Jednou z nejpozoruhodnějších a nejatraktivnějších vizí revoluční Škody Favorit se počátkem 90. let stala její první užitková studie. Dodnes hořce litujeme, že proroctví skončilo pouze ve fázi konceptu.
Autore, z jiného úhlu, i řekněme od pamětníků z tehdejšího vývoje, česany, to se člověk doslechl věci... pan Dufek jistě skvělý kreslíř, který ovšem svoje melouchy pro časopisy dělal v pracovní době už do dob socialismu. Já lituju, že místo pořádných projektů se pan Cinkl zabýval zbytečnostmi tohoto typu. To svědčí o tehdejší bídě česany určené pro protekční pracovníky, kde se dost chlastalo a profackovat to tam musel starej Hrdlička, aby tam hoši vůbec něco dělali. Aby ho pak jiná tamní svoloč, tentokrát s podpisy OF vyhodila a on šel se svými mimořádnými schopnostmi budovat servisní síť Mercedesu do postsovětu. Takový klan Nováků a jiná česansko komunistická šlechta, ta ale na škodovce parzituje dodnes.
Auto je zcela k ničemu, chybí sedačky, nedořešitelná střecha kolem rámu, chycení rámu do zadních podběhů taky veliká paráda... Pamatuju si to auto když stálo pod plachtou vedle drátěného plotu u kolejí podél česany se spoustou dalších nesmyslů v pulce 90.. Jako spratci jsme se tomu po stržení krycí plachty dírou v plotě trochu smáli, protože to bylo praktické asi jako mercedes w123 kupé s flexou uříznutou střechou, co stál kus dál v bazaru na Ptácké.
nezlobte se, ze jdu proti proudu pretizenych profiku zde v diskuzi, ale mne se clanek libi, líbi se mi to dychnuti historie, toho jak to vziklo, jak nadcasove a nezvykle to pusobilo. preci vse co vznika, vznika formou pokusu a omylu a at uz jsou duvody pro kritiku autoru sebevic profesionální, mne jako laikovi to prijde nesmírně úžasné, vcetne popisu práce na prototypu atd. za mne uzasny clanek a moc dekuji za nej!