Na příští rok má BMW přichystanou velkou událost. Na trh bude uvedeno největší SUV mnichovské značky a jelikož X3 i X5 jsou kasovní trháky na všech důležitých trzích světa, očekává se úspěch i od třetího modelu v řadě.
Jasně že nebudou mít stejné emise, ale rozdíl moc velký nebude. Rozhodně ne tak velký aby někteří ekoteroristé označovali řidiče velkých SUV za vrahy planety. Je v tom víc závisti než rozumu. Navíc když mrknu v čem ti " ekologove" jezdí na své demonstrace tak se musim smát.
Ak V8 spali o 3 litre viac ako HTP, ako moze mat rovnake mnozstvo emisi? Maximalne rovnake mnozstvo meranych emisii. Z tych troch litrov navyse nevyraba predsa kyslik. Ak pojedme do dosledkov, tie ostatne plyny co sa nesleduju, tiez nie su vzduch.
No tak halony sa pouzivaju iba v hasiacich pristrojoch, takze netvoria ani stopu v spalinach leteckych motorov... Vacsi problem je produkcia NOx, kedze letecke motory spaluju palivo pri velmi vysokych teplotach, ale aj tu uz je tendencia k znizovaniu. Neviem odkial mas udaje o percentualnom podiely leteckej dopravy, ale mohol by si dat link ;-) No a gro ozonovej vrstvy je tak medzi 19-25km, teda min. 7 km nad najvyssou letovou hladinou. Ovela vacsie skody ako letecka doprava narobi produkcia energii a polnohospodarstvo. Je iste, ze ludia by nemuseli cestovat za kazdou prkotinou cez ocean, ale co narobis? Okrem toho, letecka doprava je vysoko efektivna.
Já se nechci hádat. Ale myslim že když do fabie combi htp nacpeš rodinu a výbavu na dovču tak pojedeš pořád na plný plyn abys vůbec jel. Spotřeba bude k 10l, spíš víc. Ten V8 pojede stejným tempem tak za 11 - 13l. To je realná spotřeba, věř nebo ne. Emise budou zhruba stejné. Nehledě na to že velkých SUV v benzinu se moc neprodá, takže o nějakém extra velkém znečištění díky nim bych moc nemluvil. p.s. Tim nechci pomlouvat motor htp jak je tu modní, do města nebo když jezdíš sám je dost dobrý.
Vecne kecy tych, co si nevedia upriet luxus vykonu. Tie smrdiace stare vraky z ciest pomaly miznu a zmiznu coskoro uplne. Smrdia a spinia preto, lebo su starej konstrukcie, nie z prebytku vykonu alebo objemu motora. Ten novy bavorak by kludne vystacil aj s mensim motorom, velka cast koni je maximalne zbytocnych, vyuzitelne maximalne len pre frajerinu. Takze ked spinia stare auta (kedze inu moznost nemaju), tak nove maju automaticky narok spinit viac ako je nutne, kym tie stare tiez spinit neprestanu? Dost divna logika, nie?
Renomé vozu Cayenne a jeho udržení (ne-li náprava) je problém, kvůli kterému mnoho managerů a ingeneerů z Porsche pracuje dnem i nocí a snaží se dosáhnout toho, aby seriová produkce SUV dostála kvalit ruční výroby vozů řady 911(993). Audi vědomo si takových úskalí odvodilo seriovou Q7 mutací Allroadu a Touaregu, Mercedes raději jen narouboval na ML velkou záď aby vytvořil GL. Vyrábět seriově tak veliké auto s tolika palubními systémy v bezchybné kvalitě je totiž problém i pro nadnárodní multimiliardovou korporaci. Veškeré akcie BMW patří jedné rodině, potomkům zakladatelů. To jak nakládají s divizí Automotive, je spíše prozíravost a o nějaké závisti, nemůže být řeč, jejich X5 udělala totiž díru do světa!
Rozhodně si nemyslím, že X6 bude zbytečný produkt. Vždyť se jedná o vůz pro celoroční provoz i ve stížených horských podmínkách (v zimě), stejně tak o "žrouta" mnohých stovek dálničních kilometrů. A právě ty dálnice z X6 udělají favorita před neméně zajímavou X5.
U letadel se zanedbává několik důležitých argumentů a to častý přídavek stopového množství bromovaných uhlovodíků (což je pro ozón fakt cool), a pak to, že se emise vypouští ve svrchní části atmosféry, kde napáchají největší škody. Letecký provoz vytváří nejvetší emise CO2 z celkové světové dopravy.
Teda mě osobně se nelíbí ani jedno ;-\ Nemám rád sedmi místné SUV, protože jejich velikost zamaskovat prostě nejde. Audi Q7 je fakt děs. Mimochodem nechápu, proč si je někdo vlastně kupuje. Jede Q7 nebo X5 a v ní jen řidič...Nač to? Jen proto, aby dotyčný ukázal, že na to má? Proč si teda nekoupí CL nebo něco podobného v téhle třídě?
Až někdo vyřeší smradlavé avie, liazky, žigulíky a 120cítky tak se můžou lidi začít navážet do těhle aut. To pak ani nehlesnu. Zatim jakékoliv nové BMW s V8 produkuje mín bordelu než 20 let starý motor 1,2, takže všechny takové kecy o škodlivosti SUV dost zavání zavistí. Mrkni do USA - mají přísnější normy než tady a motor pod 3l abys hledal lupou.
Co clovek, to nazor. Mne sa zase X3 paci, X5 uz na mna posobi prilis "nadrozmerne". Ma svoju tvar, svoj styl a svoj vyraz a nepomylis si ju vobec s nicim.
X3 podle mě opravdu dobře nevypadá. Páté dveře vypadají jako z jiného auta, neladí ani blinkry na přední světla. Celkově působí hodně nesourodě. X3 opravdu "nevyzerá dobre" a můžete se do mě fandové BMW pustit, jen prosím slušně ;-) .
Mna by zaujimalo, co to kladivko na rozbitie okna pripevnene na dverach, vid prva fotka, bude v seriovej vybave auta, alebo aky bude zan priplatok >:D Inac tiez moc nevidim zmysel tohto auta.
S tím, že se tak začínají nálepkovat i "vícedvéřová" kupé, jsem se už před nějakou dobou smířil; ale nenapadlo mě, že je vlastně ÚPLNĚ JEDNO, o jaké vozidlo se jedná.. pokud se to pořád ještě omezuje na vozidla (a části vagónů :)
Prvně musím říci, že přes prvotní Bangleovy výstřelky se mi zdá, že se BMW opět vrací k designu let minulých a navazuje na něj. Příkladem může být X3 a snad i tato X6.
Zajímalo by mě kdy bude na trhu a jaká bude základní cena? Nad X5? Nebo bude mezi X3 a X5?
737/900 s asi 15t paliva ma pri max. zatazeni dolet cez 2700km + predpisane rezervy, max. hmotnost vnutorneho paliva je 21000kg. Takze do Grecka do 20 ton nebude... ;-)
Zkus si zjistit, jaké hodnoty vycházejí u letecké dopravy na 100km a jednoho pasažéra. Spíš mi vadí zbytečný provoz ve velkých městech, kdy 1 člověk jede do práce sám autem, i když by to šlo jinak.
...koho a čím chce BMW vlastně oslovit :) Když srovnáme koncepci Audi Q7 a Mercedesu GL, je každé z aut nasměrované zcela protichůdně smýšlejícím spotřebitelům a přece si na trhu konkurují. BMW má tu výhodu, že se může orientovat právě podle tržních úspěchů těchto dvou vozů na ten směr, který se zdá být výhodnější, nebo do prázdného místa v odbytišti, na kterém se tento typ vozů prodává.
Ale pánové, už jste byli na dovolené ? Letecky ? Víte jakou spotřebu má takový Boeing 737 při jednom jediném letu s turisty třeba do Řecka ? Asi tak 20 tun paliva. To je srovnatelné s celoživotní spotřebou takového auta. Auta používají katalyzátory atd.. Používá něco takového letadlo ? Atd. atd.
Presne takovymi auty se ma bojovat proti znecistovani ovzdusi a plytvani energiemi. Jeste by to chtelo predni ochranny ram na rozrazeni potrhlych ekoaktivistu a jeden kulomet integrovany pod kapotou.
Nechapem komu sa pacia tie pseudoauta do terenu s tou ukrutnou spotrebou...Asi len mafianom a dealerom, aby sa im lepsie parkovalo v meste ;-) alebo im to masirovalo ich nizky intelekt >:D