Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
Raz este bude vzacny ... spolu s touaregom naj vw... a urcite nie horsi ako bola doterajsia A4 udajne aj papierovo uz premiovka ...
Bohuzial takymto vozom ako stinger ci arteon uz doba nepraje.. mohli ( mali ) tu byt uz ovela skor ... ale to je teraz uz jedno
Bohuzial takymto vozom ako stinger ci arteon uz doba nepraje.. mohli ( mali ) tu byt uz ovela skor ... ale to je teraz uz jedno
@3_diamanty Na arteonu nebylo premiove... nic. Vypadal pekne, a tim to haslo.
@fOE
Presne tak. Hlavným problémom Arteona nebol nedostatok výkonu, priestoru či výbavy, ani že by sa ľuďom nepáčil, hlavným problémom bolo, že ako čisto mainstreamové auto pýtalo prémiové peniaze. Ostatne ukazuje to samotný test, kde je tabuľka s konkurenciou. Plnohodnotne prémiová (značkou i technikou) 3er stojí len o málo viac, v podstate podobne. A to ponúka legendárny plnotučný radový šesťvalec, ktorý má nielen podstatne vyšší výkon, ale hlavne zvuka charakter. Plus ostatnú prémiovú konštrukciu a techniku (RWD platforma, motory pozdĺžne, 8°ZF...).
Presne tak. Hlavným problémom Arteona nebol nedostatok výkonu, priestoru či výbavy, ani že by sa ľuďom nepáčil, hlavným problémom bolo, že ako čisto mainstreamové auto pýtalo prémiové peniaze. Ostatne ukazuje to samotný test, kde je tabuľka s konkurenciou. Plnohodnotne prémiová (značkou i technikou) 3er stojí len o málo viac, v podstate podobne. A to ponúka legendárny plnotučný radový šesťvalec, ktorý má nielen podstatne vyšší výkon, ale hlavne zvuka charakter. Plus ostatnú prémiovú konštrukciu a techniku (RWD platforma, motory pozdĺžne, 8°ZF...).
U VW je super, ked aspon 1-2 modely vypadaju pekne. Teda Arteon a Touareg. Ostatne maju taky dizajn, ze by sa mi platba za ne otocila na polceste z banky naspat.
Barry Lyndon
To auto se mi nelíbí prakticky vůbec. Byl to takový pokus pomocí fejkových cingrlátek zatočit s VW nudou, ale nepovedlo se...
Ringhofer
Zavřete oči….. auto z venku moc povedené, ovšem zasloužilo by si V5 a V6. A fajnovější interiér. Koncernoví účetní nechť ráčí na smetiště dějin. VW zatim nemá náhradu ani za Phaeton, ani za Arteon, a jejich tlak jen na velkoobjemovou výrobu jim přinese ztátu zaměstnání. Myslím….
@Ringhofer
Arteon R mal dostať 2,5TFSI od Audi. Potom by mohli hovoriť o prémiovej nadstavbe. Ak mohol dostať päťvalec od Audi Formentor, kompaktné SUV, o to viac ho mohol dostať aj Arteon ako vlajková loď VW. A aby bol odstup od Audi zachovaný, kľudne stačil aj ten podladený R5 ako mal Fromentor. Potom by aj cena bola lepšie ospravedlniteľná ako teraz pri štvorvalci.
Arteon R mal dostať 2,5TFSI od Audi. Potom by mohli hovoriť o prémiovej nadstavbe. Ak mohol dostať päťvalec od Audi Formentor, kompaktné SUV, o to viac ho mohol dostať aj Arteon ako vlajková loď VW. A aby bol odstup od Audi zachovaný, kľudne stačil aj ten podladený R5 ako mal Fromentor. Potom by aj cena bola lepšie ospravedlniteľná ako teraz pri štvorvalci.
hugino
Za mňa najkrajší VW poslednej dekády a hlavne vtedy sa mi páčil keď začínala cena od 32 000 €. Teraz je už predražený ale v R line pakete je stále cool. Myslím že ID 7 ho nenahradí.
@hugino
V tom je práve ten problémik. Cena Rka od 71000 eur a testovaná verzia takmer 90t eur (!). To je úplný nonsens za mainstreamové auto so štvorvalcom.
V tom je práve ten problémik. Cena Rka od 71000 eur a testovaná verzia takmer 90t eur (!). To je úplný nonsens za mainstreamové auto so štvorvalcom.
@iudex Presne . Tu si už na cene prémie BMW alebo Medveď takže za mňa nekupiteľné. https://www.sauto.cz/…ridy-c/206915640 , https://www.sauto.cz/…rada-3/193704409
Tomáš Hromádka
Arteon je přenádherný auto a je velká škoda, že nebude pokračovat jeho evoluce. Byl to takový zajímavý VW klenot.
×
Sdílení komentáře
×
Interier je na tom podobne, nic co by zaujalo, rozhodne neurazi, ale vobec nepotesi, ani nenadchne.
Tieto racionalne uvahy na druhej strane musia dat za pravdu jeho technike a celkovo uzitnej hodnote. Motory, dynamika, priestor, jazdne vlastnosti, bezpecnost, vsetko je myslim na vysokej urovni.
Otazka je komu to staci, tieto auta by sa mohli kupovat srdcom, Arteon vyzaduje srdce z ľadu... kazdopadne skoda, ze konci.
Já to beru jako normální Main D... a pak pro mě Arteon (lift) jasně patří mezi nejhezčí auta segmentu za posledních pár let... spolu s Mazdou, Insignií (taky pouze lift), minulým Superbem a 508 - což uznávám jsem vyjmenoval půlku třídy :-) , ale asi bych měl problém z toho vybrat jedno auto.
Líbí se mi zadek, líbí se mi profil, líbí se mi slušná nabídka výrazných barev (hlavně červená a zlatá). Úplně se mi nelíbí přední maska.
https://www.completecar.ie/img/galleries/8395/volkswagen_arteon_5.jpg
S prednou maskou suhlasim, to je najhorsia cast, proporcne je auto v poriadku, no nestaci to. Chladne okazaly "luxus" od nepriemovej automobilky, na mna to nefunguje.
V tomto s Tebou výnimočne súhlasím. Arteonu nie je moc čo vyčítať a objektívne je ten dizajn fajn, ale presne ako Ty tam vidím taký chladný kalkul. Racionálne OK, nemám problém a páči sa mi, ale aby som za to dal citeľne viac ako za konkurenciu, to už by si žiadalo nejaké emócie. Iba emócie prebijú excelovské kalkulovanie a človek je ochotný dať viac. A tu tie emócie nevnímam.
Naopak pri rozumnej cene by som nemal najmenší problém s kúpou. Ale to sme späť pri tom Exceli.
Práve, aj ja som to bral ako normálneho zástupcu mainstreamovej strednej triedy. Lenže tu bol problém Rka, že to bol síce výkonný, ale furt technikou manistream. Ale cenou atakoval plnohodnotnú prémiu.
Za mňa bol preto Arteon (hlavne R) horším autom, ako Stinger. Obe boli síce na maistream veľmi drahé autá, ale Stinger aspoň pod kabátom mainstreamu ponúkal prémiovú techniku (veľkoobjemový V6, pozdĺžne uložený, RWD platformu...).
Ako drahá wannabe prémiovka preto nemohol fungovať a ako racionálne auto bol Passat či dokonca Golf Variant R rozumnejšou voľbou.
Taká Insignia GSI bola jasný mainstream, ale aspoň bola za super cenu. Arteon R bol proste predražený (na viac sa hrajúci) mainsteam.
... v tomto smere mi pride lepsia kupa dnes pomerne casto omielana A4, s MLB Evo. Dizajnovo mi je blizsia a obhajis si aj ten excel, pretoze Evo = technika navyse... nechcem nikoho urazit, Arteon mi prisiel trochu volba "kolotoče".
Stinger bol vyborny, nesedela mi ta Ceed predna maska a ziabre na kapote, ale to sa asi da riesit a v peknej farbe to je kus auta a techniky.
eRko je technikou mainstream tak napůl... 300k dvoulitr v dnešní (ani nedávno minulé) době mainstreamoví konkurenti neumí... a 4x4 je asi ten systém s vektorováním točivého momentu, co je i v Golfu R?
Golf i Passat jsou menší... a se srovnatelnou technikou asi nijak zásadně levnější nebudou.
Klíčové je to spojení "wannabe prémiovka" - od něj se podle mě odvíjí většina hejtů na Arteon. "Tak vy nám tu chcete prodávat načančanej Passat za cenu Audiny, tak to ani náhodou". Taky mi to pocitově vadí a vlastně si pak Arteon škatulkuju jako auto, kde technika zaostává za cenovkou.
No dobře, nechme psy psama... já v tomhle vnímám všechny zmíněný auta harmonicky, protože tam je nějaká rovnováha mezi předkem a zbytkem auta.
Posun kabiny dopředu svého času zpropagoval Chrysler a jeho cab forward. Tam opravdu leží hrana čelního skla až nad kolem
https://ctrlv.cz/GJOj
U Superbu ani Arteonu to tak ale není https://www.skodovky.cz/…/245280223-8.jpg
Dlouhej čumák je fajn, pokud je vyváženej nějakou hmotou na zadku - hezky je to vidět třeba u Mazdy, kde nejlépe vypadá 6 sedan, naopak 3 HB je trošku jako "klaunská bota" (někomu se líbila i ta, ale na mě to právě působí neharmonicky, nevyváženě).