Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Cupra Leon ST 2.0 TDI DSG 110 kW – Nejsympatičtější octavia?

Španělská Cupra Leon se sice na první pohled zdá jako další derivát české Škody Octavia, ale má sportovnější charakter a propracovanější logiku ovládání asistentů v infotainmentu. A právě proto bych si ji nakonec vybral.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
24. 5. 2024 13:12
Tak co pánové, paráda
Než začnou plky tak si dáme vzpomínku na rok 2004, na výplatu jsi měl půlku a dieslový kombajn stál 800t. Nechytejte mě za slovo, je to odhad. Tak a dnes máš vybavený kombík s automatem, vzduch od nečistot pucuje DPF, smrad drtí močka, technologie omezila klapot a vibrace. Fajň první auto pro rodinku. K tomu Aronu a máš vystaráno pro mamku. Za pár let bude ta Arona elektrická a máš dokonalou skladbu aut. Nikdy jsme se neměli tak dobře jak teď. Ani důchodci si nechtějí přivydělat melouchem.
Rozbalit vlákno
45
24. 5. 2024 13:24
Re: Tak co pánové, paráda
Ako bonus mas k tomu vlecku vzadu zdarma, motory mdleho az zdochleho prejavu + čapací interier, ktory viac nefunguje ako funguje. A to vsetko od firmy, ktora o par mesiacov ani nemusi existovat 😂
Avatar - Mikesus
24. 5. 2024 14:35
Re: Tak co pánové, paráda
Tak vlečka je problém konkretniho koncernu, který pro své zisky prodá svým ovečkam i lejno ve zlatem obale.
Dnes vlečka se da odladit, ale mechanika sw ošálit nedá. To samé jsou tříválce. Fungují, ale fyziku prostě neoblafneš a vibrace a zvuk můžeš jen nějak potlačovat.
25. 5. 2024 05:13
Re: Tak co pánové, paráda
Jestli takhle flušeš na výlohu prodejny toho koncernu pokaždé, když jdeš okolo, tak tě jednou uklízečka přetáhne hadrem. ;-)
Avatar - kari.laz
25. 5. 2024 09:11
Re: Tak co pánové, paráda
Nosí v kapse kyselý bonbon na podporu slinotvorby, aby se mu nestalo že nebude moct flusnout na koncern
25. 5. 2024 09:57
Re: Tak co pánové, paráda
Asi nemyslíš koncern Toyota Group ;-) . Je důležité vnímat, že i díky VAG byl nucena se zlepšovat právě Toyota.
Avatar - kari.laz
25. 5. 2024 13:46
Re: Tak co pánové, paráda
Ny koncern Toyota nosí u sebe rituální oslavné předměty, které používá v případě pohybu kolem dealerství Toyota a Lexus. Na krku nosí tisman ve tvaru dvou kuželů (eCVT).
25. 5. 2024 14:12
Re: Tak co pánové, paráda
eCVT v sobě má tři elektromotory a kužel ani jeden. S CVT s převodem řemenem nemá nic společného. A je to nejspolehlivější převodovka široko daleko.
Avatar - Mikesus
25. 5. 2024 17:44
Re: Tak co pánové, paráda
Znalec se ukázal. Plete si CVT ( variator s kužely) s eCVT ( planetovou převodovkou ).
Není překvapivé, že jsou pro tebe důležitější talismany než znalost rozdílu dvou převodovek.
Avatar - Mikesus
25. 5. 2024 18:04
Re: Tak co pánové, paráda
Od toho je snad konkurence, aby se zlepšovala v čase. Ovšem u některých vidíme přesně opačný směr, kdyz od roku cca 2004 jsou jejich výrobky horší a horší s jediným cílem, vyšší zisky.
Avatar - Mikesus
25. 5. 2024 18:00
Re: Tak co pánové, paráda
Chceš snad tvrdit, že vlečka je lepší než viceprvek? A že se vlečka nepoužívá kvůli nižším výrobním nákladům? A ohledně vlečky, snad nebudeš vztahovačnej? Namátkou bez vyjimky focus, i30, ceed, megane, 308, k nekterym variantam golf, octavia, leon, mazda 3. Aniž bych zmínil jaký koncern, navíc "trubku" dává většina z nich, hned vytahuješ VW s tim druhym trollem, ktery ani nepozná rozdily v prevodovkach a hledal by v eCVT kužely. Nebuď tak zapšklej hned. Sám dobře víš, že vlečka je prostě technicky krok zpět oproti viceprvku. Nejlépe nastavena vlečka bude podobné jako špatně nastavený viceprvek.
26. 5. 2024 21:02
Re: Tak co pánové, paráda
Vlečka a pseudo-McPherson sú úplne najsamlepšie, auto pre šoféra nemôže mať nič iného. Že sú to najlacnejšie riešenia, je len zhoda náhod... Snáď by si nechcel viacprvok alebo lichobežník, ty neználek... Len amatér potrebuje sofistikovaný podvozok, pretože s ničím iným nie je schopný bezpečne jazdiť... :-[] :-[] :-[]
Avatar - KANKUNEN
24. 5. 2024 14:48
Re: Tak co pánové, paráda
Joooo, zdechlé motory a kdo má lepší? Kdo nemá vlečku? A kdo nemá ťapací ovládání?
Avatar - xxc
24. 5. 2024 15:16
Re: Tak co pánové, paráda
Hocikto ma lepsie, staci prihodit 106 000 czk a clovek moze kupit normalne auto s motorom, stvorkolkou, bez vlecky, ale s tapacim ovladanim :-)
25. 5. 2024 09:58
Re: Tak co pánové, paráda
Buď prosím konkrétní. Opravdu mě to zajímá.
26. 5. 2024 21:04
Re: Tak co pánové, paráda
A čo to mení na veci? Keď majú všetci motory o howne, tak je to vlastne okej? Keď majú všetci dotykáče namiesto tlačítiek, tak je to tiež okej, aj keď na to každý nadáva?
Avatar - hugino
24. 5. 2024 15:40
Re: Tak co pánové, paráda
Cupra Leon má vzadu viacprvok . Za mňa dobré ale bola by tu veľká diléma či nie radšej toto https://www.sauto.cz/…ariant/206701590 ale samozrejme po by som počkal na fl.
Avatar - Ozzman
25. 5. 2024 00:21
Re: Tak co pánové, paráda
Je hezkej, ale 950 tisic za to ?
Avatar - hugino
25. 5. 2024 06:17
Re: Tak co pánové, paráda
Áno cena je šialená.
Avatar - Ozzman
25. 5. 2024 09:38
Re: Tak co pánové, paráda
Upřímě, tahle konfigurace Golfu fakt sluší, hezká barva, kola, interiér, ale 950 tisíc za 150k vlastně "obyčejnej" C segmentovej kombík bych já rozhodně nedal. Golf se dá sehnat s tímto motorem i levněji (v nižší výbavě) asi za 800 (People v konfigurátoru od 774). Je to pořád raketa, ale o 170 tisíc levnější :D Netušil jsem, že Golf má multilink oproti sourozencům, to je super.

A za 900 je sice osekaný, ale pořád o třídu větší
http://www.sauto.cz/…passat/206400315
Avatar - hugino
25. 5. 2024 20:36
Re: Tak co pánové, paráda
Áno aj Passat je možnosť. Jasné že 950 000 kč za Golf je nezmysel. Áno Golf mal aj predtým multilink od 92 kw ani Leon ani O III ho nemali.
25. 5. 2024 05:16
Re: Tak co pánové, paráda
Ve všeobecnosti na tom může být trochu pravdy, výrobci šetří na místech, kde to není potřeba. Ale hledej za tím i tlak utopistických zelených komunistů, který z kas výrobců vyhání peníze.
25. 5. 2024 23:38
Re: Tak co pánové, paráda
S negativním vlivem ekoteroristu se shodnem. Nicmene vyrobci (nejen automobilky) skudli i nezavisle na nich aby vyrejzovali vice nez doposud.
24. 5. 2024 13:36
Re: Tak co pánové, paráda
Elektrická 😂😂😂 ta doba již byla, a to v 1835, tedy o 51 let dříve než benzínový.
Avatar - Mikesus
24. 5. 2024 14:33
Re: Tak co pánové, paráda
Však elektromotor není žádná novinka. Technologie baterky ovšem ano.
Avatar - Atlis
24. 5. 2024 16:11
Re: Tak co pánové, paráda
Baterku poznali už Egypťania. A tie prvé elektrické autá ich mali tiež.
Avatar - Mikesus
24. 5. 2024 19:34
Re: Tak co pánové, paráda
V Egyptě znali lithiove baterky jo? A ty první Elektra na začátku 20.stoleti měli taktéž lithiove baterky? Máš k tomu odkaz nebo jsi nepochopil text?
Avatar - Ozzman
25. 5. 2024 09:31
Re: Tak co pánové, paráda
Já to věděl, Musk je Egypťan a faraoni jezdili v Tesle !
26. 5. 2024 21:06
Re: Tak co pánové, paráda
Pretože to boli mimozemšťania a Musk je potomok. :-[]
24. 5. 2024 21:37
Re: Tak co pánové, paráda
doporucuju nastudovat aspon trosku elektromotory. Ty dnes pouzivany v autech jsou od tech z doby pred 20 lety vzdaleny stejne jako prvni Benzovo auto od dnesni Sclasse..
25. 5. 2024 10:17
Re: Tak co pánové, paráda
Dosť sa mýliš, resp. tvoje porovnanie je dosť mimo, všeobecne elektromotory vzhľadom k účinnosti a vlastnostiam za tú dobu veľkú zmenu nepreskákali...
26. 5. 2024 18:58
Re: Tak co pánové, paráda
tvl co o tom vis? Vis ze jeste pred 25 lety se ridil elektromotor bezne odporovou drahou? Vis co je to vubec umoznit motorem rekuperovat? Ze to dodneska neni bezny ani treba ve videnskym metru? Ze to neni bezny ani v elektrotrakrci na zeleznici?
Odpovim si sam, vis o tom prdlajs. A to bych vubec nevytahoval rizeni trech elektromotoru otackama podle pozadavku ridice viz test dvoumotorovyho tenkrat taycanu od rasto chvaly.
Avatar - Emel
24. 5. 2024 15:10
Re: Tak co pánové, paráda
Nemáme se špatně, ale už bylo i líp (jak co se aut týče, tak co obecně ekonomická úroveň).
24. 5. 2024 16:21
Re: Tak co pánové, paráda
Právě. Srovnání s 2004 je sice pravda, ale pak tu máme období nějak 2012 - 2020 kdy se zvedli platy a auta zlevnila. Viz ceník Leonu 2016 https://www.havex.cz/?… - "pravá" Cupra 290k kombík s DSG za 800k a dávali se z toho ještě další slevy a takové ceny drželi cca do 2020.

Našel jsem článek zde na ACZ https://www.auto.cz/diskuse/44811/1 2015, Leon Cupra od 724k a diskuze plná o tom jak je to předražené a rozdávají se slevy :D Dnes Cupra Leon VZ od 1,23m https://cf-cdn-v1.cupraofficial.at/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/3226-48488-32236-48492-linkTag-child/default/150eb7f7/1714052116/cenik-cupra-leon-sportstourer-24-04-2024-web.pdf
25. 5. 2024 10:19
Re: Tak co pánové, paráda
Autá boli jedna z mála komodít, čo preskákala v určitých rokoch zásadné zlacnenie. Ak si zoberieš tú históriu okolo 2004, t.j. OII, Passat B6, tak sa dá povedať, že súčasné ceny s tými minulými sú vlastne 1:1
25. 5. 2024 10:45
Re: Tak co pánové, paráda
Hlavne auta v tych rokoch uz boli dostatocne ekologicke a moderne, ale este bez otravnych nezmyslov, gigantickych displayov a kolotocov, s lepsim vyberom motorizacii a dizajnovo da sa povedat na svojom vrchole, automobilky sa este nepredbiehali v tom, kto vyrobi vacsi hnus. Ked sa ucelovo porovnava so zaciatkom tiscrocia, tak to vyde na teraz lepsie, ale akosi sa zabuda na tebou spomenute roky, odkedy to uz ide iba dole vodou.
Avatar - Mikesus
25. 5. 2024 18:09
Re: Tak co pánové, paráda
Tak určitě. Minimálně do roku 2016 fakt nebyly.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Dieselgate
25. 5. 2024 18:25
Re: Tak co pánové, paráda
Nemyslel som zrovna TDIpred dieselgatom a z intervalu 2012-2020 som myslel skorej tu hornu polovicu. Moje predchadzajuce auto bolo rocnik 2017, diesel s mocovinou a terajsie je 2020 a benzin. Oboje EURO 6 (terajsie 6d), cize ziadna rakovina na kolesach. A okrem toho so vsetkymi moznnymi asistentami co potrebujes (+ s nejakymi co ani tak nepotrebujem) s s dizajnom a ergonomiou aku uz dnes nedostanes.
Avatar - Mikesus
25. 5. 2024 21:05
Re: Tak co pánové, paráda
Takze jsi nemyslel 2012-2020, ale 2017-2020?
25. 5. 2024 22:17
Re: Tak co pánové, paráda
Reagoval som na prispevok od ‘adamzprahy’ a nejako som nemal potrebu upresnovat ten interval. Ale inac zrovna rok 2017 je ten, kedy prisli nove generacie niektorych aut, ktore povazujem za najviac vydarene. Takze za mna osobne 2017-2021 je taky ‘automobilovy vrchol’. Nie som ziaden fanaticky obdivovatel starych haraburd, ale to, co vychadza zrovna teraz, sa mi uz tiez nepaci.
Avatar - Emel
26. 5. 2024 08:19
Re: Tak co pánové, paráda
Pro zajímavost... které nové generace to jsou?
26. 5. 2024 12:37
Re: Tak co pánové, paráda
Tak máš tam X úspěšných modelů, které se defacto prodávají doteď nebo se čerstvě vyměnili za nové generace, a ani ty se technicky moc neliší nebo se mění spíš zacílení typu auta. Např. Q7/Touareg dosud od 2015. Passat B8 od 2015 a až dnes se mění (stejně příbuzný Superb). Pak třeba Peugeot 508, taky pochází z těch let a staví na tom ještě nové DS atd. Proč to píšu. Všechno jsou to auta co zdražila asi o 50% ale hlavní náklady na vývoj už byli dávno zaplacené a ještě letos sis kupoval takřka identická auta jen po menších faceliftech. Vše vývoj nebo uvedení na trh cca 2015.

EDIT: pardon, zareagoval jsem na něco trochu jiného než jsi myslel :D Tak tuto reakci ber jen jako dovysvětlení co jsem tady psal jinde...
26. 5. 2024 13:56
Re: Tak co pánové, paráda
V 2017-tom prisla dvojkova insignia(za mna nadherne auto a po gsi-kovej insignii sa aj po rokoch otacam ked nejaku vidim) a bmw g30/g31. Oboje moje srdcovky. Ale aj tie roky okolo prisli trebars g20 2018), trojkovy superb2015), dvojkova panamera (asi 2016 ak sa nemylim). Vsetko auta, kde bol oproti predchadzajucim generaciam obrovsky posun dopredu.
26. 5. 2024 12:30
Re: Tak co pánové, paráda
Jojo psal jsem obecně že tak nějak ten trend začal. Vnímám podobně, že auta od 2015 jsou plně srovnatelná s dnešníma včetně nějaké digitalizace interiéru (např. Apple Carplay / Android Auto) a v těch letech 17-21 byla i vůči platům nejlevnější.
Avatar - Barry Lyndon
24. 5. 2024 16:36
Re: Tak co pánové, paráda
Jenomže mezitím byl ještě rok 2014 a s tím to lidi srovnávají (navíc mzdy už zapomněli, ale ceny si pamatují) :D
24. 5. 2024 21:23
Re: Tak co pánové, paráda
Tak auto je celkem zbytná záležitost, takže jeho cena před 20 lety není úplně směrodatná v porovnání s cenami nemovitostí, energií, potravin, jídla atd. Asi je třeba na to koukat v širších souvislostech....
24. 5. 2024 15:05
Zase ten nadpis - bože
Tohle musel vyplodit nějaký *** - Cupra Leon ST 2.0 TDI DSG 110 kW – Nejsympatičtější octavia? - Mám přímé srovnání a Octavku bych za Leona vážně nevyměnil. Je to low-end se vším všudy, navíc je Leon i vpředu stísněnější s lacinými materiály i u verze FR. Infotaiment tragedie a např handsfree je naprosto nekvalitní přenos zvuku s brutální ozvěnou (zkoušeno u tří různých Leonů) :no:
Rozbalit vlákno
4
24. 5. 2024 15:44
Re: Zase ten nadpis - bože
Infotainment je koncern.... mám docela dost na telefonováno s Formentorem a HF zcela v pohodě. Nicméně píšete o verzi FR, tzn. Seat Leon, ale provedení Cupra Leon je přeci jen trošku jiné.
24. 5. 2024 22:48
Re: Zase ten nadpis - bože
Tak základ je stejný, pořád je to Leon s 2.0TDI… :no:
Avatar - Atlis
24. 5. 2024 16:10
Re: Zase ten nadpis - bože
Leon v základe a Cupra s 12,3" infotainmentom je trošku iné kafe.
Avatar - lamal
24. 5. 2024 15:57
zadní víceprvkovou nápravou...
"Koncernová platforma MQB Evo je vybavena předním zavěšením MacPherson a zadní víceprvkovou nápravou"

Nie som si isty, do 150k plati zadna vlecka aj pre Cupru Leon, podobne to ma aj kratka Cupra s 1.5TSI... preco by bol na testovanom aute rozdiel v koncernovej politike ?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ham.
24. 5. 2024 17:42
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
Nikoliv, Seat Leon má u 110 kW vlečku, Cupra Leon má u 110 kW multilink.
Avatar - lamal
24. 5. 2024 17:54
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
Bezva, to by mi davalo zmysel oproti Octavii.
Avatar - xxc
24. 5. 2024 19:19
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
kym nepride na nastavovanie geometrie za 213 € :-D
Avatar - lamal
24. 5. 2024 19:46
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
Pri kupe noveho ti to moze byt jedno, ked sa geometria robi pravidelne nestoji 213€, ci ano ? Ta suma je asi ked nechas zahrdzaviet excentre, tj. musia to riesit.
25. 5. 2024 10:20
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
kde stojí geometrie 213€? Mňa stála posledná do 50..
Avatar - xxc
25. 5. 2024 12:52
Re: Re: zadní víceprvkovou nápravou...
V škode, keďže cupra je prémiovka, možno to bude ešte viac :-)
Avatar - Ham.
24. 5. 2024 19:26
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
Ono to pravidlo o 110 kW už univerzálně neplatí, třeba Golf hatch 2.0 TDI 110 kW s DCC už má také multilink, bez DCC s nižšími výbavami má lešeňovku.
Avatar - lamal
24. 5. 2024 19:44
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
Pre Golf to ani nikdy neplatilo, MK8 ma multilink aj bez DCC s 1.5 TSI 110kW a s 2.0TDi 110kW.
Avatar - miromen
24. 5. 2024 20:03
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
Koukam, že si již pozjišťoval.
Avatar - lamal
27. 5. 2024 12:41
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
jo, 1.5TSI som mal chvilu v zhladacku :-)
Avatar - miromen
24. 5. 2024 19:59
Re: zadní víceprvkovou nápravou...
Octavia a Leon maji jednoduchou zadni napravu do 110 kw a to včetně nad 110 kw maji multilink jen Golf ma multilink již od 110 kw.
Avatar - rohYpnol
26. 5. 2024 13:15
Vůz, o kterém má smysl uvažovat
Musím uznat, že Cupra Leon ST je až nebezpečná kombinace vlastností, které dávají smysl. Je to přesně můj šálek kávy, tak uvidíme. Bohužel, drobnosti tu jsou. I když drobnosti... No úplné drobnosti to nejsou.
Vadí mi:
1) Nikdy nepřijmu PR nesmyslnou pohádku o značce Cupra. Značka Cupra je jen způsob, jak totéž prodat za víc. Tečka. Měl to být Seat.
2) Slabší varianty nedávají smysl. Za mě tohle prostě buď v silném TDI, možná i s haldexem, nebo ideál 2.0 TSI. Naprosto skvělý motor, který tomu sedí.
3) Infotainment je špatně,, ale pro ten 2.0 TSI a zbytek vlastností bych byl ochotný tohle strpět.
4) Cena. Ale to je obecná písnička na evropské značky. Bohužel, PR pohádka Cupry a hry na "lepší" zboží tohle jen umocňuje.

Každopádně myslím, že jako bazarovka to bude super. Cenu si budou držet RSové Oktávky, a tohle bude mimo hlavní zájem a cenově bude padat rychleji. A červená nebo bílá perleť tomu sekne neuvěřitelně... Bohužel, většina jsou paradoxně šedé...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Atlis
27. 5. 2024 10:00
Re: Vůz, o kterém má smysl uvažovat
1. ale vyšlo im to, pretože ich to zachránilo pred úpadkom,
2. ...a prave vďaka tej marketingovej rozprávke sa najviac predáva tých najslabších, takže evidentne to funguje,
3. infotainment je po updatoch v pohode, po fl má aj tak nový,
4. cenníkové ceny sú mimo, reálne je to ok.
27. 5. 2024 11:09
Re: Vůz, o kterém má smysl uvažovat
Jo, 2.0tsi je povedeny motor. Cupra Leon ST s
timhle motorem, nejlip verze 4x4 a >300ps je (porad) ta nejlepsi rodinna volba.