Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Ford E-Transit – Budoucnost rozvážky po městě?

57 komentářů

gil54
...jednotky spotřeby. Litry na 100 km mi k čistému EV nejdou jaksi dohromady, zrovna jako pochybuji, že by auto disponovalo v e verzi nádrží na 68 litrů.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Standardní úroveň AutoBlesku pro ženy...
Othello
V televizním světě motorů už budou sázet na kvalitní informace opravdových odborníků
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁 😁 😁
ericn
Jj, ten pořad bude stát za to 😒] 😒] 😒] :yes:

Jinak e-Transit je zoufalost sama, 68kWh baterie se s potřebou 31-41kWh/100km a dojedzdem 150-200km (bez zatížení) a jen za 1,5-2mio Kč, to je vážně pecka 😉
ryccardo
Takze kdyz to nalozis, tak neujedes ani 100 km. Neni lepsi koupit naftovyho? Za zlomek ceny?
Ginger Kyriakos
A to pouze v létě! V zimě 50😎
ryccardo
No možná to nebude tak špatný jako Leaf 😁

https😐/www.youtube.com/watch?…
DonVito
Chybejici termomanagement Leafu je znama vec.

A jeden z mala skutecnych problemu EV. Plus jeste samozrejme pozary Bolta.

Kdyz se clovek vyhne temto dvema autum ma slusnou pravdepodobnost, ze narazi na spolehlive EV.

O dnesnich dodavkach (u Toyoty se zarukou milion km) nepochybuju! :yes:
ryccardo
Tak tam je problém hlavně slabá baterka 24 nebo 30 kWh. Ale vezmi si že by to mělo při spotřebě, kterou deklaruje automobilka tj někde 15 kWh/100 km vydržet na 200 km a ono to v reálu je 40 km a jsi bez proudu, když na to šlápneš a jedeš trochu svižně. Teď si vezmi, že tahle dodávka je těžší a má baterku s jednou takovou kapacitou. Takže reálný dojezd s nákladem bude fakt do 100 km. To je fakt jen na ježdění po městě. Pro normální tranzitní dodávky stejně musíš mít naftovej motor. Jiná varianta zatím není a do konce dekády určitě nebude. Spolehlivost neřeším, toho bych se nebál. Nemá se na tom co po-srat.
DonVito
Ne, hlavni problem Leafu nebyla mala beterka.
Ale prehrivajici se baterka.

Zajimalo by me, jakou mas kvalifikaci pro vyhledy 7 let dopredu v elektromobilite. 😁
ryccardo
Takže mi chceš tvrdit, že 24 respektive 30 kWh je jako dostatečná baterie?
Test toho Leafu probíhal při teplotách kolem nuly, takže přehřívající se baterii bych z toho nevinil. Prostě má malou kapacitu a motor velkou spotřebu, což bude analogicky podobné u toho Transitu.

Já žádnou kvalifikaci nemám. A ty? Odvozuji to od současného vývoje a pracuji v automotive, takže vím jak dlouho trvá vývoj nového modelu. Pokud by TEĎ přišla přelomová technologie na poli baterií, tak se jí dřív jak za takový 4 roky v autě nedočkáme.
DonVito
Ne, zase spatne. 😁 😁

Mala baterka neni HLAVNIM problemem.

Ano, ja k tomu kvalifikaci mam. 😄
Jinak cti prosim pozorneji. 😉
Pak teprve dedukuj. 😁

Nejaky dotaz?
ryccardo
Dotaz nemam. Potvrdil jsem si jen co jsem si uz davno myslel 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě bych dodal maximum výkonu a kroutaku při 0ot. Kroutak věřím, to je vlastnost elektromotoru, ale max výkon od nuly? To by ani nedávalo fyzikálně smysl.
https😐/www.engineeringtoolbox.com/…-rpm-d_1503.html
Othello
citace z odkazu😒br /> ....Electric Motors ... Torque is a rotating force produced by a motor’s crankshaft.....

crankshaft u elektromotoru? No to bude taky slušnej oddíl.. :😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tím je myšlena asi hřídel. Ale jako jo, není to ideální označení.je to jen první co mi vybehlo.
Othello
No i ten průběh výkonu a momentu v jejich grafu se výrazně liší od reálných elektromobilů. Raději na ty stránky vůbec nekoukat
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak dej odkaz na něco lepšího, jak je průběh EV tedy.
Říkat, že je něco špatně bez jiného odkazu/alternativy umí Babiš a jemu podobní
Othello
Stačí vědět že obvykle je moment konstantní do zhruba třetiny otáček a pak nastupuje konstantní výkon.
U některých aut ty průběhy nejsou zcela rovné ale pro hrubou orientaci to stačí. Příslušné grafy si každý už asi představí sám.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano to vím, že takto je to běžné, ale nevím jestli vždy. Ale vím, že vždy není max výkon v 0ot.
Othello
Je to prakticky vždy. Otáčky konstantního momentu končí mezi 30-40% maxima. Čím dříve skončí, tím širší je pak pásmo vysokého výkonu. Výkon nemusí být ale vždy konstantní v celém pásmu, nejspíše kvůli zátěžovým omezením motorů a akumulátorů

V grafu z Engineering ToolBox je moment konstantní v celém rozsahu otáček. Takhle se ale elektromobily samozřejmě nedělají, protože maxima výkonu by dosáhly až při nejvyšší rychlosti. Tedy v praxi téměř nikdy
Avatar - Mikesus
Mikesus
prakticky vždy? no záleží co označuješ za elektromotor.
https😐/www.researchgate.net/figure/Power-and-torque-demand-curve-in-electric-vehicles_fig2_320611871
Předpokládám, že tenhle.
Jenže jako je spoustu druhů spalováků, tak je i dost druhů elektromotorů.
https😐/www.motioncontroltips.com/…s-it-calculated/
A jestli má nějaký max otáčky při max výkonu, neznamená, že ty stránky jsou špatně. Jen popisují další typ. Ale souhlasím s tím, že crankshaft není úplně ideální označení.
Nicmé jsme se dostali jinam. Téma bylo max výkon v 0ot. A snažíš se shodit něco, co je naprosto nerelevantní a ničemu neodporuje. Psal jsem o elektromotoru, ne o EV.
Othello
Psal jsi: ....Tak dej odkaz na něco lepšího, jak je průběh EV tedy....
Z toho soudím že je řeč o elektromobilech, ne o elektromotorech obecně.

Ta rovná charakteristika koresponduje s běžným synchronním motorem, akorát že v EV se takto nepoužívají. Nejedná se tedy o další typ, ale o zcela jiný druh provozu. Proto jsem psal radši na ty stránky nekoukat, ať si někdo třeba nemyslí že EV má plný moment kdykoliv. Kdysi o tom byli přesvědčení někteří majitelé Tesel, a někteří redaktoři si to bohužel myslí dodnes.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo uznávám. Měl jsem na mysli electromotor. :yes:
Othello
Ok 😄
_Teddy_
Kdo si kupuje Transit za poldruha melona (alebo podobnu dodavku), ten ma v umysle ju "tocit" cely den, aby si na seba zarobila. Hlavne u tych "malych" do 3.5t celkovej hmotnosti sa na dake prestavky nehladi (a bohuzial obcas ani na rychlosti a hmotnost nakladu).

Sofer takejto dodavky urcite nebude jazdit v eko-rezime, ani postavat 10 hodin u wallboxu, kym sa mu ten elektro-wergel nabije. No a denny nabeh u takychto aut nebyva 200km, ale niekolko nasobne viac. Z tohto pohladu je to pre realne nasadenie stale slabe, velmi slabe.
Mig_35
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, ty dodávky na rozvoze jezdí celý den nebo se na tom střídaj 2-3 řidiči, kdo bude čekat někde 6-10 hodin až se to nabije. To samé odtahovky atd, často ty dodávky jezdí i cizinu.

Cena jako tradičně šílená oproti naftákům , dojezd mizerný. Neprodejné, nikdo to nechce.
Freddka
Tohle je ten pripad, kdy skutecne existuje realne vyuziti pro EV.
Nejaka rozvazka po meste, denne ujede treba 150km, vysedat nasedat nosit baliky zadne startovani dieselu 30x denne, vykon a kroutak to ma, nestoji to majlant… proc ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ovšem chce ro ještě ten dojezd malinko zvětšit, aby byla rezerva.
K nám( Praha) 2 roky jezdilo dpd s elektrickým MANem. Teď je to zase diesel. Kdyz jsem se s klukama co s tím jezdili bavil, říkali že je to mnohem lepší než diesel, nesrovnatelně. Ale problem byl v zimě, nesměli topit, aby zvládli svůj okruh. Takze ještě tomu přihodit cca 30% navíc do rezervy na zimu a je to použitelné i na to, na co to má smysl.
DonVito
Jj, tohle uz bude univerzalnejsi😒br />
https😐/www.svethardware.cz/…az-113-kwh/58978

Nový Mercedes-Benz eSprinter: LFP baterie a až 113 kWh

PS Tomu MANu meli radeji dat diesslove topeni, aby byl pouzitelny i v zime. 😁
No nic, nova generace uz na tom bude lip.
evocolt
Done,co sa nam deje v tom Norsku ,v tom raji elektromobilov??? 😲 😁

https😐/auto.pravda.sk/…azu-nema-zaujem/
DonVito
To je jako se divit, ze v Nemecku po skonceni se snizil zajem.

Táto zmena doslova nafúkla minuloročné predaje, zvlášť tie decembrové, a na druhej strane zmrazila januárové predaje.

Asi tak. Jeste nejaky dotaz?
Rezna
O neco takovéto se pokousela Deutze post.....a vime jak to dopadlo.
Arese
Ano, ti si dokonce nechali vyvinout vlastní , mimořádně hnusný a nepraktický zkratomobil. Skončlo to, jak muselo: spektakulárním krachem a miliardovými ztrátami. 😄
Xylo
Nevím odkud čerpáš informace, ale na stránkách německé pošty píšou: "Díky řadě vozidel StreetScooter, vyvinutých a vyrobených ve vlastní režii, a zhruba 12 000 elektrokol a elektroskútrů dnes skupina Deutsche Post DHL provozuje největší elektrický vozový park v Německu. Ve prospěch životního prostředí a svých zákazníků plánuje společnost ve střednědobém horizontu nahradit celý svůj vozový park pro doručování zásilek a balíků elektrickými vozidly, která se nabíjejí elektřinou vyrobenou z obnovitelných zdrojů energie."
Zdá se, že jim StreetScooters teď také vyrábí For😜 "Společnosti Deutsche Post DHL Group a Ford představily v Kolíně nad Rýnem první ze svých společně vyrobených elektrických dodávkových vozidel. "StreetScooter WORK XL" je založen na podvozku Fordu Transit s bateriovým elektrickým pohonem a karoserií navrženou a vyrobenou podle specifikací Deutsche Post DHL." Zdroj: http😐/www.dpdhl.com/…ro-mobility.html; překlad DeepL
Avatar - speedfred
speedfred
Tak zrovna ten StreetScooter máme a není to až tak zlé ako popisuješ. Na naše využitie ideal 10-30-50km denne ale milion štartov. Cez zimu je v tom teplo vcelku ihned+vyhrev sedačky a čelného skla.
Po mechanickej stránke je hodne dielov od VAG ale problem bude asi so servisom či elektro keď to nastane.
Ano som taký testovač a nechápem občas tie tvoje ortodoxne negatívne príspevky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až na to, ze žádným krachem to neskončilo a stále se ty dodávky používají. Krach je maximálně v tvé hlavě, ale to už víme dlouho.
Mig_35
Jen tak, až k tobě příště přijede kurýr s balíkama...
- podívej se, kolik nákladu veze /a zkus si spočítat, kolik asi váží trička ze Zeelanda a podobné hovadiny/
- zeptej se ho, jak veliký je jeho revír a kolik km denně najede a kolikrát se zastaví a rozjede
- spočítej si, kolik při dnešních cenách nafty dělá jeden km dieselem a kolik elektřinou
- srovnej potřebu servisu
a zjistíš, že pořizovací cena bez dotace je jediný opravdový problém.
Avatar - speedfred
speedfred
Predajná cena je ale vcelku dôležitý faktor.
Pár krát boli pri mne s ev dodávkou ale v poslednej dobe nič a ani ich akoby nevidím v meste (55t ľudí) a pritom to je ich ideálny pracovný revír.
Mig_35
naprosto souhlasím. ale větší firmy typu Fedex, UPS apod. do toho zainvestují, je to módní záležitost.
Avatar - speedfred
speedfred
Taký majú prachov tak môžu testovať.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně všechny dodávky vozí trička ze Zalanda, vůbec nevozí ve verzi odtahovka auta, jako kurýři nevozí pneumatiky, oleje, brzdy,díly náprav, chladící kapaliny, nábytek, granule pro psy a kočky, fitness stroje, velké televize, repro soustavy, ledničky, pračky, myčky, sušičky, klimatizace, radiátory atd

Všechno tohle má 20 deka. Krásně zas paušalizuješ.
😄
Mig_35
Přečti si nadpis…
Avatar - Anonym
Anonym
???? Tys tu cintal, že rozvážky vozí jenom trička. Což je nebetyčná pitomost.

Ty nadpise..
Mig_35
Většina kurýrních společností má limit pro maximální hmotnost zásilky. Spoustu rozvážkových služeb obsluhují ženy. A navíc je tady taky nosnost dodávky. To, co jezdí po městě od adresy k adrese většinou nevozí nic extra těžkého. Takových dodávek jezdí po městě nejvíc. A ty s takovou krásně vystačí.
Ale pro případ, že ne, potom cituji

Zatímco Transit 150 se spalovacím motorem uveze 1340 kilogramů, jeho elektrický protějšek zvládne až 1720 kg.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je rozdíl mezi podnikatelem a snílkem. Když koupím naftu, tak mám milion doma bez povinnosti po osmi letech měnit baterku v ceně dvou dieslovych motorů. Nemusím ani nic počítat
ryccardo
Přesně tak. A nabízí ti to variabilitu užití takového auta. Nemusíš se tetelit kvůli dojezdu.
Jo až budou (pokud někdy budou) baterie s kapacitou řekněme 200 kWh, tak proč ne. To bude dojezd v pohodě i při normální jízdě. BTW včera jsem na D10 málem naboural zezadu do Enayqu, který se plížil asi 70 km/h. Zřejmě byl v energetické tísni 😁 Běžný jev všech EV 😁
Mig_35
Vysvětluješ mi, proč je pro tebe daleko výhodnější kouřit v hospodě místo před hospodou.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
S novým dieslem je jako kouřit v kuřácké hospodě elektronické cigáro. Za posledních 30 let je vzduch u nás ve městech 100x lepší než kdysi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Možná to není pro okolí tolik škodlivé jako klasika, ale stejně to smrdí a obtěžuje.
Proto je na většině místech zákaz i elektronických cigaret. Pro svoji slabost clovke obtěžuje všechny v okolí, kteří mají právo mít čistý vzduch.
Mig_35
Ano, je to lepší díky emisním normám. Přirozený vývoj.
ptr078
Dnes bol u mna kurier, len moja objednavka mala cez 700 kil
Mig_35
no dráty něco váží 😄
kozakm
DPD mi posledni mesice pise v sms o doruceni zasilky, ze ji doruci uplne bezemisne, ale zatim az na jeden pripad pokazde prijela klasicka nafta. Ta jedna vyjimka byla elektrododavka znacky Maxus a ridic na to nadaval jak spacek, jaky kram to je…
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste: http😐/www.fordauto.sk/