Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG vs. Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid e-CVT – Naftové a hybridní slunce
93 komentářů
Ozzman
Premium nemam, vyhrála Oktávka, to je asi jasné, Corolla dostala mínus za hlučnost (protože testovany GR sport má tvrdé plasty v podbězích a to je brutální kravál ), za komfort (má z výroby nižší a tužší podvozek, než ostatní výbavy a nízkoprofilové gumy a torzka u Ofce přeci neva) a za prostor vzadu, což objektivně potvrdím. Vše ostatní by vyřešila jiná, než ta všudypřítomná GR sport verze.
Za mne: Toyota má lepší jízdní vlastnosti, je agilnější, pevnější, lépe zatáčí, motor dostatečně silný. Oktávka prostornější, houpavější a měkčí (připomínala mi francouze, a to myslim v dobrém), nevím, jestli je testována verze s torzkou, nebo ne (píší silnější hybrid, takže tipuji, že je to 110kw verze s torzkou), ale je tam prostě poznat (srovnával jsem ta auta osobně sám pro sebe, není to vyčteno).
Ofce dobrá, sluší ji to po faceliftu, lepší intofainment, než mívala, ale soukromě bych si na delší dobu samozřejmě vzal Toyotu . U Ofce vidím plus v možnosti připlatit za AWD, ale tahle to nemá, Toyota by ho s tím 2.0 potřebovala jako sůl, za vlhka a mokra se s tím blbě rozjíždí na jiný, než ekorežim. Pořád a docela dlouho hrabe.
Je to divné, ale z těchto dvou je Toyota volba spíš pro potěchu řidiče, kdežto Ofce pro potěchu rodiny... jo, taky se divim, ale fakt se Corolla chová velmi agilně viz testy jinde a na YT.
Za mne: Toyota má lepší jízdní vlastnosti, je agilnější, pevnější, lépe zatáčí, motor dostatečně silný. Oktávka prostornější, houpavější a měkčí (připomínala mi francouze, a to myslim v dobrém), nevím, jestli je testována verze s torzkou, nebo ne (píší silnější hybrid, takže tipuji, že je to 110kw verze s torzkou), ale je tam prostě poznat (srovnával jsem ta auta osobně sám pro sebe, není to vyčteno).
Ofce dobrá, sluší ji to po faceliftu, lepší intofainment, než mívala, ale soukromě bych si na delší dobu samozřejmě vzal Toyotu . U Ofce vidím plus v možnosti připlatit za AWD, ale tahle to nemá, Toyota by ho s tím 2.0 potřebovala jako sůl, za vlhka a mokra se s tím blbě rozjíždí na jiný, než ekorežim. Pořád a docela dlouho hrabe.
Je to divné, ale z těchto dvou je Toyota volba spíš pro potěchu řidiče, kdežto Ofce pro potěchu rodiny... jo, taky se divim, ale fakt se Corolla chová velmi agilně viz testy jinde a na YT.
Octavia je v provedení TDI. Ne hybrid
Ne asi :D Oto, nejsem retard, ale vyvozuji z textu " n Takže kdo je lepší? Octavia Combi s dieselem a automatem, nebo Corolla Touring Sports se silnějším hybridem?" z toho se dá tipnout, že je to 110kw TDI, nebo tím silnějším hybridem myslí, že ve srovnání není 1.8 HSD.... nevím, nemám premium @Ota4
@Ozzman
No, premium také nemám, tak mlčím, protože nevím, co tam píšou.
A aby mi někdo vysvětloval za prachy jestli jogurt Hollandia nebo Olma, když mám vlastně raději uzenou krkovičku?
Zadarmo jsem ten balast četl (a to jenom proto, že jsem pánem svého času), nechal jsem reklamu, aby se marně pokoušela vlézt mi pod kůži, ale abych za tohle příkoří ještě platil?
Až podlehnu, tak už budu stejně jen seskupení několika jen tak tak živých buněk, takže pro web, inzerenty a podobné zájmové skupiny stejně nic. Ne, nedám jim ty prachy, mám jich dost, ale raději si za prachy koupím močůvku na záhonek.
Sorry, větší užitek. Až překvapením heknu ze zde poskytovaných informací s příslibem ještě vyšší úrovně za prachy, rád oželím močůvku.
No, premium také nemám, tak mlčím, protože nevím, co tam píšou.
A aby mi někdo vysvětloval za prachy jestli jogurt Hollandia nebo Olma, když mám vlastně raději uzenou krkovičku?
Zadarmo jsem ten balast četl (a to jenom proto, že jsem pánem svého času), nechal jsem reklamu, aby se marně pokoušela vlézt mi pod kůži, ale abych za tohle příkoří ještě platil?
Až podlehnu, tak už budu stejně jen seskupení několika jen tak tak živých buněk, takže pro web, inzerenty a podobné zájmové skupiny stejně nic. Ne, nedám jim ty prachy, mám jich dost, ale raději si za prachy koupím močůvku na záhonek.
Sorry, větší užitek. Až překvapením heknu ze zde poskytovaných informací s příslibem ještě vyšší úrovně za prachy, rád oželím močůvku.
@Ozzman
Octaviu D 110k DSG mám teraz ako služobáka a nechápem, čo v tej Škodovke robia. Tak schizofrenický podvozok som inde nezažil. Na dobrej ceste sa húpe ako loď a keď príde na nerovnosti, tak trieska a odskakuje (je tam torzka). V kombinácii s tupým riadením je to nešťastná kombinácia. DSG naladená ako menič prešmykuje aj v sport režime. Pri rozbehu dlho šmýka a keď konečne zopne spojku, tak odchádzaš pískajúci. Aj pri preraďovaní prešmykuje a máš pri tom pocit ako keby ťa niekto potiahol na gume. Chápem všetkých tých škodovkárov, najrýchlejší rovno a v zákrutách jak s hnojom a v protismere. Aby som iba nehanil, nechce za to ale veľa. V režime "najrýchlejší v okrese" berie tak 5l. Má roletky na zadných oknách a držiak na telefón. Súkromne by som im za to tie prachy nedal. Zlatý Renault.
Poslednú Corollu som skúšal iba trojvalcovú 1,5 (nie GR) a podvozok a riadenie je úplne inde. V dnešnej dobe udržateľnosti si ani materiálovo v interiéri nemajú čo vyčítať.
Octaviu D 110k DSG mám teraz ako služobáka a nechápem, čo v tej Škodovke robia. Tak schizofrenický podvozok som inde nezažil. Na dobrej ceste sa húpe ako loď a keď príde na nerovnosti, tak trieska a odskakuje (je tam torzka). V kombinácii s tupým riadením je to nešťastná kombinácia. DSG naladená ako menič prešmykuje aj v sport režime. Pri rozbehu dlho šmýka a keď konečne zopne spojku, tak odchádzaš pískajúci. Aj pri preraďovaní prešmykuje a máš pri tom pocit ako keby ťa niekto potiahol na gume. Chápem všetkých tých škodovkárov, najrýchlejší rovno a v zákrutách jak s hnojom a v protismere. Aby som iba nehanil, nechce za to ale veľa. V režime "najrýchlejší v okrese" berie tak 5l. Má roletky na zadných oknách a držiak na telefón. Súkromne by som im za to tie prachy nedal. Zlatý Renault.
Poslednú Corollu som skúšal iba trojvalcovú 1,5 (nie GR) a podvozok a riadenie je úplne inde. V dnešnej dobe udržateľnosti si ani materiálovo v interiéri nemajú čo vyčítať.
Ahoj, já vlastně v o4 DSG nikdy nezkoušel, jen manuály, tak se vyhýbám hodnocení převodovky i když DSG znám z jiných modelů. Ten podvozek je naprosto přesně takový, jakou mám zkušenost i já a to lift i kombík. Přitom trojka (máme v práci ještě služební 3 po fl) je tužší i když tedy taky odskakuje. Spotřeba TDI EVO je fascinující, sám jsem si to zkusil a tady taky potvrzuji, by´t s manualem. Interiér shoda a a Corolla byla tuším sedan žejo? (tento motor se nedával do kombi ani do hatche) a sedan mívá tužší karoserii, takže to asi taky pomáhá :) @Dany
@Ozzman On největší průser je ten, že po daceliftu Škodovka trestuhodně zařízla verzi TDI 110 kW s manuálem. To je fakt nepochopitelný podraz na zákaznících....:(((((
@Ozzman
Corolla bol sedan, pár ich máme v práci, tak sa občas zveziem. Tá 1,5 nie je žiadny trhač, ale správa sa to normálne a vieš čo máš od toho očakávať. Na jazdenie je to oveľa príjemnejšie auto. To už sa ale asi rúham. Preferovať Toyotu, trojvalec voči 2,0 TDI ..
Corolla bol sedan, pár ich máme v práci, tak sa občas zveziem. Tá 1,5 nie je žiadny trhač, ale správa sa to normálne a vieš čo máš od toho očakávať. Na jazdenie je to oveľa príjemnejšie auto. To už sa ale asi rúham. Preferovať Toyotu, trojvalec voči 2,0 TDI ..
Tak kdo dá do auta ty prachy, jako za 110kw TDI Ofci, už moc manuál nechce a pro fleety zustala 85kw TDI a ten motor je vlastně naprosto dostatečný, osobně bych se nestyděl s tím jezdit, má to sílu, moc to nežere , stojí to méně... zkus to @Arese
Já s tím čistě atmo R3 benzínem od Toyoty nikdy nejel, pamatuji si ještě 1.2T a to asi nebyl uplně ideální motor, co jsem tak slyšel (snad karbon), ale jel vlastně příjemě, auto bylo celé uplně jiné, měkké, přeposilované, vlastně bližší té Oktávce, než jiné motorizace Corolly. Sám jsem koukal, jak rozdílné ty verze u Toyoty jsou mezi motorizacemi a i výbavami. Prostě globální model, který přizpusobují pro ruzné zákazníky, asi. Ta R3 asi nebude zlá, jen dynamicky je to nesrovnatelné :D @Dany
Tak jsem ten test ve světě motorů dnes v rychlosti prolez. O chlup vyhrála corolla. Co mě ale překvapilo že auto mají v podstatě stejnou dynamiku a od 130 výše je lepší Octavia. Vzhledem k tomu že má Octavia 110kw a corolla 144kw tak docela překvapení. Jinak corolla komfortnější a Octavia lépe ovladatelná. To se mi nechce moc věřit. . . .
Ta dynamika je divna. Starsi 2.0 134 kw natrela mondeo 132kw tdci brutalne na dalnici, stejne nako mondeo 134kw hev. Tdci ujelo vzdy 110kw ofci na dalnici ve vyssich rychlostech (mockrat zkouseno), napada mne jen, ze to tei ma proste mnohem vic kw a nebo trstovana corolla byla vadna, na dalnici to fakt neztraci..@Ota4
Čo je toto za diskusiu? Prečo sa nedá odpovedať na každý príspevok?
@Ozzman Na diaľnici 110 TDI naberá rýchlosť slušne. To by sa muselo skusit
@Ozzman Na diaľnici 110 TDI naberá rýchlosť slušne. To by sa muselo skusit
Netestoval jsem takto O4, ale O3 nad cca 150 nestíhala na výše zmíněná auta, facelift Corolly je pak ještě svižnější, má o 10kw více. Neumím hodnotit O4, ale je to poněkud zvláštní, Corolla zatáhne do sedačky i ve 160 ti a akcelerace jede skoro lineárně až do omezovače (to byl jeden z důvodů, proč jsem si ji pak šel koupit :D) @Dany
@Dany
prostě klasicka škodovka...tohle chovani, i když asi v ne shodne miře je i u trojkoveho Superbu předFL. Uhoupane a na nepěknych cestach nadpruměrna ne však špička co do kultivovanosti pokud to porovnam s kompaktni třidou. Prostě tohle je slabota na středni třidu a navic Superb ma viceprvek.
prostě klasicka škodovka...tohle chovani, i když asi v ne shodne miře je i u trojkoveho Superbu předFL. Uhoupane a na nepěknych cestach nadpruměrna ne však špička co do kultivovanosti pokud to porovnam s kompaktni třidou. Prostě tohle je slabota na středni třidu a navic Superb ma viceprvek.
@miromen previezol som sa sa tiež kúsok na Superbe iV a to je na morskú chorobu a na 19´ v Bratislave tragédia. Nechápem, čo robia tí ladiči. Videl som niekedy video, ako konštruktéri v Škodovke skúšajú niekoľko charakteristík tlmičov, aby vybrali pre konkrétny model a špecifikáciu to najlepšie. Toto keď má byť výsledok naprieč celým portfóliom, tak klobúk dole.
@Ozzman Mne Premium jeste do konce mesice dobiha, tak jsem si to mohl precist. Na jednu stranu je to nadstandardne dobry clanek na aktualni zdejsi pomery - spousta cisel a celkove ferovych porovnani. Na druhou z toho je videt, ze o hybridech toho autor moc nevi, prestoze popisuje technologii, ktera jen na nasem trhu pres 15 let. Tvrzeni jako "Corolla ma slozitejsi prevodovku" nebo "na okreskach bude uspornejsi nafta" ukazuji, ze s hybridy toho autor nejspis moc najezdene nema a fakta o vnitrni konstrukci nejspis prevzal od zdejsich diskuteru ;-)
Treba je to mysleno, ze je to slozite ovladat, Arese to taky neumi. Je tam P,R,N,D, do boku S a + a - a na volantu nejaky padla, proste nevedel co s tim :D @JirkaVejrazka
@Ozzman 2.0 TDI EVO 85kW, uz 2x bol v servise na vadne zhavice v O4 ...
@Ozzman s tím závěrem souhlas, pokud máš rodinu, tak v Octavce se jí bude dýchat lépe (navíc bych raději vzal 1.5TSI 110kW) 😋
@ericn Variant s 1.5TSI je lepsia volba a nie len kvoli multilinku..
@lamal
Asi tak, vybirat nějakou takovou "mrdečku" tak jdu rovnou k VW. Tedy beru to tak, že i u 7 generace byl ten viceprvek znat a v 8 generaci je prakticky stejny podvozek jen s přidomkem EVO, kde bych nečekal zasadnějši změny snad se zapracovalo na tuhosti, ale možna se pletu a jde i o jine změny.
Asi tak, vybirat nějakou takovou "mrdečku" tak jdu rovnou k VW. Tedy beru to tak, že i u 7 generace byl ten viceprvek znat a v 8 generaci je prakticky stejny podvozek jen s přidomkem EVO, kde bych nečekal zasadnějši změny snad se zapracovalo na tuhosti, ale možna se pletu a jde i o jine změny.
@miromen Variant je velky, ma velky kufor a VW ma vzdy nieco na viac (odladenie, odhlucnenie, ergo atd), navyse je celkom "agresivne" naceneny, ked vezmes rozumnu vybavu. Octavia ma zase diskutabilne naladenie podvozku, to ju sprevadza od 3 generacie... vrcholne verzie OK, spalovaky do 110kW nevíš.
@lamal tak pokud chceš s kombíkem vymetat apexy, tak ok, potřebuješ nutně multilink. Ale pokud jezdíš normálně, spíš oceníš lepší materiály a ergonomii ovládání Octavky s lištou pod ještě mormálním displejem s HW tlačítky než ten mega displej v Golfu. Navíc Variant ze zadního pohledu je tak nějak divně utopenej… Ale je to subjektivní, už jde pak jen o to, co se ti líbí 😋
@ericn ja som prave pisal, ze o multilink moc nejde, golf ma lepsie odladeny podvozok, lepsie spracovanie a odhlucnenie vacsinou... octavka by mohla vitazit kvoli priestoru, ale u varianta to neplati, ten je velky
@lamal
Tohle je nejen koncernova hierarchie a když se k tomu přidaji ještě konkretni osoby zodpovědne za laděni a schvalovani pak i na stejne či podobne technice muže byt rozdil vyraznějši.
Tohle je nejen koncernova hierarchie a když se k tomu přidaji ještě konkretni osoby zodpovědne za laděni a schvalovani pak i na stejne či podobne technice muže byt rozdil vyraznějši.
@ericn "vymetat apexy" myslím, že každý ocení čitateľnosť, presnosť, pevnosť podvozku a pritom schopnosť pobrať nerovnosti. To čo predvádza Škodovka sú presne opačné vlastnosti a nemyslím, že je to otázka multilinku/torzky. Ak máš dobrý podvozok je to hlavne o bezpečných jazdných vlastnostiach a potom môžeš vymetať aj tie apexy.
Materiály neviem aké myslíš. Dávajú ešte niekde kožu?
Pomleté plastové fľašky sú z toho cítiť na sto honov.
Displeje: s tlačítkami asi lepšie ako bez, ale je to jednooký medzi slepými. V octavke to nefunguje korektne.
Cez víkend som po 4t km sadol do Megana so 140t km na hrbe a bolo to pohladenie po duši. Podvozok, motor, reakcie, spätná väzba, materiály, ovládanie...
Materiály neviem aké myslíš. Dávajú ešte niekde kožu?
Pomleté plastové fľašky sú z toho cítiť na sto honov.
Displeje: s tlačítkami asi lepšie ako bez, ale je to jednooký medzi slepými. V octavke to nefunguje korektne.
Cez víkend som po 4t km sadol do Megana so 140t km na hrbe a bolo to pohladenie po duši. Podvozok, motor, reakcie, spätná väzba, materiály, ovládanie...
Renault totiž dělá dobrá auta, ale plebsem je brán jako "horší automobilka" a tak jim málokdo dá prostor je vyzkoušet.... Nevím který Megane máš na mysli, ten poslední neni špatný, tužší jako O4 je, ale taky není kdovíjak agilní :) Nejlépe jezdil dvojkovej, srovnával jsem je po sobě... @Dany
@ericn
Tak ten byl...prostě neuvěřitelny blabolista.
Takže zde mame 2 stejne , ale naprosto stejne displeje a....
Jen je ne značny, ale velky rozdil v jejich usazeni a realnem užiti. Zatim co u Seat a VW je jeho umistěni da se řict idealni tedy osobně bych si dokazal představit umistěni v golfu ještě o chlup vyše byť pro mě tim, že nejsem vysoky je to prakticky ideal tak u škodovky si řekli ne. My vam ho jebneme dolu. Navic jak Seat tak VW ma ty displeje vyrazněji natočeny k řidiči ne jak tomu bylo na pul cesty u Golfa 7 generace.
Takže zatim co v Octavii je ten středovy panel ergonomicky mizerně provedeny tedy nevybavuji si, že bych kdy poznal auto a to nejen v kompaktni třidě, ktere by mělo tak debilně řešeny středovy panel. Zatim co u golfa je ovladani evidentně vyloženě přispusobene dotyk. ovladani a je mnohem erogonomičtějši při jeho uživani a to předevšim za jizdy a lepe na očich a v perifernim viděni tak u škodovky to jednoduše zbabrali a ty HW tlačitka si mužou narvat leda tak do špic.
A ještě snad větši pruser jsou u octavie ty vystouple nizko umistěne vydechy ventilace to je opravdu demence. Mizerna distribuce vzduchu s ofukem kolen a ještě k tomu problem i již pro středně rostle šofery a spolujezdce byť ti maji svobodnějši možnosti nastaveni sedadla, kdy je velka šance se bouchne ne o hranu, ale vyloženě o roh te škodovacke demence.
Tak ten byl...prostě neuvěřitelny blabolista.
Takže zde mame 2 stejne , ale naprosto stejne displeje a....
Jen je ne značny, ale velky rozdil v jejich usazeni a realnem užiti. Zatim co u Seat a VW je jeho umistěni da se řict idealni tedy osobně bych si dokazal představit umistěni v golfu ještě o chlup vyše byť pro mě tim, že nejsem vysoky je to prakticky ideal tak u škodovky si řekli ne. My vam ho jebneme dolu. Navic jak Seat tak VW ma ty displeje vyrazněji natočeny k řidiči ne jak tomu bylo na pul cesty u Golfa 7 generace.
Takže zatim co v Octavii je ten středovy panel ergonomicky mizerně provedeny tedy nevybavuji si, že bych kdy poznal auto a to nejen v kompaktni třidě, ktere by mělo tak debilně řešeny středovy panel. Zatim co u golfa je ovladani evidentně vyloženě přispusobene dotyk. ovladani a je mnohem erogonomičtějši při jeho uživani a to předevšim za jizdy a lepe na očich a v perifernim viděni tak u škodovky to jednoduše zbabrali a ty HW tlačitka si mužou narvat leda tak do špic.
A ještě snad větši pruser jsou u octavie ty vystouple nizko umistěne vydechy ventilace to je opravdu demence. Mizerna distribuce vzduchu s ofukem kolen a ještě k tomu problem i již pro středně rostle šofery a spolujezdce byť ti maji svobodnějši možnosti nastaveni sedadla, kdy je velka šance se bouchne ne o hranu, ale vyloženě o roh te škodovacke demence.
hugino
A kto vyhral ? Podľa mňa to bude tesné.
@hugino Redakce Horkých Romu hlásí, že das Skouda rulez, protože Romaci nějakou Čínu nechteji. Nakonec Ozzman to výše popsal přesně.
Proč píšeš tyhle blbosti Huginovi? To je normální dlouholetý diskutér, tobě fakt už hráblo Romane ?
@Roman Horký
@Roman Horký
@Ozzman potřebuji tak dlouho opruzovat redakci dokud s tím smejdem něco neudělá.Cemu se pořád všichni divíte? Vejražka se dokonce při jeho ynteligenci toho smejda zastával.
@Ozzman Diky ale v poho. Ako som už viac krát písal tak táto Corolla je fakt podarená, aj keď má pár maličkosti ktoré mi vadia / však ktoré auto ich nemá / myslím že aj ak to bolo víťazstvo O IV tak to muselo byť dosť tesné . Už si napísal recenziu ?
Ještě jsem se nedokopal, pořád to vlastně testuji a objevuji pozitiva a negativa. Výše jsem to trochu shrnul, protože i Oktávkou jsem jezdil, každé auto je jiné.. pokud si zvykneš na některé typicky japonské věci, pak budeš spokojeny... prostě jsem si poprvé v životě koupil auto, co mne baví řídit, je na své poměry i velmi svižné (taky už jsem to malem poslal do pole, protože jsem si s tim troufal předjíždět tam, kde dříve ne, sice jsem předjel, ale chytil aquaplaning :D ), ale Oktávka bude pro rodinu trochu lepší @Hugino
@Roman Horký
Nájdi si iný spôsob. Takto nasieraš každého a škodíš úplne všetkým. Problém nevyriešiš tým, že sa budeš správať ako ešte väčší retard. Si jak tí vypatlaní aktivisti, čo sa lepia na cestu. Pár kamiónov, čo nezastavia, a žiadny aktivista tam viac nevlezie.
Nájdi si iný spôsob. Takto nasieraš každého a škodíš úplne všetkým. Problém nevyriešiš tým, že sa budeš správať ako ešte väčší retard. Si jak tí vypatlaní aktivisti, čo sa lepia na cestu. Pár kamiónov, čo nezastavia, a žiadny aktivista tam viac nevlezie.
@traveldrive ty si traveldrive trhní nohou. Ty patříš pro mne k nejhloupejsi části diskuteru. Předčí tě už jen Horký Rom a Vejrazka.
Roman Horký
Ozzmane proč mi vysvětluješ, že Hugino není Horký Rom? Fakt nechápeš, že to vím? Vždyť nic takového jsem vůbec nepsal.
Roman Horký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Roman Horký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Roman Horký
Tuším si sa zabudol prehlásiť na druhý nick...
:-D
Tuším si sa zabudol prehlásiť na druhý nick...
:-D
@Roman Horký
Tak teraz sa Roman Horký alias Horky Rom alias rohor definitívne prezradil. Tým, že reaguje sám na seba akože na iného človeka. Zjavne si v zápale diskusie zabudol prepnúť účet a je to vonku. :-):-) Trapas...
Fakt sa ale divím, že tento trolling tu redakcia toleruje. :-(
Tak teraz sa Roman Horký alias Horky Rom alias rohor definitívne prezradil. Tým, že reaguje sám na seba akože na iného človeka. Zjavne si v zápale diskusie zabudol prepnúť účet a je to vonku. :-):-) Trapas...
Fakt sa ale divím, že tento trolling tu redakcia toleruje. :-(
Arese
Je to velmi prosté - novou Octavii bych si vybral samozřejmě s motorizací 1.5 TSI /110 kW + 6st. manuál! TSI o moc zravější než TDI není, zato je kultivovanější, levnější a i v silnější verzi ji můžu mít s MANUÁLEM! :))))
Moik
Mám tu Corollu doma (manželka) a na to auto se musí zvykat. Trochu hlučnější, což je vážně škoda, ale perfektní podvozek a pohonný ústrojí, jen nesmíte jezdit po dálnici. Test jsem nečetl, ale zhodnotil bych to tak, že ta Octavia je na dálnice aspoň 75% jízd a ta Corolla je na všechno ostatní. Ne že by nedala dálnici i s dobrou spotřebou, ale ten projev motoru kdykoli při zrychlování je šílenej.
Jinak okresky Corolla pod 4l kde Superb 2.0TDI 110kW přes 5. Město Corolla o dva litry níž, silnice 1. tříd 110kmh o litr níž a dálnice cca o litr víc.
Domů asi spíš tu Corollu. Vzdadu je menší, ale pořád dobrý i s "dětma" 16+18 a kufr nadprůměrnej.
Jinak okresky Corolla pod 4l kde Superb 2.0TDI 110kW přes 5. Město Corolla o dva litry níž, silnice 1. tříd 110kmh o litr níž a dálnice cca o litr víc.
Domů asi spíš tu Corollu. Vzdadu je menší, ale pořád dobrý i s "dětma" 16+18 a kufr nadprůměrnej.
@Moik Díky za objektivní srovnání, ale v tom dálničním provozu je právě u té hybridní Corolly největší průser. Rodinný kombík nižší střední si přece většina Čechů pořizuje ne na pendlování po městě, ale pro cesty na chalupu a v létě k moři, popř. v zimě do Alp. A to znamená, že právě největší porci kilometrů takový kombík absolvuje po dálnici. A druhá největší uživatelská skupina - firmy, to mají při pendlování po republice zrovna tak. Jak říkám, naprosto nejideálnější řešení je nehybridní Octavia Combi 1.5 TSI/110 kW +manuál. Je to jeden z favoritů na moje příští auta, pokud se tedy nespokojím se Scalou 1.5 TSI... :))
Ale ona s tim 2.0 na dalnici jezdi velmi dobre, na omezovaci jsi ani nevis jak, vykon mechybi ( Hlucnost je vysada GR sport výbavy (ale treba ja si z luxusne odhlucneneho Mondea trochu zvykal, ale to ti prijde hlucne vse v mainstreamu pak) a projev motoru pri plynule jizde vubec nezaregistrujes. Kdyz s tim pojedes normalne a klidne, aby si mel dobrou spotrebu, ani ten motor nevytocis. Na dalnici od 5.5 - 7 dle rychlosti a stylu jizdy, jako benzin… ja za 7 jezdil dalky stejnym tempem (svizneji) i s Tdi a tdci… necekej ze to pojede z 4 pri sviznem 130-160 ti … to ale ani ten diesel. @Arese
@Ozzman Ale ved prave prejav motora ma clovek registrovat, naco potom spalovaci motor kupuje, ked nechce prejav motora? Dnes som posadil deti do spalovacieho auta a prejav motora dokonca chvalili :-) Inak pokial je to hlucne a nepohdlne, tak je to japonsky srot a presne ludia, co si to kupia, su likvidatori europskeho priemyslu.
Muj syn (4r) má nejradši, když jedem v našem Meganu a vytáčím ten motor, má z toh oradost, ale ten má fakt i slušný zvuk na sériový dvoulitr, taky se mne to líbí.. @xxc
@Ozzman "objektivní srovnání" je vzdy to, ktore zhejti toyotu za prejav na dialnici, na 80% je problem, ze "tupela" sa s tym nenaucili a ani nenaucia jazdit, aplikuju jazdu ktora zenie motor zbytocne do otaciek s malym zatahom... evergreen, niekto na to nema bunky :-)
@lamal To by ma zaujimalo, ako sa s tym ma jazdit na dialnici, lebo co som par hybridov stretol, tak vzdy spomaluju do kopca. Je to masaker na adaptivne tempomaty.
3x mu vykradli auto, závěrem je, že to radši prodal a koupil auto, kterému nejde vysklít okénko.... no, třeby by stačilo, aby v autě nenechával přes noc třeba notebook či něco, co láká zloděje, ale špatné je auto :D @xcc
@Moik
Jo, tá prevodovka stále nie je úplne vychytaná, je to lepšie, ako v minulosti, ale furt tam to vytie pri potrebe zrýchlenia je. Z tohto pohľadu je lepší systém s klasickou HDM prevodovkou, ako mám v Kii. Proste normálne kultivované radenie automatu. Naviac tým, že je tam turbobenzín, tak ani samotný motor nepotrebuje tak vytáčať ako atmosféra v Toyote a celkovo prejav hybridu v Kii hodnotím veľmi pozitívne. Je na druhej strane pravda, že spotrebou sa na Toyotu asi nechytá.
Jo, tá prevodovka stále nie je úplne vychytaná, je to lepšie, ako v minulosti, ale furt tam to vytie pri potrebe zrýchlenia je. Z tohto pohľadu je lepší systém s klasickou HDM prevodovkou, ako mám v Kii. Proste normálne kultivované radenie automatu. Naviac tým, že je tam turbobenzín, tak ani samotný motor nepotrebuje tak vytáčať ako atmosféra v Toyote a celkovo prejav hybridu v Kii hodnotím veľmi pozitívne. Je na druhej strane pravda, že spotrebou sa na Toyotu asi nechytá.
2.0 ma ale aspon sekvenci/padla a muzes si virtualně zařádit :D Spotreba je fuk, spis doufam, jestli to bude tqky takove “blbuvzdorne” pak Kie zatleskam :) Mohli to taky dat do normalnich ceedu kombi… @iudex
@iudex Ja mam jak Kiu tak Toyotu a Toyota u me vyhrava na plne care. Ten system s HDM neni spatny, ale plynulosti na Toyotu nema a i tak se obcas nevhodne "zamysli" a chvili mu trva, nez zabere. Stava se to hlavne kdyz clovek dobrzduje do krizovatky a pak tesne pred zastavenim slapne na plyn. Dneska jsem takhle malem vjel do cesty prijizdejicimu autu, protoze Sorentu trvalo snad vic nez vterinu, nez se auto po seslapnuti plynu pohnulo dopredu. To se ti u Toyoty nestane.
Nehlede na to mirne kopani do zad pri prerazovani - vetsine to asi nebude vadit, ale ja jsem zhyckany vic nez dekadou jezdeni s HSD, ktere proste necuka nikdy. A huceni pri zdychlovani vadi jen ve specifickych situacich. Tady to ale muze zaviset na konkretnim modelu Toyoty, ja znam hlavne Priusy, ktere jsou snad odhlucnene lip, nez beznejsi Corolly.
Nehlede na to mirne kopani do zad pri prerazovani - vetsine to asi nebude vadit, ale ja jsem zhyckany vic nez dekadou jezdeni s HSD, ktere proste necuka nikdy. A huceni pri zdychlovani vadi jen ve specifickych situacich. Tady to ale muze zaviset na konkretnim modelu Toyoty, ja znam hlavne Priusy, ktere jsou snad odhlucnene lip, nez beznejsi Corolly.
@JirkaVejrazka Hydromenic na M6 s 2.5 pri kludnej jazde pocukava a jemne autom šklbe, prislo mi to horsie nez DSG... ZF A8 v X5 3.0 bol slusny, ale ani ten nejazdi tak plynulo ako hybrid :-)
@lamal
Tak to si mal zjavne nejaký vadný kus, mne to za 4 roky používania nikdy nerobilo. Ak bolo čo vyčítať HDM automatu v Mazde, boli to trochu pomalšie reakcie, ale nekultivovanosť a cukanie nikdy.
Tak to si mal zjavne nejaký vadný kus, mne to za 4 roky používania nikdy nerobilo. Ak bolo čo vyčítať HDM automatu v Mazde, boli to trochu pomalšie reakcie, ale nekultivovanosť a cukanie nikdy.
@iudex ma ju kamos a vadi to aj jemu, nie je to extrem no citis to,.. kto vie ci to nie je dane rocnikom a nejakymi normami, pride mi ako by uzamykala menic furt, ale hadze si s tym klacky pod nohy.... pretoze spotreba je neuveritelna na benzinovu 2.5ku
To máte z toho, že jste rozmazlení z těch eCVT, škube :D Nejdřív hybrid klan, pak mne zkritizoval můj otec dvouspojku po roce s HSD a teď i ty Lamale ?! :D Já jak pořád přesedám do hydroměniče, tak mne to vůbec nevadí, MA6 2.5 jsem taky jel a fakt mne to sedělo i když to prostě řadilo, nevadil mne ani powershift, ale po přesednutí s eCVT mne spíš vadilo nadechování turba, než auto zatáhne, než pomalost převodovky, což třeba HDM s atmo motorem tlačí pořád dopředu a pak to jede tak nějak na pohodu :D @lamal
@Ozzman mne ide o celkove fungovanie, m6 s 2.5 je tak dobra, hlavne ked ju poriadne prevetras v zakrutach, ze ako celok je pre mna auti dokonale.. po tom co si zvyknes na radenie padlami aby si tomu vyhovel (nemozes preslapnut poistku na plyne aby nepodradoval) je celkom sklamanie ze to pri kludnej jazde pocukava... bezne HDM to nerobi, pocukava to pri pusteni plynu, naslednom pridani, take situacie ktore vyhladil prave menic tej prevodovky. Inac na toto si stazuju aj majitelia Mazdy cx60
@xxc Neviem co ti na to napisat, na dialnici mi na tempomat ziadna z Toyot nespomaluje, obcas osciluje okolo nastavenej rychlosti +-2km max ale vzdy to dorovna. Je to v ramci plynulosti pri zmenach rychlosti, alebo pri vypinani, zapinani tempomatu... ked je nastavena rychlost nic nespomaluje, to je somarina z principu.
Barry Lyndon
Traktor proti vysavači, každý si vybere...
... mezitím 1.5 TSI jezdí za 5 l/100 km :-)
... mezitím 1.5 TSI jezdí za 5 l/100 km :-)
Jan Spanik
Toyota Corolla 2L hybrid po 200tis spotreba 6-6.1L/100km, podla pocitaca viac ako 50% ciest na dialniciach, cakal som to horsie. Realna skusenost, tento rok kupujem dalsiu. Mensi kufor, nedotacava, aj na 17' skace ako koza, hluk nie je taky ako pisu v recenziach, nejak sa to ustali a aj na dialnici je hluk v pohode. Zrychlenie okolo 8s, vacsia opotrebovanost pneumatik. Pre lepsi komfort je asi lepsia Skoda.
×
Sdílení komentáře
×
To stojí za zvážení, protože by bylo dobré se ujistit, že skutečně kupujete to, co doopravdy chcete. Pokud ne, co nejrychleji od toho pryč — tohle určitě nechcete!
Opustit ACZ by mohlo být jedním z vašich nejlepších rozhodnutí za celé vaše zbytečné půlstoletí na této planetě.