Testy
Kdo si kupuje Transit za poldruha melona (alebo podobnu dodavku), ten ma v umysle ju "tocit" cely den, aby si na seba zarobila. Hlavne u tych "malych" do 3.5t celkovej hmotnosti sa na dake prestavky nehladi (a bohuzial obcas ani na rychlosti a hmotnost nakladu).
Sofer takejto dodavky urcite nebude jazdit v eko-rezime, ani postavat 10 hodin u wallboxu, kym sa mu ten elektro-wergel nabije. No a denny nabeh u takychto aut nebyva 200km, ale niekolko nasobne viac. Z tohto pohladu je to pre realne nasadenie stale slabe, velmi slabe.
Sofer takejto dodavky urcite nebude jazdit v eko-rezime, ani postavat 10 hodin u wallboxu, kym sa mu ten elektro-wergel nabije. No a denny nabeh u takychto aut nebyva 200km, ale niekolko nasobne viac. Z tohto pohladu je to pre realne nasadenie stale slabe, velmi slabe.
Tohle je ten pripad, kdy skutecne existuje realne vyuziti pro EV.
Nejaka rozvazka po meste, denne ujede treba 150km, vysedat nasedat nosit baliky zadne startovani dieselu 30x denne, vykon a kroutak to ma, nestoji to majlant… proc ne.
Nejaka rozvazka po meste, denne ujede treba 150km, vysedat nasedat nosit baliky zadne startovani dieselu 30x denne, vykon a kroutak to ma, nestoji to majlant… proc ne.
Ovšem chce ro ještě ten dojezd malinko zvětšit, aby byla rezerva.
K nám( Praha) 2 roky jezdilo dpd s elektrickým MANem. Teď je to zase diesel. Kdyz jsem se s klukama co s tím jezdili bavil, říkali že je to mnohem lepší než diesel, nesrovnatelně. Ale problem byl v zimě, nesměli topit, aby zvládli svůj okruh. Takze ještě tomu přihodit cca 30% navíc do rezervy na zimu a je to použitelné i na to, na co to má smysl.
K nám( Praha) 2 roky jezdilo dpd s elektrickým MANem. Teď je to zase diesel. Kdyz jsem se s klukama co s tím jezdili bavil, říkali že je to mnohem lepší než diesel, nesrovnatelně. Ale problem byl v zimě, nesměli topit, aby zvládli svůj okruh. Takze ještě tomu přihodit cca 30% navíc do rezervy na zimu a je to použitelné i na to, na co to má smysl.
Jj, tohle uz bude univerzalnejsi😒br />
https😐/www.svethardware.cz/…az-113-kwh/58978
Nový Mercedes-Benz eSprinter: LFP baterie a až 113 kWh
PS Tomu MANu meli radeji dat diesslove topeni, aby byl pouzitelny i v zime. 😁
No nic, nova generace uz na tom bude lip.
https😐/www.svethardware.cz/…az-113-kwh/58978
Nový Mercedes-Benz eSprinter: LFP baterie a až 113 kWh
PS Tomu MANu meli radeji dat diesslove topeni, aby byl pouzitelny i v zime. 😁
No nic, nova generace uz na tom bude lip.
Done,co sa nam deje v tom Norsku ,v tom raji elektromobilov??? 😲 😁
https😐/auto.pravda.sk/…azu-nema-zaujem/
https😐/auto.pravda.sk/…azu-nema-zaujem/
O neco takovéto se pokousela Deutze post.....a vime jak to dopadlo.
Ano, ti si dokonce nechali vyvinout vlastní , mimořádně hnusný a nepraktický zkratomobil. Skončlo to, jak muselo: spektakulárním krachem a miliardovými ztrátami. 😄
Nevím odkud čerpáš informace, ale na stránkách německé pošty píšou: "Díky řadě vozidel StreetScooter, vyvinutých a vyrobených ve vlastní režii, a zhruba 12 000 elektrokol a elektroskútrů dnes skupina Deutsche Post DHL provozuje největší elektrický vozový park v Německu. Ve prospěch životního prostředí a svých zákazníků plánuje společnost ve střednědobém horizontu nahradit celý svůj vozový park pro doručování zásilek a balíků elektrickými vozidly, která se nabíjejí elektřinou vyrobenou z obnovitelných zdrojů energie."
Zdá se, že jim StreetScooters teď také vyrábí For😜 "Společnosti Deutsche Post DHL Group a Ford představily v Kolíně nad Rýnem první ze svých společně vyrobených elektrických dodávkových vozidel. "StreetScooter WORK XL" je založen na podvozku Fordu Transit s bateriovým elektrickým pohonem a karoserií navrženou a vyrobenou podle specifikací Deutsche Post DHL." Zdroj: http😐/www.dpdhl.com/…ro-mobility.html; překlad DeepL
Zdá se, že jim StreetScooters teď také vyrábí For😜 "Společnosti Deutsche Post DHL Group a Ford představily v Kolíně nad Rýnem první ze svých společně vyrobených elektrických dodávkových vozidel. "StreetScooter WORK XL" je založen na podvozku Fordu Transit s bateriovým elektrickým pohonem a karoserií navrženou a vyrobenou podle specifikací Deutsche Post DHL." Zdroj: http😐/www.dpdhl.com/…ro-mobility.html; překlad DeepL
Tak zrovna ten StreetScooter máme a není to až tak zlé ako popisuješ. Na naše využitie ideal 10-30-50km denne ale milion štartov. Cez zimu je v tom teplo vcelku ihned+vyhrev sedačky a čelného skla.
Po mechanickej stránke je hodne dielov od VAG ale problem bude asi so servisom či elektro keď to nastane.
Ano som taký testovač a nechápem občas tie tvoje ortodoxne negatívne príspevky.
Po mechanickej stránke je hodne dielov od VAG ale problem bude asi so servisom či elektro keď to nastane.
Ano som taký testovač a nechápem občas tie tvoje ortodoxne negatívne príspevky.
Jen tak, až k tobě příště přijede kurýr s balíkama...
- podívej se, kolik nákladu veze /a zkus si spočítat, kolik asi váží trička ze Zeelanda a podobné hovadiny/
- zeptej se ho, jak veliký je jeho revír a kolik km denně najede a kolikrát se zastaví a rozjede
- spočítej si, kolik při dnešních cenách nafty dělá jeden km dieselem a kolik elektřinou
- srovnej potřebu servisu
a zjistíš, že pořizovací cena bez dotace je jediný opravdový problém.
- podívej se, kolik nákladu veze /a zkus si spočítat, kolik asi váží trička ze Zeelanda a podobné hovadiny/
- zeptej se ho, jak veliký je jeho revír a kolik km denně najede a kolikrát se zastaví a rozjede
- spočítej si, kolik při dnešních cenách nafty dělá jeden km dieselem a kolik elektřinou
- srovnej potřebu servisu
a zjistíš, že pořizovací cena bez dotace je jediný opravdový problém.
Predajná cena je ale vcelku dôležitý faktor.
Pár krát boli pri mne s ev dodávkou ale v poslednej dobe nič a ani ich akoby nevidím v meste (55t ľudí) a pritom to je ich ideálny pracovný revír.
Pár krát boli pri mne s ev dodávkou ale v poslednej dobe nič a ani ich akoby nevidím v meste (55t ľudí) a pritom to je ich ideálny pracovný revír.
Jasně všechny dodávky vozí trička ze Zalanda, vůbec nevozí ve verzi odtahovka auta, jako kurýři nevozí pneumatiky, oleje, brzdy,díly náprav, chladící kapaliny, nábytek, granule pro psy a kočky, fitness stroje, velké televize, repro soustavy, ledničky, pračky, myčky, sušičky, klimatizace, radiátory atd
Všechno tohle má 20 deka. Krásně zas paušalizuješ.
😄
Všechno tohle má 20 deka. Krásně zas paušalizuješ.
😄
Přečti si nadpis…
???? Tys tu cintal, že rozvážky vozí jenom trička. Což je nebetyčná pitomost.
Ty nadpise..
Ty nadpise..
Většina kurýrních společností má limit pro maximální hmotnost zásilky. Spoustu rozvážkových služeb obsluhují ženy. A navíc je tady taky nosnost dodávky. To, co jezdí po městě od adresy k adrese většinou nevozí nic extra těžkého. Takových dodávek jezdí po městě nejvíc. A ty s takovou krásně vystačí.
Ale pro případ, že ne, potom cituji
Zatímco Transit 150 se spalovacím motorem uveze 1340 kilogramů, jeho elektrický protějšek zvládne až 1720 kg.
Ale pro případ, že ne, potom cituji
Zatímco Transit 150 se spalovacím motorem uveze 1340 kilogramů, jeho elektrický protějšek zvládne až 1720 kg.
To je rozdíl mezi podnikatelem a snílkem. Když koupím naftu, tak mám milion doma bez povinnosti po osmi letech měnit baterku v ceně dvou dieslovych motorů. Nemusím ani nic počítat
Přesně tak. A nabízí ti to variabilitu užití takového auta. Nemusíš se tetelit kvůli dojezdu.
Jo až budou (pokud někdy budou) baterie s kapacitou řekněme 200 kWh, tak proč ne. To bude dojezd v pohodě i při normální jízdě. BTW včera jsem na D10 málem naboural zezadu do Enayqu, který se plížil asi 70 km/h. Zřejmě byl v energetické tísni 😁 Běžný jev všech EV 😁
Jo až budou (pokud někdy budou) baterie s kapacitou řekněme 200 kWh, tak proč ne. To bude dojezd v pohodě i při normální jízdě. BTW včera jsem na D10 málem naboural zezadu do Enayqu, který se plížil asi 70 km/h. Zřejmě byl v energetické tísni 😁 Běžný jev všech EV 😁
Vysvětluješ mi, proč je pro tebe daleko výhodnější kouřit v hospodě místo před hospodou.
S novým dieslem je jako kouřit v kuřácké hospodě elektronické cigáro. Za posledních 30 let je vzduch u nás ve městech 100x lepší než kdysi.
Možná to není pro okolí tolik škodlivé jako klasika, ale stejně to smrdí a obtěžuje.
Proto je na většině místech zákaz i elektronických cigaret. Pro svoji slabost clovke obtěžuje všechny v okolí, kteří mají právo mít čistý vzduch.
Proto je na většině místech zákaz i elektronických cigaret. Pro svoji slabost clovke obtěžuje všechny v okolí, kteří mají právo mít čistý vzduch.
Jinak e-Transit je zoufalost sama, 68kWh baterie se s potřebou 31-41kWh/100km a dojedzdem 150-200km (bez zatížení) a jen za 1,5-2mio Kč, to je vážně pecka 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
A jeden z mala skutecnych problemu EV. Plus jeste samozrejme pozary Bolta.
Kdyz se clovek vyhne temto dvema autum ma slusnou pravdepodobnost, ze narazi na spolehlive EV.
O dnesnich dodavkach (u Toyoty se zarukou milion km) nepochybuju! :yes:
Ale prehrivajici se baterka.
Zajimalo by me, jakou mas kvalifikaci pro vyhledy 7 let dopredu v elektromobilite. 😁
Test toho Leafu probíhal při teplotách kolem nuly, takže přehřívající se baterii bych z toho nevinil. Prostě má malou kapacitu a motor velkou spotřebu, což bude analogicky podobné u toho Transitu.
Já žádnou kvalifikaci nemám. A ty? Odvozuji to od současného vývoje a pracuji v automotive, takže vím jak dlouho trvá vývoj nového modelu. Pokud by TEĎ přišla přelomová technologie na poli baterií, tak se jí dřív jak za takový 4 roky v autě nedočkáme.
Mala baterka neni HLAVNIM problemem.
Ano, ja k tomu kvalifikaci mam. 😄
Jinak cti prosim pozorneji. 😉
Pak teprve dedukuj. 😁
Nejaky dotaz?
https😐/www.engineeringtoolbox.com/…-rpm-d_1503.html
crankshaft u elektromotoru? No to bude taky slušnej oddíl.. :😉
Říkat, že je něco špatně bez jiného odkazu/alternativy umí Babiš a jemu podobní
U některých aut ty průběhy nejsou zcela rovné ale pro hrubou orientaci to stačí. Příslušné grafy si každý už asi představí sám.
V grafu z Engineering ToolBox je moment konstantní v celém rozsahu otáček. Takhle se ale elektromobily samozřejmě nedělají, protože maxima výkonu by dosáhly až při nejvyšší rychlosti. Tedy v praxi téměř nikdy
https😐/www.researchgate.net/figure/Power-and-torque-demand-curve-in-electric-vehicles_fig2_320611871
Předpokládám, že tenhle.
Jenže jako je spoustu druhů spalováků, tak je i dost druhů elektromotorů.
https😐/www.motioncontroltips.com/…s-it-calculated/
A jestli má nějaký max otáčky při max výkonu, neznamená, že ty stránky jsou špatně. Jen popisují další typ. Ale souhlasím s tím, že crankshaft není úplně ideální označení.
Nicmé jsme se dostali jinam. Téma bylo max výkon v 0ot. A snažíš se shodit něco, co je naprosto nerelevantní a ničemu neodporuje. Psal jsem o elektromotoru, ne o EV.
Z toho soudím že je řeč o elektromobilech, ne o elektromotorech obecně.
Ta rovná charakteristika koresponduje s běžným synchronním motorem, akorát že v EV se takto nepoužívají. Nejedná se tedy o další typ, ale o zcela jiný druh provozu. Proto jsem psal radši na ty stránky nekoukat, ať si někdo třeba nemyslí že EV má plný moment kdykoliv. Kdysi o tom byli přesvědčení někteří majitelé Tesel, a někteří redaktoři si to bohužel myslí dodnes.