Novinky
@Mikesus
U nas pod lesem jsou vsechny stromy vyvracene, nebo předražené vpůli (cca40lete ořechy) a ani jedno auta tam neshořelo, i když ho sbírali po pulce poli. Tak si nechte tech lživých názorů.
U nas pod lesem jsou vsechny stromy vyvracene, nebo předražené vpůli (cca40lete ořechy) a ani jedno auta tam neshořelo, i když ho sbírali po pulce poli. Tak si nechte tech lživých názorů.
@Pepa_007 Ale tak zase si ekologicky zajezdili a udělali něco pro planetu. Kdo to o sobě může taky říct?
Tak zvýšení hmotnosti pouze o 100 kg zní dobře, ale porovnání s novým podstatně pevnějším a bezpečnějším modelem dost pokulhává. Jinými slovy, tuning je to zajímavý, ale bourat bych v tom v dnešním provozu nechtěl (pro šťouraly - i sebeopatrnější a sebelepší řidič se zcela nevinně může stát součástí nehody).
@lamal
120 kW motor nedá při 7500 otáčkách víc než 153 Nm a při devíti tisících ani 130. A tahle fyzika platí i pro elektromotory
120 kW motor nedá při 7500 otáčkách víc než 153 Nm a při devíti tisících ani 130. A tahle fyzika platí i pro elektromotory
@scadar U nas neda.
U nas je byrokraticky kolotoc i schvalit jiny rozmer pneumatik.
🙄
U nas je byrokraticky kolotoc i schvalit jiny rozmer pneumatik.
🙄
@lamal se 310 Nm není na zadní nápravě, to je moment na hřídeli motoru. S tak malým krou´tákem na nápravě by ses skoro ani nerozjel, dyť i stará Škoda 120 měla na zadku 1500 Nm
@Arese Lidoop je celkem dost inteligentní, takže brzdi s tím nadhodnocováním ynteligence pana hipa hopa.
@Pepa_007 vzhladom na to, ze to tvrdis ty by som sa vsadil ze zvladne 10x tolko 😄
Most ma 4,2 km + dost sa zrekuperuje, bateria 42kWh vystaci pri extremnej spotrebe 35kWh/100km na 120 km a nepocitame, ze narekuperuje aspon 15% k tomu.
120/4,2= 28 koleciek na moste 😁
Proste vytecny track tool s instantnymi 310nm na zadnej naprave a uzkych pneu... nooise
Most ma 4,2 km + dost sa zrekuperuje, bateria 42kWh vystaci pri extremnej spotrebe 35kWh/100km na 120 km a nepocitame, ze narekuperuje aspon 15% k tomu.
120/4,2= 28 koleciek na moste 😁
Proste vytecny track tool s instantnymi 310nm na zadnej naprave a uzkych pneu... nooise
@topten
Byl to BEV. Škoda Enyaq.
Jestli hoří každé auto nebo jen BEV po nárazu do stromu nebudu spekulovat. U BEV stačí poškodit mechanicky baterii. U spalovacího je nutné přerušit palivové vedení a musí v něm být dostatek paliva aby auto shořelo. Nebo prorazit nádrž a dostat palivo na žhavé části v dostatečném množství . BEV tedy hoří snadněji a déle. Obtížné jej uhasit. Bylo třeba 13 tisíc litrů vody, což je asi desetkrát více než u automobilu se spalovacím motorem. Plameny byly navíc údajně tak žhavé, že roztavily poznávací značky, hliníkové ráfky i další komponenty.
Byl to BEV. Škoda Enyaq.
Jestli hoří každé auto nebo jen BEV po nárazu do stromu nebudu spekulovat. U BEV stačí poškodit mechanicky baterii. U spalovacího je nutné přerušit palivové vedení a musí v něm být dostatek paliva aby auto shořelo. Nebo prorazit nádrž a dostat palivo na žhavé části v dostatečném množství . BEV tedy hoří snadněji a déle. Obtížné jej uhasit. Bylo třeba 13 tisíc litrů vody, což je asi desetkrát více než u automobilu se spalovacím motorem. Plameny byly navíc údajně tak žhavé, že roztavily poznávací značky, hliníkové ráfky i další komponenty.
Track tool na zapozicku na okruhoch by to zmysel malo, nizke servisne naklady, dojazd par koleciek a pak hodinu nabijacka.
@Zbyněk Novák v dolním Sasku boural mladý pár s BEV Škoda. Požár byl tak rychlý že uhořeli. 5 hodin to hasili. 😔
Obyčejný naráz do stromu.
Obyčejný naráz do stromu.
Ještě mi chybí maximalni rychlost u tohoto sportovního stroje. Podle výkonů, hmotnosti a určení auta to bude cca 220km/h minimálně.
@scadar presne, 100 kg na NA jo strasne moc, Dulezitejsi je rozdeleni hmotnosti, nez dojezd. 240 km ja az az 👍
@Pepa_007 Miata neni na rychlost, ale do zatacek, ted o prazdninach jsem svoje NB prohnal 200 a to uz fakt nechces.
@Othello suhlas... inac co viem, tie EL motory si bezne zachovavaju parametre v okoli max krutiaceho momentu do 7500-9000ot, tych 3700ot mi pride malo.
Je tam rozdiel v charakteristike medzi tymi, ktore maju stator permanetny a medzi tymi kde je stator budeny to je jasne.
Bavime sa o EL motoroch, ktore su urcene na pohon vozidla cez staly prevod, nie pre hybridy atd
Je tam rozdiel v charakteristike medzi tymi, ktore maju stator permanetny a medzi tymi kde je stator budeny to je jasne.
Bavime sa o EL motoroch, ktore su urcene na pohon vozidla cez staly prevod, nie pre hybridy atd
@lamal
no ten elektropohon zas na těch 310 Nm nesmíš točit víc než 3700 ot, takže odhadem tak do rychlosti 60 km/h, při vyšší už to nedá.
Ale řešíme zcela zbytečný technický údaj, velikost krouťáku elektromotoru má význam snad pro konstruktéra auta ale při jízdě se nijak neprojeví
no ten elektropohon zas na těch 310 Nm nesmíš točit víc než 3700 ot, takže odhadem tak do rychlosti 60 km/h, při vyšší už to nedá.
Ale řešíme zcela zbytečný technický údaj, velikost krouťáku elektromotoru má význam snad pro konstruktéra auta ale při jízdě se nijak neprojeví
@Othello v porovnani s tym, co bolo v aute original to instantne je, bavit sa zakazdym v absolutnosti je nezmysel... povodna 1.6 moze mat tak isto rychlu reakciu, pre max krutiaci moment bude nutne mat aspon 4000ot (odhad okolo 5tis) a manualne podradene = EV je instant v tomto pripade
@lamal
no vyznělo to od tebe jinak tak to radši uvádím na pravou míru aby si snad někdo nemyslel že těch 310 Nm má nějaký praktický význam. A nejsou navíc ani instantní
no vyznělo to od tebe jinak tak to radši uvádím na pravou míru aby si snad někdo nemyslel že těch 310 Nm má nějaký praktický význam. A nejsou navíc ani instantní
@Othello Skoda 120 mala jednostupnovy priamy prevod ? Asi bude vyssi nez 310nm to mas pravdu, cakal som ze to precitas medzi riadkami 😁
@Pepa_007 Ale ono tých vecí čo vedia často po banálnom náraze spôsobiť požiar je ďaleko viac ako len palivo. Taký motorový olej na výfukovom potrubí tiež pekne vie zahorieť.
@Rezna Ehm, traf vo vyššej rýchlosti 40 ročný orech hocičím osobným a budú ťa zbierať po poli po kúskoch, nech to bude mať pod kapotou benzín, diesel alebo elektro. A logicky, kúsky samé o sebe nehoria.
@Pepa_007 V NAčku je cokoliv nad 120km/h beztak krajně nekomfortní… se střechou dole cokoliv nad 100km/h…
Jinak až tyhle kity ještě trošičku zlevní a sníží hmotnost, tak bych do toho docela šel. Mám celkem hezký NAčko, ale výstavní kus to už nikdy nebude a po tý jedna-šestce se mi stejskat nebude. Jen to řazení holt ubyde, ale co už. Vůbec ale netuším, jestli a jak se taková přestavba dá (v česku) legalizovat do provozu.
Jinak až tyhle kity ještě trošičku zlevní a sníží hmotnost, tak bych do toho docela šel. Mám celkem hezký NAčko, ale výstavní kus to už nikdy nebude a po tý jedna-šestce se mi stejskat nebude. Jen to řazení holt ubyde, ale co už. Vůbec ale netuším, jestli a jak se taková přestavba dá (v česku) legalizovat do provozu.
@Pepa_007
podle vseho to byl PHEV a blaflo to od spalovaku
byl sem jednou svedkem, jak do stromu narazil novej naftak a blafnul.
volal sem hasice, prijeli za 11 minut a to uz bylo po vsem.
lidi nastesti vyskakali a utekli, takze to zas az takova rana nebyla a stejne ta "nehorlava" nafta blafla
podle vseho to byl PHEV a blaflo to od spalovaku
byl sem jednou svedkem, jak do stromu narazil novej naftak a blafnul.
volal sem hasice, prijeli za 11 minut a to uz bylo po vsem.
lidi nastesti vyskakali a utekli, takze to zas az takova rana nebyla a stejne ta "nehorlava" nafta blafla
Obyčejný naráz do stromu často konci požárem a rychlým, bez ohledu na pohon.