Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Dokud auto není spotřební zboží, čínské automobilky neuspějí. Individuální konfigurace, servisní služby, náhradní díly, zůstatková hodnota, to je u aut stále důležité a evropské automobilky to umí. K tomu má většina z nich sílu značky a některé i prvek zábavy či potěšení z auta.
Nesmí se nechat zlákat šancí na krátkodobý zisk a udělat z auta spotřební zboží, které se po 5 letech provozu dá do šrotu, protože pak už by čínské automobilky uspět mohly. Velkou výzvou jsou EV, kde cena baterie často překračuje zůstatkovou hodnotu. Snadná vyměnitelnost jednotlivých modulů či článků, ideálně s nějakým stupněm standardizace napříč automobilkami, by mohla být konkurenční výhoda evropských automobilek.
Nesmí se nechat zlákat šancí na krátkodobý zisk a udělat z auta spotřební zboží, které se po 5 letech provozu dá do šrotu, protože pak už by čínské automobilky uspět mohly. Velkou výzvou jsou EV, kde cena baterie často překračuje zůstatkovou hodnotu. Snadná vyměnitelnost jednotlivých modulů či článků, ideálně s nějakým stupněm standardizace napříč automobilkami, by mohla být konkurenční výhoda evropských automobilek.
https😐/www.autoforum.cz/…ji-az-rok-a-pul/?…
😄 😄 😄 :yes:
😄 😄 😄 :yes:
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, přesně tak. Číňané si mysleli, že to půjde snadno a auta se hromadí v přístavech a odstavných plochách, protože jedna věc je něco vyrobit, ale druhá je to prodat.
Probuďte se, auto uz dávno je spotřební zboží! Nikoho uz nezajímá technická stranka vozu, ani odolnost....hlavne aby to melo klimu, navigaci, apku v mobilu a cool vzhled....
Za to ze to neni úplně zbozi na 5 let může jen vysoká cena.
Za to ze to neni úplně zbozi na 5 let může jen vysoká cena.
Ale zajímá. Ano, jistě, že vysoká cena je hlavní důvod, proč nás zajímá odolnost, zůstatková cena atd. Když se podívám na laciné čínské zázraky v Rusku, které se po dvou zimách rozpadají na prvočinitele, tak ne, díky.
V ČR odhadem polovinu aut nakupují leasingovky, stát a jiní velcí fleetoví zákazníci. A tam je zůstatková hodnota či dostupný a rychlý servis stále jedním z hlavních kritérií. Tesla si hraje tak jako Apple svou vlastní ligu, té se to víceméně netýká, ale ostatní výrobci, pokud chtějí na evropském trhu uspět, musí přijmout náročnost evropského trhu.
Dokonce i Tavares oznámil, že přesune výrobu do Indie.
Musk jde nyní do Mexika a Indie, v USA vyhazuje zaměstnance.
To je citace z oficiální americké vládní zprávy o "demokracii" v Indii.
Protoze to je ve skutecnosti napsane pro obe zeme?
Nesoudim, jenom poukazuju na to, ze dezinformace sem zavadi chciply pes.
https😐/www.state.gov/reports/2022-country-reports-on-human-rights-practices/india
B) Díky za to upozornění, že se jmenuju jinak, než jak mě odmala oslovovali rodiče, příbuzní, kamarádi a než mám uvedeno v rodném listě.
Indie je "demokratická". Nepředstavujte se demokracii jakou známe. Má mnohé prvky totality. Navíc je prolezlá byrokracií asi jako málokterý stát na světě.
Výhodou pro montovny ze Západu je přístup státu. Indie nevyžaduje vstup státu do společnosti, která tam vyrábí. Naopak Čína vlastní klidně i 50 %, ostatně známe příklad jako SAIC. Teď to sice už zrušili, ale to proto, že už tam všichni jsou a potřebují se tvářit jako velcí dobráci a demokraté.
Náboženství a kastovní systém je jeden z mnoha problémů a dovolím si tvrdit, že ten menší. Problém historicky je malý tlak na kvalitní vzdělávací systém a to se táhne dodnes. Dalším problémem je infrastruktura. Nezjišťoval jsem historicky kde je problém, ale dlouho se nic nedělo. Teda kromě toho, že mohou být rádi, že jim Britové začali stavět železnici, která je tam dodnes.