Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProdej elektromobilů v Německu od ledna do října 2024: Škoda Enyaq druhá, Tesla třetí
70 komentářů
rohYpnol
To se zase dozvíme výmluv od hujerů jako doníček, hendíček a spol.... 🤣
Takže se jen potvrzují moje slova.
1) EV nikdo nechce (=podíl trch co chtějí EV je zcela marginální ve srovnání s poptávkou po spalovacích motorech).
2) MEB evidentně není problém, žádná zaostalost a zaspání VAG se nekoná. Tesla má jistě lepší BMS a infotainment, ale auto je stále i v roce 2024 víc než tablet na 4 kolech.
Ale nepochybuji, že prvním argumentem bude, jak všichni čekají na FL modelu Y ... 🤣
Takže se jen potvrzují moje slova.
1) EV nikdo nechce (=podíl trch co chtějí EV je zcela marginální ve srovnání s poptávkou po spalovacích motorech).
2) MEB evidentně není problém, žádná zaostalost a zaspání VAG se nekoná. Tesla má jistě lepší BMS a infotainment, ale auto je stále i v roce 2024 víc než tablet na 4 kolech.
Ale nepochybuji, že prvním argumentem bude, jak všichni čekají na FL modelu Y ... 🤣
gil54
Koukám, že dnes netrvalo ani hodinu, než staré známé firmě pod novým nickem ruply nervy.
GS
Němci by se měli na ID3 A ID4 vykašlat a začít montovat Enyaq ,dosáhli by lepšího podílu na trhu :)
Futurista
To je nadpis, ze bych blil...
Ringhofer
Prosím proč informace o prodejích YTD 2024 nejsou pro ozřejmění vývoje srovnány s prodeji YTD 2023?
Ja Prvni 123
12% podil na trhu je porad hodne.
Stale jeste bohata zeme. U nas to bude samopadem myslim tak 5%, mozna 6%...
Stale jeste bohata zeme. U nas to bude samopadem myslim tak 5%, mozna 6%...
@Ja Prvni 123 přesně 4,51% 😉
@ericn Díky dotacím.
@Mokrous zcela určitě 😋 Takže když odečteme těch cca 2000 aut, co se díky dotacím pro firmy prodalo. Tj bez dotací je to 6705ks elektra ze 193069ks a máme to 3,47% podílu, tedy přirozeného zájmu o elektroauta 😉
@Hendly
Vůbec ne, nikdo je nechce.
Ale když jsou levnější, hned je berou. Však to tady čteme pořád, kdyby to stálo o tolik a tolik míň, tak to berou hned atd.
Vůbec ne, nikdo je nechce.
Ale když jsou levnější, hned je berou. Však to tady čteme pořád, kdyby to stálo o tolik a tolik míň, tak to berou hned atd.
Jezdec667
Probíhá to přesně, jak lze očekávat. Po konci dotací prodeje klesnou, po nějaké době začnou opět růst. Nebo je tady snad někdo tak šílený, že by čekal s koupí, až skončí dotace? Teď elektromobily vylepší ceny oproti spalovákům a prodeje půjdou opět nahoru. Takže radost z poklesu prodejů elektro je předčasná.
@Jezdec667 to není o radosti, ale o přirozeném zájmu a ten je nízký a bude i nadále 😋
@ericn je tu taká malá trhlina v tvojom uvažovaní a to taká, že celosvetovo EV rastie a ICE klesá. Ale mna to nejak extra neteší, aj keď mám doma ID4, každý nech si kúpi čo mu vyhovuje.
@dodo24 Spíš je to o tom, co trh nabízí a ICE varianty se neustále osekávají a lidi si nechávají auta déle. Nemají je za co vyměnit. EV celosvětově roste jen kvůli Číně, jinak v západních zemích klesá, v US to po zvolení Trumpa upadne úplně a jsem zvědav, jak půjde po Californii 😋
Btw iD.4 jsem zkoušel ve verzi GTX a nijak mě to auto nezaujalo, 300k jsem hledal a nějak nenašel. Btw poměr cena/výkon je zoufalý…. No, ale to je můj pohled a jak říkáš, ať si každý koupí, co chce 👍
Btw iD.4 jsem zkoušel ve verzi GTX a nijak mě to auto nezaujalo, 300k jsem hledal a nějak nenašel. Btw poměr cena/výkon je zoufalý…. No, ale to je můj pohled a jak říkáš, ať si každý koupí, co chce 👍
@Ericn
Kdo chce nove auto tak si koupi nove auto. Nabidka je velice siroka.
Jak dlouho to je kdy mela Octavia v zakladu 55kW? To je fakt pamet lidi tak kratka?
Id4. - fakt si tam tech 300 k nenasel?
Jako ze si v kazde situaci neujel na tuknuti do plynu kazdemu auto na silnici za absolutního klidu?
Kdo chce nove auto tak si koupi nove auto. Nabidka je velice siroka.
Jak dlouho to je kdy mela Octavia v zakladu 55kW? To je fakt pamet lidi tak kratka?
Id4. - fakt si tam tech 300 k nenasel?
Jako ze si v kazde situaci neujel na tuknuti do plynu kazdemu auto na silnici za absolutního klidu?
@Hendly No je to taková velryba na kolech, má to 2,2t v základu + dva lidi a bylo 2,4t. Takový tupý plyn a necitlivé řízení. Zvláštní auto. Víc mě bavila iD.3 PRO - zadokolka se 150kW, kde i ta hmotnost je o dost nižší, tuším že skoro 400kg rozdíl :-)
Nabídka je právě úzká, ještě pár let zpět 2015-2022 bylo přehršel modelů, karoserií atd co si chtěl, dneska jen HB, kombi nebo SUV. Levná sportovní auta nejsou, malé kombíky nejsou, MPV není atd, Motory se zcukly na 1 - 3 typy v mainstreamu atd. Výběr se neustále zmenšuje na úkor elektra, které kupuje jen minorita zákazníků... Tj ne není moc na výběr...
Nabídka je právě úzká, ještě pár let zpět 2015-2022 bylo přehršel modelů, karoserií atd co si chtěl, dneska jen HB, kombi nebo SUV. Levná sportovní auta nejsou, malé kombíky nejsou, MPV není atd, Motory se zcukly na 1 - 3 typy v mainstreamu atd. Výběr se neustále zmenšuje na úkor elektra, které kupuje jen minorita zákazníků... Tj ne není moc na výběr...
@Ericn
Pocit z id 4 muze byt ruzny, fakticky je to auto v běžném provozu velice rychle a svizne.
A nabidka aut.
Ono driv zas nebyla nabidka SUV.
Proste zajem zakaznika jde smerem k SUV a proto je nabidka
Sam to nechapu a nemam SUV rad, ale rozhodne to neni žádné spiknuti😀
Proste jen o MPV, kombi a sportaky neni zajem. Zajem je o SUV vsech velikosti.
Pocit z id 4 muze byt ruzny, fakticky je to auto v běžném provozu velice rychle a svizne.
A nabidka aut.
Ono driv zas nebyla nabidka SUV.
Proste zajem zakaznika jde smerem k SUV a proto je nabidka
Sam to nechapu a nemam SUV rad, ale rozhodne to neni žádné spiknuti😀
Proste jen o MPV, kombi a sportaky neni zajem. Zajem je o SUV vsech velikosti.
@ericn Presne vo verzii GTX ho mám aj ja. Bohužial maximálny výkon je dostupný len pri nabití nad 88%. Plus netreba zabudať, že dané auto má 2300kg, teda aspoň v mojej konfigurácií. Každopádne na dynamiku sa nemôžem sťažovať.
@ericn
"dneska jen HB, kombi nebo SUV"
Jsou sedany, liftbacky, MPV dodávky. Malá MPV chybí, to souhlas.
"Levná sportovní auta nejsou"
gr yaris, gr86, ve výsledku ani ta supra není drahá.
O malé kombíky není zájem, z toho důvodu vypadla i ta menší MPV, prostě je skoro nikdo nechtěl. Je to škoda, já bych kvalitní MPV, které není dodávkou bral hned. Motory se zcukly na 3 typy, pravda. Benzin, diesel a elektro. Našetěstí i automobilky chápou, že cpát určitý typ motoru do každého modelu je nesmysl. Pak tu máme blbosti jako diesel v B/C segmentu nebo elektrické kamiony.
"dneska jen HB, kombi nebo SUV"
Jsou sedany, liftbacky, MPV dodávky. Malá MPV chybí, to souhlas.
"Levná sportovní auta nejsou"
gr yaris, gr86, ve výsledku ani ta supra není drahá.
O malé kombíky není zájem, z toho důvodu vypadla i ta menší MPV, prostě je skoro nikdo nechtěl. Je to škoda, já bych kvalitní MPV, které není dodávkou bral hned. Motory se zcukly na 3 typy, pravda. Benzin, diesel a elektro. Našetěstí i automobilky chápou, že cpát určitý typ motoru do každého modelu je nesmysl. Pak tu máme blbosti jako diesel v B/C segmentu nebo elektrické kamiony.
@Mikesus No slušné střední MPV bych taky bral. Nemám aktuálního Tourana za co vyměnit. SUV nepotřebuju a snad ani nechci, velké auto zvenčí a malé uvnitř.
Je škoda, že třeba Toyota neudělala novou generaci Versa s tím 2.0l hybridem, to by byla pecka. Poslední generace tu jezdilo poměrně hodně.
Líbí se mi i třeba iD.Buzz, ale elektro vážně nechci a nová generace Touranu nebude. Fullhybrid taky ne. Nová T7 je moc velká a příšerně drahá, navíc Plug-In no tvl. Ostatní MPV jsou předělávky z dodávek a to vážně ne…
Je škoda, že třeba Toyota neudělala novou generaci Versa s tím 2.0l hybridem, to by byla pecka. Poslední generace tu jezdilo poměrně hodně.
Líbí se mi i třeba iD.Buzz, ale elektro vážně nechci a nová generace Touranu nebude. Fullhybrid taky ne. Nová T7 je moc velká a příšerně drahá, navíc Plug-In no tvl. Ostatní MPV jsou předělávky z dodávek a to vážně ne…
Vít Ožana
Ani zmínka proč se Tesla model Y prodává méně? Zákaznici čekají na novou verzi, tzv. Juniper!
dotace byly pro podnikatele již vyčerpané a jsou uzavřené. Mé vozidlo bude mít teprve v pátek otevřený ceník ( jedná se o Renault 5) a nebylo možné jej objednat dříve v ČR.
Parkování v Praze na modrých zónách je od Nového roku zrušené pokud se nepletu
dálniční známky nejspíše ještě mají i nadále benefit a výhodu ostatně jako i další typy vozidle CNG, biometan či hybridy do 50g co2/km.
Upřímně k nákupu EV mě vedl pouze jediný aspekt . A to jsou celkové náklady na vlastnictví vozu tzv TCO.
Vozy obměňuji ve firmě po cca 5 letech a najetých necelého půlmilionu km.
Pro mě jako firmu je nejdůležitější mít co nejnižší náklady na provoz a díky tomu dokáži být konkurenceschopný či naopak mít tržní výhodu (kdy konkurence platí více za paliva a servis nežli já)
Modelace jsem dělal racionálně a porovnal všechny motorizace - benzín, nafta, LPG, hybrid, elektro.
Mnohonásobně vycházelo nejlépe elektro. Na druhou stranu musím říci, že mám ideální podmínky. Vozidlo bude nabíjené pouze z AC nabíjení doma nebo ve firmě ( spotové ceny mám na dvou místech + doma mám FVE) Tedy ano mám zcela ideální podmínky.
Nepotřebuji velké auto a R5 je zcela vhodné a zcela splňuje mé očekávání. Navíc má V2G a tedy energii dokážu z vozidla čerpat a napojit si na něj domácnost či firmu.
Tato funkce byla i důvodem koupě tohoto vozu. Vzhledem k tomu, že mám spotové ceny a ve firmě nemám FVE ani bateriový systém, využiji právě Renaulta jako úložiště a v době vysokých cen napojím celou firmu na toto vozidlo. Vykryji tím špičky a vozidlo bude vydělávat a snižovat náklady i když bude stát.
Dobrý den,
děkujeme za podrobné a věcné vyjádření k žebříčku prodeje elektromobilů v Německu za 1-10/2024. Chybí jen číslo bot.
Opravdu se snažím k problematice přistupovat čistě ekonomicky, nákladově a hlavně racionálně.
EV není vhodné pro každého a některé podpory jsou asi zbytečné. Některé akorát rozdělují společnost a zbytečně vrhají negativní světlo na EV.
Každý musí volit dle svých potřeb a preferencí.
Není zač.
A není náhodou zde problematikou letošní prodej EV v Německu? Jak k ní tedy přistupujete čistě ekonomicky, nákladově a hlavně racionálně?
Asi by tedy potom měl být Váš rozbor napsán v německém jazyce, aby ti Němci rozuměli...
Hele, ty ekonome z gauče, opravdu myslíš, že tady někdo řeší tvou pseudo-analýzu o prodejích elektromobilů v Německu? Ekonomicky, nákladově a racionálně k tomu přistupuju asi tak, že když máš tak palčivou potřebu šťourat do témat, kterým rozumíš jak koza petrželi, zkus si třeba vygooglit, jak vůbec funguje trh s EV. Možná pak pochopíš, že ne každej potřebuje přednášku o tom, co si myslí sousedova kočka o stavu německé ekonomiky. Kapišto?
V Česku je slabá kupní síla ( vozový park starý cca 17let) a přestup na EV bude velmi pozvolný.
Tedy i nebude velký tlak a výpadek v rozpočtu. Od roku 2027 se zdraží tradiční paliva a státní příjem se zvýší zatím tam.
EV bude stejně jako LPG delší dobu v nezájmu politiků ( protože jich bude málo).
Vozidlo kupuji na 5let v tomto časovém období nejspíše k tomu nedojde.
Až EV bude více a rozpočet začne strádat, stát bude hledat cestičky jak si doplnit rozpočet.
Daň za ujetý km je špatně měřitelný ( obzvláště v ČR kde stačení tachometrů je národním sportem). Daň na veřejné nabíjecí stanice je též velice neefektivní.
Osobně vidím nějakou formu speciální daně do cen elektřiny a to plošně všem.
Stát tak vybere více peněz bez ohledu na to jestli lidé EV mají či nikoli. Je to nejsnazší cesta.
Tato forma zdanění mi přijde nejvíce pravděpodobná. Osobně mám doma 15Kwp FVE kterou budu posilovat na 30Wkp. Energii kterou si vyrobím a spotřebuji stát nemá jak měřit a hůře se bude zdaňovat. Tedy věřím, že majitelé FVE i tak nadále budou mít ekonomickou výhodu.
Nechápu váš humor.
No, naopak. Nastrčit měřidlo každému FVE majiteli a jen kasírovat je dost snadno realizovatelné. A NAOPAK z majitelů FVE se ponalu stává levná zvěř a stát jim začíná sekat poplatky "fix̌ní", které se prostě vybírají snadno. Máš FVE, budeš platit víc za přípojku... easy...
Celkové náklady na vlastnictví vozu (TCO) vychází nejlépe.
Pokud někdo má domácí či firemní nabíječku EV vychází v celkových nákladech skvěle.
K tomu spotové ceny a FVE a máte dokonalý systém levného ježdění.
Ses vul fakt, meridlo v domacnosti ti nikdo neda a kdyz jo tak to dopadne jal s kradezema ze site, jenom to bez povoleni soudu nepujde overit. A vzdycky muzes rict zes vyrobil prdlajs protoze si svitis svickou. Neprokazes..
A to druhy je hovadina jeste vetsi, nikdo te nenuti mit fve pripojenou. Klidne si 2/3 roku neodeberu nic a ted si vezmu ze site elektriku pod cenou aktualniho spotu. A az to zacne Cezum vadit omasti to vam vsem. A kdyby ho nahodou napadlo delat pitomosti klidne si k fve koupis mensi plynovou kogeneraci. U ni se stavajici cenou elektriky je to uz blizko.
Nesmysly píšeš ty.
Ano, teoreticky můžeš mít FVE ostrovní. Ale pokud na ni chceš mít připojenou domácnost a pokud chceš mít domácnost napojenou na distribuční síť, tak jsme přesně tam kde píšu.
A nepředpokládám, že jsi takový hrdina, aby jsi měl ostrovní domácnost. Ono totiž v zimě vyrobíš opravdu velké kulové. Ale to jistě víš.
lzes jako kdyz tiskne, respektive o tom vis *** a kecas tu jako dycky. Muzes mit ostrovni fve a kdyz nesviti tak ji normalne pripojis, nikdo ti v tom nebrani
Nebrání?!?
Abych tě správně pochopil, takže tvoje tvrzení je, že máš ostrovní FVE, zřejmě bez povolených přetoků. A tvrdíš, že domácnost můžeš mít připojenou buď grid nebo off-grid, chápu tvé tvrzení správně?
Jinak řečeno, že sis do domácí ongrid sítě připojil ostrovní FVE. A tvrdíš že to je ok.
Domacnost je postavena cela jako offgrid a kdyz je treba tak se prifazuje k siti. Pretoky do limitu mereni viz pripojovaci podminky distributora.
=takže žádné offgrid.
Takže nemáš pravdu. Jsi domácnost s připojením na distribuční soustsvu s domácí FVE bez přetoků.
tvrdil si ze se snadno kasiruji poplatky z fve, coz je picovina viz vejs, zadny platit nemusim. O to tu slo. Tvoje veta mas fve, plat za pripojku je hovadina od zacatku.
Jako pokus o diskuzni faul dobry, ale mimo. Snaz se priste vic, takhle nebo nedozenes
Právě že ta věta máš FVE - plať za přípojku je zcela správně a namístě!!!
100 tis. km ročně v R5... hodně štěstí. Zřejmě vás platí zákazníci za to že stojíte u dobíjecí stanice.
Proč myslíte, že kupuji EV namísto spalovacího vozu?
Důvodem je ekonomická výhoda které ještě nějakou dobu potrvá.
Vozidlo kupuji na období min. 5 let.
Od roku 2027 se bude cena emisní povolenky promítat v ceně paliv - jinými slovy dojde ke zdražení paliv.
Elektřina naopak půjde dolů vlivem OZE.
Daň za ujetý km je nesmysl. Je to špatně měřitelné a Češi rádi stáčejí tachometr.
Mnohem efektivnější pro stát bude vymyslet nějaký poplatek k ceně elektřiny a účtovat ji plošně všem ( i těm co EV nemají) Stát tak vybere víc a nemusí vymýšlet nějaký způsob měření ujetých km.
I proto jsem investoval do FVE kterou budu posilovat.
Čím méně člověk bude na státu závislí tím lépe.
Každopádně nadcházející horizont 5 let spíše hovoří pro EV, proto jej kupuji,
kulovy leda, nabijenim travim min casu nez tankovanim!
Jistě. Jen jsi zapomněl napsat to podstatné - kolik toho najedeš 😅
v ev za 3 mesice 9tis km…
A ten benzin nosis pres celou vesnici, v cajovem hrnicku?
😳
Ano, ty to máš v pravidelných krátkých trasách. Kdyby jsi jezdil měna často a delší trasy, tak by se tvoje konstrukce o skvělém BEV zhroutila jak domeček z karet.
A to je pořád to, co nejsi schopný pochopit.
Jak tu EV hateři vyskakujou jak píchlé ***.🤣
100tis ročně je cca 270km denně, podle takoveho nájezduto bude jezdit i o víkendech. Dojezd R5 má 310-410km, takže teoreticky se nemusí nikdy zdržovat na nabijecce.
A hlavně všichni troubove ví, že mu ta baterka nevydrží.
Bravo, takže sis sám spočítal že reálně to zkrátka nevychází, co?
Protože všichni přeceňují cyklické opotřebení baterie a naopak podceňují opotřebení stářím.
Ano, kdo má možnost nabíjet doma i v práci, najezdí hodně km denně, avšak bez vyloženě dlouhých tras (zahraničí apod), bude mít u relativně levného BEV hodně dobrou TCO bilanci. Takže tady ano, ať jde do BEV.
Já vím, že ty nepochopis co je větší a menší číslo. A denně 270km i s dojezdem 310km vychází natož s vetsi baterkou s dojezdem 410km. Ale chápu, ze matematika méně inteligentním lidem nejde.
ne, ty nechapes ze pokud nabijis doma a v praci tak limit na najezd za den je dneska 500-700km s jednou pauzou do pul hodiny. Pisu tu celou dobu ze na jezdeni do Barcelony na otocku to neni, ale na 500+ km v klidu. Kolikrat za mesic jedes vic jak 600km?
Kecáš až se ti od huby práší. 500 km s pauzou 0,5h?? Jo, takže už jsme na nabiječce. Super. První pokrok.
No a když vezmeme náklady, tak pokud nemáš 15 let starou Teslu S s freecharge, tak ekonomika je úplně jinde a už js.e opět u toho, že zlatý diesel 😅👍
To je jak s …. . Pises ze jedim kratky trasy, jezdim denne do 300km coz je fakt a proto mi to vychazi, pokud bych jezdil do 600 zstavim na pul hodiny. Kdyby to bylo jednou mesicne porad to vyjde lip nez tvuj dizl a to jak casove tak ekonomicky.
nicmene kolikrat za mesic jedes vic jak 300?
kolikrat vic jak 600?
kolikrat za rok vic jak 1000?
a vis co je na tom ta nejvetsi parodie?
Ja mam porad doma 3,0 benzinovy phev, jeste pred mesicem sem mel doma a6 3,0tdi. Porad mi stoji v garazi v12 SL a r4 Toyota. Muzu si klidne vzit jiny auto na delsi cesty, udelal sem to za 1/4 roku dvakrat a parkrat kvuli tezkymu vleku, na kterej ev nemaj tazny. Ale ty mi tu rikas co mi kde nevyjde a nedochazi ti, ze je to tvoje predstava vs moje realita.
Jestli chcete s elektrickou R5 nejezdít za 5 let 500 tis.km, tak by me zajimal váš koment již za první rok. Na takovou porci vám asi nebude stačit nabíjet doma a ve firmě.
Takhle troll zase vyhrál, všichni se tu s ním dohadují. Mě by zajímalo kdo má čas tady denodenně psát takové nesmysly? Placení aktivisti?
+ technické řešení duskuze a nemožnost normálně reagovat, vyhledávat, třídit... Prostě děs.
přesně, jak to tu bylo super před pár lety, když tu nebyly trollové a pak nevychovaní trollové, kteří každého posílají do ***, když někdo ukáže, že si vymýšlejí nebo záměrně lžou.