Veterán
gil54
4
...no, Alfa měla pro Itálii kvůli daním ještě 2.0 turbo R4, později 2.0 turbo V6 (který jel jako kráva) a pro úplnost nesmíme zapomenout ani na naftovou čtyřhlavou saň VM. 😄
Přejít do diskuze
...za tradičně skvělý článek o parádním autě! 😄 :yes: Kéž by takovéto skvosty Italové vyráběli i dnes... 😲
tak ono Thema měla víc motorů, na druhou stranu u Alfy byly jen dva, ale oba geniální.... 2.0TS jako spolehlivý tažný kůň a Busso buď jako silnější tažný kůň nebo jako sportovní náčiní podle varianty....
Ale jinak souhlas, 164 byla šmrncovnější, ale s horším interiérem a méně možnostmi konfigurace, nebylo kombi atd.... No nejlepší bylo že sis tehdy prostě mohl vybrat :-! :-! :yes: Nostalgie....
Ale jinak souhlas, 164 byla šmrncovnější, ale s horším interiérem a méně možnostmi konfigurace, nebylo kombi atd.... No nejlepší bylo že sis tehdy prostě mohl vybrat :-! :-! :yes: Nostalgie....
...připojuji se k pochvale článku, tradičně - jak jinak - velmi kvalitně zpracovanému. :yes:
A k autu. Podle mého, ze čtveřice je Lancia nejlepší. Možná o něco hezčí Alfu překoná větším spektrem motorů, (vybere si snad každý), design sice usedlejší, ale právě jeho střízlivost zaručila delší životnost - aktuálnost - nepodlehla tolik stárnutí, interiér ze všech čtyř mi připadal nejhodnotnější, nejkvalitnější i co do materíálů. Saab měl, tuším, vzadu klikovou nápravu a vypadal hodně podobně jako Fiat, proti Lancii a Alfě obě tyhle káry malinko hůř.
A k autu. Podle mého, ze čtveřice je Lancia nejlepší. Možná o něco hezčí Alfu překoná větším spektrem motorů, (vybere si snad každý), design sice usedlejší, ale právě jeho střízlivost zaručila delší životnost - aktuálnost - nepodlehla tolik stárnutí, interiér ze všech čtyř mi připadal nejhodnotnější, nejkvalitnější i co do materíálů. Saab měl, tuším, vzadu klikovou nápravu a vypadal hodně podobně jako Fiat, proti Lancii a Alfě obě tyhle káry malinko hůř.
Thema se mi líbí až po faceliftu, kdy jí přední blinkry konečně dostatečně odlišily od menší Prismy. Zajímavá velká hranatá bedna, po revoluci se jich tu pár objevilo. Ta prodloužená vypadá blbě, to okýnko od haj_líku jí opticky fakt nesvědčí. 8.32 má boží interiér. Z celého projektu Tipo 4 se mi nevíc líbí Alfa, ale nejlepší byl zřejmě Saab. Taky z celého projektu celkem rychle vycouval a auto si udělal vlastní. Článek parádní.
Poslední hezká Thema. A Lancia vůbec... Pak už to stálo za pendrek. Stejně jako ty její dvojčata.
Skvělý článek, díky. Thema byla na svou dobu fantastická.
Za zmínku stojí i fakt, že na návrzích připravovaných nástupců těchto čtyřčat pracoval i náš designér Pavel Hušek.
Za zmínku stojí i fakt, že na návrzích připravovaných nástupců těchto čtyřčat pracoval i náš designér Pavel Hušek.
.... tak to mam v garazi.... 😢
Ty casy jizdne orientovanych sedanu, calouneni ruznyma barvama alcantary atd.... to je davno pryc.... 😒
Ty casy jizdne orientovanych sedanu, calouneni ruznyma barvama alcantary atd.... to je davno pryc.... 😒
kdo jí nevlastnil a neřídil, neví o čem mluví.
Paráda ale měla své mouchy ( eletrovýbava) se kterou si tady mechanici moc nerozuměli a proto šla rychle z domu
Paráda ale měla své mouchy ( eletrovýbava) se kterou si tady mechanici moc nerozuměli a proto šla rychle z domu
Paradoxne plati, ze cim lepsi, tim lepsi.
Takze 16V byl lepsi nez 8V, a turbo bylo lepsi, nez ten 16v.
Turbo po faceliftu je tudiz nejlepsi volba. Pro radost.
Busso s automatem nabizelo zase sametovou jizdu. To turbo bylo trochu... vybusne.
😄
Edit: slabe na klice. Koukam, ze se prvni radek nevesel cely.
Proste zejmena puvodni 8ventilovy dvoulitr rad "zaklepal" na klice.
Stacilo menit saly preventivne.
V dnesni dobe motoru typu TSI to ale nebylo nic fatalniho...
😄
Takze 16V byl lepsi nez 8V, a turbo bylo lepsi, nez ten 16v.
Turbo po faceliftu je tudiz nejlepsi volba. Pro radost.
Busso s automatem nabizelo zase sametovou jizdu. To turbo bylo trochu... vybusne.
😄
Edit: slabe na klice. Koukam, ze se prvni radek nevesel cely.
Proste zejmena puvodni 8ventilovy dvoulitr rad "zaklepal" na klice.
Stacilo menit saly preventivne.
V dnesni dobe motoru typu TSI to ale nebylo nic fatalniho...
😄
Mně se Kappa líbí. Moc. Ještě letos na ni vzhledem ke třicátinám dojde. A Thesis? Originální. Za pozitivní reakce samozřejmě všem děkuju!
Thesis se mi libi.
Fakt normalne libi.
Za zlemu mam jen prilisnou komplikovanost.
Kappa byla kocarek. A s petivalcem 2.4 mimoradne dobre auto.
Fakt normalne libi.
Za zlemu mam jen prilisnou komplikovanost.
Kappa byla kocarek. A s petivalcem 2.4 mimoradne dobre auto.
Je fakt, ze Thema mela proste jinou atmosferu.
Zejmena po faceliftu.
Drevo a kuze...
Alfa lip jela, ale Lancia mela vic noblesy.
Zejmena po faceliftu.
Drevo a kuze...
Alfa lip jela, ale Lancia mela vic noblesy.
Mel jsem dve, ta s turbobenzinem odjezdila docela dost kilometru.
Nez ji vystridala 164 s Bussem.
😄
Nez ji vystridala 164 s Bussem.
😄
Ještě se mi moc líbí menší Dedra. 😄 :yes: Kappa jezdí fantasticky a má mnohem tužší kastli než Thema, ale moc krásy nepobrala. No a Thesis bylo naprosté designové šílenství.... 😲