Elektrická budúcnosť v praxi:
- Najbližšie je k tomu rozmerovo Jeep Renegade (o 15,2 cm dlhší ako Avenger).
- Cena nového benzínového Renegade od 525 tis. Kč (sauto.cz)
To je súčasťou našej elektrickej budúcnosti. Na financovanie prechodu na elektromobilitu sa zvyšuje aj cena spaľovákov.
Ukončili pôvodný model 1.0 s 120k, a zaviedli model 1,5 s 130k + hybrid. A cena šla razantne hore.
Jo, to je pravda... emisní normy a náklady na EV přispívají i k růstu ceny spalováků... taky je to ale inflace a růst ceny materiálů a komponent.
Pokud ti vadí, že zrušili základní model a nechali silnější, tak tě můžu uklidnit, že většina konkurentů to dělá obráceně ;-)
ale zrníčko pravdy je v tom, že když se BEV vyrábělo 1% aut a teď (asi) 10% tak bude PRINCIP PODSTATA že BEV je na výrobu levnější plus je potřeba míň dělníků (že se propouští, TO VÍŠ ne? že to novináři stylizují jako ŠPATNĚ to asi taky = no tak TO JE TO CO ZLEVŇUJE ty auta :*):D:-! )
takže DOBRÝ POSTŘEH Lubo = s měnícím se podílem 1 k 99% na dnešních 10 k 90% se bude čím dál víc zdůrazňovat EKONOMŮM ZNÁMÝ FAKT SKUTEČNOST REALITA
nejen že BEV mívá vyšší výkon z menšího (a efektivnějšího) motoru, ale i JE výrobně LEVNĚJŠÍ
tyS to teda si vyMYSLEL OPAČNĚ = ale ekonomicko technicky = to je tak nějak PŘESNĚ OPAČNĚ = auto s lepší konstrukcí (BEV umožňuje auto postavit líp) s vyšším výkonem a nižší cenou = BUDOU proti těm na ropu ČÍM DÁL LEVNĚJŠÍ
ale vysvětluju (nejen já) to tu teprve asi deset let (no minimálně od představení TESLY 3) tak třeba UŽ to chápeŠte?????????????? jo je to ekonomicky takhle JEDNODUCHÝ a JEDNOZNAČNÝ
NightEagle je za 549 900,-. Jinak Jeep to má podobně jako Renault - vždy je "akční" cena, uvedená hned vedle v ceníku, takže za běžnou to nikdy nikdo nekoupí. A ještě se dá výrazně smlouvat.
V reálu se tedy s Latitude z logiky věci dostaneš pod těch 550. (NE je výbavou nad).
Což je, BTW, o 100t více než před cca dvěma lety. Se slabším motorem, pokud si dobře pamatuji.
A jo, je to zmatek a ty ceníky jsou, dle mého, spíše odrazující.
Ps.: Avenger je fakt malej...
Pps.: Nedávno jsem ve výloze showroomu viděl vtipnou věc - Compass NE, akční model za ceníkových 779 měl hned za předním oknem uvedenou slevu na 739. Ne na konkrétní auto, na NE obecně... Sleva zadarmo. :-)
Jinak - to si myslím, že je za SUV C, hybrid, tedy s automatem, velmi dobře vybavený, v dnešní době velice solidní nabídka. Jen mi přijde, že to neumějí marketingově "prodat".
jako mě se to auto fakt líbí.... ale 900 litrů za čtyřmetrový EV.... furt to značně připomíná drahotu.... :'-( To ten Peugeot e-2008 stojí podobně nebo o malinko víc a je to o 30cm delší auto.... čili aspoň něco, kam pohodlně nacpu děcka....
věřím že své zákazníky si ten Jeep najde, je to stylovka, ale furt čekám kdy ta elektromobilita začne dávat cenově aspoň trochu smysl....
tak to těžko soudit, statistiky prodejů nemám a už asi na sda-cia.cz nejsou veřejné.... kolik se prodá třeba elektrických Fiatů 500? podle mě to nějaké desítky budou, nevidím důvod aby tenhle Jeep neudal to samé....
a vrátíme se v čase, ty UŽ CHÁPEŠ že je nafta vícestupňově zvýhodňovaná TAK MOC že bez https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit by osobní dieslový auta byly vzácný jako.. slušnej politik ;-)
Už mám trochu alergii na nesmyslné technické údaje, které jsou prezentovány výrobci: "Jeho baterie má kapacitu 54 kWh a v městském provozu, kde má být Avenger nejčastěji využíván, slibuje dojezd až 550 kilometrů." Včera jsem někde na seznamu četl článek o uvedení Enyaqu Laurin Klement, kde se dojezd výrazně prodlouží vylepšeným termomanagementem baterie :D
Enyaq nejspíš bude facelift pro komplet řadu, kde dojde k přejmenování z 80 na 85.
"Výrazně" prodlouží... z 542 na 570 to je kolik, +5%? Zase takové drama to není... ale v tom updatu bude předehřev baterie před nabíjením a hlavně zvýšení vMax ze 160 na 180 pro běžné verze, to je docela fajn.
Proč prodraží? L&K si Škodovka zaplatit nechá, ale update by měly dostat všechny výbavy někdy ke konci roku... a za mě třeba zvednutí maximálky ze 160 na 180 je docela citelný bonus... víc než těch 5% dojezdu.
Preco by si to niekto normalny kupoval? Je to technicky slabe za vela penazi, ten sw este stale pada a laguje a zakaznik ma to stastie, ze za relativne rovnake peniaze ma moznost kupit lepsie ev i ice. Tak preco enyak?
Registrace leden únor březen duben Celkem %
Celkem 41 24 143 94 302
Škoda 5 0 42 48 95 31%
Arval 13 2 7 5 27 9%
ALD 0 2 6 4 12 4%
SkoFin 3 4 10 4 21 7%
LeasePlan 3 0 4 5 12 4%
Je to trochu lepší než za loňský rok - výrobce si registruje na sebe pouze 31 % z registrovaných aut za první čtyři měsíce. Trochu klesá celkový počet registrací - loni za 1-4/2022 bylo 360 kusů.
Pořád je to daleko nejprodávanější EV u nás... což samozřejmě na domácím trhu není až takové překvápko.
Za mě je Enyaq vcelku slušně udělané auto... a třeba ta maximálka zvednutá ze 160 na 180 z větší části řeší jednu z největších výhrad, co jsem vůči tomu měl.
Teď se mi líbí ta EV6 GT, to je za ty peníze hodně zajímavá nabídka... zase dojezd bude o něco horší.
Z mého pohledu jsou všechny elektroauta hodně podobná. Z venku se mi líbí Cybertruck, z hlediska ceny a techniky jedou Číňané. Pokud potkáš někoho ze Škoda Auto a.s. řekni mu, že jeden venkovan z jihočeské zádele považuje tohle optické vylepšování výsledků za poněkud nedůstojné slovutné firmy.
Je jasné, že firma chce, aby její zaměstnanci jezdili jejími auty.
No a teď... když má všude plnou pusu řečí o elektrické budoucnosti, no tak potřebuje ukázat, že sama té budoucnosti aspoň trošku věří.
Kdyby naopak ve flotile Enyaci nebyli, tak by všichni říkali - podívejte, nám to tlačí, ale sami jezdí Kodiaqem v naftě :-)
To je jasné, jezdí v tom všichni skládači od pásu a chudáci platící zákazníci čekají na dodání více než rok :-O . Za loňský rok bylo registrací na Škoda Auto a.s. 643 kusů, letos jenom 95 za čtyři měsíce a třeba v únoru nikomu Enyaqa nepřidělili.
Teď ze sebe děláš venkovana z jihočeské zádele až moc ;-)
1) zaměstnanci (aspoň ti co znám) nemají auto zdarma, mají ho za zvýhodněných podmínek. Takže ne, dělníci na páse obvykle Enyaqa nemají, mají ho ti, co by jinak měli jinou Škodovku v podobné cenové (tj. Superb nebo Kodiaq)
2) datum, který ty vidíš ve statistikách, není datum, kdy zaměstnanec dostane klíčky. Je to datum, kdy se auto registruje. Firma velikosti Škodovky klidně může zaregistrovat 50 aut najednou a pak je postupně přidělovat... a nemusí to být motivované manipulací s čísly, ale prostě jen administrativou
Nevíš na koho budou registrované ty auta v rámci promo akce Elektromobilita bez starostí? Na koho jsou registrované a kdo jezdí s 55 Enyaqy, které Škoda Auto poskytla pro Předsednictví EU? Jenom se ptám, abych měl kompletní obrázek. Za poslední rok jsem neviděl v registracích žádný převod již registrovaného Enyaqa.
Ad 1 - tipoval bych Škoda Financial Services, resp. ŠkoFIN.
Ad 2 předsednictví - měla to být bezplatná zápůjčka... takže bych čekal auta registrovaná na Škodovku. Kdo s nimi jezdí dnes - netuším.
Většinou to dopadne tak, že s tím Enyaqem RS musíš uhnout kdejaké litrové Fabii, protože je prostě rychlejší ;-) Ikdyž je to na české dálnici nad 180kmh celkem extrém ;-)
To je samozrejme protimluv pro kazdej chrotak.
Jasne ze ti to hlava nebere.
Ale s EV se jezdi po meste dobre, nic se nenici, netre, neopotrebovava. A navic s nulovymi emisemi. :yes:
https://www.auto.cz/…ojedem-dal-64275
První cena vozu 899.900,- Kč (i-MiEV, 49 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 899.900,- Kč (i-MiEV, 49 kW)
Základní cena testovaného vozu 899.900,- Kč (i-MiEV, 49 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 901.458,- Kč (i-MiEV, 49 kW)
Ceny mikroEV z r. 2012. 8-s:-O
Hele, půl hvězdy z testu... já myslel, že nikdy nikdo nedal míň než dvě :-) - no, ta půlka je jasným obrazem toho, jaká nabídka tehdy to Mitsubishi bylo.
První EV o kterém má smysl se bavit je Leaf, který u nás začínal na 700t.
Máš pravdu, kupce si to našlo - celkem 2, v roce 2011. https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
pak už nic.
Jestli je to dobrý výsledek nebo ne, uvést na trh auto a prodat dva kusy (pravděpodobně vlastním dealerům) nechám na tvém uvážení ;-) , ale řekl bych, že to spravedlivě odráží kvality iMiEV.
V zimě si do EV vyrobíš palivo sám, ideálně při -15 když vytápíš dům tepelkem, svítíš, varíš, pereš, nabíjíš, koukáš na tV atd atd
HAHAHAHA
Lysneko a Broisov byli proti tobě žabaři,utopisto :-):-):-):-) Kdybys neměl ruskej atom a Tykače s uhelkou, umrzne ti v zimě zádel prolhanej Borisove placenej čínou :-):-)
PS: hele von si někdo myslí že při -15°C (což tu moc nebývá) se nemá topit?
hele tys to (s těma svetrama = viz SPD voliči https://www.stream.cz/…-nemine-64477307 si to pochopil STEJNĚ BLBĚ jako ti na Václaváku? :-O
jako že TY máš TUHLE úroveň "myšlení"? ;-)
Já byl v zimě v pohodě, jen jsme já kolega příbuzný (doktor) v Rakousku v baráku za ca 2 miliony € netopili na 22-23°C ale trochu šetřili = a viz data VŠICHNI v EUropě celkově docela ušetřili. TyS topil na 16?? to SI TEDA větší KRETÉN než sem myslel = a nic moc o tvým IQ sem si nemyslel :*)
Ne já sem netopil na 16 stupnů, taky netvrdím že mi barák utáhnou FV panely v zimě, narozdíl od vás utopistů.
Mínus 15 bývá v čr v lednu naprosto normálně, pamatuji i -18 v Praze v roce 2015 :-) Máš špatný znalosti - jako vždy Borisove. Cinkni si do ČHMÚ a ogěr si fakta a to se vůbec nebavím o Šumavě a Vysočině kde bývá i -25 :-)
Já se tu celou dobu bavím o tom, prohlaný utopisto jak ti v -15 pojede celej barák a Teplený čerpadlo na to co vyrobí v tom lednu FV na střeše.
To je těžká vylhaná stalinsitická utopie vid šmoulo.
Všetky testy ako sa ide s elektromobilom do Chorvátska sa zásadne robia koncom mája/začiatkom júna (května/června).
V júli (červenci) je to totiž o šťastí, ako známy 29 hodín cesta na Istriu, na nabíjačkach pred ním vždy viac ako 10 áut :-O
V auguste (srpnu) do Talianska cez DE musí byť ešte zábava. Samostatná dovolenka len na cestu ?
no a tak je to S TEBOU FURT = nepoučitelnej a vždy za blba. Mám dost příbuznejch s BEV a PHEV = no tak NEBUĎ pro jednou ZA BLBA. Sám sebe vždycky ZTRAPNÍŠ = běžnej život VŮBEC nenabíjíš (abys to pochopili NETANKUJEŠ) viz tvůj odkaz! Ani to nevíš? KOLIKRÁT ti to někdo (včetně mě) už vysvětlil?
To je jak Arese s těma emise vypustí elektrárna = takhle SEbe furt ZTRAPŇOVAT - furt dokola psát NEROZUMÍ NECHÁPU
Už si poslal Boeingu a Airbusu 10 usd aby přežili? čeká je krach, čína má svoje letadla https://archiv.hn.cz/…tel-s-cestujicim https://www.planes.cz/…vni-komercni-let
Rusko má svoje letadla Čína už taky - , ani jedni už od nich nic kupovat nebudou, a je otázka od koho bude kupovat Indie, Kuba, Irán, Jižní amerika, afrika a další...
Další eura a usd budeš muser poslat i RR, Pratt and Whitney atd.....
Hammuna, Doník a spol sem tahá Rusko furt a všichni co nesouhlasí s EV a OZE označují za šířící ruský definformace.
Tak tu pouze zminuju, že co se týče letadel, už od nich čína a rusko nic kupovat nebudou. EU auta už čínan skoro nekupuje, rusák jen ty luxusní prémiovky přes překupníky, u obyčejných aut nižší třídy kupuje domácí a čínany, tak sem zvědav jak s EU a US firmám bude po ztrátě těchto trhů dařit a kolik dalších zákazníků z banánovek jim čínan s rusákem ukradne....i díky EU a USA sankcím....
A jestli chceš něco víc k tématu, na legendách sem prolezl Enyag a nabíjecí Superb a ve výbavě LK už to má apson jaktaž slušný materiály v inteiréru.
Sranda byl stánek Hyundai, kde okolo Ev verzí nikde nikdo, seděl v tom 1 člověk a pusto a prázdno, to samý u Fordu a jeho EV Mustangu, zatímco u spalovacích mustangů narváno, to samý u Bronca. :-)
Skvělé zítřky jsou už za rohem :
Poptávka po smartphonech zůstává slabá, zlepšení v nedohlednu
Trh počítačů se propadl o třetinu. A největší výrobce s ním
Ziskovost výrobců automobilů se snižuje
Zdroj: dnešní novinky.cz
nejen teď tady :*)
tos dělal už na tý základce kde ses neučil o ropě? VONI měli TAKY BLBOU známku :D:-!
ty si taková malá prolhaná proruSSká VELKÁ SSvoloč ;-)
a ve stejný diskuzi viz já 28.5. 8:40 = furt chceš ŘEŠIT ZAOSTÁNÍ EUropy za Amerikou a asijskými zeměmi JEŠTĚ VĚTŠÍM ZAOSTÁ(vá)NÍM jak denně požaduješ? si pitomej? proč píšeš že jsou lidi jako ty = který NECHÁPOU co se děje (a nemají technické znalosti = kluků ze Speciál TECHNIKA?
TY to ale už víš = jak to vychází = ekonomicky i technicky = takže KDE JE PROBLÉM v tvém mozku?
TOHLE (že to zatlučeš a uděláš ze sebe ODPAD) si TAK DLOUHO vymejšlel? :D:*)
to funguje v politice zatloukat Zatloukat ZATLOUKAT = tady JE to vlákno VIDĚT tupá krávo fakt DeBILLe trapno trapně trapnej :-!
hele TAKOVEJ UBOŽÁK to je i tady docela síla :*)
chceš vidět FAKT TUPÝho trapáka HOVADO? tak di k zrcadlu A PAK NAJDI KOULE a podívej se na začátek vlákna (a PAK DO ZRCADLA = jo ten SLEPEJŠ osel TRAPÁK co na něj čumíš TO SI TY ;-)
Nejen motory, je to skládačka zahraničních dílů, asi jako https://www.hifi-voice.com/…-eversolo-dmp-a6 nicméně (tohle je) POVEDENÁ čínská SKLÁDAČKA (nevím jak to jejich letadldo (některé věci okopírovali DOBŘE a parametry mají, přesto.. fungují dost blbě ;-)
Viz já 12:29 = to se (pochopitelně) týká i škodoVWky, i když zrovna VW dost zaspalo (a ani bilion nahonem investic do EV to moc neřešil - no patlají to vlevo vpravo a jak moc jsou mimo pochopili snad až TOTÁLNÍm PROPADem v číně https://www.autoforum.cz/…ypadajici-model/
ale se zvyšujícím se podílem BEV dojde určitě i na leVWnější škodoVWky = a až to bude tak půl na půl (BEV a ICE) tak možná i pár místní odpůrců reality, že BEV je výkonnější, umožňující lepší konstrukci auta jako takového a při jednodušším levnějším https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet je taky LEVNĚJŠÍ auto (výrobně a už teď brzy i prodejně = a to jsme někde na desetině výroby spalováků a jak tuhle HLOUPĚ zdůraznil barik na dáávno zaplacených investicích linkách = a přesto začíná být ICE dražší = viz loňský Speciál TECHNIKA stejný model stejná třída a už teď je lepší elektřina A BUDE už jen HŮŘ a HŮŘ :-!
No cilovka bude asi podobna, jako petrolhead s narokem na sportovni vlastnosti vozu, rucku a manual.
Ktery nakonec skonci v SUV bez rucky. :D
Nebo milovnik ASX, co koupi Polo...
Sorry hosi, to bylo hodne osobni, nic ve zlym, Toppere. :-)
Proc by naopak milovnik Pola nemohl presedlat na Avenger? ;-)
Cena EV uz zde neni tak vzdalena spalovaku.
V zapadni Evrope uz je ta propast (nekde ke vsemu s pomoci dotace) preklenutelna. :yes:
Opět nehorázně lžeš. V SUV "bez ručky" většinou jezdí moje drahá polovička, protože ho chtěla. Já většinou jezdím kombíkem nižší střední nebo kompaktním sportovním sedanem. :-) S
a ZKUSILA někdy automat (ne DSG)? znám VYNIKAJÍCÍ řidičku (co by asi ujela všem tady plácalům = no možná Mig;) ale PROČ jezdit po Vídni (Praze) s (dnes ve všem horším) manuálem?
Když jí BAVÍ ŘÍDIT proč tak NEZÁBAVNÉ auto = šaltpáka místo komfortnějšího automatu z antizábavného auta lepší neudělá (spíš horší když už
koho BAVÍ ŘÍDIT a jezdí (něčím jako) https://www.auto.cz/…zavislost-148431 tak jistě, ale na denní ježdění (navíc v nezábavném SUV) proč? Proč? PROČ?
přiBLBlá až BLBÁ je tvá reakce = vyhovuje jí NEZÁBAVNÉ auto
a s manuálem (na dotaz ZKUSILA NĚKDY automatickou převodovku? Roky je už i v blbym Berlingu slušná 8-st. HDM převodovka
obecné závěry (zkušenější než si ty) že manuál dnes už JEN do aut typu viz odkaz = alespoň TOHLE víš znáš četl si. Není to spíš že TYS chudině nacpal = a kdyby se projela (i j"en" takovýmhle automatem) https://www.autorevue.cz/…este-lepe--testy okamžitě ale OKAMŽITĚ by (protože jí baví řídit) ten krám cos jí nacpal PŘESTAL BAVIT ?
Viz Mercedes viz Maserati viz poslední 7er = interiér NIJAK NESOUVISÍ s použitou technikou pohonu. Dovedeš tuhle úroveň pobrat? V12 i lepší variantu čtyři https://www.auto.cz/…-340-koni-142593 můžeš dát do pěkného průměrného nebo skvělého interiéru NIJAK TO NESOUVISÍ
je tvůj mozek schopný pobrat alespoň tuhle triviální úroveň chápání /věcí/?
to co zjevně NENÍ = je co umožňuje použítí elektomotorÚ (tří čtyř) pro chování podvozku/pohonu a parametry jako rozložení hmotnosti a těžiště = vedoucí také k lepšímu chování podvozku
je to úroveň MOC O AUTECH? chceš radši rozebírat design přední masky? Nojo no
Človeče to s tou cenou si zabil, takže ten čo horko ťažko ako slobodný a bezdetný dal dokopy 13 tisíc na Polo si akože kúpi Avenger za 30 litrov? Tak ten bol dobrý. 😁😁😁
no vidíš (ze 3 tvých "názorů") 1 shoda (jedna tak budiž) 1 debiita trapnost tupost TO OSLE nečumíš na vlákno A ROVNOU ŠVIHNEŠ svou KRAVINU jako reakci?
vy AUT NEZNALÉ prodavačky ŘVETE dekády "před brodem" https://fdrive.cz/…e-748-koni-10518 samozřejmě BEV se teprve (technicky) "rozjíždí" = no jako ty první generace placatých televizí, ale TECHNICKY znalým BYLO JASNÉ že CRT nemá šanci