Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNové Audi A5 oficiálně: Liftback a kombi nahrazuje A4, má chytré mild-hybridy i V6
98 komentářů
Nebo Nebo
Ty názvy mohli ponechat, jen k těm elektrickým přidat e-tron, jako to bylo dosud. Ale stejně nechápu, proč ty elektrický chocu vůbec vyrábět 😁 https😐/www.novinky.cz/…bruselu-40479611
Každopádně toto schytá i A6, bude z ní A7, ale co bude s A8?
Každopádně toto schytá i A6, bude z ní A7, ale co bude s A8?
Presne tak ... nazov menit nemuseli... ale asi aj tu uz ukol znel jasne 😉 ... nastastie nejak to ani nevadi
A8 predpokladam ked pride cas dostane opat svojho nastupcu ( dufajme ze nie len ciste elektrickeho ) ... inak komu dnes uz bude A8 chybat... dnesni milionari uz chcu ( praktickejsie a pouzitelnejsie ) Gecka .. X6tky ci Q7cky
A8 predpokladam ked pride cas dostane opat svojho nastupcu ( dufajme ze nie len ciste elektrickeho ) ... inak komu dnes uz bude A8 chybat... dnesni milionari uz chcu ( praktickejsie a pouzitelnejsie ) Gecka .. X6tky ci Q7cky
Prosímtě ty s tím svým Géčkem. 😁 To je dobré pro mafii typu Nejedlý, aby měla čím jezdit po Praze a parkovat na přechodech, ne pro seriózní politiky a CEO k dálničním přesunům.
Tak ty si riaden blb…..povedz mi v com je Gecko praktickejsie a pouzitelnejsie ako A8?
Sedel si uz v zivote v gecku?
Posad sa dozadu do gecka a do A8 a povedz mi kde sa citis lepsie, jedine v com je gecko lepsie je priechodnost terenom, ale kedze drtiva vacsina gecok jazdi na minimalne 21 palcovych dobre ze nie semislikoch tak to tiez nebude moc rozdiel….
Uz asi 15-ty krat sa ta pytam ci si uz v zivote v tom aute sedel a este si neodpovedal….tvojim vyjadrovanim mi pripominas 15 rocneho pubertiaka co raz soferoval starkeho feliciu a nic ine nepozna
Sedel si uz v zivote v gecku?
Posad sa dozadu do gecka a do A8 a povedz mi kde sa citis lepsie, jedine v com je gecko lepsie je priechodnost terenom, ale kedze drtiva vacsina gecok jazdi na minimalne 21 palcovych dobre ze nie semislikoch tak to tiez nebude moc rozdiel….
Uz asi 15-ty krat sa ta pytam ci si uz v zivote v tom aute sedel a este si neodpovedal….tvojim vyjadrovanim mi pripominas 15 rocneho pubertiaka co raz soferoval starkeho feliciu a nic ine nepozna
Warrual
Jžš. Prvně všichni nacpou na své modely unilight, potom denní svícení nahoru nad hlavní světlomety a teď každý musí mít otřesné díry do dveří namísto použitelné kliky. Vždyť to neuspoří tolik v aerodinamice. :no:
Přesně! To bylo to první, co mě jeblo do očí. Místo dokonalých klik tam narvou tenhle paskvil.
Plus světla pro infantilní hračičky.
Plus světla pro infantilní hračičky.
tak za mna su tie zapustene klucky krajsie ako nieco trciace mimo karoserie.
Kliky nejsou e😜onát v Louvre, ale slouží ke komfortnímu a spolehlivému otevírání dveří.
Cokoli mimo klasiku mi nesmí přes práh. Nejhorší jsou elektricky vyjížděcí. Dokud je teplo a fungují, tak je to jen zdržující opruz, ale běda, jak se cokoli pokazí.
Cokoli mimo klasiku mi nesmí přes práh. Nejhorší jsou elektricky vyjížděcí. Dokud je teplo a fungují, tak je to jen zdržující opruz, ale běda, jak se cokoli pokazí.
Warrual
Jžš. Prvně všichni nacpou na své modely unilight, potom denní svícení nahoru nad hlavní světlomety a teď každý musí mít otřesné díry do dveří namísto použitelné kliky. Vždyť to neuspoří tolik v aerodinamice. :no:
kosmonaut
Hele toto se mi líbí, kombík, šestiválec, pěkný profil, kdyby šel objednat ten šestiválec v nějaké sociálnější verzi bez těch cingrlátek v nárazníkách, sedadla bez kůže, s co nejméně televizema uvnitř, ideálně nějaké sociální mechanické budíky, bez reproduktorů z motoru, bez osvětlení chladiče a animovaných světelných podpisů a blinkrů, to bych se šel i mrknout.
Mokrous
Z téměř dokonalé odcházející A4 vyrobili toto.
Vnější silueta zůstala a je pořád pěkná, bohužel to zabili otřesným paskvilem místo funkčních dveřních klik. A přidali světýlka pro infantilní hračičky. Koho tohle sakra zajímá??? Světla mají svítit a neoslňovat a neslouží k tomu, aby si na nich někdo dělal obrázky. Na tohle jsou peníze?
A interiér to samé. Místo dokonalé ergonomie a snadného ovládání a nadčasového designu další display paskvil a ťaplací plochy a klavírní lak. Takže opět místo čumění na cestu budou řídit asistenti a řidič bude dělat mastný čmouhy a snažit se něco aktivovat a buzersystémy mu budou nadávat ať čumí na cestu. K tomu všude samej cool recyklát a pořádně širokej a tvrdej středovej tunel a žádný normální madlo ve dveřích.
Jednou bych si přál, aby ti tvůrci v době navrhovaní novinky museli jet každý týden v jednom dni 500 km v kuse v jejich výtvoru a v dalším dni 100x nastoupit a vystoupit.
Vnější silueta zůstala a je pořád pěkná, bohužel to zabili otřesným paskvilem místo funkčních dveřních klik. A přidali světýlka pro infantilní hračičky. Koho tohle sakra zajímá??? Světla mají svítit a neoslňovat a neslouží k tomu, aby si na nich někdo dělal obrázky. Na tohle jsou peníze?
A interiér to samé. Místo dokonalé ergonomie a snadného ovládání a nadčasového designu další display paskvil a ťaplací plochy a klavírní lak. Takže opět místo čumění na cestu budou řídit asistenti a řidič bude dělat mastný čmouhy a snažit se něco aktivovat a buzersystémy mu budou nadávat ať čumí na cestu. K tomu všude samej cool recyklát a pořádně širokej a tvrdej středovej tunel a žádný normální madlo ve dveřích.
Jednou bych si přál, aby ti tvůrci v době navrhovaní novinky museli jet každý týden v jednom dni 500 km v kuse v jejich výtvoru a v dalším dni 100x nastoupit a vystoupit.
Doufám, že ty displeje nepůjdou vypnout, aby mohl člověk po dni stráveném před monitorem sednout do auta a tam na něj svítily další tři. 😁
Tak určitě...
Já mám tu "výhodu", že už tak blbě vidím, že mám ve svým autě místo nápisů na čudlících a displayích jen bílou mlhu a tak se na ně mohu z vysoka vy..at a věnovat se cestě.
Já mám tu "výhodu", že už tak blbě vidím, že mám ve svým autě místo nápisů na čudlících a displayích jen bílou mlhu a tak se na ně mohu z vysoka vy..at a věnovat se cestě.
EDIT: Tak koukám, že těch "pozitivních" změn je vícero.
Kvalita plastů zoufalá, respektive vzadu to je tvrdý jako ve Fabii.
Dále jsou k dispozici horší podélně nenastavitelné opěrky hlavy.
Dále zmizel prémiový sofistikovaný systém otevírání 5. dveří a byl nahrazen prachsprostým laciným systémem ze Superbu, bravo!
Dále už není rovná podlaha srovnaná s nakládací hranou u kombi, taky bravo!
Ale zase přibyla čínská šaškárna s elektronicky řízenou pruhovanou panoramou (to je to, co lidstvu chybělo, měnitelný pruhy na střešním skle) a zůstala zbytečná druhá páčka vlevo pod páčkou blinkrů, když se dala elegantně šoupnout do volantu.
Kdo by to byl čekal, že pohled na prémii bude tak smutný a nakonec levnější auta, jako Passat, nebo dokonce Renault, nebo kdejaká čína bude prémiovější přinejmenším v interiéru.
Kvalita plastů zoufalá, respektive vzadu to je tvrdý jako ve Fabii.
Dále jsou k dispozici horší podélně nenastavitelné opěrky hlavy.
Dále zmizel prémiový sofistikovaný systém otevírání 5. dveří a byl nahrazen prachsprostým laciným systémem ze Superbu, bravo!
Dále už není rovná podlaha srovnaná s nakládací hranou u kombi, taky bravo!
Ale zase přibyla čínská šaškárna s elektronicky řízenou pruhovanou panoramou (to je to, co lidstvu chybělo, měnitelný pruhy na střešním skle) a zůstala zbytečná druhá páčka vlevo pod páčkou blinkrů, když se dala elegantně šoupnout do volantu.
Kdo by to byl čekal, že pohled na prémii bude tak smutný a nakonec levnější auta, jako Passat, nebo dokonce Renault, nebo kdejaká čína bude prémiovější přinejmenším v interiéru.
Ten sofistikovaný systém otvírání víka kufru, o co jde?
Mrkni na to, jak to měl předchůdce A4 Avant, jak to má A6 Avant, nebo BMW 3,5 Touring i když ti to mají ještě jinak atd...
https😐/www.auto.cz/…-za-skvelou-cenu?…
Jde o systém, kde jsou vzpěry zvlášť a pohon také a toto řešení je robustní a odolné.
https😐/www.auto.cz/…zdaleni-blizenci?…
Kdežto tohle je obyčejné řešení All in one.
https😐/www.auto.cz/…-za-skvelou-cenu?…
Jde o systém, kde jsou vzpěry zvlášť a pohon také a toto řešení je robustní a odolné.
https😐/www.auto.cz/…zdaleni-blizenci?…
Kdežto tohle je obyčejné řešení All in one.
Tím prémiovým otevíráním myslíš co? Roletka zajíždí elektricky i v současné gerenaci a nic jiného tam nevidím.
Za mě nechápu😒br /> Auto o 7cm delší na rozvoru a vzadu stejně místa. Kufr menší o 15l Wtf.?
Přední brzdy u současné generace mají u silnějších motorizací pevné 4 pístkové třmeny. Nová, pokud jsem to dobře viděl, má i ve verzi S5 pouze obyčejné plovoucí 2 pístky, jaké jsem měl na Tiguanu R. Kde je ta prémiovost? To si dělají pr.del, určitě si řekli, že když to má ten MHEV s regenerací, tak můžeme ušetřit za lenější a horší řešení.
Relativně tvrdé plasty ve dveřích má i současná generace, to není nic moc. A celkově tam není moc velký rozdíl proti mainstreamu, pokud si nepřiplatíš nesmyl za kůži apod.
Doufám, že to bude pořád podvozkově tam, kde je současná generace a motory pojedou a budou úsporné. Chybí mi tam v nabídce 2.0TSI okolo 200kW a 3.0TDI. Plug in s 360Hp bude asi docela zajímavá kombinace. Celkově, když jsem četl o nové generaci motorů, tak jsem čekal něco víc, ve stylu Porsche GTS hybrid. A ne jen novou generaci Mhev, co umí to stejné, co už dneska umí všichni.
Za mě nechápu😒br /> Auto o 7cm delší na rozvoru a vzadu stejně místa. Kufr menší o 15l Wtf.?
Přední brzdy u současné generace mají u silnějších motorizací pevné 4 pístkové třmeny. Nová, pokud jsem to dobře viděl, má i ve verzi S5 pouze obyčejné plovoucí 2 pístky, jaké jsem měl na Tiguanu R. Kde je ta prémiovost? To si dělají pr.del, určitě si řekli, že když to má ten MHEV s regenerací, tak můžeme ušetřit za lenější a horší řešení.
Relativně tvrdé plasty ve dveřích má i současná generace, to není nic moc. A celkově tam není moc velký rozdíl proti mainstreamu, pokud si nepřiplatíš nesmyl za kůži apod.
Doufám, že to bude pořád podvozkově tam, kde je současná generace a motory pojedou a budou úsporné. Chybí mi tam v nabídce 2.0TSI okolo 200kW a 3.0TDI. Plug in s 360Hp bude asi docela zajímavá kombinace. Celkově, když jsem četl o nové generaci motorů, tak jsem čekal něco víc, ve stylu Porsche GTS hybrid. A ne jen novou generaci Mhev, co umí to stejné, co už dneska umí všichni.
Viz já 21:11
No vidíš to, na brzdy jsem se zapomněl podívat. Ale to co říkáš by sedělo.
To auto je díl po dílu kvalitativní odrb. A kdoví, jak na tom budou podvozky, ale v galerii byly pětiprvky, tak alespoň tam snad zůstane ta kvalita.
A co se týče té tvrdosti, tak se jen podívej na madla dveří a na horní část dveřních výplní (kde si třeba já dávám loket) u předchůdce a u novinky bez ohledu na výbavy v kůži atd. Předchůdce vpředu i vzadu měkčené, madla obšitá kůží, nebo koženkou, krásně pevný úchop atd...
Novinka vpředu lehce měkčené, ale skoro tvrdé a vzadu jako beton. Madla vzadu laciný slizký tvrdý plast bez měkčení a vepředu vlastně jen saháš na kus tvrdého plastu za ovládáním oken. Komfort, jistota, úchop = nula! Otřesný. Vlastně jsem zapomněl, jedno madlo by se našlo. U spolujezdce, když zaplatíš kůži, tak dostaneš jedno hezký madlo.
Naopak u Superbu/Passatu to máš měkký všude a co se brzd týče, tak tam a možná i jinde to vypadá, že všechny silnější varianty nad 110kW dostanou větší brzdové kotouče i lepší třmeny, které dřív měla jen verze 2.0 TSI 200/206kW.
Bohužel mi na to zatím nikdo nedokázal odpovědět, jen jsem si všiml v konfigurátorech, že se vždy se silnější motorizací zvětšily kotouče na grafice. V budoucnu si to prověřím naživo.
Nevíš náhodou, jak to tam je?
Pro mne to je úlet, že levnější mainstream v mnohém přeskočí prémii.
No vidíš to, na brzdy jsem se zapomněl podívat. Ale to co říkáš by sedělo.
To auto je díl po dílu kvalitativní odrb. A kdoví, jak na tom budou podvozky, ale v galerii byly pětiprvky, tak alespoň tam snad zůstane ta kvalita.
A co se týče té tvrdosti, tak se jen podívej na madla dveří a na horní část dveřních výplní (kde si třeba já dávám loket) u předchůdce a u novinky bez ohledu na výbavy v kůži atd. Předchůdce vpředu i vzadu měkčené, madla obšitá kůží, nebo koženkou, krásně pevný úchop atd...
Novinka vpředu lehce měkčené, ale skoro tvrdé a vzadu jako beton. Madla vzadu laciný slizký tvrdý plast bez měkčení a vepředu vlastně jen saháš na kus tvrdého plastu za ovládáním oken. Komfort, jistota, úchop = nula! Otřesný. Vlastně jsem zapomněl, jedno madlo by se našlo. U spolujezdce, když zaplatíš kůži, tak dostaneš jedno hezký madlo.
Naopak u Superbu/Passatu to máš měkký všude a co se brzd týče, tak tam a možná i jinde to vypadá, že všechny silnější varianty nad 110kW dostanou větší brzdové kotouče i lepší třmeny, které dřív měla jen verze 2.0 TSI 200/206kW.
Bohužel mi na to zatím nikdo nedokázal odpovědět, jen jsem si všiml v konfigurátorech, že se vždy se silnější motorizací zvětšily kotouče na grafice. V budoucnu si to prověřím naživo.
Nevíš náhodou, jak to tam je?
Pro mne to je úlet, že levnější mainstream v mnohém přeskočí prémii.
rohYpnol
Kouzlo Audi bylo právě v tom, že zákazník dostával tradiční hodnoty v tradičním balíčku, a to vždy v maximální preciznosti, nejlepších dostupných technologiích a nadčasovém designu, který se vyhýbal laciným hodnotám.
Nevím, co Helmutúm fakt yeblo v hlavách, že nutně mají potřebu to, co 40 let perfektně funguje, ze dne na den hodit do masomlýnku a začít dělat věci zaručeně jinak. Zřejmě zase snaha konkurovat Tesle...
Sedan měl a má být sedanem. Liftback je krok úplně mimo. Kdo chce praktičnost, vždy měl a má kombi. První obrovská chyba.
Uvnitř zvítězil styl kolotoče, zapracování displayů je otřesné, a ten nesmysl před spolujezdcem ani nekomentuji... Druhá obrovská chyba.
Nesmyslné přeznačení. A ještě z důvodu nesmyslné elektromobility. Bravo. Kvůli grétám a podobným zeleným zrůdám zákazník, který 40 let měl A4, nově má smůlu. Tradiční hodnoty zabili kvůli absolutně nejnemožnější věci... Třetí obrovská chyba.
Naštěstí, design jako celek nevypadá zle, a doufám, že alespoň co do techniky, zpracování, a materiálů, to bude tradiční Audi...
Nevím, co Helmutúm fakt yeblo v hlavách, že nutně mají potřebu to, co 40 let perfektně funguje, ze dne na den hodit do masomlýnku a začít dělat věci zaručeně jinak. Zřejmě zase snaha konkurovat Tesle...
Sedan měl a má být sedanem. Liftback je krok úplně mimo. Kdo chce praktičnost, vždy měl a má kombi. První obrovská chyba.
Uvnitř zvítězil styl kolotoče, zapracování displayů je otřesné, a ten nesmysl před spolujezdcem ani nekomentuji... Druhá obrovská chyba.
Nesmyslné přeznačení. A ještě z důvodu nesmyslné elektromobility. Bravo. Kvůli grétám a podobným zeleným zrůdám zákazník, který 40 let měl A4, nově má smůlu. Tradiční hodnoty zabili kvůli absolutně nejnemožnější věci... Třetí obrovská chyba.
Naštěstí, design jako celek nevypadá zle, a doufám, že alespoň co do techniky, zpracování, a materiálů, to bude tradiční Audi...
A neuvažoval si nad tým, že toto je nástupca A5 a A4 sa jednoducho zarezala? marketingovo to môžu okecávať ako chcú, realita je, že lift A5 pokračuje a sedan A4 končí, hotovo.
A to kombi je potom co?
Prostě udělali ze dvou modelů v D segmentu jeden. Přežila to A4 kombík a A5 liftback, zařezali sedan (což ostatně udělali i u Passatu) a budou tomu celému říkat A5. Co bude s kupátkem a kabriem se uvidí, já bych tipnul že skončí, případně ještě chvíli pojede současná generace.
Nižšie píšem čísla za slovenský trh, kde je A4 sedan na polovici čísel A5ky. A prekvapivo aj pri BMW u nás liftback 4er predbieha sedan 3er (aj keď nie dramaticky, 69 vs 54 ks).
Inak s kupé a kabriom to vidím rovnako, v novej generácii podľa mňa nebudú.
Inak s kupé a kabriom to vidím rovnako, v novej generácii podľa mňa nebudú.
Nebudou. Mě by spíš zajímalo, jestli bude verze Allroad, vzhledem k CO2, nevím nevím, ale táta je se současnou generací Alllroadu moc spokojen. A byť se mu nová líbí, tak bez zvýšeného podvozku si ji určitě nekoupí.
Výsledek je pořád stejný a já se bavím o výsledku 😉
Jinak nemyslím, že by ideově zařízli konkurenta BMW 5 sedan.
Každopádně už jsem to psal při příchodu BMW 5 - v současné generaci to u mě na plné čáře vyhrává MB E jakkoliv mi současná generace nepřijde jako přínos proti tě minulé.
Jinak nemyslím, že by ideově zařízli konkurenta BMW 5 sedan.
Každopádně už jsem to psal při příchodu BMW 5 - v současné generaci to u mě na plné čáře vyhrává MB E jakkoliv mi současná generace nepřijde jako přínos proti tě minulé.
Až na cenu a ten příšernej volant. Kdyby šel do Éčka koupit normální volant, bylo by to moc dobrý auto.
Mě vadí superscreen, ten naštěstí je příplatkový. Jinak mi vadí horší zpracování a materiály než byl člověk zvyklý, ale i tak stále ok.
BMW 5 je vyšší střední, tohle je navzdory marketingovým plkům střední. Předpokládám, že A6 se jako konkurent 5er bude normálně dál vyrábět... a pak možná jednou Audi udělá abrakadabra a sloučí ji s A7.
A6 podle tohoto receptu nebude, resp. bude EV.
Moc se fixuješ na to označení, důležitější je realita než číslo na zadku.
Model od Audi ve střední třídě, tj. konkurent MB-C, se nově jmenuje Audi A5 a zůstal mu liftback a kombík, kupé a kabrio uvidíme.
Model od Audi ve vyšší střední třídě, tj. konkurent MB-E, se aktuálně jmenuje A6 a A7. S novou generací pravděpodobně A6 zanikne a bude se to celé jmenovat A7, jestli taky skončí sedan a zůstane kombík a lift je ve hvězdách. Aktuální A6 je z roku 2018, takže kdyby dodržela sedmiletý cyklus, měla by být nová příští rok.
Model od Audi ve střední třídě, tj. konkurent MB-C, se nově jmenuje Audi A5 a zůstal mu liftback a kombík, kupé a kabrio uvidíme.
Model od Audi ve vyšší střední třídě, tj. konkurent MB-E, se aktuálně jmenuje A6 a A7. S novou generací pravděpodobně A6 zanikne a bude se to celé jmenovat A7, jestli taky skončí sedan a zůstane kombík a lift je ve hvězdách. Aktuální A6 je z roku 2018, takže kdyby dodržela sedmiletý cyklus, měla by být nová příští rok.
Tak nová A6 bude brzy a bude elektrická. Spalovací verze budou stejně jako zde označené lichou číslovkou A7.
Kde sa vlastne píše o vyššej strednej? Našiel som toto: Audi is beginning the next
chapter of its successful history in the mid-size segment. A5 is positioned higher than A4 in nomenclature and ushers-in equipment from the upper class, now for the mid-size class.
Teda že výbava vyššej triedy je teraz dostupná v strednej triede.
Ten, kto píše o A5 ako o vyššej strednej, zjavne nevie čítať, resp. nerozumie po anglicky.
chapter of its successful history in the mid-size segment. A5 is positioned higher than A4 in nomenclature and ushers-in equipment from the upper class, now for the mid-size class.
Teda že výbava vyššej triedy je teraz dostupná v strednej triede.
Ten, kto píše o A5 ako o vyššej strednej, zjavne nevie čítať, resp. nerozumie po anglicky.
Emel
Mně se to líbí, jako ostatně i minulé A5. Opticky lehký auto, svěží... sportovní, ale ne extrémně agresivní (jo, dobře, ty nádechy vpředu jsou trošku overkill, ale dá se)... docela úspěšně ty geny aplikovali i na ten kombík a ve světle toho mi asi ani neva, že se to jmenuje A5.
I uvnitř je to na pohled hezký. Jasně, je to displejové království, ale přijde mi to tam hezky zasazené a určitě lepší, než trčící tablety na výšku. Jak se s tím bude žít, to už je věc jiná... volant asi s dotykovýma ploškama, ale bez rollerů... ovládání klimy pouze přes obrazovku, protože na místě tradičních otočných ovladačů jsou dva usb porty (asi na flešku, nebo nevím)...
Ta varianta s šedým hadrem vypadá pochybně, ale ty ostatní asi dobrý.
Ale jo, jako celek se mi to na pohled líbí.
I uvnitř je to na pohled hezký. Jasně, je to displejové království, ale přijde mi to tam hezky zasazené a určitě lepší, než trčící tablety na výšku. Jak se s tím bude žít, to už je věc jiná... volant asi s dotykovýma ploškama, ale bez rollerů... ovládání klimy pouze přes obrazovku, protože na místě tradičních otočných ovladačů jsou dva usb porty (asi na flešku, nebo nevím)...
Ta varianta s šedým hadrem vypadá pochybně, ale ty ostatní asi dobrý.
Ale jo, jako celek se mi to na pohled líbí.
No, BMW to koulí obdobně podivným směrem. A nemyslím že to je dobře. Zvlášť v době, kdy se schyluje k Čínské invazi.
Tyhle kolotoče si můžou zákazníci koupit od BAIC, BYD, nebo Nia či Tesly.
Německé modely naopak za mě měly dbát na tradiční hodnoty, jako je perfektní design, skvělá ergonomie, prvotřídní materiály, nadčasovost, tradiční karoserie tradiční koncepce.
Tohle je za mě nahrávka na smeč :-!
Tyhle kolotoče si můžou zákazníci koupit od BAIC, BYD, nebo Nia či Tesly.
Německé modely naopak za mě měly dbát na tradiční hodnoty, jako je perfektní design, skvělá ergonomie, prvotřídní materiály, nadčasovost, tradiční karoserie tradiční koncepce.
Tohle je za mě nahrávka na smeč :-!
Nabídku BAIC nebo BYD úplně neznám, ale od Tesly nic podobného koupit nemůžeš.
Design podle mě platí, tohle je Audi ve své nejlepší formě. Materiály vypadají z fotek taky dobře, krom té šedé látky.
Tradiční karoserie - v tom se se autor trošku plácá, z A4 je A5 a zároveň ze sedanu je liftback... ale A5 liftback tu už byl a tohle zřejmě bude i jeho nástupce, tak nevím. Tradiční koncepci, tj. RWD, A4 ani A5 nikdy neměla... FWD a volitelně Quattro je ok. Pokud to teda beru tak, že řeči kolem posunu do vyšší střední jsou jen řeči.
Design podle mě platí, tohle je Audi ve své nejlepší formě. Materiály vypadají z fotek taky dobře, krom té šedé látky.
Tradiční karoserie - v tom se se autor trošku plácá, z A4 je A5 a zároveň ze sedanu je liftback... ale A5 liftback tu už byl a tohle zřejmě bude i jeho nástupce, tak nevím. Tradiční koncepci, tj. RWD, A4 ani A5 nikdy neměla... FWD a volitelně Quattro je ok. Pokud to teda beru tak, že řeči kolem posunu do vyšší střední jsou jen řeči.
Tak Čína je naštěstí především o EV.
Ač nejsem fanda EV, tak až se sem dostane tohle a za jejich ceny, tak tu může skončit všechno.
https😐/youtu.be/SeV-F-xud0g?si=kDp0_JqsrvwVQClp
Za 1.070.000,- Kč v přepočtu tohle 800 koňový zvíře v plný polní.
4x4, 100kWh baterie s 10 let zárukou, 800V a ultrarychlým nabíjením. Můžeš si vybrat NMC nebo LFP, královskej prostor, kufr, luxusní materiály, dveře jako u Rollse, masáže, normální volant, dokonalý Hi-Fi od Yamahy, vzduchovej podvozek, co můžeš zvednout až skoro na 20 čísel v “offroad” režimu atd. Kdo to projel, tak je hotovej.
Tohle by asi přesvědčilo i mě.
https😐/youtu.be/SeV-F-xud0g?si=kDp0_JqsrvwVQClp
Za 1.070.000,- Kč v přepočtu tohle 800 koňový zvíře v plný polní.
4x4, 100kWh baterie s 10 let zárukou, 800V a ultrarychlým nabíjením. Můžeš si vybrat NMC nebo LFP, královskej prostor, kufr, luxusní materiály, dveře jako u Rollse, masáže, normální volant, dokonalý Hi-Fi od Yamahy, vzduchovej podvozek, co můžeš zvednout až skoro na 20 čísel v “offroad” režimu atd. Kdo to projel, tak je hotovej.
Tohle by asi přesvědčilo i mě.
Ano, je to tak. Až to sem přijde, tak evropské automobilky můžou zavřít krám.
Navíc EU je tak kvalitně blbá, že díky její politice Čína jde s výrobou do Tiurecka...
Navíc EU je tak kvalitně blbá, že díky její politice Čína jde s výrobou do Tiurecka...
Jo, to jsem se taky musel "smát".
Jak Čínský soudruh místo vyhrožovaní a sankcí vezme pár miliard a postaví na zelený louce fabriku v celní unii.
No a stačí tejden a bezmozek z evropské komise jen čumí jako de-bil, jak to zase skvěle vymyslel.
Fakt banda čoráků.
Jak Čínský soudruh místo vyhrožovaní a sankcí vezme pár miliard a postaví na zelený louce fabriku v celní unii.
No a stačí tejden a bezmozek z evropské komise jen čumí jako de-bil, jak to zase skvěle vymyslel.
Fakt banda čoráků.
s ohledem na prodeje BMW ktery loni napoprve prekonaly Mercedes a zaslapaly audi do zeme se
ukazuje, ze tva uvaja je naprosto mylna. Stejne jalo Aresku a dalsich
ukazuje, ze tva uvaja je naprosto mylna. Stejne jalo Aresku a dalsich
Za mňa tiež fajn, dokonca by som vyjadril opatrné nadšenie a povedal veľmi pekné a rozhodne krajšie, opticky štíhlejšie a elegantnejšie auto, ako konkurenčná 4er GC.
A veľmi chválim návrat benzínovej S5, to by ma veľmi lákalo (naopak naftová S4/S5 ma dokonale odradila od A4/A5, keď bežné motory boli slabé a RS5 bolo cenovo mimo).
A veľmi chválim návrat benzínovej S5, to by ma veľmi lákalo (naopak naftová S4/S5 ma dokonale odradila od A4/A5, keď bežné motory boli slabé a RS5 bolo cenovo mimo).
I ta základní cenovka 45t€ vypadá dost sympaticky, zřejmě to bude za 2.0TSI 110kW, což je přece jen lepší železo, než 1.5TSI o stejném výkonu. Jestli "Audi zvyšuje úroveň základní výbavy modelů", tak by s tímhle mohl mít základní Superb docela problém (jasně, Superb bude o kus větší auto, navzdory kecům o posunu A5 do vyšší střední).
Práve tie kecy o vyššej strednej som chcel vyvrátiť, keby tu dali rozmery, ale nedali. I bez toho je ale jasné, že to bude klasická stredná, zrejme v duchu tradície o niečo menšia ako manistreamová. Ak niečo narástla, bude to len vítané, predsalen prémia nebola etalónom vnútorného priestoru, skôr len dobehne štandard strednej triedy.
EDIT: prírastok dĺžky je 6,7 cm, takže len obvyklý medzigeneračný nárast. Celková dĺžka 4829 mm, teda jasná stredná, kratšia ako Superb a Passat.
EDIT: prírastok dĺžky je 6,7 cm, takže len obvyklý medzigeneračný nárast. Celková dĺžka 4829 mm, teda jasná stredná, kratšia ako Superb a Passat.
40 let něco skvěle funguje. A nepřestává fungovat.
A náhle má helmut potřebu vymyslet to jinak, lépe... PROČ??
A náhle má helmut potřebu vymyslet to jinak, lépe... PROČ??
Ešte raz: A5 bola liftback, nová A5 je liftback. Čo sa tu mení? Nič. Proste A4 sedan skončila bez náhrady a kombík logicky nazvali A5 Avant, keďže vychádza z A5. Zase nerobte tu z toho divadelnú drámu. Asi si spočítali, že sedan a lifback popri sebe zbytočne kanibalizujú a neoplatí sa robiť dva podobné modely a následne asi usúdili, že je pre nich výhodnejšie predávať z tej dvojice skôr liftback.
Což by nebylo problém prokázat v číslech... Prodané A5 vs. A4 sdn... čísla nemám, ale nevěřím že A5 byla prodávanější.
Ja Ti viem povedať iba čísla za slovenský trh, ale za rok 2024 doposiaľ sa predalo dvakrát viac A5SB ako A4 sedan (23 vs 11). Tiež som to nečakal, ale je to tak.
Pre úplnosť Avantov bolo 14 ks. Takže ak by sme brali náš (zanedbateľný) trh, tak rozhodnutie z trojice karosárskych verzií zarezať práve sedan je plne logické.
Pre úplnosť Avantov bolo 14 ks. Takže ak by sme brali náš (zanedbateľný) trh, tak rozhodnutie z trojice karosárskych verzií zarezať práve sedan je plne logické.
I kdyz vicemene souhlasim, tak me treba zamrzi, ze audi uz neoznacuje petidverovou A5 jako sportback, ale jako sedan. Pritom sportback je pro me stejne silna znacka jako kterakoliv jina v tehle branzi a nevidim jediny duvod na podobne preznaceni.
Tak hlavně to mění z toho důvodu, že nově budou lichá čísla ICE a sudá čísla EV.
Překopávat budou celé portfolio.
Překopávat budou celé portfolio.
Ano. A jaký v tom vidíš přínos? Já naprosto žádný.
Ako píše Emel, moc sa fixujete na názov (aj keď za mňa má logiku, že liftback zostane označený ako A5, nelogické by bolo označiť ho ako A4). Berte fakty: dobre vyzerajúci liftback strednej triedy, klasické tvary sedanu s pridanou hodnotou piatych dverí, normálne (!) motory, nafta i benzín, slušný základný motor (žiadny downsizing), šesťvalec v S5 (benzínový!), pre ekológov plugin, proste všetko.
Proste normálne, v podstate oldschoolové auto 😁 , mali by ste sa tešiť a nie špiritizovať, že sa už nevolá A4.
EDIT: teraz pozerám press release a Audi samo píše "A5 sedan" a "A5 Avant". Takže tu je kritika namieste, A5 nie je sedan, ale liftback, nerozumiem, prečo takto motajú veci: https😐/www.audi-mediacenter.com/…i-a5-sedan-16091
Proste normálne, v podstate oldschoolové auto 😁 , mali by ste sa tešiť a nie špiritizovať, že sa už nevolá A4.
EDIT: teraz pozerám press release a Audi samo píše "A5 sedan" a "A5 Avant". Takže tu je kritika namieste, A5 nie je sedan, ale liftback, nerozumiem, prečo takto motajú veci: https😐/www.audi-mediacenter.com/…i-a5-sedan-16091
A ještě k designu - hlavně v interiéru mi přijde, že je opravdu hodně míst, které vypadají přesně tak když designér se neumí rozhodnout, jestli na být tvar kulatý, hranatý, či kolik úhlů má n-úhelník mít... třeba přístrojové panel... To je co?
fOE
Audi dela nejdynamictejsi a nejpohlednejsi design z D3, velikost kufru podprumernna = zase audi vede, zadne fejkove koncovky vyfuku, navrat benzinoveho V6... Technika, vnejsi vzhled parada.
No a pak jdeme dovnitr a displaye a dotykove plosky kam oko dohledne, volant placatej dole i nahore, diskoteka primo i pod celnim sklem, tvrde plasty kde si je netroufne dat ani hyundai a co neni zpraseno necim z toho co jsem vyjmenoval do ted, to dali do klavirniho laku.
Secteno podtrzeno, vzhled prodava a tohle zvenku vypada sakra dobre, k tomu fajn technika (vcetne zakladniho benzinoveho dvoulitru s cenou od), z toho udela horkeho kandidata pro kohokoliv kdo bude volit v techto vodach. Se stejnou jistotou se ale da dodat, ze at si to koupi kdokoliv bude ho to uvnitr stvat. Ty stastne z nas necim, ty mene stastne pomalu vsim.
No a pak jdeme dovnitr a displaye a dotykove plosky kam oko dohledne, volant placatej dole i nahore, diskoteka primo i pod celnim sklem, tvrde plasty kde si je netroufne dat ani hyundai a co neni zpraseno necim z toho co jsem vyjmenoval do ted, to dali do klavirniho laku.
Secteno podtrzeno, vzhled prodava a tohle zvenku vypada sakra dobre, k tomu fajn technika (vcetne zakladniho benzinoveho dvoulitru s cenou od), z toho udela horkeho kandidata pro kohokoliv kdo bude volit v techto vodach. Se stejnou jistotou se ale da dodat, ze at si to koupi kdokoliv bude ho to uvnitr stvat. Ty stastne z nas necim, ty mene stastne pomalu vsim.
Můžeš mít i kulatej volant... jsou i různé dekory a třeba půjde minimalizovat i to piano.
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/9123288.jpg?…
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/9123288.jpg?…
Aspoň že ten volant... sice zrovna tenhle se mi vzhledově vůbec nelíbí, ale aspoň je kulatý :yes:
Zvenku při využití black paketu nemám připomínky, je to čisté (podobně jako C-Klasse). Uvnitř asi už lépe nebude, kvalitu materiálů si netroufám hodnotit. Motory fajn, V6 TDI se už asi nedočkáme.
Barry Lyndon
kvituju, že zrušili sedan a ne liftback (ze sedanu mám fobii 😄 ). Infotainment ala Octavia v prémii moc nechápu (čekal bych nějaký luxusní točítka a nebo alespoň display pro klimu). Jinak čekám, že na rozdíl od BMW (kde už je zřejmě zrušili i ve čtyřce) klimakomfortní sedadla budou (když je má i Škodovka), takže ve výsledku by u mě S5 možná vyhrála nad 440i GC. Uvidíme, až to uvidíme... 😄 :yes:
Tak z exteriéru aj u mňa S5 jednoznačne víťazí nad opticky trochu ťažkopádnou a hlavne bobroidnou M440i. Interiér to bude chcieť vidieť, resp. vyskúšať, ale tam ani BMW nie je, čo bývalo, displeje má tiež, lesklého lakovaného plastu tiež hodne.
A5 vyzera z D3 v D segmente podla mna najlepsie... momentalne ... lebo ono sa to stale meni.... dnes je na koni audina a o 5 rokov sa mozno zase preberie meda beda ...
1) Můžeš přes něj ovládat auto, třeba ladit trasu pro navigaci nebo skládat playlist s muzikou (nic moc jiného mě teď nenapadá)
2) Pokud chceš třeba koukat na film, tak ho nemusíš držet v ruce ani mít na nabíječce.
Jo, není to kdovíco... ale zase jako na druhou stranu proč ne... předpokládám, že si spolujezdec bude moci přezrcadlit svůj mobil na svůj displej...
To už mají dávno vymyšlený.
https😐/www.youtube.com/watch?…
A řidič na display nevidí, aby nebyl rušen od řízení.
Vrzání samozřejmě v ceně.
Prostě pokrok. Zlatej Sup/Passat, kde je všechno hezky měkký. A pak se podívej na současnou čínu a člověk by brečel, co se tam denně rodí kousků, co mají interiéry, který můžeme jen závidět.
Proste bolo by vhodné trošku objektivity aj v rámci kritiky. Napr. nikto sa nepozastavil nad tým, že A5 má zase skutočné koncovky výfukov. Dlhé roky sa Audi kritizovalo za fejkové výfuky a teraz Audi na tú kritiku zareagovalo a vrátilo ich. To je za mňa super, ale to tu prešlo mlčaním. Takže dajme cisárovi, čo je cisárove.
Toho ...cenzura... jsem si dal na HL ať ty jeho ...cenzura... nemusím dál číst a posílat ho 100x denně do ...cenzura...
Starý Passat, nebo Nový, nebo Superb, nebo Čína, to je fuk. Já jen popisuju, kam nám ta naše prémie kráčí. Já jsem před 2 měsíci zvažoval zda rychle neprodat Passata a nevzít rychle starou A4 Avant Perfection, protože to bylo skvělé auto za skvělou cenu. Ale byla by to zbytečná ztráta peněz a za další to bylo moc narychlo a prostě to nepřišlo ve vhodnou dobu. A taky bych si pohoršil prostorově.
Nová A5 je pro mne prostě jen zklamání. Nic víc. A jak jsem předchůdce chtěl moc, tak novinku nechci vůbec. To je celé.
Výfuky jsou fajn, ale mě to třeba bylo vždycky jedno, jestli 1, 2, 4, kulatý, hranatý, fejkový...
Na výfuky nekoukám, o výfuky si neopírám koleno ani loket, výfukama neotevírám dveře, neovládám klimu ani tempomat atd...
Já řeším na autě věci, které jsou podstatné pro mne a ne pro okolí.
A auto mám na ježdění a ne na očumování.
Na A5 prostě zůstala jediná poslední prémiová věc a to je pětiprvek na přední nápravě. Tím to celé skončilo a pro mne není důvod ji dál řadit na seznam potenciálních aut ke koupi.
Je to můj názor a moje věc. Ty ho klidně můžeš obdivovat jako vrchol dokonalosti. A máš na to právo.