Škoda Fabia loni přišla o pozici nejprodávanějšího modelu nových osobních aut na Slovensku, do čela žebříčku se dostal Hyundai i30. Vyplývá to z údajů, které poskytl místní Svaz automobilového průmyslu.
Nedělal bych z toho kovbojku. Soukromníci si za svoje těžce zdaněný love kupují Hyundai a firmy do fleetů kupují škodovky za jiné ceny než je ceníková. No a Škoda Auto připravuje propouštění cca 6000 lidí…
Na druhou stranu třeba Yeti, který byl dle techničáku kombi, má na výšku 1691 mm. Oproti tomu Kamiq má udávanou výšku 1531 mm. Yeti má na délku 4223 mm a Kamiq 4241 mm.
Oni tam sice krapet kouzlili s hagusy, když to měřili, ale když ty dva stojí vedle sebe, tak ten výškový rozdíl je vizuálně značný. Lidi chtějí SUV, tak tomu říkají SUV, ale krabicoidní tvary jim nejdou příliš do krámu z pohledu emisí, tak to stejně čím dál víc přibližují autům, kterými jsme jezdili dřív.
Presne ako sme už viac krát písali tak týmto prístupom EU k elektromobilite totálne zničia auto priemysel v Europe pretože stredná vrstva aj keď to nebolo jednoduché si dokázala raz za povedzme 8-10 rokov dovoliť kúpiť nové benzínové/naftové auto povedzme za 18-20 000 €. Teraz to vyzerá že nariadením EU / buď BEV za 35 000 € alebo choď pešo / sa už aj bežné autá stávajú nedostupnými lebo vývoj a výrobu BEV platia ICE autá. Jedine korejci to zobrali za správny koniec a na tom len profitujú a budú profitovať ak sa VW group nespamätá. Jedinú šancu vidím v budúcoročných volbách do EU parlamentu že by sa zmenilo osadenstvo v parlamente. Tak treba si dobre rozmyslieť koho treba voliť. Taliani už dvíhajú varovný prst. A ak sa nič nezmení tak za pár rokov tu máme v Európe vlnu protestov kvôli prudkému nárastu nezamestnanosti a to ešte len začne anarchia.
Neměli by ještě zdražit? Prodává se míň, tak je potřeba si to vykompenzovat :-[] Takže s jakým prodejem budou uzavírat rok 2023? S půl milionem? A to chtěli být stabilně 1mio+ prodaných kusů...