Ředitelství silnic a dálnic během listopadu a prosince chystá nejvytíženější českou dálnici v úseku mezi Prahou a Brnem téměř kompletně osadit značkami zakazujícími předjíždění kamionů.
Ono by to nemuselo byt, keby sa vodici kamionov neboli spravali ako bezohladne prasce. Este by som dokazal tolerovat to samotne predbiehanie kamionov (pokial mi staci len zlozit nohu z plynu), ale nie aby sa mi daky pako v 30-tonovej krabici vyradil na drzovku rovno pred nos (az musim dupat na brzdu, a vyhybat sa na krajnicu), a este mi ukazal finger, tak to teda nie...
No schvalne, ze ako sa s tym popasoval google-translator:
Ono by to nemuselo být, kdyby se řidiči kamionů nebyli dělali jako bezohledné prasata. Ještě bych dokázal tolerovat to samotné předjíždění kamionů (pokud mi stačí jen složit nohu z plynu), ale ne aby se mi daky pako v 30-tunové krabici vyřadil na drzovku rovnou před nos (až musím dupat na brzdu, a vyhýbat se na krajnici ), a ještě mi ukazal finger, tak to tedy ne...
Nie všade. U nás nedávno zrušili pojem "diaľnica v meste". Kamióny tu často veselo predbiehajú, pritom diaľnice sú z mesta vyňaté, tabuľa začiatok a koniec mesta je na jazde a výjazde, ale mnohí jazdia ako keby to nevedeli.
Jasně, ale ve většině případů ano. Na druhou stranu je fakt, že většina dálnic v SR (vyjma pár míst kolem Tater) má mnohem rovinatější charakter než třeba D1.
... jsem zvědav, kdo to bude dodržovat. V ČR je standard, že značení není překážkou a pro získání výhody jsou řidiči schopni riskovat životy ostatních. Kdybych to neviděl na silnici každý den. A policie? Rozdává pokuty za parkování.
Na příkladu D1 přes Brno to bude bez hlídek fungovat těžko. Chápu frustraci řidičů kamionů na přetížené jediné dálnici v kuse mezi východem a západem, ale pokaždé na úsecích se zákazem předjíždění kamionů na nějaký v levém pruhu narazím. Prostě se to nekontroluje.
Všechno záleží na dozoru policie. Už měsíc to funguje na trase Devět křížů-Ostrovačice, ale policie nikde. Většina to sice dodržuje, ale hlavně Maďaři. Rumuni a Poláci to neřeší a občas předjíždějí. Vzhledem k tomu že se tato trasa pravidelně ucpává jsou v levém pruhu jak pěst na oko. Stačí je jen posbírat. Nedávno se rekonstruovala silnice mezi Popůvkami a Troubskem. I když je zde od Kývalky Zákaz vjezdu pro tranzit nad 12t tak tudy tito cizinci při zácpě na dálnici se snaží projet. Jezdím tudy denně a řekl bych že se opravená vozovka začíná měnit opět na kolejiště. Policii jsem viděl za poslední měsíc jednou ráno pod Casinem...
Jako řidič nákladního vozidla bych spíše zavedl jiná opatření. Ono není problém od stolu mluvit, psát a schvalovat kraviny. Lepší by bylo sejít se se samostatnými dopravci, malými i velkými, a zeptat se těch kterých se to týká. Myslím že v Polsku mají předjetí do 30ti vteřin bez problému. Na Slovensku je zákaz předjíždění pro vozidla nad 7,5t. Problém nastává při předjíždění řidiče ignoranta, který ještě zrychluje aby nebyl předjetý. A to se děje i mezi osobními i nákladními vozidly. Těmto řidičům bych bral automaticky řidičák na danou skupinu ve které se toho dopustili. Bylo by to drastické opatření, ale bylo by účinné. Též bych se zaměřil na pomalou jízdu osobních automobilů jedoucích v prostředním či levém pruhu. Denně jsem svědkem jak v levém a prostředním pruhu jedou na dálnici pouze 105 - 110km/h. Osobně pak jedu v prostředním a pravém pruhu klidně 130km/h a jen čekám až mě dojde obsílka za podjíždění. Hlavně že poslouchám, jak se zvažuje zvýšení rychlosti na dálnicích. Řidiči z velké části nedosahují rychlosti ani 120km/h.
Pokud tahle "inteligentní" vláda chce dělat něco pro řidiče, tak musí začít tvrději vymáhat pokuty od zahraničních řidičů nebo zakázat vjezd/vstup na území ČR podle závažnosti za porušení pravidel silničního provozu. Což je pro ministerstvo dopravy velká neznámá. Hlavně že se platí mýtné a to jim sype.
Vážení,
KONEČNĚ by si měl někdo posvítit na řidiče osobních aut.. Tedy zřejmě i na Vás! Posvítit na dodržování rychlosti, bezpečné vzdálenosti a vrácení se pravého jízdního pruhu po předjetí pomalejšího vozidla. Pravý pruh je totiž ten, kde máme všichni jezdit a ostatní použít jen k předjíždění! Levý nebo prostřední pruh NENÍ vyhrazen osobních autům.
V Německu není plošný zákaz předjíždění jako u našich východních sousedů a nasledek je ten, že o neomezené rychlosti si můžete nechat jen zdát. Pokud pominu úseky dálnic omezené na 120 km/h, tak na ostatních o moc rychleji nejdete, protože v levém pruhu je kolona osobních aut, které nemají kam uhnout, protože jet mezi kamiony 83 - 85 km/h se jim nechce, což chápu...
Přátelé, máte snad představu, že například autobus jedoucí na dálkové lince rychlostí 100 km/h, bude uhýbat upospichanym řidičům osobních aut do pravého pruhu mezi kamiony (do pomalé kolony kamionů) jedoucí 85 km/h??? Autobusy i kamiony provozujeme a garantuji Vám, že nikdo mezi kamiony uhýbat nebude... Autobus pojede 100 km/h v levém pruhu a pritom nic neporusi, protože bude předjíždět výrazně vyšší rychlostí kamiony v pruhu pravém..
A řidiči osobních aut pojedou hezky za ním a budou nadávat jemu..
Takže, kde vidí pan redaktor zlepšení? Doporučuji jemu i jiným se za volant kamionu či autobusu posadit (pokud vůbec na to najde odvahu) a vyzkoušet si něco o čem sice píše, ale jinak nemá ani ponětí...
Klid, autobusy jezdí jak píšeš už teď, a když zmizí kamiony z levého, výrazně se zrychlí osobní doprava. Což je cíl. Nákladní je v ČR často tranzitní, bude fajn, když část těch bulharů a rumunů zvolí raději A1.
...Pravý pruh je totiž ten, kde máme všichni jezdit a ostatní použít jen k předjíždění! Levý nebo prostřední pruh NENÍ vyhrazen osobních autům. ...
U nás na Slovensku je ľavý pruh vyhradený pre luxusné SUV s bratislavskou ŠPZ, teda aspoň si to tak tie tupé hlavy z Bratislavy predstavujú. No a potom je ešte ľavý pruh vyhradený pre Poliakov, tí v pravom pruhu nejazdia, tí majú iné pravidlá.
Predbiehajúce kamióny tolerujem, ak nepredbiehajú pol hodinu.
Až vám EU nacpe omezovače rychlosti do osobních aut tak pak teprve pochopíte proč tak dlouho trvá předjetí. Vytvoří se dlouhé kolony do kterých bude problém se zařadit když budete chtít opustit dálnici nebo na ni najet. Předjíždet bude stále ta pakáž z východu co u nás absolutně nerespektuje žádné značení. Až bude takovou kolonu kolonu přijíždět Rumunska dodávka narvaná po strop vším možným a za sebou podval s autem co jede max 110 tak se nic neurychlí. A že jich po D1 jezdí dost. Slovensko bych tady jsou příklad neuváděl. Ve většině je to placka kde není problém udržovat stálou rychlost a nesmí se tam přejíždět ani když jsou tři pruhy. To je na hlavu postavené.
Vyhozené peníze za značky, zákaz předjíždění jim nevadí ani v německu a to tam je samá policejní hlídka a v ČR jen pár aut mezi Prahou a Brnem. Ohledne slovenska tam většina tranzitujicich aut jede Rajka Kuty, a slováci když přijedou do ČR tak jsou jako trvání že řetězu.
D1 je sice vytížená, ale není to tak, že by od Prahy do Brna a obráceně byl v pravém pruhu souvislý pás kamionů. Od Vyškova pak směrem na Ostravu mnohem lepší (vyjma průjezdu Přerovem).
jen pro predtsavu myto pro auta ruzne kategorie, euro6:
nakladak do 7.5t 2 napravy: 0,0445kc/km (4halire za kilometr)
nakladak 7.5-12t 2 napravy: 0.9183kc/km
nakladak nad 12t 4 napravy: 4.0958kc/km
https://mytocz.eu/cs/sluzby-zakaznikum/kalkulator-mytneho/podle-vzdalenosti
kdyz vezmu kolik platim za myto treba v italii nebo francii, tak to je smesny
a u nakladaku do 7.5t bych s nim musel ujet pres 30tis km aby me to stalo tolik, co rocni dalnicni znamka na osobak
kdo z nas najede po dalnici pres 30tis km rocne ???
je potreba zvednou myto, aby vic jezdili pres rakousko
ty tam koamiony samozrejme taky nechtej, ale proc maj tahnout pres nas ???
to s tim nemeckem je leda pekna blbost, kterou mohl napsat tak leda nekdo, kdo v nemecku nikdy nejel mam dojem
Jedno, kudy cesko opustis, jestli jedes po a17, a6, a93, a92 ... VSUDE je to samy LKW v levym pruhu, vsak k tomu nemcouri maji dokonce i celkem vystiznej pojem Elefantenrennen...
takze kdyz z Prahy pojede nakladak co to nerozjede vic jak 80 tak bude pravý pruh az do Brna jeden velky řetěz kamionu kam se nepujde normalne zařadit ?
U nás to funguje. 80 km/h je na diaľnici minimálna rýchlosť, neviem, či to platí aj u vás. A pokiaľ dobre čítam, tak na českej diaľnici v prípade trojpruhovej diaľnice a niektorých stúpaní zákaz platiť nebude, takže by som bol pokojný.
u nas, tedy na zapad od moravsko-slovenske hranice plati, ze na dalnici muze jet auto, jehoz minimalni rychlost neni nizsi nez 80km/h, a tu osmdesatku musi bejt schopnej dosahnout aspon na rovine, ale treba do kopce uz ne a zadnej problem to neni
pochybuju, ze na vychod od ty hranice to je jinak
Já jsem kamioňak, ale byl bych pro úplný zákaz kamionů. Zajeďťe si pro ty banány a pomeranče, díly,nebo stavební materiál sami ... Řidičů je málo,a půlka z těch co zbyli,se Vám na takovej vopruz za Avií z Prahy do Brna,vyprdnou, Koukejte si vytáhnout hlavy z ***e, nepřidávejte když vidíte na kilometr kamión blikat, dodržujte odstup od auta před Vámi a budete happy ... Hrabě Hans von Borowitz
Když posere na pumpě hajzlik balkánec ,zavřeme záchody, když se rozbije na D1 ožralej tatar, zavřeme D1, když tam bezhlavě předjíždí magor,zakážeme to všem 😁👍 Super řešení,odedneška posílám videa z kamery na policii, denně bude 20 magorů místo v osobáku jezdit MHD. Chcete válku? Tak jóó,je to tady,a pak si nestěžujte paka