Hmm, ta cena je opravdu velmi příjemná, lidová. A o tom je FIAT. Za rozumnou cenu hodně zábavy ...
Dynamicky konkurenční Fabia RS je cenou úplně někde jinde, a to ještě papá zkapalněnou rašelinu, osobně u sporťáčku přece jenom preferuju benzín. A za podvozek se prý Grande Punto taky nebude muset stydět, takže nechme se překvapit, snad to bude další důstojný nástupce Uno Turbo i.e.
Tak v posledných mesiacoch mám pocit, ze benzín konecne chytil druhý dych a zacína odpovedat na mohutný marketingový útok vznetových rachotákov. Ako vascina súdnych ludí v flame war diskusiách typu benzín vs. diesel argumentovala, turbodízle mozno porovnávat iba s turbobenzínmi. A to je opat dost jasná volba ;-) Aby 1,4 TSI dostala konecne Fabia...
Jasně, co si zase neulevit svému komplexu a neplivnout si na škodovku - nebylo by od věci, kdyby tady zřídili diskuzní koutek pro zakomplexovance, kteří do všech diskuzí zatáhnou škodovku, popřípadě volkswagen....takoví antiTDI....
Osobně jsem zvědav, jestli po Fiatu a VW do toho taky šlápne Honda a taky by mě zajímalo, jestli ty turba budou jezdit na směs s bioetanolem nebo dokonce na bioetaniol samotný?
Proč sem taháš Hondu, ta přece dosahuje slušných výkonů z benzinových motorů i bez turba dávno. Nemyslím si, že by se Honda pouštěla do přeplňování, protože Hondám šlo vždycky o vysoký výkon a ještě větší životnost. A větší životnost nedosáhneš přidávaním komponent jako jsou turba, či kompresory.
"...vysoký točivý moment i při nižších otáčkách a jeho konstantní průběh v celém otáčkovém spektru..."
Pan Láník (autor), nebudem tu rozoberat teoriu pracovneho cyklu spalovacieho motora, poviem to len strucne a jasne: u spalovacieho motora ani teoreticky nemoze byt priebeh krutiaceho momentu konstantny cez cele spektrum otacok. Bodka!
čistě laicky..jestliže máš 200Nm při 1700 ot./min a maximum točivého momentu je 206Nm...6Nm je dost ale myslim si že to za konstantní průběh lze označit..
Ak pri 1700rpm mam 200Nm, a max.krutiaci moment je 206Nm, tak to znamena len tolko, ze ten maximalny krutiaci moment je dosahovany zrejme niekde pobliz (mozno 1800rpm, mozno 2000). Ale neznamena to, ze v celom spektre otacok (od minimalnych az po maximalne, napr.500-5000) mas konstantny krutiaci moment, lebo to jednoducho ani nie je mozne...
Asi tym bolo myslene to, ze krivka krutiaceho mementu je dostatocne plocha v sirsom spektre otacok. Krivku motoru od fiatu som nevidel, ale napr. krivka 1.8T v Octavii Tour mala plochu krivku cca od 2000 do 3500 ot/min, prese rozpatie si nepamatam, ale urcite bolo dost siroke... Takze sa nechytajme kazdeho slova ako nejaki pravnici... medzi recou myslim, ze pojmy ako linearny priebeh, alebo plicha krivka krutaku su bezne zargony, takze aj 'konstatny priebeh' sa da pochopit aj ked to pocujem prvy krat... :-)
Ako to bolo myslene, to neviem. Drzim sa toho, ako to bolo napisane. Je mozne, ze ma plochu krivku v pomerne sirokom rozsahu otacok, ale nemoze mat konstantny krutak, a nemoze ho mat v celom spektre otacok (ani Octavia nema min. otacky 2000, a maximalne 3500)...
Vam ak niekto povie, ze 2*2 nie je 5 ale 4, tiez mu poviete ze je "detailista"? BTW, spominany motor (1.4 16v T-Jet) nie je diesel. Ale to je napokon jedno, ci benzinovy alebo dieselovy, krutiaci moment nemoze byt konstantny v celom spektre otacok. Rad sa na tuto temu porozpravam s niekym, kto sa veci rozumie, ale vy nim (pri vsetkej ucte) ocividne nie ste.
Nebudem reagovat na vase urazky, asi len tolko k tomu "teoretikovi": 15 rokov pracujem na vyvoji a testovani motorov. Ak budete mat niekedy cestu do Grazu, stavte sa v AVL. Ukazem vam (bez prehanania) jednu z najlepsich firiem na vyvoj motorov v Europe a mozete sa na tuto temu porozpravat so skutocnymi odbornikmi (ak teda mne uz neverite)...
Aha tak potom uz rozumiem. Si profesionalne deformovany... Nemyslim to v zlom. Som rad, ze niekto od nas pracuje v takej spickovej firme. Tak nech sa Ti dari...
A hlavne vyvinte nieco co jazdi skoro na vzduch a ma vysoky vykon... - to bolo na odlahcenie
Tento motor má max. toč. moment zhruba ve spektru 2100-4300ot., takže křivka je plochá bez výkyvů, což z něho činí lepší alternativu než je naftový motor, spotřeba bude o něco vyšší, ale zvuk a průběh to vynahradí, nehledě na nižší kategorii pov. ručení (1.9 JTD).
Konečně někdo uhodil hřebíček na hlavičku. :-)
srovnávat turbodiesel a normální benzín je úsměvné.
V tomto srovnání 1.4T-Jet jasně vítězí nad kterýmkoli stejnoobjemovým kadlikadle ať už od frantíků HDi nebo vohnoutí volksverzí ftříhrnku 1.4TDi.
Asi máš problémy s chápáním. Vážné problémy s chápáním. Přesto rád poučuješ >:D On srovnává všeobecně turbobenzín versus turbonaftu. Pokud tam vážně vidíš napsáno TSi, blouzníš. :no: >:-[]
Reagoval jsem na tvrzení "Konečně někdo uhodil hřebíček na hlavičku". VW už dělá maloobjemový turbobenzin nějakou chvíli. Takže tady jásat nad tím, že konečně někdo (tedy Fiat), udělal slušný motor proti naftě je trochu vedle.
Už ti svítá??