Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Jak brzdí plug-in hybridy? Porsche odhaluje, v čem je fígl

42 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě že tahle archaicka prekonana technika už mizi
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já mluvím o hybridu obecne, ne o jedné konkrétní variantě phev. Jeslti nevíš co ke hybrid a jaké má varianty, doporučuji si něco o tom přečíst. Pak zjistíš, že hybridy opravdu nastupuji skoro všude.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten už je úplně zbytečný a jen zvyšuje opotřebení a servisní náklady.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co má elektromobil společného s hybridem? Nějak se ti to motá. Ale chápu, že méně technicky znalí nemají přehled a hází vše do jednoho pytle.
kesumb
nebylo. Nejlepsi je plachtit nebo brzdit…
kesumb
vzal sem si kalkulacku a provoz dvou 3 letych aut me vyjde levnejc nez koupe novy x5. Takze se na to muzu vykaslat. Nenecham se vychovavat od eu nejakejma lineasistama a nebo isa. A uz vubec ne timdle voserem s bezpecnou vzdalenosti.
kesumb
tohle je duvod, proc sem si nekoupil x5 50e a necham si dokud to pojede predface. Plus teda to odladeni jeste u 50e jde, ale 330e ma chyb uz hodne. Prevodovka kope, druha prodleva na turbo, nevim co v bmw delaj ale predface to nedelala
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Vlastní zkušenost je nejlepší učitel, příteli :yes:
kesumb
pokud to chapu spravne tak tuareg face ma tempomat bez moznosti vypnuti prebirani rychlosti ze znacek. Tesla a Volvo neumozni s tempomatem zasadne prekracovat rychlost(mezi 140-150kmh).
kesumb
BMW x5 50e vlastni zkusenost bez moznosti vypnout

GLE 350e predface totez

a to mluvim o jizde s vyplnym tempomatem!!!
kesumb
schvalne jsem zkusil 500km lineassist, headup, preditktivni rekuperaci a tempomant s rychlostma. A vysledek tempomat jsem nakonec radsi nepouzival vubec, tahani za volant me nici, headup me sere a to prediktivni brzdeni kdyby neslo vypnout (nejakej *** u audi to dal do polozky nabijeni tak mi chvili trvalo to najit) tak to rovnou vezu do bazaru
Arese
Naopak, servisní náklady (i cenu) zvyšuje automat .. 😒 :no: To ale řidičští lenoši a neumětelové neradi slyší! 😒]
Arese
Přečti si to pořádně. Zvýšená poruchovost se týká i spalovacích aut, tedy i složitých hybridů
Arese
Jo, a výsledky se dostavují... 😲 😒 :no:
https😐/zpravy.kurzy.cz/…-rychle-pribyva/#…
Arese
Ještě pedál spojky, samozřejmě! 😄
ericn
Mikeší, nebuď zas za trubku. Nic nemizí a ne každý chce hybrid (zvlášť nesmyslný PlugIn). Navíc v autech jako je Porsche nemají co dělat, tady snad mimo Cayenne 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zabil 😁 😁 😁
Arese
Nejlepší je samozřejmě normální, nehybridní auto s manuální převodovkou. Tam je řidič opravdovým pánem svého pohonného ústrojí, což přináší i maximální řidičské uspokojení. 😄 Proto hybridy zásadně nebrat!
_Teddy_
Ak by si mal rekuperacny A brzdovy pedal, ako ich budes ovladat? Ak jednou (pravou) nohou, bol by tam neprirodzeny prechod medzi rekuperaciu a brzdenim: stlacim najprv rekuperaciu, a ked nestaci, pustim rekuperacny pedal (v tom okamihu prestane spomalovanie vozidla), prelozim nohu na brzdovy a spomalujem brzdou.

Sucasne ovladanie rekuperacneho a brzdoveho pedala lavou a pravou nohou by si ziadalo trochu cviku, a verim ze taka koordinacia pohybov by pre niektorych bola nad ich schopnosti. Uz teraz je na YT kopec zaberov, ako da pipina pomaly parkuje velke suv, a zrazu sa rozbehne a vrazi do zdi len preto, lebo si "pomylila" pedal akceleracie s brzdou. Pridaj jej tam este jeden pedal, a bude na to hladiet ako Veresova na kvadraticku rovnicu...
stormrider
Automatickou rekuperaci umí i například PHEV Octavia / Superb. Před rychlostním omezením v obci začne rekuperovat více, naopak tam kde vidí prostor plachtit, tak nebrzdí. Ze zkušenosti je to nenásilné a celkem příjemné. A jde to vypnout 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jsou i leniví poloumětelové, co si to přiznají. 😁
A zaplatí to i když neradi. :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo. Zlatej Passat. 😁 😁 😁
Avatar - xxc
xxc
Ten tempomat citajuci rychlosti je fakt velmi zla vec, aspon u nas, kde nemeraju. V ostatnych krajinach to moze byt vyhoda, aj tak tam kazdy dodrziava rychlost. Prediktivne brzdenie mi tiez na zaciatku vadilo, da sa to eliminovat plynom, v podstate asi nevadi. A tahanie za volant je dobre, pomaha soferovat. Trasenie volantom je debilina, ale ked to koriguje, tak super vec. A ani ten isa nie je ziadna hroza, sem tam to pipne a potom uz treba udrziavat rychlost nad limitom 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Neflakej se a piš SZ nez tě ALS dostane. Nemám co číst.
Avatar - Anonym
Anonym
V principu navrhuješ zajímavé řešení. Pro fajnšmekry ideální.
Ale je pravděpodobnější, že automobilky budou prodávat své auta zdarma, než že by tohle řešení dali do aut.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Před pár dny jsem tu psal elaborát na téma udržení si stávajícího vozu po dobu cca 10 let po záruce a 100% to vyjde mnohem levněji než nákup nového. I kdybych tam musel vyměnit půlku věcí. A pokud mi to ušetří nervy, tak to beru jako výhru.
Nemám mentální blok mít nutně co 3 roky nový model. Když mi něco funguje, mám to klidně 20 let.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přiznám se, že vlastně ani nevím, jestli můžu v Passatu predikci vypnout, ale je mi to jedno. Stejně to nepoužívám. Že se budou novinky chovat čím dál stupidněji se dá očekávat. Pro mne je zásadní jediná věc a to mít možnost vše vypnout a pokud možno aby to zůstalo uložené v paměti. Mě prudí jen S&S a jinak mám klid. Nový auto už snad ani nechci.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nooo, tak tomu říkám opravdový luxus.
Prostě nás den za dnem budou víc tlačit do toho, abychom si v rámci zachování zbytků duševního zdraví drželi 15-20 let starý plečky.
Avatar - Anonym
Anonym
U normálních aut stačí pedál brzdy a pedál akcelerace. Cokoli navíc dobré jen pro Horkého Roma, Horký Rome.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No ale to zase mluvíš o zapnutém tempomatu, ne?
Nebo to moderní prémie už zašla tak daleko, že ti do toho hrabe sama a pořád?
Tohle je jeden z mnoha důvodů, proč nesnáším a nepoužívám tempomat a podobné vymoženosti. Prostě si zásadně řídím sám. A za celý den za volantem mne ani nenapadne řešit, že je něco divně. Jakmile je cokoliv z těchto zázraků zapnuto, během chvilky se zákonitě objeví něco, co tě nas.re, nebo vyplaší, nebo bude prudit a ty se s tím budeš prát.
vecernicek2
Kdybys měl rekuperační pedál, tak si budeš sám řídit, zda chceš plachtit, rekuperovat, nebo brzdit.

That's the whole point.
Avatar - Dinar
Dinar
Porsche mělo ten přechod z brždění elmotorem na mechanické brzdy odladěný už u předchozí panamery phev a i ostatní premie tohle umí dobře, mnohem větší průser je, že si auto (kvůli závislosti na radaru) brzdí samo, kdy chce a jak chce, to mi vadí mnohem víc, než kdybych v rámci brždění poznal moment, kdy přejde z motorového brždění na mechanické brzdy.
vecernicek2
Mít rekuperační pedál vlevo místo spojky a brzdový uprostřed. Řidič by si to mohl dávkovat sám.

Na to ale nikdo nemá koule.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ten závěr je nejdůležitější. "Jde to vypnout." :-!
Arese
Souhlas, ale jsou řidičská polena, která bezproblémové ovládání auta se 3 pedály a manuální převodovkou nejsou schopna zvládnout. Ta pak pochopitelně adorují automaty. :yes:
Avatar - Atlis
Atlis
Totálky sú odrazom prístupu poisťovní k riešeniu škôd, nemá to nič s poruchovosťou.
Avatar - Atlis
Atlis
V čom je PHEV nezmyselný prosím?
Avatar - Atlis
Atlis
Som si istý, že keby to nutné bolo, tak by na to gule mali.

Lenže je to zbytočnosť. Prediktívne brzdenie a rekuperáciu spolu s aktívnym tempomatom má VAG pomerne slušne vychytané. To je len taká naivná predstava "najlepších" vodičov, ktorí si myslia, že by to vždy robili lepšie.
Avatar - Atlis
Atlis
Line Assist je hovadina, skutočne fajn je až Travel Assist, to si osobne na dlhých cestách užívam. Prediktívne brzdenie mne nevadí, teda až na tie prípady, kedy zabudnú v mapách odstrániť obmedzenie a auto začne na mieste, kde bola dlhodobo nejaké obmedzenie brzdiť. Ale pri mojom dennom dochádzaní do práce (20km) to problém nie je a naopak to s rekuperáciou využívam.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Souhlas.
Avatar - xxc
xxc
nic lepsie sa ani neda spravit, ako jazdyit tym autom dalej, ktore clovek ma
Thanh Lynda Phan
…a mikrovlnku místo tachometru.