Po pravdě... jako první jsem od Škodovky čekal rodinné auto. Fabia byla jistě solidní subkompakt, ale... jako nástupce Felicie Combi to úplně ono nebylo. A ani Octavia I to v té původní verzi úplně nezachránila.
KANKUNEN
5
@Emel Co to emeleš? Octávka byl úplně jiný kosmos. Za pár let skok z Favorita do Českého Golfa. A Fabka 1 je neskutečně poctivé auto.
Ja Prvni 123
1
@KANKUNEN To je fakt.
S 1.4 motorem je to dodnes solidni auto.
Ja Prvni a Posledni
1
@Ja Prvni 123
Odpověděl úžasnej Emel 123
Dicky!
Ja Prvni 123
0
Jako starsi, s atmosferickou 1.4.
Pokud bych chtel nove auto na kratke cesty, tak by sla i ta trivalcova litrovka.
Jedna z poslednich neprimovstrikovych.😒
vencelín
0
@Ja Prvni 123
Až na tu korozi....
Anonym
2
@KANKUNEN
No mluvil o tom aspektu, že pro rodinné účely to nebylo optimální. Fabia i Octavia měly stísněnou kabinu a málo místa na zadních sedadlech.
KANKUNEN
0
@Tycoon Málo, ale dostatek.
Emel
2
@KANKUNEN však nic z toho nerozporuju... píšu o svém vnímání v té době. Fabia byla dobré auto, ale z mého tehdejšího pohledu se míjela s možnostmi a potřebami českého trhu... pamatuju si příchod na trh, 1.0 37kW za 250t - a průměrná mzda byla 11t, takže auto do města za dva roční platy, jako by dneska stála milion.
Za rok přišel kombík, to pak asi dávalo už trošku lepší smysl...
Arese
1
@Emel Taky mě zarazilo, jak byla jedničková Fabia proti Feldě uvnitř maličká, v příčném i podélném směru. Taky objem kufru hatchbacku rozhodně nenadchnul, stejně jako extrémně strohá přístrojová deska. Naopak jízdní vlastnosti, tuhost karoserie a kvalita zpracování byly skvělé, ale chtělo to aspoň koncernový 1.4 16v/55 Kw. Šestnáctistovka tomu autu pochříchu chyběla, naopak osmiventilový dvoulitr s 85 kW se do tak malého auta moc nehodil, stejně jako 1.9 TDI/96 kW do verze RS.
vencelín
0
@Arese
Vcelku souhlas. Po přímém srovnání Fabia byla méně praktická než Felicia. Klasická 1,4 50 kW byl na Fabii vcelku ok motor. Nejhorší asi byl ten 1,0 a 1,2.
Ja Prvni 123
1
Premium si strcte... ale Fabia byla, s dobrym motorem, poctive auto.
A popravde asi dodnes je.
Pokud se na ***cky clovek obejde bez turba, tak asi i dost vydrzi.
Ja Prvni a Posledni
0
@Ja Prvni 123 👍🏻👍🏼👍🏽👍🏾👍🏿
vencelín
0
@Ja Prvni 123
Pokud nezrezne....
beibej
0
@vencelín
Neboj nerezne. Ani dnes není problém vidět běžně na ulici první fábky zcela bez koroze.
vencelín
0
@beibej
Ano pár jich je. Na druhé straně je jich spousty prorezlych, hlavně prahy. Ale některé maj i páté dveře.
S 1.4 motorem je to dodnes solidni auto.
Odpověděl úžasnej Emel 123
Dicky!
Pokud bych chtel nove auto na kratke cesty, tak by sla i ta trivalcova litrovka.
Jedna z poslednich neprimovstrikovych.😒
Až na tu korozi....
No mluvil o tom aspektu, že pro rodinné účely to nebylo optimální. Fabia i Octavia měly stísněnou kabinu a málo místa na zadních sedadlech.
Za rok přišel kombík, to pak asi dávalo už trošku lepší smysl...
Vcelku souhlas. Po přímém srovnání Fabia byla méně praktická než Felicia. Klasická 1,4 50 kW byl na Fabii vcelku ok motor. Nejhorší asi byl ten 1,0 a 1,2.