Testy
DonVito
Ja s tim autem jezdil, kdyz bylo novy, ty trdlo.
To, ze spojka kopala pri rozjezdu do pedalu byla vlastnost, ne zavada. To ze to nevis znamena jen jedno. Nikdy jsi s tim nejel...
Dnes bych do takovyho smradlavyho strepu nesednul.
Btw. utrpeni z hluku na delsich cestach s timto autem jsou jednim z duvodu, proc me nadchly EV, ktere jsou svym projevem opakem TDI PD.
To, ze spojka kopala pri rozjezdu do pedalu byla vlastnost, ne zavada. To ze to nevis znamena jen jedno. Nikdy jsi s tim nejel...
Dnes bych do takovyho smradlavyho strepu nesednul.
Btw. utrpeni z hluku na delsich cestach s timto autem jsou jednim z duvodu, proc me nadchly EV, ktere jsou svym projevem opakem TDI PD.
Mikesus
když takhle popíráš realitu a říkáš co ostatní mají psát a nemají psát, zkus jít za svými na sputnik a podobné weby.
Hendly
Ano, i nova auta smrdí. Jestli to necítis hledej chybu na sve straně.
Jiste neni to tak vyrazne jako v minulosti, treba pred 10 lety a kupodivu je to důsledkem norem EURO.
Emise/smrad se stářím a najezdem zhoršuje.
A k technickým znalostem. Stale jsem od tebe nedostal odpoved na tve tvrzeni ohledne dimenze vodičů v aute a technickém namáhání.
Jiste neni to tak vyrazne jako v minulosti, treba pred 10 lety a kupodivu je to důsledkem norem EURO.
Emise/smrad se stářím a najezdem zhoršuje.
A k technickým znalostem. Stale jsem od tebe nedostal odpoved na tve tvrzeni ohledne dimenze vodičů v aute a technickém namáhání.
Mikesus
však taky o leafu nikdo netvrdí, že je legenda.
já prášky brát nepotřebuji. Ale tvá antidepresiva ti došly asi. Špatnej rok, nebo celej život?
Ty nebudeš mít rodinu co? Tipuju podle těch názorů. Sebestředné, bezohledé, vzhlížející k diktátorům. Sice vám budu ničit zdraví, ale mně neomezujte, protože je to levné.
já prášky brát nepotřebuji. Ale tvá antidepresiva ti došly asi. Špatnej rok, nebo celej život?
Ty nebudeš mít rodinu co? Tipuju podle těch názorů. Sebestředné, bezohledé, vzhlížející k diktátorům. Sice vám budu ničit zdraví, ale mně neomezujte, protože je to levné.
Mikesus
nene, neostalinistickej jsi tu ty, adorující ruskou fašistickou diktaturu. Máš aspoň na rohlíky, když bys pořád všem ničil zdraví za pár ušetřených korun?
já jsem možná utopista, ale pokud nemáš argument, abys něco vyvrátil a jen se oháníš tvou zamilovanou fašistickou zemí, pak nemám důvod své názory měnit.
já jsem možná utopista, ale pokud nemáš argument, abys něco vyvrátil a jen se oháníš tvou zamilovanou fašistickou zemí, pak nemám důvod své názory měnit.
DonVito
Tak jestli je tahle Oktavka v necem legenda, tak je to nejhorsi zvuk (hluk) motoru jaky znam. A kultivovanost celkove. Tuha spojka co kope pri rozjezdu do pedalu.
Proste legenda. :no:
Psat o emisich TDI PD bez DPF je skoda slov.
Jeste ze uz je diesel over. :yes:
PS Abych jen nehanil, motor 103kw mel sily na rozdavani.
Proste legenda. :no:
Psat o emisich TDI PD bez DPF je skoda slov.
Jeste ze uz je diesel over. :yes:
PS Abych jen nehanil, motor 103kw mel sily na rozdavani.
Hendly
Zlamane vodiče u pohyblivých vedeni nejsou důsledkem dimenze vodiče ( v mnoha případech dojde k prvnímu zlomeni u silnějších vodičů ) ale špatným návrhem ohybu a materiálem izolace.
V automotiv se pouzivaji i signálové vodiče 0,25 a problem to neni.
PS: opravdu nekomu voní nafta?
V automotiv se pouzivaji i signálové vodiče 0,25 a problem to neni.
PS: opravdu nekomu voní nafta?
Mikesus
co třeba subaru? a opravdu na těch polních cestách potřebuješ zvýšenej podvozek? Já se jen ptám, protože dost polních cest jsem projel i s aurisem, který byl sakra nízkej se svými 140mm. Ano, beru že je to pohodlnější a člověk nemusí vůbec přemýšlet nad tím, kam to vezme, ale nutnost to aspoň u mne nebyla nikdy. Teď mám tank s 200mm a úplně jsem na to přestal myslet, jestli mám jet po pravé nebo levé části cesty, ale netvrdil bych, že bych tam s klasikou neprojel a též bych se tam nebál jet s něčím nízkým. Tím neříkám, že nejezdíš cesty, kde to skutečně je potřeba, jen jestli to už není spíš o pohodlí. A pokud ano, pak opravdu nezbyde než nasednou na vlnu crossů nebo SUV.
DonVito
TDI PD byl mene kutivovany nez kterykoli common-rail.
Avensis s common-railem byl vyrazne kultivovanejsi.
https😐/www.auto.cz/…vely-zaklad-1491
"Plusy
jízdní pohodlí
tichý a úsporný motor s optimálním průběhem točivého momentu
prostorný interiér s pohodlnými sedačkami
šestistupňová převodovka s exaktním chodem
odhlučnění, izolace vibrací 😉
nízký příplatek ve srovnání se zážehovou verzí 1.8 VVT-i (95 kW)"
V testu Octavy mas hluk v minusech!
Muzes to relativizovat (to by ti slo), ale je to tak.
Avensis s common-railem byl vyrazne kultivovanejsi.
https😐/www.auto.cz/…vely-zaklad-1491
"Plusy
jízdní pohodlí
tichý a úsporný motor s optimálním průběhem točivého momentu
prostorný interiér s pohodlnými sedačkami
šestistupňová převodovka s exaktním chodem
odhlučnění, izolace vibrací 😉
nízký příplatek ve srovnání se zážehovou verzí 1.8 VVT-i (95 kW)"
V testu Octavy mas hluk v minusech!
Muzes to relativizovat (to by ti slo), ale je to tak.
Mikesus
jj ty modernější O3, S3 atd, co už hulí s smrdí. Nejhorší je potkat něco od VAG nebo fordu. Když to není černej kouř, tak to je tmavě šedej a smrad, že by člověk blil.
Mikesus
takže jen proto, že se to první nabízelo v Evropě, tak je to legenda, i když tak 20 let za konkurencí?
jak píšu, legenda to bude pro malou skupinu obyvatel, která nevidí za svůj dvorek. Pro ostatní, co mají rozhled, se tomu jen smějou.
nebo mi řekni, v čem a čím je scout legendou? Kvůli těm pár plastům, který dotáhl do C segmentu, i když se to používalo už léta předtím?
jak píšu, legenda to bude pro malou skupinu obyvatel, která nevidí za svůj dvorek. Pro ostatní, co mají rozhled, se tomu jen smějou.
nebo mi řekni, v čem a čím je scout legendou? Kvůli těm pár plastům, který dotáhl do C segmentu, i když se to používalo už léta předtím?
DonVito
Ale o Avensisu jsi zacal psat ty. 😲
Ano, o tom hrubsim zvuku PD celou dobu pisu, Mlho.
😁
Ano, o tom hrubsim zvuku PD celou dobu pisu, Mlho.
😁
Hendly
Problem je v tom “fungující dpf”
https😐/www.autochip.eu/cs_cz/dalsi-sluzby/vypnuti-dpf-adblue-egr-startstop/odstraneni-vypnuti-dpf-fap-filtru-pevnych-castic/
https😐/www.autochip.eu/cs_cz/dalsi-sluzby/vypnuti-dpf-adblue-egr-startstop/odstraneni-vypnuti-dpf-fap-filtru-pevnych-castic/
Mikesus
tak černých výfuků u moderních aut je ažaž, to stihnu asi i brzo poslat fotku. Obejdu parkoviště a najdu velice rychle.
Mikesus
neříkám že všechny, to vůbec. Ale dost už jsem jich potkal. Jak potkám další, chceš video?
Mikesus
vždyť ale označení za legendu to rohypnol obhajuje tím, že byla první kombi C segment v Evropě s 4x4 ( takže, aby byla prvním musely se dát 4 podmínky ) a proto je legenda prý. Jen škoda, že taková auta na světě jezdila od 80.let
Mikesus
Ale taky, když vezmeš O1 i O2 4x4, tak scout tomu přidával jen plast navíc. Jinak haldex oboje, zvýšené oboje ( s paketem pro špatné cesty )
Mikesus
stylové kombi - octavia 😒] 😒] 😒] 😒]
Tak to určitě. To že tam je výbava style třeba, tak to z toho nedělá něco stylového.
Tedy jestli stylový nebereš ve smyslu stylová jízda, jako např extra udrncaná, uskákaná nebo houpavá. Pak ano, to by se mohlo brát jako stylové.
Tak to určitě. To že tam je výbava style třeba, tak to z toho nedělá něco stylového.
Tedy jestli stylový nebereš ve smyslu stylová jízda, jako např extra udrncaná, uskákaná nebo houpavá. Pak ano, to by se mohlo brát jako stylové.
Mikesus
a co bylo před scoutem? Octavia 4x4, zvýšený podvozek. Scout oproti tomu přidal jen plasty. Úplně obyčejná octavka, s plastem navíc, zvýšená stejně jako byla předtím 4x4 neoplastovaná.
A corolla trek, to bylo taky dílo za všechny prachy tedy.
A corolla trek, to bylo taky dílo za všechny prachy tedy.
Hendly
Problem je, ze nejde o tebe. Emise z aut poškozují zdravi vsech v okolí. Ve městech je to proste problem.
rohYpnol
Octavia Scout byla legendární. Přinesla do běžné mainstream evropské produkce koncept allroadu. Nastavila trend. Ostatní přišli až o generaci či dvě později. A navíc často jen a pouze s plasty bez AWD.
Octavia Scout neměla ve své době konkurenci :yes😒br /> Absence Octavie IV FL Scout díky emisím a katování výrobních nákladů díky současné politice EU je další rána pro zákazníka.
Octavia Scout neměla ve své době konkurenci :yes😒br /> Absence Octavie IV FL Scout díky emisím a katování výrobních nákladů díky současné politice EU je další rána pro zákazníka.
Hendly
0,35 signálové a datové napr CAN. 0,25 myslim ethernetu.
Vse v automotiv bez strachu o mechanickou odolnost.
Takze pro tebou psané info o nemožnosti snizeni průřezu silových vodičů z duvodu mechanicke odolnosti stale nevidím vysvětlení.
Vse v automotiv bez strachu o mechanickou odolnost.
Takze pro tebou psané info o nemožnosti snizeni průřezu silových vodičů z duvodu mechanicke odolnosti stale nevidím vysvětlení.
traveldrive
Vidím, že to u teba prešlo až do utkvelej predstavy. Ale neboj sa, dá sa to liečiť. 😉
webpaja
Pokud by jsi takto psal třeba o Corolle Trek, tak to pochopím. Scout však díky AWD a rozumně zvýšené výšce je úplně jiná liga. Prostornější než většina SUV s příjemně nastaveným mixem vlastností.
Tedy ano, pro mě tedy Scoutu škoda je, narozdíl od přitroublých napodobenin jiných výrobců s FWD.
Tedy ano, pro mě tedy Scoutu škoda je, narozdíl od přitroublých napodobenin jiných výrobců s FWD.
3_diamanty
za scoutom mi bude fakt smutno.... pre mna to vzdy bola naj octavka.... a naopak taka RSka by mi dnes uz nechybala ... ale kazdy to mame inak samozrejme ..... takymto tempom v dalsej generacii urcite zase nieco osekaju ( scout je len zaciatok ) .... a mozno aj koniec RSky sa uz pomaly blizi.... len zatial je este take to pomyselne ticho pred burkou.... az cas ukaze ako to bude
Hendly
Kolik dnes stoji novy DPF na treba bezne koncertoval auto?
Kolika násobky odstranění DPF?
Kolika násobky odstranění DPF?
ryccardo
Vám dvěma doporučuju změnit server jestli vám smrdí i nová auta.
Běžte diskutovat třeba sem. Tam najdete spřízněné duše.
https😐/www.enviweb.cz/
https😐/www.jihoceskematky.cz/
nebo sem. Tam byste dokázali uplatnit i své hluboké technické znalosti 😁
https😐/www.emimino.cz/
Běžte diskutovat třeba sem. Tam najdete spřízněné duše.
https😐/www.enviweb.cz/
https😐/www.jihoceskematky.cz/
nebo sem. Tam byste dokázali uplatnit i své hluboké technické znalosti 😁
https😐/www.emimino.cz/
webpaja
O tom, že by Octa byla první nebyla řeč, ale že díky Scoutu došlo k rozšíření zvadlých kombíků minimálně u nás je fakt.
První generace se prodalo 53t ks a druhé 55t ks. To rozhodně není málo.
První generace se prodalo 53t ks a druhé 55t ks. To rozhodně není málo.
Horký Rom
jak tady bráníte vlastního muItinicka, útočíte a nadávate na Mikesuse, jen že nesdílí pitomý názor na “nejlegendárnější ze všech legendárních legend” :yes:
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 Všichni sou dezoláti a opilci? Zkus vyměnit doktora, tenhle ti předepsiuje ale hooodně blbý prášky.
Nissan Leaf je taky plečka , na kterou si nikdo ani nevzdechne krom pár melounářských neobolševiků
Nissan Leaf je taky plečka , na kterou si nikdo ani nevzdechne krom pár melounářských neobolševiků
topten
ktera se vyrabela od 1999, i kdyz si nekteri neznalci mozna mysli, ze to byla oct, kdo s tim prisel
jestli A6 allroad byla uplne prvni v ramci worldu, to asi spis ne, to bych v novodoby historii v ramci normalnich aut tipoval na subaru outback, ale v ramci koncernu prvni nejspis byla
acz ji testovala treba tady
https😐/www.auto.cz/…boje-08-2002-250
kazdopadne jak je v clanku - 18cm svetla vyska u O2 scout spadla na pouhejch 16cm o O4 scout, takze tam, kde jsi s O2 projel, s O4 jsi uz drhnul. 2 cm se muzou zdat zanedbatelny, jenze na polnacce jsou s vlastni praxe dost podstatny
k tomu zblbnuti lidi SUVckama znamena bohuzel jeji konec
nejblizsi rozumna koncernova nahrada A4 allroud
jestli A6 allroad byla uplne prvni v ramci worldu, to asi spis ne, to bych v novodoby historii v ramci normalnich aut tipoval na subaru outback, ale v ramci koncernu prvni nejspis byla
acz ji testovala treba tady
https😐/www.auto.cz/…boje-08-2002-250
kazdopadne jak je v clanku - 18cm svetla vyska u O2 scout spadla na pouhejch 16cm o O4 scout, takze tam, kde jsi s O2 projel, s O4 jsi uz drhnul. 2 cm se muzou zdat zanedbatelny, jenze na polnacce jsou s vlastni praxe dost podstatny
k tomu zblbnuti lidi SUVckama znamena bohuzel jeji konec
nejblizsi rozumna koncernova nahrada A4 allroud
ryccardo
Omlouvám se že nepoznám od oka typ kabelu. Ty jakožto vyučený elektrikář jsi v tomhle jistě lepší. To uznávám. Bohužel jen v tomhle 😉
Hendly
😀jako vzdy. Neznas zaklad techniky, ale jsi přesvědčený, ze ve vsem mas pravdu.
Pletes se v mnoha věcech.
Pletes se v mnoha věcech.
ryccardo
Máš pravdu, že průřez kabelu od oka nepoznám. To jen odhaduju. Je ale dobrý, že sis aspoň na tom nahonil ego, když v tom ostatním jsi mimo 😉 To je taky jediný, na čem jsi mě dokázal uvařit, tak jsi se toho držel jak hov-no košile 😉 Jen inteligentní člověk jaksi pozná, že je to marginalita a podstata ti utekla. Možná záměrně. Tj. závěry, že v cestě rozvoji elektromobility stojí nedostatek mědi jsi obešel diskuzí o tom jestli je to drát 0,35 nebo 1.
ryccardo
Pak máš pravdu. Po přechodu na 48V rozvod v autech můžeme přejít na slabé kabely, ušetříme ohromné množství mědi a budeme ji pak mít dostatek pro nadcházející náhradu 100% ICE za EV. :yes: To bylo totiž podstatou naší debaty!!! Že nebude měď pro přechod na masovou elektromobilitu a ty se tady babráš v marginalitách.
BTW to jsou přesně ty kabely co jsem musel nastavovat a pájet znova k sobě. Jen jsem přesně nezjišťoval jaký mají průřez, takže zjevně to tak tenký kabel nedává. To samé se mi stalo u ovládání sedačky řidiče, ale tam jsem to strčil autoelektrikáři, protože se mi v tom klubu drátů vrtat teda nechtělo.
BTW to jsou přesně ty kabely co jsem musel nastavovat a pájet znova k sobě. Jen jsem přesně nezjišťoval jaký mají průřez, takže zjevně to tak tenký kabel nedává. To samé se mi stalo u ovládání sedačky řidiče, ale tam jsem to strčil autoelektrikáři, protože se mi v tom klubu drátů vrtat teda nechtělo.
Hendly
Žlutý konektor, senzor Airbagů 0,35. Oranžové kroucené CAN vedeni 0,35.
Mam pokracovat?
Mam pokracovat?
ryccardo
No tak když myslíš, tak se tím trap. Mě je to úplně jedno. Je to čistě tvoje domněnka. Podle mě je to něco co bylo běžné před lety, kdy nové DPF bylo za nekoupitelnou cenu a něco jako profesionální čištění neexistovalo. Ve svém okolí jsem znal spousty lidí, kteří svého času kuchali ze svého auta DPF. Dnes nevím o nikom. DPF jednak už fungují bez problémů a za druhé vyjde lépe ho vyčistit než mít problémy na technický.
Hendly
Hendly
Zacal si o technice. Realita je takova, ze odstranění DPF je násobné levnejsi nez jeho čištění nebo vymena. To ze se to deje dokazuji mereni v provozu.
ryccardo
Ano tenčí kabel jsem v tom svazku neviděl. Byl jsem nucený dělat bypas už na 3 přeskřípaných kabelech na řidičových dveřích a je to Superb v plný výbavě, takže tam je maximální množství kabeláže, co se do toho modelu vůbec dávalo.
ryccardo
Zajímavý. A ty jsi teda odborník elektrikář nebo na spalovací motory, že to znáš z praxe?
A jestli nejsi spokojený s kvalitou ovzduší tam kde bydlíš, tak se odstěhuj jinam a nekňuč.
A jestli nejsi spokojený s kvalitou ovzduší tam kde bydlíš, tak se odstěhuj jinam a nekňuč.
Hendly
Znam to z praxe a je na to tema napsáno dost textu i volne dostupných na netu.
Podivej se na mereni ktera jsem zde odkazoval. Mereni primo z ulic a i info o souvislosti s merici stanici ČHMÚ atd.
Podivej se na mereni ktera jsem zde odkazoval. Mereni primo z ulic a i info o souvislosti s merici stanici ČHMÚ atd.
Hendly
Takze tvrdis, ze ve tvem aute je CAN do dveri a po aute taženej ve vodiči 1mm2 ?😀
Co je to za auto?
Co je to za auto?
ryccardo
O průměru jsem ale vůbec nepsal, tak nevím proč to sem taháš? A nevím co je úsměvného na tom, že vím jak vypadá svazek vedoucí do dveří nebo vedoucí v prahu.
ryccardo
Aha a tuto svoji domněnku máš nějak podloženou? Kolega má 1,6 TDI s 200 tkm a s DPF ještě problém ani neměl, natož, aby po čištění DPF měl problémy v nadměrné tvorbě sazí? Proč by k tomu prosím tě mělo docházet?
Měření na mikročástice jsem ti posílal z CHMI. A máš taky nějak podložené, že je polétavý prach ve městech skutečně z dieselů jak si to maluješ ty? Nemůžou v tom svou roli hrát třeba domácí topeniště?
Měření na mikročástice jsem ti posílal z CHMI. A máš taky nějak podložené, že je polétavý prach ve městech skutečně z dieselů jak si to maluješ ty? Nemůžou v tom svou roli hrát třeba domácí topeniště?
Hendly
Zemni kabel je bez problemu hliník.
A tvuj pruzkum svazku….😀
Jsi si jistý rozdílem pojmu prumer/prurez a vědom toho jak se značí vodič?
A tvuj pruzkum svazku….😀
Jsi si jistý rozdílem pojmu prumer/prurez a vědom toho jak se značí vodič?
ryccardo
Jenže ta nabíječka musí mít dostatečně dimenzované vedení i směrem k sobě. Není to jen o 3m kabelu navíc přeci. Viděl jsem celý svazek vedoucí do mých dveří včetně pátých a žádný tenký signálový vodič tam nevede. Všechno jsou to dráty o průřezu min 1 mm
Hendly
Zkoušel si pocitat kolik % svetove spotreby medi je potreba na kompletni preklopeni aut na EV?
Hendly
Teorie.
Praxe je, ze po prvnim čištění se problem s DPF opakuje, protoze problem neni v DPF, ale v nadměrné tvorbě sází v návaznosti na stav motoru. Pak nastupuje rozhodnuti velkych investic a nebo odstranění DPF. Jaka varianta asi je u starého auta se zbytkovou hodnotou 100 tis pravděpodobná?
A ze to je cesta odstranění DPF za 3 tisíce dokazuji mereni v ulicích. To mereni ktere nechces videt.
Praxe je, ze po prvnim čištění se problem s DPF opakuje, protoze problem neni v DPF, ale v nadměrné tvorbě sází v návaznosti na stav motoru. Pak nastupuje rozhodnuti velkych investic a nebo odstranění DPF. Jaka varianta asi je u starého auta se zbytkovou hodnotou 100 tis pravděpodobná?
A ze to je cesta odstranění DPF za 3 tisíce dokazuji mereni v ulicích. To mereni ktere nechces videt.
ryccardo
Trh na tu zprávu nereagoval z jednoho prostého důvodu, protože se bavíš o horizontu desítek let, navíc není jisté jak to s elektromobilitou vůbec bude. Žádný okamžitý výkyv na straně poptávky nebo nabídky se netvoří, takže cena celkem logicky nereaguje.
ryccardo
Ale on tě nikdo nenutí, jako majitele auta, nechat se okrádat v autorizáku že ano? Poslal jsem ti odkaz na renovaci a čištění DPF, takže jako majitel to můžeš vyřešit tímto způsobem a ne solit nesmyslný částky autorizovaným servisům. Takže můžeme to uzavřít tim, že v dnešní době už DPF není problém a udržet takový výfukový systém funkční není likvidační jako tomu bylo ještě před pár lety nebo to chceš rozebírat ještě dál?
Hendly
Ano, samozrejme, ze CAN a signálové vodice vedou napříč celým autem i do dveri atd…
Nemyslim si, ze by 3m kabelu u nabijecky byl v globalni spotrebe nejaky výrazný rozdil.
Nemyslim si, ze by 3m kabelu u nabijecky byl v globalni spotrebe nejaky výrazný rozdil.
Hendly
“ Zpráva S&P Global přichází v době, kdy jsou ceny mědi pod tlakem” to je taky zajimava souvislost.
Kazdopadne bude muset byt nalezena alternativa at uz EV budou nebo ne. Protoze kdyz vemes 100mil aut vyrobených rocne krat rozdil v potřebě medi EV vs spalovak dojdes k číslům ktera i pri teoretickém 100% prodeji EV nejsou pro globalni spotrebu zasadni.
Ty zde delas z jedne zpravy definitivní nazory. Trh na tu zpravu zatim nereagoval.
A ovzduší. Davam ti odkaz na realne mereni emisi aut ve meste a ty odmitas se na to podivat.
Kazdopadne bude muset byt nalezena alternativa at uz EV budou nebo ne. Protoze kdyz vemes 100mil aut vyrobených rocne krat rozdil v potřebě medi EV vs spalovak dojdes k číslům ktera i pri teoretickém 100% prodeji EV nejsou pro globalni spotrebu zasadni.
Ty zde delas z jedne zpravy definitivní nazory. Trh na tu zpravu zatim nereagoval.
A ovzduší. Davam ti odkaz na realne mereni emisi aut ve meste a ty odmitas se na to podivat.
ryccardo
To je tvoje doména. Například teď s tou mědí viď? Ty to prostě nechceš vidět 😁
https😐/www.e15.cz/…sformaci-1391693
A teď se tady snažíš odvádět pozornost tím, že je špatný vzduch kvůli osobním autům, jen to CHMI jaksi nechce prezentovat či co 😁
https😐/www.e15.cz/…sformaci-1391693
A teď se tady snažíš odvádět pozornost tím, že je špatný vzduch kvůli osobním autům, jen to CHMI jaksi nechce prezentovat či co 😁
ryccardo
Bezva a vedou takové vodiče taky jinde než jen pár desítek centimetrů v rámci palubní desky? Vedou takové vodiče napříč celým autem a v mechanicky namáhaných místech například do dveří?
Co ty tvrdíš není úplně relevantní. Aktuálně je trojnásobný, ale bavíš se jen o tom EV. Vůbec se nebavíš o mědi, kterou spotřebuješ na zajištění nabíjecích míst. Tam bude ta spotřeba taky gigantická, protože jako člověk z oboru by si měl vědět jaký tlustý kabel máš například u rychlonabíječek s výkonem 150 kW, takže nesoustřeď pozornost jen na trojnásobnou spotřebu mědi na EV, ale zahrň do toho budování a posilování sítě nabíječek, které k tomu potřebuješ. A nebavíme se vůbec o ceně, tam věřím, že se ti to auto nijak výrazně kvůli mědi neprodraží, ale on ji prostě na realizování těch zelených plánů nebude dostatek.
Co ty tvrdíš není úplně relevantní. Aktuálně je trojnásobný, ale bavíš se jen o tom EV. Vůbec se nebavíš o mědi, kterou spotřebuješ na zajištění nabíjecích míst. Tam bude ta spotřeba taky gigantická, protože jako člověk z oboru by si měl vědět jaký tlustý kabel máš například u rychlonabíječek s výkonem 150 kW, takže nesoustřeď pozornost jen na trojnásobnou spotřebu mědi na EV, ale zahrň do toho budování a posilování sítě nabíječek, které k tomu potřebuješ. A nebavíme se vůbec o ceně, tam věřím, že se ti to auto nijak výrazně kvůli mědi neprodraží, ale on ji prostě na realizování těch zelených plánů nebude dostatek.
Hendly
Díl je za 13 a je to nejlevnejsi díl z tabulky. Jsou tam i ceny pres 100 tis.
Originál filtr na 1,6 Octavií stoji 76 tis….
Originál filtr na 1,6 Octavií stoji 76 tis….
ryccardo
https😐/www.dpf-tech.cz/…avka-cisteni-dpf?…
Nicméně výměna za 13, co si poslal ty, taky není tak hrozná cena.
Nicméně výměna za 13, co si poslal ty, taky není tak hrozná cena.
ryccardo
Mě postačují oficiální data CHMI. Myslím, že jejich měření je dostatečně relevantní a provádějí ho odborníci, kteří vědí jak se to dělá.
Hendly
Cenu 10-11 s praci za novy DPF beres kde?
https😐/www.auto.cz/…-demontaz-108466
https😐/www.auto.cz/…-demontaz-108466
Hendly
Pises tu o technickych znalostech a tvrdis, ze u vodičů v aute nelze zmenšovat průřez z duvodu mechanického namáhání.
Ja se ptam jak je tedy mozne, ze v automotiv bezne funguji vodiče o průřezu 0,35 nebo 0,25.
K tomu druhému. Pises tu o OHROMNEM mnozstvi mědi pro EV. Realita z roku 2018 je ze u EV jsme u cca trojnasobku s porovnani se spalovakem. Ja tvrdím, ze ten rozdil bude mensi. Kdyz to OHROMNE mnozstvi medi prevedes na penize je to rozdil cca 10tis korun na celém aute…
Ja se ptam jak je tedy mozne, ze v automotiv bezne funguji vodiče o průřezu 0,35 nebo 0,25.
K tomu druhému. Pises tu o OHROMNEM mnozstvi mědi pro EV. Realita z roku 2018 je ze u EV jsme u cca trojnasobku s porovnani se spalovakem. Ja tvrdím, ze ten rozdil bude mensi. Kdyz to OHROMNE mnozstvi medi prevedes na penize je to rozdil cca 10tis korun na celém aute…
ryccardo
U nového auta nesmysl. Muselo mít v háji lamelu nebo pokroucenej přítlačák. Zvenku, ty odborníku, TDI PD tak rachtá, že rozhodně není slyšet cokoliv spojeného se spojkou. To by muselo být úplně v háji ložisko, aby přeřvalo ten zvuk motoru.
ryccardo
I s prací to vyjde na nějakých 10-11 tisíc.
Odstranění a softwarová úprava vyjde asi na polovic s tím, že budeš mít následně problémy na STK. Takže takový běžný majitel běžného auta jako O3 1,6 TDI si myslím zvolí cestu repase/regenerace DPF se zárukou, než pokoutná demontáž a následná softwarová úprava a obstrukce na STK.
Odstranění a softwarová úprava vyjde asi na polovic s tím, že budeš mít následně problémy na STK. Takže takový běžný majitel běžného auta jako O3 1,6 TDI si myslím zvolí cestu repase/regenerace DPF se zárukou, než pokoutná demontáž a následná softwarová úprava a obstrukce na STK.
ryccardo
Tohle vy demagogici tvrdíte, ale kdykoliv se podívám na stav ovzduší v našich městech, tak tam ten zdraví poškozující vzduch nikde nevidím.
https😐/www.chmi.cz/…ed-stavu-ovzdusi
Kde máš to ovzduší, který ti poškozuje zdraví? Víš v jakým smradu jsem v 80tých letech jako dítě vyrůstal? Dneska je krásný čistý vzduch všude a hlavně je to díky odsířeným uhelkám a ekologickýmu vytápění plynem nebo elektřinou. Auta jsou jen třešnička na dortu. Plácáte s Mikesusem oba o něčem co není ve skutečnosti pravda. Vozový park je v pohodě a moderní spalováky nepředstavují riziko z pohledu znečištění ovzduší. Tak to prostě je.
https😐/www.chmi.cz/…ed-stavu-ovzdusi
Kde máš to ovzduší, který ti poškozuje zdraví? Víš v jakým smradu jsem v 80tých letech jako dítě vyrůstal? Dneska je krásný čistý vzduch všude a hlavně je to díky odsířeným uhelkám a ekologickýmu vytápění plynem nebo elektřinou. Auta jsou jen třešnička na dortu. Plácáte s Mikesusem oba o něčem co není ve skutečnosti pravda. Vozový park je v pohodě a moderní spalováky nepředstavují riziko z pohledu znečištění ovzduší. Tak to prostě je.
ryccardo
Tak počkej, až ti začne vlivem mechanicky poškozených vodičů v autě něco nefungovat. Ale to jsme utekli od toho proč tě ty tenké vodiče vlastně tak zajímají. Celá ta debata a to proč tady do mě jedeš tu agitaci za tenčí kabely, je tvé tvrzení, že když se přejde na 48 V rozvod v autě, tak se ušetří ohromné množství mědi a bude jí pak tím pádem dostatek na EV pro každého čímž jsi se snažil vyvrátit článek, kde z vědecké studie vyplývá, že elektromobilita žere takové ohromné množství mědi, že ho na planetě tolik prostě nemáme a nebudeme tudíž schopni rozvinou elektromobilitu do míry jak si ty vy hoši představujete.
DonVito
Jel jsi nekdy Oct TDI PD??
At uz 1.9 nebo 2.0.
Pri rozjezdu neskutecny, cos citil v pedalu spojky.
Ostatne je to slyset i zvenku kdyz se s tim kdokoli rozjizdi.
At uz 1.9 nebo 2.0.
Pri rozjezdu neskutecny, cos citil v pedalu spojky.
Ostatne je to slyset i zvenku kdyz se s tim kdokoli rozjizdi.
ryccardo
Pak mu ale nemohla kopat spojka to je nesmysl. Ja se v takových autech najezdil dost a nikdy jsem to na Škodovkách nepozoroval pokud nebyl skroucený přítlačák vlivem tepla a spojka tak zabírala nestejnoměrně. Jakým střepem jezdíš mě pramálo zajímá, ale hlavně když ti vyhovuje. TDI PD je už historie, takže mi přijde zbytečný to sem tahat. Ty motory byly svým projevem hlučný a ne moc povedený to uznávám. V zásadě byly horší než starý rotačky. Ne všechno co je novější je holt lepší.
ryccardo
Dnes je cena čištění nebo výměny DPF přijatelná, takže doby kuchání DPF jsou už dávno pryč, stejně jako zaslepování EGR ventilu. To jsou technologie, které se už povedlo vychytat a na autech už fungují a nejsou drahé na opravu.
ryccardo
Na rozdíl od tebe nekňourám na webu o autech, že mi vadí smrad benzínu a nafty, takže chybně jsi tu ty.
ryccardo
čím tenší ten vodič uděláš, tím náchylnější na mechanické poškození bude. Takže tvá imaginární úspora mědi při přechodu z 12 na 48V v reálu velká nebude.
Kde se takové tenké vodiče konkrétně používají? Na jaké aplikace? Na jakou vzdálenost ho v tom autě běžně vedeš?
Kde se takové tenké vodiče konkrétně používají? Na jaké aplikace? Na jakou vzdálenost ho v tom autě běžně vedeš?
webpaja
Co to je spojka kopala při rozjezdu? V životě jsem se s tím u nových aut nesetkal. A určitě ne u VAG s TDI.
webpaja
Klídek, Plho. Jen jsem ho zmiňoval jako poslední civilní auto od Toyoty, které jsem jel s dieselem (proto jsem nezmínil traktorový LC).
Armin Tamzarian
Je to především a hlavně tak, jak píšeš - je to obrovsky pohodlné, jezdit autem, kde vím, že to mohu "střihnout" od traktorů rozrytou a zablátěnou cestou na zemědělský dvůr (zpravidla poslední stovky metrů mých cest), a vůbec o tom nepřemýšlet; s vědomím, že pak dojedu 200 km zpátky domů a neskončím zapadlý někde u Karlovy Huti.
Jinak když na to přijde tak projedeš všechno a vším 😁 záleží jen jak si řidič troufne.
Subaru, Volvo, a jak jsem psal Mercedes (a jestli teda Audi Allroad zůstane), ti jsou jediní, kdo tyhle auta nabízí.
Jinak když na to přijde tak projedeš všechno a vším 😁 záleží jen jak si řidič troufne.
Subaru, Volvo, a jak jsem psal Mercedes (a jestli teda Audi Allroad zůstane), ti jsou jediní, kdo tyhle auta nabízí.
webpaja
To jsem ani nečetl, pro mě Scout znamenal a znamená relativně dostupné zvýšené a lépe vypadající kombi á la Outback, Allroad, XC70 za nižší cenu.
webpaja
Avensis je střední třída, Octa nižší střední. Takže musíš srovnávat s Corollou.
To, że tam był o něco hrubší zvuk, souviselo s PD. U dalších generací už pak bylo CR, ale stejně tak turbobenzíny.
To, że tam był o něco hrubší zvuk, souviselo s PD. U dalších generací už pak bylo CR, ale stejně tak turbobenzíny.
webpaja
Myslím, že se tu bavíme o českém trhu. Narozdíl od mnohých konkurentů nešlo o oplastování, ale zvýšení světlosti a hlavně AWD pro verzi scout.
ryccardo
Poprosil bych o video. Osobně jsem ještě neviděl moderní auto hulit černým nebo šedým kouřem. Jak je tam fungující DPF, tak je to prostě vyloučené. Ta auta totiž mají čisté výfuky kdyby sis ráčil někdy povšimnout.
ryccardo
Jestli ti benzín a nafta smrdí, tak jsi na špatným webu. Zkus jít diskutovat jinam. Tady budeš holt v názorové kolizi s fanoušky do aut.
K těm vodičům jsem ti zapomněl odpovědět. Ano už stávající dráty jsou problematické a dochází k mechanickým poškozením s následnou nutnou opravou. Možná si ještě neslyšel o nefunkčních prvcích ve dveřích kvůli narušené kabeláži nebo pátých dveřích kde je důvodem totéž. Já jsem problém s porušeným vodičem do řidičových dveří a i různě po autě (elektrická sedačka např.) řešil už několikrát. Jednou nešlo okénko, pak nehrál reproduktor, pak nešel zámek, nehřála sedačka a na vině byl vždy mechanicky porušený kabel. Ty by si ho chtěl udělat ještě slabší a myslíš si že by to fungovalo? Ano jistě. Teoreticky jo. Jen by si s tím autem nesměl jezdit. Stačí ti taková odpověď?
K těm vodičům jsem ti zapomněl odpovědět. Ano už stávající dráty jsou problematické a dochází k mechanickým poškozením s následnou nutnou opravou. Možná si ještě neslyšel o nefunkčních prvcích ve dveřích kvůli narušené kabeláži nebo pátých dveřích kde je důvodem totéž. Já jsem problém s porušeným vodičem do řidičových dveří a i různě po autě (elektrická sedačka např.) řešil už několikrát. Jednou nešlo okénko, pak nehrál reproduktor, pak nešel zámek, nehřála sedačka a na vině byl vždy mechanicky porušený kabel. Ty by si ho chtěl udělat ještě slabší a myslíš si že by to fungovalo? Ano jistě. Teoreticky jo. Jen by si s tím autem nesměl jezdit. Stačí ti taková odpověď?
Armin Tamzarian
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.
Dnešní trh si žádá SUV, ne mezistupně v podobě těchto zvýšených kombi. Jakkoliv praktičnost především kompaktních SUV může být ve srovnání s kombíky nižší střední/střední třídy když ne nic, tak sporná. A ne každý chce jezdit na střeše s boxem/rakví.
Octavia 2 Scout (po FL) je mým autem. Jezdím po nezpevněných, polních, užitkových cestách, stejně jako "bojuji" s obrubníky ve městě anebo polykám dálniční kilometry.
Stačila by mi i "obyč" Octavia 4x4? Nevím, možná.
Vybral jsem si však Scout.
A teď už ta možnost výběru bude omezená. Jaké totiž máme my, fandové zvýšených kombi, vyhlídky?
Octavia - žádný Scout (Superb Scout už taky nebude), Passat - žádný Alltrack, Leon 😜erience taktéž není, Audi A4->A5 jestli bude Allroad, kdo ví... ;-\.
MB má All-Terrain ve třídě C i E. Ale kdo to má platit 😒] a to i jako bazarovky.
Co já budu kupovat? 😒
Dnešní trh si žádá SUV, ne mezistupně v podobě těchto zvýšených kombi. Jakkoliv praktičnost především kompaktních SUV může být ve srovnání s kombíky nižší střední/střední třídy když ne nic, tak sporná. A ne každý chce jezdit na střeše s boxem/rakví.
Octavia 2 Scout (po FL) je mým autem. Jezdím po nezpevněných, polních, užitkových cestách, stejně jako "bojuji" s obrubníky ve městě anebo polykám dálniční kilometry.
Stačila by mi i "obyč" Octavia 4x4? Nevím, možná.
Vybral jsem si však Scout.
A teď už ta možnost výběru bude omezená. Jaké totiž máme my, fandové zvýšených kombi, vyhlídky?
Octavia - žádný Scout (Superb Scout už taky nebude), Passat - žádný Alltrack, Leon 😜erience taktéž není, Audi A4->A5 jestli bude Allroad, kdo ví... ;-\.
MB má All-Terrain ve třídě C i E. Ale kdo to má platit 😒] a to i jako bazarovky.
Co já budu kupovat? 😒
ryccardo
Ty vole kde to žiješ? O3 A S3 ani nehulí ani nesmrdí. Neznáš vůbec techniku co se tam používá. Ty TDI motory v této generaci už VW vyladilo a odstranili spousty neduhů regenerace DPF a zasírání EGR, takže ty motory bez problémů najíždí 300 tkm a na emisích nemají problém. Navíc už mají i vstřikování močoviny, takže ani tvůj oblíbený NOx tam není problém. Vytáhni si hlavu z hajzlu a nemel tu o tmavo šedým smradu. A to není o tom, že bych snad adoroval VW motory, ale žádný motor na trhu mladší 10 let nehulí, nesmrdí a prakticky nevíš, že je vůbec nestartovaný ty ukňouraná slečinko.
ptr078
Japonec s dizlom bola vzdy tragedia. Vraj ten 2.2 od hondy bol fajn, ale ten som nikdy neskusil
ryccardo
Na základě jízdy v nějakém vraku tady rozdáváš rozumy? Spojka co kope při rozjezdu do pedálu bude asi spíš v hajzlu a nebude to standard. A TDI PD bez DPF jsou už povětšinou shnilé. Mnohem běžnější jsou na silnicích moderní CR diesely s DPF, takže žádný problém.
webpaja
Já jel naposled naftovou jednotku v Toyotě kdysi v Avensisu a byl to právě 20d od BMW, bylo to D4D tuším. A že by to byla nějaká kultivovanost oproti Octě, to tedy ne.
ptr078
Jak tehdy? Toyota dizlovu technologiu nikdy nezladla, ved bravali motory aj od bmw. V proace maju 2liter od psa a zle jazyky hovoria, ze sa v tom kluci japonski sprtali a vraj sa koli tomu sype viac ako original 😅
webpaja
Máš pravdu, ony Corolly s dieselem tehdy byly přímo sametové se zvukem jako benzínový R6 😉
webpaja
Nemyslím Tercel, bavíme se o autech z roku 2007 a dále. To se tu nějaký Tercel nabízel?
twistedTSD
Máš pravdu, že už výchozí oktávka byla tak dobrým autem, že Scout to moc vylepšovat nemusel, nicméně konkurence na stylové kombi s 4x4 a solidními motorizacemi hledala odpověď těžko.
Anonym
je to neostalinistickej fanatickej utopista a provokatér, nebav se s ním.
Anonym
Pssst ... nikomu neříjekte, že Subaru mělo oplastovaný kombík s trvalým pohonem 4x4 už v roce 1983. To by padla legenda o české legendě.
Na druhou stranu ano, první Scout byl opravdu Scoutem a rozdílů oproti klasické Oktávce bylo dost.
Na druhou stranu ano, první Scout byl opravdu Scoutem a rozdílů oproti klasické Oktávce bylo dost.
Pavel Bzonek
Ano máš pravdu 2 cm je sakra hodně.
Ale taky záleží na nastavení podvozku jak je progresivni.... velikost kol.... a zakrytovani podvozku.
Možná celkova průjezdnost bude hodně podobná jak u prvého Scouta 😉
Spíš mě zarazila cena. Cena posledního Scouta byla 930tis což dělá rozdíl jen 200tis za poslednich 17 let.
Ale taky záleží na nastavení podvozku jak je progresivni.... velikost kol.... a zakrytovani podvozku.
Možná celkova průjezdnost bude hodně podobná jak u prvého Scouta 😉
Spíš mě zarazila cena. Cena posledního Scouta byla 930tis což dělá rozdíl jen 200tis za poslednich 17 let.
Nebyl první, o nějakých 20 let, nebyl první ve vlastním koncernu, jen byl první z MB. Proto pro některé bude legendou. stejně tak jako superb byl první moderní vůz z MB ve střední třídě, yeti první suv, kodiaq první SUV D, fabia junior první moderní auto se zoufalým motorem a designem atd. Tohle vše budou legendy pro nějaké bezvýznamné opilce, jinak to jsou naprosto obyčejná auta.