Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

5 nejdelších dálnic v Česku. Hotová zatím není žádná z nich

13 komentářů

PowerHouse
Za 8-9 let v roce 2033.
Jsem z Brna a na Jižní Moravě končí mnohakilometrové fronty až v roce 2032, kdy má být hotova i polská dálnice Přerov - Břeclav D55.
Ještě mě zajímá, kdy bude rozšířen Pražský okruh před Zličínem, tam taky končím ve frontách.
Nynější dálniční fronty u Brna trumfnou i Prahu před Zličínem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PowerHouse
Do Brna, respektive Modřic, naštěstí často nemusím, poslední měsíc jsem byl jen 2x, ale ze by tam byla nejak tragická zácpa, to bych netvrdil. Kolona na D5 před zlicinem nejčastěji zacina u Loděnice, tj. 12.km, obcas jeste dal a pokračuje až ke sjezdu k barrandovu, tj dalších 7km. To je denně bez jakékoliv uzavírky. Kdyz se pak něco stane, je to ještě delší.
ryccardo
@PowerHouse Myslím si, že kolony by mohly povolit už mnohem dříve. Už letošní otevření D55 k Bzenci dost změní situaci. Trasa bude dost často rychlejší tudy a kdo pojede podle navigace, tak ho potáhne na Břeclav a Bratislavu tudy, ačkoliv to nebude celé po dálnici. A dokončení dálnice u Přerova jednoznačně trasu z Ostravy na Břeclav a Slovensko svede na nedodělanou D55 a nepotáhne to už přes Brno.
MGC4
...nejdelší český dálniční tunel Dětřichov s délkou 3983 kilometrů :-)
vencelín
@MGC4
Přesně na to samé jsem chtěl také poukázat. To je tunel jak bejt tedy.
Zajímalo by mě zda je v lajně přes celou Evropu nebo se spiralovite točí a neopustí území ČR?
kober
> nejdelší český dálniční tunel Dětřichov s délkou 3983 kilometrů

Tyjo, to je sen většiny čechů - naloží auto zavařeným lečem a basam piv a tunelem až do Egypta v dvojkový oktávce TDi :)
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@kober Přibalil bych ještě pětilitrový kanystr nafty, sice při mikrospotřebě starších TDI nejspíš nebude potřeba, ale pro sichr...
Avatar - Jenik3
Jenik3
@kober Snad v jednickovy octavce...
topten
kratce pred krachem komousu v 1989, kdy Zapad mel dalnicni sit davno postavenou, u nas byla jedina souvisla dalnice z phy do bavy
D1 (+D2): pha - brno - bava
D3: nic
D4: koncila u pribramy
D5: koncila za berounem
D6: nic
D7: nic
D8: nic
D10: koncila u turnova
D11: koncila u podebrad
+ par nesouvislech useku na morave

po krachu komousu se za klause (to byl jeste +- normalni) zacalo s rychlou dostavbou D5 - v 1995 byla v plzni, v 1997 s vyjimkou obchvatu plzne kvuli valiku - na hranicich se zapadnim nemeckem
pak to vzali do ruky sosani se zemanem v cele a nastal 20 letej utrum
i oprava D1 - pouhych 160km se za 8 babisovejch roku nestihla - i kdyz melo byt hotovo v 2018, doted neni opravena smejkalka

budme radi za letosnich cca 100km a doufejme, ze to bude pokracovat, a ze 100 roku od prvniho kopnuti - jeste za 1. republiky - se dockame aspon zakladni dalnicni site
Avatar - Mikesus
Mikesus
@topten
teď se zase trochu staví, naštěstí asi kromě komunistů a socanů snad všichni chtějí dokončené dálnice. na D6 se staví, na D7 se staví, D35, D3, teď konečně i D0, D4 se teď otevře, D55 též. Mohlo by být lépe, ale úplně špatné to není.
ryccardo
@Mikesus Naprostý souhlas. Tento a příští rok se otevře spousta klíčových úseků. Za mě to špatné taky není. Jen vytrvat v tempu výstavby :-D
ericn
@ryccardo Za mě je aktuálně největší průšvih D3, už se staví od roku 1987 (tuším-prvních 7 km kolem Tábora). Ale úsek Jesenice - Benešov - Miličín je v nedohlednu. Snad se toho na důchod dočkám 🤣 a že je ještě celkem daleko…
ryccardo
@ryccardo Nicméně i ta cesta po D3 se letos výrazně zlepší. Těch 30 km nový dálnice bude obrovská časová úspora a radikálně to zvýší bezpečnost. A na dalších 15 km už se taky intenzivně pracuje. Řekl bych, že je to na dobrý cestě. Těším, že se až pojedu na lyže jak jen prolítnu kolem ČB a pofrčím dál k hranicím.

BTW Rakousko už má taky rozestavěnou dálnici směrem k nám, takže úseků bez dálničního spojení na trase Linec -D3 bude rapidně ubývat