Testy
Mikesus
28
Tak to bylo dobré.
Přejít do diskuze
Jako tech 910l je dobrej nonsense. Jestli to sedí, bude to kdejaká skvira. Můj odhad podle vizualu je tak 650.
Ten austral jsi hodně chválil, to se na něj budu muset podívat. A 3 sedačky se vejdou? 😁
Protože do superbu určitě ne a Kodiaq ještě uvidíme.
Protože do superbu určitě ne a Kodiaq ještě uvidíme.
Ja čekal ten podvozek hlavně. A je to dost velké zklamání. Na to jak jsou na něj chvalozpevy, tak nic moc. Jako špatné to rozhodně není, ale na vyzdvizeni taktéž ne. I na komfort to ani na dalnici nevyhladilo drobne nerovnosti, o kterých jsem doteď ani nevěděl nebo prejezd zpomalovaciho pruhu taky zadna slava. Do toho ještě to bouchani zadni nápravy. Motoru bych vůbec 147kw netipnul. Na dálnici dynamika subjektivne jak HL s úplně vybitou baterkou. Spotřeba na dálnici vyšla u kodiaqu o půl litru nižší, okresky a vesnice pak 5.5 vs 3.5, výsledná trasa byla 7.4 u kodiaqu vs 6.7 u HL. Dalnice byla plusminus 50%. Kufr vypadá dost malej, to ještě vyzkoušíme. No DSG stále cuka a chvílemi šla i dost nízko a pak trvalo než se to rozjelo. Jak už nejakou dobu říkám, kdyz od ní člověk nechce žádnou práci, tak funguje dobře. Prave typicke rozjizdeni na konci obce, jedes 50, tocilo to nejakych 1300, pridas, nic se chvili nedeje, podradi jeste dobre, zacne zrychlovat a nasledne preradi se skubnutim. Pokaždé. To same na dalnici, přidáš abys predjel, najednou to podradi a poskoci. Popojizdeni na parkovišti taky nic moc. Jak jsem dojížděl na parkovaci místo, tak to pořád chtělo jet dopředu, tak jen o malinko jsem seslapnul víc brzdu a najednou to zaduplo a lehce pustil a zase chtěl vyrazit vpřed.
Tak ja chapu, ze si to někdo zvoli kvůli tomu, že má už napnutej rozpočet a vezme manual. Někdo vezme nižší výbavu, nekdo šetří na převodovce, jiný na motoru.
Takze většina to bude peněženkou, pár procent úchylka a velice male procento tragickým automatem, viz compass.
Takze většina to bude peněženkou, pár procent úchylka a velice male procento tragickým automatem, viz compass.
Tka jízda na omezovaci, obzvlášť naloženej, to fakt nepotrebuju. Jestli to pojede jako ten dnešní kodiaq, tak to stačí. No a ohledně velikosti, kdo se v tom má u Renaultu vyznat. 😒]
Tak často v SUV sedí žena, kdyz se do suv podívám. Ale zase, říct co je SUV, je dnes často složité. Kdekdo označuje cokoliv za SUV, i když to s tim nemá moc společného.
Aspoň ten minulý nebyl ani jako 7mistny použitelný. Kdyz jsem dal sedačky dozadu a měl usadit děcko, už nebylo místo pro nohy ve druhé řadě. Takze to bylo fakt nouzové pro podsedak asi a zmáčknout dítěti úplně nohy.
V pohode to je, ale koukni kolik je místa pro nohy ve 2.rade, kdyz se tam usadi, čas 0:19. Žádné. Právě když si někdo sedne dozadu, doprostřed se nikdo nedostane. Takze to pak dopadne, že obě rady musí mít zmacknute nohy, jak je na tom videu vidět.oba zařazení kolena do sedačky před sebou. V letadle jsem nikdy neměl nohy zaražené do sedačky před sebou, ale zas tak často neletam.
no on bude asi, udělám fotky pro srovnání. Zatím je to subjektivní, tak ať se to udělá objektivně.
Subjektivně dost malej mi přišel, v kufru i v interiéru.
Subjektivně dost malej mi přišel, v kufru i v interiéru.
Jo tohle je za mne dostatečně gumy. Já mám to samé (235/55), jen ve 20", víc gumy už je děsnej balón. Na tuhle šířku ještě 50 profil je dobrej si myslím.
Přijde mi divné, že by si tlumiče měli sedat, spíš se vymlátí, ale nevím no.
Houpání na komfort mi tam nepřišlo, to mi moje auto pohupuje vic. A minula gen houpala ještě o hodně víc, tam už mi to na mořskou nemoc skoro přišlo. Tady byly tedy 20" kola, takže to může být trochu horší. Nepřišlo mi, že by to plavalo, bylo to spíš takové nijaké, prostě SUV. Já bych tam hodil asi kompromis 19". No s DS to srovnavat nejde, co se týče komfortu. DS zase trpí na motory a cenovku.
Houpání na komfort mi tam nepřišlo, to mi moje auto pohupuje vic. A minula gen houpala ještě o hodně víc, tam už mi to na mořskou nemoc skoro přišlo. Tady byly tedy 20" kola, takže to může být trochu horší. Nepřišlo mi, že by to plavalo, bylo to spíš takové nijaké, prostě SUV. Já bych tam hodil asi kompromis 19". No s DS to srovnavat nejde, co se týče komfortu. DS zase trpí na motory a cenovku.
jeli jsme trasu dálnice a okresky s vesnicemi, půl na půl a spotřeba byla 7,4 výsledná. Na dálnici 130, pár předjetí zrychlení do 150. okresky lážo plážo, vesnic žádné poskakování, jen plynulá 50. Takže nic moc ve výsledku. Ale mělo to najeto jen 8,5tis km, třeba to ještě klesne.
to kessy na zadních dveří jsem myslel, že má, když tam ty plošky jsou. To je docela zvláštní.
mně tedy zklamal nejvíc podvozek, který bouchal a nějak zvlášť netlumil nerovnosti, jak se o tom básní. A pak ten motor nic moc dynamicky nepředváděl, na dálnici jsem ty koně hledal. Původně jsem si myslel, že to je ta 110kw varianta.
to kessy na zadních dveří jsem myslel, že má, když tam ty plošky jsou. To je docela zvláštní.
mně tedy zklamal nejvíc podvozek, který bouchal a nějak zvlášť netlumil nerovnosti, jak se o tom básní. A pak ten motor nic moc dynamicky nepředváděl, na dálnici jsem ty koně hledal. Původně jsem si myslel, že to je ta 110kw varianta.
Jo. Ten tunel je sirokej jako jedna sedačka. Ale zase do stredove opěrky ulozis celej batoh. Nemáš si roztahovat nohy jak nějaká šlapka. 😒]
No tohle je samozřejmě nouzová. Ale bereš nouzového, že se aspoň vejdete nejak, ne že se budeš pretlacovat se sedačkou před sebou.
Mám Kodiaq TDI 140kW 4x4 DSG s adaptívnym podvozkom, 5-miestne, L&K. Skúšal som nový TDI 142kW 4x4 DSG s adaptívnym podvozkom, 7-miestne, v plnej výbave. Moje postrehy a skúsenosť😒br />
1. Priestorovo vpredu a v druhom rade je to viac-menej to isté.
2. 7-miestna verzia nemá zmysel ani v starej, ani v novej generácií, aby sa dalo sedieť v treťom rade, je potrebné obetovať komfort v druhom rade. Ak niekto potrebuje pravidelne používať 6 alebo 7 miest, je potrebné voliť Sorento, Highlander alebo novo-prichádzajúce SantaFe. V Kodiaqu zbytočne berie tretí rad sedadiel miesto v kufri.
2. Kvalita interiéru novej generácie viac-menej zodpovedá predchádzajúcej generácii, aj keď ekologicky spracovaná koža je drsnejšia ako koža L&K spracovaná klasicky".
3. Volič automatu na stĺpiku riadenia je super, ostáva viac miesta v stredovej konzole.
4. Kombinácia Smart Dials a dotykového ovládania je znesiteľná a dá sa na ňu zvyknúť, aj keď samostatné tlačidlá starej generácie sú ergonomickejšie.
5. Odhlučnenie mi príde mierne lepšie v starej generácií.
6. Adaptívny podvozok v režime Confort je v novej generácií tužší ako v starej, auto sa nerozhúpe/nepláva. V Sport režime je to plus-mínus rovnaké. Celkovo je teda nový podvozok lepší.
7. Najväčšie medzigeneračné zlepšenie je v naladení motora a DSG prevodovky. Prevodovka nepodtáča motor, otáčkomer neklesal pod 1400 otáčok. Odozva na zošlapnutie plynového pedálu je tiež výrazne lepšia ako pri 140kW staršej verzii.
8. Head-up display je výrazný posun vpred a je veľmi návykový.
Záver - vymeniť starú generáciu za novú má zmysel kvôli bodom 7. a 8. A v mojom prípade ešte kvôli MATRIX svetlám. Kvôli inému sa nemá zmysel s výmenou ponáhľať.
2. 7-miestna verzia nemá zmysel ani v starej, ani v novej generácií, aby sa dalo sedieť v treťom rade, je potrebné obetovať komfort v druhom rade. Ak niekto potrebuje pravidelne používať 6 alebo 7 miest, je potrebné voliť Sorento, Highlander alebo novo-prichádzajúce SantaFe. V Kodiaqu zbytočne berie tretí rad sedadiel miesto v kufri.
2. Kvalita interiéru novej generácie viac-menej zodpovedá predchádzajúcej generácii, aj keď ekologicky spracovaná koža je drsnejšia ako koža L&K spracovaná klasicky".
3. Volič automatu na stĺpiku riadenia je super, ostáva viac miesta v stredovej konzole.
4. Kombinácia Smart Dials a dotykového ovládania je znesiteľná a dá sa na ňu zvyknúť, aj keď samostatné tlačidlá starej generácie sú ergonomickejšie.
5. Odhlučnenie mi príde mierne lepšie v starej generácií.
6. Adaptívny podvozok v režime Confort je v novej generácií tužší ako v starej, auto sa nerozhúpe/nepláva. V Sport režime je to plus-mínus rovnaké. Celkovo je teda nový podvozok lepší.
7. Najväčšie medzigeneračné zlepšenie je v naladení motora a DSG prevodovky. Prevodovka nepodtáča motor, otáčkomer neklesal pod 1400 otáčok. Odozva na zošlapnutie plynového pedálu je tiež výrazne lepšia ako pri 140kW staršej verzii.
8. Head-up display je výrazný posun vpred a je veľmi návykový.
Záver - vymeniť starú generáciu za novú má zmysel kvôli bodom 7. a 8. A v mojom prípade ešte kvôli MATRIX svetlám. Kvôli inému sa nemá zmysel s výmenou ponáhľať.
V 4x4 dieslovem SUV je "prevodovkou pro ridice" prave moderni automat. Manual do takoveho auta je volba bud penezenky nebo nejake zvlastni uchylky.
Má více nedostatků, okna nejsou pro řidiče, ale na tlačítko, motor se startuje také tlačítkem namísto kliky... auto pro zpovykané pražáky a eurohujery.
Tak u mne to byla už lenost daná věkem. Řadit umím, ale už mě to nebavilo se s tím furt kvedlat. A divil by ses, ale zrovna u DSG právě ten "každej jouda" může mít problém, protože neví, jak na to správně šlapat, aby to dělalo přesně to, co on chce.
O zdibec lepsi pruchodnost terenem? Pro starsi lidi vyssi / prijemnejsi posaz a nasedani / vysedani? O 16cm kratsi auto s kterym se bude lip parkovat?
Za mne převodovka pod volantem je děs :no: Připomíná to TRABANT. 😉 Proto jsem vzal AUDI Q5. .. tlačítka a ovladače klimy, rádia atd.. Kvalita interiéru a jízdné je to jiná liga. A za stejné peníze v akcích od Audi.. Jen má kratší zavazadelník, ale zase je širší. Nový Kodiaq mne moc designem nepřesvědčil a cena je úplně mimo :no:
Neni, mne to zklamalo hlavne tou kvalitou interieru, reknu tady vec, s kterou nebude řada lidi soihlasit, protoze myslim, zento nevideli, ale nejlepsi v tehle tride je Renault a jeho Austral / predpokladam, ze i Espace.
Díky za postřehy. Vzhledem k tomu, že sám mám 147kW verzi, která už taky nepodtáčí a mám i Matrixy a Head-up mě vůbec nezajímá, tak asi skutečně není žádný důvod jen tak měnit auto za nový model.
tak ono je tam těch překlepů a chybějících slov víc a je to celkem ostuda... přecejen tady nejsme na nějakém hobby-webu....
FYJALOV BÝDA, aneb co to je za vládu, když si průměrná česká rodina nemuže dopřát 4 auta s osmiválcem a k tomu jednoho Rollse žejo, máme se blbě
Televize, radio, hipstrovske drevene hracky?! Ja vam dam podobnych kratochvil holoto, sup vsichni do roboty, makat na vrchnost. Zn. deti sebou!
A prej, že SUV trend zpusobují ženy 😉 😁 (toto jsou slova z vedlejší diskuze a nejsem jejich autorem)
Jojo, chce to občas trošku spolupráce a pak je to fajn. A záleží na kombinaci motoru a auta. Mě třeba režim "S" vůbec nepřijde horlivý a v podstatě řadí tak, jak bych chtěl já a ani nijak zbytečně moje TDI nehoní do otáček. Jediné "mínus" v tom "S"ku je to, že je víc cítit přeřazení, protože spínací síly a časy jsou oproti "D" jiné. Takže lehce utrpí komfort. Ale to je rozumná daň za to, že auto lépe jede a šetří se dvouhmota, ložiska, baterie, atd...
Nový Kodiaq díky dvojitému dnu a rezervě má kufr dost členitý a extra prostorný není, rozuměj není tam ta rovná ložná plocha na velké předměty (bagáž samozřejmě naházíš bohatě), litry tam jsou. Navíc nad roletkou je trochu svažitější střecha. Malý není, ale prvoplánový stěhovák taky ne 😊
Tak ja mám DSG mesiac a zvykol som si v podstate okamžite. Ale zvyknúť si a vnímať správanie prevodovky sú dve veci. Zvyknúť sa dá aj na smrť, ako sa hovorí. Objektívnym faktom ale je, že DSG zásadne podtáča (v normálnom režime, comfort), väčšinou to nevadí, nezriedka ale áno a musím si ťuknúť do pádla a podradiť. Prepnutie do sporu (u mňa dynamic) pomôže, niekedy je však DSG v dynamicu až moc horlivá. Teda ak v comforte dusí motor na 6ke, v dynamic podradí do 4ky, pričom optimum je 5ka. Takže do toho proste treba občas kecať. Mne to vôbec nevadí, robím to rád, prešiel som s manuálu, takže si rád "zaradím", notabene keď DSG radí bleskovo. Len niekto, kto očakáva, že všetko spraví výlučne automat (preto si kupuje automat), to môže vnímať ako problém, ktorý iné prevodovky nemajú (alebo nie v takom rozsahu).
DSG prostě musí být a je naladěná na co nejnižší otáčky a to prostě není vždy to pravé ořechové. Pak záleží na konkrétním motoru a sladění s převodovkou a taky na adaptaci převodovky. Každý si tu svoji trošku naučí na svůj styl.
Já mám v Passatu 147kW EVO a tam se to chová docela dobře i když ne vždy 100% tak jak bych chtěl. Ale aspoň mi to umí řadit i v zatáčkách, chápe to, že se jede do kopce, nebo naopak z kopce atd. Docela se snaží. Nepodtáčí příliš často pod 1.400 ot./min. atd. V určitých situacích člověk musí dát na chvíli režim "S", nebo občas podřadit pádlem, nebo si nakopnout pedál plynu a pak ho zas rychle povolit, aby to tam hodilo ten kvalt co chce on a buď se to moc "nedusilo" a nebo naopak nepodřadilo o 3 kvalty úplně zbytečně. Většinou to při normální jízdě není extra potřeba řešit, ale jsou prostě situace, kdy je potřeba jí trochu pomoct s myšlením, protože jí chybí zlatý střed a buď je moc ospalá a nebo moc horlivá. Ale manuál už bych zpátky nechtěl.
Já mám v Passatu 147kW EVO a tam se to chová docela dobře i když ne vždy 100% tak jak bych chtěl. Ale aspoň mi to umí řadit i v zatáčkách, chápe to, že se jede do kopce, nebo naopak z kopce atd. Docela se snaží. Nepodtáčí příliš často pod 1.400 ot./min. atd. V určitých situacích člověk musí dát na chvíli režim "S", nebo občas podřadit pádlem, nebo si nakopnout pedál plynu a pak ho zas rychle povolit, aby to tam hodilo ten kvalt co chce on a buď se to moc "nedusilo" a nebo naopak nepodřadilo o 3 kvalty úplně zbytečně. Většinou to při normální jízdě není extra potřeba řešit, ale jsou prostě situace, kdy je potřeba jí trochu pomoct s myšlením, protože jí chybí zlatý střed a buď je moc ospalá a nebo moc horlivá. Ale manuál už bych zpátky nechtěl.
Tak zase má v RAMe stredová opierka/konzola rozmer zvyčajného stredného sedadla v bežnom európskom aute 😄
Jo, to je taky mor. Široký tunely s ostrou hranou, nebo dnes ještě modernější nějaká plastová 3,14čovina co trčí z palubky a hranou míří na kolena vyšších postav. Pak si sedneš do nějaký 20 let starý vykopávky nižší třídy a pravá noha si krásně hoví.
Já vím, co je metodika a znám ji, ale napsal jsem jasně, co zajímá mě. Já nepotřebuju nikam strkat pidikvádříky, já chci do kufru narvat horský kolo, jednu obří, nebo 4 hodně velký krabice a nemuset kvůli tomu hrát hodinu tetris a demontovat půlku věcí, co demontovat jdou. Proto mne zajímají základní rozměry a zbytek pohádek si můžou nechat do katalogu.
Infotainment reaguje velmi dobře, dokonce mne překvapilo ,že i asistentka Laura celkem funguje, když víš, jak se jí zeptat. to jsem chválil níže, ale že od takového auta čekám větší kufr, to je prostě asi fakt. U Škodovek je typické, že na papíře mají obrovský objem, ale ta využitelnost není vždy až tak ružová, proto to uvádím, zvláště u takového velkého SUV. Jsou tam velké kapsy a ta rovná ložná plocha není tak široká. Můžeme si tady hrát na to, že tašky skládáš i do nerovného kufru, ale realita je, že u velkého SUV tak nějak očekávám, že tam naložim i objemější předmět, zvláště když sundám roletku. Včera jsme toto řešili i s prodejcem, který to sám konstatoval, stejný problém má i nová O4 oproti předchozí O3 kombi. Určitě to stačí, ale takový ten stěhovák, jako to bývávalo, to už není. Mám i přímé srovnání s Oktákami starších generací a vím, co tam lze naložit.
No náhodou ja dám v Rame do stredovej konzoly a opierky môj celotyždnový nákup. 😀 Výborne využitie priestoru.
Jezdil jsem 8 měsíců s 4x4 s nejsilnějším dieselem cca 143kw a nikdy vic. Zvenku se to auto tváří obrovské, uvnitř je o třídu menší. Tolik oleje co jsem doleval si naposledy, co pamatuju, lilo do kamarádova wartburgu. Spojit handsfree s mobilem se podařilo až po týdnu - zničehonic to začalo fungovat. Papírově silný motor má s karoserií s aerodynamikou cihly sakra práci a úsporný provoz to ani omylem. Auto s cenovkou 1 250 000....
Do Australu určitě ne, a i kdyby, tak kufr ti stačit nebude, Espace nevim. No chválil jsem interiér, jak jede, to je pecka (Alpine vybava). Co do motoru, tak tam si netroufnu srovnávat, na potřeby, jaké mají moji rodiče, ten Etech stačí bohatě, jak pojede naložený na dálnici ve vysoké rychlosti (do omezovače 😁) ,nevím, tam přecijen ten diesel v Kodiaqu táhne i když né extra, tak nějak srdnatě, Renault má pořád jen dvanáctku R3.
Já nechci Kodiaq. SUV fakt ne. Tady jde o obecné postřehy toho, že se prakticky nic nezměnilo zásadně pozitivním směrem a to bude platit myslím napříč všemi novými koncernovými modely.
Superb i Passat podle recenzentů navíc mlátí od zadní nápravy ještě víc než předchůdce, takže kde je ta přidaná hodnota. A infotainment mě netrápí už vůbec. Klima mi funguje, telefonování a muzika taky a Waze přes ACP taky. Motor se mechanicky nezměnil ani o prd, takže důvod fakt není.
Superb i Passat podle recenzentů navíc mlátí od zadní nápravy ještě víc než předchůdce, takže kde je ta přidaná hodnota. A infotainment mě netrápí už vůbec. Klima mi funguje, telefonování a muzika taky a Waze přes ACP taky. Motor se mechanicky nezměnil ani o prd, takže důvod fakt není.
Nekupuj si Kodiaq, pohorsis si, prave jsem s nim jel, sice jen jako spolujezdec, ale, dost velke zklamani prave z dynamiky a z kvality interieru, odhlucneni slusny, ale na nerovnostech bouchani od podvozku. Naopak infotainment a tyhle blbosti jsou tam uz lepsi, nez u generace Oktavie 4/Golfu8. Vedle stojici Superb 4 po primem srovnani pusobi mnohem hodnotneji. Detaily, jako nevo jako kuze a obsiti v Kodiaqu je osklive a skoro by jeden rekl, ze vytistene z plastu po osahani, vetsi plochy osklivych plastu. Superb pak tyhle detaily ma fakt lepsi a to i v nizsi vybave neni zadny chudak. Dost mne zklamal i kufr, vim, ze ma variabilitu, kapsicky, dvojitou podlahu a rezervu, ale tam nahani ty papirove litry a zakladni kufr nic extra. Z fleku bych vzal Superb misto nej. (2.0 142kw 4x4 a ta vyssi ze dvou vybav co se prodava — pry nahrada za LaK)
K čemu ti je metodika, když tam pak nic nenaložíš.
Mě zajímá jediný, šířka, výška a délka. Především pak délka v místě roletky.
A po zkušenosti s Peugeotem si hlídám i kolmost bočních stěn a výšku stropnice.
Mě zajímá jediný, šířka, výška a délka. Především pak délka v místě roletky.
A po zkušenosti s Peugeotem si hlídám i kolmost bočních stěn a výšku stropnice.
Nemusíš být Niki Lauda, aby sis užil za volantem. A ručné řazené stupně k tomu patří, byť třeba jen s pomocí pádel jako u PDK. Za nejhorší považuju tzv. "manuální" režimy, kdy ti do toho řídící jednotka stejně kecá, ať chceš, nebo ne.
No to ti ale vyjde úplně jiné číslo. Udávání velikosti není holubník, je metodika, podle které se to má dělat... a měření metrem v ní vůbec nefiguruje.
Emel je ten diktát z Bruselu, co zakazuje naftovou Oktávii, přitom se vozí v benzínovém autě! 😁
Záleží... dítě v sedačce může mít nohy víc dopředu a velké dítě víc na výšku.
Za mě je tohle celkem ok https😐/www.idnes.cz/…7_auto_testy_fdv , sedm lidí se odveze v komfortu odpovídajícím třeba sedačce v letadle, spíš už si pak nemají kam dát věci.
Plnohodnotně sedmimístná auta jsou osobní dodávky, tohle je nějaký kompromis... jak moc vhodný si musí posoudit každý za sebe.
Za mě je tohle celkem ok https😐/www.idnes.cz/…7_auto_testy_fdv , sedm lidí se odveze v komfortu odpovídajícím třeba sedačce v letadle, spíš už si pak nemají kam dát věci.
Plnohodnotně sedmimístná auta jsou osobní dodávky, tohle je nějaký kompromis... jak moc vhodný si musí posoudit každý za sebe.
Pratele, to auto jsem videl poprve nazivo u Lidlu. Uplne jsem se zdesil toho designu. Nejdrive jsem myslel, ze se jedna o nejakeho cinana. K memu prekvapeni cesky Kozak! Jako fakt odpornej design. Kvalita pohodli asi bude oukej, ale tak hnusny po dizajnovy strance auto uz jsem dlouho nevidel.....
Na fotkach to jeste tak hrozne nevypada, ale ve skutecnosti je to proste nejhnusnejsi Skodovka od Favoritu.
mám to většinou na spodní hraně toho rozmezí... ta 18ka tam má ještě 13 cm gumy (235/55) mezi diskem a zemí, to jsem čekal, že něco pobere...
No Mokrouš. A Poslední auto jsem kupoval od Milana Hladkého, když ještě dělal pro VW :-!
Ale jestli jsi jezdil DS, tak to bude jen shoda jmen...
Ale jestli jsi jezdil DS, tak to bude jen shoda jmen...
To bouchání od podvozku pozoruju taky 😞 to mám jen 18ky, není to žádná hrůza, ale předchozí DS7 na 20´ jezdila rozhodně pohodlněji... ale prý si ty DCC tlumiče ještě sednou a zlepší se to, tak uvidím... ale oproti poznatku autora jezdím na komfort a nezdá se mi, že by auto nějak zásadně plavalo... naopak jsem raději, že rodina uvnitř nemá mořskou nemoc 😄
Neumím si představit, že by někomu Kodiaq připadal na svou velikost uvnitř malý. Motor 147kw jede na danou kategorii slušně a po nějakých 8tkm chce cca litr oleje dolít. Nic co by stálo za řeč.
Neumím si představit, že by někomu Kodiaq připadal na svou velikost uvnitř malý. Motor 147kw jede na danou kategorii slušně a po nějakých 8tkm chce cca litr oleje dolít. Nic co by stálo za řeč.
A přerostla škatule alá Kodiaq je jako nějaké auto pro "řidiče"? Od kdy? Je to auto odvez mě pokud možno pohodlně z bodu A do bodu B. A takové auto jedině s automatem. Na řidičské zážitky jsou tu úplně jiné povozy.
Přesně. I po půl roce s Karoqem TDI si na DSG pořád zvykám. Holt dosud jsem jezdil s manuálem a na obvyklých trasách jsem přesně věděl, kdy odřadit a kdy podřadit. A pokud to DSG v ten samý okamžik neudělá (a ono to opravdu neudělá), tak je to jemně řečeno - nezvyklé.
Ale je fakt, že už si na tuto vlastnost zvykám a prostě to nechávám na převodovce. Pokud bych měl jen automaty, tak by mi to přišlo normální a správné
Ale je fakt, že už si na tuto vlastnost zvykám a prostě to nechávám na převodovce. Pokud bych měl jen automaty, tak by mi to přišlo normální a správné
Tak prvotní věc co dělám je návštěva kanálu Autogegühl, kde je reálná šance se o autě něco dozvědět a pak pochopitelně následuje fyzická prohlídka a případně dále testovací jízda a teprve pak jdu něco kupovat. Ale už se mi i stalo právě to, že jsem čučel na plochu kufru na dně a opomněl jsem různá nenápadná zkosení, která se v reálu ukázala jako zcela smrtící.
Už nikdy více.
Už nikdy více.
Ja si v Durangu sednu do treti rady uplne bez odtizi. Mam 187cm, sedacky se v 2 rade neposunou a v kufru je 70cm na dne.. nevidim jedinej duvod kupovat koncern
Dodge durango, 3,6 pentastar bez turba, nesmrtelnej sestivalec se sametovym behem, stalej pohon 4x4, bezkonkurencni 8stupnovy ZF, o parnik vetsi auto. Za stejnou cenu. Nechapu kdo by sel do skodovky. Mraky jich je do 80tis km rozsypanejch. Ty amici to delaj proste jinak...
Myslíš že to s automatom zvláda každej jouda? Schválne si všimni koľko ľudí s automatom je schopných na križovatke sa pohnúť spolu s autom pred ním ... mizivé percento.
Tohle mne asi nejvíce negativně překvapuje na výše srovnávaném Highlanderu, to auto je obrovské, kufr o level jinde, v zadu super, ale když sedíš ve předu, tak díky tunelu je tam místa jak autě o dvě třídy menším, né že by ses někde nevešel, to vubec ne, ale tak nějak čekáš víc prostoru, kam se roztáhnout. Já miloval staré Clio 2, tam bylo tak místa do všech stran, sedačky jak gauče... no doba je jinde.
Asi jsem to špatně napsal, protože to vyznělo, že Kodiaq má malý kufr a to teda nemá. Já to myslel obecně. Je ale opravdu mnoho aut, kde na papíře je hezký číslo a v reálu tam prostě nedáš nic.
Viz třeba komedie s koly na přezutí. Napadlo by tě, že do kufru starýho Golfa, co má psaných 350 litrů dáš v pohodě sadu 16" kol na Golf včetně pneu, aniž bys sklápěl sedačky a že do největšího kombi od Peugeotu, co má psaných 530/1780 litrů nejde dát sada 17" kol na P508, aniž bys hrál tetris a sklápěl sedačky a kola měl naházený po celým autě?
Viz třeba komedie s koly na přezutí. Napadlo by tě, že do kufru starýho Golfa, co má psaných 350 litrů dáš v pohodě sadu 16" kol na Golf včetně pneu, aniž bys sklápěl sedačky a že do největšího kombi od Peugeotu, co má psaných 530/1780 litrů nejde dát sada 17" kol na P508, aniž bys hrál tetris a sklápěl sedačky a kola měl naházený po celým autě?
Poslední roky mám blok, že nechci žádné nové auto a chtěl bych, aby se vrátila většina 5-10 let starých aut.
Tak obdoba idrive asi nebude, když je vše dotykové a snaží se přecházet k hlasovému ovládání. Mne by zase nevadilo, kdyby ten středový tunel trochu zúžili, aby bylo kolem tebe více prostoru.
Metodika je ti k tomu, abys věděl, co znamená udávané číslo a nespekuloval tu jako Lubo. 910 znamená, kolik kvádříků 20x10x5 se dá narvat pod roletku zavazadelníku, včetně všech bočních a spodních kapes... když se hodně snažíš.
Pokud tě zajímá něco jiného, tak se musíš pídit po jiných údajích... něco se dá vyčíst z nákresu auta.
Pokud tě zajímá něco jiného, tak se musíš pídit po jiných údajích... něco se dá vyčíst z nákresu auta.
Ale prd, je to jaskyňa, že tam možno nedáš chladničku v krabici, to nie je chyba auta, ale nereálnych očakávaní. Normálni ľudia vozia väčšinou jednotlivé kusy vecí, kufre, lyžiarky a pod. a komu nestačí kufor Kodiaqu, fakt by sa mal poobzerať skôr po Trransite či iných dodávkach.
Ja neviem čo frflete, režim merania je pre všetkých rovnaký, výpovednú hodnotu to má, objem tam je. Skutočne nadávať na kufor Škodoviek je kritika na najnesprávnejšom mieste. Poďme kritizovať reakcie DSG či infotainment, ale kritizovať kufor u Škodoviek... 8-s
OK, nákup som tam ešte nedával, možno preto to neviem dostatočne oceniť. 😁
Ale samotné držiaky na nápoje sú pre mňa úplná zbytočnosť, PET fľašu si dám do dverí, v stredovej konzole mi tak či tak zavadzia pri ovládaní. A otvorený pohár mi do auta nesmie, raz som už vylial a stálo ma to zbytočné prachy vymieniť pokazené ovládače vyhrievania sedadiel.
Ale samotné držiaky na nápoje sú pre mňa úplná zbytočnosť, PET fľašu si dám do dverí, v stredovej konzole mi tak či tak zavadzia pri ovládaní. A otvorený pohár mi do auta nesmie, raz som už vylial a stálo ma to zbytočné prachy vymieniť pokazené ovládače vyhrievania sedadiel.
Tak pri tom X3 by som nielenže nemal blok, ale by som sa totálne tešil, notabene keď vidím tie rendery novej X3.
Mne to osobne nevadilo, je to vec zvyku, vnímaš to prvú jazdu a potom si zvykneš. Skôr ako problém vnímam to, že sa nevyužije ten uvoľnený priestor na stredovom tuneli. Ja by som tam dal nejaké ovládače, aby boli dobre poruke, nejakú obdobu iDrive. Ale väčšina automobiliek využije uvoľnený priestor na to, aby tam dala väčšie držiaky na nápoje. Totálne plytvanie priestorom. ;-\
FYJALO OCTUP!
Jo máme se blbě, vysoké ceny, nejhorší státní dluhy v Evropě, nerůst, nízké mzdy, nekvalitní potraviny, silnice jako tankodromy
Jo máme se blbě, vysoké ceny, nejhorší státní dluhy v Evropě, nerůst, nízké mzdy, nekvalitní potraviny, silnice jako tankodromy
S tím DSG, já bohužel neřídil, ale pro mne jkao spolujezdce to bylo naprosto v pořádku, navíc u tebe to dělá i fakt, že jezdíš dlouhodobě s převodovkama, které se chovají jinak a musel by sis zvykat. Uplně hladká dvouspojka nikdy nebude, protože prostě řadí 😁 Já to vidím na svém tátovi, který taky má problém v autě, co doopravdy řadí. Sám přesedám mezi HDM a eCVT, tak mne to tak nepříjde 😊
Už s tím prudí i Renault, trabant netrabant, zkoušel jsem to i v MB, ale všude mne to příjde nepřehledné, když je to schované za volantem. Volič na středovém tunelu, ať je jakýkoliv, je za mne lepší, než toto....ještě bych polemizoval nad kolečkem, ale pořád asi lepší i to na místě, kde na něj vidím.
Ještě větší vzrušení to je pak u turbodieslového auta, kdy v omezovači už dávno má ten motor to nejlepší za sebou, to pak vyloženě potřebuješ, aby ti to neodřadilo 😁 BTW Mondeo to umělo, v dieslu... a bylo to... k ničemu 😁
Patří, ale například některé automobilky to nepochopí, tj. napríklad Honda, Toyota, Dacia, Renault...
Jinak Kodiaq bych bral jedině v dieselu.
Jinak Kodiaq bych bral jedině v dieselu.
Po městě je to živější, elektrika, reakci pohonu nemohu soudit, příště si vezmu řidičák no 😁
Tak jestli je vrcholem řidičského umění jezdit celou zatáčku v omezovači, tak potom chápu, že těmto e😜ertům vadí, když jim převodovka po nárazu do omezovače přeřadí. Kdo ví kdy a jak řadit, tak s tím nemůže mít problém.
Tohle je extrémně individuální. Jsou lidi, co mají sedačku o "půl metru" blíž k volantu než já a pro takové je i Fabie MPVéčko 😁 , takže takoví budou v Kodiaqu v pohodě i v sedmi 😁 :yes:
Sedět to zákonitě nebude. Je přece obrovskej rozdíl, jestli měříš největší vložený kvádr nebo objem kapaliny. No a ty kvádříky 20x10x5cm jsou nějaká střední cesta.
https😐/www.auto.cz/…uje-skoda-137241
https😐/www.auto.cz/…uje-skoda-137241
Myslím, že je to celkom jednoduché. Metrom zmerať šírku, hĺbku v strede sedadla a výšku po roletku. A to isté pod podlahou. A s odchýlkou 10% to bude v pohode.
Používá se metodika VDA, kdy se do kufru rovnají litrové kvádříky... Škodovka si docela dává záležet, aby tam těch kvádříků nacpala co nejvíc. Věřím, že ten výsledek dokážou v případě potřeby obhájit... ale jinak neexistuje žádné jediné správné číslo - jinými slovy, nedá se to jednoduše přeměřit a zkontrolovat.
Tiež tomu tak rozumiem. No videl som pred časom článok, kde VW z tých meraní vyšlo dosť biedne a dosť klamlivo.
Netvrdím, že to tak je, len by ma zaujímalo či to niekto meral.
Netvrdím, že to tak je, len by ma zaujímalo či to niekto meral.
Nikdy se neudává objem po střechu, mělo by to být po roletku, včetně všech přihrádek pod podlahou a tak.
Jo, tohle je prostě chybějící slovo, občas je to slohově kostrbaté i jinde... ale člověk ví co autor chtěl říct.
chcelo by edit😒br />
"Dynamika nejsilnějšího 2.0 TDI je o poznání než u 110kilowattového provedení s nižší hmotností. "
Přijde mi, že je relativně vzadu přední sedačka... ale těžko říct. Jinak právě u toho týpka co v tý druhý řadě sedí jsem si vzpomněl na to letadlo... nohy zabořený v opěradle nemá, ale místo navíc taky ne, na nějakou cestu v řádu jedné/dvou hodin mi to přijde ok. Ten vzadu na tom je hůř.
Jelikož kodiaq má parádně velký kufr, celých 910l, udělal jsem menší srovnání s velikostí kufru v Highlanderu, který v dané konfiguraci ( bez přihrádek podbpodlahou ) má psaných 552l, tedy o cca 360l méně. Může mi prosím někdo vysvětlit, kam se litry ztratily?
Kodiaq 910l
https😐/ibb.c👋jGd651S
Highlander 552l
https😐/ibb.c👋kM3p4jG
Kodiaq 910l
https😐/ibb.c👋jGd651S
Highlander 552l
https😐/ibb.c👋kM3p4jG
Se svým Passatem 190hp 4x4 jsem se rychleji jak za 8,2 na stovku nikdy dle GPS nedostal. Pochybuju že toto auto to papírově za 7.8 zvládne. Když má lehce přes 100hp/tunu, v některé konfiguraci i pod. Hrozně kecají u VW s tou akcelerací.
SUV a řidičské umění? A proto do vysoké krabice manuál? No nevím, představit si to moc neumím.
Ďalšie obyčajne auto od vw mqb.
Prehistorický páchnuci a hlučný diesel.
V Česku sa oficiálne predáva Tesla.
Y za podobne peniaze je galakticky lepšie auto v každom ohľade.
Prehistorický páchnuci a hlučný diesel.
V Česku sa oficiálne predáva Tesla.
Y za podobne peniaze je galakticky lepšie auto v každom ohľade.
Sice 13 cm gumy, ale určitě verze pneu XL, takže se zesílenou bočnicí a to pak moc měkké není...
Tak pro 7 lidi jsou jine auta...tam vzdycky SUV bude kompromis. Ja v X7 jsem zkousel vlezt do treti rady a taky to neni zadna hitparada, byt je tam mnohem vic mista nez v Kodiaqu. Ale treba v Transit Custom pro 8 lidi, tak v treti rade je mista ažaž a v druhé až moc. Všechno krasne velke sedačky se spoustou místa.
Ale zas ber, ze to byly vysocí lidé, když tam do zadu usadíš dítě, tak je to na nohy ok. V X7 dám dozadu pohodlně děcka (zatim 165cm) a v druhé řadě je místa hodně. Ale samozřejmě je to větší auto.
Ten interiér je super, ja tuhle klasiku mam rád, v tom se mi Lexus líbil vždy, byl takový konvenční v interiéru, dobré materiály a vše tam, kde má. Což se občas nedá říct o exteriérech 😁
Keyless na zadních dveří: Byl jsem zvyklý, že když už auto něco takového má, má to všude. Byl jsem nemile překvapen, že u spousty i drahých moderních aut to je jen na předním páru dveří a chápu, že to obtěžuje (sám už to na jednom autě teď mám taky jen vepředu). Jen pro ilustraci, Renault Megane 2. generace to má na všech dveří a to je auto z pradávné historie technologie.
Zdravím, auto mám cca 3 týdny (stejná specifikace, jen jsem si jej nechal dát do folie a ten škaredý zadní sloupek hodit do černé) a jediné 2 věci, které mě opravdu štvou, jsou tyto😒br />
- rozlišení couvací kamery - to je fakt pekelný, nevím, jestli mi nedali nějakou kameru 10 let starou, ale to je fakt snad o 2 generace pozadu proti zbytku auta
- zamykání - jsem zvyklý na bezklíčové zamykání - KESSY s přiblížením někdy zlobí, zůstanou zapnutá zadní světla...Ale škoda se rozhodla šetřit a přesto, že na zadních klikách jsou drážky indikující plošku pro bezklíčové odemknutí, tak to bohužel nefunguje... It is a feature, not a bug, bohužel 😞
pak už snad jen drobnosti typu nezakryté isofixy vzadu (u auta za mega a půl nepochopitelné), lacině působící světlo indikace vozu v mrtvém úhlu atd.
Jinak spokojenost, měnil jsem z pluginu vyšší třídy a vlastně mi nic nechybí... Spotřeba jak uvádí autor, přes 8 litrů jen těžko, většinou mezi 6-7 litry a to nejsem louda....
takže za sebe doporučuji...
- zamykání - jsem zvyklý na bezklíčové zamykání - KESSY s přiblížením někdy zlobí, zůstanou zapnutá zadní světla...Ale škoda se rozhodla šetřit a přesto, že na zadních klikách jsou drážky indikující plošku pro bezklíčové odemknutí, tak to bohužel nefunguje... It is a feature, not a bug, bohužel 😞
pak už snad jen drobnosti typu nezakryté isofixy vzadu (u auta za mega a půl nepochopitelné), lacině působící světlo indikace vozu v mrtvém úhlu atd.
Jinak spokojenost, měnil jsem z pluginu vyšší třídy a vlastně mi nic nechybí... Spotřeba jak uvádí autor, přes 8 litrů jen těžko, většinou mezi 6-7 litry a to nejsem louda....
takže za sebe doporučuji...
Barík, ale posledne 4 roky tu bol Covid (jasne ina vlada by z covidu uplietla vyhody ale Fiala predrbal, rozpravky pre deti) a je vojna na UK, takze inflacia, upadok podnikania a teraz ceny energii voloďy a vydaje na obranu su omnoho vyssie.. ale to je populákom jedno, ti ignoruju vsetko realne a furt melu to iste, hlavne drzia natiahnute ruky, daj daj daj... Babiš vam da uvidis 😁
Dobře... vlákno je odpověď na otázku Luba, co je to těch 910l. Že vás zajímá něco jinýho je fajn, pak prostě musíte informace hledat jinde... a nebo se na to auto jít podívat.
Vzdycky si u noveho auta necham vymontovat prevodovku a odstranim synchronizacni spojky. Bo řadit bez meziplynu a dvojiho vyslapnutí by me nebavilo.
Ten spodek narazniku neni idealni (jako u 1er), ale nebude to ani az takova bida zda se... Ve staji BMW se najde dost mnohem osklivejsich aut z posledni doby.
https😐/www.bimmertoday.de/…nd-m-sportpaket/
Co me zarazi je, ze zustane zachovan rozvor, a nezmeni se pry nijak moc ani vnejsi rozmery. Jedno z mala aut co mezigeneracne nenaroste.
https😐/www.bimmertoday.de/…nd-m-sportpaket/
Co me zarazi je, ze zustane zachovan rozvor, a nezmeni se pry nijak moc ani vnejsi rozmery. Jedno z mala aut co mezigeneracne nenaroste.
142, někde mohou třeba uvádět o 1 kw více ne? V tom bych neviděl problém (často se tyto udaje liší u hodně aut), spíše mne zaráží, že s ním jezdil 8 měsíců, když se prodává měsíc ?
Pokud nemas blok, ze kupujes "stare auto" ano. Za dobre pry letos sly i X3, ale nevim konkretne az jak dobre to bylo.
V tomto novom sa to nezlepšilo 😒 . Centimetre navyše Škoda využila v prospech objemu kufra... Špeciálne som cestoval 100 km, aby som si mohol vyskúšať 7-miestnu verziu, ktorých majú díleri málo. A sklamaný som cestoval späť. Aby sa dalo do tretej rady sedadiel sadnúť tak, že som mal kolena úplne na operadlách strednej rady sedadiel, tak tú strednú radu bolo potrebné posunúť tak, že na nej ostalo miesta snáď menej ako vo Fábii.
Objem kapaliny bude slušný, ale kvádr nic moc, docela nízko roletka a svažité 5. dveře nad roletkou, starší Kodiaq mne přišel lepší-hranatější.
Veď dobre, že je rozmanitosť, ľudia si radi priplatia za podporu nepriateľských režimov a ničenie životného prostredia. Len sa čudujem, že to nikomu nevadí.