Ojetiny
Arese
2
...kousek je to sice pěkný, ale ze sběratelského hlediska osazený tím vůbec nejmíň žádoucím motorem. 😒 :no:
Prasivak P
0
tak ale chodil by si menit olej do escort-servisu
Arese
0
Myslíš takový ten, co rozváží na požádání ochotné slečny? 😒]
Měl jsem ho ve fiestě 1998 a fakt nikdy více. Těžkej, línej, hlučnej a v zimě nešel nastartovat.
V Escu '99 som mal jeho silnejsiu 51 (alebo 55) kW verziu s turbom, ale este bez IC. Hned po kupe boli vymenene rozvody a zhavice, mechanik sa pohral aj s cerpadlom, takze ani pri -20 nebol so startovanim zasadny problem. Na to, aky to malo jednoduchy podvozok to jazdilo celkom slusne, co som bol prekvapeny, ani nedotacavost sa neprejavovala tak skoro, ako na jednotkovej Octe f TDIcku, ktora bola sice silnejsia, ale v zakrutach na Babe alebo Buchlove som jej utiekol.
Na svoju dobu celkom OK auto, chybala mi iba klima. Ta bola az v 66 kW verziach.
Na svoju dobu celkom OK auto, chybala mi iba klima. Ta bola az v 66 kW verziach.
Motory 1,8L D (TC,TCI) opravdu nebyly extra povedené. Docela rády ztrácely kompresní tlaky a už při tlaku pod 32 barů odmítaly kolem 0°C startovat. Lehce se to dalo zlepšit malinko větším předvstřikem ale motor byl potom hlučnější (měl tvrdší chod) a 2x-3x nažhavit. Jitý podíl na tom měly i poměrně nízké startovací otáčky (slabý startér a velký převod do "pomala"). A to i při velmi dobré baterii. Další běžný problém byl s těsněním pod hlavou válců ještě klasického provedení (drátěný klingerit) - 1,8L byl d.f. inovovaný motor 1,6L. Zvětšením vrtání se tlakový mazací kanál přiblížil k okraji a časem v tomto místě začal vytékat olej. Za svou praxi s Fordy bych si troufl tipnout, že poměr bezproblémový/problémový motor byl 40/60. To se zlepšilo až s příchodem motoru TDDi (Endura-DI) ve Focusu.
Za mě - byť se jedná o docela zachovalý vůz, tak vzhledem k motorizaci a základní výbavě CL (jediný příplatek u nového vozu byl za autorádio) v třídveřové (ale slušivé) karoserii mi přijde cena poměrné nadsazená. Nepomohou ani neoriginální AL disky kol (tento nově koupený vůz měl disky ocelové).
Ale to je jen můj názor a v pravdě, jak se říká, "každé zboží si jednou svého kupce najde".
Za mě - byť se jedná o docela zachovalý vůz, tak vzhledem k motorizaci a základní výbavě CL (jediný příplatek u nového vozu byl za autorádio) v třídveřové (ale slušivé) karoserii mi přijde cena poměrné nadsazená. Nepomohou ani neoriginální AL disky kol (tento nově koupený vůz měl disky ocelové).
Ale to je jen můj názor a v pravdě, jak se říká, "každé zboží si jednou svého kupce najde".
byl to nepovedený vozík (zejména ten s línými benzínovými motory) s velice mizernou spolehlivostí a nízkou životností.
Velmi povedené autíčko na tehdejší dobu kupoval jsem ho 2001 rok 97 motor 1.6 benzín měl jsem ho 4 roky dělal a žil jsem v městečku 1800 m nad mořem a nikdy žádný problém... 👍👍
Mám doma 1.6 rok 97 a teda nejvyšší rychlost necelých 180. 😃 Ale za diesela bych nevyměnila. Ale jinak vzhledově krásný kousek ☺️.