Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

V Česku se prodává skoro nejetý VW Passat V6 TDI. Cena vzbudí diskusi

29 komentářů

dyskrymynaclja
Děleno deseti je reálná cena
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já myslím že tak za půlku by to fanda koupil. Nedávno se prodal za 100 tisíc krásný Peugeot 406 s šestiválem.
ryccardo
Za půlku bych to klidně koupil a to nejsem fanda. Nicméně pořídit si za ty prachy takový auto, který má potenciál dalších 10 let jezdit, no proč ne. :yes:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
naopak, klidně ještě krát deset. Tohle je svatý grál všech dieseldezolátů. 😁 :yes: :yes: :yes:
bug
Jo tak tenhle stroj je na inzerci už skoro rok. Skvělá propagace.
Možná jako veterán do sbírky 😄
ryccardo
Tohle žádný veterán není. To je prostě starý auto a jediná jeho devíza je nízký nájezd.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Cena je naprosto adekvátní.
Když někdo bude chtít hezkou B 5.5, tak buď koupí tuhle, nebo koupí nějakou lurdu a nasypeme do toho stejně víc peněz aby byla v adekvatnim stavu, a stejně už nebude původní stav...

Cena tohoto půjde jen a pouze nahoru. Samozřejmě ale, těch lidí co chtějí B5.5 v TOP stavu evidentně není mnoho 😒]
To je právě ten paradox, kdyby to byl Superb, tak se po něm zapráší i za 400t. Kč 😒]
traveldrive
22-ročné auto na jazdenie? Najlepšia cesta na vyhadzovanie peňazí z okna.
ryccardo
A proč ne? Co myslíš, že ti na tom hrozí za nákladné opravy? Jistě se něco objeví, ale opravovat B 5.5 není nákladná záležitost. Dílů je všude dost.
traveldrive
S tým nájazdom to auto po väčšinu času stálo. Ak stálo posledných 10 rokov, alebo dokonca viac, nechcel by som ho ani zadarmo. Nevieš, čo na ňom nájdeš. Na mieste je aj otázka, prečo také dobré auto skoro nejazdilo? Opravy nemusia byť drahé, ale môžu.
ryccardo
Prave ze opravy drahe byt nemuzou. Neni tam nic rizikoveho a draheho co by se mohlo vysypat. Vsechno dokazes v pripade potreby levne vyresit. Rozhybat zatuhle brzdy, vymenit provozni kapaliny a muzes vesele jezdit.
traveldrive
Nemyslím si, že to bude také jednoduché. Hrdza na kotúčoch už môže byť hlbšia. Zležané stvrdnuté pneumatiky budú na vyhodenie.Vymeniť olej, najlepšie s poriadnym výplachom, vo vani bude pravdepodobne nejaká tá usedenina... Filtre, tesnenia, hadičky...všetko na výmenu.A budeš dúfať, že vo svojej dobe pomerne drahé auto nemá žiadnu skrytú vadu a namiesto jazdenia stálo v garáži z nejakého iného dôvodu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz by to byla tuctovka něco jako 1.9tdi, tak se dá říct, že to bude mít běžnou údržbu. Ale naprosto okrajová motorizace, a ještě k tomu dost problémová. Superb s tím měl problém, transportér taky.
traveldrive
Súhlas.
ryccardo
Ano ty motory zlobily logicky ve všech autech kam se montovaly a to kvůli konstrukční chybě v návrhu mazání, ale to je dnes už levně řešitelné a pokud má toto auto jen 45000 km, tak bude ještě motor v pořádku a nový majitel to krom rozvodů nemusí řešit. To postihovalo auta, která měla přes 200 tis.
Vlada Soukup
V trasporteru V6 tdi motor nikdy nebyl
ryccardo
To máš asi pravdu. Bude tě čekat nejspíš investice do kotoučů, brzdovky a destiček (to bude tak 4-5 tisíc korun) a nových pneu. To je ovšem taková běžná věc, kterou kupuješ na každé auto. Olej stačí vyměnit vyplachovat nic netřeba. Možná bych sundal vanu a vyčistil. To bude jednodušší. Těsnění a hadičky možná časem bude potřeba povyměnovat jak co kde začne zlobit, ale to jde dělat postupně podle potřeby a je to korunová záležitost. I kdyby mělo auto nějakou skrytou vadu, tak to není žádný exotický pekáč, ale auto, na které se všude po Evropě válí hafo dílů. Když hodně, tak do toho dáš na začátku 20 tis za výměnu toho co jsme si vyjmenovali a můžeš jezdit. Prostě kapituluj a uznej, že tady tě žádný drahý překvapení nečeká.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenom ta 2.5ka nebyla uplně povedená, neodcházely tam vstřiky náhodou ? A to byla dost drahá sranda.. navíc takhle staré auto - gumy a těsnění prostě stárnou...
ryccardo
Přidíraly se tam vačky, ale jen pokud si přetahoval výměny oleje a nechával si motor často brblat na volnoběh, kdy olejové čerpadlo nedávalo dostatek tlaku.

Jinak si uvědom, že první 1,8 TSI byla vyloženě nepovedená a já na ní mám skoro 400 tkm 😉 Nesmíš věřit každý povídačce. Navíc pokud o slabinách motoru víš a snažíš se jim předcházet, tak nebudeš mít většinou problém.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, povídačce, to, že tobě to jezdí, to je fajn, ale lidem ty TSI odcházely ještě v zárukách a pak i potom. To je fakt... stejně jako 1.6ecoboost, taky shit motor, ale jsou tu jedinci, kterým najezdil stovky tisíc km...a u nového auta s novým motorem asi netušíš, jaké má slabiny, to nejsou povídačky...

no a ta 2,5, mám pár kamarádů, co to mělo a všichni skončily na drahých opravách, samozřejmě v době, kdy to bylo zánovní. Není to spolehlivý motor ... protože když víš o chybách a budeš tomu předcházet, pak bude jezdit cokoliv... ale realita je, že to nevydrží to, co 1.9 TDI
ryccardo
No jasně, že odcházely. To já taky netvrdím, že ne. Je potřeba za tím ale najít ten důvod proč. V autorizáku ti řekli, že rozvody se nemají měnit, takže ti přeskočily a zničily motor a jestli někdo ještě dodržoval rady autorizáku a lil tam 0W30 olej a měnil ho po dvou letech nebo 30 tis km, tak ty motory neměly šanci fakt přežít. Ale jak píšu. Pokud znáš slabiny motoru a víš jak jim předcházet, tak není problém, aby ti fungovalo jak 1,8 TSI tak to 2,5 TDI. Jen to chce vědět jak se k tomu chovat a co to potřebuje za servis. To je podobný jako nářky na motory od Alfy. Ty jsou dobrý jen s tím jaksi zákazníci neumí zacházet a servisy se o to starat. Pak jdou legendy o nespolehlivých motorech od Alfy.
1.6 EB podrobně neznám, tam se k tomu nechci vyjadřovat. Jistěže u nového motou slabiny netušíš, ale ono je taky dobrý být opatrný a otestování nových motorů nechat na jiné a vybírat si motorizaci až na základě historických zkušeností. A ještě k té 2,5. Kde si to nechali ti tví kamarádi opravovat. Jestli v autorizáku, tak věřím, že zahučeli v drahých opravách. To je ale problém výběru servisu ne auta 😉
Zahučet můžeš i v HTP Fabii, když budeš opravu řešit na špatném místě.
BTW 1,9 TDI zase tak růžově nevidím. 2x fatální havárie motoru prasklý hydroštel, rozmlácený ventil, vačka a spousty špon a pilin všude v mazacích kanálech, takže 1,9 TDI bych jako ikonu spolehlivosti já osobně zrovna netahal. Umí pozlobit. Nicméně výhoda je, že i takový velký průser jsem opravil za 8000 korun. Materiál plus práce. Zkus se zamyslet kolik by mě taková věc stála asi v autorizáku 😉 Tipuju tak 10x tolik, protože tam by mi vyměnili určitě půl motoru.
Manfred Befelein
Vážně jako?
traveldrive
Predstav si.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Příspěvek podléhá schvalování.
Othello
Kdyby pan redaktor namísto nicneříkajícího označení 4Motion raději napsal, že tyhle modely ještě měly poctivou fulltime čtyřkolku s mezinápravovým torsenem. Jako jedny z mála VW
Avatar - Emanuel Burian
Emanuel Burian
Mám takový pocit že mezinápravový diferenciál typu torsen nemělo už ani Audi myslím od 96. I Audi je Haldex ale třeba se pletu je to jen pocit! Že by 5.5 Passat měl torsen nejmenoval by se myslím 4motion ale Syncro. Ale jak říkám je to jen pocit
LopataKGB
Othello má pravdu. V B5.5 byl ještě Torsen. Syncr👋4Motion je jen obchodní značení, které nevypovídá nic o použitém systému. Do roku 2000 (generace B5) se to jmenovalo Syncro a byl to Torsen. Od 2000 (generace B5.5) se to přejmenovalo na 4Motion, ale Torsen zde ještě zůstal. Až v 2005 s generací B6 přešli na motor uložený napříč a pro pohon všech kol použili Haldex.
Avatar - Emanuel Burian
Emanuel Burian
Cena by mi nevadila to bych kousnul v pohodě ale pořád se jedná o jeden z nejhorších motorů s mega obřím turbo lagem a tisíci defekty viz vačky atd. Hezké auto ale strašný motor!!! Zlatý W8 etc ty cenu mají a mít budou
Laugh Me
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.