On/ona, nejspíše ono je splachovací.
Pokud na"to" reaguješ, dáváš mu prostor ke trpné exhibici ...
Pokud na"to" reaguješ, dáváš mu prostor ke trpné exhibici ...
V textu se píše, že na elektriku ujede až 80 km ve městě, se spalovacím motorem a 50l nádrží prodlouží dojez až na 600 km.... To znamená: 600-80=520km při 50 litrové nádrži ro znamená spotřebu 9,6 l/100km... to se mi nějak nezdá. To by bylo levnější provozovat ameriku s V8... I kdyb to by, že prodlouží dojezd o 600 km, je to celkem 680 km a pak by spotřeba odpovídala 7,3 l/100 km, to také není nic moc 😒
Skromná, typicky japonská rodinka z promo fotek na mne udělala takový dojem, že to jdu hned objednat. O pohon mi až tak nejde, základem je primární emoce a tu prostě mám.
Mazda to vždy spraví tak, že sa teším čo prinesie a potom to to stojí za h... Ako fakt, prečo nemohli spraviť niečo ako BMW i3 REX? Nezmestilo sa im to tam alebo kde je problém? Takto vlastne vytvorili len ďalší plug-in hybrid, ale zase oveľa zložitejšie než konkurencia. Oceňujem aspoň možnosť DC nabíjania, ale nechcem vidieť cenu. Ak bude ten dojazd 85 km reálny, možno zmením názor.
Ja som totiž fakt čakal, že ten extender má pomôcť vyriešiť kritizovaný nízky dojazd, ale oni ešte o polovicu zmenšili batériu. To už fakt tam mohli dať full-hybrid od Toyoty a bolo by. A toto inak píšem ako niekto, kto sa už prešiel s plug-inom CX-60 a bol z neho sklamaný. Tu to ešte zaklincujú Wankelom. Držím stále Mazde palce, ale už nie som presvedčený o jej skvelých rozhodnutiach.
Ja som totiž fakt čakal, že ten extender má pomôcť vyriešiť kritizovaný nízky dojazd, ale oni ešte o polovicu zmenšili batériu. To už fakt tam mohli dať full-hybrid od Toyoty a bolo by. A toto inak píšem ako niekto, kto sa už prešiel s plug-inom CX-60 a bol z neho sklamaný. Tu to ešte zaklincujú Wankelom. Držím stále Mazde palce, ale už nie som presvedčený o jej skvelých rozhodnutiach.
Stealtha jsem měl docela rád, dokud testoval auta. Pak mu nečekaně hráblo, začal zuřivě propagovat spotřebiče, povyšovat se a všechny okolo urážet a po čas zase různě otáčet a kličkovat a lítat od zdi ke zdi. Už mne ten člověk nezajímá. Stejně jako mne nezajímá, co si myslí defekt jako ty.
Ano jistě, známka vyzrálosti je machrování co všechno mám a jak neřeším love a jak jsou ostatní *** a já jim to dokážu. A udělat si na to extra kanál. Jojo, to jsou ty pravé hodnoty.
Taky mi to přijde v pohodě a i cena OK. Je to samozřejmě pořád spíš stylovka než nějaké megapraktické auto, ale minimálně takto na papíře to zatím smysl dává. A i ten wankel by tam měl vydržet (eliminace studených startů, příhodné otáčky, malý nájezd).
Ano, městský prcek nemusí mít velkou, těžkou, drahou a neekologickou baterku, ale na nějaký nouzový dojezd mít rezervu není špatné.
Naopak uz se v historii prokazalo, ze range extender byl slepa cesta.
Pochybuju, ze na tom Mazda neco zmeni.
😄
Co je spatne? Zustava vetsina nevyhod ICE.
Nespolehlivost (kterou je wankel prosluly), narocnost na udrzbu a emise (souvisi s nespolehlivosti).
Pochybuju, ze na tom Mazda neco zmeni.
😄
Co je spatne? Zustava vetsina nevyhod ICE.
Nespolehlivost (kterou je wankel prosluly), narocnost na udrzbu a emise (souvisi s nespolehlivosti).
No presne, s V8 si predĺžiš dojazd hocikedy 😁
V generátore z jedného litra vyrobíš cca 2.5 - 3 kWh elektriny - pri 50l to je 125 - 150 kWh. Možno mínus nejaké dobíjacie straty.
Tak čakal by som väčší dojazd ako 520 km z generátora + 80 km z baterky. 😲
Ale takto to píšu aj na zahr. weboch.
V generátore z jedného litra vyrobíš cca 2.5 - 3 kWh elektriny - pri 50l to je 125 - 150 kWh. Možno mínus nejaké dobíjacie straty.
Tak čakal by som väčší dojazd ako 520 km z generátora + 80 km z baterky. 😲
Ale takto to píšu aj na zahr. weboch.
No to bude klasika auto.cz. Proč by mělo mít elektro větší nádrž než třeba MB C v základu.
To ale platí u prvních 100km když bude ta baterie nabitá a spotřeba bude jen ten 1l a to v komb režimu wltp. Na dálnici při 140 to bude celá baterie+5-6l benzínu čili i s Bmw M5 😁 by to bylo levnější
https😐/www.youtube.com/watch?…
Harmonogram ke včerejší zaručené premiéře... To jen kdyby někdo zase nevěděl...
Harmonogram ke včerejší zaručené premiéře... To jen kdyby někdo zase nevěděl...
víš to čemu ty řikáš (z neznalosti) HRÁBLO = to je v naší řeči ZNALOST a POZNÁNÍ a ZKUŠENOST = no NIČÍM z toho bohužel evidentně nedisponuješ
MOŽNÁ bys moh alespoň tu zkušenost ZKUS klidně "jen" postarší https😐/www.tesla.com/cs_cz/model3
NEZÁJEM o (lepší) znalosti zkušenosti = no tady TI VĚŘÍM (to je rozšířené, včetně toho urážení těch co TI UTEKLI právě tou znalostí a zkušeností. Snazší je holt asi NEZÁJEM než opak 😐
Došel DÁL NEŽ JÁ takže UŽ HO NECHÁPU tak HO ODSOUDÍM = jj osud MILUJE ČERNÝ HUMOR
MOŽNÁ bys moh alespoň tu zkušenost ZKUS klidně "jen" postarší https😐/www.tesla.com/cs_cz/model3
NEZÁJEM o (lepší) znalosti zkušenosti = no tady TI VĚŘÍM (to je rozšířené, včetně toho urážení těch co TI UTEKLI právě tou znalostí a zkušeností. Snazší je holt asi NEZÁJEM než opak 😐
Došel DÁL NEŽ JÁ takže UŽ HO NECHÁPU tak HO ODSOUDÍM = jj osud MILUJE ČERNÝ HUMOR
To je pak celkem k ničemu. Za 6,6 pojedeš s kdejakým autem. Nemusíš tam mít mraky blbostí navíc a cena by byla znatelně nižší.
Tesly jsou celkově nesmyslná auta zatěžující životní prostředí a svojí extrémně vysokou váhou ničí silnice, emitují několika násobně vyšší množství z pneumatik i z brzd.
Proti Teslám je MX-30 s Wankelem velice zelené řešení.
Proti Teslám je MX-30 s Wankelem velice zelené řešení.
Potřebovali to o tu polovinu baterie odlehčit a zlevnit a taky potřebují, aby to na ten spalovák alespoň občas jezdilo. Tohle není auto na dálkové přesuny, takže s původní baterií by se nakonec mohlo stát, že zákazník se sice bojí malého dojezdu (180 km, nebo kolik to bylo), ale ve výsledku se ukáže, že ten prodlužovač spustí jednou za uherský rok...
malá baterka, která bude neustále vybíjená a nabíjená bude mít hodně krátkou životnost. Wankel taky životností neoplývá. Celkově nesmyslné auto. Lepší rovnou koupit Teslu model Y ...
Súhlas, čisto elektrická MX_30 je nonsens, tá pidibaterka umožňovala len minimálny dojazd (plne nabitá mi ukazovala tuším 178 km) a jazda s ním bola celkom stresujúca. S polovičnou baterkou už bola na úrovni, kde spaľováku svieti rezerva a človek hľadá pumpu.
Spaľovák ako predložovač dojazdu je rozumné riešenie a (papierových) 600 km je už fajn. Trošku síce mám nedôveru voči Wankelu všeobecne (v minulosti to neboli autá zrovna známe spoľahlivosťou a dlhou životnosťou), ale v tomto špecifickom nasadení by som to nezatracoval.
Spaľovák ako predložovač dojazdu je rozumné riešenie a (papierových) 600 km je už fajn. Trošku síce mám nedôveru voči Wankelu všeobecne (v minulosti to neboli autá zrovna známe spoľahlivosťou a dlhou životnosťou), ale v tomto špecifickom nasadení by som to nezatracoval.
takže ODSUD vítr FOUKÁ obyčejná ZÁÁÁVIST 😲
No to je v kombinaci NEVÍM NEZNÁM NEROZUMÍM a NEMÁM PRAXI dost BLBÝ
No to je v kombinaci NEVÍM NEZNÁM NEROZUMÍM a NEMÁM PRAXI dost BLBÝ
Meleš teda dobrý kraviny. Koukám že o tom víš úplný houno a ještě o tom moralizuješ. Dozvdělej se. :-!
O prodlužovači dojezdu se můžeme bavit, kdyby se jednalo o EV. Tohle je plugin hybrid, který ten spalovací motor mít musí. Podobně (ne stejně) jako je tomu u Hondy HR-V.
Oni se ale v Mazdě CHTĚJÍ odlišit od konkurence. Možná že to není úplně dobré řešení, ale kdo jiný má v autech Wankela?
Pochybuji, že to po vybití týrá baterii dobíjením. Ta bude spíš klasicky přicmrndávat při akceleraci, aby to nějaký slušný výkon mělo stabilně.
No hlavně není v pořádku výkon toho ICE, 55kW bude v reálu díky ztrátám v řetězci generátor-baterka-elektromotor dodávat řidiči tak 44kW a ten bude po vybití baterie, která stačí tak na 60km a v zimě ani to ne, tlačit bednu o váze cca 1,7 tuny, no to je dílo. Myslím, že za mega je dnes na trhu dost daleko schopnějších PHEV.
Tak ono to vlastne je plugin hybrid, lebo spaľovák a malá baterka. Čo na tom, že kolesá poháňa elektromotor (to robí aj v Civicu), dôležité je, že je tu spaľovák s vľkou nádržou a malá baterka.
Väčší problém je ale to, čo naznačili kolegovia hore, t.j. tá spotreba/efektivita. Neviem síce, ako je to s účinnosťou, ak benzín nepoháňa kolesá, ale výsledok je taký, že auto na 50 l benzínu a 17 kWh elektriny prejde len 600 km. A to je zúfalo málo. Mal som jedno auto s 50 l nádržou a na nádrž spravilo tých 600 km. Bez ďalšieho (elektromotora, baterky). A to išlo o dvojlitrový benzín s 230k. Tu máme 0,8l benzín s výkonom 75k, ktorý ale žerie viac. A to nie je v poriadku.
Väčší problém je ale to, čo naznačili kolegovia hore, t.j. tá spotreba/efektivita. Neviem síce, ako je to s účinnosťou, ak benzín nepoháňa kolesá, ale výsledok je taký, že auto na 50 l benzínu a 17 kWh elektriny prejde len 600 km. A to je zúfalo málo. Mal som jedno auto s 50 l nádržou a na nádrž spravilo tých 600 km. Bez ďalšieho (elektromotora, baterky). A to išlo o dvojlitrový benzín s 230k. Tu máme 0,8l benzín s výkonom 75k, ktorý ale žerie viac. A to nie je v poriadku.
píšou spotřebu na 100 km 1l a dojezd na elektřinu 85 km. Takže na 1l by to mělo ujet 15 km, což je asi 6,6 na 100. To už by myslím šlo, míň bych rozhodně nečekal, spíš víc. Vzpomeňme na BMW i3, tam ten motocyklovej motůrek taky žral jako prokopnutej...
Není to nijak výhodné nebo převratné řešení. Za cenu, že není potřeba převodovky nebo řešit zásadně výkon spalovacího motoru nebo se trápit u nabíjecího stojanu, přibývají ztráty z konverze energie a skutečnost, že vozíme oba pohony a že provoz nevychází, v tomto případě, nijak moc levně.
Výhody a nevýhody Wankela jsou notoricky známé a zde tisíckrát rozpitvány a to platí i pro režim v nejvýhodnějších stálých otáčkách. Každý si může dohledat, kdo to neví. Nakonec je dostatečně vypovídající, že 70 let po vynálezu motoru je jeho využití velmi malé, prakticky nulové jak v autech, tak jako stacionární pohonná jednotka.
Mazda ho bere jako svůj - řekněme nepřesně - imagemaker, když už za ta dlouhá léta v projektu utopila skoro marně strašný prachy.
Jen další podivné auto s podivným - ale ne převratným pohonem -, s jakýmisi výhodami, které se podaří s úspěchem využít jen malé hrstce uživatelů, kteří ještě musí být fanoušci přinafouklého trojúhelníku. Za odměnu dostanou ještě výhodu podivných zadních dveří. https😐/www.auto.cz/…zeni-bez-wankela?…