Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrická Mazda MX-5 je ikona na baterky. Je silnější než kdy dřív

33 komentářů

Zbyněk Novák
Tak zvýšení hmotnosti pouze o 100 kg zní dobře, ale porovnání s novým podstatně pevnějším a bezpečnějším modelem dost pokulhává. Jinými slovy, tuning je to zajímavý, ale bourat bych v tom v dnešním provozu nechtěl (pro šťouraly - i sebeopatrnější a sebelepší řidič se zcela nevinně může stát součástí nehody).
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Zbyněk Novák v dolním Sasku boural mladý pár s BEV Škoda. Požár byl tak rychlý že uhořeli. 5 hodin to hasili. 😔
Obyčejný naráz do stromu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Obyčejný naráz do stromu často konci požárem a rychlým, bez ohledu na pohon.
MarekAbsolon
@Mikesus nesmíš se tolik dívat na americké filmy
Rezna
@Mikesus
U nas pod lesem jsou vsechny stromy vyvracene, nebo předražené vpůli (cca40lete ořechy) a ani jedno auta tam neshořelo, i když ho sbírali po pulce poli. Tak si nechte tech lživých názorů.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Rezna Ehm, traf vo vyššej rýchlosti 40 ročný orech hocičím osobným a budú ťa zbierať po poli po kúskoch, nech to bude mať pod kapotou benzín, diesel alebo elektro. A logicky, kúsky samé o sebe nehoria.
MarekAbsolon
@Pepa_007 Ale tak zase si ekologicky zajezdili a udělali něco pro planetu. Kdo to o sobě může taky říct?
topten
@Pepa_007
podle vseho to byl PHEV a blaflo to od spalovaku

byl sem jednou svedkem, jak do stromu narazil novej naftak a blafnul.
volal sem hasice, prijeli za 11 minut a to uz bylo po vsem.
lidi nastesti vyskakali a utekli, takze to zas az takova rana nebyla a stejne ta "nehorlava" nafta blafla
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@topten
Byl to BEV. Škoda Enyaq.
Jestli hoří každé auto nebo jen BEV po nárazu do stromu nebudu spekulovat. U BEV stačí poškodit mechanicky baterii. U spalovacího je nutné přerušit palivové vedení a musí v něm být dostatek paliva aby auto shořelo. Nebo prorazit nádrž a dostat palivo na žhavé části v dostatečném množství . BEV tedy hoří snadněji a déle. Obtížné jej uhasit. Bylo třeba 13 tisíc litrů vody, což je asi desetkrát více než u automobilu se spalovacím motorem. Plameny byly navíc údajně tak žhavé, že roztavily poznávací značky, hliníkové ráfky i další komponenty.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Pepa_007 Ale ono tých vecí čo vedia často po banálnom náraze spôsobiť požiar je ďaleko viac ako len palivo. Taký motorový olej na výfukovom potrubí tiež pekne vie zahorieť.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ještě mi chybí maximalni rychlost u tohoto sportovního stroje. Podle výkonů, hmotnosti a určení auta to bude cca 220km/h minimálně.
scadar
@Pepa_007 V NAčku je cokoliv nad 120km/h beztak krajně nekomfortní… se střechou dole cokoliv nad 100km/h…

Jinak až tyhle kity ještě trošičku zlevní a sníží hmotnost, tak bych do toho docela šel. Mám celkem hezký NAčko, ale výstavní kus to už nikdy nebude a po tý jedna-šestce se mi stejskat nebude. Jen to řazení holt ubyde, ale co už. Vůbec ale netuším, jestli a jak se taková přestavba dá (v česku) legalizovat do provozu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@scadar U nas neda.
U nas je byrokraticky kolotoc i schvalit jiny rozmer pneumatik.

🙄
Avatar - Pavel Mensik
Pavel Mensik
@scadar presne, 100 kg na NA jo strasne moc, Dulezitejsi je rozdeleni hmotnosti, nez dojezd. 240 km ja az az 👍
Avatar - Pavel Mensik
Pavel Mensik
@Pepa_007 Miata neni na rychlost, ale do zatacek, ted o prazdninach jsem svoje NB prohnal 200 a to uz fakt nechces.
ACE.
Může zaujmout, ale stejně víme že nezaujme
MarekAbsolon
Uměli byste přestavět na elektromobil i Škodu Enyaq, Audi Etron či Mercedes EQS?
Avatar - lamal
lamal
Track tool na zapozicku na okruhoch by to zmysel malo, nizke servisne naklady, dojazd par koleciek a pak hodinu nabijacka.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@lamal pár koleček? Fakt ano. Na Mostě tak 2-3 kola a baterka bude vybitá.
Avatar - lamal
lamal
@Pepa_007 vzhladom na to, ze to tvrdis ty by som sa vsadil ze zvladne 10x tolko 😄
Most ma 4,2 km + dost sa zrekuperuje, bateria 42kWh vystaci pri extremnej spotrebe 35kWh/100km na 120 km a nepocitame, ze narekuperuje aspon 15% k tomu.
120/4,2= 28 koleciek na moste 😁

Proste vytecny track tool s instantnymi 310nm na zadnej naprave a uzkych pneu... nooise
Othello
@lamal se 310 Nm není na zadní nápravě, to je moment na hřídeli motoru. S tak malým krou´tákem na nápravě by ses skoro ani nerozjel, dyť i stará Škoda 120 měla na zadku 1500 Nm
Avatar - lamal
lamal
@Othello Skoda 120 mala jednostupnovy priamy prevod ? Asi bude vyssi nez 310nm to mas pravdu, cakal som ze to precitas medzi riadkami 😁
Othello
@lamal
no vyznělo to od tebe jinak tak to radši uvádím na pravou míru aby si snad někdo nemyslel že těch 310 Nm má nějaký praktický význam. A nejsou navíc ani instantní
Avatar - lamal
lamal
@Othello v porovnani s tym, co bolo v aute original to instantne je, bavit sa zakazdym v absolutnosti je nezmysel... povodna 1.6 moze mat tak isto rychlu reakciu, pre max krutiaci moment bude nutne mat aspon 4000ot (odhad okolo 5tis) a manualne podradene = EV je instant v tomto pripade
Othello
@lamal
no ten elektropohon zas na těch 310 Nm nesmíš točit víc než 3700 ot, takže odhadem tak do rychlosti 60 km/h, při vyšší už to nedá.
Ale řešíme zcela zbytečný technický údaj, velikost krouťáku elektromotoru má význam snad pro konstruktéra auta ale při jízdě se nijak neprojeví
Avatar - lamal
lamal
@Othello suhlas... inac co viem, tie EL motory si bezne zachovavaju parametre v okoli max krutiaceho momentu do 7500-9000ot, tych 3700ot mi pride malo.
Je tam rozdiel v charakteristike medzi tymi, ktore maju stator permanetny a medzi tymi kde je stator budeny to je jasne.
Bavime sa o EL motoroch, ktore su urcene na pohon vozidla cez staly prevod, nie pre hybridy atd
Othello
@lamal
120 kW motor nedá při 7500 otáčkách víc než 153 Nm a při devíti tisících ani 130. A tahle fyzika platí i pro elektromotory
Arese
🤮🤮🤮🤮
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
@hiphop hip-hop a je tu elektro-lidoop! 🙂
MarekAbsolon
@Arese Lidoop je celkem dost inteligentní, takže brzdi s tím nadhodnocováním ynteligence pana hipa hopa.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak to je zlocin proti lidskosti... zrovna tohle auto takhle sprznit.