Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Stellantis bojuje s výrobou klíčovým elektromobilů pro Evropu. Koho se to týká?

23 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Samsung představuje baterie pro elektromobily: dojezd 1 000 km a dobití za 9 minut: https://fdrive.cz/…za-9-minut-12865
moc líbí 👍
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Horký Rom úžasné. To musí být dobíjecí výkon kolem 350kw. 10 stojanů na dobíjení elektromobilů a vedle dobíjecí stanice malá jaderná elektrárna. 😉 Nebo vedení 110kV.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Pepa_007 Proč 110 kV, stačí 22kV, to máš na takový výkon 10A.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
tato skupina lidí neumí moc počítat. Oni by stavěli na každý stojen jeden Temelín.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus tak ono dáš na nabíjecí stojan 5 milionů aut a bude potřeba jeden Temelín navic. 😉
Vypnou se všechny uhelné elektrárny a budou Temelíny potřeba 2.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
jak se vejde 5mil. aut na jeden stojan? :D
no ano, pokud se budou utlumovat, bude potřeba jiný zdroj. Ale konečně jsme u normálních čísel, jedna elektrárna, ne 12, ne 30 jak tu tvrdí EV neználci.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN jééé 22kv. No jasné.
michal kravcik
@Pepa_007
Najmensi reaktor v Europe na vyrobu elektrickej energie ma vykon 365MW, co predstavuje 1042 stojanov s danym vykonom. Nie je ti trapne tu klamat, a udavat cisla, ktore su 100x mimo skutocnost ?
kajmik01
@Horký Rom proč ne, ale výroba nejdřív až v roce 2027 a pro super prémiový segment. Takže kdy v klasických autech? Typuji nejdřív 2030.
Meky
Stellantis je niečo ako cirkus na kolesách.

Je fascinujúce sledovať, že pri tom ich bordeli sú schopní vôbec niečo vyrobiť.

A ešte fascinujúcejšie je sledovať, že sa im darí - napriek tomu, že za posledných desať rokov používajú
kazový 1.2 puretech,
kazový 1,5 hdi,
nefunkčný plug in hybrid
a EV, ktoré je technologicky pod úrovňou kórejcov z roku 2015,

vo fabrikách im makajú Indovia a platia najmenej široko ďaleko,
záruka na 7 rokov je za ťažký príplatok tisícov € tam, kde ju má konkurencia v cene.

a celý tento bordel predávajú za nadpriemerné ceny.

Fascinujúce.
Avantime
@Meky Hej a ešte koľko značiek majú. Priam neuveriteľné. Som zvedavý, ktoré zahučia medzi prvými.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"se musí potýkat se softwarovými problémy, které jsou pro elektromobily typické" - vazne? Je potreba ctenarum informace podsouvat timto zpusobem?

Pokud mi nekdo rekne "auto a softwarove problemy", tak se mi v prvni rade vybavi infotainment od VW, nikoli "elektromobily". Jak to maji ostatni?
DonVito
@JirkaVejrazka
souhlas
V cem je infotainment specificky pro EV?
kesumb
@DonVito
no par drobnosti bys nasel..

1) spalovac dinosauru nepotrebuje mobilni aplikaci, protoze nema nezvislou klimu a nezavisly topeni nepouzijes kvuli smradu (abych mel pravo zapnout si klimu mobilem u audi byl sem u prodejce 3x..)

2) ev potrebuje online infotaiment, protoze jinak te posle misto ke 150kw nabijecce nekam do poli k 50kw (minus bod pro audi..) Mimochodem audi za online sluzby chce 5000kc rocne, bmw 2400, mercedes 6000

3) pokud ma ev fungovat na dalky potrebuje data nabijecek a taky umet odhadnout dojezd podle stylu jizdy. Idealne nepsat pitomosti jako Tesla (spotreby bez topeni apod..)

Nicmene v dnesni dobe tohle nezvladnout je pro me nepochopitelny…
Ivan Ponocný
spotřeba topení anebo AC je proti spotřebě motoru při jízdě téměř nula nula nic @kesumb
michal kravcik
@Ivan Ponocný priemerny vykon auta na pohyb v legalnych rychlostich je do 20kW. Auto klimatizacie maju medzi 3-5kW, ak by sli aj na 1/3 vykon tak je to stale MINIMALNE 1/20 vykonu auta. Co je pre teba nula nula nic?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@JirkaVejrazka u WV a infotainment se jedna o nedulezitou funkci vzhledem k provozu auta. Ale SW na řízení pohonu kde jsou sw problémy...... to je jiná. 😉 👍🏻
Avatar - Emel
Emel
Nemohl by aspoň nadpis být bez chyb :-)?
traveldrive
@Emel
Pán Šámal, toto je zrejme otázka adresovaná na Vás.

"Francouzsko-italsko-americká skupina Stellantis" - takmer 5% podiel Dongfengu sa nepočíta?
Petr_Basa
30 000 evidovaných zájemců o Citroënu ë-C3 a 50 000 objednávek Peugeotu e-3008 mi nepřijde jako úplně špatný výhled pro EV. Spíš z toho mám pocit, že to výrobce stále podceňuje a zanedbává.
Avantime
Prúser za prúserom. Čo mám známych a v posledných mesiacoch jazdili s autami zo Stellantisu, tak pomaly pri každom nejaký problém. Jednému pri 308 odišlo audio, druhému pri 308 SW zas klimatizácia a to v tom najväčšom teple. Inému zas vypovedali obe obrazovky v Berlingu fl. a ďalšiemu tiež v Berlingu začalo hlásiť chybu automatickej prevodovky. Podotýkam, že všetko to boli nové autá, pritom sú už zopár rokov na trhu. No poteší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je ta jednoduchost a spolehlivost EV ... 😆
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Měl jsem možnost si půjčit Renegade 4xe když jsem serivosal svůj renegade s full hw 4x4 druhou ejlepší co tohle auto má
Jednak ta 4xe v terénu nefungovala jak měla, jak došla baterka, tak motor na volnoběh točil 2000 otáček aby to dobil, spotřeba katastrofa
Jediné plus oproti dieslu 2.0 multijet co mám lepší ticho v kabině