Novinky
https😐/www.auto.cz/diskuse/94084/1#…
Mozna bys mel brzdit s urazenim.
Tvy prispevky nestarnou dobre...
😉
Mozna bys mel brzdit s urazenim.
Tvy prispevky nestarnou dobre...
😉
Jak casto jezdis dal nez cca 150km?
Ano, jestlize jezdis dalky, bude ti to vychazet hur.
Ale jestlize budes jezdit prevazne dalky, koupis si dnes dieselovy Multivan.
😉
Kdyz ale jezdis prevazne do 200km (naprosta vetsina ridicu) bude Buzz ve vyhode.
Jak nakladove, tak komfortem.
:yes: :yes:
Ano, jestlize jezdis dalky, bude ti to vychazet hur.
Ale jestlize budes jezdit prevazne dalky, koupis si dnes dieselovy Multivan.
😉
Kdyz ale jezdis prevazne do 200km (naprosta vetsina ridicu) bude Buzz ve vyhode.
Jak nakladove, tak komfortem.
:yes: :yes:
Multivan má kombinovanou spotřebu 8,3l, nafta je zase lehce levnější než 39Kč/l.
Takže 8,3 x 36 = cca 3Kč/km.
Takže 8,3 x 36 = cca 3Kč/km.
S cenami pred dvema lety neni divu.
Toto je dano rapidnim vyvojem v oblasti EV, predevsim baterii a poklesem ceny novych EV (viz tento clanek).
Dnes, kdyz tu mame cenovou paritu s Multivanem, :yes: uz to bude patrne jinak.
Btw. takovych rodinnych elektrickych aut je v obehu velmi malo. O ojetiny Buzzu by mohl byt zajem. Obzvlast kdyz pujde cena nafty nahoru...
Toto je dano rapidnim vyvojem v oblasti EV, predevsim baterii a poklesem ceny novych EV (viz tento clanek).
Dnes, kdyz tu mame cenovou paritu s Multivanem, :yes: uz to bude patrne jinak.
Btw. takovych rodinnych elektrickych aut je v obehu velmi malo. O ojetiny Buzzu by mohl byt zajem. Obzvlast kdyz pujde cena nafty nahoru...
Tak to sem nespamuj. Tohle je auto.cz, ne autoforum.cz. takze pokud něco, dcaej odkazy na články auto.cz
Autoforum je už dávno prokázáno, že šíří pokopravdy a lži o elekteomobilite
Autoforum je už dávno prokázáno, že šíří pokopravdy a lži o elekteomobilite
Předně - absolutní souhlas s @DonVito. EV jezdím přes 2 roky, nájezd cca 25 tis. km/rok, nikdy jsem se necítil omezen v dojezdu či dobíjecí infrastruktuře, absolvuji cesty napříč celou ČR.
Cena nabíjení je samozřejmě významně variabilnější než v případě ceny fosilních paliv - výhoda možnosti domácího nabíjení s využitím FVE (můj případ) je samozřejmě zcela zásadní a reálně auto může skutečně jezdit přes půl roku zadarmo (neřeším vstupní náklady FVE - ty totiž nejsou spjaté jen s autem...a pomáhají zlepšovat celkovou ekonomiku energetického hospodářství domácnosti jako celku).
A k ceně fosilních paliv - kdo to ještě nezaznamenal, tak bude velmi překvapen až od r. 2027 vlivem emisních povolenek v dopravě (EU ETS 2) stoupnou ceny pohonných hmot plošně min. o 5 Kč (reálně však více).
EV není pro každého, ale posuzování jejich kvalit je potřeba zakládat na relevantních faktech, nikoli doměnkách a zkreslujících informacích.
Cena nabíjení je samozřejmě významně variabilnější než v případě ceny fosilních paliv - výhoda možnosti domácího nabíjení s využitím FVE (můj případ) je samozřejmě zcela zásadní a reálně auto může skutečně jezdit přes půl roku zadarmo (neřeším vstupní náklady FVE - ty totiž nejsou spjaté jen s autem...a pomáhají zlepšovat celkovou ekonomiku energetického hospodářství domácnosti jako celku).
A k ceně fosilních paliv - kdo to ještě nezaznamenal, tak bude velmi překvapen až od r. 2027 vlivem emisních povolenek v dopravě (EU ETS 2) stoupnou ceny pohonných hmot plošně min. o 5 Kč (reálně však více).
EV není pro každého, ale posuzování jejich kvalit je potřeba zakládat na relevantních faktech, nikoli doměnkách a zkreslujících informacích.
Jsem rád, že se už diskuze netočí o tom, jak jsou BEV předražená, ale o užitných vlastnostech.
Baví mě, jak lidé, kteří s BEV zjevně nemají zkušenosti, tvrdí, jaký je nebetyčný problém nabíjet na cestách. Není.
Jezdím několikrát ročně s Teslou 3 s 50kWh baterkou FM-Praha a zpět, nabíjím několikrát po cestě (případně během jednání) a opravdu to za problém nepovažuji. Proti tomu jezdím většinu roku jízdy "okolo komína" a s "plnou" nádrží kdykoliv dle potřeby jsem naprosto v pohodě s tím, že mám v dnešní době podprůměrný dojezd.
Tím netvrdím, že by to akceptoval každý, ale pořád je to o tom, že BEV mají hromadu jiných výhod a proti těmto výhodám stojí to, že akční rádius bez nabíjení je prostě nižší (a v zimě ještě nižší).
Akceptuješ to? OK. Neakceptuješ? Kup si TDI. Tečka.
Baví mě, jak lidé, kteří s BEV zjevně nemají zkušenosti, tvrdí, jaký je nebetyčný problém nabíjet na cestách. Není.
Jezdím několikrát ročně s Teslou 3 s 50kWh baterkou FM-Praha a zpět, nabíjím několikrát po cestě (případně během jednání) a opravdu to za problém nepovažuji. Proti tomu jezdím většinu roku jízdy "okolo komína" a s "plnou" nádrží kdykoliv dle potřeby jsem naprosto v pohodě s tím, že mám v dnešní době podprůměrný dojezd.
Tím netvrdím, že by to akceptoval každý, ale pořád je to o tom, že BEV mají hromadu jiných výhod a proti těmto výhodám stojí to, že akční rádius bez nabíjení je prostě nižší (a v zimě ještě nižší).
Akceptuješ to? OK. Neakceptuješ? Kup si TDI. Tečka.
takže kritici si počkají jeden nebo dva roky.
Dnešní Pokles ceny za Buzz by zde loni nikdo netipl.
Tak si tipněte cenu příští rok.
Dnešní Pokles ceny za Buzz by zde loni nikdo netipl.
Tak si tipněte cenu příští rok.
Takze solary nici zivotni prostredi.
:no:
aha
Mozna bys mohl prestat sirit nepravdy. 😉
https😐/solarisrenewables.com/…l-manufacturing/
In general, it is estimated that a solar panel needs around three years 😲 to produce the energy required to offset the carbon dioxide emitted in its production. The lifetime of a solar panel system is around 30-40 years, so the amount of energy a solar panel produces in its lifetime will completely outweigh the number of carbon emissions produced to create the panel itself.
:yes: :yes: :yes😒br />
Emisni stopa solaru je cca 40gCO2/kWh.
To je asi desetina 😲 energetickeho mixu ČR!
:no:
aha
Mozna bys mohl prestat sirit nepravdy. 😉
https😐/solarisrenewables.com/…l-manufacturing/
In general, it is estimated that a solar panel needs around three years 😲 to produce the energy required to offset the carbon dioxide emitted in its production. The lifetime of a solar panel system is around 30-40 years, so the amount of energy a solar panel produces in its lifetime will completely outweigh the number of carbon emissions produced to create the panel itself.
:yes: :yes: :yes😒br />
Emisni stopa solaru je cca 40gCO2/kWh.
To je asi desetina 😲 energetickeho mixu ČR!
Že by mu s iD.Buzzem vázli prodeje 😉
Tak se na to pojďme podívat, podle SDA 1-6/2024😒br />
iD.Buzz 33 registrací
Multivan 479 registrací
No a je to venku... Kdy by taky iDčko chtěl? Je menší, hůř zpracované, je v něm méně místa, navíc s vysokou podlahou v druhé řadě - měl jsem kolena pod bradou, divné barevné kombinace a samozřejmě mizerný dojezd. Tj mimo čistě městského provozu a taxi nedává elektrický Buzzík proti Multivanu TDI pro rodiny smysl 😉
Tak se na to pojďme podívat, podle SDA 1-6/2024😒br />
iD.Buzz 33 registrací
Multivan 479 registrací
No a je to venku... Kdy by taky iDčko chtěl? Je menší, hůř zpracované, je v něm méně místa, navíc s vysokou podlahou v druhé řadě - měl jsem kolena pod bradou, divné barevné kombinace a samozřejmě mizerný dojezd. Tj mimo čistě městského provozu a taxi nedává elektrický Buzzík proti Multivanu TDI pro rodiny smysl 😉
je to zbytecny. Divim se DonVitovi a Hendlymu ze ho to tu bavi. Arese ma svuj skvarek a nikdy ev poradne nevidel, ta russka hlasna trouba ma nejakej starej americkej pekac a mysli si coby. A takhle se da pokracovat. Viz ten vocas v tydle diskuzi vejs co nechape totalni diskuzni KO co dostal na cenovou paritu idb..
S ev se musi nejmene par dni najezdit a uplne idealne ho vlastnit a pak teprve clovek pochopi co tu majitele a provozovatele pisou roky. Na to je ale nutny si vytahnout hlavu z ***e coz vetsina lidi jen tak nezvladne
S ev se musi nejmene par dni najezdit a uplne idealne ho vlastnit a pak teprve clovek pochopi co tu majitele a provozovatele pisou roky. Na to je ale nutny si vytahnout hlavu z ***e coz vetsina lidi jen tak nezvladne
Čistě elektrický ID. Buzz
Cena od (vč. DPH)
1 149 000,- Kč
:-! :-! :-!
https😐/www.vw-uzitkove.cz/id-buzz/id-buzz
Howgh
Cena od (vč. DPH)
1 149 000,- Kč
:-! :-! :-!
https😐/www.vw-uzitkove.cz/id-buzz/id-buzz
Howgh
Tak cti jeste jednou. Akcni cena je u Multivanu.
U Buzz jde o cenikovou neakcni cenu.
Edit: tak akce je to dle ceniku u obou modelu.
A nejde o skladovky, lze normalne zadat do konfiguratoru.
U Buzz jde o cenikovou neakcni cenu.
Edit: tak akce je to dle ceniku u obou modelu.
A nejde o skladovky, lze normalne zadat do konfiguratoru.
Ano, s dotaci je to 750.000Kc.
Bez dotace je s akcni cenou Buzzu parita s Multivanem.
Kdyby sis clanek precetl napoprve poradne, nemusel by ses tu hadat jak decko.
😁
Bez dotace je s akcni cenou Buzzu parita s Multivanem.
Kdyby sis clanek precetl napoprve poradne, nemusel by ses tu hadat jak decko.
😁
Coze??
https😐/skladovevozy.vw-uzitkove.cz/…-2022-0373179-CZ
Prestan sem plest dotace!!
S dotaci a bez dph je cena 750.331Kc!
"V případě využití státní dotace na nákup elektrovozidel ve výši 200.000,- Kč je cena vozidla 750.331,- bez DPH. Dotaci může čerpat podnikatelský subjekt, u kterého je uzavřené účetní období minimálně dva roky. Podmínkou čerpání dotace je financování formou úvěru."
W T F
Jeste citace primo VW😒br /> Elektromobil za cenu spalovacího modelu :yes:
Stejně jako v 60. letech bořil VW Bus (T2) hranice, tak i dnes jeho moderní nástupce bourá zažité pořádky. Volkswagen ID. Buzz nyní pořídíte jen o 2 000 Kč dráž než jeho ekvivalent se spalovacím motorem VW Multivan TDI. Pokud zohledníte výbavu je dokonce levnější. Volkswagen ID buzz pořídíte již od 1.149.000 Kč. Nyní je tedy skutečně jen na Vás, zda upřednostníte lepší jízdní dynamiku a komfort, silnější motor a zejména ikonický design a lokálně bezemisní provoz ID. Buzze. A navíc na ID. Buzz můžete využít dotačního programu na nákup elektromobilů.
Tak prestan sirit nepravdy o podmikach!
https😐/skladovevozy.vw-uzitkove.cz/…-2022-0373179-CZ
Prestan sem plest dotace!!
S dotaci a bez dph je cena 750.331Kc!
"V případě využití státní dotace na nákup elektrovozidel ve výši 200.000,- Kč je cena vozidla 750.331,- bez DPH. Dotaci může čerpat podnikatelský subjekt, u kterého je uzavřené účetní období minimálně dva roky. Podmínkou čerpání dotace je financování formou úvěru."
W T F
Jeste citace primo VW😒br /> Elektromobil za cenu spalovacího modelu :yes:
Stejně jako v 60. letech bořil VW Bus (T2) hranice, tak i dnes jeho moderní nástupce bourá zažité pořádky. Volkswagen ID. Buzz nyní pořídíte jen o 2 000 Kč dráž než jeho ekvivalent se spalovacím motorem VW Multivan TDI. Pokud zohledníte výbavu je dokonce levnější. Volkswagen ID buzz pořídíte již od 1.149.000 Kč. Nyní je tedy skutečně jen na Vás, zda upřednostníte lepší jízdní dynamiku a komfort, silnější motor a zejména ikonický design a lokálně bezemisní provoz ID. Buzze. A navíc na ID. Buzz můžete využít dotačního programu na nákup elektromobilů.
Tak prestan sirit nepravdy o podmikach!
Ja se bavim o cenove parite DNES!
Ty jsi sem zamotal chybne dotaci...
Co bude potom az skonci akcni cena se muzeme jen dohadovat.
😄
Ty jsi sem zamotal chybne dotaci...
Co bude potom az skonci akcni cena se muzeme jen dohadovat.
😄
Zkus si clanek precist znovu.
😉
Nebo mrkni sem😒br />https😐/www.vw-uzitkove.cz/id-buzz/id-buzz
Čistě elektrický ID. Buzz
Cena od (vč. DPH)
1 149 000,- Kč
😉
Nebo mrkni sem😒br />https😐/www.vw-uzitkove.cz/id-buzz/id-buzz
Čistě elektrický ID. Buzz
Cena od (vč. DPH)
1 149 000,- Kč
Je to tak.
Buzz je atraktivní jen na křídovém papíru. Praktičnost a pouzitelnost ve srovnání s Multivanem doslova tristní.
Buzz je atraktivní jen na křídovém papíru. Praktičnost a pouzitelnost ve srovnání s Multivanem doslova tristní.
"ericn
Dnes 09:52
Re: Predne by bylo fajn ovladat kupecke pocty...
o jaké cenové paritě to mluvíš? Je to díky dotaci 200tis (tj. ta základní cena je i ní , jinak 1,5mio)"
😁 😁 😁
Heled, staci napsat: "Spletl jsem se. Priste budu cist pozorneji." 😉
Dnes 09:52
Re: Predne by bylo fajn ovladat kupecke pocty...
o jaké cenové paritě to mluvíš? Je to díky dotaci 200tis (tj. ta základní cena je i ní , jinak 1,5mio)"
😁 😁 😁
Heled, staci napsat: "Spletl jsem se. Priste budu cist pozorneji." 😉
...a to ještě stát nepřišel na to, že lze snadno vydělat zdaněním elektřiny do aut jako u spotřebních PHM...
Až to někomu dojde a prásknou další 4 Kč na kWh, tak se někdo bude divit 😒]
Až to někomu dojde a prásknou další 4 Kč na kWh, tak se někdo bude divit 😒]
Tak solary nie su zadara, ci sa niekde rozdavaju? A podporujes tym cinanov, a nicis zivotne prostredie 😂
Za predpokladu ze nabijis jen doma v dobe zlevnenyho tarifu, tak ti to vychazi, ale nesmis zajet na verejnou nabijecku. Takze vypocet o nicem.
Ano ze začátku nás lákali, kupte si elektrické auto elektřina je levná a hodně ušetříte, ale to se distribuci nelíbilo a tak muselo elektřinu postupně zdražit tak, že je minimálně srovnatelná s cenou pohonných hmot a zdařilo se. Takže tahák na elektrická auta padl, už není důvod si je kupovat jsou příliš drahá.
Jistě. Takže tvůj akční rádius je 200 km kolem komína :yes: :yes: :yes: Ale máš to za kačku. A uvezeš toho cca o 1/3 míň, možná i ještě míň co.
A to se vůbec nebudeme bavit na téma, že bys využíval nosič, tažné atp. ... Jo, a zapomněl jsem, že ona taky přijde zima 😒] 😒] 😒]
Jsi směšný.
A to se vůbec nebudeme bavit na téma, že bys využíval nosič, tažné atp. ... Jo, a zapomněl jsem, že ona taky přijde zima 😒] 😒] 😒]
Jsi směšný.
mimo jine Etron, na palubce drivi, nahore kuze, dvere alkantara, sedacky vetraj. A nemusim poslouchat nejakou rozhadanou V8..
Už to autoforum nečítaj, dementnejší motoristický plátok už asi nie je. Z tých ich sračiek si už celkom mimo.
Podľa mňa nič extra, aj keď treba uznať, že vyzerá, najmä zvonka, veľmi dobre. Akurát som dnes posledný deň v Osle. Neviem, koľko tu tento minibus stál, ale je tu naozaj obľúbený a jazdí ich tu naozaj dosť. Podobne ako ďalš8ch elektricjých Volkswagenov, je ich tu asi najviac po Tesle.
Kdo chce kam...
https😐/www.autoforum.cz/…sivne-propadaji/
Pseudoekologický fanatismus v praxi
https😐/www.autoforum.cz/…i-zeleny-prelud/
Prémie jen na papíře
https😐/www.autoforum.cz/…vi-o-katastrofe/
Falešná dobíjecí elektropropaganda
https😐/www.autoforum.cz/…eznamena-to-nic/
Otřesná pravda o následcích zavedení nechtěné hybridizace
https😐/www.autoforum.cz/…l-s-pravdou-ven/
Už aby to bylo!
https😐/www.autoforum.cz/…ce-ek-jeji-slib/
Další zřícený karetní elektrodomeček
https://www.autoforum.cz/…rive-v-rok-2026/
I Porche už střízliví z elektrického fanatismu
https://www.autoforum.cz/…odnou-zakaznici/
Britskému automobilovému trhu hrozí kvůli nařizování nechtěných EV zhroucení
https://www.autoforum.cz/…ic-je-452-tisic/
https😐/www.autoforum.cz/…sivne-propadaji/
Pseudoekologický fanatismus v praxi
https😐/www.autoforum.cz/…i-zeleny-prelud/
Prémie jen na papíře
https😐/www.autoforum.cz/…vi-o-katastrofe/
Falešná dobíjecí elektropropaganda
https😐/www.autoforum.cz/…eznamena-to-nic/
Otřesná pravda o následcích zavedení nechtěné hybridizace
https😐/www.autoforum.cz/…l-s-pravdou-ven/
Už aby to bylo!
https😐/www.autoforum.cz/…ce-ek-jeji-slib/
Další zřícený karetní elektrodomeček
https://www.autoforum.cz/…rive-v-rok-2026/
I Porche už střízliví z elektrického fanatismu
https://www.autoforum.cz/…odnou-zakaznici/
Britskému automobilovému trhu hrozí kvůli nařizování nechtěných EV zhroucení
https://www.autoforum.cz/…ic-je-452-tisic/
95% Fv panelů dodaných do Evropy v roce 2023 bylo Made In china 😄 😄 😄
Platí čínan dobře za podporu utopistických nesmyslů jako jsou OZE? 😄
Platí čínan dobře za podporu utopistických nesmyslů jako jsou OZE? 😄
Jen si to musíš vyzkoušet a dozadu si sednou pohodlně max děti. Díky baterce je tam dost vysoká podlaha a nepřirozeně se tam sedí. Navíc sedačky nejsou samostatné a kufr ti zabírá mezipodlaha, kde se válejí kabely = jsi o cca 100l menší. Navíc zpracování interiéru je lowendové. Na co plastového sáhneš, to vrže, všude šeď a levný plast :no: Multivan je výrazně dál 😉
A to jsem seděl v autě za 1,9mio :no:
A to jsem seděl v autě za 1,9mio :no:
Preco by nebol dovod? Aj pri rovnakej cene su lepsie pouzitelne, pohdlnejsie, ekologickejsie. Skor to bude horsie, ked budu drahsie ako spalovacie auta, vtedy to bude lakat ludi kupovat dalej spalovacie auta, kym nezistia vyhody elektrickych 😄
Autoforum přebírá a tudíž většinou jen překládá zprávy ze zahraničních zpravodjských nebo automobilových serverů
Já jezdil dva roky zadarmo, fakt jsem nabíjel v práci úplně zadax...a stejně mě to auto vyšlo dráž než dieseloový superb..ten pokles hodnoty je u EV pořád o dost vyšší.
Tesla Model 3, nabijena vyhradne z verejneho nabijeni, 70% rychle DC vychazi cca 1.5 Kc/km. (realna spotreba zima/leto x ceny verejneho nabijeni od prosince 24). Id.Buzz bude kolem 2 Kc/km odhaduju.
Ano, soustředí se na to, tedy je tu jistá míra zaujatosti - ale na druhou stranu si ty informace z prstu necucá ... a že s elektromobilitou je spojenej jeden přešlap za druhým, za to už vůbec nemůže ... 😉
Jste mne rozesmal. Atoforum. No tak to jo. To je vylozene studnice seriozni auto-zurnalistiky :no: 😁
Co máš ty bruselská hlásná troubo? Pochlub se......Nebo že by pekingská hlásná trouba, placená : Čung-kuo Kung-čchan-tang za podporu OZE a EV?
Ve světle zákazu spalováku budu jezdit EV, tak to určitě. Aktuálně jezdím V8 Jaguarem, ale ten emerickej pekáč s V8 mam taky 😄 A krom něj ještě jeden bristkej pekáč, taky s V8 😄
Narozdíl od zelenejch utopistům si ten zvuk nemusím pouštět z repráčku 😄 😄 😄 😄
Místo ohzydný plastový IKEA palubky tam mam pavý dřevo a kůži Connolly . A do řízení mi nekecá 25 asistentů 😄
Ve světle zákazu spalováku budu jezdit EV, tak to určitě. Aktuálně jezdím V8 Jaguarem, ale ten emerickej pekáč s V8 mam taky 😄 A krom něj ještě jeden bristkej pekáč, taky s V8 😄
Narozdíl od zelenejch utopistům si ten zvuk nemusím pouštět z repráčku 😄 😄 😄 😄
Místo ohzydný plastový IKEA palubky tam mam pavý dřevo a kůži Connolly . A do řízení mi nekecá 25 asistentů 😄
Bože, je to akční cena, jak píše sám i autor článku 😉 Nikoli standard jako i Multivanu. Jinak ano, máš pravdu, je to v akční nabídce skladového vozu...
Btw jsem zvědav kolik je jich prodá 😒]
Btw jsem zvědav kolik je jich prodá 😒]
To WTF si strč Doníku, důležité je to co neuvádějí na svých stránkách / konfigirátoru, ale v nabídce pro "skladovky" u dealera😒br />
Další informace
V případě využití státní dotace na nákup elektrovozidel ve výši 200.000,- Kč je cena vozidla 750.331,- bez DPH. Dotaci může čerpat podnikatelský subjekt, u kterého je uzavřené účetní období minimálně dva roky. Podmínkou čerpání dotace je financování formou úvěru.
Tj. 750tis Kč bez DPH pro podnikatelský subjekt 😉 Navíc stále jako "akční cena". Ceník dovozce hovoří jasně 😉
Další informace
V případě využití státní dotace na nákup elektrovozidel ve výši 200.000,- Kč je cena vozidla 750.331,- bez DPH. Dotaci může čerpat podnikatelský subjekt, u kterého je uzavřené účetní období minimálně dva roky. Podmínkou čerpání dotace je financování formou úvěru.
Tj. 750tis Kč bez DPH pro podnikatelský subjekt 😉 Navíc stále jako "akční cena". Ceník dovozce hovoří jasně 😉
"Ovšem, má to háček – takhle hezky kulatá je proto, že jde o akční cenu." - i autor článku to píše... Podmínky akční ceny ale nezveřejňuje ani dovozce, tj ví bůh co zatím je, nespíš právě ta dotace 😉
No ty se ale bavíš o akční ceně (ví bůh jak dlouho bude), ale standardní cena v ceníku je 1.146mio Kč bez DPH čili 1,387mio Kč 😉 Až to bude standardní nabídka, můžeš mluvit o cenové paritě, dřív ne...
https😐/www.vw-uzitkove.cz/…rmacni-materialy
https😐/www.vw-uzitkove.cz/…rmacni-materialy
o jaké cenové paritě to mluvíš? Je to díky dotaci 200tis (tj. ta základní cena je i ní , jinak 1,5mio) 😉 Ta tu dlouho nebude a navíc je jen pro podnikatelské subjekty, nikoli soukromé prodeje... A ani tak se o iD.Buzz nikdo nedere... čili jen marketing 😉
Zalezi na tom jestli mas kde nabijet a jak chces auto pouzivat. Jiste ze nafta se bude prodavat vic nez tohle, protoze je praktictejsi.
Hendly to sice uz nekolik mesicu popira, ale je to bohuzel tak. Prodeje EV vaznou. Nicmene tohle zacina byt cena, ktera by mohla zakazniky konecne zaujmout. Na cestovani po Evrope to porad neni, ale sve vyuziti to za tu cenu asi najde.
A zivotnost dnesnych solarov 30/40 rokov je najvatsia sprostost, co si tu zatial napisal, ide to s tebou dole kopcom. Myslel som ze aj stupidita ma svoje dno, ale asi som sa mylil
Ja som tam bol, nevieš čítať? Ale máš pravdu, ty tam nechoď, lebo by si sa tam zosral. Elektrické autá, dodávky, aj motorky, väčšina mestských autobusov sú baterkáče, a podrž sa, majú aj elektrické lode, ktoré premávajú medzo ostrovmi! 😒] 😒] 😒]
Zbytečný a provokační komentář, stejně jako jeho tvůrce a jeho zbytečný pro tuto planetu život. Klasický český Pepík, Pavel nebo Petr! 😁 :yes:
Samozřejmě že Buzz je předražený. Ale máš pravdu že o tom není třeba ani diskutovat :yes:
Ano, akční cena. Jinak cena modelu, viz já 10:13, otevři si ceník / přehled modelů 😉 Pokud nechápeš, že akční cena je dočasná 😉 Stejná diskuse byla u Dacie Spring - akční cena vs standardní cena, facelift to pak srovnal a ceníkový základ je na 419tis Kč za lemru / 469tis Kč za menší lemru 😉
Ty indiáne 😒]
Ty indiáne 😒]
Normovane spotreby, cena tve energie doma (kdyz mluvis o cene distribuce)?
Jak jsi proboha dosel k tomu, ze je cena "srovnatelna"??
Prozradim ti moji cenu energie v nizkem tarifu Elektromobilita CEZ D27d (8 hodin denne v noci).
kWh 4,21Kc
distribuce 0,53Kc 😉
ostatni poplatky 0,30Kc
Soucet 5,04Kc/kWh
Normovana spotreba Id Buzz je 23kWh/100km.
23kWh x 5,0Kc/kWh = 115,92Kc cena za 100km
T.j. cena cca 3l nafty.
😲 :😉 😲
Jakou ma spotrebu Multivan???
5,3l?
5,3l x 39Kc = 206,7Kc za 100km.
Tudiz naklady na diesel jsou o 78% vyssi :-! nez za elektrinu. Tomu normalni clovek nerika😒br /> "elektřinu postupně zdražit tak, že je minimálně srovnatelná s cenou pohonných hmot"
:no:
W T F
PS U EV jsou i zpusoby, jak jezdit levneji. Solary, nabijeni zdarma atp. Takovou moznost diesel zkratka nenabizi.