vypadalo by to jako Kuga. Design už číňani dohnali (resp. možná západní design se přizpůsobil Číně), kvalitu už dotahují taky (stejně jako to raketově dokázali korejci), cenu zadotují. Záplava čínských aut je v Evropě nevyhnutelná.
V realu to auto je dost neproporční a připomíná spíš starší ix35. To dotahování v designu je spíš jejich neustálé kopírování, které se posouvá víc do roviny "inspirování", ale to že čínská auta vypadají jako starší zavedené modely není náhoda.
Jinak bohužel ano, čínští komunisté se naučili pracovat s kapitalismem, takže možnosti to dostat na trh mají. Už jen to že disponují značkou MG. Viděl jsem v realu víc jejich modelů i zevnitř a za mě je to lowend na úrovni Dacie s lepšíma displejema a snahou aby to vypadalo hodnotněji, ale není..
No, souhlasil bych se Stesnem. Když kouknu na novýho Kodiaqa, tak to je čínskej zmar... A lowend na úrovni Dacie? :-D To je takovej pěknej obrat pro ty, co v nový Dacii už dlouho neseděli. ;-) Ta Dacie je dnes už mnohdy kvalitnější než mainstream.
To se pleteš, znám, seděl a Dacii hodně fandím, ale s mainstreamem typu Toyota nebo VW se to rovnat nemůže. Chtěl jsem jen říct, že MG s aktuální modelovou řadou zaujme jen a pouze cenou, ničím jiným.
S tím si dovolím nesouhlasit.... potom co jsem viděl se ženou ZS byly jsme příjemně překvapeni. Ano Evropa je trochu jinde, ale je ten malý kousek zásadní? Myslím že rozhodně ne. Jen jsme to viděli vizuálně, funkčně o tom nevím nic, ale vizuální stránka (kvalita / zpracování) rozhodně není důvod proč MG nebrat.
Ten malý kúsok môže byť zásadný. Menej kvalitný krehký plast môže byť inde nie len na pohľad, podobne použité laky, lepidlá, tlmiace hmoty a materiály celkovo. Úroveň spracovania často odráža aj kvalitu a úroveň samotných materiálov a technických riešení. Čína autami dobieha svet, ale pre mňa je ešte rozdiel medzi ich produkciou a autami starých európskych značiek docela zásadný.
Na první pohled to možná nevypadá špatně, ale je to bych řekl hodně maskováním nějakou lacinou koženkou. Když to důkladně osaháš, projedeš nebo zatížíš nějakým opotřebením tak je to za mě bohužel větší bída než v té Dacii, kde sice vidíš na první pohled tvrdý plast, ale je aspoň odolný. K tomu pazvuky za jízdy. Zase, ta Dacia na první pohled působí laciněji, ale celkově funguje. Nejhorší v tomhle MG5 kombík, to bych po ix25 nominoval na nejhorší moderní auto. Přitom na první pohled na to nevypadá. Nebo teda aspoň v kontextu cenovky.
Lze fungovat s EV po prakticke strance, kdyz nemam svoje nabijeni primo v dome/garazi?
Na verejnych nabickach se nabijet da, k tomu jsou urcene. Jak dlouho trva nabit akumulator na 100% a kolik km to auto nasledne ujede. Ja vim, jak ktere...ale radove.
Jako vstupni parametr: Odhadem ujedeme denne 30 km po meste.
Když si na veřejné nabíječce nabiju EV za necelé 2 hodiny na 500km tak jestli dobře počítám máš to na 16 dnů. Tak budeš nabíjet 4 hodiny za měsíc. A nechci se s tebou pouštět do diskuse jestli je to moc nebo málo a kolik káviček musíš u toho nabíjení vypít. Je mi to jedno.
Vždyť se to tady omílá už tak 5 let, tak jsem se to snad dobře naučil.
Primárně není vhodné nabíjet na 100%. Kurví to víc baterku a ta poslední procenta moc dlouho trvají. Na 100% se doporučuje nabíjet jen v případě plánované dlouhé jízdy, třeba i nad limit dojezdu, nejlépe doma, pomalu, pokud možno z vlastní elektrárny a bateriového úložiště tedy těsně před jízdou, abys využil delší dojezd prvního stintu cesty v rámci itineráře plánování nabíjení konkrétní trasy,
Pokud se nabíjí na veřejných nabíječkách, na jízdy po 30km denně, je lepší nabíjet 4 x po 15 minutách třeba ob den než jednou týdně hodinu. Je žádoucí držet úroveň nabití +/- mezi min. 20% a max. 80%. A 30-70% je ještě lepší.
Ale ty železofosfátovky dneska zase naopak mají rády do 100%, ne? Alespoň Tesla to tak myslím uvádí u standard range baterie. Akorát tyhle baterie zase mají větší selfdischarge a další bolístky, ne? Ale na crcačky po městě to je asi ideál. Měly by zase dát bambilion cyklů. Prejže.
Ještě bych dodal, že nabíjet lze dobře i na pomalých nabíječkách (do 22KW) typicky v nákupních centrech nebo u některých obchodů: tam vás to nezdrží, byť škoda, že většina aut umí jen 11kW.
Nabíjet u obchodní centra 15-20minut nevidím jako problém. To je efektivně využity čas stání auta.
Ale nevím, kolik ta pomalá nabíječka dodá energie za tuto dobu.