Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Škoda Octavia 1.5 TSI 2024 vs. 2022: Tady vylepšili, tu šetřili

6 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@culek
Tak při takové jízdě budeš mít velice rychle zakarbonovaný motor. Hodně štěstí.
culek
@houmer56 pozor - v Octavii TDI a Superbu je jiná spojka DSG (tzv. mokrá, v olejové lázni) pro přenos vyššího kroutícího momentu (nad 250 Nm). U Kamigu je spojka DSG suchá. Jinak u Kamigu Evo II mi suchá DSG necuká, ale jezdím s lehkou nohou, citlivě, rozjezdy plynulé. Při prudké akceleraci podřadí i o dva stupně.
culek
V březnu jsem zakoupil nový Kamig 1,5 TSI Evo II s DSG a jsem nadmíru spokojen, hlavně s motorem a i DSG. Je u něho již dost stažená spotřeba, při klidné jízdě v rovinatem terénu kolem Pardubic cca 50 km jsem měl spotřebu i 3,9 l/100 km. I po městě nějak výrazně nestoupá. Motor se rychle zahřívá (v porovnání s předchozím Rapidem 1,2 TSI, kde to byla věčnost).
Akorát mě Škodovka naštvala, že tam již není protihlukový kryt, který by měl nejen fukční význam, ale i estetický.
Dále, stále nemá VW-Škoda dořešen software virtuálního pedálu.
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus bude muset měnit olej max po 10 tis a občas na to někde pořádně šlápnout. Jinak naprostý souhlas
houmer56
@culek Spokojenost s DSG? Naposled jsem s ní jel v Octavii IV diesel, ale že by mě to DSG přišlo nějaké lepší od dob dvojkových Superbů, to se říci nedá. Uškubané rozjíždění, ve městě stále řadí dost chaoticky. Je to určitě lepší, než dříve, ale k ZF8 nebo Aisinu je to pořád na míle daleko.
Avatar - lamal
lamal
Koncern (resp Skoda) sa zase vytiahli s tabulkami a casmi zrychlenia... evergreen, v tabulkach su najlepsi v reale slabota... 0-100 8,5s VS 10s 😁
To uz nestaci ani na hybrida..