Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík a jeho bývalý Mercedes-Benz W124, který patří mezi nejlepší auta historie

Martin Vaculík v letech 2008 až 2023 vlastnil Mercedes-Benz W124 200E. Mnohokrát byl přemlouván, aby na něj natočil recenzi, což vícekrát slíbil. Ale pořád dával přednost jiným autům. Čas si nakonec našel vyloženě na poslední chvíli - pár dní poté, co vůz už prodal, a den před tím, než jej předal novému majiteli.
Zpět na článek
18. 12. 2023 19:51
18. 12. 2023 22:48
19. 12. 2023 23:09
19. 12. 2023 09:11
19. 12. 2023 12:47
19. 12. 2023 15:56
19. 12. 2023 20:54
18. 12. 2023 19:51
Zpřevodování
Měl jsem dvě auta s prakticky stejným výkonem (a v jednom případě i se stejným objemem a počtem ventilů) a taky točily na 3. převodový stupeň 150 km/h. Taky si myslím, že je tpo zbytečně moc, ale beru to jako standard u takových motorů.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
18. 12. 2023 20:46
Re: Zpřevodování
Sorry, video kvuli tomu poslouchat nebudu: co znamena "tocit na 3. 150 km/hod?
18. 12. 2023 22:13
Re: Zpřevodování
Že na plně vytočenou trojku to jede 150 km/h. :-)
Avatar - Fomax
19. 12. 2023 02:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2023 21:24
Nevím, kdo psal text...
...k tomuto videu.

Jedno je však jisté, snad poprvé si ho nechám ujít. Vím téměř s jistotou, že přijdu minimálně 2x o oblíbenou "ajrodynamiku" a podobné perly, ale jistě také o relevantní postřehy o tomto autě.

Není, podle mě, na místě tvrdit, že ...124 je jedno z nejslavnějších aut vůbec, nebo že řada 124 je považována za jednu z nejkvalitnějších v historii automobilismu. I když mám obecně slabost pro tyhle starý vrány, fakt nedokážu říct, čím je MB 124 slavný, slavnější je víc i Fantomasova DS, jeptiščina 2CV z četníka nebo třeba Bullittův Mustang. Podobně lze rozebírat i tvrzení o kvalitě. Vždy záleží na parametrech - co je vlastně sláva a co je kvalita, s čím to porovnávám, v kontextu jaké doby, jaké zvolím měřítko. Jedno z...takže jistě, pokud vybírám z celku třeba o 50 prvcích, tak potom ano.

Ten neobjektivní a prvoplánově zaujatý text byl hlavní důvod, proč jsem si tentokrát nechal video protéct mezi prsty, takový neobjektivní text už dopředu snižuje věrohodnost videa, pokud v něm něco jako věrohodnost třeba i je.

Edit: Vlastně si vybavuji, čím byla 124 slavná. V béžové taxi verzi pro Německo těma snad pětilitrovejma zadníma mega popelníkama a gumokoženkou na sedačkách, co šla klidně vzít wapkou, když si cestou z oktoberfestu pasažér trošku ublinknul.. :-)
Rozbalit vlákno
26
18. 12. 2023 22:16
Re: Nevím, kdo psal text...
To já bych zase řekl, že si proti Mercedesu 124 zaujatý v negativním smyslu. :-)
19. 12. 2023 08:51
Re: Nevím, kdo psal text...
“Když nevíš o čem mluvíš, tak o tom nemluv a radsi se slušně zeptej.”

W124 je legendární svojí schopností najizdet neuveritelny probehy za svůj život. Auto bylo z dnešního pohledu až nesmyslně robustní, ta auta najizdela vysoké statisíce km nezřídka hodně přes milion. a přitom nejpohodlnější a nejluxusnější vůz své třídy a doby. A to píšu jako velký fanda BMW toho věku. Na to co ujel jeden Mercedes-Benz W124 si potřeboval 5-8 DSek/CXek/XMek.🫣 v téhle legendární spolehlivosti má asi jen dva “konkurenty”. W123 ale ta daleko rychleji rezla a Vw T4. Ale to je z principu užitkáč (i jako multivan) takže úplně jiné auto.
Avatar - Zetti
19. 12. 2023 09:01
Re: Nevím, kdo psal text...
Spousta W124 dodneska jezdi jako daily nekde i jako taxik, je jich k sehnani sposta v krasnym origo stavu a umel bych si ji realne predstavit ve svy garazi, kdybych ji nemel zasekanou W140 a C126.

Tyhle auta, po tom co predvadi EU ceka jeste renesance. Solidni spolehlive auto na veteranskych cislech se smesnym povinnym rucenim a technickou po peti letech. Dalnice gratis jako bonus.

Az dojdou mi baterky v elektroaute, uz vim kam se budu vracet. Navic pri malem najezdu narozdil od elektriky nebude ztracet na cene.
19. 12. 2023 09:20
Re: Nevím, kdo psal text...
Garáž mas pěknou, ale renesance ty auta nečeká. To jen ty jsi starej. Auto bez apple car play je dnes reálně nepoužitelný. Zeptej se někoho komu je o 25 míň než tobě. A to nemluvím o esp, isofixech, spotřebě a cenách a dostupnosti ND. Ale jako auta na víkend máš krásný.
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 09:42
Re: Nevím, kdo psal text...
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Lidi do 25 pokud to nejsou povolání synáček bohatých rodičů nebo ajtáci jsou reálně rádi, že zaplatí někde pronájem/podnájem a zbytej jim na zrezlou Felicii. (pokud teda nechtěj bydlet do 45 u rodičů) :-)
A lidem 40+ je nějakej car play šumák, já ho nemam v žádným autě a vůbec mi to nechybí.
19. 12. 2023 11:16
Re: Nevím, kdo psal text...
Taky jeden starej. Ale s těma feliciema jsi trochu ustřelil. Lidi co jim je pod 30 ti do felicie určitě nesednou. Když už tak do sdílenýho auta, pokud nemaj na vlastní. Ono dneska do felicie sedaj už jen lidi 60+. Ostatní ten starej střep dávno vyměnili.
19. 12. 2023 10:51
Re: Nevím, kdo psal text...
Naco bych proboha potřeboval ve svých autech nějaký "Apple car play"? :-) Na to to auto fakt nejezdí! :-[]
19. 12. 2023 11:17
Re: Nevím, kdo psal text...
Myslíš? Zeptej se mileniálu a generace Z. Auto bez velkýho dispeleje je jako auto bez volantu.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2023 12:24
Re: Nevím, kdo psal text...
Navigace k autu už dnes patří, nebo by snad ještě někdo chtěl jezdit podle papírové mapy ? Aresemu věřím, že on ano, ale ještě neznamená, že zrcadlení telefonu či dobře funkční infotaiment musí znamenat, že zbytek auta řidiče nezajímá...taky snad nejedete na tlačítkovou Nokii a zrcadlení je lepší, než hnusný držák na telefon v autě.
20. 12. 2023 11:14
Re: Nevím, kdo psal text...
Hele, ještě existuješ!

Už sem moc nepíšeš, že?

K tématu - hlavně ať je to dobré mechanicky. Funkční infotainment ale není k zahození.

Ps.: Nezrcadlím, navi mám v autě. A mobil šoupnu do nabíječky (mám klasickou zásuvku). Handsfree rulez!
Jo, jdu s dobou :-[]
19. 12. 2023 17:12
Re: Nevím, kdo psal text...
Mas zkreslene predstavy. Vetsina lidi z tebou zminene generace zadny car play v aute nema, protoze jezdi ojetinou, ktera jej nenabizela. Rekl bych, ze to daleko vice resi boomeri, kteri si patlanim po displeji dokazuji, ze jsou stale moderni a v kurzu.
19. 12. 2023 09:25
Re: Nevím, kdo psal text...
Mimochodem, mě dochází baterky v autě jednou za týden. Tak se zaparkuji u nabíječky co je kousek od bytu a ráno je vše v cajku. A navíc mám každý ráno vyhřáté auto. Lepší než smrdět a jezdit na benzínku.
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 09:45
Re: Nevím, kdo psal text...
95% obyvatel ČR vedle bytu/baráku žádnou nabíječku nemá, musí to dobíjet někde u nákupáku nebo na komerčních rychlonabíječkách kde je 1 Kwh za 10-16 kč, což se ohromně vyplatí :-) :-) :-) :-)

My u benzínky máme natankováno za 3-6 minut. Taky nám to stačí jednou za týden :-)
19. 12. 2023 11:31
Re: Nevím, kdo psal text...
Asi takhle - v podstatě celá praha, i brno jsou plné nabíječek. Olomouc, Ostrava, Plzeň , budky a liberec jich mají také hodně. A další krajská města jsou na tom různorodě. Každopádně nabíkeček mají velké množství (veřejných). Všude kde je trafačka může být nabíječka.

Takže kdy jsi vzal těch tvých 95%? že ty zase cíleně kecáš, co? Nebo jsi jen jeden z dalších co o věci nic neví a o to víc o ní píše?
Avatar - Zetti
19. 12. 2023 11:52
Re: Nevím, kdo psal text...
Ja uz nechtel na tebe reagovat, ale musim.Protoze ty jsi jeden z tech kterym jsem skocil na elektrospek. Nabijecek je fakt mraky, ale drtiva vetsina je jich AC 22KW. Problem je v tom, že vetsina aut NEMA AC nabijecku 22kW. Moje BZ4X a nenut mi teslu kelimek ma nabijecku 7 kW. Nabiti na tech verejnych AC nabijeckach mi trva 7 - 8 hodin, to je kapacita v lete az 400, ale v zime nebo na na dalnici tak 200km. Za to zaplatim 8korun za kwh, ale musim pripocitat sumu za stani, ktera je prvni tri hodiny zdarma a kazda dalsi stoji 30 korun. Tohle je proste v kazdodennim provozu totalne nepouzitelne. Pripocitam ze auto pripichnu kdyz ja nabijecka volna (U nas jsou 4 na 10000 lidi), musim jit auto odpojit po nabiti treba ve dve hodiny rano, abych nemusel platit dalsich 30 korun za hodinu a abych neblokoval nabijecku dalsimu elektronestastnikovi.

Mne moji recenzi na ten elektrosrac smazli, ale proste ten fakt o aute na lejno proste zmizet nemuze.
19. 12. 2023 21:19
Re: Nevím, kdo psal text...
Auta co znám já mají ac nabijecku 11 kw. A i s obyčejným nočním tarifem te tam nabíjení vyjde levněji než nafta do podobného auta. O benzinu nemluvě. A to při celonocnim stání. Dělám to tak. Za mě je to nejlepší řešení, pokud nemáš nabijecku doma.
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 12:56
Re: Nevím, kdo psal text...
Určitě, jen vyrazím ven, zakopávám o nabíječky.

Udělej si někdy výlet do Nuslí, Vrsovic, Strašnic, Kobylis, Bohnic, Čimic, Ćakovic na Jižní město atd.

Bud tý dobroty. Kde nic tu nic, 1-2 ks nabíječek vždycky u Lidla nebo Globusu nebo pak někde ve velké OC , jinak betonový sídiliště kde žádná nabíječka není a za ním les nebo lesopark (v případě Bohnic, Čimic a Trojy třeba). Máš tu smůlu že sem se v Praze narodil a i když už tam nebydlím, sem tam skoro denně :-)
19. 12. 2023 21:15
Re: Nevím, kdo psal text...
Takže jen na sídlišti Bohnice je minimálně 24 nabijecich bodů. Z tohohle okraje Prahy totiž jsem, tak něco tuším. A umí si to najít každý kdo používá nějaké mapy.
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 21:46
Re: Nevím, kdo psal text...
Fakt? Kde? Já jich vidím na mapě 9.

Ted otázka, koli aut stojí v ulicích a garážích po celých Bohnicích? Poněkud víc jak 9 vid :-)
21. 12. 2023 23:50
Re: Nevím, kdo psal text...
Víš ona každá nabijecka má dvě nabíjecí místa. A je jich tam 12, tedy 24 bodů. A to přitom každý z těchto bodu je schopen obsloužit za týden reálně 5 různých aut na noční dobíjení. Plus auta přes den. To máš noční kapacitu 120 elektroaut. A teď - kolik jich na tom sídlišti reálně je? Já tipuju ze 0. Víc jak 1 určitě ne.Stejně jako u nás kde je tech bodů 8. A vždycky jsem tam sám.
Avatar - lyon667
19. 12. 2023 17:19
Re: Nevím, kdo psal text...
Nevím, jak Praha, ale s Brnem pravdu nemáš, pokud nepočítáš ta 1-2 nabíjecí místa u obchodních center. A tam auto dlouhodobě parkovat nechceš, resp. často ani nemůžeš.

Kromě toho u nabíječky nemáš co dělat, pokud tam nedobíjíš. A už živě vidím, jak běžíš o půl čtvrté ráno přeparkovat auto, protože ti píplo nabíjení dokončeno.
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 21:48
Re: Nevím, kdo psal text...
Asi tak, to samé je ta Praha.

Nabíjecí místa u Lidlu, Pennny, Globusu, prá míst PrePoint někdo u trafostanic + velká OC. Jinak pusto a prázdno
21. 12. 2023 23:57
Re: Nevím, kdo psal text...
No jen PRE má v Praze přes 400 nabijecich stanic. Většinou o dvou a někdy i o více bodech. Takže 800 bodu jen od pre. Pak cez, eon, ionity. Ale v zásadě je to nic, viď bariku?
19. 12. 2023 11:48
Re: Nevím, kdo psal text...
Bez dlouhého vysvětlování, protože u tohohle článku je ta diskuze o ničem. Ale v zásadě všichni vědí že náklady na palivo jsou při veřejném dobíjení elektromobilů v průměru na 65-85% nákladů obdobného vozu na naftu.
19. 12. 2023 13:18
Re: Nevím, kdo psal text...
Asi takhle. Tenhle Mercedes zná určitě víc lidí, než DS nebo Mustang bullit. V dnešní době i víc než 2CV. Jezdí po celém světě a zná ho i moje žena, která jinak rozlišuje auta podle barvy.

Co se kvality týče, tak jediný typ vozu, který jsem konzistentně viděl ve službě jako taxi ve stáří 25-30 let, je W124. Taková 300D je při jen trochu slušném zacházení skoro nesmrtelná. Připomínám, že u aut z 80. let, včetně těch "západních" bylo běžné, že do 5 let shnila kastle a ve 100 tisících bylo hnací ústrojí zralé na generálku. Takže zejména v kontextu své doby to auto bylo kvalitní až neuvěřitelně. K pověsti přispělo i to, že nástupce W210 měl podstatně víc problémů, hlavně s kastlí.

Ono taky v 80. letech ještě nebyly vynalezeny marketingové bezobsažné termíny jako "prémiový" a tak si Mercedes obhajoval svou vyšší cenu kvalitou.
Avatar - pratel
20. 12. 2023 15:53
Re: Nevím, kdo psal text...
za to, ze znevazujes jeho velicenstvo W124, si daj facana!
18. 12. 2023 22:48
Reklamy
Máte tam tolik reklam, že by to bylo zajímavé, ale nejde se na to dívat...
Rozbalit vlákno
1
19. 12. 2023 23:09
Re: Reklamy
V mobilu přes Operu je to bez reklam. Až i tam to nebude... Co já ušetřil času.
19. 12. 2023 09:11
W124
Legenda to bezpochyby je. Na co se ale zapomíná, ze v prvních dvou letech výroby se potýkala s tolika dětskými nemocemi, ze se někteří báli, ze to značku zničí. A taxikáři radsi dokupovali předchůdce. Ale mercedes to dopiloval a vznikla legenda. Druhá zapomenutá věc je, ze to auto bylo neskutečné drahý i na Němce. Podobně výkonný BMW 5 (tehdy výrazně modernejsi e34) stalo na konci 80. Let o několik tisíc DM miň než mercedes. A to bez zohlednění extra mizerné výbavy mercedesů, která byla ještě mizernejsí než u BMW.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 09:47
Osobně tyhle auta nemusím
z 80 a 90. let jsou designově i interiérově určitě mnohem zajímavější britská auta ala Jaguar/Daimler nebo ameriky.

Že je to držák je nesporné, o tom žádná. Ale taky to byl v podstatě poslední spolehlivý Mercedes, pak už to s nima začlo jít z kopce.
Rozbalit vlákno
1
19. 12. 2023 13:24
Re: Osobně tyhle auta nemusím
To záleží na vkusu. Tyhle auta jsou pro mě vrcholem elegance a stridmého vkusu. Osobně za jedno z nejhezčích aut považuju C126.
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2023 10:55
pan Vaculík právě snížil cenu zachovalých W124
na českém trhu o 100 000 Kč. :D
A jinak fakt Cx = 0,26? Obvykle se uvádí 0,29, když i to je mimořádně působivá hodnota na danou dobu a hranatost karoserie.
Rozbalit vlákno
1
19. 12. 2023 11:33
Re: pan Vaculík právě snížil cenu zachovalých W124
taky si myslím, že první auto s CX 0,26 byl až opel (Calibra).W 124 měla 0,29-0,3. I tak to byl na začátku 80ek úlet.
19. 12. 2023 12:11
Taxikářské mercedesy
Řada 124 mě fascinuje od doby kdy, jsem někdy v půlce nultých let, tedy dlouho po ukončení výroby se svezl taxíkem v praze, který určitě nebyl v top stavu ale přesto to svezení bylo úplně soudobý a pohodlný. Obrovský rozdíl proti tomu když sednu na služebce do nějakého středně starého MB typicky Cečko W203 W204 řeknu si že je to nějaký vylojdaný, kolik set tisíc asi už má nějeto. A velmi často narazím na číslovku mezi 150 a 190 000 km. Nejdřív jsem si myslel že je to blbost, ale stalo se to tolikrát, že to prostě není omyl či náhoda. Každá octavia v tom věku je v lepší kvalitě. U původní c klasse jsem strašnou zkušenost s kvalitou udělal už při nějakých 70 000km.

Taky maté takové zkušenosti s staršími céčky?
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2023 12:47
Převodky řízení
Ty vykazovali značné vůle už po nějakých 400 tis. Opravárenská sada byla za 600,-(sada Okroužků), která nic neřešila. Příčinou byly vytlačené konické zuby ve středové poloze hydro válce a při jejich vymezeníní se potom kousaly v rejdu. Tento díl se neprodával, jedině celá nová (u Helbiga, tehdy stála 83 tis),nebo vrakáč opět s vůlí.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2023 15:56
W124
Jedním slovem DOKONALOST . Bruno Sacco
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
19. 12. 2023 20:54
Re: W124
To je fajný auto na víkendový ježdění. Přes týden pěkně garáži a na víkend ven.
Design je konzervativní, výbava vypadá jednoduše nikoliv však chudé a motory asi držáky.