Technika
Mikesus
9
Ještě že tahle archaicka prekonana technika už mizi
Přejít do diskuze
Mikesus
Já mluvím o hybridu obecne, ne o jedné konkrétní variantě phev. Jeslti nevíš co ke hybrid a jaké má varianty, doporučuji si něco o tom přečíst. Pak zjistíš, že hybridy opravdu nastupuji skoro všude.
Mikesus
Co má elektromobil společného s hybridem? Nějak se ti to motá. Ale chápu, že méně technicky znalí nemají přehled a hází vše do jednoho pytle.
kesumb
vzal sem si kalkulacku a provoz dvou 3 letych aut me vyjde levnejc nez koupe novy x5. Takze se na to muzu vykaslat. Nenecham se vychovavat od eu nejakejma lineasistama a nebo isa. A uz vubec ne timdle voserem s bezpecnou vzdalenosti.
kesumb
tohle je duvod, proc sem si nekoupil x5 50e a necham si dokud to pojede predface. Plus teda to odladeni jeste u 50e jde, ale 330e ma chyb uz hodne. Prevodovka kope, druha prodleva na turbo, nevim co v bmw delaj ale predface to nedelala
kesumb
pokud to chapu spravne tak tuareg face ma tempomat bez moznosti vypnuti prebirani rychlosti ze znacek. Tesla a Volvo neumozni s tempomatem zasadne prekracovat rychlost(mezi 140-150kmh).
kesumb
BMW x5 50e vlastni zkusenost bez moznosti vypnout
GLE 350e predface totez
a to mluvim o jizde s vyplnym tempomatem!!!
GLE 350e predface totez
a to mluvim o jizde s vyplnym tempomatem!!!
kesumb
schvalne jsem zkusil 500km lineassist, headup, preditktivni rekuperaci a tempomant s rychlostma. A vysledek tempomat jsem nakonec radsi nepouzival vubec, tahani za volant me nici, headup me sere a to prediktivni brzdeni kdyby neslo vypnout (nejakej *** u audi to dal do polozky nabijeni tak mi chvili trvalo to najit) tak to rovnou vezu do bazaru
Arese
Naopak, servisní náklady (i cenu) zvyšuje automat .. 😒 :no: To ale řidičští lenoši a neumětelové neradi slyší! 😒]
Arese
Přečti si to pořádně. Zvýšená poruchovost se týká i spalovacích aut, tedy i složitých hybridů
Arese
Jo, a výsledky se dostavují... 😲 😒 :no:
https😐/zpravy.kurzy.cz/…-rychle-pribyva/#…
https😐/zpravy.kurzy.cz/…-rychle-pribyva/#…
ericn
Mikeší, nebuď zas za trubku. Nic nemizí a ne každý chce hybrid (zvlášť nesmyslný PlugIn). Navíc v autech jako je Porsche nemají co dělat, tady snad mimo Cayenne 😉
Arese
Nejlepší je samozřejmě normální, nehybridní auto s manuální převodovkou. Tam je řidič opravdovým pánem svého pohonného ústrojí, což přináší i maximální řidičské uspokojení. 😄 Proto hybridy zásadně nebrat!
_Teddy_
Ak by si mal rekuperacny A brzdovy pedal, ako ich budes ovladat? Ak jednou (pravou) nohou, bol by tam neprirodzeny prechod medzi rekuperaciu a brzdenim: stlacim najprv rekuperaciu, a ked nestaci, pustim rekuperacny pedal (v tom okamihu prestane spomalovanie vozidla), prelozim nohu na brzdovy a spomalujem brzdou.
Sucasne ovladanie rekuperacneho a brzdoveho pedala lavou a pravou nohou by si ziadalo trochu cviku, a verim ze taka koordinacia pohybov by pre niektorych bola nad ich schopnosti. Uz teraz je na YT kopec zaberov, ako da pipina pomaly parkuje velke suv, a zrazu sa rozbehne a vrazi do zdi len preto, lebo si "pomylila" pedal akceleracie s brzdou. Pridaj jej tam este jeden pedal, a bude na to hladiet ako Veresova na kvadraticku rovnicu...
Sucasne ovladanie rekuperacneho a brzdoveho pedala lavou a pravou nohou by si ziadalo trochu cviku, a verim ze taka koordinacia pohybov by pre niektorych bola nad ich schopnosti. Uz teraz je na YT kopec zaberov, ako da pipina pomaly parkuje velke suv, a zrazu sa rozbehne a vrazi do zdi len preto, lebo si "pomylila" pedal akceleracie s brzdou. Pridaj jej tam este jeden pedal, a bude na to hladiet ako Veresova na kvadraticku rovnicu...
stormrider
Automatickou rekuperaci umí i například PHEV Octavia / Superb. Před rychlostním omezením v obci začne rekuperovat více, naopak tam kde vidí prostor plachtit, tak nebrzdí. Ze zkušenosti je to nenásilné a celkem příjemné. A jde to vypnout 😊
Mokrous
Jsou i leniví poloumětelové, co si to přiznají. 😁
A zaplatí to i když neradi. :-!
A zaplatí to i když neradi. :-!
xxc
Ten tempomat citajuci rychlosti je fakt velmi zla vec, aspon u nas, kde nemeraju. V ostatnych krajinach to moze byt vyhoda, aj tak tam kazdy dodrziava rychlost. Prediktivne brzdenie mi tiez na zaciatku vadilo, da sa to eliminovat plynom, v podstate asi nevadi. A tahanie za volant je dobre, pomaha soferovat. Trasenie volantom je debilina, ale ked to koriguje, tak super vec. A ani ten isa nie je ziadna hroza, sem tam to pipne a potom uz treba udrziavat rychlost nad limitom 😁
Anonym
V principu navrhuješ zajímavé řešení. Pro fajnšmekry ideální.
Ale je pravděpodobnější, že automobilky budou prodávat své auta zdarma, než že by tohle řešení dali do aut.
Ale je pravděpodobnější, že automobilky budou prodávat své auta zdarma, než že by tohle řešení dali do aut.
Mokrous
Před pár dny jsem tu psal elaborát na téma udržení si stávajícího vozu po dobu cca 10 let po záruce a 100% to vyjde mnohem levněji než nákup nového. I kdybych tam musel vyměnit půlku věcí. A pokud mi to ušetří nervy, tak to beru jako výhru.
Nemám mentální blok mít nutně co 3 roky nový model. Když mi něco funguje, mám to klidně 20 let.
Nemám mentální blok mít nutně co 3 roky nový model. Když mi něco funguje, mám to klidně 20 let.
Mokrous
Přiznám se, že vlastně ani nevím, jestli můžu v Passatu predikci vypnout, ale je mi to jedno. Stejně to nepoužívám. Že se budou novinky chovat čím dál stupidněji se dá očekávat. Pro mne je zásadní jediná věc a to mít možnost vše vypnout a pokud možno aby to zůstalo uložené v paměti. Mě prudí jen S&S a jinak mám klid. Nový auto už snad ani nechci.
Mokrous
Nooo, tak tomu říkám opravdový luxus.
Prostě nás den za dnem budou víc tlačit do toho, abychom si v rámci zachování zbytků duševního zdraví drželi 15-20 let starý plečky.
Prostě nás den za dnem budou víc tlačit do toho, abychom si v rámci zachování zbytků duševního zdraví drželi 15-20 let starý plečky.
Anonym
U normálních aut stačí pedál brzdy a pedál akcelerace. Cokoli navíc dobré jen pro Horkého Roma, Horký Rome.
Mokrous
No ale to zase mluvíš o zapnutém tempomatu, ne?
Nebo to moderní prémie už zašla tak daleko, že ti do toho hrabe sama a pořád?
Tohle je jeden z mnoha důvodů, proč nesnáším a nepoužívám tempomat a podobné vymoženosti. Prostě si zásadně řídím sám. A za celý den za volantem mne ani nenapadne řešit, že je něco divně. Jakmile je cokoliv z těchto zázraků zapnuto, během chvilky se zákonitě objeví něco, co tě nas.re, nebo vyplaší, nebo bude prudit a ty se s tím budeš prát.
Nebo to moderní prémie už zašla tak daleko, že ti do toho hrabe sama a pořád?
Tohle je jeden z mnoha důvodů, proč nesnáším a nepoužívám tempomat a podobné vymoženosti. Prostě si zásadně řídím sám. A za celý den za volantem mne ani nenapadne řešit, že je něco divně. Jakmile je cokoliv z těchto zázraků zapnuto, během chvilky se zákonitě objeví něco, co tě nas.re, nebo vyplaší, nebo bude prudit a ty se s tím budeš prát.
vecernicek2
Kdybys měl rekuperační pedál, tak si budeš sám řídit, zda chceš plachtit, rekuperovat, nebo brzdit.
That's the whole point.
That's the whole point.
Dinar
Porsche mělo ten přechod z brždění elmotorem na mechanické brzdy odladěný už u předchozí panamery phev a i ostatní premie tohle umí dobře, mnohem větší průser je, že si auto (kvůli závislosti na radaru) brzdí samo, kdy chce a jak chce, to mi vadí mnohem víc, než kdybych v rámci brždění poznal moment, kdy přejde z motorového brždění na mechanické brzdy.
vecernicek2
Mít rekuperační pedál vlevo místo spojky a brzdový uprostřed. Řidič by si to mohl dávkovat sám.
Na to ale nikdo nemá koule.
Na to ale nikdo nemá koule.
Arese
Souhlas, ale jsou řidičská polena, která bezproblémové ovládání auta se 3 pedály a manuální převodovkou nejsou schopna zvládnout. Ta pak pochopitelně adorují automaty. :yes:
Atlis
Totálky sú odrazom prístupu poisťovní k riešeniu škôd, nemá to nič s poruchovosťou.
Atlis
Som si istý, že keby to nutné bolo, tak by na to gule mali.
Lenže je to zbytočnosť. Prediktívne brzdenie a rekuperáciu spolu s aktívnym tempomatom má VAG pomerne slušne vychytané. To je len taká naivná predstava "najlepších" vodičov, ktorí si myslia, že by to vždy robili lepšie.
Lenže je to zbytočnosť. Prediktívne brzdenie a rekuperáciu spolu s aktívnym tempomatom má VAG pomerne slušne vychytané. To je len taká naivná predstava "najlepších" vodičov, ktorí si myslia, že by to vždy robili lepšie.
Atlis
Line Assist je hovadina, skutočne fajn je až Travel Assist, to si osobne na dlhých cestách užívam. Prediktívne brzdenie mne nevadí, teda až na tie prípady, kedy zabudnú v mapách odstrániť obmedzenie a auto začne na mieste, kde bola dlhodobo nejaké obmedzenie brzdiť. Ale pri mojom dennom dochádzaní do práce (20km) to problém nie je a naopak to s rekuperáciou využívam.
xxc
nic lepsie sa ani neda spravit, ako jazdyit tym autom dalej, ktore clovek ma