Elektrická Mazda MX-5 je ikona na baterky. Je silnější než kdy dřív
Britská společnost specializovaná na přestavby klasických aut na elektromobily představuje další hotový projekt. Zakládá na lidově dostupném roadsteru.
Kultovní Mazda MX-5 letos oslavila už 35 let od začátku produkce v roce 1989 a dodnes je vyhledávanou řidičsky jednoduchou zadokolkou, která umí nabídnout solidní porci zábavy. Populární Miata, jak se tenhle roadster oficiálně jmenoval v USA, však neunikl pozornosti specialistů na přestavby spalovacích aut na elektrická, a tak se právě představuje s trochu kontroverzním srdcem.
Britská společnost Electrogenic v minulosti elektrifikovala ikonický DeLorean DMC-12, klasický Jaguar E-Type nebo historické Porsche 911 a nyní si vybrala první Mazdu MX-5. Nejnovější projekt tak zakládá na relativně snadno dostupném sportovním voze, jež si zájemci mohou přestavět na ekologičtější pohon pomocí „plug & play“ balíčku, tedy balíčku, který do něj zvládne zabudovat každý šikovný automechanik nebo nadšenec, svépomocí doma v garáži.
Jeden elektromotor v miatě nahrazuje původní čtyřválcovou šestnáctistovku, nebo osmnáctistovku, a disponuje maximálním výkonem 120 kW (163 koní), díky čemuž je „NAčko“, jak se první generaci miaty přezdívá, silnější a dynamičtější než kdy dřív. S akcelerací z 0 na 100 km/h za rovných 6 sekund je na stovce o tři vteřiny rychleji, než původní šestnáctistovka o 87 kW (118 koních). Maximální rychlost je 185 km/h.
Elektrotuneři navíc lákají na výrazně vyšší točivý moment – vzrostl z nijak zvlášť atraktivních 136 newtonmetrů na slušných 310, aniž by lehoučký roadster výrazně ztloustl. S akumulátorem o kapacitě 42 kWh a dojezdem až 240 kilometrů na jedno hodinové nabití je o pouhých 100 kilogramů těžší než výchozí vůz. A současně je stále lehčí, než nejnovější Mazda MX-5 RF s pevnou skládací střechou, o zhruba 12 kilogramů.
Staronová Mazda MX-5 od Electrogenic tak může zaujmout podobně, jako klasická spalovací verze, a navíc vám s vyšším výkonem dovolí využít kvalitní podvozek miaty naplno. A dokonce si zachovává i tradiční pohon zadních kol.
