Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Jenik3
Lze fungovat s EV po prakticke strance, kdyz nemam svoje nabijeni primo v dome/garazi?
Na verejnych nabickach se nabijet da, k tomu jsou urcene. Jak dlouho trva nabit akumulator na 100% a kolik km to auto nasledne ujede. Ja vim, jak ktere...ale radove.
Jako vstupni parametr: Odhadem ujedeme denne 30 km po meste.
Na verejnych nabickach se nabijet da, k tomu jsou urcene. Jak dlouho trva nabit akumulator na 100% a kolik km to auto nasledne ujede. Ja vim, jak ktere...ale radove.
Jako vstupni parametr: Odhadem ujedeme denne 30 km po meste.
Když si na veřejné nabíječce nabiju EV za necelé 2 hodiny na 500km tak jestli dobře počítám máš to na 16 dnů. Tak budeš nabíjet 4 hodiny za měsíc. A nechci se s tebou pouštět do diskuse jestli je to moc nebo málo a kolik káviček musíš u toho nabíjení vypít. Je mi to jedno.
Mne to jako priblizny udaj staci. Takze staci kazdy tyden dobit ani ne hodinu pro jezdeni po meste.
Pro 30 km za den každopádně. Pokud mluvíme o normálním ev a ne nějaké rykše typu peugeot ion.
Vždyť se to tady omílá už tak 5 let, tak jsem se to snad dobře naučil.
Primárně není vhodné nabíjet na 100%. Kurví to víc baterku a ta poslední procenta moc dlouho trvají. Na 100% se doporučuje nabíjet jen v případě plánované dlouhé jízdy, třeba i nad limit dojezdu, nejlépe doma, pomalu, pokud možno z vlastní elektrárny a bateriového úložiště tedy těsně před jízdou, abys využil delší dojezd prvního stintu cesty v rámci itineráře plánování nabíjení konkrétní trasy,
Pokud se nabíjí na veřejných nabíječkách, na jízdy po 30km denně, je lepší nabíjet 4 x po 15 minutách třeba ob den než jednou týdně hodinu. Je žádoucí držet úroveň nabití +/- mezi min. 20% a max. 80%. A 30-70% je ještě lepší.
Primárně není vhodné nabíjet na 100%. Kurví to víc baterku a ta poslední procenta moc dlouho trvají. Na 100% se doporučuje nabíjet jen v případě plánované dlouhé jízdy, třeba i nad limit dojezdu, nejlépe doma, pomalu, pokud možno z vlastní elektrárny a bateriového úložiště tedy těsně před jízdou, abys využil delší dojezd prvního stintu cesty v rámci itineráře plánování nabíjení konkrétní trasy,
Pokud se nabíjí na veřejných nabíječkách, na jízdy po 30km denně, je lepší nabíjet 4 x po 15 minutách třeba ob den než jednou týdně hodinu. Je žádoucí držet úroveň nabití +/- mezi min. 20% a max. 80%. A 30-70% je ještě lepší.
Ale ty železofosfátovky dneska zase naopak mají rády do 100%, ne? Alespoň Tesla to tak myslím uvádí u standard range baterie. Akorát tyhle baterie zase mají větší selfdischarge a další bolístky, ne? Ale na crcačky po městě to je asi ideál. Měly by zase dát bambilion cyklů. Prejže.
Na těch nejrychlejších ano. Ale majorita co je zatím v Praze na ulici nebo v OC má max 22 kw, takže bych počítal spíš dvojnásobek.
Ještě bych dodal, že nabíjet lze dobře i na pomalých nabíječkách (do 22KW) typicky v nákupních centrech nebo u některých obchodů: tam vás to nezdrží, byť škoda, že většina aut umí jen 11kW.
Nabíjet u obchodní centra 15-20minut nevidím jako problém. To je efektivně využity čas stání auta.
Ale nevím, kolik ta pomalá nabíječka dodá energie za tuto dobu.
Ale nevím, kolik ta pomalá nabíječka dodá energie za tuto dobu.
Avantime
Aspoň to požičajú za takúto propagáciu autorovi, nech spraví povrchný test o tom ako to nemal kde nabíjať? 😁
Jinak bohužel ano, čínští komunisté se naučili pracovat s kapitalismem, takže možnosti to dostat na trh mají. Už jen to že disponují značkou MG. Viděl jsem v realu víc jejich modelů i zevnitř a za mě je to lowend na úrovni Dacie s lepšíma displejema a snahou aby to vypadalo hodnotněji, ale není..