Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI DSG 4Motion – Silný elegán

Do parády jsme vzali jeden z nejstylovějších Volkswagenů – model Arteon s karoserií Shooting Brake. Dorazil v nejvyšší výbavě a s nejsilnější benzínovou motorizací mimo vrcholnou verzi R. 
Zpět na článek
15. 1. 2023 19:54
15. 1. 2023 20:48
15. 1. 2023 20:11
15. 1. 2023 21:18
15. 1. 2023 23:38
16. 1. 2023 08:28
16. 1. 2023 13:46
16. 1. 2023 16:42
15. 1. 2023 21:28
15. 1. 2023 21:37
15. 1. 2023 21:50
15. 1. 2023 21:58
15. 1. 2023 22:18
15. 1. 2023 23:05
16. 1. 2023 06:53
16. 1. 2023 13:26
16. 1. 2023 14:40
16. 1. 2023 06:04
16. 1. 2023 06:32
16. 1. 2023 07:15
16. 1. 2023 12:34
16. 1. 2023 13:28
15. 1. 2023 22:49
16. 1. 2023 08:11
16. 1. 2023 12:26
16. 1. 2023 16:43
16. 1. 2023 14:55
16. 1. 2023 19:29
16. 1. 2023 21:42
17. 1. 2023 07:10
16. 1. 2023 13:33
16. 1. 2023 12:31
16. 1. 2023 12:50
16. 1. 2023 13:00
16. 1. 2023 13:36
16. 1. 2023 13:47
16. 1. 2023 14:45
16. 1. 2023 15:12
16. 1. 2023 08:15
16. 1. 2023 09:00
16. 1. 2023 09:22
Avatar - 3_diamanty
15. 1. 2023 19:54
Dokonalost
Spolu s touaregom u mna dva naj vwageny .... na arteon este raz budeme spominat ked skonci... taky paradny kusok uz vw mat nikdy nebude...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jenik3
15. 1. 2023 20:48
Re: Dokonalost
Otázka do pranice:v textu jsou uvedeny ceníkové ceny. Dáváji prodejci slevy na arteon?
16. 1. 2023 12:03
Re: Dokonalost
Naštěstí dávají. Ceníkově se Arteon nepodbízí a je to i dobře pro nás majitele, není jich alespoň moc. Ale pěkná sleva se dá v pohodě vyjednat a tak je pak srovnání s BMW a nebo MB úsměvné. Ty skutečné ceny u prémie jsou pořád někde jinde a to se většinou srovnává menšími auty.
16. 1. 2023 12:06
Re: Dokonalost
Jasně, že dají... srovnání s prémií je mimo.
16. 1. 2023 20:54
Re: Dokonalost
Nedavaji.. Tezce se zdrazovalo a jeden velky prodejce mi dokonce nechtel ani dat nabidku bo se zrovna menili ceniky..
Avatar - hugino
15. 1. 2023 20:11
Arteon SB
Za mňa paráda až na tú cenu takže tam ako aj bolo napísané si už človek vyberá z tohoto https://www.sauto.cz/…ridy-c/184495592 alebo tohoto https://www.sauto.cz/…ada-3/181742195.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
15. 1. 2023 21:18
Re: Arteon SB
Ne, nevybírá, v reálných cenách si Arteon pořád drží od prémie odstup. Kdyby nedržel, tak by nebylo myslitelné aby u nás byl třetím nejprodávanějším modelem střední třídy (za supem a pašíkem s velkým náskokem na zbytek pole), který prodá víc aut než 3er, C klasse a třeba Insignia dohromady (abych jmenoval modely se slušnými prodeji v ČR).
15. 1. 2023 23:38
Re: Arteon SB
Rozdíl tam je, nicméně v cenách 1,8 mil už je tak malý, ze už si mainstream stěží obhajis. Arteonu za tuhle cenu se prodá par ks, většina bude vyrazne levnější, protože v téhle cenově kategorii už si většina lidi koupi prémii.
Avatar - Emel
16. 1. 2023 08:28
Re: Arteon SB
Kdy naposled šla v ČR objednat Insignia? Mainstream bohužel už pole vyklidil... :-(
Avatar - Ham.
16. 1. 2023 13:46
Re: Arteon SB
To netuším, ale ve statistikách prodejů je za loňský rok 227 Insignií.
Avatar - Emel
16. 1. 2023 16:42
Re: Arteon SB
Jo, skončila nějak v průběhu roku... taky přesně nevím kdy. Ale prostě Mondeo i Insignia jsou pasé, zbyla kromě koncernu ještě ohlodaná 508, od začátku omezená Camry a končící (ale pořád zajímavá) 6.
No nic, to ne že bych s tebou nesouhlasil, jenom prostě ta střední třída vypadá jak vypadá.
15. 1. 2023 21:28
Cho cho cho
Tesla je po vyraznem zlevneni najednou silnym souperem...

Zhruba za cenu tohoto "silneho elegana" VW, muzes mit TMY Performance..

Game Over ICE 8-s

https://www.tesla.com/…cz/modely/design#…

2023

Model Y Performance
Odhad. dodání: led - bře 2023

514km
Dojezd
(WLTP)
250km/h
Maximální rychlost
3,7s
0–100 km/h

PS Jen pro vysvetleni. Tesla kombi nedela. Jedna se o evropske specifikum. Kdo chce u Tesly praktictejsi variantu, sahne po Modelu Y.
Rozbalit vlákno
66
15. 1. 2023 21:37
Re: Cho cho cho
nojo ale servisni zazemi nula, cekas na okno mesice. Wltp je jedna vec, ale u ev to muze klesnout na polovinu. No a pak Tesla ovladani, interier jo a propo kuze je hadam u tesly kozenka. Arteon muze mit nappu pokud vim…
15. 1. 2023 21:40
Re: Cho cho cho
S kuzi hadas spravne.
Tesla je vegan. :yes:

Servisni zazemi nula je zavadejici.
https://www.tesla.com/cs_cz/service
https://www.tesla.com/…Czech%20Republic

A dojezd? Ano, podobne jako u spalovaku, kdyz pojedes rychle, bude to zrat vic. :-)
15. 1. 2023 21:50
Re: Cho cho cho
vegan kuze mi do auta nesmi, kozenku mam akorat v bagru

zazemi mluvim o konkretnim kuse prodanym u nas, uz dva mesice na celni sklo, zazemi nula

2,0 tsi 206kw stylem jako tesla aby ujela 500km bude zrat 6l a dojezd daleko za 1000km. Bezne 10 a dojezd 600-700km. TMY ma co 70kwh? V desti mrazu libovolne nahrad na dalnici to bude max 250km. Kecy o spotrebe jsou akorat tvuj fanatismus. Uz jim aspon funguje adaptivni rizeni kdyz nedodrzujes rychlost nebo se te ta plecka porad snazi vychovavat? Jo a uz to konecne ma
svetla?
15. 1. 2023 21:54
Re: Cho cho cho
Heled, kdy uz konecne pochopis, ze pro nekoho stale muze byt lepsim autem Arteon?
A pro nekoho zase TMY?

Wtf

A kdy prestanes omilat 1.000km???
Ja jel tisic km v kuse naposled pred sesti lety!
15. 1. 2023 21:58
Re: Cho cho cho
muze, proto se tmy prodava ve vysledku velmi dobre. Mimochodem teda viz ev database dalnicni zimni dojezd ma lepsi i i4, naskok Tesly v dojezdech mizi, viz ix vs tmx.
Co mi fakt vadi je ten ev fanatismus tady, proste totalne nekriticky mysleni. Neschopnost uznat ze aktualni ev maj svoje limity. Na druhou stranu kdybych si mel vybrat jestli snaset nefunkcni infotaiment oktavky a poslouchat duneni nebo se nechat vychovavat od muska tak fakt nevim co si vybrat. Za skoro 2
mil bych o teslu nebo arteona ani nezavadil a koupil si hotovy a dodelany auto
15. 1. 2023 22:01
Re: Cho cho cho
Kdo neuznava limity EV???
Ja znam limity EV jako majitel mnohem lip nez ty!
Od kdy se rika znalostem fanatismus?

Ano, EV database ma velmi realne udaje.
:yes:
Koho presne srovnavas. I4 s TMY?
Muzes to rozvest?
15. 1. 2023 22:18
Re: Cho cho cho
tmy perf 185 mil na ev d nejmin, i4 50
195. Cena realne stejna a jizdni vlastnosti stejny. Plus mas slusny auto a ne nedodelek kterej neumi ani ukazat realnej dojezd. Tvl to je jako srovnavat osla a auto.

Znalosti tu rikas ty a ten druhej svejm pocitum a dojmum a stavis se nad ostatni. Ti to ale maji jinak. A to je presne tech 1000km, ale i mnohem kratsi cesta je treba pro me s ev zatrest. Vubec nejde o 1000km, jde o plnej den prace a 400km sviznej (nebo s vozejkem, praci atd). A pak mrznuti nekde na dalnicnim stojanu a stahovanim aplikaci nebo snasenim cen jako za v8 v pickupu. Tohle se proste prehlizet neda. A to porad mluvim o autech za cenu aspon toho testovanyho arteonu, co je pod tim je nepouzitelna hracka pro nekoho kdo jezdi dal nez na roh na kafe. A tohle nejsou znalosti ale fakta. Nebo musis bejt ochotnej cilene prehlizet vysokou cenu za mensi auto.

Proste proberte se tady uz, ev neni jedina cesta a roky tomu tak nebude. Pockej ted to vyplavava u tesly, v urcitej okamzik se krivka poptavky po ev vyrovna s nabidkou coz se u tesly mozna prave deje a dojde na lamani chleba. U nas by stacilo nepalit v letnich mesicich uhli a udelali bychom pro prirodu vic nez zrusenim vsech spalovacich motoru u nas
15. 1. 2023 22:40
Re: Cho cho cho
Nemel bys s i4 srovnavat TM3??

Wtf uz zase ta fobie z nabijeni. :D

Prober se ty.
Ano, EV neni jedina cesta. At si kazdy kdo chce koupi Arteona.

PS Kdybys to nahodou nevedel, u nas se utlum uhli planuje!!!!
https://oenergetice.cz/…dstavit-pocerady
Uvažované datum konce využívání uhlí v Česku v roce 2038
15. 1. 2023 23:05
Re: Cho cho cho
tm3 perf min 205 mil, naskok smaznej. Spokojenej?

Jaka fobie, opet fakta. Viz cena pre, viz cena skoro euro na mercedes me. Ale ty ses fanatik a nevadi ti to. To je jako kdyz nakopiruju aktualni platnej cenik a nejakej polode*il mi tu napise ze ma elektriku levnejc a tudis ev je nejvic…

Ja to tu aspon na rozidl od tebe netapetuju ev pod kazdy auto. To ze pro tebe je vyhodny ev je vec jedna, pro nekoho arteon.
Planuje se utlum uhli, planuje se zakaz spalovacich aut a taky se planoval prechod na levnej ruskej plyn. Kam to vede vidi snad kazdej kdo neni budto uplne blbej a nebo fanatik. Otazka neni centralni planovani, ale kazdej si musi zvazit, jestli je nutny kupovat elektrinu v cervenci na ohrev vody nebo beh klimatizace.. A ne spolehat na to, ze to za tebe vyresi omezeni tezby uhlu
15. 1. 2023 23:12
Re: Cho cho cho
Tys to smichal jak pejsek s kocickou.

Zkus se priste drzet jednoho tematu. ;-)

Dobrou

PS Naskok Tesly bude smazanej, az bude mit jiny auto se stejnou nebo MENSI baterkou dojezd stejny nebo VETSI. ;-)
16. 1. 2023 06:29
Re: Cho cho cho
JJ, to je tak, když někdo slepě vidí jen jednu cestu. ;-)
16. 1. 2023 06:53
Re: Cho cho cho
Zaujímavé je, že keď Ti dám jeden like, naskočia s ním ihneď 2 dislike.
16. 1. 2023 07:00
Re: Cho cho cho
Asi ten troubení umí algoritmy. je vtipné, že si s ním redakce víc než rok neví rady. Asi IT specialisti ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
16. 1. 2023 13:02
Re: Cho cho cho
Ty palce lze pridat tak jednoduse, ze se dost divim ze jich tu nejsou ke kazdemu prispevku tisice.

Maji to udelane tak blbe, ze ty palce muze klidne pridavat treba Seznam nebo Google pri navsteve jejich indexovaciho robota.
16. 1. 2023 13:26
Re: Cho cho cho
Tak napr Seznam ukazuje kto dal :yes: a :no: , rovnako LinkedIn.
Podľa mňa by to pomohlo kvalite diskusnej platformy. Aj keď už asi nikto nejak nerieši. V zásade je to jedno.

Ja zásadne dávam len :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
16. 1. 2023 13:44
Re: Cho cho cho
Nepochopil jsi me - Seznam, Google a ostatni vyhledavace pravidelne prohlizeji webove stranky. Nektere parkrat za rok, nektere parkrat za hodinu, podle toho jak casto se stranky meni.

Bohuzel zdejsi system je udelany tak spatne, ze navsteva indexovaciho robota z nejakeho vyhledavace muze klidne k prispevkum pridat palec nahoru nebo dolu.
16. 1. 2023 14:40
Re: Cho cho cho
Pochopil :)

Len si myslím, že riešením by bolo pri :yes: :no: aj rozpísať zoznam kto ich dal.
Podobne ako je to na Seznam, FB, LinkedIn, Disqus... to by vylúčilo aj indexovacieho robota.
Avatar - JirkaVejrazka
16. 1. 2023 15:02
Re: Cho cho cho
To jo, souhlas.

Mozna jsem se s tim Seznamem a Google trochu unahlil - ted koukam, ze palcovani vyzaduje prihlaseneho uzivatele, takze indexovaci roboti to delat nemuzou. Mea culpa.
Avatar - JirkaVejrazka
16. 1. 2023 13:01
Re: Cho cho cho
To je technicky celkem pochopitelne - palce na strance se nemeni, dokud tu stranku nenactes znovu nebo nedas nejaky palec - pak se nactou aktualni palce ze serveru.

Tobe se to vizualne zda jako ve stejnem okamziku, ale ve skutecnosti ty palce nekdo (clovek nebo neci skript) dal drive - pred par sekundami nebo minutami (mozna i hodinami, pokud jsi tu stranku s diskusi mel otevrenou dlouho).
15. 1. 2023 21:58
Re: Re: Cho cho cho
Tak podla toho nesud zvysok sveta
16. 1. 2023 04:01
Re: Cho cho cho
A proč to se..reš pod každou diskuzi, udělej si s trans patlou svoje stránky a tam se vzájemně masírujte. Jsi otravný až hrůza. K Arteonu něco máš?
Avatar - Ozzman
16. 1. 2023 06:04
Re: Cho cho cho
Já jo, tak dlouho mi ho soused parkuje pred domem, az se mi zacal docela libit :D Ale lift, ne tenhle banán :-[]
16. 1. 2023 06:28
Re: Cho cho cho
Potřebuje tmavší barvu, která skryje ty nepěkné seříznuté plochy blatníků nad výřezy kol. Ale 2,0TSI s 4M si umím představit. ;-)
Avatar - Ozzman
16. 1. 2023 06:32
Re: Cho cho cho
Je to tahle černá, akorát má i černá kola a to my s emelem nemáme rádi :D Bratranec ho má v té zlaté, ta je hezká taky, ale asi bych volil umírněnější odstín, obě jsou pak Rpaketové 206kw TSI.... ale ani jeden mne ještě nesvezl i přes tunu slibů! :D
16. 1. 2023 06:58
Re: Cho cho cho
Černá kola u valné většiny aut nebrat, to souhlas. Jak nesvezl? Ať dá klíčky a nevozí. ;-)
Avatar - Ozzman
16. 1. 2023 07:15
Re: Cho cho cho
No tak jsem to myslel :D Ale upřímě, zas takový lákladlo to pro mne není, to víš VW :D :D Ale vypadá dobře
16. 1. 2023 21:00
Re: Cho cho cho
Vidis.. A ja nemam problem otocit jeden den tisic km tam a druhy den zpet.. Posledni takovou cestu mam za 6:50.. Stacilo dvakrat natankovat..

Jake mas pro mne reseni? V podobě auta prosim..
Avatar - Emel
16. 1. 2023 12:34
Re: Cho cho cho
Běžně 10 asi ano... těch 6 je z říše snů. Jestli je z říše snů i těch 500 pro Teslu takhle těžko říct, spíš bych řekl, že u Tesly bude stačit prostě příznivé počasí a nejet moc rychle, u Arteonu bys kromě eliminace studených startů potřeboval jet fakt ecorallye.
15. 1. 2023 21:53
Re: Cho cho cho
Servisné zázemie je mizerné. Volkswagen nájde servis na každom rohu.
Pri rýchlej jazde žerie každé auto viac. Žiaľ, WLTP má od reality hodne ďaleko, čiže reálny dojazd bude pri bežnej, nie rýchlej jazde, ako tak sledujem články, menší tak o 20%. 400 km namiesto 500, to je docela rozdiel. Umelé koža namiesto pravej, to tiež nie je z pohľadu zákazníka žiadne plus, ale práve naopak.
A nakoniec - porovnávať ako konkurenty Ypsilonku voči Arteonu, to je trochu mimo, nie? Rozdiel dvoch tried.
Že tTesla nemá kombíčko, je v našich končinách jednoznačne handicap, nie akceptovateľná vlastnosť.
S tou konkurenciou zo strany Tesly si ťažko mimo. Porovnaj radšej Teslu S, to je zodpovedajúcejšie auto k Arteonu.
15. 1. 2023 21:56
Re: Cho cho cho
Jake jsou rozmery TMS a jake Arteonu? ;-)
16. 1. 2023 13:28
Re: Cho cho cho
Dĺžka Tesly S je 5 m, Arteonu 4,9 m, Tesly Y 4,75 m.
Avatar - Barrichello
16. 1. 2023 11:56
Re: Cho cho cho
Kdo nemá kůži Connolly je looser :-) :-) :-) :-)
Avatar - Roland Von Wagen
15. 1. 2023 21:51
Re: Cho cho cho
Station wagon je americký vynález. To jen k tomu evropskému specifiku.
15. 1. 2023 22:05
Re: Cho cho cho
Muzes to rozvest?
Treba kde na svete maji kombi vetsi podil nez sedany?
Nebo se tu budeme bavit o historii?

Ja se bavim o soucasnosti. ;-)
Avatar - Roland Von Wagen
16. 1. 2023 03:39
Re: Cho cho cho
Kombi je sice už (nebo zatím ještě) v USA jen okrajovou záležitostí, ale pořád se jich tam prodalo víc, než ypsilonů (našel jsem jen údaje za 2021). K tomu to evropské specifikum a hned je tu celkem zajímavý trh. Ta karoserie má ještě budoucnost a to si třeba u VW uvědomují. Až zelení teroristi definitivně zaříznou ICE, obrátí svůj hněv (a oni ho obrátí, protože z něčeho žít musí) na cokoli, co má střechu mezi autobusem a běžným hatchem. Tesla model 3 station wagon vůbec není nereálná.
15. 1. 2023 22:49
Re: Cho cho cho
Kto bude kupovat benzinove kombi strednej triedy, urcite ho ani nenapadne tesla 3 resp y. Iba tak v tvojich vlhkych snoch
16. 1. 2023 03:59
Re: Cho cho cho
Tak si ji už kup, jsi podobný kafemlejnek jako Hamupatla. Ano, vždy radši Arteon.
16. 1. 2023 07:18
Re: Cho cho cho
Vždycky raději Arteon! Vypadá líp zevnitř i vně, je větší, má kvalitnější materiály, daleko větší dojezd,servis na každým rohu a v nákladech na provoz vyjde stejně jako slavný elektro. 280 kobyl je navíc dost slušně stádo, abych předjel 99 procent aut. Mínusáři krom elektrofanatismu nemají do diskuse nic objektivního přinést.
Avatar - Mikesus
16. 1. 2023 07:21
Re: Cho cho cho
Na predjeti 99% aut nepotrebuju 280 koní :-[]
To uz jsme zase u toho, 300 koní je potřeba aby se člověk vůbec dostal k ceduli konec vesnice co?
16. 1. 2023 08:11
Re: Cho cho cho
prave pro tebe tam je ten 1.5tsi
a nejspis by ti bohate stacil i litrovej trihrnek
Avatar - Mikesus
16. 1. 2023 15:08
Re: Cho cho cho
pro mne ne. ja radsi jezdim kam chci/potřebuju a ne do servisu. Takze tady nemám z čeho vybírat.
Navíc tady bych si ani nevybral, buď manual nebo uskubanej robot. Za těch 1.5M si vyberu auto, kam se aspoň vejde rodina a děti mi nebudou s nadsazkou zvracet při každém přeřazení.
Avatar - Barrichello
16. 1. 2023 11:54
Re: Cho cho cho
200 koní minimum abys vůbec vyjel ze dvorku a 300 koní abys mohl vyjet z vesnice.

Česně tak bratře plukovníku :-)
Avatar - Ozzman
16. 1. 2023 12:26
Re: Cho cho cho
Né každý auto má línou americkou převodovku :-!
Avatar - Barrichello
16. 1. 2023 13:52
Re: Cho cho cho
Mno konkrétně u mě má jedinou americkou převodovku Rolls.

v Chargeru je Mercedesí 5st. a v Jagu je ZF :-)
Avatar - Ozzman
16. 1. 2023 16:43
Re: Cho cho cho
To je narazka na ten Sebring nebo co to bylo :D
16. 1. 2023 14:55
Re: Cho cho cho
Vzhledem k hustotě provozu a vláčkům více aut za sebou mi přijde, že je těch 280 koní tak akorát. Já mám 150 a jedno auto většinou předjedu, ale tři za sebou už většinou ne.
16. 1. 2023 19:29
Re: Cho cho cho
A jsme zase u toho, podle DonVita nepotřebuje nikdo jezdit víc jak 200km za den a stání na nabíječkách je příjemné trávení času vyplněné případně prací. K tomu mu notuje humáč s průměrným nájezdem Evropana za den. Pokud je tu test dieselu dozvím se, že Toyota hybrid by jela levnějc. Ovšem když se to v testu neukáže, tak je tester debil co neumí jezdit. A pokud tu TDI Evo doloží spotřebu táhnutí se stylem tak, jako s hybridní Toyotou, je uznán za lháře. A pokud tu někdo vytáhne 300koňovej benzín, tak mu je vysvětleno, že to není potřeba. Ovšem pokud je to EV, tak jedinej důležitej parametr je sprint 0-100.
16. 1. 2023 21:42
Re: Cho cho cho
Presne :yes: A ešte je k tomu suchý leden :-!
Avatar - Mikesus
16. 1. 2023 22:17
Re: Cho cho cho
Jen reaguju na tne vymysl s lhaním u spotřeby. Najel jsi na vlnu mokrousovo vymyslů? Já ho lhare označil za tu spotřebu, co hodil, že ji má pri rychlostech 160-180, spotřebu jako takovou nerozporuju. Kdyz nekdo pojede klobouk a bude podtacet, dostane se, vždyť to vidíme u ecorallye. Ale tady byla diskuze, že jezdi za 5.1 kdyz jede 160-180. To je ten rozdíl. A odkaz na spritmonitor to dokazuje, pro bezne rychlosti je tech udajne 5.1 pri 160-180 najednou kolem 6.5. To by kazdy musel litat 200+ a to asi tezko, ze? Navic mame tenhle tdi evo v alltracku, a tam jezdi v prumeru za 6.8. Dobře si na to skočil mokrousovi. Koukni sem a je jasné, kdo je lhář.
https://www.auto.cz/diskuse/88328/1

300k opravdu není potřeba, ale to neznamená že se to nevyužije. Zase michas jabka a hrušky.
Nikdy a nikde jsem netvrdil, že někdo nemůže, nesmí nebo nevyužije. Ale potřeba to opravdu není.
17. 1. 2023 07:10
Re: Cho cho cho
A zase, desetinky a desetinky. Vim moc dobre za kolik pojede tdi mam zrovna tu 147kw verzi na dvore a taky vim kolik zere to co mas ty kdys se s tim jezdi normalne (jako se sluzebnim superbem), proto se tem vasim hadkam smeju a je mi to jedno. Co mi jedno neni je fakt, ze 300hp kombi je dobra vec kterou ja potrebuju. Jezdil jsem dva mesice s 200hp 520d a celou dobu mi lezlo na nervy jak to nejede. Ale o to tu nejde, zkus respektovat aspon nekde v rohu pozadavky nekoho jinyho. Ja chapu, ze ty nechces arteona s dsg aby ti v tom neblily deti, ja zas nevidim duvod jezdit nafouklou rav. Tdi evo chce passata a don vito i3 nebo co to ma. A kazdy to auto ma neco do sebe a urcite neni passat v servisu ob den. A ver mi ze bych tu mohl psat o spolehlivosti hiluxu dost.
Avatar - speedfred
17. 1. 2023 11:37
Re: Cho cho cho
Práve máme požičanú 520d kombi a po cca 350km (50% diaľnica a zbytok väčšia metropola+okresky) pri 3 ľuďoch a plnom kufry bola spotreba 5,8 (dlho sa držalo 5,6).
Priemerná rýchlosť 87km/h.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2023 18:04
Re: Cho cho cho
Zapomněl jsi, že byl problém se na tu dalnici dostat, protoze to má málo koní :-[]
Avatar - speedfred
17. 1. 2023 18:59
Re: Cho cho cho
Tak nejako to ide (ani neviem koľko to má PS) ale domov keby som mal kupovať tak jednoznačne s R6 motorom pokiak je.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2023 18:03
Re: Cho cho cho
Chtěl si říct spolehlivost dieselu. O té víme napříč značkami.
S tou nafouklou ravkou jsi toho moc nenajel, protoze to jsou dost odlišná auta. Ale chápu, chceš si kopnout. Mne to netrápí a směru se tomu stejně, jako tvé potřebě 300hp. Jak jsem psal, dnes někteří potřebuji takové auto, aby se dostali vůbec k ceduli konec vesnice.
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2023 07:27
Re: Cho cho cho
Jednoznačně radši Arteon než tu lacinou jebku.
16. 1. 2023 08:19
Re: Cho cho cho
Hele, myslíš, že tesla zlevňuje proto, že má tak skvělej produkt a chce nám udělat radost, že nám ho dá levnějc? :D

Srovnávat Arteona s TM3/Y je mimo mísu. Když už někdo opravdu chce nebo musí mít EV, bude srovnávat spíš s ID, i4..
16. 1. 2023 12:30
Re: Cho cho cho
Musím uznat, že Tesla solidně zamíchala kartama s tím brutálním zlevněním. Možná že v příští dekádě půjde o koupi EV uvažovat :yes:
16. 1. 2023 13:33
Re: Cho cho cho
To je vcelku výstižné. Možno v budúcej dekáde. :yes:
Avatar - Emel
16. 1. 2023 12:31
Re: Cho cho cho
Viz diskuse vedle - Tesla zavřela gap, který byl mezi německými a českými cenami. Tesla 3 v DE pořád začíná na 1,099 (počítáno kursem 25), u nás teď taky. A jo, jak jsme psali někdy na podzim... za tyhle ceny je Tesla už zajímavá... a naopak, i přes výhrady které lze k Tesle mít bude trošku problém obhájit cenu Zoe nebo Enyaqu nebo Mustangu.
16. 1. 2023 12:50
Re: Cho cho cho
Rozhodne je popri konkurencii Tesla aktuálne cenovo veľmi zaujímavá, pre niekoho kto zvažuje EV.
Že to výraznejšie odkloní zákazníkov od Aertonu 2.0 TSI k Tesla Model 3 pochybujem.

PS: Bude zaujímavé vidieť výsledky Tesly 25.1.2023.
- zľava na úrovni 20% presahuje dosahovaný zisk v uplynulých 12 mesiacoch,
- musia za tým byť vážne dôvody.
Avatar - Emel
16. 1. 2023 13:00
Re: Cho cho cho
Zisk je těžké počítat, když v nákladech jsou stavby nových továren a spousta vývoje.

Podle mě by mohlo... jak Zoe v 99% nedává smysl proti Cliu, tak TM3 za mega už je docela racionální volba... ne pro každého, ale už se to jistě odlepuje od těch jednotek procent. Spíš teda proti Passatu než proti Arteonu, abychom ctili karoserii.

Kdybych měl sdílený fleet třeba deseti Passatů, tak bych úplně klidně třeba dva nahradil TM3.
16. 1. 2023 13:36
Re: Cho cho cho
Aerton nie je vo firemnej flotile bežne zdieľané auto. To už niekto dostane na meno/konrétnu pozíciu. Ale rozumiem. Napr keď máš kúpiť 10 zdieľaných Octavii, tak nahradiť pár z nich Teslami prečo nie?

Práveže je ten zisk ľahko spočítať. Ich Odpisy sú cca 3,56 mld USD za 12M a dole tak skoro nepôjdu vzhľadom na pokračujúce investície. Ale nie sú z pohľadu výsledovky až také zásadné ako neefektívna výroba pri rozbehu.
Optimalizácia nových závodov po rozbehu náklady zníži, aj výrazne, ale 20-23% z tržieb to nebude.

Zisk na auto výrazne klesne, idú na to cez objem. A myslím, že musia, lebo dopyt nie je aký čakali. To potvrdzujú aj posuny rozširovania kapacity min v Číne, a uvidíme čo Berlín.

Pre fanúšikov financií detaily: https://www.investing.com/…income-statement
Avatar - Emel
16. 1. 2023 13:47
Re: Cho cho cho
Jo, spíš ta Tesla sedí k Passatu než Arteonu.
Tesla nutně nepotřebuje, aby prodaná auta nějak rychle zaplatila investice. Neměla by prodávat pod výrobní náklady, to je dlouhodobě neudržitelný... ale jakékoli investice jí trh rád zafinancuje a není to velký problém.
16. 1. 2023 14:45
Re: Cho cho cho
Myslíš?
Veľkosťou je Model 3 ako Octavia... Aerton je oproti TM3 + 17 cm, Passat oproti TM3 + 8 cm. https://www.carsized.com/…eon-2020-estate/


https://cc.cz/…az-o-20-procent/
Avatar - Emel
16. 1. 2023 15:12
Re: Cho cho cho
Sedanový Passat ale taky není primárně rodinné auto... a v nějaké té roli obchoďáckého / manažerského sedanu ho Tesla asi nahradit dokáže.

Na to, aby se kupovaly Tesly místo Octavií, si ještě budeme muset počkat... ale místo Passatu si to já osobně představit umím.
16. 1. 2023 08:15
MQB...
MQB se čtyřválcem za 1.8 m? :D Ale jinak chápu, že se to dobře prodává, úplně vidím jak na to lákaj zaměstnance velkých firem, kteří o tom vědí kulový. Cena pro velký firmy a leasingovky taky asi bude někde jinde.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Allo
16. 1. 2023 09:00
Re: MQB...
A nezapomeň na hnusné aerodynamické kryty kol a lehce potapanou a poskrabanou stredovou konzoli...
16. 1. 2023 09:22
Arteon...
je navoněná bída od VW. V čase Passatu CC byly ceny s Passatem velmi srovnatelné. Pak aby mohli zvednout cenu, tak odstranili slovíčko Passat a v novém modelu ho přejmenovali úplně.
Kdo s tím autem má zkušenosti, tak potvrdí, že to je akorát převlečený Passat.

Tenhle Arteon v základu 1.474.900. Třeba takový 5kové BMW Touring v základu 1.709.500 a tipnul bych si, že BMW bude mít vyšší základní výbavu, takže v porovnání to vyjde cenově podobně.
Rozbalit vlákno
2
17. 1. 2023 10:56
Re: Arteon...
V SR je praveze rozdiel Passat vs Arteon vyrazne mensi ako bol pri CC.
Casto su ceny takmer rovnake.
Passat Variant Elegance 2.0 TDI 110kW 44.390 €, Arteon SB Elegance 2.0 TDI 110kW je 46.390 €.

Ale o 2000€ drahsi Arteon ma uz v zaklade R18 disky, digital cockpit, Easy Open co su opcie co v Passate stoja vyse 2500€ a vacsina ludi si ich dava.

Inak premiove znacky vratane BMW maju takmer vzdy vyrazne slabsiu seriovu vybavu, na margo BMW 5.
17. 1. 2023 16:08
Re: Arteon...
Arteon má o 5cm větší rozvor než Passat,vyšší základní výbavu, kvalitnější materiály a celkově interiér a jedná se o stylovku s technikou Passatu za velmi podobnou cenu.Řeči jak je oproti Passatu drahej jsou mimo, stačí mrknout do konfigurátoru. Nevidím v tom tedy žádnou ostudu natož bídu.Srovnání s BMW. Nakonfigurujte si auto stejně jako zmíněnou výbavu Arteonu a jste o 500tisíc jinde. Takže holt tipujete špatně. Ano BMW 5 je super auto, ale cenově úplně jinde.