Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVýroba aut v Česku v prvním čtvrtletí stoupla o 11,5 % na rekordních 394.443 vozů
45 komentářů
W.O. PRSCLEY
5
Zdá se že automobilky "překvapivě" vyrobily více spalováků, o hodně více.
Horký Rom
Skvělá nedělní zpráva - celosvětově Tesla snížila cenu svého extrémně oblíbeného Modelu 3. Ceny začínají na 1 003 990 Kč za TM3 RWD :yes:
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Přesně. Třeba X zlevnila v US o cca 20 tis. $ čímž Tesla nas*ala všechny stávající majitele, kteří koupili ten předražený krám 😒]
presne tak...komplet rozbil predaj svojich jazdenych aut. presne na toto si VW daval v minulosti pozor.
tesla je pod strasnym tlakom...
tesla je pod strasnym tlakom...
Tesla rozjela spirálu smrti. To je celé. Stsvi gigafactory, které aby se zaplatily, musejí chrlit nesmyslné čísla vyrobených aut.
Jenže za stávající ceny nemá Tesla kam růst v prodejích. Takže musí s cenou razantně dolů. Jenže tím hází přes palubu veškerou ekonomiku stávajících majitelů. Což je Tesle samozřejmě absolutně jedno.
Jinými slovy - early adopters jako skupinka hloupých ovcí skočila do pasti jako vždy 😒]
Z druhé strany možnosti na snižování ceny jsou omezené, protože EV prostě je surovinově náročné. Takže celé to je o tom, jestli se ty dvě křivky stihnou potkat nebo ne. A zatím to vypadá, že aby se ty křivky protly a celé to fungovalo, tak to nutně potřebuje být vyrobeno v Číně, resp. Čínou :-!
Jenže za stávající ceny nemá Tesla kam růst v prodejích. Takže musí s cenou razantně dolů. Jenže tím hází přes palubu veškerou ekonomiku stávajících majitelů. Což je Tesle samozřejmě absolutně jedno.
Jinými slovy - early adopters jako skupinka hloupých ovcí skočila do pasti jako vždy 😒]
Z druhé strany možnosti na snižování ceny jsou omezené, protože EV prostě je surovinově náročné. Takže celé to je o tom, jestli se ty dvě křivky stihnou potkat nebo ne. A zatím to vypadá, že aby se ty křivky protly a celé to fungovalo, tak to nutně potřebuje být vyrobeno v Číně, resp. Čínou :-!
no s tou cinou to je v podstate rovnake ako s teslou. maju nadprodukciu...ako vzdy tp prestrelili. nedavno im splasla bublina s nehnutelnostami a teraz sa BEV vrhlo prilis vela vyrobcov ktori nevedia predat v cine...
cina je lacnejsia z vela dovodov a vacsina z nich je postavena na zneuzivani sily a systemu...
cina je lacnejsia z vela dovodov a vacsina z nich je postavena na zneuzivani sily a systemu...
No a Mandaríni se rozhodli přebytek vyvézt do Evropy, a teď ty elektronesmysly stojí na odstavných parkovištích v docích
Ekonom 😲 neni to skoda trávit čas tady? Stav se za Elonem a postav se do cela Tesly…
To, že Tesla vůbec existuje, je dílem shod okolností a náhod. Kdo zná historii značky tak ví.
krasne to raz niekto pomenoval...to ze Elon genius, neznamena ze ma univerzalne pravdu a je hodny nasledovania. prikladov, kedy sa choval pochybne je viacero...manipulovanie bitcoinom, ci odklon starlinku, pripadne pochlebovanie cinskeho rezimu...a ta jeho socialna siet 😉...
PowerHouse
Přitom nikdo nezná další cenový vývoj BEV.
Při současných cenách to s BEV fakt nepůjde.
Není možné aby Golf začínal na 27 200 a ID.3 na 40 000.
Ty ceny musí být shodné a i potom to bude problém pro lidi, co parkují auto před panelákem.
Při současných cenách to s BEV fakt nepůjde.
Není možné aby Golf začínal na 27 200 a ID.3 na 40 000.
Ty ceny musí být shodné a i potom to bude problém pro lidi, co parkují auto před panelákem.
I kdyby stálo EV půlku tak pro lidi z paneláku bude velký problém ho normálně provozovat.
Minimálně pro ty, kteří nemají auto jen na jízdu do Lidlu pro rohlík a 20 kW.
Minimálně pro ty, kteří nemají auto jen na jízdu do Lidlu pro rohlík a 20 kW.
Proto je naprostá sociální zrůdnost politiky EU všem plošně nařizovat EV.
Jestli jsem obchoďák nebo třeba jezdím po stavbách tak jednoznačně má smysl diesel. Jestli někdo rozváží pizzu po městě, ať si koupí klidně EV.
Ale to co generuje EU a EK, to není nic než euroekosocialistická diktatura :-!
Jestli jsem obchoďák nebo třeba jezdím po stavbách tak jednoznačně má smysl diesel. Jestli někdo rozváží pizzu po městě, ať si koupí klidně EV.
Ale to co generuje EU a EK, to není nic než euroekosocialistická diktatura :-!
netreba panikarit, je to len deviacia jednym smerom. nieconpodobne ako led sme mali dieslove motory v malych autach...ta rovnovaha sa vytvori niekde uprostred a nakoniec to bude +/- tak ako pises dokym nepride iny faktor ktory to vychyli.
Kéž by to tak bylo. Vše by mělo být v rovnováze.
Nevadí mi rozumný pokrok a vývoj a nenásilná podpora čistších řešení, ale všeho moc škodí. Nafta v miniautech do města byla debilita a stejně tak je debilita naftu rušit ve velkých autech, co jezdí dálky.
Nevadí mi rozumný pokrok a vývoj a nenásilná podpora čistších řešení, ale všeho moc škodí. Nafta v miniautech do města byla debilita a stejně tak je debilita naftu rušit ve velkých autech, co jezdí dálky.
Nafta v malých autech nesmysl nebyla tam kde se najezdilo hodně kilometrů (Itálie, Španělsko, Francie)
Velké země a lidi tam nemají na velká SUV a najezdili spoustu kilometrů, nikdo si auto nekupuje jen do města.
Pokud si naftu kupovali šetřílci, tak to bylo špatně.
Velké země a lidi tam nemají na velká SUV a najezdili spoustu kilometrů, nikdo si auto nekupuje jen do města.
Pokud si naftu kupovali šetřílci, tak to bylo špatně.
OK. Beru zpět to kategorické označení. Pokud bylo auto provozováno na dálky a ne jen v centru Milána a nebo z pláže před restaurant ve vesnici, tak potom nafta nevadí ani v malém voze.
preco nafta len na dialky? co je zle pri nafte na blizko v malom aute? ved ked to s filtrom pevnych castic cisti vzduch v meste, tak to asi take zle nebude 😄
Tak tak, je potřeba mít možnost volby a politici, média a další mají jen dělat správnou osvětu, aby ti méně technicky zdatní chápali, kam a proč jaký pohon patří.
Ti mene technicky zdatni řadí EV s dojezdem az 600km jen do mesta.
Asi tak.
Ze je EV jen do mesta je hloupe klise, ktere platilo mozny pred deseti lety.
Asi tak.
Ze je EV jen do mesta je hloupe klise, ktere platilo mozny pred deseti lety.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, pokud to posuneš do této roviny, tak výsledkem bude, že ID.3 i Golf bude začínat na 44 000... Právě kvůli evropským soudruhům z Bruselu :-!
Pokud by tu nebyla EK a EU by nebyla zelenou RVHP, tak Golf začíná na 18 000 a ID.3 na 25 000 :-!
Pokud by tu nebyla EK a EU by nebyla zelenou RVHP, tak Golf začíná na 18 000 a ID.3 na 25 000 :-!
a na to si ako prisiel?
Proč by automobilka zlevňovala EV, když to za něj udělá stát a dotace?!? ...
Když momentálně výrobně je schopna pokrýt pouze tu poptávku, kterou vyvolává dotační politika?!?
Když momentálně výrobně je schopna pokrýt pouze tu poptávku, kterou vyvolává dotační politika?!?
vyroba vie pokryt viac ako je aktualny dopyt a to plati uz aj pre EU vyrobcov.
ako podnikatel predsa nevyrabas viac ako su zakaznici schopni kupovat len z dovodu zvysovania vyroby. nebudes cez svoju stratu dotovat vyrobu (ako robil musk 10 rokov a cinania odnepamati alebonjednou dobou FCA vyrobou e500...).
ako podnikatel predsa nevyrabas viac ako su zakaznici schopni kupovat len z dovodu zvysovania vyroby. nebudes cez svoju stratu dotovat vyrobu (ako robil musk 10 rokov a cinania odnepamati alebonjednou dobou FCA vyrobou e500...).
Volný trh, volná konkurence bez zasahování politiků pokřivujících trh, vede vždy k nižším cenám
kratkodobo ano. dlhodobo nie...v okamihu ked zacnu vyskakovat skryte naklady, resp. dosledky chybajucej regulacie. toto volny trh nezvlada. environmentalne skody, alebo skody na zdravi su castokrat pred zakaznikom ukryvane do poslednej moznej chvile...aj v turecku ho chceli a dostali ho a ked sa zem zatriasla tak hold si vsetci spomenuli na bezpecnostne regulacie, ktore vsetko predrazovali a tak sa radsje neuplatnovali.
Tedy srovnávat následky provozu spalovacích vozů s výstavbou budov, neodolávajícím zemětřesení, to tu ještě nebylo! 😒] 😒] 😒] :no:
nemam pocit, ze by som reagoval na prispevok o autach skor vseobecne o volnom trhu ako takom. v tom pripade priklad budov v turecku dost dobre ukazoval ako niekedy regulacie a ich vynucovanie treba...
novy gof vies kupit pod 22k a ID3 za 38k...ten rozdiel v cene je brutal. a zaroven prepad ceny u ID3 je sialeny.
ak automobilky zareaguju ako tesla tak su BEV jazdenky stracaju za 2-3 roky 50% hodnoty.
ak automobilky zareaguju ako tesla tak su BEV jazdenky stracaju za 2-3 roky 50% hodnoty.
Fakt si myslis, ze automobilky vedou blbci, kteří neví? Noooo ti nevim čeče…
pracoval si niekedy v korporate?
ja som pracoval v 3och firmach ktore mali medzinarodne posobenie a na lazdom kontinente 1500+ zamestnancov, kazda s tradiciou 100+ rokov. tie historky odtial😒br /> "to je taky blbec, uz nech ho konecne povysia..."
"v korporate rasties do okamihu kym poziciu na ktorej si nezvladas...je mozne predpokladat, ze po dostatocne dlhom case su pozicie obsadene ludmi co na ne nemaju..."
to ze niekto vo veducom postaveni sleduje svoje osobne ciele nemusi automaticky znamenat, ze to je dobre aj pre automobilku...
ja som pracoval v 3och firmach ktore mali medzinarodne posobenie a na lazdom kontinente 1500+ zamestnancov, kazda s tradiciou 100+ rokov. tie historky odtial😒br /> "to je taky blbec, uz nech ho konecne povysia..."
"v korporate rasties do okamihu kym poziciu na ktorej si nezvladas...je mozne predpokladat, ze po dostatocne dlhom case su pozicie obsadene ludmi co na ne nemaju..."
to ze niekto vo veducom postaveni sleduje svoje osobne ciele nemusi automaticky znamenat, ze to je dobre aj pre automobilku...