Elektromobilita
dik za dobry clanek.
Tak nejak si představuju obsah za ktery platit.
PS: asi jde o preklad viz triliony. Pozor na dlouhou skalu a prosim o opravu.
Tak nejak si představuju obsah za ktery platit.
PS: asi jde o preklad viz triliony. Pozor na dlouhou skalu a prosim o opravu.
Jde o nevyvážený propagandistický blábol a to minimálně ze dvou důvodů. Chybí v něm informace, že celá elektrická revoluce v Číně nemá nic společného s ekologií. Kdo viděl, za jakých podmínek se tam zpracovávají suroviny pro výrobu baterií a odkud pochází elektřina pro pohon těch nesmyslů, ví, o čem mluvím. A za druhé, pokud si chceme v EU udržet sociální stát a nějaké ty ekologické normy, nikdy se na jejich cenu produkce nedostaneme ani náhodou 😉
Já tady přes tím varují v diskusi již roky!!!
EV politika EU je jen zlo a mor a vede k zániku evropských mainstream automobilek.
Hamižnost evropských automobilek nabila Číně zbraně.
Jediná racionální obrana je zrušit nesmysl Green Deal, urychleně se vrátit k výrobě rozumných Euro6 za rozumné ceny. A nechat vývoj nových pohonů na technicích, inženýrech. Vrátit vývoj zpět do rukou zákazníků.
Ať si poptávka a konkurenční prostředí samo najde cestu a ukáže racionální vývoj. Jestli někdo přijde s levným kinkurenceschopným EV, co zaujme masy a lidi už nebudou chtít spalovák, tak proč ne. Ale nic takového se neděje. Děje se jen to, že spalováky uměle zdražují, aby bylo z čeho platit výrobu a vývoj EV. Děje se jen to, že dotace s sankce pokřivily trh. Děje se jen to, že ICE co zákazníci chtějí, mizí z trhu v důsledku politiky EU.
EV politika EU je jen zlo a mor a vede k zániku evropských mainstream automobilek.
Hamižnost evropských automobilek nabila Číně zbraně.
Jediná racionální obrana je zrušit nesmysl Green Deal, urychleně se vrátit k výrobě rozumných Euro6 za rozumné ceny. A nechat vývoj nových pohonů na technicích, inženýrech. Vrátit vývoj zpět do rukou zákazníků.
Ať si poptávka a konkurenční prostředí samo najde cestu a ukáže racionální vývoj. Jestli někdo přijde s levným kinkurenceschopným EV, co zaujme masy a lidi už nebudou chtít spalovák, tak proč ne. Ale nic takového se neděje. Děje se jen to, že spalováky uměle zdražují, aby bylo z čeho platit výrobu a vývoj EV. Děje se jen to, že dotace s sankce pokřivily trh. Děje se jen to, že ICE co zákazníci chtějí, mizí z trhu v důsledku politiky EU.
Nielen EV politika EU je zlo. Zlo je politika EU komplet. počínajúc zahraničnou politikou, cez migračnú až k obchodu, EV a takzvanej ekológii. Už si ani nepamätám, kedy prišlo z Únie niečo pozitívne a všeobecne prospešné. Len buzerácia, príkazy, zákazy, regulácie a škrtenie.
Četl jste vůbec ten článek? O fosily absolutně nikdo nemá zájem. Číně je EU u ***e, ta si jede svoje a pokud tam nebudou zapadní automobilky schopné prodávat tak je po mejdanu. Je to totiž největší automobilový trh. Západní automobilky si jedou svoje staré smradlavé fosilní bez zásadních inovací a jak dopadly - musí kupovat čínské startupy, aby nezmizely úplně.
To je to jedine, co jejich plan na agresivni prevzeti trhu nezasahuje.
Ja si treba elektricke auto nekoupim. Nevadi mi dobre hybridy. Ale plne elektricke proste nechci.
To radeji zadne.
Soucasne plati, ze si nekoupim cinske auto. Vlastne cokoliv cinskeho.
Neresim, nedokazu vyresit, jestli nejaka soucast byla nebo nebyla v Cine vyrobena.
Ale musi jit o produkt naseho sveta.
Ja si treba elektricke auto nekoupim. Nevadi mi dobre hybridy. Ale plne elektricke proste nechci.
To radeji zadne.
Soucasne plati, ze si nekoupim cinske auto. Vlastne cokoliv cinskeho.
Neresim, nedokazu vyresit, jestli nejaka soucast byla nebo nebyla v Cine vyrobena.
Ale musi jit o produkt naseho sveta.
No vidíš. Já si klidně čínské EV koupím pokud mi bude dávat smysl.
Protože EU to takhle chce, protože automobilky EU to takhle připustily. Protože EU automobilky přistoupily na tuhle hru. Mám kupovat předražený ID s čínskými baterkami a díly z Číny? Proč?!?
A jestliže na tu hru přistoupili politici, EU, výrobci, prodejci, tak já jako zákazník větru dešti neporučím. Takže se rozhoduji podle toho co mi dává a nedává smysl.
Jinak řečeno nechat se zastřelit ve válce proto, že nesouhlasím s válkou, je sice prima, ale obávám se že ani bronzová socha nadživotní velikosti se zlacenými nápisy na václaváku by mi za to nestála.
Protože EU to takhle chce, protože automobilky EU to takhle připustily. Protože EU automobilky přistoupily na tuhle hru. Mám kupovat předražený ID s čínskými baterkami a díly z Číny? Proč?!?
A jestliže na tu hru přistoupili politici, EU, výrobci, prodejci, tak já jako zákazník větru dešti neporučím. Takže se rozhoduji podle toho co mi dává a nedává smysl.
Jinak řečeno nechat se zastřelit ve válce proto, že nesouhlasím s válkou, je sice prima, ale obávám se že ani bronzová socha nadživotní velikosti se zlacenými nápisy na václaváku by mi za to nestála.
Nekupovat pomůže jen krátce.
Je to jako u smartphonů. Můžeš koupit drahý iPhone nebo stovky čínských telefonů. Evropský ani jeden.
Je to jako u smartphonů. Můžeš koupit drahý iPhone nebo stovky čínských telefonů. Evropský ani jeden.
Čína dopadne stejně jako Evropa, s rozmachem příjde blahobyt a lenora. Jen v Evropě jsme si nemuseli zničit automotive a energetickou jistotu.
Uz 2 roky citam ako Cina zaplavi Europu, ako ma vsetko pripravene a stale nic. Taketo clanky o Cinskej zaplave su v mediach (aj na Slovensku) bez prehanania kazdy mesiac. 😉
A nakonec to tady ovládá Tesla, začíná Fisker, ... .
A v elektronice do aut je to Qualcomm, Nvidia, Google, Apple, ... .
I v tom EV Xiaomi, jsou čipy od Qualcommu a Nvidie.
Ta Tesla z Mexica může ty Číňany uzemnit.
A v elektronice do aut je to Qualcomm, Nvidia, Google, Apple, ... .
I v tom EV Xiaomi, jsou čipy od Qualcommu a Nvidie.
Ta Tesla z Mexica může ty Číňany uzemnit.
A ty čekáš, že se to stane za 2 roky? Korea na to potřebovala 20 let. Tady je řeč o tom, co bude tak v roce 2030 a dál, ne v roce 2023. I Elon Musk z nich má strach, před pár dny na konfeře vyslovil opětovnou obavu z toho, že zničí dnešní automobilky.
Budete si moci koupit Taiwance, Vietnamce, Inda, ... . Ti všichni jdou také Tesle po krku.
Dokonce i Taveres oznámil, že přesune výrobu do Indie. Takže nakonec ta auta budou levná.
A levné Tesly k nám budou proudit z Mexica, ... .
Dokonce i Taveres oznámil, že přesune výrobu do Indie. Takže nakonec ta auta budou levná.
A levné Tesly k nám budou proudit z Mexica, ... .
Rovnako ako Covid, aj pandémia elektrodebility pochádza
z Číny. Už vidím ako majitelia panelákových bytov bojujú
večer o jedinú nabíjačku pred bytovkou, alebo ťahajú z okien predlžovačky krížom cez parkovisko tak že sa zo spleti káblov nedá vymotať.
Konkurovať čínskym vládnym subvenciám znamená dotovať a dotovať.
Dotácie na elektromobily znamenajú, že všetci sa skladáme na kúpu auta bohatým ľuďom, ktorí si za 45.000 a viac € kupujú druhé alebo tretie auto do rodiny. Toto nie je podpora elektromobility, toto je zvrátená pseudosolidarita chudobných s bohatými, pričom ekologický efekt takejto EuroZhovadilosti je zanedbateľný alebo žiadny.
z Číny. Už vidím ako majitelia panelákových bytov bojujú
večer o jedinú nabíjačku pred bytovkou, alebo ťahajú z okien predlžovačky krížom cez parkovisko tak že sa zo spleti káblov nedá vymotať.
Konkurovať čínskym vládnym subvenciám znamená dotovať a dotovať.
Dotácie na elektromobily znamenajú, že všetci sa skladáme na kúpu auta bohatým ľuďom, ktorí si za 45.000 a viac € kupujú druhé alebo tretie auto do rodiny. Toto nie je podpora elektromobility, toto je zvrátená pseudosolidarita chudobných s bohatými, pričom ekologický efekt takejto EuroZhovadilosti je zanedbateľný alebo žiadny.
Adikes
Příspěvek podléhá schvalování.
Ještě před pár lety si i ten největší pesimista nedokázal představit, že Čína převálcuje Evropu v autech. A nyní se hraje jen o tom, kdy to nastane. Čím více bude Evropa tlačit elektromobiltu a čím více budou evropské automobilky mít snahu udělat z auta krátkodobé spotřební zboží, tím dříve nás Čína převálcuje.
Potěšitelné je jen to, že i v Asii se na politický vrchol dostávají šílenci, kteří mohou uvrhnout Asii do ještě většího marasu, než do kterého jde Evropa. Thajsko vyrábí přes 80 % elektřiny spalováním fosilních paliv, které musí dovážet. A přesto masivně prosazuje elektromobilitu, dotuje je horem dolem a do roku 2035 přikáže jen elektromobily.
Potěšitelné je jen to, že i v Asii se na politický vrchol dostávají šílenci, kteří mohou uvrhnout Asii do ještě většího marasu, než do kterého jde Evropa. Thajsko vyrábí přes 80 % elektřiny spalováním fosilních paliv, které musí dovážet. A přesto masivně prosazuje elektromobilitu, dotuje je horem dolem a do roku 2035 přikáže jen elektromobily.
Zkrátka dobře si to čínští bolševici naplánovali. Za pomoci podplacených ekologů doblbli v Evropě dostatečný počet politiků, aby prosadili svůj plán na ovládnutí evropského automobilového trhu. Trh na spotřební zboží už ovládli a nemuseli při tom ani hnout prstem. Nenažraní evropští kapitalisté jim tam k tomu prostředky dodali na podnose..... 😒]
Si myslím, že kdyby Čína chtěla, tak ovládne svět i auty se spalovacím motorem
U spalovacích aut ne. Teď tady byl ten test MG HS a jde vidět, že z pohledu aut je Čína tak dvě generace za Evropou. Ale v baterkách a elektrickém pohonu je před Evropou.
I u spalovacích aut ano. Jenže Čína si vyhodnotila, že investovat úsilí do získání know-how spalovákú pro ně už není zajímavé a jít cestou EV je mnohem snazší a jednodušší. Protože tam je Čína na startovní čáře vedle ostatních a ne 3 kola zpět.
Čína je v EV ne na startovní čáře s Evropou, ale už je dávno v půlce závodu. Dokud si to nepřiznáme, nemáme šanci nic zvrátit. Ve spalovácích jsou ale pořád za Evropou. I Korejcům to hodně dlouho trvalo, ještě před 20 lety všechny motory vyráběli v licenci západních automobilek, před 10 lety jejich diesely baštily stejně paliva jako evropské benzíňáky. Až teď to dotáhli. A Číňanům to bude trvat třeba ještě dalších 10 let.
Tomu nevěřím 😆 vždyť čeští diskuzní odborníci říkali a psali že je to slepá ulička a za pár let vše skončí jak začalo a nikdo EV nebude chtít,tak teď nevím , že by se spletli?
A co dělali manažeři evropských automobilek, když v Číně plánovali toto už 30 let? Teambuildingy, školení komunikací a diesselgate?
Mám možná hloupý dotaz, ale pokud Čína vše dotuje ( tvrdí se to snad u všech výrobků) , tak jí peníze musí také dojít, nebo ne? Prosím kdo ví, tak vysvětlete.
V článku nejsou úplně pravdivé věci, HK v Číně Ioniq5,6 a Kia EV6 prodává, Cena Ioniq6 je 280tis.CHN. Ten důvod uvedený v článku je hodně směšný. Ano Korejci mají od roku 2017 v Číně problem kvůli THAAD. Politické neshody samozřejmě znamenají vždy následky i na obchodech.
Do teď skončilo v ČR nebo v EU mnoho oborů a vždy to bylo pro určité lidi hodně těžké. Ale vše se vyvíjí tak to snad celá EU ustojí a nakopne rychlejší vývoj a vymítí zkostnatělost.
Uzavírání trhů není cesta, to už jsme tu měli.
Mám možná hloupý dotaz, ale pokud Čína vše dotuje ( tvrdí se to snad u všech výrobků) , tak jí peníze musí také dojít, nebo ne? Prosím kdo ví, tak vysvětlete.
V článku nejsou úplně pravdivé věci, HK v Číně Ioniq5,6 a Kia EV6 prodává, Cena Ioniq6 je 280tis.CHN. Ten důvod uvedený v článku je hodně směšný. Ano Korejci mají od roku 2017 v Číně problem kvůli THAAD. Politické neshody samozřejmě znamenají vždy následky i na obchodech.
Do teď skončilo v ČR nebo v EU mnoho oborů a vždy to bylo pro určité lidi hodně těžké. Ale vše se vyvíjí tak to snad celá EU ustojí a nakopne rychlejší vývoj a vymítí zkostnatělost.
Uzavírání trhů není cesta, to už jsme tu měli.
Máš pocit, že Európa niečo pre ten rýchlejší vývoj aj niečo robí? Ja mám práve opačný pocit, všetko ide dolu vodou, a naberá to stále väčšiu rýchlosť.
Právě proto ta otázka "co dělali manžeři". Podívejme se třeba na Taycan 800V architektura a tudíž koncern ji mohl mít k dispozici pro více modelů. Jenže nenažranost a touha hodně odlišit prémii od mainstreimu způsobila, že u ostatních modelů použili 400V. HK naproti tomu do vvšeho s E-GMP dal 800V ve stejné cenové co MEB. A to VAG ohlašoval jak MEB bude nejlepší a dá jí k dispozici dalším koncernům. Chytil se pouze Ford.A tak se stane, že BEV s platformou
MEB s dotacemi jsou na vycocekonkurenčním trhu v USA prodávány stejně jako E-GMP bez dotací.
Nebo MG ZS.Proč se prodává? Motor bez filtru pevných částic, atmosféra má prostě větší předpoklady bezproblémové životnosti na krátké popojíždění většiny lidí, bonus nízká cena. A co nám tvrdí evropské firmy? Že je problém u atmosfér s emisemi. Tak jak to že to někteří výrobci dokážou.
Za mě to jsou hodně špatná rozhodnutí na vysokých postech, přehlížení požadavků trhu.
MEB s dotacemi jsou na vycocekonkurenčním trhu v USA prodávány stejně jako E-GMP bez dotací.
Nebo MG ZS.Proč se prodává? Motor bez filtru pevných částic, atmosféra má prostě větší předpoklady bezproblémové životnosti na krátké popojíždění většiny lidí, bonus nízká cena. A co nám tvrdí evropské firmy? Že je problém u atmosfér s emisemi. Tak jak to že to někteří výrobci dokážou.
Za mě to jsou hodně špatná rozhodnutí na vysokých postech, přehlížení požadavků trhu.
Moja reakcia bola mierená skôr na túto vetu zo záveru Tvojho príspevku: "Ale vše se vyvíjí tak to snad celá EU ustojí a nakopne rychlejší vývoj a vymítí zkostnatělost." 😉
Číňania to začali s geniálnym nápadom pod názvom "povinný spoločný podnik na území Číny". Práve v tom čase EU manažéri školili budúcu Čínsku konkurenciu - nevadí, hlavne že vtedy dobre zarobili. 😒
čo sa rozpadli už bolo ako pliev.
A tento, keď zlyhá, tak bude pre Čínu masaker 😉
A tento, keď zlyhá, tak bude pre Čínu masaker 😉
Po prvé - Čína je skutočne nebezpečný súper. V tak obrovskej krajine určite nie je problém nájsť zopár vysoko inteligentných ľudí, ktorí vedia ako na to.
Také komplexné plánovanie a rýchlosť rozhodovania Európa nepozná. Zaspatá Európa to konkurencii len uľahčuje a uvediem to na príklade Slovenska, ktoré "napreduje" štýlom "jeden krok vpred a dva vzad".
Známe európske značky sa budú musieť veľmi rýchlo prispôsobiť a to aj za cenu vysokých strát. Konkurovať Číne a Tesle, znamená vyrábať lacno. Po vzore vysoko efektívnej Tesly to znamená on-line predaj, giga casting, robotizácia (Teslaboty ?) a masová výroba pár modelov s obmedzenou ponukou doplnkovej výbavy. Našim problémom je kopec závodov so starými technológiami, z ktorých je pravdepodobne ešte mnoho nesplatených a zrazu už potrebujeme nové "Gigafactory".
Paradoxom Európy je, že elektrifikácia sa začala (a aj napreduje) v severských krajinách, kde elektromobily ukazujú svoje najväčšie slabosti. Číňania určite vedia, že v teplých krajinách je situácia opačná - tam je možné z fotovoltiky nabíjať auto po celý rok a nikto nebojuje so skráteným dojazdom v zime. Prepad predaja ICE naše automobilky cítia už teraz, to znamená, že ak sa rýchlo neprebudia, nebude z čoho investovať.
Naše automobilky by sa fakt nemali spoliehať na lojalitu EU zákazníkov. Ak sa na trhu objavia pekné autá s full výbavou a porovnateľnou technikou za 70% ceny, tak tipujem, že aj 70% EU zákazníkov neodolá...
Také komplexné plánovanie a rýchlosť rozhodovania Európa nepozná. Zaspatá Európa to konkurencii len uľahčuje a uvediem to na príklade Slovenska, ktoré "napreduje" štýlom "jeden krok vpred a dva vzad".
Známe európske značky sa budú musieť veľmi rýchlo prispôsobiť a to aj za cenu vysokých strát. Konkurovať Číne a Tesle, znamená vyrábať lacno. Po vzore vysoko efektívnej Tesly to znamená on-line predaj, giga casting, robotizácia (Teslaboty ?) a masová výroba pár modelov s obmedzenou ponukou doplnkovej výbavy. Našim problémom je kopec závodov so starými technológiami, z ktorých je pravdepodobne ešte mnoho nesplatených a zrazu už potrebujeme nové "Gigafactory".
Paradoxom Európy je, že elektrifikácia sa začala (a aj napreduje) v severských krajinách, kde elektromobily ukazujú svoje najväčšie slabosti. Číňania určite vedia, že v teplých krajinách je situácia opačná - tam je možné z fotovoltiky nabíjať auto po celý rok a nikto nebojuje so skráteným dojazdom v zime. Prepad predaja ICE naše automobilky cítia už teraz, to znamená, že ak sa rýchlo neprebudia, nebude z čoho investovať.
Naše automobilky by sa fakt nemali spoliehať na lojalitu EU zákazníkov. Ak sa na trhu objavia pekné autá s full výbavou a porovnateľnou technikou za 70% ceny, tak tipujem, že aj 70% EU zákazníkov neodolá...
Všichni tady řešíte kde co, ale ten HLAVNÍ PROBLÉM - brutální závislost na Číně a jejich surovinách (hlavně u baterek) nikdo neřeší. A vo tom to celé je! Evropští výrobci jen díky tomu nebudou nikdy levnější než Číňani, to si oni pohlídají. Takže není moc cesty zpět, snad jedině návrat k čistějším spalovákům bez baterek (podpořit vývoj), jinak tady o výrobě aut budou rozhodovat jen Číňané :no:
Nějak lidi nechápou, že to není o pseudo ekologii (viz. brutální výstavba uhelných elektráren v Číně - pro bateriová auta), ale o ovládnutí světa.
Jinak, ano bateriová auta mají i spoustu výhod a do města je to super řešení, jen bohužel to pozadí za tím je šílené, včetně neekologické těžby surovin a výroby 😒
Nějak lidi nechápou, že to není o pseudo ekologii (viz. brutální výstavba uhelných elektráren v Číně - pro bateriová auta), ale o ovládnutí světa.
Jinak, ano bateriová auta mají i spoustu výhod a do města je to super řešení, jen bohužel to pozadí za tím je šílené, včetně neekologické těžby surovin a výroby 😒
Výborný článok od Michala nabitý obsahom, ktorý rozsahom ani kvalitou v dnešných médiách nie je obvyklý. Žiaľ aj z diskusie je jasné, že ho kopec ľudí nezvládlo prečítať, tak pre nich som pripravil dva odstavce, aby sa chytali o čom to bolo😒br />
- Čína v roku 2001 ohlásila štátom podporovaný program rozvoja nových pohonov v automotive (elektromobilita, vodík, hybridy) a v roku 2009 BYD zahájil sériovú výrobu elektromobilov. Svetová #1 automobilka Volkswagen o jedenásť! rokov neskôr (9/2020) zahájila predaj ID.3.
- 2023 - Volkswagen zahájil predaj ich zatiaľ najlepšieho modelu ID.7, ktorý je podľa mňa ich prvý schopný elektromobil. Čínski zákazníci však majú očividne lepšiu ponuku z domácej produkcie a "během prvních 72 hodin po představení dostal pouhých 300 předobjednávek." A to tam ten wagen stojí cca 30.500 €...
Nemusíš ísť do Číny, aby si pochopil, aké zmeny sa tam udiali v automotive. Ak si naďalej myslíš, že k nám sa to nedostane a stačí "nezabiť" spaľováky, tak Ťa čaká poriadna kocovina. Len drobné varovanie pre tých, ktorí si celí natešení plánujú kupovať malé lacné EV z Číny - nerobte to. Stále platí, že za malý peniaz kúpiš šmejd a nechceš, aby Ťa nenávidel celý panelák, lebo náhodou tej šunke chytí baterka a Ty im predčasne pošleš tie ich úžasné spaľováky tam, kam patria.
- 2023 - Volkswagen zahájil predaj ich zatiaľ najlepšieho modelu ID.7, ktorý je podľa mňa ich prvý schopný elektromobil. Čínski zákazníci však majú očividne lepšiu ponuku z domácej produkcie a "během prvních 72 hodin po představení dostal pouhých 300 předobjednávek." A to tam ten wagen stojí cca 30.500 €...
Nemusíš ísť do Číny, aby si pochopil, aké zmeny sa tam udiali v automotive. Ak si naďalej myslíš, že k nám sa to nedostane a stačí "nezabiť" spaľováky, tak Ťa čaká poriadna kocovina. Len drobné varovanie pre tých, ktorí si celí natešení plánujú kupovať malé lacné EV z Číny - nerobte to. Stále platí, že za malý peniaz kúpiš šmejd a nechceš, aby Ťa nenávidel celý panelák, lebo náhodou tej šunke chytí baterka a Ty im predčasne pošleš tie ich úžasné spaľováky tam, kam patria.
Skvělý článek, pozor ale na překlad čísel z angličtiny. HDP Německa je 4,3 bilionu dolarů a tedy ty dluhy budou 5 bilionů dolarů. Anglický trillion je náš bilión a anglický billion je naše miliarda, jen million je milión.
Chtěl bych tu něco napsat, bohužel zdejší diskuze přetéká různými trolly a věcné příspěvky zapadnou, tak jsem to vzdal. Zkuste s tím něco udělat. Díky
Tak 30 - 40% článku je pravda, tzn. Je 70% lži, to se moc nevidí, většinou pravda nebývá vůbec. O to je to zaludnejsi.
To nechápu jak se tu ty příspěvky neposílají
Každopádně normálně ve městě h jezdí spalovací auta, a nijak ty nový divnosti lidi nekupuji, potkat mg je raritka. Asi jiná čina.
Každopádně normálně ve městě h jezdí spalovací auta, a nijak ty nový divnosti lidi nekupuji, potkat mg je raritka. Asi jiná čina.
Díky za výborně zpracovaný článek se souvislostmi. Jestli to jako Evropa ustojime, jsem zvědavá. Zatím zdá se zaostavame čím dál víc.
Do technologii a inovaci.
Do technologii zitrka - obnovitelnych.
Ne do tech vcerejsich, fosilnich...
Hlavně bez ropy :yes:
Zatím jsem tady pořád nečetl od tebe a tvých kámošů informaci, čím budeme krmit ty EV , když už teď provoz vychází dráž než fosilů a zdrojů bude ubývat?
Rozhodne vyrazne levnejsi nez provoz fosilu.
I kdyz cena kWh bez tarifu na DC nabijeckach (krome Tesly) je pomerne vysoka.
Znas ceny, za kolik nabiji elektromobilista doma?
A na superchargeru Tesly?
A umis pocitat - zapocitat treba spotrebu 20kWh/100km?
Odpoved na vsechny otazky: Asi ne...
😁
A cim to budeme krmit?
https😐/byznys.hn.cz/…a-stovky-milionu
Tendr na výstavbu nových jaderných bloků směřuje do finále, s velkou dávkou štěstí však nový reaktor začne elektřinu vyrábět nejdříve v roce 2036. Podíl jaderné elektřiny na celkové produkci energie má přitom podle plánů státu narůst ještě před koncem desetiletí. A to díky úpravě provozu jaderných elektráren a zvyšování jejich výkonu.
:yes:
Ale mimo to jsem pro radost vlastníkem i spalovacího 5-ti litrového 8V bez turba.
Přes všechna táto fakta, říkám, že energie nebude tolik aby provoz EV byl výhodný.
Jako businessmen vím, jaké jsou primární zákony trhu - kde je je vysoká poptávka po zboží, tam cena toho zboží roste a obráceně.
Takže ceny EV nad kterými se zajíkáš tady padá. Proč asi?
Cena elektřiny nám v tom samém čase roste. Proč asi?
A že neroste cena elektřiny - neargumentuj cenou jak padá na burze, když v tu samou chvíli Stanjurova mafie zvýší výpalné na regulované složce.
Jestli že jsem platil v roce 2020 za celý provoz velkého domu 45000 Kč za elektřinu a dnes po mne Stanjurova mafie 120 000 Kč za to samé, tak mi něco nesedí
Ale ty se tetelíš blahem nad Tesličkou
Kdyby jsi četl mé příspěvky (stejně jako Don Vito) tak bys věděl, že žádného mustanga nemám ale můžeš hádat dál a až uhodneš, tak ti je třeba ukážu
Já tady moc nechodím ale občas si přečtu příspěvky tady a Vy na mne působíte, že buď jste placený rozvraceč nebo jste naprosto vyšinutý jedinec.
Nevím, který z těch dvou faktu je pravdivější, možná oba?
Chci Vás požádat aby jste korigoval své chování. Alespoň zde.
Asi Vám poděkují zdejší čtenáři.
Kolik tady je vás muItiamerIocku 2, 57, 114?
1. amerlock - https😐/moje.auto.cz/…amerlock-5352333
2. AmerIock1 - https😐/moje.auto.cz/…merlock1-5266654
Něco jako KANKUNEN/BaricheIIo, rohor/Horký, Ji/Ri/JI/VI, Ja_Prvni/Ja Prvni 123, ybaIgin/rohYpnoI a další muItistádo replikantu
Asi budu brečet smíchy 😂😆🤣
Měl jsem Fabii na LPG a stála mně 2,7 Kč/km. Tím myslím kompletní výdaje od paliva přes ztrátu hodnoty a opravy až po povinné ručení a havarijní pojistku. To je za mě levný provoz.
U současného auta to raději nepočítám, protože by mě trefil šlak, že je to dvoj- nebo trojnásobek.
Kolik stojí provoz BEV?
A to doho "fosilu" tak za těch 15 let narvete tak možná 100000. Do toho EA budete muset za tu dobu pořídit další baterky v ceně minimálně zase 50000 (možná i dvoje).
Takže ta úspora se fakt vyplatí.
U nás 40% populace bydlí v bytových domech. Ti si dají FVE na balkony?
Ty 4 zbývající měsíce od listopadu do března budou jezdit na kolech? 😒]
https😐/www.agora-energiewende.org/…3.12.2023/hourly
O faktu, že pokud máme uspět v průmyslové konkurenci a tomu boji proti Číně, tak potřebujeme spoustu spoustu elektřiny. Z nějakého důvodu se počítá, že elektřiny spotřebujeme stejně. Jako je to cesta, pokud se máme stát chudými lokaji, který budou žít ze zemědělčení a výrobě piva.
Samozřejmě, jaderná elektrárna není vůbec vhodná k regulaci, ale jako trvalý, levný a ekologický zdroj. Proto nejen Francie, ale třeba i Slovensko skoro vůbec nedotují FVE a VTE. Nemají proč, francouzské jaderné a vodní elektrárny vyrobí ročně skoro 100 % spotřeby elektřiny. Kdyby Francie nevyvážela, skoro žádné další elektrárny by nepotřebovala. Slovensko na tom po dostavbě Mochovců bude podobně.
Behem tech 4 mesicu muzes nadhodit plyn co jsi 8 mesicu šetřil.
😄 😄 😄
https😐/medium.seznam.cz/…-pod-kotel-40566
Taky ještě k topení vid, kdy se topí od půlky října do půlky dubna, někdy až do května 😄 😄 😄
Problem je jen v tom, ze mnoho lidi poslouchá nesmysle od trollu o tom, ze jsme v ***.
Pak je tu druhý článek řetězce, kteří bohatí zákazníci nakupující EV neradi slyší. Žádné krácení týdne a odbory a benefity. Hezky pěkně do rachoty na 10 až 11 hodin denně a 6 dní v týdnu. Pokud na pracovišti parazit, rozuměj odborář, tak mít možnost ho okamžitě vyhodit a případně mít možnost mu značně znepříjemnit jeho budoucí život.
Žádné eko bio ochránce. Pokud se najde místo vhodné na stavbu a bude investor a plán, tak se bude stavět. A zjednodušit vyvlastnění a umožnit vyvlastnit všechno. To by tak hrálo, aby měl někdo dům a ten bránil případnému velkému projektu (ironie).
Pak budeme mít stejnou pozici jako levná Čína.
Proberte se ze sluníčkové reality do té skutečné.
PS: i ten Musk dováží auta a baterie z Číny, které pro svoji nízkou cenu využily systém všeho výše popsaného.
EDIT: varianta B - clo 100 %, zavést něco jako má USA - dotování, ale jen výrobek z USA vyrobený myslím z 80 % komponent z USA.
Činske ev auta zaplaví EU
A tak je to správné :yes:
Chine EV cars win!